Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
mamamaggan
CITAT (aq42 @ 24-02-2008, 22:57) *
snarae aer det saa att OS aer saa mkt viktigare.......

Jo men jag tyckte hon pratade om att om det inte var så allvarligt skulle hon tävla innan OS.

Visst förstår man att OS är det viktigaste av allt i år för henne.
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 24-02-2008, 23:59) *
Jo men jag tyckte hon pratade om att om det inte var så allvarligt skulle hon tävla innan OS.

Visst förstår man att OS är det viktigaste av allt i år för henne.

bara en kort period kvar paa inomhussaesongen och muskelbristningar, aeven smaa, aer inte "att leka med"....
aanderss
Malmö FF lånar Mjällbys målvakt Dusan Melichárek fram till och med 30 juni. Dusan Melichárek är 24 år gammal, 196 centimeter lång och kommer från Tjeckien, där hans moderklubb heter FC Slovacko. Dusan har varit tre säsonger i Mjällby.

Dusan Melichárek har tränat med A-truppen sedan i torsdags och stod i mål i lördagens träningsmatch mot FC Nordsjälland. Ett lån med option på permanent övergång är den möjlighet klubben sökt för förstärkning på målvaktssidan, och så ser den överenskommelse ut som nu träffats med Mjällby om Dusan Melichárek. Förhoppningen är att det går att ordna ett inresevisum till USA och att Dusan därpå så snabbt som möjligt kan ansluta till A-lagets träningsläger i Florida.
tettan
hur gick det för edsbyn idag?
aanderss
3-2 men de vann på en dummar tabbe
tettan
jaja, huvudsaken att de vann
krellus
Tackavetja Selånger!!!
tettan
jaja, men det är ju en annan division, nu snackar topplag, inte farmarserien
Aqvakul
bandy???
tettan
umm, slutspelet är i full gång
Aqvakul
Bandy är väl snarast ett lokalt fenomen för Hälsningland med omnejd......
tettan
tja vet inte det, just nu bor jag ju ca 70 mil från det underbara, sköna Hälsingland å ändå spelas det bandy. Villa är ju faktiskt kvar fortfarande
Aqvakul
CITAT (tettan @ 26-02-2008, 13:20) *
tja vet inte det, just nu bor jag ju ca 70 mil från det underbara, sköna Hälsingland å ändå spelas det bandy. Villa är ju faktiskt kvar fortfarande

Jo det spelas ju lite bandy kring Vänern och Vättern också...... coolgleam.gif
Berith
Villa är bäst! bravo.gif och har så varit i många många år... Oavsett var dom hamnar i tabellen.
aanderss
CITAT (Berith @ 26-02-2008, 19:06) *
Villa är bäst! bravo.gif och har så varit i många många år... Oavsett var dom hamnar i tabellen.

passa er snart kommer ifk malmö

kanske även gais
Aqvakul
CITAT (Berith @ 26-02-2008, 19:06) *

Det är rätt, man ska hålla på sitt lag i vått och torrt!
Har du samma dialekt som Birgitta Andersson, en av mina favoritkomiker?
Netha
Imorron är det dags för Slottssprinten.smile.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 26-02-2008, 21:34) *
Imorron är det dags för Slottssprinten.smile.gif

Vore härligt om Emil Jönsson kunde sätta norrmännen på plats! tummenupp.gif

Själv är han optimistisk... cool.gif

http://www.emiljonsson.se/
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 26-02-2008, 21:40) *
Vore härligt om Emil Jönsson kunde sätta norrmännen på plats! tummenupp.gif

Själv är han optimistisk... cool.gif
http://www.emiljonsson.se/

Tyvärr blev det som jag befarade, två norrmän före Emil. Något hände i nedförsbacken, där norrmännen gled mkt snabbare och sen blev det för mkt att ta igen.
Virpi 100 p och Charlotte 0 p - det går inte vår väg just nu.... whist.gif
Gunilla T
Vad har jag missat....?
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 27-02-2008, 17:25) *
Vad har jag missat....?

Slottssprinten i Stockholm idag!!!
Gunilla T
Oj, det brukar jag alltid kolla...norrmännen och -kvinnorna tog väl hem rubbet? Såg i ditt förra inlägg om Virpi, var min ständige favorit Aino Kajsa med ?
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 27-02-2008, 17:46) *
Oj, det brukar jag alltid kolla...norrmännen och -kvinnorna tog väl hem rubbet? Såg i ditt förra inlägg om Virpi, var min ständige favorit Aino Kajsa med ?

Hon tog sig till final som lucky loser tillsammans med Astrid Jakobsen. Finalen var en ren duell mellan Virpi och Petra Majdic.
Kalla lär ha ramlat i kvalet.....
Gunilla T
Aj, aj, då...trist för Kalla men hon kommer igen! I helgen är det väl dax för Lahtis...spännande
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 27-02-2008, 18:03) *
Aj, aj, då...trist för Kalla men hon kommer igen! I helgen är det väl dax för Lahtis...spännande

Visst minns man Lahtis och VM 1978

Thomas Magnussons ryck i sista backen i stafetten och Sven-Åke Lundbäcks 5-milsseger...
Gunilla T
Javisst, minns båda två - har för mig att Lundbäck var hjulbent ?...men åka skidor det kunde han. Satt och funderade ett tag vem av d finska skidlöparna som var samtida med Magnusson och Lundbäck - kunde det vara Mäntyranta?
Aqvakul
Nej Eero (tullaren från Pello) var 60-talets store skidrännare. Han vann OS-guld redan 1960 i USA och tog två i Österrike 1964. Men Sverige vann både stafetten och femmilen, med Assar och Sixten.

Juha Mieto var ju inblandad i en berömd hundradelssekundstrid i USA 1980. Tror att han var med också 1978. Wassberg, som är yngre, var dock sjuk till VM 1978.

Minns duellen i Lake Placid mkt väl. Hustrun låg på KK för förtidiga värkar under sin först graviditet. jag hade lagt mig på sängen bredvid hennes, som varledig, och tittade. När Wassberg vann med en hundradel så skrek jag högt, varvid uppskakad och förbryllad personal störtade in och tittade argt på mig....
Gunilla T
Tack för uppdateringen...hur kunde jag glömma Juha Mieto..

Visst var det väl så att de delade på medaljen, nå´n slags gentlemen´s agreement?

Plats för skratt, ligga på BB och heja på skidlöpare!!
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 27-02-2008, 19:38) *
Tack för uppdateringen...hur kunde jag glömma Juha Mieto..

Visst var det väl så att de delade på medaljen, nå´n slags gentlemen´s agreement?

Plats för skratt, ligga på BB och heja på skidlöpare!!

Wassberg ville att de skulle såga itu medaljerna och dela, men Juha vägrade. Wassberg fick bragdguldet 1980, men vägrade ta emot det med motiveringen att Lundbäck inte fått det 1978!!!
Sixten Jernberg, Juha Mieto och Thomas Wassberg det var skidåkare av den gamla stammen - sega och sturiga och alldeles underbara..... wub.gif
och visst var Lundbäck otäckt hjulbent.... giggle.gif
tettan
ummm, han tog ingen skit den gode wassberg, får säja som dom säjer på tv, vikken kille
Aqvakul
CITAT (tettan @ 27-02-2008, 22:28) *
ummm, han tog ingen skit den gode wassberg, får säja som dom säjer på tv, vikken kille

Min hustrus första idrottsidol - helskön kille!!! tummenupp.gif tummenupp.gif
Pirum
CITAT (aq42 @ 27-02-2008, 19:30) *
Juha Mieto var ju inblandad i en berömd hundradelssekundstrid i USA 1980. Tror att han var med också 1978. Wassberg, som är yngre, var dock sjuk till VM 1978.

Det var värre än så, han hade skadat sig i en bilolycka, vilket var väldigt synd även rent sportsligt eftersom Wassberg själv nånstans uttalat att han aldrig känt sig i så ruggigt bra form som innan olyckan.

Gamla tiders skidåkare ja...bättre förr.
Berith
Äntligen pratar ni sport som man förstår sej på!! bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Pirum @ 27-02-2008, 22:46) *
Det var värre än så, han hade skadat sig i en bilolycka, vilket var väldigt synd även rent sportsligt eftersom Wassberg själv nånstans uttalat att han aldrig känt sig i så ruggigt bra form som innan olyckan.

Gamla tiders skidåkare ja...bättre förr.

Tack för att du korrigerade mig, minns nu att det var så det var...
"Säcken" är väl en av de berömda 56-orna, lite i skuggan av Borg och Stenmark.....
Aqvakul
Tittade på sammndraget av skidskyttet i går från Korea. Roligt att det lossanade för Sofia Domeij med en fin 10:e plats. Annars är ju Magdalena Neuner totalt överlägsen, så länge hon skjuter någorlunda skapligt. Risken finns att hon blir för överlägsen och "dödar" sporten.
Berith
Stackars stackars Villa... crying.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 09:02) *
Stackars stackars Villa... crying.gif

Stackars stackars Berith... trostar.gif
Berith
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 10:52) *
Stackars stackars Berith... trostar.gif

thanks.gif blush.gif
Aqvakul
I morgon är det Vasaloppet! Det följer jag varje år. Kan vara otroligt segt och ospännande långa stunder, men det är på något viss essensen av riktig svensk idrott: Tungt, jobbigt, kallt och demokratiskt!
tummenupp.gif

Netha
Gick inge vidare bra i skidskyttet. sad.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 01-03-2008, 11:56) *
Gick inge vidare bra i skidskyttet. sad.gif

Rätt väntat resultat - en ny duktig fransysyka Brunet utmärkte sig

Men vad är detta ingen svensk TV-kanal sänder direkt från Lahtis! ranting.gif

Skandal!

Min Finlandsanknytna vän Gunilla T, är nog ännu ledsnare än jag.......

Pirum
Dåligt av SVT ja. Tur att man har NRK, lätt värt 19kr/månad vintertid. NRK borde faktiskt ligga i digitala marknätet tycker jag.

Bra av Kalla i kvartsfinalen, efter en svår start, men målgången ser fortfarande inte riktigt 100 ut. Och så måste hon öva upp spurttekniken.
aanderss
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 12:02) *
Rätt väntat resultat - en ny duktig fransysyka Brunet utmärkte sig

Men vad är detta ingen svensk TV-kanal sänder direkt från Lahtis! ranting.gif

Skandal!

Min Finlandsanknytna vän Gunilla T, är nog ännu ledsnare än jag.......

men de lägger ju resurserna på vasaloppet denna helg

de kan bli helsvensk atp final i tennis!!! http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2131...amp;lpos=rubrik
Pirum
Vasaloppet är ju imorgon. Har de inte kommentatorer nog kan de gott använda de norska...mer nordiskt samarbete tack smile.gif

Men vansinnigt så trött Emil Jönsson blev. Eller hände nåt annat?

Och Bryntesson envisas med att ligga längst bak och stångas, med resultat att på de alltför trånga banorna går det inte att komma förbi. Bara en svensk går vidare till semifinal, Björn Lind. (Och Kalla)

Tillägg : Kalla gör en bra semifinal men tar det för lugnt på slutet, så en finska som går på sidan sätter staven i Kallas bindning, Kalla faller som en fura och blir sist. Tror det är en racing incident, nog inte läge för protest. Sånt som händer, hon får ta det som en erfarenhet (hon har dock ramlat i väldigt många sprintar i år känns det som, det är inte så lyckat)

Jaha, nu slutade det illa på alla håll och kanter. Nåja, jag tänkte bara lägga in lite statistik som jag snott från ett norskt forum på VG, på hur det gått i våra vintervärldscuper i år. Nedan är antal segrar sammanräknade. Norge har otroliga 36 segrar så långt i vinter, Sverige har 5 vilket ju inte är uselt men samtidigt inte bra, vi hade väl hoppats på mer både i alpint och längdspåren.

====

TOTALT (per nation):
36: Norge
33: Østerrike
27: Tyskland
14: USA
11: Frankrike
10: Sveits
9: Italia
8: Russland
8: Finland
5: Sverige
5: Canada
4: Slovenia
4: Tsjekkia
2: Polen
1: Liechtenstein

---

Totalt (mestvinnande utövare)
10: Thomas Morgenstern
6: Lindsey Vonn
6: Ole Einar Bjørndalen
5: Denise Karbon
5: Bode Miller
4: Jean-Baptiste Grange
4: Marlies Schild
4: Andrea Henkel
4: Emil Hegle Svendsen
4: Michael Greis
4: Sandrine Bailly
3: Lukas Bauer
3: Björn Kircheisen
3: Janne Ahonen
3: Ronny Ackermann
3: Astrid Jacobsen
3: Virpi Kuitunen
3: Magdalena Neuner
3: Petter Tande
2: Marit Bjørgen
2: Aksel Lund Svindal
2: Martina Glagow
2: Daniel Albrecht
2: Axel Teichmann
2: Michael Walchhofer
2: Anja Pärson
2: Tora Berger
2: Nicole Hosp
2: Tom Hilde
2: Didier Cuche
2: Gregor Schlierenzauer
2: Christoph Bieler
2: Jason Lamy Chappuis
2: Petra Majdic
2: Ekaterina Iourieva
2: Mario Matt
2: Hannes Reichelt
2: Maria Riesch
2: Chandra Crawford
2: Anders Gløersen
1: Josef Wenzl
1: Natalia Matveeva
1: Marc Gini
1: Jan Hudec
1: Vincent Defrasne
1: Petra Majdic
1: Johan Kjølstad
1: Ivan Tcherezov
1: Martina Schild
1: Dmitri Yaroshenko
1: Massimiliano Blardone
1: Bill Demong
1: Britt Janyk
1: Benjamin Raich
1: Tor Arne Hetland
1: Kikkan Randall
1: Kalle Palander
1: Andreas Kuettel
1: Chiara Costazza
1: Magnus Moan
1: Marc Berthod
1: Tomasz Sikora
1: Svetlana Sleptsova
1: Charlotte Kalla
1: Elisabeth Görgl
1: Sebastian Haseney
1: Solveig Rogstad
1: Kati Wilhelm
1: Marco Buechel
1: Björn Ferry
1: Eric Frenzel
1: Maria Holaus
1: Justyna Kowalczyk
1: Nikolai Pankratov
1: Børre Næss
1: Valentina Shevchenko
1: Valerio Checchi
1: Emil Jönsson
1: Marco Sullivan
1: Anders Bardal
1: Tina Maze
1: Emily Brydon
1: Reinfried Herbst
1: Anders Jacobsen
1: Eldar Rønning
1: Andrea Fischbacher
1: Fabienne Suter
1: Tanja Poutiainen
1: Jean-Marc Gaillard
1: Bjørn Einar Romøren
1: Christoph Gruber
1: Nadia Styger
1: Bernhard Gruber
1: Jens Arne Svartedal
1: Werner Heel

ALPINT:
6: Lindsey Vonn
5: Denise Karbon
5: Bode Miller
4: Jean-Baptiste Grange
4: Marlies Schild
2: Aksel Lund Svindal
2: Daniel Albrecht
2: Michael Walchhofer
2: Anja Pärson
2: Nicole Hosp
2: Didier Cuche
2: Mario Matt
2: Hannes Reichelt
2: Maria Riesch
1: Marc Gini
1: Jan Hudec
1: Martina Schild
1: Britt Janyk
1: Benjamin Raich
1: Massimiliano Blardone
1: Kalle Palander
1: Chiara Costazza
1: Marc Berthod
1: Elisabeth Görgl
1: Marco Buechel
1: Maria Holaus
1: Marco Sullivan
1: Tina Maze
1: Emily Brydon
1: Reinfried Herbst
1: Andrea Fischbacher
1: Fabienne Suter
1: Tanja Poutiainen
1: Christoph Gruber
1: Nadia Styger
1: Werner Heel

HOPP:
10: Thomas Morgenstern
3: Janne Ahonen
2: Tom Hilde
2: Gregor Schlierenzauer
1: Andreas Kuettel
1: Anders Bardal
1: Anders Jacobsen
1: Bjørn Einar Romøren

KOMBINERT:
3: Björn Kircheisen
3: Ronny Ackermann
3: Petter Tande
2: Christoph Bieler
2: Jason Lamy Chappuis
1: Bill Demong
1: Magnus Moan
1: Sebastian Haseney
1: Eric Frenzel
1: Bernhard Gruber

LANGRENN:
4: Lukas Bauer
3: Astrid Jacobsen
3: Virpi Kuitunen
2: Marit Bjørgen
2: Axel Teichmann
2: Petra Majdic
2: Chandra Crawford
2: Anders Gløersen
1: Josef Wenzl
1: Natalia Matveeva
1: Johan Kjølstad
1: Tor Arne Hetland
1: Kikkan Randall
1: Charlotte Kalla
1: Justyna Kowalczyk
1: Petra Majdic
1: Nikolai Pankratov
1: Børre Næss
1: Valerio Checchi
1: Emil Jönsson
1: Eldar Rønning
1: Jean-Marc Gaillard
1: Jens Arne Svartedal

SKISKYTING:
6: Ole Einar Bjørndalen
4: Andrea Henkel
4: Emil Hegle Svendsen
4: Michael Greis
4: Sandrine Bailly
2: Martina Glagow
2: Tora Berger
2: Ekaterina Iourieva
2: Magdalena Neuner
1: Vincent Defrasne
1: Ivan Tcherezov
1: Dmitri Yaroshenko
1: Tomasz Sikora
1: Svetlana Sleptsova
1: Solveig Rogstad
1: Kati Wilhelm
1: Björn Ferry
1: Maxim Tchoudov

TOUR DE SKI (ikke tellende som verdenscupseier):
3: Charlotte Kalla
2: Lukas Bauer
2: Virpi Kuitunen
1: Emmanuel Jonnier
1: Nikolai Morilov
1: Pietro Piller-Cottrer
1: Petter Northug
1: Odd Bjørn Hjelmeset
1: Rene Sommerfeldt
1: Arianna Folis
1: Aino-Kaisa Saarinen

TOTALT:
36: Norge
33: Østerrike
27: Tyskland
14: USA
11: Frankrike
10: Sveits
9: Italia
8: Russland
8: Finland
5: Sverige
5: Canada
4: Slovenia
4: Tsjekkia
2: Polen
1: Liechtenstein
Aqvakul
Vad menar SVT med att de inte kan få sändningsrättigheter från Lahtis, när NRK inte verkar ha några problem med det. Dessa kanaler konkurrerar knappast mer än marginellt. Måste handla om pengar, eller är det något annat.....
ranting.gif -cry-.gif
bear
CITAT (aanderss @ 01-03-2008, 12:31) *
men de lägger ju resurserna på vasaloppet denna helg

de kan bli helsvensk atp final i tennis!!! http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2131...amp;lpos=rubrik

09:45 Vinterstudion » se video
Vinterstudion analyserar och summerar dagens tävlingar. Programledare: André Pops.
Till sajten »
SVT Europa idag
09:45 Vinterstudion » se video
Vinterstudion analyserar och summerar dagens tävlingar. Programledare: André Pops.
Till sajten »
SVT 2 idag
09:55 Alpint: Världscupen
Direktsändning från Zwiesel, Tyskland och damernas slalom, andra åket. Kommentatorer: Björn Fagerlind och Ylva Nowén.
SVT Europa idag
09:55 Alpint: Världscupen
Direktsändning från Zwiesel, Tyskland och damernas slalom, andra åket. Kommentatorer: Björn Fagerlind och Ylva Nowén.
SVT 2 idag
10:50 Vinterstudion » se video
Till sajten »
SVT Europa idag
10:50 Vinterstudion » se video
Till sajten »
SVT 2 idag
10:55 Skidskytte: Världscupen
Direktsändning från Pyong Chang i Korea och damernas jaktstart 10 km. Kommentatorer: Christer Ulfbåge och Kalle Grenemark.
SVT Europa idag
Direktsändning från Pyong Chang i Korea och damernas jaktstart 10 km. Kommentatorer: Christer Ulfbåge och Kalle Grenemark.
SVT 2 idag
12:00 Alpint: Världscupen
Sändning från Kvitfjelll, Norge och herrarnas störtlopp. Kommentatorer: Stefan Klemetz och Tobias Hellman. .
SVT Europa idag
12:00 Alpint: Världscupen
Sändning från Kvitfjelll, Norge och herrarnas störtlopp. Kommentatorer: Stefan Klemetz och Tobias Hellman. .
SVT 2 idag
13:00 Alpint: Världscupen
SVT Europa idag
SVT 2 idag
14:00 Vinterstudion » se video
Till sajten »
SVT Europa idag
14:00 Vinterstudion » se video
Till sajten »
24 idag
14:30 Alpina magasinet
Sammandrag från de alpina tävlingarna i Vancouver, Kanada uppblandat med intervjuer och kommentarer från de tävlande. Kommentator: Stefan Klemetz.
24 idag
15:00 Snowboardmagasin
SVT Europa söndag
07:30 Vasaloppet » se video
Vinterstudion har flyttat till Sälen. Det är åter dags för det klassiska Vasaloppet, som i år körs för 84:e gången. 16 000 skidåkare står på startfältet i Berga by i Sälen. Såväl skidelit som motionärer har antagit utmaningen att åka de nio milen mellan Sälen och Mora. Kommentatorer: Jacob Hård och Anders Blomquist. Programledare: André Pops.
Till sajten »
SVT 2 söndag
07:30 Vasaloppet » se video
Vinterstudion har flyttat till Sälen. Det är åter dags för det klassiska Vasaloppet, som i år körs för 84:e gången. 16 000 skidåkare står på startfältet i Berga by i Sälen. Såväl skidelit som motionärer har antagit utmaningen att åka de nio milen mellan Sälen och Mora. Kommentatorer: Jacob Hård och Anders Blomquist. Programledare: André Pops.
* Fortsätter i SVT1
* Textat sid. 299
Till sajten »
24 söndag
07:55 Vasaloppet » se video
Direktsändning från Vasaloppet och en sändning där vi följer elitåkarna från start till mål. Kommentatorer: Jacob Hård och Anders Blomquist.
Till sajten »
SVT 1 söndag
10:00 Vasaloppet » se video
* Forts. från SVT2
* Textat sid. 199
Till sajten »
SVT 2 söndag
Direktsändning från Pyong Chang i Korea och mix-stafetten. Kommentatorer: Christer Ulfbåge och Kalle Grenemark.
24 söndag
12:30 Alpint: Världscupen
Sammandrag från den alpina världscupen och herrarnas Super G. Från Kvittfjell i Norge.
SVT Europa söndag
Sammandrag från Zwiesel, Tyskland och damernas storslalom, första åket. Kommentatorer: Björn Fagerlind och Ylva Nowén.
SVT 2 söndag
Sammandrag från Zwiesel, Tyskland och damernas storslalom, första åket. Kommentatorer: Björn Fagerlind och Ylva Nowén.
SVT Europa söndag
Vinterstudion fortsätter. Nu med direktsändning från Zwiesel, Tyskland och damernas storslalom, andra åket. Kommentatorer: Björn Fagerlind och Ylva Nowén.
SVT 2 söndag
Vinterstudion fortsätter. Nu med direktsändning från Zwiesel, Tyskland och damernas storslalom, andra åket. Kommentatorer: Björn Fagerlind och Ylva Nowén.
SVT Europa söndag
13:45 Vinterstudion » se video
Till sajten »
SVT 2 söndag
13:45 Vinterstudion » se video
Till sajten »
24 söndag
18:00 Alpint: Freestylemagasinet
Veckomagasin som bevakar världscupen i Freestyle. Idag från tävlingarna i Cypress Mountain, Kanada. Kommentator: Stefan Klemetz.
24 söndag
21:15 X-Games » se video
Höjdpunkter från actionsporternas eget vintermästerskap. Under fyra dagar i Aspen, USA har världseliten bland skidåkare, snowboardåkare och snöskoterförare tävlat i spektakulära grenar som cross, superpipe, big air och slope. Del 1 av 8.
---------------------------------------------------------------------------------------

SVT har väl aldrig visat så mycket skidsport som nu men det är ju svårt att göra alla nöjda..............övriga som gillar annan vinteridrott får väl hålla till godo med sportnytt
eller kolla in favoritsporten via betalkanalerna i mitt fall hockey med Canal+ o säsongkortet.......undrar om foppa är med i nattens match med Colorado.....

Aqvakul
är skittrött på allt snack om och omkring Foppa - kan karln inte förstå när det är dags att sluta....
bear
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 14:28) *
är skittrött på allt snack om och omkring Foppa - kan karln inte förstå när det är dags att sluta....

Det skider han nog i...........
Pirum
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 14:07) *
Vad menar SVT med att de inte kan få sändningsrättigheter från Lahtis, när NRK inte verkar ha några problem med det. Dessa kanaler konkurrerar knappast mer än marginellt. Måste handla om pengar, eller är det något annat.....
ranting.gif -cry-.gif

Grejen är nog delvis att NRK redan på hösten köper in rättigheter för alla sändningar. NRK visar alla sorters vintersporter på helgerna från 10-18 i NRK1 och om så krävs dessutom i NRK2.
SVT däremot satsar på alpint, och annat de tror är populärt, sen om längdåkningen råkar få fram en stjärna (Kalla) så måste SVT köpa in individuella sändningar, gissar jag. Och då blir det väl dyrare. Att SVT inte visar imorgon är väl dock förståeligt, Vasaloppet är såklart viktigare än en vanlig världscupstävling i Finland.

Tillägg : klart Foppa inte ska sluta, om han tycker det är kul! Han kan spela i säkert 5 år till bara foten och kroppen håller.

Tillägg2 : SVT har skärpt sig på senare år, för några år sedan var de dock pinsamt usla, de visade knappt ett skidlopp på hela vintern, undantaget några tävlingar från Sverige och Holmenkollen (dock inte damerna).
Aqvakul
CITAT (Pirum @ 01-03-2008, 14:42) *
------Tillägg : klart Foppa inte ska sluta, om han tycker det är kul! Han kan spela i säkert 5 år till bara foten och kroppen håller.

Och hur sannolikt är det???? Risken är stor att han blir invalidiserad för livet och vad har han då för nytta av sina intjänade miljoner...

Läste förresten att uffe sterner har fått sina rygg- och ljumskproblem klassade som yrkesskadaoch därmed rätt till livränta från samhället - Foppa kan nog fixa sin försörjning själv så någon samhällelig "belastning" ska det väl inte innebära..

Ärligt talat, jag är en stor beundrare av Peter Forsberg, men vet han verkligen sitt eget bästa?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon