Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
Ett nytt Åshöjdens BK kanske? De har ju i alla fall samma "efternamn". crazy.gif
aanderss
nä de skulle jag inte tro. laget hör hemma i 3an eller 4an tycke rjag
Aqvakul
trodde att de spelade i 5-an crazy.gif
aanderss
ja de gör de med men fär 2 år sedan var de i 3an
Aqvakul
slår vad om att de spelar i 6.an nästa år crazy.gif så som de har satsat!
aanderss
nä de skulle jag inte tro hehe
Krolliljan
Ljungberg spelar från start i West Ham.
Chippen spelar inte i Bolton.
Andreas Isaksson står i Manchester City idag.
Här zappas det wacko.gif
aanderss
frank zappa är kanske på tv med

bra att isaksson står de behövs
Krolliljan
Synd bara att han har släppt i två mål redan
aanderss
oj då

Krolliljan
Men nu har Man City gjort 3 mål.
aanderss
bra
Krolliljan
CITAT (aanderss @ 15-12-2007, 17:47) *
bra

93:e minuten och 4-2 till Man City. Heja Svennis
aanderss
kul men isaksson är inte förstemålvakt
krellus
Torsk för Man city i cupen men det känns som att Isak ändå blir petat.
Synd om killen.
aanderss
men han hittar nog en ny klubb snart
krellus
CITAT (aanderss @ 20-12-2007, 09:39) *
men han hittar nog en ny klubb snart

Jo iofs.... det ryktas ju om en turkisk klubb men jag och många andra är ju uppväxta med tipsextra och följer den engelska fotbollen. Kul med svenskar där...
Aqvakul
Isaksson är mer än välkommen tillbaks till Djurgården! whistling.gif
aanderss
nä djurgården har ju sin gambian men han är välkommen till Landskrona IP men jag tror han stannar i utlandet
Aqvakul
Mer pengar i utlandet!
aanderss
mm de är de
krellus
CITAT (aq42 @ 20-12-2007, 12:01) *
Isaksson är mer än välkommen tillbaks till Djurgården! whistling.gif

Japp, han får komma "hem" när han vill. Bra med konkurrens mellan Isak och Dembo. Varför inte lura hem Rami oxå!? flirting.gif
Aqvakul
Alla bra fotbollsspelare borde spela i Djurgår`n! Vad är Inter, Barca eller Chelsea mot Stockholms stolthet? whist.gif
aanderss
heter laget inte djurgården. då skall ju helge älg spela där och sedan nalle puh och en massa andra djur giggle.gif yaay.gif
Aqvakul
och i Svalöv spelar en massa trädlevande varelser som Sune Stekel och Bosse Bi ... crazy.gif
aanderss
skall sanningen fram så håller jag inte på svalöv. jag tycker deras ledare och sådant beter sig dumt åt
Aqvakul
[attachment=10797:karta_Djurgården.jpg]
Här får ni något att dregla över (kartan alltså, inte tjejen)
Aqvakul
Varför är alltid Zlatan så helt värdelös varje gång jag kan se honom på min TV? En komplott? g.gif
Aqvakul
[attachment=11118:Kalla.jpg]

Såg ni Charlotte Kallas skiduppvisning, när hon svepte hela fältet. Något av det svettigaste jag sett. Härligt! Underbart!

tummenupp.gif
yaay.gif
bravo.gif

edit: rättat ett stavfel (hehe)
aanderss
håller med dig
Aqvakul
Tydligen inga fler som vill hylla denna superskidåkerska
aanderss
os guld 2010 kanske
Gunilla T
CITAT (aq42 @ 01-01-2008, 17:46) *
Tydligen inga fler som vill hylla denna superskidåkerska

Jodå, klappar händrna! Dethär är väl något av det bästa Tv kan bjuda på. Hon hade nog grejat det häromdagen också om inte staven gått av.
Aqvakul
Varför inte? Det är väl ett VM nästa år också.
Gunilla T
I morgon är en ny dag...dvs klassiskt i skidspåret. Jag säger bara ....Virpi Kuittunen!
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 01-01-2008, 18:33) *
I morgon är en ny dag...dvs klassiskt i skidspåret. Jag säger bara ....Virpi Kuittunen!

Vem bryr sig om dopade finskor? Om några år så är vår Kalla bäst i klassiskt oxå!
Gunilla T
Det som hände under VM i Lahtis är oförsvarbart men vi får utgå att hon idag är lika ren som alla andra som tävlat i Tour De Ski. Skulle kunna satsa en liten peng på Aino Kaisa Saarinen också, kanske en pallplats?
Aqvakul
Virpi är klar favorit. Fast hon har inte klagat på dålig rygg på länge. Hon är precis som Kostelic var, farligast när hon är som mest "skadad".
Lilla Birka
Jag som varit sportallergisk i många år har nu genom Kajsa, Carolina, Anja, Stefan Holm, Kallur-flickorna och nu Kalla-tjejen plötsligt funnit att det går bra att vara lite intresserad! Kalla! Bra gjort! Det är tjejen med tåga i!
Aqvakul
Ja, Charlotte Kalla kommer vi att få många glädjestunder tillsammans med.
Gunilla T
Bravo Lilla Birka!

Friidrott och vintersport är något av det bästa vi kan få genom TV apparaten.
Aqvakul
Annars verkar fotbollen tagit över. Nu på vintern så matas vi med elitserien i ishockey var och varannan kväll - 55 omgångar. Hur spännande är det?
Lilla Birka
Inte alls thumbdown.gif En hel del av sportallergin sitter kvar fortfarande efter 30 år av självständighet. F.d. maken var fåtöljsportsfanatiker!
Gunilla T
CITAT (aq42 @ 01-01-2008, 19:54) *
Annars verkar fotbollen tagit över. Nu på vintern så matas vi med elitserien i ishockey var och varannan kväll - 55 omgångar. Hur spännande är det?

NÄÄ...håller med . Fotboll har aldrig intresserat mig trots att jag alltid gillat sport. Ishockey var spännande på den tiden när Sverige, Tjeckoslovakien, Ryssland, Finland och Canada slogs om VM titeln.
aanderss
fotboll är roligare än ishocky
Aqvakul
....och en sport alla kan utöva som kan stå på sina ben....
aanderss
oja behövs bara en boll
Aqvakul
i Brasilien spelar de med påsar som de fyller med något lämpligt
Pirum
[Kallas seger på etapp i Tour de Ski]
Bland de bästa loppen en svensk dam presterat på länge i skidspåren. Lite svårt att bedöma motståndet, Björgen blev ju utklassad - men är hon egentligen speciellt bra just nu? Men jättebra hur som helst. Får mig att tänka på när Per Elofsson gjorde motsvarande sak med Björn Dählie, och Per tog ju flera VM-guld senare i karriären. Kanske kan även Kalla klara VM-guld på ett distanslopp, något vi sannerligen inte är bortskämda med i Sverige. Hur många sådana VM-guld har vi egentligen på damsidan? 1? (Toini Gustafsson har ett par OS-guld från 1968)

Tycker Kalla verkar vara en supertalang, vi får se hur det går, hon verkar ha alla förutsättningar att bli den bästa svenska längdåkerskan sedan Toini Gustafsson och 'Billan' Westin. Men Marie-Helen Westins guld (1987) och silver (1991) är grymt bra, hon tävlade ju på den tiden då supermakterna inom idrotten hade många dopingläkare på avlöningslistan.

[Hockey och fotboll]
Allt har sin tid och plats. Fotboll passar bättre på sommaren, hockey på vintern. Även på TV. Numera följer jag oftast bara mästerskapen i bådadera - seriespel tycker jag är mestadels tidsödande att följa med i.
Aqvakul
Instämmer i pirums eminenta analys! Fick också associationer till Elofsson. yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon