Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
en fin bild va?

krellus
CITAT (aanderss @ 14-10-2007, 13:49) *
en fin bild va?

Låt mig gissa... "Kumlas fängelselag"??? whistling.gif

Mitt kära Forest vann borta med 3-0 och ligger nu 3:a ! Helt underbart.
Vinner vi vår hängmatch så leder vi för första gången för säsongen.
Uppflytt i år är ett måste?

Någon annan här som gillar engelsk fotboll? Cic är ju West Ham supporter vet jag.
aanderss
CITAT (krellus @ 15-10-2007, 14:11) *
Låt mig gissa... "Kumlas fängelselag"??? whistling.gif

Mitt kära Forest vann borta med 3-0 och ligger nu 3:a ! Helt underbart.
Vinner vi vår hängmatch så leder vi för första gången för säsongen.
Uppflytt i år är ett måste?

Någon annan här som gillar engelsk fotboll? Cic är ju West Ham supporter vet jag.

hehe men de är ju bois
Berith
Så där ser inte mina bois ut. dunno.gif
aanderss
CITAT (Berith @ 16-10-2007, 07:42) *
Så där ser inte mina bois ut. dunno.gif

jo då de är bois
Berith
CITAT (aanderss @ 16-10-2007, 10:46) *
jo då de är bois

giggle.gif Men aanderss, du tror väl inte att det bara finns ett lag som har bokstäverna bois i namnet?
aanderss
CITAT (Berith @ 16-10-2007, 11:08) *
giggle.gif Men aanderss, du tror väl inte att det bara finns ett lag som har bokstäverna bois i namnet?

jo rotfl.gif eller laget borde heta berit bk istället
Berith
CITAT (aanderss @ 16-10-2007, 11:22) *
jo rotfl.gif eller laget borde heta berit bk istället

Tok där! whist.gif Boll- och Idrotts-Sällskap finns ju överallt.
aanderss
CITAT (Berith @ 16-10-2007, 11:38) *
Tok där! whist.gif Boll- och Idrotts-Sällskap finns ju överallt.

rotfl.gif
Tezzla
Kan någon uppdatera mig om kvällens EM-kval i fotboll. Måste Sverige vinna eller kan de gå vidare ändå? Jag hänger inte med blush.gif
aanderss
vinner sverige i dag är de klara för em förlorar dem så har sverige fler chanser senare i höst. de har dagens match o 3 till att spela o behöver bara 1 seger till

rätta mig någon om jag har fel
Tezzla
CITAT (aanderss @ 17-10-2007, 15:46) *
vinner sverige i dag är de klara för em förlorar dem så har sverige fler chanser senare i höst. de har dagens match o 3 till att spela o behöver bara 1 seger till

Okej. Tack för svaret! smile.gif
aanderss
CITAT (Tezzla @ 17-10-2007, 17:12) *
Okej. Tack för svaret! smile.gif

jag är bara säker till 90%
Tezzla
CITAT (aanderss @ 17-10-2007, 17:17) *
jag är bara säker till 90%

Men om Sverige torskar ikväll så är det i alla fall inte kört (??) och det är det som jag egentligen undrade över coolgleam.gif
aanderss
nä då de är inte alls kört!!
Krolliljan
CITAT (aanderss @ 17-10-2007, 15:46) *

Om Sverige vinner idag är de klara. yaay.gif
Om Nordirland vinner sina tre matcher inkl Sverigematchen och Sverige vinner en av återstående två( Spanien borta eller Lettland hemma) kommer de på samma poäng men målskillnaden avgör, och Sverige har bättre målskillnad = Sverige behöver vinna en av de tre återstående matcherna , ja. yes.gif
Krolliljan
Nu läste jag aftonbladet och fel av mig. nono.gif rtfm.gif
Om Nordirland och Sverige får samma poäng så gäller inbördes möte och då blir det värre. sad.gif
krellus
Jag säger bara "Sammy Clingan".... vilken match han gjorde. En "Mega match" som de sa på TV! biggrin.gif

Synd att vi inte vann men Hanssons misstag var ju bedrövlig.
Krolliljan
Grattis aanderss till BOIS nya tränare yaay.gif
aanderss
man tackar men nu behövs ett knippe nya spelare bara
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 03-12-2007, 20:32) *
man tackar men nu behövs ett knippe nya spelare bara

aanderss!
Är du BOIS:are? confused.gif
aanderss
självklart är inte du de? eller du är mffare

lag nummer 2 för mig är kalmar
Aqvakul
Uppvuxen i Stockholm. Blev djurgårdare 1957 på lekis. man kan ju inte bara byta lag.
Sonen är inbiten MFF:are, jobbigt. ¨
Mff och AIk är de lag jag gillar minst.
Mjällby AIF är mitt lag nummer två. Jag har följt dem sen mitten på 70-talet. Har ju Blekingeanknytning.
aanderss
mjälby är ju kalmars plantskola värkar de som
min kommuns nuvarande bästa spelare går just den vägen nu
krellus
CITAT (aq42 @ 03-12-2007, 23:46) *
Uppvuxen i Stockholm. Blev djurgårdare 1957 på lekis. man kan ju inte bara byta lag.
Sonen är inbiten MFF:are, jobbigt. ¨
Mff och AIk är de lag jag gillar minst.
Mjällby AIF är mitt lag nummer två. Jag har följt dem sen mitten på 70-talet. Har ju Blekingeanknytning.

Ännu en järnkamin, underbart!!! tummenupp.gif
Nä gnaget hyser man ju inga varma känslor om direkt. Bara man kliver in på Råsunda så känner man hur ondskan sitter i väggarna flirting.gif

Kalmar FF imponerar men ärligt talat så hade jag nog förväntat mig ett "lyft" någon säsong tidigare men de har en ljus framtid tror jag.

Som Forest fan gillar man ju MFF rätt bra. De ger mig ju varma härliga minnen från Europacupen...
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 03-12-2007, 23:48) *
mjälby är ju kalmars plantskola värkar de som
min kommuns nuvarande bästa spelare går just den vägen nu

Bagarn, 36 återvänder nu till Mjällby
aanderss
mm men han lär inte hålla så många år
Aqvakul
Nej, hans bästa tid var då!
aanderss
men mjälby har en bra målvakt nu i asper

men bois håller kanske på att värva en landslagsmålvakt nu john alvbåge men jag tror inte de för han vill nog inte spela superettan.
Aqvakul
Mattias har hög potential men inte så hög lägsta nivå. Han är ju från Listerlandet och värvades för snart tio år sen till AIK av Stuart Baxter, som tänkt andremålvakt till sonen Lee. Det blev Lee som fick nöta bäken. Där har vi ett riktigt stolpskott. Nu är han tydligen på väg tillbaks till Allmänna Idiot Klubben. Han skulle nog platsa i en omröstning om Sveriges sämste fotbollsspelare på elitnivå.

Intressantare vore dock att diskutera och spekulera kring vem som har varit Sveriges bäste genom tiderna. Har alltid hållit Bosse Larsson högt. Spelade länge, på alla platser utom i mål, otroligt hög lägstanivå. Tycker dock kanske inte att han hade riktigt den topp som krävs. Själv har jag funderat en del och har en bestämd favorit. Återkommer. Vill gärna ha igång en diskussion. Kanske en egen tråd? Vad tycker ni sportfånar?
Krolliljan
Svårt att jämföra spelare från 90-talet och 2000-talet med spelare från t ex 70-talet tycker jag. Jag får också återkomma. g.gif
Farbror Blå
Jag tycker sport är kul.

Att prata om sport är uurtråkigt.
Stänger alltid av innan det kommer en panel föredettingar
som ska låtsas förstå hur matchen kunde gå som den gick
aanderss
CITAT (aq42 @ 04-12-2007, 18:49) *
Mattias har hög potential men inte så hög lägsta nivå. Han är ju från Listerlandet och värvades för snart tio år sen till AIK av Stuart Baxter, som tänkt andremålvakt till sonen Lee. Det blev Lee som fick nöta bäken. Där har vi ett riktigt stolpskott. Nu är han tydligen på väg tillbaks till Allmänna Idiot Klubben. Han skulle nog platsa i en omröstning om Sveriges sämste fotbollsspelare på elitnivå.

Intressantare vore dock att diskutera och spekulera kring vem som har varit Sveriges bäste genom tiderna. Har alltid hållit Bosse Larsson högt. Spelade länge, på alla platser utom i mål, otroligt hög lägstanivå. Tycker dock kanske inte att han hade riktigt den topp som krävs. Själv har jag funderat en del och har en bestämd favorit. Återkommer. Vill gärna ha igång en diskussion. Kanske en egen tråd? Vad tycker ni sportfånar?

lee baxter skall till aik som målvaktstränare. han var bra i bois i höst men han har gjort sina tabbar där med. vad bois skulle behöva så är de en ledare på planen. jörgen petterson är inte de. En spelare som hade varit bra för bois skulle vara Yksel osmanovski.

sveriges bästa fotbollsspelare igenomtiderna är svårt att utse för många utav dagens svenskar var inte med på 40 och 50 talet. Men ser ma till meriter både som spelare och tränare borde de kanske vara Nisse lidholm. Jag har hört nisse säga en gång att hade sveroige fått ha proffsen med i vm kvalet 1954 så hade sverige kunnat vinna vm. De blev ju 3a med ett rent ammatör lag 1950.
Krolliljan
Efter diskussion och omröstning med maken nominerar vi följande:

40-talet Gunnar Nordahl

50-talet Nils Liedholm

60-talet Björn Nordqvist

70-talet Bosse Larsson

80-talet Torbjörn Nilsson

90-talet Henke Larsson

2000-talet Zlatan om han fortsätter att utvecklas som nu

aanderss
ja de är bra namn men jag skulle vilja nämna även kalle svensson
Krolliljan
"Rio-Kalle" OS-brons 1952 ,VM-silver 1958 ,Guldbollen 1952. Ja varför inte?

( Claes Cronqvist då ?)
aanderss
nja han var inte så bra
men den svensk som har fläst vm o os medaljer är bror melberg

CITAT (Krolliljan @ 04-12-2007, 19:36) *
"Rio-Kalle" OS-brons 1952 ,VM-silver 1958 ,Guldbollen 1952. Ja varför inte?

( Claes Cronqvist då ?)

även reserv 48 o os brons 52
Krolliljan
Fredrik Ljungberg har ju också rätt bra meriter.
Landskamper: 67 (efter Sverige-Island i juni 2007)
Mål i landslaget: 13 (efter Sverige-Island i juni 2007)
Svensk mästare: 1997
Engelsk ligamästare: 2002, 2004
Engelsk cupmästare: 2002, 2003, 2005
Community Shield: 1999
UEFA Cupen: Finalist 2000
UEFA Champions League: Finalist 2006
VM-slutspel: 2002, 2006
EM-slutspel: 2000, 2004
Priser vid Fotbollsgalan
Guldbollen: 2002 & 2006
Årets mittfältare: 1998, 2001, 2002, 2003, 2004 och 2005
aanderss
mm de är bra meriter
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 04-12-2007, 19:28) *
Efter diskussion och omröstning med maken nominerar vi följande:

40-talet Gunnar Nordahl

50-talet Nils Liedholm

60-talet Björn Nordqvist

70-talet Bosse Larsson

80-talet Torbjörn Nilsson

90-talet Henke Larsson

2000-talet Zlatan om han fortsätter att utvecklas som nu

Svårt att säga emot. Torbjörn är väl möjligen talangen som aldrig riktigt blommade ut, åtminstone inte i landslaget.

Min favorit är ännu inte nämnd. Nu släpper jag bomben: yahoo.gif

Tomas Brolin.
En fantastisk forbollsspelare med en tyvärr alltför kort karriär. Strålande i tre mästerskap. (Att karln är en katastrof utanför plan är en annan historia.) "Brollan" hade allt som fotbollsspelare: Mittfältsmotor, genial framspelare och avslutare. Aldrig dålig, ofta världsklass. Slå det den som kan!
aanderss
ja hans kariär varade i ca 5 år
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 04-12-2007, 20:39) *
ja hans kariär varade i ca 5 år

Medges! ------- men vilka år!

(annars tillhör jag de som sett Nacka live, både i Bajen och klackande tvåkronor i bröstfickan som uppvisning. En sån lirare! Tyvärr var jag för ung för att få spela mot honom. Men det är ju få förunnat, inte ens "rikskommunisten visade det sig.)
aanderss
1990 till 1995 sedan var hans tid i england misslykad. han var bra i parma
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 04-12-2007, 20:47) *
1990 till 1995 sedan var hans tid i england misslykad. han var bra i parma

Han fick inte riktigt chansen i Leeds. Sen kom skadan...
Min fru brukade kalla honom Inga Gill efter skådespelerskan med samma runda huvudform....
aanderss
hehehe

laget i min ort för en fick förstärkning nästa år
andreas jakobsson
Aqvakul
duktig spelare, men troligen på väg ner
Apropå varva ner: Hasse Mattison går från allsvenskan till Dalby i div 5! Snacka om förstärkning!
aanderss
mm andreas jakobsson skall med spela div 5
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 04-12-2007, 22:21) *
mm andreas jakobsson skall med spela div 5

Oj då, trodde möjligen han skulle till BOIS!
Det är inte så att han återvänder till sin moderklubb med BT Kemianknytning?innocent.gif
aanderss
nä de spelar i 6an
men i huvund ortens lag i kommunen

tror bt kemilaget får håkan söderstjärna
Aqvakul
I Svalöv var jag ett antal gånger när jag tränade ungdomslag i Torna Hällestad. Minns att vi vann en hel del matcher. På vintern hade de en trevlig inomhuscup dessutom. Där var Kågeröd och Rydebäck oftast svårast emot.
Jag har också köpt min uppsättning av NE i Svalöv. Ni vet ju allt och behöver naturligtvis inga uppslagsböcker.
Själv tillbringar jag mitt arbetsliv i byhålan Eslöv. Där skulle de behöva fler uppslagsböcker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon