Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
ja de kan de göra om de inte skaffar bättre lag. bois skulle behöva en bra målvakt så de borde ta hem jonas sandqvist
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 12-05-2011, 10:54) *
Jag tror att Sverige spelar final...

På söndag kl 20.30 mot Finland - måste nog ses.....
Uggi
Kan bli riktigt bra. tummenupp.gif
Gunilla T
Och nu börjar det snart! Hur många ggr har inte Finland varit i denhär situationen men när det gäller mot Sverige brukar utgången vara given. Kan man hoppas på ett trendbrott?
Aqvakul
Heja Sverige!
Aqvakul
Vad sysslade Sverige med i sista perioden? Det märktes nästan att det var ett "juniorlag"...
netha
Grattis Finland!
Jag hade tippat 3-1 till dem.
Aqvakul
CITAT (netha @ 15-05-2011, 22:49) *
Grattis Finland!
Jag hade tippat 3-1 till dem.

Visst Finland var bäst och förtjänar ett Grattis, men som svensk håller jag alltid på Sverige och skulle aldrig tippa mot Sverige...
Anma
Grattis kära Födelseland! biggrin.gif
Men trist att Sverige tvunget var förlora så stort. 6-5 hade räckt och varit mycket mer spännande.
Berith
Det lag som gör flest mål vinner och det andra laget förlorar. Konstigare än så är det ju inte. Hade Sveriges lag gjort flest mål hade dom stått som segrare.

Efter att ha fått stryk av Norge var det strongt gjort att arbeta sej upp till silver. Eller hur?
Aqvakul
Sverige gjorde en bra turnering, synd på raset i sista perioden i finalen...
Gunilla T
CITAT (Aqvakul @ 15-05-2011, 20:52) *
Heja Sverige!

Hukar mig....och kontrar HEJA FINLAND!!
malcolm
Grattis FINLAND!

[attachment=60670:finlands_flagga.png]
Berith
Det lustiga (?) är väl att Finland fick båda sina guld i finalmatcher mot Sverige. unsure.gif
Anki på Öland
Eller varför inte GRATTIS SVERIGE till silvermedaljen!!!
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-05-2011, 09:21) *
Det lustiga (?) är väl att Finland fick båda sina guld i finalmatcher mot Sverige. unsure.gif

Vi är bara så generösa... naughty.gif
malcolm
CITAT (Anki på Öland @ 16-05-2011, 09:30) *
Eller varför inte GRATTIS SVERIGE till silvermedaljen!!!

Därför att ingen verkar glädja sig över silvret utan bara grämer sig för det "missade" guldet.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 17-05-2011, 10:09) *
Därför att ingen verkar glädja sig över silvret utan bara grämer sig för det "missade" guldet.

Att nå finalen, dvs att bärga silvret, var en mkt bra prestation - men insatsen i sista perioden i finalen var bedrövlig...
Uggi
Bra gjort av Emma Green i gårdagens friidrottstävlingar i USA tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 12-06-2011, 08:56) *
Bra gjort av Emma Green i gårdagens friidrottstävlingar i USA tummenupp.gif

tummenupp.gif
Eva i Skåne
Damerna har skött sig utmärkt i första halvlek. 2-0. tummenupp.gif Hoppas det går lika bra efter paus
Aqvakul
Efter pausen spelade Sverige inte alls bra, men det blev ändå en tursam seger med 2 - 1..
*Stintan*
yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 06-07-2011, 22:41) *
yahoo.gif

tummenupp.gif
Eva i Skåne
Så är det friidrott från Paris i två timmar. Är det några svenska deltagare där? Nån som vet?
Aqvakul
Nej, tyvärr..

Men snart ska Usain Bolt springa - alltid sevärt!
Gunilla T
Japp...och Lagat blev bara trea...
Aqvakul
och det är inte "gamle" Bolt i år..
Gunilla T
CITAT (Aqvakul @ 09-07-2011, 06:59) *
och det är inte "gamle" Bolt i år..

Neej...han vinner men tiden..kanske laddar för VM? Hörde att Tyson Gay inte kvalificerade sig till 100 meters loppet så då skall det väl ändå inte vara någon som kan utmana Bolt.
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 09-07-2011, 09:21) *
Neej...han vinner men tiden..kanske laddar för VM? Hörde att Tyson Gay inte kvalificerade sig till 100 meters loppet så då skall det väl ändå inte vara någon som kan utmana Bolt.

Nej, men det där underbara flytet saknas och då är liksom förtrollningnen bruten..
*Stintan*
Snyggt av tjejerna med 3 -1 så nu är det semifinal nästa bravo.gif
Aqvakul
Underbart! Lotta Schelin var helt gudomlig! wub.gif
Myosotis
Någon som såg USA-Brasilien?! Vilken spännande match!!!
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 11-07-2011, 07:25) *
Någon som såg USA-Brasilien?! Vilken spännande match!!!

Nej, jag var ju på Bäckaskogs slott. Tydligen fick brassarna en hel del favörer av domaren; en billig straff som de fick slå två gånger och en tveksam amerikansk utvisning...

Var Marta bra?
Myosotis
Ja, hon gjorde ett helt otroligt mål. Och blev utbuad hela tiden, men som hon håller på och tjafsar kan jag förstå publiken. Solo var också bra.
*Stintan*
1 - o till Sverige yahoo.gif
Eva i Skåne
Säg den glädje som varar. 1-1 nu
Keka64
Japanskor, japanskor, japanskor över allt Japanskor... di e ena snabba rackare. Tror att de blir svår för de blå-gule nu dunno.gif
*Stintan*
Jaha de va de de.
Aqvakul
Japanskorna var bara bäst, tyvärr!
Eva i Skåne
Attan också
Aqvakul
Saknade Segers slit på mittfältet..
Eva i Skåne
Nu har skidsäsongen kommit igång igen. Ja, det är t o m några veckor sedan

Idag såg jag skidskytte från Östersund och Anna-Maria Nilsson tog silver yahoo.gif
Uggi
Även jag och frugan har tittat, jättebra start för damerna. tummenupp.gif
Aqvakul
Härligt! yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon