Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Aqvakul
I dag stöttar vi Helsingborg i deras svåra bortmatch i UEFA-cupen! tummenupp.gif
tettan
men fotboll är ju så trååååkigt sleeping.gif
Aqvakul
CITAT (tettan @ 13-02-2008, 10:46) *
men fotboll är ju så trååååkigt sleeping.gif

inte så tråkigt som ishocky.... thumbdown.gif

ridning och segling som publiksporter ska vi inte tala om...... thumbdown.gif thumbdown.gif
aanderss
varför inte orentering. värsta publiksporeten crazy.gif yahoo.gif
Aqvakul
Varför tittar du inte på fotbollen? - går det så illa... naughty.gif
Aqvakul
Tråkigt att HIF skulle förlora på två målvaktstavlor!

Idag kör förhoppningsvis skidskyttet igång igen. Hoppet står till Björn och Helena!
krellus
Japp, nu gäller det att fixa en medalj eller två!
aanderss
ronaldo knäskadad i går. karären är nog slut
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 14-02-2008, 13:05) *
ronaldo knäskadad i går. karären är nog slut

tråkigt slut !!! thumbdown.gif
aanderss
mm de är de
Aqvakul
Fast han var faktiskt som bäst för tio år sen.

Men alla tiders VM-målskytt bär respekt med sig.
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 14-02-2008, 08:20) *
Idag kör förhoppningsvis skidskyttet igång igen. Hoppet står till Björn och Helena!

...och hur bra gick det då på en skala.... thumbdown.gif börjar likna lite fiasko detta... thumbdown.gif
aanderss
CITAT (aq42 @ 14-02-2008, 20:00) *
...och hur bra gick det då på en skala.... thumbdown.gif börjar likna lite fiasko detta... thumbdown.gif

men vm är inte slut
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 14-02-2008, 21:16) *
men vm är inte slut

hoppet är det sista som överger....
aanderss
oja vi överger inte hoppet som kajsa berkvst gör
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 14-02-2008, 21:26) *
oja vi överger inte hoppet som kajsa berkvst gör

rotfl.gif rotfl.gif

ibland är du väldigt rolig!
aanderss
du med
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 14-02-2008, 21:34) *
du med

kan väl hända någon gång blush.gif
aanderss
mm de kan de
Aqvakul
Skidskytte-VM i Östersund börjar verkligen likna ett präktigt fiasko för svensk del!

Tre straffrundor i stafett!? thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
Gunilla T
Ja, det var ju en trist uppvisning - men tyskarna måste man trots allt beundra - vilken uppåkning trots uruselt skytte.

Netha
Vad jag funderar över är ... varför bara tre straffrundor när han bommade fyra skott?
Så fattade jag det iaf.
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 16-02-2008, 13:40) *
Ja, det var ju en trist uppvisning - men tyskarna måste man trots allt beundra - vilken uppåkning trots uruselt skytte.

jovisst, men vi kunde varit med där och slagits om medaljerna efter Ryssland

Nu är det Charlotte Kalla som ska följas!
Gunilla T
Ja...hmmm...vågar inte säga vem jag håller på... fast det är nog inte troligt..
mamamaggan
CITAT (aq42 @ 16-02-2008, 13:42) *
jovisst, men vi kunde varit med där och slagits om medaljerna efter Ryssland

Nu är det Charlotte Kalla som ska följas!

Vi ? Så det är du och jag och alla andra som åker ? giggle.gif

Tycker synd om Nilsson , måste kännas väldig jobbigt för honom nu. Tänk dig själv , att vara skuld till att laget missar medaljer kan inte vara så roligt. Förhoppningsvis kan han " ladda om " och sätta många "fullträffar" i framtiden.

Nu håller vi tummarna för Charlotte i stället ! tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 16-02-2008, 13:46) *
Ja...hmmm...vågar inte säga vem jag håller på... fast det är nog inte troligt..

Du får så gärna hålla på Virpi. Vinner hon idag så kapitulerar jag och utser henne bums till årets skiddrottning.
Charlotte har ju framtiden för sig.
Aqvakul
Charlotte Kalla han man lita på! yahoo.gif

Virpi såg stentung ut! thumbdown.gif
Gunilla T
Nää...inte Virpi utan Aino Kajsa...gillar henne väldigt mycket. Hon är stark, ojämn och saknar ju Virpis teknik men i klassiskt är hon en riktig kämpe.

När man följer skidcirkusen så får man alltid favoriter som nödvändigtvis inte behöver vara de främsta. Gillar den norska duracellen, har inte de fysiska förutsättningarna men oj..vilken energi.

Däremot gillar jag inte polskan, livsfarligt att komma nära henne, hon fäller vem som helst med sin sluggerstil.

Anders Södergren har jag alltid gillat...han åker ju skidor så otroligt vackert.

Och sen har jag alltid hejat på italienarna, både herrar och damer.

Bra gjort av Kalla idag!

Så tråkigt med snöbristen , brun snö..är det vad som väntar i framtiden? Gillar inte upplägget idag, svårt att hänga med på varven.

Varmare vintrar kommer ju att ha en påverkan på skidsporten som inte är trevligt.
mamamaggan
" Varmare vintrar kommer ju att ha en påverkan på skidsporten som inte är trevligt. "

Det kan ju bli så att de får åka en liten slinga många , många varv när arrangören inte kan tillverka mer snö än att det räcker till det. Som sprintloppen i dag alltså . tråkigt tycker jag.

Blir väl till slut att de får åka rullskidor.
Aqvakul
Helena Jonsson tar en "hedersam" femteplats. whist.gif
mamamaggan
Jo men visst var det duktig?!

Spännande kamp om guldet blev det . Kul!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (mamamaggan @ 16-02-2008, 15:59) *
Jo men visst var det duktig?!

Spännande kamp om guldet blev det . Kul!

Spännande ja men nervöst för mig för jag håller alltid tummarna för M. Neuner. Vi har nyligen igen varit en vecka i hennes hemby.

Elisabeth
mamamaggan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-02-2008, 16:12) *
Spännande ja men nervöst för mig för jag håller alltid tummarna för M. Neuner. Vi har nyligen igen varit en vecka i hennes hemby.

Elisabeth

Hon väldigt duktig så det är bara att gratulera henne !
Aqvakul
Det är kanske tur att Magdalena Neuner inte skjuter lika bra som hon åker, för då hade spänningen varit = 0.
mamamaggan
Får man slänga in en annan fråga här , fast den har ju iaf med sportsändningarna att göra.

Ingen mer än jag som tycker att man ibland får se " fel " bilder ? T ex när det pågår en kamp om andra - tionde plats så visar man en stilsudie på den som leder med sådär en minut. Eller så får man bara närbilder på den som leder när h*n skjuter , inte på de som kommer in under tiden. Sedan får man se baken på ledaren när h*n passerat tidskontrollen medan kampen om de andra platserna pågår på skjutvallen . Och så lite bilder på tränare eller publik under tiden som tvåen , trean , fyran osv passerar tidskontrollen.

Eller närbilder på ansiktet på upploppet i stället för att få se en bild som talar om hur långt det är kvar till mållinjen eller om det finns fler på väg in.

Tycker att det förstör spänningen , man får ju inget grepp om tävlingen.
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 16-02-2008, 21:55) *
Får man slänga in en annan fråga här , fast den har ju iaf med sportsändningarna att göra.

Ingen mer än jag som tycker att man ibland får se " fel " bilder ? T ex när det pågår en kamp om andra - tionde plats så visar man en stilsudie på den som leder med sådär en minut. Eller så får man bara närbilder på den som leder när h*n skjuter , inte på de som kommer in under tiden. Sedan får man se baken på ledaren när h*n passerat tidskontrollen medan kampen om de andra platserna pågår på skjutvallen . Och så lite bilder på tränare eller publik under tiden som tvåen , trean , fyran osv passerar tidskontrollen.

Eller närbilder på ansiktet på upploppet i stället för att få se en bild som talar om hur långt det är kvar till mållinjen eller om det finns fler på väg in.

Tycker att det förstör spänningen , man får ju inget grepp om tävlingen.

En högst befogad fråga! Håller helt med dig. Som sportnörd så tycker jag sändningarna var mkt bättre förr.

Har funderat en del på varför man förstör sändningarna på det här sättet. Kanske beror det på att de som producerar inte är sportnördar utan strävar efter omväxling eler något slags konstnärligt uttryck. Hursomhelst... så blr det mest skit av allt ihop!
Netha
Till och med kommentatorerna brukar ju klaga på bildproducenterna.
Aqvakul
CITAT (Netha @ 16-02-2008, 22:17) *
Till och med kommentatorerna brukar ju klaga på bildproducenterna.

Har noterat det, vilket de i lojalitetens namn nog i det längtsa avstår ifrån, särskilt om det är en svensk produktion....
Pirum
Ja, fy för den lede för alla "avbrott" som inte behövs. Slow-motion-repriser, etc, precis när annat intressant pågår. Eller intervjuer mitt under pågående tävlingar. Jag blir helt bananas på sånt.

Eller musik i sportradion. Gah. Fast det brukar de hålla sig ifrån mitt under fotbolls-VM-matcher eller OS-hockey-matcher, åtminstone. (Om Sverige spelar)
mamamaggan
CITAT (aq42 @ 16-02-2008, 22:19) *
Har noterat det, vilket de i lojalitetens namn nog i det längtsa avstår ifrån, särskilt om det är en svensk produktion....

Så har jag också upplevt det.

Jag har iaf startat en egen mailkampanj , mailar varje dag , till Eurosport och efterlyst något slags protokoll som bildproducenterna borde följa. Oavsett vilket land som håller i sändningen så borde man kunna begära att man får följa tävlingen med spänning . Ibland får man aldrig se den som kommer trea någon gång under loppet.

Tänk er om de skulle göra likadant vid utförsåkning , hur skulle det se ut om man i stället för att se den som är på väg nerför fick se bilder från målfållan eller på publiken.
Aqvakul
Vi verkar vara "rörande" överens i denna fråga!
ingrid fuxwall
Kan någon berätta hur det slutade mellan Frölunda och någon annan idag?
Aqvakul
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-02-2008, 22:29) *
Kan någon berätta hur det slutade mellan Frölunda och någon annan idag?

VF- DIF 1-1 [attachment=13523:DIF.jpg]

ingrid fuxwall
CITAT (aq42 @ 16-02-2008, 22:35) *
VF- DIF 1-1 [attachment=13523:DIF.jpg]

Tack snälla!
Vad betyder DIF?

Har lovat att ringa till sjukhuset i morgon och berätta för sambon -genom personalen, hur det gick för Frölunda och så kom något i mellan och jag glömde lyssna och Tv får jag ju inte igång.

ingrid
Aqvakul
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-02-2008, 22:49) *
Tack snälla!
Vad betyder DIF?

Har lovat att ringa till sjukhuset i morgon och berätta för sambon -genom personalen, hur det gick för Frölunda och så kom något i mellan och jag glömde lyssna och Tv får jag ju inte igång.

ingrid

Nu får du skärpa dig. Jjag vet att Frölunda betyder Västra Frölunda Idrottsförening, fast jag aldrig bott i Göteborg. DIF betyder Djurgårdens IF, något du hört talas om? giggle.gif

Djurgården är "min" förening sen 1957 därav min upprördhet... kompiskram.gif
bear
CITAT (aq42 @ 16-02-2008, 23:04) *
Nu får du skärpa dig. Jjag vet att Frölunda betyder Västra Frölunda Idrottsförening, fast jag aldrig bott i Göteborg. DIF betyder Djurgårdens IF, något du hört talas om? giggle.gif

Djurgården är "min" förening sen 1957 därav min upprördhet... kompiskram.gif

Frölunda Hockey Club ska det allt vara .........
Aqvakul
CITAT (bear @ 16-02-2008, 23:21) *
Frölunda Hockey Club ska det allt vara .........

Den bjuder jag på.... duh.gif
bear
CITAT (aq42 @ 16-02-2008, 23:31) *
Den bjuder jag på.... duh.gif

Ok, vi bjöd ju er på 1 poäng........
Aqvakul
Dags för en ny skiddag! Svenska hoppen: Björn Ferry och Charlotte Kalla!

(sen uppmärksammar vi särskilt Anna-Kajsa Saarinen, en kämpe av renaste vatten!)
Pirum
Hm, bra åkt av Kalla, men det norska laget med Björgen/Jacobsen ser oerhört svårt ut. Ingmarsdotter såg lite trött ut, tyvärr. Men kanske kan hon med lite tur hänga med en bit i finalen, beroende på hur exempelvis Norge lägger upp taktiken. (Tror dock att norskorna satsar på att köra sönder fältet direkt)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon