Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
men så blir de inte
Pirum
Dålig match. Och att dra på sig matchstraff, och 5 minuter, efter en så vårdslös tackling som Wallin presterar - kan bara bli respass ur turneringen för Wallin. Och det här försvårar ju Sveriges chanser i turneringen, i nästa omgång alltså.

Tillägg: Och där visar Edler att även han hör till de mer lågpannade av spelarna; inget överskott på spelintelligens där idag åtminstone.
LadyG
Kära hjärtanes vilka neanderthalare...

ja det var ju trevligt så länge det varade, nu lär vi ju få det väldigt svårt i resten av turneringen.
aanderss
men i morgon vinner de hoppas jag .
danmark kl 21 00
Pirum
Man får trösta sig med 1987. Då spelade vi uselt i gruppspelet, höll på att åka ur hela turneringen, och skärpte oss och vann.
Aqvakul
och DIF loosar mot Bajen!!! sad.gif
LadyG
CITAT (Pirum @ 07-05-2008, 21:39) *
Man får trösta sig med 1987. Då spelade vi uselt i gruppspelet, höll på att åka ur hela turneringen, och skärpte oss och vann.

Vet inte om jag tycker vi är värda det... De där två sista smällarna, de vi fick matchstraffen för, var fula. De spelarna borde skickas hem efter såna tilltag. Ush så osportsligt.
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 07-05-2008, 21:57) *
och DIF loosar mot Bajen!!! sad.gif

hehe men bois bara vinner o vinner
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 22:30) *
hehe men bois bara vinner o vinner

skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen, säger de....

OK, elitlaget DIF skulle naturligtvis spöa BOIS med "ena handen bakbunden"... giggle.gif
aanderss
nja jag vet inte de. men just nu är bois för bra för superettan men de är tack vara tränaren.
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 22:34) *
nja jag vet inte de. men just nu är bois för bra för superettan men de är tack vara tränaren.

Det är nog lite tidigt att avgöra efter fyra(!) omgångar spelade och 26 omgångar kvar att spela, med starka motståndare som MAIF och ÅFF.
aanderss
maif starka? crazy.gif nä men öis o häcken är starka
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 22:50) *
maif starka? crazy.gif nä men öis o häcken är starka

fast tydligen inte tillräckligt starka, eftersom BOIS tydligen är för bra för Superettan......(så kaxig brukar du aldriiig vara...)
aanderss
hehehe ja nu är dem för bra men kanske inte om 5 veckor. jag tror bois blir 3-6a i serien
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 23:02) *
hehehe ja nu är dem för bra men kanske inte om 5 veckor. jag tror bois blir 3-6a i serien

Nu känner jag igen aanderss flirting.gif
aanderss
hehehe
Aqvakul
Trelleborgs två (!) självmål, då....... rotfl.gif
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 13:35) *
Trelleborgs två (!) självmål, då....... rotfl.gif

Två? Det är väl lite ovanligt mycket?
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 08-05-2008, 13:53) *
Två? Det är väl lite ovanligt mycket?

särskilt som det var de enda mål där blev i matchen

Dansk seger i hockey-VM i kväll- vad sägs?
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 14:20) *
särskilt som det var de enda mål där blev i matchen

Dansk seger i hockey-VM i kväll- vad sägs?

Oj, så pinsamt! Jag skulle nog skämmas om jag vore dem...

Ja, risken finns att dansken vinner faktiskt. Våra spelare har spelat så uselt och danskarna är på hugget. Vi skulle behöva spela vårt bästa spel nu, men det kan man ju glömma. Lunkan kan inte rädda oss heller i längden, även om han är bra. Ja jösses, egentligen borde vi ju vinna över Danmark varje gång men inte ikväll, tror jag. Det blir antagligen 3-1 till Danmark, 2-1 med en minut kvar och sen gör de ett bonusmål när vi tar ut målvakten.
Aqvakul
Ärligt talat så tror jag svenskarna tar sig samman och krossar Danmark!
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 18:55) *

Jag hoppas att du har rätt, det gör jag verkligen. Det vore kul, men jag tvivlar.
aanderss
5-3 till sverige blir de
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 18:55) *

Det ser lovande ut!
Vad sa du till Bengan egentligen? De har ryckt upp sig! smile.gif
aanderss
4-0
aanderss
6-0
LadyG
8-1 tillsist är väl respektabelt?
Lasse Lasse Liten
Jag kan helt ärligt säga att jag inte bryr mig ett skvatt om hockeyn.
Går istället och laddar inför årets stora sportsliga begivenhet:
EM & VM i Fotboll i sommar!! 000.gif
Inte så många veckor kvar nu.
Ska damerna sin vana trogen vara bättre och gå längre än herrarna?

En sak som damlandslaget ska ha credit för är att de har många fler spännande nykomlingar i laget. Å man behöver ju folk som hela tiden fyller på för att få den bredd som krävs för att ta VM-guld...
Aqvakul
CITAT (Lasse Lasse Liten @ 09-05-2008, 00:01) *

En sak som damlandslaget ska ha credit för är att de har många fler spännande nykomlingar i laget. Å man behöver ju folk som hela tiden fyller på för att få den bredd som krävs för att ta VM-guld...

Kloka ord! tummenupp.gif
Lasse Lasse Liten
Det är väl taskigt att såga hockeyn mitt under pågående vm - men inflationen i vm-mästerskap i kombination med amerikanerna och deras liga som tror att dom är GUD så blir resultatet därefter...
Jag menar, hur många gånger har t ex just USA vunnit VM-guld egentligen? Döm och se själva:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey-VM

Okej, förutom något OS-guld som dom lyckats vaska in...
Tråkigt, men boven i dramat är förmodligen pengar, ja å så GUD förstås.
Sverige däremot har åtta VM-guld. Det är bra! dunno.gif
Aqvakul
Hockey när det är badväder! nono.gif
LadyG
Iofs är det Kanada hockey-VM går i och de bästa lagen är kanadensiska smile.gif
Tror att Kanada kommer att gå obesegrade ur turneringen. Det är en hockey-fanatisk nation, det är deras hemmaplan och de har spelat på små rinkar mycket längre än vi. Det vore nog inte orättvist om de vann heller, de är väldigt bra.
krellus
CITAT (Lasse Lasse Liten @ 09-05-2008, 00:01) *

Kan bara hålla med. Det ska bli grymt kul med EM & WM.
tummenupp.gif

CITAT (Aqvakul @ 09-05-2008, 10:43) *
Hockey när det är badväder! nono.gif

Medhåll även här! Vem orkar bry sig om hockey nu? "Möjligtvis" de som spelar...
LadyG
CITAT (krellus @ 09-05-2008, 12:34) *
Medhåll även här! Vem orkar bry sig om hockey nu? "Möjligtvis" de som spelar...

Fler än ni tror, hela Kanada till att börja med och de är inte ensamma smile.gif
krellus
Jag pratar om Sverige... flirting.gif
Det är inget prat alls om hockeyn runt lunchbordet och det brukar det vara.
Aqvakul
Mkt snack om Rajalaksos uppträdande efter utvisningen. Visst omoget - men killen är bara 19 år.
Men hur kan domaren döma utvisning - spel på bollen, lite dobbar - knappast varning ens.
Fö spelade DIF väldigt osäkert redan innan dess, så det var väl knappast matchavgörande.
krellus
CITAT (Aqvakul @ 12-05-2008, 10:42) *
Mkt snack om Rajalaksos uppträdande efter utvisningen. Visst omoget - men killen är bara 19 år.
Men hur kan domaren döma utvisning - spel på bollen, lite dobbar - knappast varning ens.
Fö spelade DIF väldigt osäkert redan innan dess, så det var väl knappast matchavgörande.

Bara en kort kommentar KFF-DIF. Visst, Raja går in hårt i duellen men går helt klart på bollen, det ser man hur tydligt som helst på reprisen. Tycker domaren att det är farligt spel trots allt? Ge honom en tillsägelse då för tusan. Den där sk. utvisningen sabbade hela matchen.
aanderss
kallmar utklassade djurgården
aanderss
de står en cykel utanför ullevi! va har örgryte hemma match
Aqvakul
Allbäck vadskadad!!!
aanderss

oj då hur blir de med em
Lasse Lasse Liten
Vem ska stå i mål då?
Släpper man in så många strutar som Isaksson senast kan det knappast bara bero på backlinjen. Matchotränad f ö. Shabans form går väl också å diskutera...
krellus
CITAT (aanderss @ 12-05-2008, 16:54) *
kallmar utklassade djurgården

Visst, men vilket resultat var det vid utvisningen? 2-1 till Kalmar... matchen står och väger...
Aqvakul
CITAT (Lasse Lasse Liten @ 13-05-2008, 07:50) *
Vem ska stå i mål då?
Släpper man in så många strutar som Isaksson senast kan det knappast bara bero på backlinjen. Matchotränad f ö. Shabans form går väl också å diskutera...

Thomas Ravelli? crazy.gif
aanderss
17 30 tass em truppen ut
Lasse Lasse Liten
CITAT (krellus @ 13-05-2008, 07:53) *
matchen står och väger...

Hm, såg du samma match som vi andra?
Det är bara å inse, Djurgården är ett högst mediokert lag som i år behöver mera tur än skicklighet för att sluta bland de 8 bästa...

Från minut ett till minut 93 lade man i princip bara märke till ett endaste lag, och det var inte Djurgården.
Aqvakul
CITAT (Lasse Lasse Liten @ 13-05-2008, 13:48) *
Hm, såg du samma match som vi andra?
Det är bara å inse, Djurgården är ett högst mediokert lag som i år behöver mera tur än skicklighet för att sluta bland de 8 bästa...

Från minut ett till minut 93 lade man i princip bara märke till ett endaste lag, och det var inte Djurgården.

Trots att jag är Djurgårdare sen mer än 50 år så erkänner jag att Kalmar var det bättre laget redan innan den famösa utvisningen. DIF är skadedrabbat och spelar inte alls lika bra nu som i början på säsongen. 5-1 var dock missvisande, då det speglar en uppgivenhet orsakad av ett ovanligt korkat domslut.
aanderss
henrik larsson sa ja
Aqvakul
Väldigt överaskande, men trevligt!
aanderss
mm men synd om elmander så får nöta bänk
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon