Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
LadyG
Och i den högen av namn var det nog bara Anders Lindroth jag kände igen och det är inte ens säkert att jag tänker på rätt perosn biggrin.gif
aanderss
vet du inte vem jörgen pettersson är? han har gjort ca 30 landskamper och spelat ett em slutspel
LadyG
Jag är usel på namn smile.gif

Ansikten går bättre, men jag är inte så bra på dem heller. Är han back?
aanderss
nä han är anfallare
LadyG
Så det är inte han som är ganska ljushårig och ser lite bister ut? Springer massor brukar kommentatorerna säga nästan jämt.
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 24-04-2008, 22:51) *
Så det är inte han som är ganska ljushårig och ser lite bister ut? Springer massor brukar kommentatorerna säga nästan jämt.

Snarare är han ganska korthårig, numera.....

LadyG
Nej, då var det inte den jag trodde det kunde vara!

Den här tänkte jag på!
aanderss
CITAT (LadyG @ 25-04-2008, 09:33) *
Nej, då var det inte den jag trodde det kunde vara!

Den här tänkte jag på!

detta är väll petter hansson
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 25-04-2008, 09:53) *
detta är väll petter hansson

en rå dj*vel!!
LadyG
Är det? Ja, honom har jag iaf sett på mer än en landskamp, sen får han vara vem han vill smile.gif
krellus
Guuuu va frustrerande att Örlund gjorde sin fanomräddning! *grrrrrr*
Visst, 1-1 kanske var rättvist men ändå...
Aqvakul
CITAT (krellus @ 25-04-2008, 13:15) *
Guuuu va frustrerande att Örlund gjorde sin fanomräddning! *grrrrrr*
Visst, 1-1 kanske var rättvist men ändå...

Se det positiva - fortfarande obesegrade..... yahoo.gif
Lasse Lasse Liten
g.gif Hoppar in i fotbollsdebatten och ville bara höra ifall ni tror att Kalmar tar ytterligare tre poäng till i kampen i Allsvenskan, imorgon mot Elfsborg?

Mitt ödmjuka men självklara tips är ja på den frågan. Det blir lekstuga imorrn på Borås Arena.
aanderss
oja kalmar vinner med 2-1 o mål utav ingelsten och någon elm
Aqvakul
Är inte lika säker. Kalmar övertygade inte i segermatchen mot HIF. För varje seger kommer man närmare ett nederlag.
krellus
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 16:11) *
Är inte lika säker. Kalmar övertygade inte i segermatchen mot HIF. För varje seger kommer man närmare ett nederlag.

Kan bara hålla med. Kalmar har varit starka hittills men snart börjar de spela ojämt som alla andra.

DIF-Ljungskile på Stadion på måndag. Längtar redan!
aanderss
men hif var dåliga
Lasse Lasse Liten
naughty.gif Grattis LJUNGSKILE!!! naughty.gif
Gött å se uppstickarna sätta mästarna på plats... Det är bara att fortsätta på samma väg. Tre raka segrar.
Aqvakul
Nu funderas det nog en del på Kamratgården..... g.gif
Lasse Lasse Liten
CITAT (Lasse Lasse Liten @ 25-04-2008, 15:52) *
g.gif ville bara höra ifall ni tror att Kalmar tar ytterligare tre poäng till i kampen i Allsvenskan, imorgon mot Elfsborg?
Mitt ödmjuka men självklara tips är ja på den frågan. Det blir lekstuga imorrn på Borås Arena.

Shit så fel man kan ha. Det blev lekstuga, dock Elfsborg som stod för baletten.
Kalmar pinsamt ineffektiva. Man kan fundera på vilka som egentligen tar hem Allsvenskan i år... blink.gif
Aqvakul
CITAT (Lasse Lasse Liten @ 26-04-2008, 21:03) *
---------- Man kan fundera på vilka som egentligen tar hem Allsvenskan i år... blink.gif

Ljungskile? crazy.gif
Aqvakul
Enda obesegrade laget i allsvenskan!

krellus
CITAT (Aqvakul @ 29-04-2008, 07:41) *
Enda obesegrade laget i allsvenskan!

Djurgården regerar!!!!!!!
Trots skitmatch så vinner vi... jag var där och led i 75 minuter... men lyrisk när jag gick därifrån.
Underbara Djurgårn....

Man måste ge AIK en eloge för hyfsade resultat så här långt. Trodde att det kanske var dags för gnaget att skaffas sig en titel i modernt tid men det ser lite mörkt ut... igen... ha, ha... dags för gnaget att sluta leva på gamla meriter(gäller även fansen).
aanderss

leder superettan med 3 raka segrar
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 29-04-2008, 19:21) *

leder superettan med 3 raka segrar

De har inte mött MAIF än!!!
aanderss
nä men de blir nog seger för bois då.
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 29-04-2008, 21:19) *
nä men de blir nog seger för bois då.

tror jag knappast! naughty.gif
tettan
ingen som kollar på biljarden, ytterligare en som har gjort en 147-runda under detta VM, coolt
Berith
CITAT (tettan @ 29-04-2008, 23:13) *
ingen som kollar på biljarden, ytterligare en som har gjort en 147-runda under detta VM, coolt

Joo jag! Jag kollar så fort jag får lite tid över, men jag missade Carters runda. Såg ju O'Sullivans 147a häromdan - tre gånger på raken visade dom den! Han är bara helt enkelt bäst, hoppas så att han ska ta hem alltihop. Matchen mot Liang Wenbo fortsätter ju idag, det blir nog en spännande match, och förhoppningsvis har O'Sullivan vaknat pigg och på hugget.

Dom andra av dagens matcher blir nog också spännande - vill att Carter går vidare i sin match mot Ebdon, och att Hendry slår Day. Sen vet jag inte riktigt mellan Perry och Maguire, men det får nog bli Maguire.

Annars har ju det här m-skapet tappat den ena favoriten efter den andra - Smurfen är borta, liksom Higgins och Selby.
Aqvakul
Missade snookern när Comhem bytte ut Eurosport mot Tv4sport.
Saknar Ronnie, när han är i slag så är han helt makalös!!!!
Berith
CITAT (Aqvakul @ 30-04-2008, 07:10) *

Ajdå, dumma dom. thumbdown.gif Men det går väl att hänga med rätt bra på nätet också?
krellus

Jag har en lumparpolare som var riktigt bra i snooker. Vilka kända svenskar tävlar?
aanderss

skall vi byta?
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 30-04-2008, 09:33) *
skall vi byta?

gärna - om det nu hade gått....
LadyG
CITAT (krellus @ 30-04-2008, 08:25) *
Jag har en lumparpolare som var riktigt bra i snooker. Vilka kända svenskar tävlar?

Det finns inga som är så bra att de får vara med på touren tyvärr.
Myosotis
För mig som inte hänger med: varför har Petr Čech "hjälm" på skallen?
tettan
kors vilken match, alla 25 framen spelade
synd att någon måste förlora en sådan match, men det blev ju en rolig överraskning å det är ju alltid skoj

nu är det o`sullivan och hendry imorrn, gillar inte buluven hendry så jag hejar på o`sullivan
Berith
CITAT (tettan @ 01-05-2008, 00:42) *
kors vilken match, alla 25 framen spelade
synd att någon måste förlora en sådan match, men det blev ju en rolig överraskning å det är ju alltid skoj

nu är det o`sullivan och hendry imorrn, gillar inte buluven hendry så jag hejar på o`sullivan

Attans! Jag tittade inte färdigt igår, men ser nu att Perry vann. Jaha... ja jag trodde nog att Maguire skulle fixa det.

Vet inte vad en buluv är rolleyes.gif men jag hejar på O'Sullivan i alla lägen.
tettan
tja, att bli kallad en bul-uv är väl inte så smickrande, och fel av mej att göra det oxå eftersom jag inte känner han Hendry.
men jag hejar oxå på O`sullivan, jag gillar tempot han håller.

Jo jag trodde nog oxå att Maguire skulle fixa det, men han gjorde några riktigt dåliga stötar i sista framet, det var så dåliga så jag nästan skämdes å hans vägar.

men biljard är biljard å när nerverna gör sig påminda så...
LadyG
Den 7-faldige världsmästaren fick vika ner sig tillsist emot The Rocket.

Måtte nu inte O'Sullivan få psykbryt i finalen och göra bort sig som han kan göra ibland. Han försöker verkligen bearbeta sina mentala problem, men ibland gör han bort sig kapitalt när han misslyckas. Då gör det ont i mig att se honom, så han måste lida! Håller tummarna för honom att han får vara lugn och stabil och spela så där som jag vet att han kan.
Berith
Har inte kollat matchen mellan Carter och Perry, men om jag läser av nätet rätt så har dom inte spelat färdigt än? Hoppas iaf på att det blir Carter som går finalmatchen mot O'Sullivan och att O'Sullivan har fördel av att vara ledig idag eftersom han spelade färdigt redan igår.
LadyG
Semin går nog till historien som en klassiker, jämnade kamp har jag nog aldrig sett. Både Perry och Carter vägrade vika ner sig, det var jämt hela vägen! Ska inte avslöja resultatet ifall någon spelat in och vill kolla i efterhand!

Imorgon FINAL! yahoo.gif
Berith
Ja det var verkligen spännande, jag till och med offrade Miss Marple för att se om det skulle gå bra. Och det gjorde det!

Det var iofs inte han jag trodde skulle bli en av deltagarna i finalen, då i början innan Smurfen och Selby och Higgins och Maguire åkte ut. Men nu är det helt ok, men slår O'Sullivan gör han inte.
LadyG
Nix, jag hoppas bara att han inte blir allt för krossad av O'Sullivan, för om O'Sullivan är på sitt bästa humör och spelar osm jag vet han kan så kommer han skåpa ut vem han än möter. Som han gjorde med Ding Junhui för något år sedan. Han spelade ut den stackarn så pass att han inte visste vilket frame det var (han gick för tidigt, det var fortfarande ett frame kvar. Tror han hade tappat räkningen bara.) och Ding har inte hämtat sig än från den smällen. Ding spelar fortfarande inte alls lika säkert och brilljant som han gjorde innan sitt nederlag mot Ronnie O'Sullivan. Men O'Sullivan spelade ju gudomligt bra också, jag har aldrig sett vackrare snooker.
aanderss
när går finalen i snoker vm ? är vm alltid i england
LadyG
CITAT (aanderss @ 04-05-2008, 16:04) *
när går finalen i snoker vm ? är vm alltid i england

Ikväll och imorgon spelas finalen.
World Snooker Championship spelas alltid i The Crucible Theatre i Sheffield.
aanderss
jaha på så sätt men 3 vallars carambole gillar jag mer
LadyG
CITAT (aanderss @ 04-05-2008, 19:29) *
jaha på så sätt men 3 vallars carambole gillar jag mer

jag har aldrig lärt mig reglerna eller poängräkningen, men så visas det inte så ofta på Eurosport heller.
aanderss
man skall träffa en boll o valla den 3 gånger o sedan träffa en annan boll o man spelar bäst av 5 set till 15 o de räcker man vinner med en poängs marginal. jag har sätt sm finalen en gång på ett köpcentra då torbjörn blomdal spöade sin pappa lennart
Aqvakul
Jag vill ha tillbaks min Eurosport!!!! crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon