Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
CITAT (Berith @ 17-04-2008, 10:57) *
Har du ont av att vi skriver i den här tråden?

Absolut inte! Däremot har jag ont av att det spelsshockey långt in i maj.....
Berith
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2008, 11:02) *
Absolut inte! Däremot har jag ont av att det spelsshockey långt in i maj.....

Hur? På vilket sätt har du ont av det? Vädret blir sämre? Tidningen kommer senare på morron? Priset på kaffet blir högre? Hur kan man ha ont av att det spelas hockey långt in i maj?

Jag är inte ett dugg intresserad av fotboll tex, men inte sjutton påverkar det mitt liv så jag har ont av att det spelas fotboll vissa tider på året. *löjligt*
Dito Verde
Derby Ullevi ikväll
Aqvakul
CITAT (Berith @ 17-04-2008, 11:10) *
Hur? På vilket sätt har du ont av det? Vädret blir sämre? Tidningen kommer senare på morron? Priset på kaffet blir högre? Hur kan man ha ont av att det spelas hockey långt in i maj?

Jag är inte ett dugg intresserad av fotboll tex, men inte sjutton påverkar det mitt liv så jag har ont av att det spelas fotboll vissa tider på året. *löjligt*

Om du verkligen vill veta det så ska jag berätta hur det hänger ihop:
Om det spelas ishockey typ två månader för länge så tränger det bort annan viktig sport i media. Sport som jag hellre vill ta del av. TV har t.ex. inte visat en enda filmruta från Eslövs SM-seger i bordtennis. Sportextra innehåller under säsongen ofta upp till 2/3 ishockey på bekostnad av annan sport!!!
bear
"TV har t.ex. inte visat en enda filmruta från Eslövs SM-seger i bordtennis."

Finns lite bilder på nätet svt play

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1114003

sen har man ju NHL slutspelet det räcker väl fram till midsommar.......
Berith
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2008, 13:38) *
Om du verkligen vill veta det så ska jag berätta hur det hänger ihop:
Om det spelas ishockey typ två månader för länge så tränger det bort annan viktig sport i media. Sport som jag hellre vill ta del av. TV har t.ex. inte visat en enda filmruta från Eslövs SM-seger i bordtennis. Sportextra innehåller under säsongen ofta upp till 2/3 ishockey på bekostnad av annan sport!!!

Jaså du. crazy.gif Två månader för länge?? Vad menas med det? Säsongen är väl så lång som den är, TV visar väl inte längre än vad dom håller på och spelar? Dom visar väl t.ex. fotboll lika länge som dom spelar också? Och hur du kan veta att det var ishockeyn som trängde ut bordtennisen skulle vara intressant att få veta.

Och så tror inte jag att det spelas varken ishockey, foboll eller bordtennis för att det ska visas på TV, dom spelar nog ändå!
Aqvakul
CITAT (Berith @ 17-04-2008, 17:49) *
Jaså du. crazy.gif Två månader för länge?? Vad menas med det? Säsongen är väl så lång som den är, TV visar väl inte längre än vad dom håller på och spelar? Dom visar väl t.ex. fotboll lika länge som dom spelar också? Och hur du kan veta att det var ishockeyn som trängde ut bordtennisen skulle vara intressant att få veta.

Och så tror inte jag att det spelas varken ishockey, foboll eller bordtennis för att det ska visas på TV, dom spelar nog ändå!

Jag konstaterar att du faktiskt inte vill förstå .......
Berith
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2008, 18:15) *
Jag konstaterar att du faktiskt inte vill förstå .......

biggrin.gif Joo jag vill förstå, det är ju därför jag frågar.
Ralf
CITAT (krellus @ 17-04-2008, 08:16) *
AIK har inte så många framgångar i modern tid så... flirting.gif

AIK vann faktiskt SM för några år sedan!!!!
SVENSKA MÄSTARE!
...I dambowling...
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 18-04-2008, 07:19) *
AIK vann faktiskt SM för några år sedan!!!!
SVENSKA MÄSTARE!
...I dambowling...

även framgångar i damhockey och i dambandy - rätt ska vara rätt!!! flirting.gif
LadyG
Tyvärr är det så att hockeyn tränger undan en massa intressant idrott, det är bara att konstatera. Mina favoritsporter (som jag antagligen är i minoritet att gilla) snooker och K1 visas aldrig på svensk TV, det får jag kolla på eurosport för att få se.

Hockeyn är väl intressant, den också, men det finns annat också som är spännande som man skulle vilja se nån gång.
aanderss
snooker visas ofta på eurosport
LadyG
CITAT (aanderss @ 18-04-2008, 20:11) *
snooker visas ofta på eurosport

Jo, men eurosport är inte svensk tv, så vitt jag vet är eurosport franskägt. Hade jag kunnat se snooker och K1 på svensk tv hade jag inte behövt ha eurosport alls.

Nu har jag tokstädat köket, jag klarar inte av att titta på SM-finalen...!!!
HV leder, och är just nu om resultatet står sig Svenska mästare i Hockey.
Det är FÖR spännande, jag kan inte titta!!!
aanderss
men eurosport har svensk kommentater o de tycker jag är bra

linköping lär nog vinna i dag så de blir en 7e match så de blir mer inkomst för lagen
LadyG
Jag ställer mig skeptisk till din analys smile.gif

Kim Hartman är väldigt bra som kommentator tycker jag.
Cathis
Jaaaaaaaa SM-GULD till HV 71
LadyG
Svenska mästare!!!!

Berith
Jämrars vad bra det blev! Grattis HV!! bravo.gif Såg inte hela matchen, men det jag såg var bl.a. urdålig publik och partiska kommentatorer. thumbdown.gif

Idag börjar snooker-vm tummenupp.gif med Robertson-Bond och Higgins-Stevens i första matcherna. Måste nog hejja på Higgins där, som regerande världsmästare. Och jaaa Hartman är väldigt bra som kommentator.
LadyG
Niel Robetrsson vinner nog sin match men Mathew Stevens kan överraska, det är inte omöjligt men jag håller nog med om att Higgins borde vinna. Han är den bättre av dem, men då måste han vara i form också.
aanderss
jag tycker carambole är roligare
Aqvakul
I helgen har mkt sport trängts undan till förmån för CP Bernadottes sladdövningar på ring Knutstorp!!! thumbdown.gif
aanderss
mm de har de
Aqvakul
aanderss!
Har du varit och glott på CP? (Du har ju nära till!)
aanderss
nä jag betalar inte 300 för att se han sladda av banan
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 20-04-2008, 19:50) *
nä jag betalar inte 300 för att se han sladda av banan

å f-n, kostar det så mycket..... w00t.gif
aanderss
ja de gjorde de visst
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 20-04-2008, 19:37) *
I helgen har mkt sport trängts undan till förmån för CP Bernadottes sladdövningar på ring Knutstorp!!! thumbdown.gif

Det vekrar som att nöjet med att sladda ligger i det kungliga blodet, var det inte gamle kungen som gav Kungens Kurva sitt namn?
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 20-04-2008, 21:30) *
Det vekrar som att nöjet med att sladda ligger i det kungliga blodet, var det inte gamle kungen som gav Kungens Kurva sitt namn?

hans föregångare Gustaf V - skämtsamt kallad V-Gurra! (kung 1907-1950 och vår nuvarande kungs farfarsfar)
V-Gurra var känd för att han ständigt hetsade sina chaufförer att köra fortare.
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 20-04-2008, 21:52) *
hans föregångare Gustaf V - skämtsamt kallad V-Gurra! (kung 1907-1950 och vår nuvarande kungs farfarsfar)
V-Gurra var känd för att han ständigt hetsade sina chaufförer att köra fortare.

Tänk vad han ska ha önskat att han finge köra själv..!
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 21-04-2008, 09:44) *
Tänk vad han ska ha önskat att han finge köra själv..!

Fint folk körde inte själv, förr i tiden.
Vår nuvarande kungs moder prinsessan Sibylla körde dock, fast enligt ryktet hellre än bra.
Hon rattade en Jaguar som man helst skulle hålla sig undan för.....
aanderss
ljunskilles målvakt maskar och blir utvisad.
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 21-04-2008, 11:38) *
Fint folk körde inte själv, förr i tiden.
Vår nuvarande kungs moder prinsessan Sibylla körde dock, fast enligt ryktet hellre än bra.
Hon rattade en Jaguar som man helst skulle hålla sig undan för.....

Jag tror nog gamle kungen önskade att han finge ratta själv, fint eller ej smile.gif
Hur går det ihop med "Bra karl reder sig själv" förresten?
Fint folk kan aldrig vara bra?

biggrin.gif
Aqvakul
Kalmar FF har ryckt i allsvenskan!! Tänk om någon förutspått det för en fem-sex år sedan.
Fantastiskt att en klubb från en mindre stad och utan jätteekonomi kan hävda sig.....
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 22-04-2008, 07:34) *
Kalmar FF har ryckt i allsvenskan!! Tänk om någon förutspått det för en fem-sex år sedan.
Fantastiskt att en klubb från en mindre stad och utan jätteekonomi kan hävda sig.....

3-1 nu i mot hif heja heja
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 23-04-2008, 20:12) *
3-1 nu i mot hif heja heja

3-2 nu
Aqvakul
Idag är det meningen att vi ska spöa Gnaget!
LadyG
1-0 till AIK efter 3 minuter känns som en smakstart för AIK.
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 24-04-2008, 20:39) *
1-0 till AIK efter 3 minuter känns som en smakstart för AIK.

Jo, släkten är värst whist.gif
aanderss
vad är aik? tongue.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 24-04-2008, 21:11) *
vad är aik? tongue.gif

aanderss
jaha ett rött X de är de som är aik
Aqvakul
hehehe
LadyG
CITAT (aanderss @ 24-04-2008, 21:11) *
vad är aik? tongue.gif

Dom som leder över dif biggrin.gif
aanderss
jaha så de gör de.
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 24-04-2008, 21:20) *
Dom som leder över dif biggrin.gif

Så himla bra har det ju inte gått för Södra, eller....och på söndag blir det däng mot MAIF.....
LadyG
MAIF... Malmö? Kan de spela? wink.gif
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 24-04-2008, 21:41) *
MAIF... Malmö? Kan de spela? wink.gif

MAIF dvs Mjällby AIF, Listerlandets stolthet som till helgen möter Jönköpings Södra på Strandvallen i Hällevik....
aanderss
maif är väll mjälby

B O I S
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 24-04-2008, 21:44) *
MAIF dvs Mjällby AIF, Listerlandets stolthet som till helgen möter Jönköpings Södra på Strandvallen i Hällevik....

Aah, jamen dåså, då får Södra spö!
aanderss
tacka vet jag linus malmqvist per cederkvist jörgen pettersson jocke persson micke dalhgren anders lindroth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon