Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
jag vet de men hur fungerar själva kvalet sedan
LadyG
Vanlig utslagsturnering, som vanligt om de inte ändrat något?
Pirum
Tror 4 lag kvalar, 3 går vidare, det BORDE väl inte vara omöjligt?
LadyG
Är det inte bara två som går vidare av de 4?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (LadyG @ 23-01-2008, 22:43) *
Gissa vem som sitter bönkad då? biggrin.gif

Eller, blir det så spännande som idag så lär jag väl befinna mig springandes mellan rummen i ren nervositet. Jag kan inte sitta still när det blir för spännande. Det är hemskt biggrin.gif

samma här

Men tänk, å ena sidan min sambo, vars hjärta slår för svensk handboll och så jag som är tyska giggle.gif

Det skall bli spännande
aanderss
CITAT (LadyG @ 24-01-2008, 00:21) *
Är det inte bara två som går vidare av de 4?

ja inte vet jag
Aqvakul
Vinner vi eller spelar oavgjort idag mot Tyskland så är vi klara för semifinal i EM och också klara för OS.
aanderss
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 11:07) *
Vinner vi eller spelar oavgjort idag mot Tyskland så är vi klara för semifinal i EM och också klara för OS.

o vid förlust blir de os kval
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 24-01-2008, 11:09) *
o vid förlust blir de os kval

Ev kan vi gå till OS ändå. - Men vi vinner så det är inget att spekulera över.
aanderss
mm just de
cic
CITAT (LadyG @ 23-01-2008, 15:15) *
Dessutom skulle jag nog heja på Jönköping eller nått, eftersom jag är född i småland smile.gif

bravo.gif [attachment=12113:images.jpg]

Om djurgården tycker jag verkligen inte.. Eller, det var ju inte sant. Älskar att promenera på djurgården och fika på rosendals trädgårdar. smile.gif

CITAT
Jönköping Södra är ett trevligt lag, särskilt när de får stryk av Mjällby AIF, Blekinges stolthet. giggle.gif

*fnys* Det var det värsta..

giggle.gif Jag tycker om att åka till Strandvallen. Fint där. Men stryk ska ni ha.. biggrin.gif
Aqvakul
Då ses vi kanske på Strandvallen till sommaren. Jag ska hålla utkik efter någon MM-look-a-like.
cic
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 11:15) *
Då ses vi kanske på Strandvallen till sommaren. Jag ska hålla utkik efter någon MM-look-a-like.

Inte omöjligt.. Och en stor snigel som pratar ska väl inte vara så svår att hitta.. rolleyes.gif giggle.gif
Aqvakul
CITAT (cic @ 24-01-2008, 11:46) *
Inte omöjligt.. Och en stor snigel som pratar ska väl inte vara så svår att hitta.. rolleyes.gif giggle.gif

rotfl.gif
Snart skall jag väl börj aatt ladda för matchen.... Min Sambo pratar precis med ena dottern och dom laddar varandra.

Det kommer att bli många SMS mellan hans barn och mig ikväll, åtminstone vid varje mål......

Men roligt har vi.

Men alla som gillar handboll, åk till Kiel någong gång och tittar på en handbollsmatch där. Underbart är det.

Vi känner ju dom svenska killar som spelar där (och har spelat där) och gjorde en resa. Det är en upplevelse

Elisabeth
Aqvakul
Mkt stark första halvlek av Sverige. Två bollar upp, inte illa alls.
LadyG
Det ser bra ut, så långt. Boqvist är ju het som ett sauna-aggregat smile.gif
aanderss
het som saharas sand
Aqvakul
Aldrig sett Boqvist bättre. Han tvekar inte som han ofta brukar.
aanderss
tacka vet jag uno kvist crazy.gif fd rektor i lund o dubbel värdsmästare
Aqvakul
Uno, var rektor för mina barn på högstadiet i Dalby. Visst, han sköt stenhårt!!!
Pirum
Sverige saknar en bra straffskytt...väldigt uppenbart, tyvärr. :/
Aqvakul
så nära, men ändå inte! Jag är stolt över vårt landslag som gjorde en jätteinsats! tummenupp.gif
LadyG
Som de kämpade, hela vägen också! Vi kan vara stolta, även om vi fick stryk för det var inte med några stora marginaler.
aanderss
nä de var små marginaler
Aqvakul
Vi skulle haft Uno Kvist att kasta in i slutet! whist.gif
aanderss
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 20:13) *
Uno, var rektor för mina barn på högstadiet i Dalby. Visst, han sköt stenhårt!!!

när min mamma gick i 3an läsåret 54-55 hade hon uno som lärare

hur gammal är uno
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 24-01-2008, 21:15) *
när min mamma gick i 3an läsåret 54-55 hade hon uno som lärare

hur gammal är uno

letade lite på nätet: Uno fyllde 75 i oktober. Bor uppe vid Ivösjön. Uno köpte ett hus med tillhörande fruktodling när han pesnsionerade sig. Ska vi tro att han såg matchen på TV?
aanderss
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 21:21) *
letade lite på nätet: Uno fyllde 75 i oktober. Bor uppe vid Ivösjön. Uno köpte ett hus med tillhörande fruktodling när han pesnsionerade sig. Ska vi tro att han såg matchen på TV?

mm de tror jag. då var han 23 år när min mamma hade honnom. jag hade böcker i lågstadiet som uno hade skrivit
Pirum
Nära, nära, men vi saknar riktiga spets-spelare, sådana som blir bättre i slutet av matcherna. Svensson gjorde ju faktiskt räddningarna, det var kontringarna, frilägena och straffarna som fällde oss. Det var ju bara 1 mål som skiljde till slut (sista målet kom ju som direkt konsekvens av svenskarnas desperata jakt på bollen)

Dystert!

Men vi har chansen än, på OS-kval.
aanderss
CITAT (Pirum @ 24-01-2008, 21:31) *
Nära, nära, men vi saknar riktiga spets-spelare, sådana som blir bättre i slutet av matcherna. Svensson gjorde ju faktiskt räddningarna, det var kontringarna, frilägena och straffarna som fällde oss. Det var ju bara 1 mål som skiljde till slut (sista målet kom ju som direkt konsekvens av svenskarnas desperata jakt på bollen)

Dystert!

Men vi har chansen än, på OS-kval.

oja
Aqvakul
Vi har faktiskt bättre distansskyttar än på mkt länge. Flera spelare är unga och kommer att utvecklas.... Ser en ljus framtid för svensk handboll... tummenupp.gif
LadyG
JAAAA

"Förlust mot Tyskland – men här kommer ett glädjebesked för de slagna hjältarna.

Sverige är klart för kvalet till OS.

Sverige fick bara ha ett av lagen Ungern, Norge och Slovenien före sig för att nå OS-kvalet. Slovenien föll mot Danmark och Ungerns seger mot Frankrike i dag räckte inte eftersom Sverige har bättre målskillnad.

Norges match mot Kroatien senare i kväll blir därför oviktig för Sveriges del." (AB)
aanderss
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 21:38) *
Vi har faktiskt bättre distansskyttar än på mkt länge. Flera spelare är unga och kommer att utvecklas.... Ser en ljus framtid för svensk handboll... tummenupp.gif

oja de gör jag med
Jag skrev ett jättelång inlägg här men skickade det nog i Cyberhimmlen.

Min Gubbe, som har jobbat med handboll i hela sitt liv, tyckte det var rättvisst. Jag hade ju pojkarna unnat en seger men det ville sig inte.

Elisabeth
Aqvakul
Visst var det rättvist, men ändå lite surt när vi var så nära. Båda lagen visade upp spel i världsklass!
LadyG
Nå, vi må vara färdiga i EM men OS-kvalet får vi vara med i iaf som jag skrev innan smile.gif
Aqvakul
och riktigt yahoo.gif bra handbollsunderhållning var det.....
Berith
Varför går alla lopp motsols? Allt man springer, kör och åker på bana går ju i vänstervarv hela tiden. Eller finns det tävlingar också åt andra hållet?

Varför motsols...? g.gif
LadyG
CITAT (Berith @ 26-01-2008, 11:19) *
Varför går alla lopp motsols? Allt man springer, kör och åker på bana går ju i vänstervarv hela tiden. Eller finns det tävlingar också åt andra hållet?

Varför motsols...? g.gif

http://www.hn.se/m_other.php?id=292341&...ning_2=307&

smile.gif

Just nu ser det urbra ut i handbollen!!!!
Berith
CITAT (LadyG @ 26-01-2008, 13:57) *
http://www.hn.se/m_other.php?id=292341&...ning_2=307&

smile.gif

thanks.gif Intressant! Speciellt det där om att högerbenet är längre osv...

(vågar inte kommentera det där med handbollen för då går det garanterat åt skogen blink.gif )
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 26-01-2008, 13:57) *

26- 26 - tycker jag känner igen resultatet whistling.gif
Förlängning......
Pirum
Ja, eländigt, får hoppas det går bättre nu. Fick sätta på SR, klarar inte allt flams och trams och skratt på TV4. Det här är ALLVAR, Sveriges viktigaste match på flera år.
Aqvakul
Snygg avslutning av Sverige i handbolls-EM. Laget har presterat mer än vad i alla fall jag förväntade mig. 5:a i EM, klara för OS och VM. Sverige är tillbaks i världstoppen.
Superbra jobbat! yahoo.gif tummenupp.gif
Netha
Jesses vad svettigt det blev, såg bara förlängningen (bägge) och hann flera gånger fråga varför jag utsatte mig för detta..
hjärtat höll på att stanna varje gång Norge fick in bollen.
Men... det redde sig till slut. yahoo.gif

Har grabb som spelat handboll i sin ungdom.
LadyG
Skönt att det redde ut sig, även om de inte borde tappat 7 målsledningen.
Aqvakul
en kanonturnering av det svenska laget! yahoo.gif
LadyG
Jag hoppas de lärt sig sätta straffarna till VM.
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 27-01-2008, 12:58) *
Jag hoppas de lärt sig sätta straffarna till VM.

Jo, det får nog bli lite hårdgnuggning! giggle.gif
LadyG
Vi skulle behöva någon som Löfgren, han var ju jättebra på straffar. Tror inte vi har någon självklar straffläggare idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon