|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Vi bor inte ihop sa Juholt i en tidigare intervju. Vet han inte vem han bor ihop med. Att sedan öppet kritisera andra i toppskicket för att skada honom är väl närmast att börja skriva på avskedstalet. Tror han är lite egotrippad, bäste Juholt. Varför inte ge duktiga hungriga och framförallt unga politikerlöften en chans. Dom finns ju inom S och skulle vitalisera partiet. Inte hade M blivit vad dom blivit med Gösta Boman som partiledare. MP är ett annat exempel. S har en del att lära av andra partier. Fast det vet dom inte om verkar det som. S har gjort många bra saker genom åren men gamla meriter väger lätt när dagens o framtidens problem skall lösas. Och bromsklossen tror jag heter Juholt.
Red Top
09-10-2011, 20:23
CITAT (Blomstertanten @ 09-10-2011, 20:02)  I fall någon missade detta inlägg!  Jag missade det definitivt inte. Mycket klargörande och bra. Har själv inte orkat leta och läsa reglerna.
CITAT (gnon49 @ 09-10-2011, 21:18)  Vi bor inte ihop sa Juholt i en tidigare intervju. Vet han inte vem han bor ihop med. Att sedan öppet kritisera andra i toppskicket för att skada honom är väl närmast att börja skriva på avskedstalet. Tror han är lite egotrippad, bäste Juholt. Varför inte ge duktiga hungriga och framförallt unga politikerlöften en chans. Dom finns ju inom S och skulle vitalisera partiet. Inte hade M blivit vad dom blivit med Gösta Boman som partiledare. MP är ett annat exempel. S har en del att lära av andra partier. Fast det vet dom inte om verkar det som. S har gjort många bra saker genom åren men gamla meriter väger lätt när dagens o framtidens problem skall lösas. Och bromsklossen tror jag heter Juholt. Juholt är 60-talist, precis som Reinfeldt.
herkules
10-10-2011, 07:44
CITAT (smuleborg @ 09-10-2011, 20:34)  Nej det gör man inte om man verkligen är emot ombildandet av hyresrätter till bostadsrätter, man bor kvar och fortsätter hyra sin lägenhet. Det är då man sätts på prov; att prata om är en sak, men hur man handlar - när man står inför valet - betyder allt, det visar vem man är. helt rätt!
tomas99
10-10-2011, 07:44
Största felet har ju förvaltningen, som har betalt ut pengarna till Juholt., varför är det ingen debatt om det?
herkules
10-10-2011, 08:05
CITAT (tomas99 @ 10-10-2011, 08:44)  Största felet har ju förvaltningen, som har betalt ut pengarna till Juholt., varför är det ingen debatt om det? hur menar du - de måste väl lita på att han fyller i blanketterna rätt? han bidragsfuskar och ska stå för det, varför måste man hitta på ursäkter bara för att det handlar om någon det står om i tidningarna, ingen ursäktar andra som bidragsfuskar. idag står det i tidningarna att han dessutom blev tillsagd redan 2009, nu litar inte jag riktigt på vad som står i tidningar, de är duktiga på att plocka meningar ur sitt sammanhang och vinkla saker men om han har blivit tillsagd och ändå inte gör som han ska - då är han en ytterst arrogant människa. sedan kan man ju ha en diskussion om man måste söka bidrag, med den lönen menar jag.
malarmaster
10-10-2011, 08:22
riksdagsledamöter har bidrag till övernattningslägenhet enligt regler så det är inte det debatten handlar om,juholt har dock inte följt reglerna då han inte bott ensam i lägenheten,följaktligen har han fått för mycket i bidrag. "jag visste inte" ",jag blev inte informerad" säger juholt. hur många år har han varit i riksdagen? jag har ställt mig frågan hur många andra regler vet han inget om, resor,kontokortshandhavande? särskilt som riksdagen uppmanar ledamöterna att sätta sig in i reglerna. var så säker, det kommer mer i veckan när de rotar i arkiven. ulf
CITAT (malarmaster @ 10-10-2011, 09:22)  riksdagsledamöter har bidrag till övernattningslägenhet enligt regler så det är inte det debatten handlar om,juholt har dock inte följt reglerna då han inte bott ensam i lägenheten,följaktligen har han fått för mycket i bidrag. "jag visste inte" ",jag blev inte informerad" säger juholt. hur många år har han varit i riksdagen? jag har ställt mig frågan hur många andra regler vet han inget om, resor,kontokortshandhavande? särskilt som riksdagen uppmanar ledamöterna att sätta sig in i reglerna. var så säker, det kommer mer i veckan när de rotar i arkiven. ulf En liten fundering: Finns det verkligen någon i vårt avlånga land som vill se Juholt som vår näste statsminister? Gita
*Stintan*
10-10-2011, 08:38
Bra fråga
ninnisky
10-10-2011, 08:55
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 07:27)  En liten fundering: Finns det verkligen någon i vårt avlånga land som vill se Juholt som vår näste statsminister? Gita Tror inte det finns någon i min bekantskapskrets
Gossen Ruda
10-10-2011, 09:26
En liten fråga bara. Enligt vad Blomstertanten har citerat här så har Juholt gjort rätt men Riksdagsförvaltningen schabblat, är det ingen som bryr sig om detta????? Alla är fullt upptagna med att skriva skit, har ni fått skit i ögonen också? Gå tillbaka till förra sidan och läs på.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2011, 10:26)  En liten fråga bara. Enligt vad Blomstertanten har citerat här så har Juholt gjort rätt men Riksdagsförvaltningen schabblat, är det ingen som bryr sig om detta????? Alla är fullt upptagna med att skriva skit, har ni fått skit i ögonen också? Gå tillbaka till förra sidan och läs på. Nä, ingen bryr sig, för nu har de bestämt att Juholt ska dras ner i smutsen så långt som möjligt. By the way, jag som lyssnat på Juholt en och annan gång är fullständigt övertygad om att han blir en alldeles utomordentlig statsminister.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13754292.ab"Juholt ljuger" observera att detta kommer från de egna leden Gita
*Stintan*
10-10-2011, 10:27
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 11:17)  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13754292.ab"Juholt ljuger" observera att detta kommer från de egna leden Gita Läste du bara valda delar av artikeln?
tomas99
10-10-2011, 10:35
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2011, 10:26)  En liten fråga bara. Enligt vad Blomstertanten har citerat här så har Juholt gjort rätt men Riksdagsförvaltningen schabblat, är det ingen som bryr sig om detta????? Alla är fullt upptagna med att skriva skit, har ni fått skit i ögonen också? Gå tillbaka till förra sidan och läs på. Du har helt rätt!
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 11:17)  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13754292.ab"Juholt ljuger" observera att detta kommer från de egna leden Gita Artikeln i sin helhet: "Nya S-källor: Han blev varnad 2009 Håkan Juholt förnekar att han redan 2009 varnades om sitt felaktiga bostads-bidrag. – Det är en lögn, säger han i en intervju med TT. Men ytterligare källor inom partiet bekräftar nu för Aftonbladet att det är S-ledaren själv som ljuger. I fredags avslöjade Aftonbladet att Socialdemokraternas partiledare Håkan Juholt låtit riksdagen betala hela hans och sambons hyra – trots att det strider mot regelverket. Dagen efter kunde Aftonbladet avslöja fler uppgifter om det felaktiga bostadsbidraget. Juholt ska, enligt flera källor, nämligen redan under våren 2009 ha blivit informerad om att han fått för mycket bostadsbidrag. Talade ut för TT Efter att ha gjort sig oanträffbar i dagar lät sig Håkan Juholt i går bli intervjuad av TT. Där förnekade S-ledaren att han skulle ha blivit varnad redan 2009: – Vi har gått tillbaka och tittat i revisionen och där finns ingenting sådant. Den uppgiften är en lögn och den förs fram av någon som vill utnyttja detta tillfälle för att skada mig ytterligare lite grann, säger Juholt. – 100 procent kan jag förneka detta. ”Han var jättearg” Men Aftonbladet kan i dag presentera fler uppgifter kring hur det gick till när Juholt redan under första halvåret 2009 blev varnad av sina partikollegor. Flera av varandra oberoende källor menar att Juholt ljuger i sin intervju med TT. I samband med att Juholt skulle lämna sin post som tillförordnad partisekreterare och få sin fallskärm utbetald, gick partiet internt igenom hans ekonomi. Granskningen visade att Juholt under en längre tid fått full ersättning för sitt boende – trots att det var väl känt att han skilt sig och därefter blivit sambo med Åsa Lindgren. – Det påtalades då tydligt för Juholt att han bryter mot reglerna, säger en av källorna. Den som ska ha informerat Juholt om felaktigheterna var partikassören Tommy Ohlström. Men i stället för att agera utifrån varningen från sin kassör valde Juholt att inte göra något åt det felaktiga bidraget, uppger källorna. – Juholt var jättearg eftersom han inte fick bli partisekreterare och vägrade gå med på att ändra bostadsbidraget, säger en källa. Baylan förnekar Ohlström ska dessutom ha informerat sin överordnade, Ibrahim Baylan, som vid den här tidpunkten var ny partisekreterare. Både Tommy Ohlström och Ibrahim Baylan förnekar Aftonbladets uppgifter om att de skulle ha känt till Juholts felaktiga bostadsbidrag: – Nej, det har inte skett, säger Ohlström. – Jag känner inte igen uppgifterna, jag kan inte påminna mig om något sådant, säger Ibrahim Baylan." Vad har Olofström och Baylan för skäl till att ljuga och riskera sina karriärer? Jag tror mer och mer på att det är någon/några inom partiet som vill ha bort Juholt. Om Juholt nu skulle bli tvungen att avgå, vilket jag inte hoppas, har jag bara en önskan om en partieldare och det är Margot Wallström. Men det är bara en önskedröm.
CITAT (Anma @ 10-10-2011, 11:58)  Artikeln i sin helhet:
"Nya S-källor: Han blev varnad 2009 Håkan Juholt förnekar att han redan 2009 varnades om sitt felaktiga bostads-bidrag. – Det är en lögn, säger han i en intervju med TT. Men ytterligare källor inom partiet bekräftar nu för Aftonbladet att det är S-ledaren själv som ljuger. I fredags avslöjade Aftonbladet att Socialdemokraternas partiledare Håkan Juholt låtit riksdagen betala hela hans och sambons hyra – trots att det strider mot regelverket. Dagen efter kunde Aftonbladet avslöja fler uppgifter om det felaktiga bostadsbidraget. Juholt ska, enligt flera källor, nämligen redan under våren 2009 ha blivit informerad om att han fått för mycket bostadsbidrag. Talade ut för TT Efter att ha gjort sig oanträffbar i dagar lät sig Håkan Juholt i går bli intervjuad av TT. Där förnekade S-ledaren att han skulle ha blivit varnad redan 2009: – Vi har gått tillbaka och tittat i revisionen och där finns ingenting sådant. Den uppgiften är en lögn och den förs fram av någon som vill utnyttja detta tillfälle för att skada mig ytterligare lite grann, säger Juholt. – 100 procent kan jag förneka detta. ”Han var jättearg” Men Aftonbladet kan i dag presentera fler uppgifter kring hur det gick till när Juholt redan under första halvåret 2009 blev varnad av sina partikollegor. Flera av varandra oberoende källor menar att Juholt ljuger i sin intervju med TT. I samband med att Juholt skulle lämna sin post som tillförordnad partisekreterare och få sin fallskärm utbetald, gick partiet internt igenom hans ekonomi. Granskningen visade att Juholt under en längre tid fått full ersättning för sitt boende – trots att det var väl känt att han skilt sig och därefter blivit sambo med Åsa Lindgren. – Det påtalades då tydligt för Juholt att han bryter mot reglerna, säger en av källorna. Den som ska ha informerat Juholt om felaktigheterna var partikassören Tommy Ohlström. Men i stället för att agera utifrån varningen från sin kassör valde Juholt att inte göra något åt det felaktiga bidraget, uppger källorna. – Juholt var jättearg eftersom han inte fick bli partisekreterare och vägrade gå med på att ändra bostadsbidraget, säger en källa. Baylan förnekar Ohlström ska dessutom ha informerat sin överordnade, Ibrahim Baylan, som vid den här tidpunkten var ny partisekreterare. Både Tommy Ohlström och Ibrahim Baylan förnekar Aftonbladets uppgifter om att de skulle ha känt till Juholts felaktiga bostadsbidrag: – Nej, det har inte skett, säger Ohlström. – Jag känner inte igen uppgifterna, jag kan inte påminna mig om något sådant, säger Ibrahim Baylan." Vad har Olofström och Baylan för skäl till att ljuga och riskera sina karriärer? Jag tror mer och mer på att det är någon/några inom partiet som vill ha bort Juholt.
Om Juholt nu skulle bli tvungen att avgå, vilket jag inte hoppas, har jag bara en önskan om en partieldare och det är Margot Wallström. Men det är bara en önskedröm. Säkert har du rätt såtillvida att det är många inom partiet som vill ha bort Junholt för han har ju faktiskt mer eler mindre förvandlat socialdemokratin till en såpopera. Skönt i alla fall att alliansen inte låter sig dras med. Gita P.s En inte allt för djärv gissning är att Juholt ganska snart kommer att avgå på egen begäran, han börjar säkert upptäcka att han tagit på sig ett uppdrag som han inte klarar av. För det räcker ju inte med yviga tal, partimedlemmarna kommer att kräva leveans också D.s
Givetvis håller man sin partiledare bakom ryggen tills man vet vart vinden blåser. Det gör nog alla partier. Där är S inget undantag. Men det verkar som S har mer interna problem än andra partier eftersom så mycket läcker ut till pressen. Kan Juholt verkligen ha skaffat sig så många "fiender" på vägen mot toppen. Ja skam vet.
CITAT (gnon49 @ 10-10-2011, 12:40)  Givetvis håller man sin partiledare bakom ryggen tills man vet vart vinden blåser. Det gör nog alla partier. Där är S inget undantag. Men det verkar som S har mer interna problem än andra partier eftersom så mycket läcker ut till pressen. Kan Juholt verkligen ha skaffat sig så många "fiender" på vägen mot toppen. Ja skam vet. Det räcker med en fiende, faktiskt, om det nu ska vara så.
Gossen Ruda
10-10-2011, 12:06
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 12:29)  Säkert har du rätt såtillvida att det är många inom partiet som vill ha bort Junholt för han har ju faktiskt mer eler mindre förvandlat socialdemokratin till en såpopera. Skönt i alla fall att alliansen inte låter sig dras med. Gita P.s En inte allt för djärv gissning är att Juholt ganska snart kommer att avgå på egen begäran, han börjar säkert upptäcka att han tagit på sig ett uppdrag som han inte klarar av. För det räcker ju inte med yviga tal, partimedlemmarna kommer att kräva leveans också D.s Ett tips Gita, ta av dig dina moderatblåa skyddsglasögon så du ser HELA världen.
Handen i kakburken för C med tydligen. ”Jag gjorde en Juholt”"Emil Källström tycker att det är bra att problemet uppmärksammades. Både för honom själv och för riksdagen. – Tydligen är inte regelverket så glasklart som det borde vara. Jag har sagt till Riksdagsförfaltningen att de borde se över hur det kontrolleras, säger han. Han understryker att det givetvis handlar om eget ansvar, men påpekar att det är bra om ett system har flera kontrollinstanser. – I mitt fall räckte det med en påminnelse. Men det har bevisligen inte räckt att man ska tänka över det själv, säger Källström. "
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2011, 13:06)  Ett tips Gita, ta av dig dina moderatblåa skyddsglasögon så du ser HELA världen. Nåja, man ser nog väl så bra, om inte bättre, genon blå glasögon än genom röda. Jag är ganska övertygad om att Juholt inte kommer att bli statsminister efter nästa val. Detta oberoende av valutgången. Den som lever så länge får se....... Gita
Gossen Ruda
10-10-2011, 12:41
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 13:20)  Nåja, man ser nog väl så bra, om inte bättre, genon blå glasögon än genom röda. Jag är ganska övertygad om att Juholt inte kommer att bli statsminister efter nästa val. Detta oberoende av valutgången. Den som lever så länge får se....... Gita Mina är färglösa.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2011, 13:41)  Mina är färglösa. Färgen på dina glasögon ändrar inte på min övertygelse om att Juholt aldrig kommer att bli statsminister. Som sagt vi får väl se.... Gita
Blomstertanten
10-10-2011, 13:18
CITAT (Blomstertanten @ 08-10-2011, 15:56)  DN" Men det finns ingen regel som exakt anger hur en riksdagsledamot ska agera om en egen lägenhet delas med någon annan. – Det står inte explicit, men det är underförstått att vi bara täcker ledamotens egna kostnader, säger Marianne Bjernbäck, enhetschef på riksdagsförvaltningen, till DN.se." Så Juholt har alltså brutit mot en regel som inte finns!  I fall det är för svårt att läsa reglerna som finns i ett annat inlägg av undertecknad
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2011, 10:26)  En liten fråga bara. Enligt vad Blomstertanten har citerat här så har Juholt gjort rätt men Riksdagsförvaltningen schabblat, är det ingen som bryr sig om detta????? Alla är fullt upptagna med att skriva skit, har ni fått skit i ögonen också? Gå tillbaka till förra sidan och läs på. Jodå, men när väl hyenorna kännt blodvittring så kan inget stoppa dem. Är det någon som känner till uttrycket "oskyldig tills motsatsen bevisats" förresten?...
Blomstertanten
10-10-2011, 14:32
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 15:27)  Jodå, men när väl hyenorna kännt blodvittring så kan inget stoppa dem. Är det någon som känner till uttrycket "oskyldig tills motsatsen bevisats" förresten?... Inte så värst många verkar det som
Problemet för Juholt är nog att han inte iddes tala om att han faktiskt var Sambo, inte särbo eller kulbo, och påtala att dom var två boende i lägenheten. Att bli påkommen med en lögn är inte särskilt förtroendegivande. Särskilt inte om man är partiledare. Och även om reglerna är diffusa så får man inte tolka dom efter egen gottfinnande. Kommer det inget mer så rider nog Juholt ut den här stormen. Nu gäller det att Juholts garderob inte har fler skelett.
CITAT (gnon49 @ 10-10-2011, 15:36)  Problemet för Juholt är nog att han inte iddes tala om att han faktiskt var Sambo, inte särbo eller kulbo, och påtala att dom var två boende i lägenheten. Att bli påkommen med en lögn är inte särskilt förtroendegivande. Särskilt inte om man är partiledare. Och även om reglerna är diffusa så får man inte tolka dom efter egen gottfinnande. Kommer det inget mer så rider nog Juholt ut den här stormen. Nu gäller det att Juholts garderob inte har fler skelett. Är att ljuga detsamma som att inte tala om precis allt (speciellt om man själv inte uppfattat det som relevant i frågan)?? Är det inte dags att tagga ner lite snart? Förundersökningen har väl knappt ens inletts än, eller? Än så länge är det bara kvällstidningarnas skvallerkärringar som fått kraxa helt oemotsagda.
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 15:55)  Är att ljuga detsamma som att inte tala om precis allt (speciellt om man själv inte uppfattat det som relevant i frågan)?? Är det inte dags att tagga ner lite snart? Förundersökningen har väl knappt ens inletts än, eller? Än så länge är det bara kvällstidningarnas skvallerkärringar som fått kraxa helt oemotsagda. I den position som Juholt innehar innebär väl ändå att man kan kräva att han skall sätter sig in i vad som gäller, eller hur? Och om nu reglerna var så snåriga att han inte kunde klara ut vad som gällde på egen hand så borde han väl åtminstone kunnat fråga. Tror du verkligen att han är så dum att han tog för givet att det var OK att få betalt för sambons boeende eller tror du han tänkte "går det så går det"? Gita
Gossen Ruda
10-10-2011, 15:24
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:15)  I den position som Juholt innehar innebär väl ändå att man kan kräva att han skall sätter sig in i vad som gäller, eller hur? Och om nu reglerna var så snåriga att han inte kunde klara ut vad som gällde på egen hand så borde han väl åtminstone kunnat fråga. Tror du verkligen att han är så dum att han tog för givet att det var OK att få betalt för sambons boeende eller tror du han tänkte "går det så går det"? Gita Fast bidraget har han haft i över 4 år utan problem, även innan den positionen han har nu.
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:15)  I den position som Juholt innehar innebär väl ändå att man kan kräva att han skall sätter sig in i vad som gäller, eller hur? Och om nu reglerna var så snåriga att han inte kunde klara ut vad som gällde på egen hand så borde han väl åtminstone kunnat fråga. Tror du verkligen att han är så dum att han tog för givet att det var OK att få betalt för sambons boeende eller tror du han tänkte "går det så går det"? Gita Det vet jag lika lite som du Gita. Spekulationer förblir endast bara spekulationer tills allt är utrett. Vad du eller jag tror gör ingen sanning, det trodde jag faktiskt att du begrep själv.
Jag tror inte att han tänkte "går det så går det". Jag tror han var omedveten om att han gjorde fel. Därmed inte sagt att han inte har ett ansvar, vilket han faktiskt tar när han genast betalar tillbaka.
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 15:55)  Är att ljuga detsamma som att inte tala om precis allt (speciellt om man själv inte uppfattat det som relevant i frågan)?? Är det inte dags att tagga ner lite snart? Förundersökningen har väl knappt ens inletts än, eller? Än så länge är det bara kvällstidningarnas skvallerkärringar som fått kraxa helt oemotsagda. Men han sa ju i tv i våras att han inte var sambo eller åtminstone inte bodde ihop. Skilt från den här affären så ljög han ju i alla fall om förhållandet. Varför ljuga om det. Skäms han för in sambo eller.
CITAT (gnon49 @ 10-10-2011, 16:37)  Men han sa ju i tv i våras att han inte var sambo eller åtminstone inte bodde ihop. Skilt från den här affären så ljög han ju i alla fall om förhållandet. Varför ljuga om det. Skäms han för in sambo eller. Nu spekulerar jag bara. Juholt anser sig kanske vara boende i Oskarshamn. När han är i Stockholm bor han med sin sambo, men han kanske inte ser det som sin huvudsakliga bostad, utan just som det han också enligt riksdagen har haft lägenheten till, en övernattningsbostad. Sen att hans kulbo/särbo bor där på heltid betyder inte att han ser sig som sambo på heltid. Precis som vilka särbos som helst med egna boenden. Så kan det vara, därmed inte sagt att det är så.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2011, 16:24)  Fast bidraget har han haft i över 4 år utan problem, även innan den positionen han har nu. Nåja, nog bör man väl kräva att även riksdagsmännen tar reda på vad som gäller. Som sagt går det så går det, och det gick ju ett tag. Gita
*Stintan*
10-10-2011, 15:44
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:15)  I den position som Juholt innehar innebär väl ändå att man kan kräva att han skall sätter sig in i vad som gäller, eller hur? Och om nu reglerna var så snåriga att han inte kunde klara ut vad som gällde på egen hand så borde han väl åtminstone kunnat fråga. Tror du verkligen att han är så dum att han tog för givet att det var OK att få betalt för sambons boeende eller tror du han tänkte "går det så går det"? Gita Det är nästan rörande så mycket du bryr dig om Juholts göranden och låtanden. Bara en jäkla massa spekulationer men vad vinner du på det?
CITAT (Anma @ 10-10-2011, 16:40)  Nu spekulerar jag bara. Juholt anser sig kanske vara boende i Oskarshamn. När han är i Stockholm bor han med sin sambo, men han kanske inte ser det som sin huvudsakliga bostad, utan just som det han också enligt riksdagen har haft lägenheten till, en övernattningsbostad. Sen att hans kulbo/särbo bor där på heltid betyder inte att han ser sig som sambo på heltid. Precis som vilka särbos som helst med egna boenden. Så kan det vara, därmed inte sagt att det är så. Fast de hyrde ju lägenheten tillsammans enligt hyreskontraktet och inte skulle väl saken bli bättre av att han sett till att sambon fått sin hyra betald med skattemedel om de nu inte bodde tillsammans Gita
Huggorm
10-10-2011, 15:54
Om Juholt fälls för bedrägeri, kommer han då kunna sitta kvar som partiledare?
CITAT (*Stintan* @ 10-10-2011, 16:44)  Det är nästan rörande så mycket du bryr dig om Juholts göranden och låtanden. Bara en jäkla massa spekulationer men vad vinner du på det? Stör det dig så strunta för guds skull att läsa mina inlägg. Jag deltar i precis vilka diskussioner jag vill och det här är väl veckans stora samtalsämne, eller hur. Och jag tycker det är lite kul att läsa alla mer eller mindre konstiga sätt att försvara en jätteblunder. Gita
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 16:25)  Det vet jag lika lite som du Gita. Spekulationer förblir endast bara spekulationer tills allt är utrett. Vad du eller jag tror gör ingen sanning, det trodde jag faktiskt att du begrep själv. Nåväl, hela den här tråden handlar väl om vad man tycker och tror. Men du tycker kanske inte att man skall diskutera våra makthavares dumheter, speciellt inte om de tillhör vänstern. Gita
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 17:03)  Nåväl, hela den här tråden handlar väl om vad man tycker och tror. Men du tycker kanske inte att man skall diskutera våra makthavares dumheter, speciellt inte om de tillhör vänstern. Gita Visst kan man det bara man kan skilja på spekulationer och sanningar.
CITAT (Huggorm @ 10-10-2011, 16:54)  Om Juholt fälls för bedrägeri, kommer han då kunna sitta kvar som partiledare? Fälls han lär han inte kunna sitta kvar, frågan är väl snarare om han kan sitta kvar tills förundersökninen är klar. Hur skall han t.ex. klara kommande partiledardebatt under pågående utredning? Gita
*Stintan*
10-10-2011, 16:22
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:56)  Stör det dig så strunta för guds skull att läsa mina inlägg. Jag deltar i precis vilka diskussioner jag vill och det här är väl veckans stora samtalsämne, eller hur. Och jag tycker det är lite kul att läsa alla mer eller mindre konstiga sätt att försvara en jätteblunder. Gita Har jag skrivit att det stör mig? Eller att du inte skulle få delta i vilka diskussioner du vill? Vem har försvarat blundern? Jag har läst alla inläggen men hittar ingen. Däremot en massa spekulationer och påståenden, som det åtminstone inte ännu finns belägg för, från högerflanken och som det självklart finns invändningar emot.
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 16:51)  Fast de hyrde ju lägenheten tillsammans enligt hyreskontraktet och inte skulle väl saken bli bättre av att han sett till att sambon fått sin hyra betald med skattemedel om de nu inte bodde tillsammans Gita Det detaljen torde ju visa att han inte avsiktligt lurat till sig pengarna. Inte ens Juholt är dum nog att hyra en lägenhet tillsammans med sin sambo om han är medveten om att han då bara har rätt till halva hyran om han nu planerat att luras. Eller hur?
Om han är vit som snö har snart ingen betydelse. Skadan är skedd. Så är det ju i politiken. Blindskären är många. Det lilla kan bli stort och det stora ännu större. Moral o etik fäller nog fler politiker än vad rena lagöverträdelser gör. Skall man då tycka synd om politikerna? Givetvis inte, dom har valt frivilligt och har dessutom bra betalt och ofta framtiden säkrad. Så även Juholt.
Gossen Ruda
10-10-2011, 16:33
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 15:27)  Jodå, men när väl hyenorna kännt blodvittring så kan inget stoppa dem. Är det någon som känner till uttrycket "oskyldig tills motsatsen bevisats" förresten?... Bara för vanliga medborgare. För politiker gäller att de skyldiga, enligt motståndarna, även om motsatsen bevisats. Jag är synnerligen tveksam till en fällande dom. Dels är reglerna snåriga, dels har riksdagen också gjort fel verkar det som. Sen blir det jäkligt svårt att bevisa uppsåt.
smuleborg
10-10-2011, 19:59
Mona, hon är kvinna. Kan inte låta bli att ta in könsaspekten.
De visade ju en intervju med Juholt där han sitter och säger att de inte är sambo utan "kulbo" vad nu det är  Sitter man och säger så i en tv intervju då är bevisen solklara !och i andra andetaget sitter han och säger att de har aldrig dolt att de är sambo !Gäller att ha koll som politiker vad som gäller och vad som är rätt och sant och det gäller inte bara sossarna utan det gäller alla partiledare och deras trovärdighet !Sen förväntar man sig nog mer av dom som påstå sig företräda "arbetarklassen" efter som de borgeliga och industiledare hela tiden anklagas för fusk och mygel då ska väl sossar och vänstern i så fall föregå med gott exempel och se till att de är klanderfria när de intar en post som partiledare och inte snika åt sig en massa bidrag från den så kallat "arbetarklassen"och inte de borgeliga heller för den delen, de flesta betalar ju skatt oavset vilket parti de tillhör och en ärlig företagere betalar mer skatt än någon .Man måste tycka man är bra smart och grandios om man tror man kan lura hela svenska folket när man är partiledare för den så kallat arbetarklassen och tro att om man ljuger så man tro det själv så går nog alla på det !
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 21:07)  De visade ju en intervju med Juholt där han sitter och säger att de inte är sambo utan "kulbo" vad nu det är  Sitter man och säger så i en tv intervju då är bevisen solklara !och i andra andetaget sitter han och säger att de har aldrig dolt att de är sambo !Gäller att ha koll som politiker vad som gäller och vad som är rätt och sant och det gäller inte bara sossarna utan det gäller alla partiledare och deras trovärdighet ! Sen förväntar man sig nog mer av dom som påstå sig företräda "arbetarklassen" efter som de borgeliga och industiledare hela tiden anklagas för fusk och mygel då ska väl sossar och vänstern i så fall föregå med gott exempel och se till att de är klanderfria när de intar en post som partiledare och inte snika åt sig en massa bidrag från den så kallat "arbetarklassen"och inte de borgeliga heller för den delen, de flesta betalar ju skatt oavset vilket parti de tillhör och en ärlig företagere betalar mer skatt än någon .Man måste tycka man är bra smart och grandios om man tror man kan lura hela svenska folket när man är partiledare för den så kallat arbetarklassen och tro att om man ljuger så man tro det själv så går nog alla på det ! Ho ho Gita! Här har du ett exempel på det där jag nämnde tidigare om högre förväntningar på Sossars moral. Obs, detta kommer från en högerflanksanhängare.... (Motti vem är det som anklagas för fusk o mygel nu då fast inget är utrett ännu??)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|