Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Cacki
CITAT (gnon49 @ 11-11-2011, 22:33) *
Att byta politisk åsikt är ju grundvalen för demokratin. Inte för ofta kanske, men när man har anammat andra värderingar allt eftersom man bygger upp sin familj o sitt liv. Kärnväljarna är nog en utdöende grupp i samhället. Vi röstar med helt andra preferenser än tidigare. Vårt välstånd är mer integrerat med resten av Europa och världen. Just nu går det hyfsat för Sverige och vi är väl rustade. Det är det som ger alliansen dess försprång och höga förtroendesiffror gentemot S som ju fortfarande backar rejält.

Det ifrågasätter jag inte. Det kan bara vara intressant att veta när i livet människor är beredda att släppa en hel ideologi.
Bengalow
Jovisst, "att vända kappan efter vinden" kallas det du åberopar, gnon49, inte demokratins "grundvalar". Lite extra i plånboken och vips så är man moderat. Utan tanke på att det skall betalas senare...Det finns inga gratismåltider. Förr eller senare får du betala! Till Carema t.ex. och andra "billiga" vårdformer...
malarmaster
CITAT (Cacki @ 11-11-2011, 22:09) *
Får jag fråga några nyfikna frågor? Då, när du insåg det där myglet du snackar om, kom det som en fullständig överraskning för dej en dag eller visste du hela tiden vad som pågick? Du verkar så fruktansvärt bitter att man nästan kan tro att det kanske var så att du bara inte fick vara med och smaka av kakan själv....bara en liten reflektion.
Sedan undrar jag om du hade ditt företag redan på den tiden du var aktiv sossepolitiker? Det kan ju ha en viss betydelse för att du ändrade politisk åsikt menar jag.

det växte fram efterhand som man fick insyn i hur en kommun fungerade på den tiden,tyvärr finns det sådana kommuner fortfarande .göteborg är ju ett färskt exempel.
jag har hela mitt liv försökt vara ärlig o hederlig,kanske det är fel.skattemedel är för mig något som man verkligen skall ha respekt för,att det hamnar där det ska. jag har efter tidigare trådar där detta diskuterats förstått att det är fler som varit politiskt verksamma som upplevt liknande saker.
när man inser att det inte går att förändra,det är så djupt förankrat,media bryr sig inte nämvärt,vad gör man. jag tackade för mig,flyttade till en annan landsdel,struntade i politik o började leva istället. den sociala biten fick jag istället genom att jobba i ideela föreningar,nykterhetsrörelsen,trädgårdsamatörerna.
mina politiska åsikter förändrades egentligen aldrig,jag är för ett socialt,omhändertagande samhälle men med fokus på att folk skall ges möjlighet att utvecklas.tyvärr glömdes den biten bort någonstans på 80-talet.
angående företagande har jag haft flera företag varvat med anställningar,det har inget med min politik att göra,många företagare är socialdemokrater o till o med vänsterpartister.
det är en myt att en småföretagare eller ensamföretagare bara bryr sig om pengar o myglar,då har man ingen insikt i företagande.de flesta försöker bara att få en vettig lön för sin arbetsinsats.
jag själv är hantverkare o det är inte fett om nu någon tror det,att alliansen styr landet betyder inte att det blivit några större lättnader för de små,i vissa fall tvärtom.krutet har lagts på jobbskatteavdrag för löntagare.
det politiska livet(myglet) har nog inte förändrats märkbart till det bättre de sista 25 åren .skulle kunna berätta en hel del från kommunala upphandlingar,byggprojekt m.m från senare år.skall man bry sig?
har en hel del papper men vem bryr sig,kanske Uppdrag granskning,men de vill ha fetare byte än kommunala politiker o tjänstemän.Bitter är bara förnamnet.juholt väckte allt igen,misstag eller gammal vana,min kännedom om politiker ger mig svaret,en del andra förnekar,tvivlar. vi kommer aldrig att få veta då det aldrig prövades.Oskyldig?till o med biltjuven som tas på bar gärning förnekar,han kan ju bli trodd.
vi har korruption i sverige också,inte lika utbredd som i andra länder men visst finns den,skattemedlen rinner iväg åt fel håll.vi behöver ett nytt stort politiskt parti i sverige,de gamla är tyvärr förbrukade,insnärjda i sina egna intrigier.
nej Cacki,nu tror jag det räcker för ikväll,jag har brutit mot min egen regel att inte vika ut mig på nätet
Det kommer aldrig att upprepas,frågor om mitt privatliv kommer inte att besvaras.
men jag kommer att fortsätta slåss för en politisk förändring,tyvärr kan inte vänstern i dagsläget visa vägen,det behövs nya krafter som inte syns än,hittils är det samma gamla skåpmat som förr. Ulf
Motti
Typiskt Vänstern att måla fan på väggen ! ni lever i en egen värld och det är väl 30-talet då .Någon gång i livet måste man gå vidare så även i politiken.Ni som hör till Vänstern skulle hellre dö än att erkänna att de Borgeliga gjort ett bra jobb med ekonomin om inte de hade gjort ett så jäkla bra jobb med ekonomin så hade vi suttit i skiten som Grekland gör nu eller Italien ,men ni kanske hellre skulle varit i deras sits nu ?Troligtvis skulle alla ni som röstar vänster säga att det är ju sossarna som fixat till ekonomin därför har vi det så himmla bra nu och stabilt i ekonomin .Allt bra vi har är sossarnas verk .
Cacki
CITAT (malarmaster @ 11-11-2011, 23:04) *
det växte fram efterhand som man fick insyn i hur en kommun fungerade på den tiden,tyvärr finns det sådana kommuner fortfarande .göteborg är ju ett färskt exempel.
jag har hela mitt liv försökt vara ärlig o hederlig,kanske det är fel.skattemedel är för mig något som man verkligen skall ha respekt för,att det hamnar där det ska. jag har efter tidigare trådar där detta diskuterats förstått att det är fler som varit politiskt verksamma som upplevt liknande saker.
när man inser att det inte går att förändra,det är så djupt förankrat,media bryr sig inte nämvärt,vad gör man. jag tackade för mig,flyttade till en annan landsdel,struntade i politik o började leva istället. den sociala biten fick jag istället genom att jobba i ideela föreningar,nykterhetsrörelsen,trädgårdsamatörerna.
mina politiska åsikter förändrades egentligen aldrig,jag är för ett socialt,omhändertagande samhälle men med fokus på att folk skall ges möjlighet att utvecklas.tyvärr glömdes den biten bort någonstans på 80-talet.
angående företagande har jag haft flera företag varvat med anställningar,det har inget med min politik att göra,många företagare är socialdemokrater o till o med vänsterpartister.
det är en myt att en småföretagare eller ensamföretagare bara bryr sig om pengar o myglar,då har man ingen insikt i företagande.de flesta försöker bara att få en vettig lön för sin arbetsinsats.
jag själv är hantverkare o det är inte fett om nu någon tror det,att alliansen styr landet betyder inte att det blivit några större lättnader för de små,i vissa fall tvärtom.krutet har lagts på jobbskatteavdrag för löntagare.
det politiska livet(myglet) har nog inte förändrats märkbart till det bättre de sista 25 åren .skulle kunna berätta en hel del från kommunala upphandlingar,byggprojekt m.m från senare år.skall man bry sig?
har en hel del papper men vem bryr sig,kanske Uppdrag granskning,men de vill ha fetare byte än kommunala politiker o tjänstemän.Bitter är bara förnamnet.juholt väckte allt igen,misstag eller gammal vana,min kännedom om politiker ger mig svaret,en del andra förnekar,tvivlar. vi kommer aldrig att få veta då det aldrig prövades.Oskyldig?till o med biltjuven som tas på bar gärning förnekar,han kan ju bli trodd.
vi har korruption i sverige också,inte lika utbredd som i andra länder men visst finns den,skattemedlen rinner iväg åt fel håll.vi behöver ett nytt stort politiskt parti i sverige,de gamla är tyvärr förbrukade,insnärjda i sina egna intrigier.
nej Cacki,nu tror jag det räcker för ikväll,jag har brutit mot min egen regel att inte vika ut mig på nätet
Det kommer aldrig att upprepas,frågor om mitt privatliv kommer inte att besvaras.
men jag kommer att fortsätta slåss för en politisk förändring,tyvärr kan inte vänstern i dagsläget visa vägen,det behövs nya krafter som inte syns än,hittils är det samma gamla skåpmat som förr. Ulf

Tack för svaren! Du behöver inte alls hänga ut dej något mer men det var du själv som tog upp om din politiska bana.
Blev du inte lika förbannad på de alliansare som det också kröp fram att de gjort samma sak? Ibland upplever jag er alliansare så fruktansvärt inkonsekventa....
malarmaster
CITAT (Cacki @ 11-11-2011, 23:14) *
Tack för svaren! Du behöver inte alls hänga ut dej något mer men det var du själv som tog upp om din politiska bana.
Blev du inte lika förbannad på de alliansare som det också kröp fram att de gjort samma sak? Ibland upplever jag er alliansare så fruktansvärt inkonsekventa....

hoppas att jag inte är inkonsekvent.jo,jag tog lika illa upp av det som när juholt "avslöjades",men då det i konsekvensens namn sas att det inte fanns regler,m.m så följaktligen gäller väl samma obefintliga regelverk dom?hade jag fått bestämma hade de åkt med huvudet före ut....
men något jag lärde mig är att regelverk skall skrivas med stora maskor,riksdagen har gjort det till en skön konst, det finns men inte på papper,bara ibland.nu skulle det skärpas,varför inte för 50 år sedan?
jag betraktar nästan alla politiker som myglare oavsett parti,det finns bara fvå politiker jag tror på,ingvar carlsson,jag upplevde honom som ärligheten själv o torbjörn fälldin,han stod för sina åsikter o tog följderna av det.
reinfeldt som det nu gycklas om tror jag är hederlig och vill något med sin politik,de övriga partiledarna är antingen oprövade eller intetsägande.tiden lär utvisa,som jag tidigare skrivit alliansen är fn det enda alternativet,oppositionen är splittrad o har ingen gemensam politik o samtliga partiledare är nya o relativt okända.det kommer att bli en tråkig resa till nästa val. Ulf
Anma
CITAT (Motti @ 11-11-2011, 23:12) *
Typiskt Vänstern att måla fan på väggen ! ni lever i en egen värld och det är väl 30-talet då .Någon gång i livet måste man gå vidare så även i politiken.Ni som hör till Vänstern skulle hellre dö än att erkänna att de Borgeliga gjort ett bra jobb med ekonomin om inte de hade gjort ett så jäkla bra jobb med ekonomin så hade vi suttit i skiten som Grekland gör nu eller Italien ,men ni kanske hellre skulle varit i deras sits nu ?Troligtvis skulle alla ni som röstar vänster säga att det är ju sossarna som fixat till ekonomin därför har vi det så himmla bra nu och stabilt i ekonomin .Allt bra vi har är sossarnas verk .

Vet du över huvud taget vad Göran Persson gjorde för svensk ekonomi efter krisen i början på 90-talet? Det borde du faktiskt ta reda på. Helt seriöst.
Motti
Lilla Anma !jag är född 1953 så jag vet en hel del !bla att sossarna gjorde svenska folket beroende av bidrag,tycker du att vi ska ta hela sosse politiken här och nu och vad det ledde till ?Tänkte väl det !finns inte plats eller ork för det här på Forumet.Jag orkar inte ta den biten här och nu och föresten så har jag inte tid att sitta här varje dag och tycka .
gnon49
CITAT (Bengalow @ 11-11-2011, 22:53) *
Jovisst, "att vända kappan efter vinden" kallas det du åberopar, gnon49, inte demokratins "grundvalar". Lite extra i plånboken och vips så är man moderat. Utan tanke på att det skall betalas senare...Det finns inga gratismåltider. Förr eller senare får du betala! Till Carema t.ex. och andra "billiga" vårdformer...

Konstigt resonemang. I demokratins namn skall vi alltså rösta vänster. Nu blev det väl fel när du tänkte.
Anma
CITAT (Motti @ 11-11-2011, 23:56) *
Lilla Anma !jag är född 1953 så jag vet en hel del !bla att sossarna gjorde svenska folket beroende av bidrag,tycker du att vi ska ta hela sosse politiken här och nu och vad det ledde till ?Tänkte väl det !finns inte plats eller ork för det här på Forumet.Jag orkar inte ta den biten här och nu och föresten så har jag inte tid att sitta här varje dag och tycka .

Lilla hit och lilla dit. Det kan du vara, liten. Lilla mig inte om du ska ha en seriös diskussion. Tack.
Dina påståenden är till 90% fördomar.
Vet du vad Göran Persson gjorde för den svenska ekonomin? Om du inte vet det så ta reda på det. Denna regering har också skött finanserna bra. Men det på bekostnad av de svagaste i samhället. Om de gjort samma sak utan att offra de sjuka och svaga skulle jag beundrat dem.

Vad säger du om att unga sjukpensionärer ökat med 50% under alliansens tid? Tycker du att det är ok?
Motti
Ni sossar som predikar solidaritet lika människors värde osv !ni är ju dom värsta mobbarna här på Odla så fort någon inte tycker som ni eller håller sig till "gruppen"här på Odla :bara gör ner dom förlöjliga dom.Är det ett vuxet betende ?är det något som ska vara solidarisk ? inte konstigt att det är krig och osämja i världen när det finns sådana människor som inte respektera andras åsikter över huvud taget som trycker ner andra här på Forumet .Är det det socialdemokratin står för ?Jantelagen.
Anma
CITAT (Motti @ 12-11-2011, 00:32) *
Ni sossar som predikar solidaritet lika människors värde osv !ni är ju dom värsta mobbarna här på Odla så fort någon inte tycker som ni eller håller sig till "gruppen"här på Odla :bara gör ner dom förlöjliga dom.Är det ett vuxet betende ?är det något som ska vara solidarisk ? inte konstigt att det är krig och osämja i världen när det finns sådana människor som inte respektera andras åsikter över huvud taget som trycker ner andra här på Forumet .Är det det socialdemokratin står för ?Jantelagen.

På vilket sätt här jag mobbat dig? För att jag bemöter dig med argument?För att jag, lika mycket som du, inte blir omvänd? För att jag står för mina åsikter?
För att jag inte accepterar att bli kallad för Lilla anma? Jag är inte särskilt liten.

Dra inte alla över samma kant. Sånt vinner du inga poäng på.
Motti

Jag är inte här för att vinna poäng !jag tycker bara att om man nu står för solidaritet ska man väl inte göra ner andra totalt och kalla dom för ointerligenta mm bara för de har andra åsikter.Ingen kan komma och säga att jag gjort ner folk här på forumet för de inte tycker som jag eller för att de stavar fel ibland eller sätter ett komma för mycket eller har andra åsikter än jag .Detr finns riktiga Internet troll här också Besser wissers som tror de vet allt och har svar på allt och som tycker de kan trycka ner folk här som inte motsvarar deras normer .Vad jag läst så står det inget på Odla om att man måste vara si eller så för att få medverka på Forumet alltså så krävs det inte att man ska vara medlem i "Mensa" för att få yttra sig på sitt eget vis eller att man ska ha någon spesiell politisk tillhörighet.Ett fåtal på Odla annser sig än då ha makten här att tala om för medlemar vilka som är dumma i huvudet och inte borde vara här alls därför att de är så smarta och kunniga så andra göra sig icke besvär .När jag växte upp fick jag lära mig respekt för andra och deras åsikter religion osv .
Aqvakul

Jag känner inte alls igen detta! Kärnan i en demokrati är att argument möts. Jag har respekt för alla åsikter som är väl underbyggda med kunskap. Ger man sig däremot in i debatten med lösa påståenden och grova generaliseringar, så får man finna sig i välbefogad kritik.
malarmaster
CITAT (Aqvakul @ 12-11-2011, 08:28) *
Jag känner inte alls igen detta! Kärnan i en demokrati är att argument möts. Jag har respekt för alla åsikter som är väl underbyggda med kunskap. Ger man sig däremot in i debatten med lösa påståenden och grova generaliseringar, så får man finna sig i välbefogad kritik.

håller helt med,men visst finns det ett fåtal på tråden som mest är ute efter att förlöjliga ,som egentligen inte bemöter eller kommer med seriösa argument?
skall man negligera eller bemöta dem?
vissa partier i denna tråd där det är mer gräl orkar man knappt läsa utan vill bara släcka ner.
Ulf
Anma
CITAT (Motti @ 12-11-2011, 01:22) *
Jag är inte här för att vinna poäng !jag tycker bara att om man nu står för solidaritet ska man väl inte göra ner andra totalt och kalla dom för ointerligenta mm bara för de har andra åsikter.Ingen kan komma och säga att jag gjort ner folk här på forumet för de inte tycker som jag eller för att de stavar fel ibland eller sätter ett komma för mycket eller har andra åsikter än jag .Detr finns riktiga Internet troll här också Besser wissers som tror de vet allt och har svar på allt och som tycker de kan trycka ner folk här som inte motsvarar deras normer .Vad jag läst så står det inget på Odla om att man måste vara si eller så för att få medverka på Forumet alltså så krävs det inte att man ska vara medlem i "Mensa" för att få yttra sig på sitt eget vis eller att man ska ha någon spesiell politisk tillhörighet.Ett fåtal på Odla annser sig än då ha makten här att tala om för medlemar vilka som är dumma i huvudet och inte borde vara här alls därför att de är så smarta och kunniga så andra göra sig icke besvär .När jag växte upp fick jag lära mig respekt för andra och deras åsikter religion osv .

Jag håller med dig i sak. Med skillnaden att dessa "troll" finns i båda läger.
Men frågan kvarstår.
På vilket sätt här jag mobbat dig? För att jag bemöter dig med argument? För att jag, lika mycket som du, inte blir omvänd? För att jag står för mina åsikter?
För att jag inte accepterar att bli kallad för Lilla anma?

herkules
CITAT (Motti @ 11-11-2011, 23:56) *

varför ljuger du?
svenska folket har aldrig varit beroende av bidrag.
svara istället på vilken ekonomisk kris som varit värst, den på 90-talet eller 2008?
och vad gjorde göran persson?

CITAT (Motti @ 11-11-2011, 23:12) *
/..../ Allt bra vi har är sossarnas verk .

ja.
är det något fel med det?
Jan Lindgren
CITAT (Anma @ 12-11-2011, 00:20) *
Vad säger du om att unga sjukpensionärer ökat med 50% under alliansens tid? Tycker du att det är ok?

Hej!
Det är ett misslyckande för hela samhället att antalet unga sjukpensionärer ökar. Frågan är då, vad ska vi göra med unga som har ADHD och Aspergers? Jag har förståelse för att arbetsgivare drar sig för att anställa dessa ungdomar. Vissa med aspergers har sådana specialintressen som gör att de bör bli extra attraktiva på arbetsmarknaden.
MVH
Jan Lindgren
gnon49
Visst är det ett misslyckande att så många unga förtidspensioneras. Man kan undra varför när kurvan i övrigt pekar nedåt när det gäller förtidspensioneringar.
Men dom har väl möjligheten att prova på ett arbete framledes utan att pensionen påverkas. Så är det ju för många förtidspensionärer inkl. mig själv.
gnon49
Tror jag skall titta på plus där Juholt visst skall delge sina knep för att få pengarna att räcka längre. w00t.gif
Red Top
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 20:25) *
Tacksamt att göra komik av eller Kanal Juholt
Gita

Den dag du skriver ett sakligt, väl underbyggt argument i en av de sk politiska trådarna, ska jag kanske börja läsa dina inlägg igen.

Den här typen av länkar är inte ens värda mödan av att klicka på.
Gita

Fast du kanske inte behöver ta det hela på så stort allvar. Odla representerar trots all en väldigt liten del av välden. Här är det fem till sex personer som har tid att sitta vid ett internetforum hela dagarna och har tid att hitta, klippa och klistra in sådant som passar in i deras agenda´och som helt dominerar forat.Ute i verkligheten dominerar helt andra tongångar och det som sägs här har faktiskt ingen större betydelse.
Gita

CITAT (Red Top @ 12-11-2011, 20:52) *
Den dag du skriver ett sakligt, väl underbyggt argument i en av de sk politiska trådarna, ska jag kanske börja läsa dina inlägg igen.

Den här typen av länkar är inte ens värda mödan av att klicka på.

Och ändå kunde du inte låta bli???? Och medge att det trots allt var lite kul.
Gita
Gossen Ruda
Stackars Gita. Hennes standarduttryck när hon är svarslös är att ett inlägg säger mest om avsändaren. Så är det här också. Trots att ställningarna här är totalt fastlåsta letar hon febrilt över nätet med en frenesi gränsande till besatthet efter saker som hånar Juholt. Hennes förvridna och hatfyllda själ ligger naken och blottad för alla att beskåda i all sin vedervärdighet. Det är bara att hoppas att hon kan få vård och återkomma till ett vanligt liv. no.gif
xlxl67
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 21:04) *
Fast du kanske inte behöver ta det hela på så stort allvar. Odla representerar trots all en väldigt liten del av välden. Här är det fem till sex personer som har tid att sitta vid ett internetforum hela dagarna och har tid att hitta, klippa och klistra in sådant som passar in i deras agenda´och som helt dominerar forat.Ute i verkligheten dominerar helt andra tongångar och det som sägs här har faktiskt ingen större betydelse.
Gita
Gita

CITAT (Gossen Ruda @ 12-11-2011, 21:34) *
Stackars Gita. Hennes standarduttryck när hon är svarslös är att ett inlägg säger mest om avsändaren. Så är det här också. Trots att ställningarna här är totalt fastlåsta letar hon febrilt över nätet med en frenesi gränsande till besatthet efter saker som hånar Juholt. Hennes förvridna och hatfyllda själ ligger naken och blottad för alla att beskåda i all sin vedervärdighet. Det är bara att hoppas att hon kan få vård och återkomma till ett vanligt liv. no.gif

Ni bidrar båda till massor av läsvärt här tycker jag men Gita det finns väldigt mycket värme och relevant skrivet här på forumet även bland dem som skriver mest samt håller sig på "vänsterkanten" och sen borde Gossen Ruda ta bort texten om Gita i sin signatur.
Cacki
Äsch, bry er inte om trollpackan. Hon har säkert bara röjt undan slattarna från vinkällaren och nu sitter hon här och övar sina färdigheter i trollkonst igen...
(Man får allt säga att hon är en flitig och noggrann städerska, lilla RUTagitan.)
malarmaster

ang länken som gita lagt in är det väl expressens ledarsida 12/11,som reaktion på juholts bojkott av svt .
tyckte den var träffande. det var humor. bilden med reinfeldt i naziuniform däremot smaklös,den togs ju också bort från nätet.frågan är om inte upphovsmannen har ett rättsligt efterspel att vänta.
sedan håller jag med xlxl67,texten du lagt in ang gita,strider det inte mot forumreglerna om god ton ,kan väl snarast ses som ett personangrepp. Ulf
Cacki
CITAT (malarmaster @ 12-11-2011, 22:40) *
ang länken som gita lagt in är det väl expressens ledarsida 12/11,som reaktion på juholts bojkott av svt .
tyckte den var träffande. det var humor. bilden med reinfeldt i naziuniform däremot smaklös,den togs ju också bort från nätet.frågan är om inte upphovsmannen har ett rättsligt efterspel att vänta.
sedan håller jag med xlxl67,texten du lagt in ang gita,strider det inte mot forumreglerna om god ton ,kan väl snarast ses som ett personangrepp. Ulf

Vem avgör vad som är kul eller inte? Har kanske alliansanhängare tolkningsföreträde?
Red Top
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 21:04) *
Gita

Gita

Sorry, men jag klickade faktiskt inte på länken och tänker inte göra det heller. Sällan du lyckas lägga in något roligt, så varför bry sig.
Motti
Det finns helt klart en mobb här på Odla som trycker ner andra så fort de bara kan !kan säga direkt att jag har annat i mitt liv än att sitta vid datorn och plöja vart enda jäkla inlägg här på Odla varje dag !jag sitter inte här vart eviga dag och "plöjer vart eviga inlägg på upp till sex -åtta sidor bara för att komma med ett interlektuellt svar bara för att verka "smart " !"Det finns ju människor som har annat att ta sig för än att imponera på Odlas Forum med supersmarta svar eller mobba dom som inte är med i gänget här dvs dom som ger sig på alla som tycker annorlunda här och försöker göra ner en del medlemar här totalt.Som Strindberg sa :det är synd om människa .Jag har inset att det där snacket om solidaritet och männsklig omtanke är bullskitt !
herkules
istället för att sitta och kverulera kanske du skulle kunna vara så vänlig och svara på de frågor som ställts till dig?
Motti
Spelar det någon roll vad jag säger och tycker ? en del av er har ju redan bestämt er för att jag är inte värd att lyssna på .
Gita
CITAT (Cacki @ 12-11-2011, 22:36) *
Äsch, bry er inte om trollpackan. Hon har säkert bara röjt undan slattarna från vinkällaren och nu sitter hon här och övar sina färdigheter i trollkonst igen...
(Man får allt säga att hon är en flitig och noggrann städerska, lilla RUTagitan.)

Cacki, hur vore det om du försökte se lite utanför din lilla, lilla värld och acceptera verkligheten som den ser ut.
Dina lite tafatta försök att genast förlöjliga dem som inte delar dina ganska inskränkta värderingar är både barnsliga och naiva och leder till just ingenting.
För övrigt tycker jag att Expressens text om Kanal Juholt är både rolig och träffsäker, men att den gör mig till trollpacka är nog lite väl långsökt. Kanhända skulle du unna dig lite Rutstädning då kanske du skulle orka med att omvärlden inte ser ut som du vill, kanske skulle du t.o.m. bli lite mindre missunnsam, hatisk och bitter gentemot alla dem som inte tycker eller lever som du.
Gita
P.s Men du kanske inte kan föreställa dig hur härligt det är att komma till ett rent och nystädat hem fredag kväll.D.s
Gita
CITAT (Red Top @ 12-11-2011, 23:22) *
Sorry, men jag klickade faktiskt inte på länken och tänker inte göra det heller. Sällan du lyckas lägga in något roligt, så varför bry sig.

Trist att du inte klarar av att ta till dig något som helst som inte stämmer med din världsbild, för gjorde du det skulle du säkerligen bli en aning mer nyanserad i ditt tankesätt. Och dessutom kanske du skulle lära dig ett och annat.
Gita
Gita
CITAT (Cacki @ 11-11-2011, 13:25) *
Jag vet, men håll med om att jämförelsen ligger närmare sanningen än att jämföra Juholt med Berlusconi i alla fall.... innocent.gif

Nej, att jämföra dessa två herrar är väl ändå att vara lite onödigt hård mot Berlusconi, det de har gemensamt är nog endast vanan att göra en del helt ogenomtänkta uttalanden.
Gita
Gita
Hennes förvridna och hatfyllda själ ligger naken och blottad för alla att beskåda i all sin vedervärdighet. Det är bara att hoppas att hon kan få vård och återkomma till ett vanligt liv. no.gif

Vad får du egentligen ut av inlägg som det ovan?
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 07:57) *
Nej, att jämföra dessa två herrar är väl ändå att vara lite onödigt hård mot Berlusconi, det de har gemensamt är nog endast vanan att göra en del helt ogenomtänkta uttalanden.
Gita

Ibland måste man nog ifrågasatta din verklighetsuppfattning. Silvio är en gangster som sökt sig in i politiken för att slippa hamna i långa fängelsestraff till följd av omfattande ekonomiska bedrägerier - en rikttig skurk med andra ord...
Håkan är kan snarast beskyllas för viss bonnighet....
*Stintan*
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 07:48) *
Trist att du inte klarar av att ta till dig något som helst som inte stämmer med din världsbild, för gjorde du det skulle du säkerligen bli en aning mer nyanserad i ditt tankesätt. Och dessutom kanske du skulle lära dig ett och annat.
Gita

Varför är det OK för dig att ge dig på person när du inte tycker att det är det för någon annan?
herkules
CITAT (Motti @ 13-11-2011, 00:32) *
Spelar det någon roll vad jag säger och tycker ? en del av er har ju redan bestämt er för att jag är inte värd att lyssna på .

löjligt med offerkofta. du kan väl iaf visa att du är med i matchen?
Cacki
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 07:42) *
Cacki, hur vore det om du försökte se lite utanför din lilla, lilla värld och acceptera verkligheten som den ser ut.
Dina lite tafatta försök att genast förlöjliga dem som inte delar dina ganska inskränkta värderingar är både barnsliga och naiva och leder till just ingenting.
För övrigt tycker jag att Expressens text om Kanal Juholt är både rolig och träffsäker, men att den gör mig till trollpacka är nog lite väl långsökt. Kanhända skulle du unna dig lite Rutstädning då kanske du skulle orka med att omvärlden inte ser ut som du vill, kanske skulle du t.o.m. bli lite mindre missunnsam, hatisk och bitter gentemot alla dem som inte tycker eller lever som du.
Gita
P.s Men du kanske inte kan föreställa dig hur härligt det är att komma till ett rent och nystädat hem fredag kväll.D.s

Och vem är det som sitter och spyr sin bitterhet nu då?
Du framstår faktiskt som ett skämt själv Gita. En riktig nidbild av värsta sortens överklasshoppa. Du pratar ofta om att sossarna är bakåtsträvande men jag undrar vem det är som drömmer sej tillbaks till svunnen tid. Inse att det är en annan tid nu och att översitteri och överklassfasoner hör till det förgågna. Du skulle levt för hundra år sedan istället!
Gita
CITAT (xlxl67 @ 12-11-2011, 21:51) *
Ni bidrar båda till massor av läsvärt här tycker jag men Gita det finns väldigt mycket värme och relevant skrivet här på forumet även bland dem som skriver mest samt håller sig på "vänsterkanten" och sen borde Gossen Ruda ta bort texten om Gita i sin signatur.

Om nu Gossen Ruda så gärna vill framställa sig som en dumbom så är det OK för mig. Värt att notera dock är att de flesta här tycks tycka att hans tilltag är helt OK.
Undrar just hur reaktionen skulle bli om jag skulle valde ut en skribent och gjorde något liknande. Skulle jag bli avstängd då?
Gita
Red Top
Ledsen alla Juholthatare.

Stoppat ras. SvD/Sifo

Tråkigt är dock i mina ögon att SD är lika stort som centern i dagsläget.

Att KD hamnar under 4%-spärren är kanske inte så konstigt, om man tänker på Maria Larssons senaste utspel, där hon ger vårdpersonalen skulden för Caremas vanvård.
Jan Lindgren
Hej!
Utmärkt att S ökar lite och att V och Mp minskar. Så småningom kan vi kanske få en vettig opposition. Det är något som behövs i politiken. Fick jag önska något så vore det att S ökade kraftigt och att V, Mp, KD och SD åkte ur riksdagen vid nästa val.
MVH
Jan Lindgren
Aqvakul
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 09:23) *
Om nu Gossen Ruda så gärna vill framställa sig som en dumbom så är det OK för mig. Värt att notera dock är att de flesta här tycks tycka att hans tilltag är helt OK.
Undrar just hur reaktionen skulle bli om jag skulle valde ut en skribent och gjorde något liknande. Skulle jag bli avstängd då?
Gita

Jag gillar inte Rudas spefulla kommentar i signaturen.

Men jag känner Gossen Ruda som en stark profil här på forumet, som både ger och tar med samma glada själ. Han kan vara väldigt sarkastisk i debatterna, men är samtidigt väldigt kunnig och hjälpsam när det gäller facktrådarna.

Gita däremot bidrar nästan uteslutande med utpräglade översittarfasoner. Du kastar dig ofta in i debatterna utan att vara särskilt påläst och får du mothugg så avviker du snabbt från ämnet eller anser dig personligt påhoppad. Allt fler har avslöjat dina metoder...
Gita
CITAT (*Stintan* @ 13-11-2011, 08:40) *
Varför är det OK för dig att ge dig på person när du inte tycker att det är det för någon annan?

Jag ger mig bara på dem som ger sig på mig som person. Du kan ju som exempel läsa Cacki´s inlägg som svar på en allmänt riktat inlägg som ju bara innehöll en länk till Expressens ledartext som jag la in helt utan kommentar. Vad i inlägget som får henne att kalla mig för trollpacka och svamla om vinslattar är väl en berättigad fråga, eller hur?
Du hör kanske också till dem som tycker Gossen Rudans tilltag med personangrepp på mig i sin signatur hör till god forumton och att jag är oförskämd när jag tycker att han är en dumbom som förlöjligar sig själv?

Sen tycker jag gärna att du kan ge några exempel där jag hoppar på person utan själv blivit påhoppad först, att jag ibland svarar i samma tonläge som jag blivit tilltalad tycker jag nog inte skall ses som alltför belastande.
Gita
Gita
CITAT (Red Top @ 13-11-2011, 09:24) *
Ledsen alla Juholthatare.

Stoppat ras. SvD/Sifo

Tråkigt är dock i mina ögon att SD är lika stort som centern i dagsläget.

Att KD hamnar under 4%-spärren är kanske inte så konstigt, om man tänker på Maria Larssons senaste utspel, där hon ger vårdpersonalen skulden för Caremas vanvård.

Fast 27,4 % är väl ändå inte särskilt imponerande? 49,3% för Alliansen mot 43,2 för oppositionen. Dessutom kanske man inte så tvärsäkert skall räkna in Mp, de tillhör ju inte egentligen det röda blocket och ingen vet väl riktigt vilken väg de kommer att gå.
Gita
Gita
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 09:34) *
Jag gillar inte Rudas spefulla kommentar i signaturen.

Men jag känner Gossen Ruda som en stark profil här på forumet, som både ger och tar med samma glada själ. Han kan vara väldigt sarkastisk i debatterna, men är samtidigt väldigt kunnig och hjälpsam när det gäller facktrådarna.

Gita däremot bidrar nästan uteslutande med utpräglade översittarfasoner. Du kastar dig ofta in i debatterna utan att vara särskilt påläst och får du mothugg så avviker du snabbt från ämnet eller anser dig personligt påhoppad. Allt fler har avslöjat dina metoder...

Översittarfasoner? Är det detsamma som ha andra åsikter? Ge gärna några exempel.
Att istället för att bemöta anklaga motparten för att vara dåligt påläst som du nu gör är väl översittarfasoner i allra högsta grad.
Att just du skulle ursäkta Rudan det var iofs helt förutsägbart!
Gita
P.s Att jag inte alltid bemöter beror nog till största del att till skillnad från dig har varken har tid eller lust att ägna så mycket tid åt forumet. Du står ju för i genomsnitt 55! inlägg per dag så jag gissa att du har möjlighet att debattera på Odla under arbetstid,den möjligheten har inte jag.D.s genomsnittVet r
Gossen Ruda
Min hälsning till Gita nedan härstammar från en kommentar tidigare när hon menade att alla som inte är till höger anser Juholt vara "den store ledaren". Jag känner mig också utpekad i detta och kräver att hon tar tillbaka kommentaren och erkänner att hon ljög ihop den. Så enkelt är det. Utan denna ursäkt kommer kommentaren att stå där tills internet läggs ner.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 12-11-2011, 20:25) *

Så du tycker att detta bara är ett allmänt riktat inlägg som bara är en länk? Ditt namn på länken tolkar jag som en spydig kommentar. Att du har roligt på andras bekostnad säger väl allt.

Rudans tilltag får stå för honom. Varför har du behov av andras avståndstagande av det? Tyckte du sa något om att du inte brydde dig. Samtidigt hade du ju lätt kunnat förhindra det men det kanske är nån sorts styrketest från din sida att inte vilja svara på frågor.

Varför skyller du ifrån dig som en barnunge? " Det var inte jag som börjde...de va......." . Det är inte sant att det alltid är andra som ger sig på dig först! Lite självransakan borde du väl ändå kunna förmå dig till. Du blir nog bemött på samma sätt som du själv bemöter andra.
Gossen Ruda
Jag har nu ändrat lite på signaturen. Tveksamt att kalla Gita för människa, andra människor kan ju känna olust då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon