Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
Helena Ekholm spurtade ner Henkel och Sleptsova.. bravo.gif yahoo.gif
gnon49
Ja det var inte utan att man fick ståpäls när upploppet var kvar för Helena Ekholm. Ärligt talat trodde jag inte hon skulle klara det, men hon visade sig vara i topp och slapp ju straffrundor. En mer än värdig vinnare.
Aqvakul
Helena har en härlig vinnarskalle!
netha
CITAT (Aqvakul @ 09-01-2011, 21:47) *
Helena har en härlig vinnarskalle!

tummenupp.gif

Trist att Hellner & Kalla ser ut att ha tappat orken. sad.gif
Får hoppas att de kommer igen lagom till VM i Holmenkollen.
Aqvakul
CITAT (netha @ 09-01-2011, 22:13) *
tummenupp.gif

Trist att Hellner & Kalla ser ut att ha tappat orken. sad.gif
Får hoppas att de kommer igen lagom till VM i Holmenkollen.

Ja och med välvallade skidor...
netha
CITAT (Aqvakul @ 09-01-2011, 22:19) *
Ja och med välvallade skidor...

Absolut! Just den ser nästan ut att ha haft betydelse i dag och också igår tror jag.
Bengalow
Idag startar VM i Sverige, i den gren av sporten, som tillsammans med bordtennis är Sveriges kanske främsta genom de senaste decennierna - handboll. Det har gått lite trögt sedan guldåldern med Bengan och grabbarna, men det verkar vara på gång igen. Ikväll mot Chile...det borde inte vara några större problem, eller...?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Tänkte preci skriva samma sak. Tittade förut på Bengans pojkar, dom har ju kommit lite till åren nu....

Synd att dom inte visar invigningen

Elisabeth
aanderss
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-01-2011, 19:46) *
Tänkte preci skriva samma sak. Tittade förut på Bengans pojkar, dom har ju kommit lite till åren nu....

Synd att dom inte visar invigningen

Elisabeth

håller med dig
Bengalow
Danmark skall spela sina matcher i Malmö/Lund, så det lär bli kö på Öresundstågen!!
Aqvakul
CITAT (Bengalow @ 13-01-2011, 19:43) *
Idag startar VM i Sverige, i den gren av sporten, som tillsammans med bordtennis är Sveriges kanske främsta genom de senaste decennierna - handboll. Det har gått lite trögt sedan guldåldern med Bengan och grabbarna, men det verkar vara på gång igen. Ikväll mot Chile...det borde inte vara några större problem, eller...?

28-18, men Sverige imponerade tydligen inte...
Bengalow
Nej, det var en pliktmatch. Det är jäkligt svårt att mobilisera när laget man möter redan är jumbo. Då fattas den där "jäklaranammakänslan". Den bästa målskytten i Sverige var Kim Ekdahl du Rietz från LUGI, också den enda "amatörspelaren" i gänget. Alla dom andra är proffs...21 år gammal och VM-debutant. Han kommer snart att försvinna till proffsvärlden!
Aqvakul
Kim Ekdahl har en enorm högstanivå...
Aqvakul
Spännande och tufft mot Slovakien - bara ett mål upp i halvtid..
Aqvakul
Sjöstrand, Karlsson, Carlén, Källman, Ekberg, Doder, Gustafsson...
Bästa halvlek jag sett sen Bengans tid... 38-22 OTROLIGT!!! wub.gif yahoo.gif
Tikka
Ja visst va det en bra match !!! Sverige bara flöööög fram i andra halvek smile.gif
Aqvakul
Underbart! glömde Larholm - bäste svensk i första halvlek...
Bengalow
Det var det närmaste jag kommit "eufori" på mången god dag! Tänk att HELA laget spelade som dom gjorde, och intre ett enda "tekniskt fel" på hela matchen. Jisses!
Hoppas att dom kan upprepa detta under de nästa 14 dagarna - då finns det inget annat lag som kan stå emot "Staffans stalledrängar"!
Aqvakul
Ferry slog till igen! yahoo.gif
netha
CITAT (Aqvakul @ 17-01-2011, 07:45) *
Ferry slog till igen! yahoo.gif

Jesses vad spännande ... jag fick handsvett ... händer en gång/10 år.

Jerringpriset ... hoppas Alshammar får det.
netha
CITAT (netha @ 17-01-2011, 22:09) *
Jesses vad spännande ... jag fick handsvett ... händer en gång/10 år.

Jerringpriset ... hoppas Alshammar får det.

Japp ... tummenupp.gif blomma.gif bravo.gif yahoo.gif
aanderss
CITAT (netha @ 17-01-2011, 22:21) *
Japp ... tummenupp.gif blomma.gif bravo.gif yahoo.gif

men hon kunde ju vara i globen i kväll
Bengalow
Jag har onda aningar om att Sverige får däng idag av Argentina i handbolls-VM. Hoppas att jag inte får rätt...
Aqvakul
Det börjar se riktigt illa ut...
Aqvakul
Pinsamt dåligt att förlora klart mot Argentina... thumbdown.gif
Bengalow
Ja, och det slutade inte bättre. Inget ont om dom svenska spelarna, men det var en fantom som stod i Argentinas mål. Det var inte kul detta...lika tråkigt som det var uppåt häromdagen.
Nu väntar Polen på torsdag, och det kanske är ett lag som passar Sverige bättre. Om man inte vinner den matchen, och Argentina vinner sin, så kommer Sverige att platsa som nummer 3 i sin grupp, och få 0 poäng med sig till slutspelet. Där får man antagligen möta Danmark/Serbien/Kroatien, och där lär det inte vankas några gratispoäng...
Uggi
Bra gjort Sverige i handbollen!!!
Bengalow
Jag satt och tittade på Danmark-Kroatien, för jag vågade inte se Sveriges match. Jisses Maria så glad jag blev när jag slog över till TV4 i slutminuterna!!! Dom spelade verligen med gnista, så som vi vill att de skall. Samtidigt vill jag säga att Danmartk gjorde en heoisk insats mot Kroatien....T.o.m. deras kronprins fanns på plats för att heja fram laget. Jag vill räkna med att det fanns 8000 danskar av 13000 i Malmö Arena.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 20-01-2011, 21:53) *
Bra gjort Sverige i handbollen!!!

tummenupp.gif bravo.gif
Eva i Skåne
Så är det helg och vi sitter framför tvn och ser skidor igen.

Svårt att välja när det var skidskytte på en kanal och länglopp på andra. Det gick ju bra i båda. Vi valde att se skidskyttet, men ljudet var dåligt. Speakerrösterna överröstades nästan av publikljudet. Det borde väl gå att få rätt på...
Vädret där är ju helt underbart. Härligt för den stoora publiken.
Bengalow
Alltså....Kim Ekdahl och Oscar Carlén....två skåningar som nästan ensamma fällde Serbien idag. Kim Ekdahl tjänar 35 papp i månaden och Jonas Kjällman 485 enligt Aftonböadet. Det borde vara någon rättvisa i världen. Kanske Kim Ekdahl har fått in en fot i världshandbollen genom sin formidabla insats. Gu´va bra han var!!!
Aqvakul
Kim Ekdahl Du Rietz en riktig Lundaprodukt - idrottsprogrammet på Polhem och LUGI....
netha
Björn Ferrys spurt till en silverplats idag. tummenupp.gif yahoo.gif

Svettigt var det att följa. smile.gif
Aqvakul
Ferry är härlig att skåda när han är på humör..
Aqvakul
Olidligt spännande handbollsmatch mot "spöket" Kroatien..
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 23-01-2011, 19:32) *
Olidligt spännande handbollsmatch mot "spöket" Kroatien..

och vi vann!!!! yahoo.gif
Bengalow
Tänk att Sverige äntligenhar lärt sig att kämpa till sista svettdroppen! Nästa anhalt Danmark: KÄMPA NER DOM!!!!!! Och vad skönt för en serbättling att få vinna mot Kroatien!! (Dado...)
Aqvakul
Danmark ångar på mot Argentina och säkrar därmed sin egen och Sveriges plats i semifinalen.. yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 23-01-2011, 21:19) *
Danmark ångar på mot Argentina och säkrar därmed sin egen och Sveriges plats i semifinalen.. yahoo.gif

Nyss ledde de med 7 bollar, men nu är det bara 2.... -fear-.gif
Aqvakul
Sverige är i semifinal! wub.gif

(Danmark vann med sju bollar)

Matchen mot Danmark på tisdag kommer väl att handla om att vinna gruppen, så man slipper Frankrike i semin....
netha
Skidskyttestafetten var inte så kul idag ... Ferry och Bergman missade skjutningarna totalt sad.gif
13 extra skott för det Svenska laget sad.gif
Eva i Skåne
Nu gäller det!
Håller tummarna såklart, men är inte helt övertygad om vinst...
xlxl67
Håller alla tummar! Tur att det inte gäller så mycket idag.

Mkt starkt att byggt upp ett så bra landslag så snabbt. Laget från 90-talet är ju i klass med Stenmark i popularitet ;D
Aqvakul
Det danska skyttet är helt överlägset hittills..
Eva i Skåne
Ja, det blir inte lätt att hämta in så många mål, men vi får förstås fortsätta hålla tummarna.
Nu var det nog inte många många som höll tummarna för våra handbollskillar........
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-01-2011, 19:46) *
Nu var det nog inte många många som höll tummarna för våra handbollskillar........

Visst var vi många, men tyvärr var fransmännen för bra...
det fattas några tummar för våra handbollskillar.....
Aqvakul
Synd att de inte nådde ända fram till ett brons, nu när det var så nära...
Anma
Detta är den sportigaste länken jag någonsin kommer att lägga upp här. Var så goda och njut.
Carews tatuering - "min menstruation"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon