Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Gunilla T
Åter en suverän insats av Kaisa Mäkaräinen i damernas skidskytte! Hon är stabil och åker snabbt i spåret, missade segern med 1,8 sekunder till Tora Berger. Roligt ändå för norskan, har inte gått särskilt bra tidigare under säsongen.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (aanderss @ 16-12-2010, 10:10) *
på lördag tar de rumänien

vi tro inte det. rumämien är för bra. Men man kan ju alltid hoppas.

Min gubbe missade igår första halvleken eftersom han var på ett möte. Men han missade ingeting då, andra halvlöeken var bra. Men vad nervös han var....

Gunilla T
Grattis Björn Ferry till segern idag! Bra skytte och bra skidåkning!!!

Nu stundar några spännande timmar framför apparaten!
andersen
Thomas Löfkvist kör Giro d'Italia som kapten för Team Sky under nästa år. Jag tror att han kan vinna hela tävlingen, han hadde den rosa ledartröjan i någon ettapp i föra året.
gnon49
Nu efter Ferrys seger kan man slappna av och njuta än mer av damernas skidskytte. Inte samma press att det måste bli en pallplats, även om det skulle smaka mumma förstås.
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 18-12-2010, 12:55) *
Grattis Björn Ferry till segern idag! Bra skytte och bra skidåkning!!!

Nu stundar några spännande timmar framför apparaten!

Tyvärr verkar Kalla sakna form..

CITAT (gnon49 @ 18-12-2010, 13:06) *
Nu efter Ferrys seger kan man slappna av och njuta än mer av damernas skidskytte. Inte samma press att det måste bli en pallplats, även om det skulle smaka mumma förstås.

Helt rätt! tummenupp.gif
håller ni inte tummarna för våra handbollstjejer? Några bollar till...

Bengalow
Ojojojoj, vilka bragdtöser!!!!!! Man har pratat om den rumänska stjärnan, men vilken Linnea vi har. Helt makalöst. HURRA!!!! Undras om publiken håller på Sverige i nästa match??? Förresten var går finalen??
Min gubbe säger att även finalen går i Herning.

Han sa förut att nu har han inte bara footsvett utna också handsvett.... Jag trodde han river något här yes.gif
Aqvakul
Linnea - bäst i världen! wub.gif yaay.gif
Gunilla T
Åter en pallplats (delad) men ändå för Kaisa tummenupp.gif

Och vilket tremilslopp!!!!....och jag glädjer mig åt att Anders orkade hålla i hela loppet! Jättebra Anders Södergren tummenupp.gif

...och jag säger bara Petter nu är han på gång (ursäkta Aqvakul men han är ju en så smart åkare)
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 18-12-2010, 16:45) *
Åter en pallplats (delad) men ändå för Kaisa tummenupp.gif

Och vilket tremilslopp!!!!....och jag glädjer mig åt att Anders orkade hålla i hela loppet! Jättebra Anders Södergren tummenupp.gif

...och jag säger bara Petter nu är han på gång (ursäkta Aqvakul men han är ju en så smart åkare)

Men både hustrun och jag jublade när Petter inte nådde ända fram... naughty.gif
Gunilla T
Jag förstår crying.gif men du är förlåten .............om du hejade på Anders!
Aqvakul
Jag hejar alltid på Anders, men någon spurtare är ju inte precis..
Aqvakul
Snygg vinnarinsats i mixedstafetten i skidskytte! wub.gif bravo.gif yahoo.gif
gnon49
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2010, 13:35) *

Och ännu en skidskytt visar sin kapacitet i form av Lindström. Härligt.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2010, 13:35) *

Jaaaaaaa bravo.gif
Aqvakul
Svenskorna håller jämna steg med norskorna i första halvlek i finalen.. yahoo.gif
Eva i Skåne
Attan också, att dom inte kunde klara andra halvlek också!
Aqvakul
Jag tyckte de stod upp bra - ingen skam att förlora mot världens i särklass bästa lag..
Eva i Skåne
Silver är ju inte fy skam, tvärtom. Kanonbra av svenskorna,

men det såg ju så lovande ut i första halvlek
Eva i Skåne
Vi trodde vi skulle se på skidskytte ikväll (kl 18). Det stod så i flera tidningar med veckoutgivning, men tji fick vi mad.gif
Text-tvtablån visade inte detta utan den film som också sändes.

Nån som vet om det skulle varit skidskytte eller om våra tidningar varit felunderrättade, kanske varit en vecka före verkligheten? för jag tror mig minnas att vinterstudion pratade om att komma tillbaka till trettonhelgen.
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 30-12-2010, 20:56) *
Vi trodde vi skulle se på skidskytte ikväll (kl 18). Det stod så i flera tidningar med veckoutgivning, men tji fick vi mad.gif
Text-tvtablån visade inte detta utan den film som också sändes.

Nån som vet om det skulle varit skidskytte eller om våra tidningar varit felunderrättade, kanske varit en vecka före verkligheten? för jag tror mig minnas att vinterstudion pratade om att komma tillbaka till trettonhelgen.

Det måste vara något fel. Hustrun (Eva) försökte också titta idag. I dagens tidning står ingenting och enligt skidskytteförbundet så börjar det igen efter nyår i Oberhof:

E.ON IBU World Cup Biathlon 4
03.01 - 09.01.2011 / Oberhof
Preliminary start times
Date Start time Distance Discipline Kategorie
05.01. 17:30 4 x 7.5 km Relay Men
06.01. 19:30 4 x 6 km Relay Women
07.01. 17:30 10 km Sprint Men
08.01. 17:40 7.5 km Sprint Women
09.01. 15:30 15 km Mass Start Men
09.01. 18:15 12.5 km Mass Start Women

Eva i Skåne
Tack Aqua. Då var vi två Evor som kände oss lurade idag.
Aqvakul
Idag inleds Tour de Ski..
Eva i Skåne
CITAT (Aqvakul @ 31-12-2010, 08:37) *
Idag inleds Tour de Ski..

... och det ska vi se på. yes.gif
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 31-12-2010, 11:58) *
... och det ska vi se på. yes.gif

Självklart - finns det något mer ursvenskt än längdskidåkning...
Aqvakul
Härligt inledning av Charlotte! wub.gif
netha
Såg loppet ... men inte hela, hade somnat. *S*

Heja Charlotte!
Aqvakul
och ännu ett snäpp bättre för Marcus! yaay.gif
Gunilla T
Ha haa...du hann före mig!

Bravo Markus Hellner tummenupp.gif
netha
Norrbottningarna på topp. tummenupp.gif

Heja Marcus Hellner! bravo.gif yaay.gif
Eva i Skåne
Kul att han vann!
Varje gång Northug blir slagen är en extra poäng, tycker jag. Egentligen är det larvigt för alla gör sitt bästa, men jag retar mig på hans attityd.
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 31-12-2010, 16:15) *
Kul att han vann!
Varje gång Northug blir slagen är en extra poäng, tycker jag. Egentligen är det larvigt för alla gör sitt bästa, men jag retar mig på hans attityd.

tummenupp.gif Precis likadant känner jag...
netha

Grattis Anna Haag & Charlotte Kalla! bravo.gif blomma.gif yahoo.gif

Aqvakul
CITAT (netha @ 03-01-2011, 16:34) *

Grattis Anna Haag & Charlotte Kalla! bravo.gif blomma.gif yahoo.gif

Fantastiskt bra jobbat! tummenupp.gif (Även Marcus Hellner gjorde en fin insats)
netha
Ja Marcus Hellner gjorde det riktigt bra, med tanke på att han ramlade. tummenupp.gif

Hoppas nu bara att Northugs överklagan inte godkänns ... det såg inte bra ut då han stoppade bl.a Hellner
Aqvakul
CITAT (netha @ 03-01-2011, 16:42) *
Ja Marcus Hellner gjorde det riktigt bra, med tanke på att han ramlade. tummenupp.gif

Hoppas nu bara att Northugs överklagan inte godkänns ... det såg inte bra ut då han stoppade bl.a Hellner

Nej Petter är beredd till nästan vad som helst för att vinna... thumbdown.gif
gnon49
Nu har skidskyttet dragit igång efter uppehållet. yahoo.gif Att nya svenska förmågor får visa framfötterna gör det än mer spännande. Kan inte vänta, det blir svt-play idag, som sänder tidigare än på tv:n.
Aqvakul
Vilken skiddag det var igår. Charlotte och Marcus avancerade i Tour de Ski, André vann i slalom och Mattias svarade för värsta uppåkningen, och sen vann skidskyttetjerna stafetten.. yahoo.gif
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 07-01-2011, 07:55) *
Vilken skiddag det var igår. Charlotte och Marcus avancerade i Tour de Ski, André vann i slalom och Mattias svarade för värsta uppåkningen, och sen vann skidskyttetjerna stafetten.. yahoo.gif

Instämmer helt, fin sportslig vintersöndag.
*Stintan*
Så sätter man sig och ska kolla Tour de ski och så blir rutan blå!!!!! Grrrrrrr!!
Aqvakul
Synd på TVn, men hittills har du inte missat så mycket. Petter och Dario tog alla spurtpris och Marcus klappade ihop...
*Stintan*
Tack, såg det nu när både tv:n och internetet kom igång igen. smile.gif
sqrulan
Den där förbaskade Petter Nortug, seg som tusan! Ligger och lurar i säven som en gädda, haha Duktig är han! tummenupp.gif
Alla förhoppningar som jag hadde på Hellner! crying.gif
Aqvakul
Underkänt för de svenska vallarna idag.. thumbdown.gif
sqrulan
Det gick inge bra i dag! dunno.gif
Eva i Skåne
Instämmer. Inget kul att följa loppen idag, men Anja hamnade visst på pallen hörde jag just. Nu visar dom alpint i efterhand.
Jag trodde inte Anja skulle placera sig nåt mer, men hon har kanske lite kvar att ge. Synd när stjärnorna inte slutar när dom är på topp.

Hoppas skidskyttet ikväll bli mer spännande att följa.
sqrulan
CITAT (Eva i Skåne @ 08-01-2011, 16:23) *
Instämmer. Inget kul att följa loppen idag, men Anja hamnade visst på pallen hörde jag just. Nu visar dom alpint i efterhand.
Jag trodde inte Anja skulle placera sig nåt mer, men hon har kanske lite kvar att ge. Synd när stjärnorna inte slutar när dom är på topp.

Hoppas skidskyttet ikväll bli mer spännande att följa.

Åhh va tur att du påminde mej om det! Vet du vilka svenskar som tävlar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon