Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
jag vill ha tv4 sport
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 04-05-2008, 19:39) *
Jag vill ha tillbaks min Eurosport!!!! crying.gif

trostar.gif Det förstår jag. Går det inte att byta avtal på något vis?
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 04-05-2008, 19:58) *
jag vill ha tv4 sport

fast där kan du inte se snooker.....

CITAT (LadyG @ 04-05-2008, 19:59) *
trostar.gif Det förstår jag. Går det inte att byta avtal på något vis?

det går att "köpa till" kanaler... så vad gnäller jag för....
aanderss
nä men mera allsvensk fotboll kan man se
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 04-05-2008, 20:00) *
fast där kan du inte se snooker.....
det går att "köpa till" kanaler... så vad gnäller jag för....

Nej, TV4 sport är inte lika kul.

Aah, jag trodde att ni inte alls kunde få in Eurosport. Men då så... vad gnäller du för? smile.gif
aanderss
stefan liv: kvällens match är som vanligt man skall ej släppa in några puckar i buren tummenupp.gif tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 05-05-2008, 19:52) *
stefan liv: kvällens match är som vanligt man skall ej släppa in några puckar i buren tummenupp.gif tummenupp.gif

vem bryr sig om ishockey på sommaren...... cool.gif
Aqvakul
MAIF var i Malmö och gav Limhamn-Bunkeflo storstryk (1-6)
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 05-05-2008, 22:06) *
MAIF var i Malmö och gav Limhamn-Bunkeflo storstryk (1-6)

i lb 07 spelar en i från min ort utlånad av mff
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 05-05-2008, 22:07) *
i lb 07 spelar en i från min ort utlånad av mff

inte så kul för honom idag då....
aanderss
Berith
CITAT (LadyG @ 04-05-2008, 10:50) *
Nix, jag hoppas bara att han inte blir allt för krossad av O'Sullivan, för om O'Sullivan är på sitt bästa humör och spelar osm jag vet han kan så kommer han skåpa ut vem han än möter. Som han gjorde med Ding Junhui för något år sedan. Han spelade ut den stackarn så pass att han inte visste vilket frame det var (han gick för tidigt, det var fortfarande ett frame kvar. Tror han hade tappat räkningen bara.) och Ding har inte hämtat sig än från den smällen. Ding spelar fortfarande inte alls lika säkert och brilljant som han gjorde innan sitt nederlag mot Ronnie O'Sullivan. Men O'Sullivan spelade ju gudomligt bra också, jag har aldrig sett vackrare snooker.

Men vad besviken jag blev! no.gif Att O'Sullivan skulle vinna var ju (nästan) självklart, men jag trodde nog att Carter skulle ge honom en match iaf. Tyckte inte det var nåt storspel från någon av dom, och det såg ut som om Carter bara gav sej i sista framet. Nej, då fanns det mer spännande och sevärda matcher tidigare i mästerskapet.
krellus
Nu till viktigare sporthändelser...

Nottingham Forest har äntligen gått upp till The Championship !!!!
Snart får vi kanske möte Cic's West Ham???

LadyG
CITAT (Berith @ 06-05-2008, 07:12) *
Men vad besviken jag blev! no.gif Att O'Sullivan skulle vinna var ju (nästan) självklart, men jag trodde nog att Carter skulle ge honom en match iaf. Tyckte inte det var nåt storspel från någon av dom, och det såg ut som om Carter bara gav sej i sista framet. Nej, då fanns det mer spännande och sevärda matcher tidigare i mästerskapet.

Ja, han verkade lessna och ge sig. Det var ju bara en snooker, det hade han säkert kunnat få fram om han hade ansträngt sig lite.

Nej, det var ingen höjdarmatch. sad.gif
aanderss
mm jaha
Aqvakul
Enda obesegrade laget i allsvenskan!

aanderss
Hur många spelare fostrade i djurgården kan komma med till em

sveriges skräll i em kan bli en boisare enligt mats nyström på svt. vet du vem?
Aqvakul
anser pricipiellt att bara Djurgårdsfostrade spelare platsar i EM! crazy.gif

Är Jörgen P aktuell? crazy.gif A Farnerud räknas väl inte som BOIS:are?
aanderss
jag menar jonas olsson och han är fostrad i bois men spelar i holland han petar då en i helsingborg andreas grankvist crazy.gif yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 06-05-2008, 16:40) *
jag menar jonas olsson och han är fostrad i bois men spelar i holland han petar då en i helsingborg andreas grankvist crazy.gif yahoo.gif

aldrig hört talas om - är det så kritiskt så kanske man skulle anmäla sitt intresse... crazy.gif
aanderss
han är en utav de bästa mittbackarna i holland
LadyG
Är det någon som följer hockey-VM i kanada?

Så ARG Bengt-Åke Gustafsson var efter första perioden mot frankrike. Vad han än sa så tog det skruv iaf. smile.gif
aanderss
ja lite sporadiskt
Aqvakul
läser resultaten i tidningen whist.gif
aanderss
sirius bois 0-3 just nu
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 06-05-2008, 20:08) *
sirius bois 0-3 just nu

imponerande - ser ut att bli full pott efter fyra omgångar tummenupp.gif
aanderss
oja de är de
aanderss
o så kom fyran
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 06-05-2008, 20:32) *
o så kom fyran

och serieledning.... tummenupp.gif
LadyG
Läste att vadslagningssajterna börjat slå vad om vem som ska efterträda Sir alex Fegusson i united, är inte det ganska prematurt? Han lär väl inte sluta än på länge, och styrelsen lär ju inte byta en tränare som fått laget att vinna så gott som allt väl? Eller har jag missat något?
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 07-05-2008, 10:27) *
Läste att vadslagningssajterna börjat slå vad om vem som ska efterträda Sir alex Fegusson i united, är inte det ganska prematurt? Han lär väl inte sluta än på länge, och styrelsen lär ju inte byta en tränare som fått laget att vinna så gott som allt väl? Eller har jag missat något?

Fast någon gång måste han väl sluta, varför inte när han och Man U är på topp?
Karln har passerat pensionsåldern och har varit mer än tjugo år i Man U.
Han är ju helt unik!!!! Vad har han mer att bevisa!!!
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 07-05-2008, 10:35) *
Fast någon gång måste han väl sluta, varför inte när han och Man U är på topp?
Karln har passerat pensionsåldern och har varit mer än tjugo år i Man U.
Han är ju helt unik!!!! Vad har han mer att bevisa!!!

I och for sig har du en poäng men samtidigt har han ju ingen anledning att sluta nu? Han skulle ju kunna hålla på i tio år till om han vill, styrelsen skulle nog bara jubla.

Om han håller på tio år till skulle han säkert sätta någon form av rekord på den punkten också smile.gif
Aqvakul
Förhoppningsvis har han någon form av liv vid sidan av fotbollen....
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 07-05-2008, 10:54) *
Förhoppningsvis har han någon form av liv vid sidan av fotbollen....

Det är inte säkert, jag vet inte ens om han har familj. Hoppas det.

En av de som nämdes i artikeln som efterträdare var han som tränar Zlatan nu, men jag är inte så säker på att han platsar. Fast han var inte favorit iofs, det var nån Murino (stavning?) som var det, men det vet jag inte alls vem det är. Oavsett vem det blir så kan vi nog slå vad om att han är handplockad av Sir Alex.
Aqvakul
José Mário dos Santos Félix Mourinho fd "Championsleagevinnare" med Porto och den som tränade storsatsande Chelsea tills han blev petad av den ryske storägaren förra året. Anses som en av världens absolut bästa tränare. Han är dessutom rel. ung, typ 45 år.
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 07-05-2008, 11:10) *
José Mário dos Santos Félix Mourinho fd "Championsleagevinnare" med Porto och den som tränade storsatsande Chelsea tills han blev petad av den ryske storägaren förra året. Anses som en av världens absolut bästa tränare. Han är dessutom rel. ung, typ 45 år.

Åhå, men det låter ju som en vettig kandidat med vana och tidigare titlar. Hoppas han kan hantera den brittiska skvallerpressen också, det är ju något som Sir Alex alltid vart bra på. Av någon anledning har drevet inte gett sig på Sir Alex alls lika mycket som de gett sig på andra. Mendet betyder ju inte att de låter hans efterträdare avnjuta samma lugn.
aanderss
En tränare jag tycker är bra är Cesar Maldini men han är väll snart 75 år
LadyG
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 11:18) *
En tränare jag tycker är bra är Cesar Maldini men han är väll snart 75 år

Ja han lär nog sluta innan Sir Alex gör det smile.gif
aanderss
mm tror de.
krellus
Någon som ska gå på Sthlms derbyt ikväll???
Aqvakul
CITAT (krellus @ 07-05-2008, 14:46) *

Tyvärr, ibland bor man på fel ställe i Sverige....men jag håller tummarna...... tummenupp.gif
aanderss
nä o hoppas på 0-0
LadyG
CITAT (krellus @ 07-05-2008, 14:46) *

Nej, jag håller mig borta från Solna ikväll smile.gif
Hoppas på 0-0 f ö eftersom man inte kan hoppas att båda förlorar tongue.gif
LadyG
Så störande att Sverige spelar så USLET i hockey-VM. Jag som trodde vi var en världsnation..! Just nu spelar vi sämre än... än... en hög bävrar med tandvärk!
aanderss
men de bör iaf vinna tror jag
LadyG
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 19:56) *
men de bör iaf vinna tror jag

Som de spelar nu? Aldrig i livet, säger jag bara.
De hade problem nog mot Frankrike, som är en sån där nation vi normalt SKA slå utan problem. Den matchen höll på att gå åt fanders först. Ren tur att inte Frankrike fick första målet, och då hade matchbilden blivit en helt annan. Schweiz är absolut inte ofarliga, de kan mycket väl vinna även när vi har en bra dag och som det ser ut nu är de både starka och pigga. Ska vi vinna mot dem krävs det att spelarna sätter igång och spelar ishockey. Nu åker de omkring som yra höns.
aanderss
men de vänder nog tror jag
LadyG
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 20:01) *
men de vänder nog tror jag

Du är obotlig optimist biggrin.gif

Jag tror'et när jag ser'et smile.gif
aanderss
men begnan skäller ut dem i nästa paus så gör svenskarna några mål o vinner
LadyG
CITAT (aanderss @ 07-05-2008, 20:16) *
men begnan skäller ut dem i nästa paus så gör svenskarna några mål o vinner

rotfl.gif

Jag hoppas på det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon