Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Pirum
Jag tycker att di svenske får skärpa sig nu. Jönsson riskerar att tappa världscupssegern i sprint. Tänk om Björn Lind hade varit i bättre slag och kunde hjälpt till att slå några av norrmännen? Men han har ju tappat stinget efter OS-gulden.
aanderss
sökes målvakt till bois
moriana
CITAT (tettan @ 05-03-2008, 22:22) *
edsbyn fick stryk igen sad.gif

Ja tyvärr, inte ens jag tror att de kan vända på det. Edsbyeran är nog över för nu i alla fall.
tettan
moriana- var du å såg matchen
jag tror nog ändå att dom vänder på detta
moriana
Ja, jag var där, kan inte begripa att de inte kan få spelet att flyta, tyvärr inget Edsbyn i final i år.
Men jag håller tummarna hårt...
tettan
jag hjälper dej
Aqvakul
Mesa er inte nu! Tre raka och de är vidare.
aanderss
de kan ju gå
Aqvakul
absolut!
aanderss
men hur gick de för ifk malmö i bandy i år åkte de ur dv1?
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 06-03-2008, 13:52) *
men hur gick de för ifk malmö i bandy i år åkte de ur dv1?

Division 1 Västra Götaland

10 IFK Malmö 18 0 1 17 48-193 1p

Hopplöst sist - tog en poäng i den sista matchen, vilket torde innebära degradering
aanderss
jaha de var inte så bra

fotbollsträning i svalöv
http://hd.se/webb-tv/2008/02/19/jakobssons...ebut-i-svaloev/
Aqvakul
Nu blir det inomhusmästerskap i friidrott till helgen. yahoo.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2008, 17:46) *
Nu blir det inomhusmästerskap i friidrott till helgen. yahoo.gif

sverige tar 2 medaljer kanske 3, säkra tror jag är holm o kallur kan ta medalj wisman och jeang
Aqvakul
låter som en rimlig gissning - Kallur känns bergsäker om hon är hel.
aanderss
en jag tycker skulle varit med på 3000 är mustafa mohammed. han hade kunnat ta medalj
Aqvakul
En härlig kille, hoppas han får vara frisk och kan träna bra fram till OS......
aanderss
mm men träningen blev ju inte som han hade tänkt i år för han vågade inte åka till kenya
tettan
vilken utklassning, jösses, är dom inte bättre så ska dom banne mej inte vara med i elitserien över huvud taget, 14-2, otroligt

i morgon kväll är ödeskvällen för edsbyn -cry-.gif
aanderss
vad blev de 14 2
Aqvakul
Idag börja inomhus-VM i friidrott!!
aanderss
kl 10 i svt 24
Pirum
Imorgon är det skidsäsongens absoluta höjdpunkt, femmilen i Holmekollen. Missa inte. Även damernas lopp är sevärt såklart, även om traditionen inte är lika tung där. NRK rekommenderas för den som har, annars får man nöja sig med SVT.

Tycker det är synd att Falun och även Lahtis kommer så i skymundan av Holmenkollen, men delvis får de väl skylla sig själva. Kanske borde Falun lägga tävlingarna någon gång innan jul istället, och satsa på 3-mil (det körs inga traditionella tremilar längre i världscupen!) eller kanske 5-mil. Och Lahtis borde sluta lägga tävlingarna samtidigt som Vasaloppet...
Aqvakul
och hade Kollen återgått till den gamla "riktiga" sträckningen, 2 x 25 km, så hade det blivit ännu bättre.....
Gunilla T
Ja, femmilen och damernas tremil är riktiga höjdare..vore trevligt om man fick se någon annan än Bauer på pallen. Hur kan någon vara så totalt överlägsen hela skideliten?
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 07-03-2008, 16:58) *
Ja, femmilen och damernas tremil är riktiga höjdare..vore trevligt om man fick se någon annan än Bauer på pallen. Hur kan någon vara så totalt överlägsen hela skideliten?

Hade han varit svensk eller finsk så hade vi inte undrat, bara jublat.... giggle.gif
Gunilla T
Undrar du också?
Pirum
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2008, 16:54) *
och hade Kollen återgått till den gamla "riktiga" sträckningen, 2 x 25 km, så hade det blivit ännu bättre.....

Självklart, åtminstone de år de kör tävlingen i klassisk stil.

Angående Bauer så har han ju fantastisk teknik i klassisk, och har fått vara frisk, fast det är ju onekligen underligt att han så fenomenalt träffar rätt i år. Om jag minns rätt så har han tidigare i världscupen tagit 1 seger, och blivit diskad från 1 seger (eftersom han åkte någon decimeter fel), och nu i år har han 5 segrar och dessutom 2 delsegrar i Tour de Ski. Han är dock inte mer överlägsen än exempelvis Björn Dählie vad gäller segermarginaler.

Dessutom känns nivån rätt laber i längdskidåkning just nu. Tyskarna är inte att känna igen. Svenskarna är ur form. Finnarna har inte hämtat sig än från fiaskot 2001. Italienarna sliter med generationsväxlingar, fransmännen har inte mycket att komma med, Österrike har helt tappat stinget, ryssarna är ojämnare än någonsin. Norge är bra i sprint, men väldigt ojämnt i riktig skidåkning för tillfället - undantaget vissa klassiska lopp, men där har Norge tappat i styrka.

Alltså är det kanske inte så konstigt att Bauer gör det bra.
Aqvakul
CITAT (Pirum @ 07-03-2008, 17:32) *
----Dessutom känns nivån rätt laber i längdskidåkning just nu. ----

laber?
Pirum
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2008, 18:19) *
laber?

Hm, kanske mest på västkusten man använder det ordet, det används i samband med svag, mojnande vind, exempelvis. Nivån är rätt klen menar jag alltså. Eller syftar du på att nivån trots allt inte är så dålig nu?
Aqvakul
CITAT (Pirum @ 07-03-2008, 18:22) *
Hm, kanske mest på västkusten man använder det ordet, det används i samband med svag, mojnande vind, exempelvis. Nivån är rätt klen menar jag alltså. Eller syftar du på att nivån trots allt inte är så dålig nu?

har just lärt mig ett nytt nimt ord.... giggle.gif
Aqvakul
Byn lever.... storseger mot Västerås i kväll!! tummenupp.gif
tettan
heja byn, heja byn, heja byn
Aqvakul
CITAT (tettan @ 07-03-2008, 21:52) *
heja byn, heja byn, heja byn

så lät det inte igår..... giggle.gif
tettan
tänk vad fort det kan gå, nu behöver dom bara vinna två matcher till wink.gif
Aqvakul
CITAT (tettan @ 07-03-2008, 22:06) *
tänk vad fort det kan gå, nu behöver dom bara vinna två matcher till wink.gif

ja, nu ser det betydligt "enklare" ur....
moriana
Yes,yes bara två till.
Heja byn,byn byn...
aanderss
CITAT (moriana @ 07-03-2008, 23:57) *
Yes,yes bara två till.
Heja byn,byn byn...

heja dommaren
Aqvakul
Idag är det hur mkt sport som helst på TV; Kollen, friidrotts-VM mm.

Samtidigt är det kanonväder ute, barnbarnet ska passas och ikväll är vi bjudna på fest.

Det kör ihop sig....... dunno.gif
Aqvakul
Goda insatser av Kalla och Kallur! wub.gif
Aqvakul
Halvvägs in i Kollens femmil så ser det väldigt bra ut för Anders Södergren. Tänk om han kan få vinna denna ärorika tävling för andra gången! tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
aanderss
han vann men synd att de inte är med på vm. op vm har man en massa kalle anka lopp så som massstart
moriana
Hurra, heja Södergren, vilket lopp, vilken utklassning, vilken kille.
Andra gången i "Kollen".
Aqvakul
Det var blått och gult som gällde i Kollen!
yahoo.gif
aanderss
Skulle norden få bestämma så hade vm/os massstarten på 5 mil tagits bort men nu vill kontinenten ha den kvar så deras åkare kan ha semester under 4,5 mil.
aanderss
undra hur de skulle gå om vasaloppet varit indviduell start med 100 värdscup åkare
aanderss
just nu är rios ferdinand målvakt för portsmuf. deras 1a målvakr byttes ut i paus resereven har blivit utvisad
Aqvakul
Väldigt tyst från vår finska skidsupporter idag......

Virpi säkrade väl ändå segern i den totala världscupen....
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2008, 16:09) *
Väldigt tyst från vår finska skidsupporter idag......

Virpi säkrade väl ändå segern i den totala världscupen....

tror de
Gunilla T
Heja ..heja ...heja.. Anders Södergren ingen jag önskar hellre att få vinna femilen!

(och så är det på detta viset förstår Aqvakul att när man bor uti bushen men en särdeles urusel uppkoppling så ska man ha tååålamod, har suttit här en halvtimme och inte kommit in på nätet)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon