|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
04-12-2007, 22:41
ja vi har en fin innomhus cup men fotbolslaget förköpte sig när de låg i 3a för ett par årsedan då de hade per harrysson anders jönsson leif nilsson alla 3 med allsvenska meriter. sedan hade de ett antal gammla dv 2 spelare o nästan inga alls i från orten
Aqvakul
05-12-2007, 08:04
Inget ovanligt fenomen att småklubbar grips av hybris och satsar över sin förmåga för kortsiktiga framgångar!
aanderss
05-12-2007, 10:42
nä men hade de lyckats etablera sig i 3an hade de kanske på sikt kunnat komma upp i 2an. de var i 3an försdt i 2 år sedan var de i 4an o sedan 3an igen och sedan åkter de direkt ner till 5an
krellus
05-12-2007, 12:34
CITAT (aanderss @ 04-12-2007, 21:37)  hehehe
laget i min ort för en fick förstärkning nästa år andreas jakobsson Hinner precis "sticka in" lite info om att Andreas Jacobsson håller på... vadå? Jo, Nottingham Forest. Fin kille!
aanderss
05-12-2007, 12:38
CITAT (krellus @ 05-12-2007, 12:34)  Hinner precis "sticka in" lite info om att Andreas Jacobsson håller på... vadå? Jo, Nottingham Forest. Fin kille!  hehehe.
Aqvakul
06-12-2007, 07:51
EM i fotboll:
Sveriges chanser? Realistiskt, vad tror ni?
krellus
06-12-2007, 08:30
Vi tar oss nog vidare till kvarten men sedan blir det tufft. Med lite stolpe in så kan det gå längre...
Aqvakul
06-12-2007, 08:35
Är tveksam till om vi ens går så långt. Många slocknande stjärnor. Dålig återväxt. Osäkrare försvarspel än på många år.
krellus
06-12-2007, 08:47
CITAT (aq42 @ 06-12-2007, 08:35)  Är tveksam till om vi ens går så långt. Många slocknande stjärnor. Dålig återväxt. Osäkrare försvarspel än på många år. Kan hålla med om att vi har lite väl många "gamlingar" men tror ändå att det går hyfsat. Backlinjen har varit skakig. Dags att utnyttja Concha mer...
Aqvakul
06-12-2007, 08:57
CITAT (krellus @ 06-12-2007, 08:47)  Kan hålla med om att vi har lite väl många "gamlingar" men tror ändå att det går hyfsat. Backlinjen har varit skakig. Dags att utnyttja Concha mer... Säga vad man vill om Concha, men stabil i defensiven? Ytterbacksproblem har vi haft länge. Men nu brister det oxå i mitten. Mellberg är inte den klippa han var för några år sedan. Saknar en snabbare figur mot vassa sydeuropeiska forwards. Ser ingen svensk som har den potentialen i nuläget.
aanderss
06-12-2007, 10:12
Malmö ff är lite konstiga. när en spelare lämnar malmö ff blir de bra för malmö ff vågar inte ge dem chansen. se bara på matcus roseberg blev bra i halmstad concha i djurgården jon jönsson i elfsborg, marcus pode i danmark. Nästa unga spelare att lämna malmö ff tror jag blir joakim nilsson och kanske labinoit habotsi. En som därimot har lyckats i malmö ff o är ung är nog ett blivande landslags ess berat safari
aanderss
06-12-2007, 10:26
kom att tänka på att min kommun har faktist fostrat en del bra spelare på de senaste 10 15 åren vi kan börja med andreas jakobsson som de flästa känner till sedan har vi matcus lindberg som spelat i helsingborg mjälby o är nu ny i kalmar. Vi har även daniel sliper i malmö ff men han spelade sist i bunkeflo där han var utlånad. sedan har vi håkan söderstjärna som spelat i bois men även i norge o danmark. aq42 bör kanske känna till lars göran algerbo för han har spelat i lunds bk i säkert 10 år men han har slutat nu. I jönköping södra spelar magnus kjelsson och han är uppväxt 100 meter i från mig Jag höll ju på att glömma killen som både spelat i bois malmö o trelleborg greger andrejevski. på tränar fronten har vi stefan hansson som jobbar i danmark men han har 1 gång varit aktuell för örebro sk men i stället tog den då patric walker
Aqvakul
06-12-2007, 11:15
CITAT (aanderss @ 06-12-2007, 10:12)  Malmö ff är lite konstiga. när en spelare lämnar malmö ff blir de bra för malmö ff vågar inte ge dem chansen. se bara på matcus roseberg blev bra i halmstad concha i djurgården jon jönsson i elfsborg, marcus pode i danmark. Nästa unga spelare att lämna malmö ff tror jag blir joakim nilsson och kanske labinoit habotsi. En som därimot har lyckats i malmö ff o är ung är nog ett blivande landslags ess berat safari Ja det är verkligen märkligt hur kombinationen stora krav och få chanser tar död på så många spelare i MFF. Det är ngt som är sjukt i klubbens strategiska tänkande. Lagets självbild verkar vara att man i princip är guldkandidat varje år. När det sen går fel så tappar man allt tålamodet och letar snabba lösningar. MFF har en unik ställning i Malmö. MFF är nästan Malmö och oerhört viktig för hela stadens självbild. Om man jämför med t.ex. Halmstad eller Trelleborg så ser det helt annorlunda ut. Där slår man underifrån och där har måga ex-MFF:are getts möjlighet att blomma ut. Nej, en tur ner i superettan hade gjort MFF gott. Men det är väl för mkt att hoppas på.
aanderss
06-12-2007, 11:33
CITAT (aq42 @ 06-12-2007, 11:15)  Ja det är verkligen märkligt hur kombinationen stora krav och få chanser tar död på så många spelare i MFF. Det är ngt som är sjukt i klubbens strategiska tänkande. Lagets självbild verkar vara att man i princip är guldkandidat varje år. När det sen går fel så tappar man allt tålamodet och letar snabba lösningar. MFF har en unik ställning i Malmö. MFF är nästan Malmö och oerhört viktig för hela stadens självbild. Om man jämför med t.ex. Halmstad eller Trelleborg så ser det helt annorlunda ut. Där slår man underifrån och där har måga ex-MFF:are getts möjlighet att blomma ut. Nej, en tur ner i superettan hade gjort MFF gott. Men det är väl för mkt att hoppas på.  jag kan bara hålla med dig
aanderss
06-12-2007, 11:52
bois låter i alla fall sina talanger få speltid nästa stora bois spelare blir kanske linus olsson o mikael dahlgren. de som i dag är bra namn utomlands är bröderna farnerud jonas olsson jonny lundberg rasmus lindgren
Aqvakul
06-12-2007, 12:59
BOIS är ett trevligt lag, utom när de besegrar MAIF!
aanderss
06-12-2007, 13:08
hehehe
om du skulle ta ut 23 man i en landslagstrupp i fotboll. vilka skulle de vara då
krellus
06-12-2007, 15:35
CITAT (aq42 @ 06-12-2007, 08:57)  Säga vad man vill om Concha, men stabil i defensiven? Concha har vuxit som försvarare enormt. Det är knappast en slump att han blev vald till månadens "back" i tyskland.
aanderss
06-12-2007, 16:46
men vad hände med alexander östlund. försvann han bara
Aqvakul
07-12-2007, 21:37
lund har haft en märklig karriär - debuterade i Allsvenskan för AIK som forward. Blev så småningom kämpaglad ytterback i landslaget. Kanske lite väl mkt kämpa och lite för lite av annan nyttig fotbollskunskap...
Man drömer gärna sig tillbaks till Roland Nilssons glansdagar...
aanderss
08-12-2007, 20:07
CITAT (aq42 @ 07-12-2007, 21:37)  lund har haft en märklig karriär - debuterade i Allsvenskan för AIK som forward. Blev så småningom kämpaglad ytterback i landslaget. Kanske lite väl mkt kämpa och lite för lite av annan nyttig fotbollskunskap...
Man drömer gärna sig tillbaks till Roland Nilssons glansdagar... samma sak hände ju kalle corneliusson. vad hade han varit om han inte skulle skära gurka o skurit sig.
Aqvakul
08-12-2007, 21:10
CITAT (aanderss @ 08-12-2007, 20:07)  samma sak hände ju kalle corneliusson. vad hade han varit om han inte skulle skära gurka o skurit sig. Hähähähä Hur var det med ständigt skadade finske landslagsmannen i MFF? Var det Hasse Borg som skulle öppna en flaska?
aanderss
09-12-2007, 06:26
hehehe nu har dem bara en finne kvar o han är bra. junior kan dem sälja för han är ego och inte populär bland medspelarna. Malmö skulle behöva joakhim sjöhage
Aqvakul
09-12-2007, 16:57
CITAT (aanderss @ 09-12-2007, 06:26)  hehehe nu har dem bara en finne kvar o han är bra. junior kan dem sälja för han är ego och inte populär bland medspelarna. Malmö skulle behöva joakhim sjöhage Fast egentligen behöver vi ju inte bry oss! Inte gråter vi om det går lite illa för MFF?
aanderss
09-12-2007, 17:00
nä tacka vet jag bois. de sålde nyss anti okkonen till belgien
Aqvakul
09-12-2007, 17:12
DIF skaffade en ny tuffing till finne i år. Finsk sisu är ju berömd. Om vi inlemmade Finland och Norge med Sverige (vi har ju tradition), så skulle vi ha väldigt bra landslag, framförallt i vintersport. Problemet är väl att rika Norge hellre ser att vi blir en del av dem!
aanderss
09-12-2007, 19:01
CITAT (aq42 @ 09-12-2007, 17:12)  DIF skaffade en ny tuffing till finne i år. Finsk sisu är ju berömd. Om vi inlemmade Finland och Norge med Sverige (vi har ju tradition), så skulle vi ha väldigt bra landslag, framförallt i vintersport. Problemet är väl att rika Norge hellre ser att vi blir en del av dem!  hehehe vem blir ny tränare i helsingborg tror du
Aqvakul
09-12-2007, 20:41
CITAT (aanderss @ 09-12-2007, 19:01)  hehehe
vem blir ny tränare i helsingborg tror du Har du anmält intresse? Säkert mer lönsamt än att bära ut tidningar. Det är inte så lätt att hitta folk så här sent på året. Kanske det blir Stuart Baxter, eller kanske Lee?
aanderss
09-12-2007, 20:48
de var ju baxter som slutade o lee är målvaktstränare i aik nu
Aqvakul
09-12-2007, 20:52
Men HIF ska ha årsmöte och ny styrelse, som Stuart kanske gillar bättre. Lee är allmänt oduglig och Morinho blir nog för dyr, så slå till om du blir tillfrågad. Du får väl ljuga om att du är BOIS:are.
aanderss
09-12-2007, 20:56
hehehe
jag tror på . nä jag vet inte alls vem de kan bli kanske en okänd engelsman
Aqvakul
10-12-2007, 20:55
kanske en afrikan? HIF har väldigt många afrikanska spelare, som de nu kommer att kunna använda allihop på en gång om de vill, enligt de nya reglerna. "Tysken" är väl förbrukad. (tjockare och gladare för sprit än nånsin) Annars är det en färgstark jäkel.
Såg en del vintersport i helgen. Var det enda jag orkade göra så förkyld och febrig som jag var. Inget vidare fart på svenskarna. Dom har en tendens att tappa mot slutet. Man längtar tillbaks till Gunde och Magda (och Stenis). Det var tider det.
aanderss
10-12-2007, 21:06
oja de var de men ny är de någon ny på gång i slalom. frida hansdotter
Aqvakul
10-12-2007, 21:07
Jo, det är alltid kul när de slår till underifrån.
aanderss
10-12-2007, 21:10
oja men hon har att bråss på henens pappa var hans hansson o åkte på stenmarks tid
Aqvakul
10-12-2007, 21:18
Man har antagligen haft fel farsa. Annars hade jag säkert varit världsbäst! hehehe.....
aanderss
10-12-2007, 21:21
jag kan hålla med dig. undra om fotbollslaget i blekinge använder klerasil i mot skit i håret
Aqvakul
10-12-2007, 21:30
Chippen har valt att klippa sig kort (såg fördj-lig ut innan) kan ha berott på vissa problem i hårbotten. Har jag inte tänkt på innan, faktiskt. Har du varit på Strandvallen ngn gång? En härlig arena alldeles vid havet. Inte långt därifrån ligger Hotel hanöhus med dansgolv och strandbar. En av mina bästa historier om MAIF handlar om Frank Worthington som värvades för att förstärka i allsvenskan. Frank blev väldigt populär bland flickorna och lär ha en del avkommor på bygden. Sportjournalisten: Frank, tell us which has been your best club so far? Frank: (after some sekunds of thought) hanöhus Nightclub! (garanterar inte att den inte kan vara sann! - en go gubbe, Frank.)
aanderss
10-12-2007, 21:35
ja jag har varit där en gång men bara utanför o då var de inte fotboll
Aqvakul
10-12-2007, 21:50
Då har du missat nåt! Har du varit på Hanöhus?
aanderss
10-12-2007, 21:54
nä men på hanö
Aqvakul
10-12-2007, 22:06
Du vet att Hanöhar eget fotbollslag. Men numera så spelar de sina hammamatcher på fastlandet. Angående Hanöhus så vann jag en övernattning där en gång efter att ha gjort hole-in-one på Sölvesborgs golfklubb. Annars är de otroligt fotbollstokiga på Listerlandet. Sillastryparna är ett mkt entusiastiskt supportergäng. Numera kan de en hel del fotboll också. När MAIF låg i allsvenskan så kunde man höra märkliga rop på läktaren typ: "Åk hem till djurrparrrken i Boooorrrrås" om Elfsborg. Tyvärr hörs den gamla hejarramsan: "Heja gult å sjoart, ett mål hoar koart" knappast längre.
aanderss
10-12-2007, 22:11
mm o de är märkligt att ett sådan liten ort kan ha ett bra lag
Aqvakul
11-12-2007, 08:17
Det tar rätt många år att bygga upp intresset. Fotbollskultur är inget man "snyter ur näsan" ... Gäller naturligtvis andra sporter oxå. Försöken att skapa ett riktigt hockeyintresse i Malmö visar att om det inte finns ett genuint intresse/kultur så försvinner de flesta fansen när framgångarna uteblir.
aanderss
11-12-2007, 10:19
mm hockyn i malmö beror helt på persys pengar
Aqvakul
11-12-2007, 15:20
CITAT (aanderss @ 11-12-2007, 10:19)  mm hockyn i malmö beror helt på persys pengar Och pengar är inte allt här i världen Vad tycker ni om innebandy?
aanderss
11-12-2007, 16:41
oja de gillar jag. Jag har spelat några matcher i div 4 men sedan la vi ner laget. vi har ibland bara 7 spelare på matcherna. klubben finns kvar för den var en sektion i fotbollslaget.
jag är faktiskt skolmästare i tennis på gymnasiet. Vi var 4 som ställde upp i killklassen. Skolan var en renodlad vårdskola med enbart omvårdnadsprogrammet och de kanske förklarar saken.
aanderss
11-12-2007, 16:52
Sju elitlag på målvaktsjakt Elitmålvakter i fotboll är högvilt på spelarmarknaden. Hela sju lag, tre allsvenska och fyra i superettan, jagar ny förstemålvakt inför nästa år. -De etablerade målvakterna i Sverige har guldläge just nu, men för oss som jagar är det tufft, säger Sirius sportchef Danny Frydman till UNT. Mästarna IFK Göteborg måste ersätta pensionerade Bengt Andersson medan Gif Sundsvall tappar Fredrik Sundfors. Hammarby vill värva två målvakter efter årets skadekaos. I superettan är Assyriska, Sirius, Brommapojkarna och Landskrona utan förstekeeper
källa text tv
De målvakter jag tror är aktuella för nya klubbar är johan dahlin nu i norge, rami shabam i norge. ola tidman nu på irland men bördig i från malmö. Marcus salman i halmstad senast utlånad till trelleborg. oskar berglund i helsingborgn, christian fegler i trelleborg, kanske även häckens christoffer källkvist det finns givetvis fler
Aqvakul
11-12-2007, 19:01
Jag blev skolmästare i fotboll på gymnasiet. Vi hade ett väldigt bra lag, men det behövdes två till utfyllnad. Vi fick skrota omkring på varsin kant, där vi förväntades göra minst skada. Det här med innebandy tog jag upp därför att jag verkligen tycker att de är en jättekul sport att utöva. Men att titta på? Nej, det är inget vidare. Angående fotbollsmålvakter så sägs det att de måste vara lite galna för att utsätta sig för denna otacksamma uppgift. Tydligen är det brist på galningar och det är ju inte så dumt...
aanderss
11-12-2007, 19:47
Jag blev skolmästare i tennis för att jag slog in mina bollar. Jag vann på de andras misstag. de skulle ju slå hårt o fint medan jag bara slog in bollen.
när jag var 9 år stod jag i mål en gång och vi mötte bois och vann med 16-0 vi spelade 2 *15 minuter och de ända jag gjorde var att sjuta 2 insparkar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|