Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
Krävs ett speciellt psyke - kanske Oscar Carlén på sikt

Therese Borsén tvåa i slalom, kul för henne efter flera fjärdeplatser tummenupp.gif
LadyG
Han kan ju verkligen skjuta när han får till det, det vore nog ett bra val. om han får chansen att träna upp sina straffkast dvs smile.gif
LadyG
HV71 har spelat skapligt den här säsongen *myser*
Det vore roligt om de kunde knipa ett guld till.
Aqvakul
Var det inte så att vi nästan "tog" dem i går?
"Djurgårdsfan"

PS Bryr mig egentligen inte så mkt om leken med puck och klubba. Hur ska man orka engagera sig i 55 omgångars "kvalspel"? DS
cic
CITAT (aq42 @ 29-01-2008, 12:13) *
PS Bryr mig egentligen inte så mkt om leken med puck och klubba. Hur ska man orka engagera sig i 55 omgångars "kvalspel"? DS

Är verkligen beredd att hålla med.. Men det är som att svära i kyrkan här i jönköping! (och det förstår ju vem som helst är riktigt fel. i sveriges jerusalem.. giggle.gif) Man bara ska hålla på HV och engagera sig. Och , visst, jag kollar väl ibland hur det går för dom, jag har ju ett allmänt idrottsintresse, men mer än så är det inte.
Aqvakul
CITAT (cic @ 29-01-2008, 12:20) *
Är verkligen beredd att hålla med.. Men det är som att svära i kyrkan här i jönköping! (och det förstår ju vem som helst är riktigt fel. i sveriges jerusalem.. giggle.gif) Man bara ska hålla på HV och engagera sig. Och , visst, jag kollar väl ibland hur det går för dom, jag har ju ett allmänt idrottsintresse, men mer än så är det inte.

Bra att vara anonym ibland..... giggle.gif
cic
CITAT (aq42 @ 29-01-2008, 12:22) *
Bra att vara anonym ibland..... giggle.gif

Är nog lite trött och korkad.. Fattar inte? confused.gif
LadyG
CITAT (aq42 @ 29-01-2008, 12:13) *
Var det inte så att vi nästan "tog" dem i går?
"Djurgårdsfan"

Nja, skottstatistiken blev 33 (HV) mot 18 (DIF) så det tycker jag nog inte, men målvakten i DIF är riktigt ruggigt bra. Andra och tredje perioden var det inte HV-DIF, det var HV-DIF-målvakten i princip.

Fast han är ju landslagsmålvakt av en anledning, DIF-målvakten smile.gif

Det är av den anledningen jag inte 'kvicknar till' i debatten förrän det börjar närma sig slutet på säsongen. Tycker kvalet är långt nog för att täcka mitt hockeyintresse. Skulle jag engagera mig i säsongen också skulle jag vara trött på't tills slutspelet.

edit: stavfel
Aqvakul
CITAT (cic @ 29-01-2008, 12:29) *
Är nog lite trött och korkad.. Fattar inte? confused.gif

Tror jag inte. Jag kunde uttryckt mig tydligare.
Refererade till att eftersom du använder ditt "nick", så vet ju inte hela Jönköping
att du "svär i kyrkan" kompiskram.gif
cic
CITAT (aq42 @ 29-01-2008, 13:21) *
Tror jag inte. Jag kunde uttryckt mig tydligare.
Refererade till att eftersom du använder ditt "nick", så vet ju inte hela Jönköping
att du "svär i kyrkan" kompiskram.gif

Aha.. ok. biggrin.gif

Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket om det.. Dessutom är jag ju fotbollsgalen och "känd" bland supporterkrestar. Eftersom vi ju inte är så många tjejer som slaviskt följer södra i vått/tort och hemma/borta..
aanderss
tar marcus berg plats i em truppen i fotboll.

jag tror de inte
aanderss
7.75 av sanna kallur på 60 m häck 6 hundradelar i från värdsrekordet
LadyG
CITAT (aanderss @ 29-01-2008, 20:47) *

Uj, vilken fart hon fick på skorna då!!
aanderss
mm de gick fort
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 29-01-2008, 19:47) *
tar marcus berg plats i em truppen i fotboll.

jag tror de inte

Det hoppas jag verkligen - en framtidsman med kvalitéer att bli en internationell toppforward tummenupp.gif
aanderss
tror bara på 4 anfallare dva allbäck rosenberg zlatan elmander
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 29-01-2008, 21:29) *
tror bara på 4 anfallare dva allbäck rosenberg zlatan elmander

Allbäck är på nedgång, Rosenberg är för vek. Berg (målgörare) har delvis andra kvalitéer än Ibrahimovic (passning, dribbla) och Elmander ( springa i djupet). Dessa tre är våra anfallare i EM. tummenupp.gif
aanderss
jag saknar en spelare som daniel nanskog

men han är för gammal dvs 34 nu
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 29-01-2008, 22:23) *
jag saknar en spelare som daniel nanskog

men han är för gammal dvs 34 nu

Skämtar du? Daniel platsade ju inte ens i Djurgårn!
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 29-01-2008, 20:47) *

Underbart att se Sanna springa igen, fortare än någonsin.
Hoppas inte trycket på henne blir för stort nu denna viktiga OS-säsong.
krellus
CITAT (aq42 @ 30-01-2008, 08:25) *
Underbart att se Sanna springa igen, fortare än någonsin.
Hoppas inte trycket på henne blir för stort nu denna viktiga OS-säsong.

Grymt imponerad av Sanna! Holm såg ju också taggad ut måste jag säga.
Kan Jeng få till det så har han också en bra framtid.

CITAT (aq42 @ 29-01-2008, 22:24) *

He, he, he.... helt rätt!

Såg ni Rade Pricas debut i Sundeland? Grymt!
Aqvakul
Nej, såg tyvärr inte Rade Pricas insats. Problemt med honom, tycker jag, är att han är grymt ojämn. Strålande insatser blandas med rena magplask.
aanderss
CITAT (aq42 @ 29-01-2008, 22:24) *

men han är en av de bästa anfallarna i norska ligan
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-01-2008, 11:11) *
men han är en av de bästa anfallarna i norska ligan

Är norska ligan giggle.gif så dålig?
aanderss
du vill väll ha marcus johannesson i em truppen crazy.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-01-2008, 11:42) *
du vill väll ha marcus johannesson i em truppen crazy.gif

Nej, så bra är han väl inte. Men för första gången på jag vet inte hur många år, så lider vi brist på riktigt bra innerbackar.
aanderss
skulle jag ta ut en trupp på 23 man i dag skulle de ha blivit följande.

isaksson shaban wihland

chonca, micke nilsson, mellberg, grankvist,petter hansson, majstrovits,edman,berang safari
Daniel andersson,lindrot, källström, anders svensson, ljungberg, kennedy, chippen,alexandersson
zlatan,albäck, rosenberg,elmander,

reserver blir dorsin, slebrugge, marcus berg, sebastian larsson, alvbåge
Aqvakul
Vi är nog i det stora hela överens om truppen. Bra att du fått med Berg och Safari!
aanderss
men berg är bara reserv
jag tvekade om jag skulle ta me dorsin eller safari. nära att komma med är nog även antonsson och stenman
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-01-2008, 13:16) *
men berg är bara reserv
jag tvekade om jag skulle ta me dorsin eller safari. nära att komma med är nog även antonsson och stenman

Ok, vi behöver ju inte tycka precis lika!
För min del så får gärna Berg peta ut Rosenberg till reservbänken. Sker det inte nu till EM, så kommer det att ske nästa år!
aanderss
jag tror inte han petar rosenberg utan tar över efter allbäck när han lägger av.
aanderss
minns att jag tog ut en start elva till em 2008 redan för 8 år sedan. tror de såg ut så här

målvakt isaksson
backar limmy tamandi, mellberg, mikael svensson, edman
mittfält anders svensson. daniel andersson, pontus farnerud, ljungberg.
anfall zlatan, yksel osmanovski.
Aqvakul
Lagerbäck är en väldigt försiktig man som inte gärna släpper in nya talanger, så länge det finns äldre och säkrare kort. Han borde nog ge de unga lite fler chanser!
aanderss
mm jag tycker de men vilka skall man då peta? en jag tycker kunde göra comback borde vara anders andersson. kung som mittback
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-01-2008, 13:30) *
mm jag tycker de men vilka skall man då peta? en jag tycker kunde göra comback borde vara anders andersson. kung som mittback

Det är så dags att peta "gamla uttjänta stofiler" och ersätta dem "med orutinerade ungkalvar", nu. Det borde ha skett tidigare.
Efter EM är det dags att släppa fram de unga på allvar. Det är faktiskt skrämmand att man inte t.ex. gett Källström fullt förtroende, bl.a med motiveringen att han inte passar in i "systemet". Ett sånt överflöd på talanger har vi inte att man kan hålla folk på bänken av den anledningen. man borde titta lite mer på vad för spelartyper vi förfogar över och anpassa spelstilen till dels efter detta.
Tycker nog också att det börjar bli dags för Lagerbäck att dra vidare och lämna plats för någon annan.

edit skrivfel
aanderss
ja roland nilsson och jonas thern hade nog blivit bra i hop
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-01-2008, 17:04) *
ja roland nilsson och jonas thern hade nog blivit bra i hop

Det finns ju även utländska tränare.
aanderss
oja en som nog hade blivit bra är cesar maldini men är inte han lite väl gammal nu?
Aqvakul
och José Mourinho blir nog lite för dyr.... cool.gif
aanderss
tror de
mer seriöst så skulle kanske bob hauton fungera bra
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-01-2008, 19:40) *
tror de
mer seriöst så skulle kanske bob hauton fungera bra

Nej, fotbollen har nog utvecklats mer än Bob.
aanderss
ja vem vet
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-01-2008, 20:19) *
ja vem vet

Men många tror att de vet, särskilt efteråt. giggle.gif
aanderss
hehehe
cic
Nu kommer jag låta så där manlig i mitt språk..

Fy fan va gott att ta tre pinnar från Liverpool idag!

yaay.gif

edit:stavfel..
aanderss
vem tog 3 pinnar
cic
[attachment=12558:263.jpg]
Aqvakul
Har en kollega på jobbet som håller på Liverpool, kan bli några antydningar...... giggle.gif
aanderss
CITAT (cic @ 30-01-2008, 23:25) *
[attachment=12558:263.jpg]

trevligt
Aqvakul
[attachment=12559:DIF.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon