|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 09:50)  Det är du som börjar, varje gång. Jag bara returnerar skiten.
Det är nog bara du som tycker jag är patetisk, men hellre det än att vara en kronisk lögnare. Även om jag ändrat signaturen vet alla som läser den att det är du som åsyftas. Skit skall skit ha som min mamma brukade säga. vet du vad, dina inlägg och din skitkastning här på forat räcker snart till en hel bok. Tänkbar titel " IQ Fiskpinne" Gita
Gossen Ruda
16-11-2011, 10:35
CITAT (Gita @ 16-11-2011, 10:09)  vet du vad, dina inlägg och din skitkastning här på forat räcker snart till en hel bok. Tänkbar titel " IQ Fiskpinne" Gita Den kanske står sig bra i konkurrensen med: En moderat astroturfs bekännelser?
malcolm
16-11-2011, 11:36
Kärlek börjar ofta med bråk.
Gossen Ruda
16-11-2011, 11:44
CITAT (malcolm @ 16-11-2011, 11:36)  Kärlek börjar ofta med bråk.  Hmm. Jag kommer att tänka på Wiston Churchill. Under sin tidigare tid som politiker, innan 2:ra världskriget, hade han en kvinnlig motståndare i parlamentet. Hon var ofta känd för att få sista ordet i debatter men Winston kunde sätta henne på plats. De hade ofta debatter men en minnesvärd slutade med att hon sa: Om vi hade varit gifta skulle jag hälla gift i ert te. Winston svarade: Om vi hade varit gifta skulle jag dricka det.
Anki på Öland
16-11-2011, 12:25
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 09:50)  ...........Det är nog bara du som tycker jag är patetisk........... Nej, jag börjar tycka det också..... du låter som en obstinat barnunge som bara kan kasta "skit" på andra istället för att delta i debatten....
Gossen Ruda
16-11-2011, 12:30
Elisabeth-Västkustkolonisten
16-11-2011, 13:35
Det blir ju rena mobbingforum.....
Om man inte kan diskutera politik, oavsett från vilken sida, då är det bättre att man tar bort alla politiska trådar. Så som det är nu blir det otrevligt.
Gossen vad får du ut av det hela?
CITAT (Gita @ 16-11-2011, 09:23)  Nu tror jag faktiskt att du underskattar dig själv!Gita Några exempel? jaja, jag vet att jag stört mig på ditt sätt att agera lärare även på ett forum för vuxna människor (och ärligt, det stör mig fortfarande), men det kan väl knappast kallas nedsättande. Eller? Gita Nämen se på, Rudan har faktiskt ändrat sin signatur!!!!!! Gita Förklara gärna vad du menar....
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-11-2011, 13:35)  Gossen vad får du ut av det hela? En tolkning kan vara att det är hans sätt att få ut sin egen bitterhet och frustration över sina egna tillkortakommanden och misslyckanden. Som sagt, kan vara en förklaring men dock ingen ursäkt. Gita
Undrar om Wallström står i kulisserna och kollar läget. Är kanske den enda som kan lyfta partiet. Om hon nu vill ge sig in getingboet på Sveavägen. Där förbereder man sig säkert för tiden efter Juholt. Bara för att vara på den säkra sidan. Läckor till pressen kanske är en del i strategin. Spekulera kan man ju göra. Juholt har ju knappast rosat marknaden med kloka uttalanden o lysande ledarstil.
*Stintan*
16-11-2011, 15:09
Sitter man som kommunalråd i Sigtuna är man nog mer moderat än socialdemokrat så vem är förvånad över Anders J:s utspel?
Elisabeth-Västkustkolonisten
16-11-2011, 15:31
CITAT (gnon49 @ 16-11-2011, 15:02)  Undrar om Wallström står i kulisserna och kollar läget. Är kanske den enda som kan lyfta partiet. Om hon nu vill ge sig in getingboet på Sveavägen. Där förbereder man sig säkert för tiden efter Juholt. Bara för att vara på den säkra sidan. Läckor till pressen kanske är en del i strategin. Spekulera kan man ju göra. Juholt har ju knappast rosat marknaden med kloka uttalanden o lysande ledarstil. Gnon det var precis det min gubbe sa för 5 Minter sedan. Vi får se om hon stiger fram..... Vore ju bra för S Jag gillar att diskutera politik men då måste man visa respekt för andras åsikter. Som tur är lever vi i en demokrati med olika partier. Jag vill inte leva i en enpartistat. Inte är Odla väl ett S ägd forum? Om en politiker i en av domn fyra allianspartier gör en tabbe så är vänsterfalangen väldigt snabbt att skriva om det. Varför får då inte motparten gör detsamma? Men i alla diskussioner behöver man väl inte bli så sårande, skriva personliga förolämpningar osv. Kan man inte diskutera, då skall man låta bli det. Sin personliga frust måste man lämna utanför forumet. Antigen man lär sig att behärska sig eller man skall ta bort all politik härifrån. Vad har det blivit av småprat? Elisabeth
Angående Margot Wallström. Expressen har intervjuat henne. Här.
Blomstertanten
16-11-2011, 15:50
CITAT (Anma @ 16-11-2011, 15:45)  Angående Margot Wallström. Expressen har intervjuat henne. Här.Men jisses! Kan dom inte låta henne vara ifred från alla dumma frågor!!!!!
Jan Lindgren
16-11-2011, 15:55
CITAT (*Stintan* @ 16-11-2011, 15:09)  Sitter man som kommunalråd i Sigtuna är man nog mer moderat än socialdemokrat så vem är förvånad över Anders J:s utspel? Hej! Kan det vara så väl? Sigtuna är ett lite dumt namn på kommunen. Den stora delen torde fortfarande vara Märsta. MVH Jan Lindgren
Själva Sigtuna är en väldigt liten del av Sigtuna kommun som består av Märsta, Sigtuna och Rosersberg. Helt riktigt.
herkules
16-11-2011, 16:03
CITAT (*Stintan* @ 16-11-2011, 15:09)  Sitter man som kommunalråd i Sigtuna är man nog mer moderat än socialdemokrat så vem är förvånad över Anders J:s utspel? högersosse är han förmodligen.
Tror det vore räddningen för sossarna om Margot tog partiledarollen !även om jag själv är borgelig så måste jag säga att jag gillar Margot Wallsröms framtoning och person synd att dom inte lyckats med att övertala henne .
Gossen Ruda
16-11-2011, 16:17
CITAT (Blomstertanten @ 16-11-2011, 15:50)  Men jisses! Kan dom inte låta henne vara ifred från alla dumma frågor!!!!! Ja, frågor värdiga Spexpressen.  Personligen anser jag Margot för att vara en duktig person men utan utstrålning, utan karisma. Man kan inte leda ett parti genom att sitta ner i bakgrunden.
malarmaster
16-11-2011, 17:00
CITAT (Motti @ 16-11-2011, 16:06)  Tror det vore räddningen för sossarna om Margot tog partiledarollen !även om jag själv är borgelig så måste jag säga att jag gillar Margot Wallsröms framtoning och person synd att dom inte lyckats med att övertala henne . hon har ju varit tillfrågad många gånger förr men jag tror hon är rädd för de interna stridigheterna och riskerar att hamna i samma sits som juholt med ledarskapsproblem.Det tycks inte finnas någon samlande kraft inom partiet längre utan t.om högsta styrelsen käbblar inbördes. Ulf CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 16:17)  Ja, frågor värdiga Spexpressen.  Personligen anser jag Margot för att vara en duktig person men utan utstrålning, utan karisma. Man kan inte leda ett parti genom att sitta ner i bakgrunden. men juholt har både karisma o ledarkvaliteer....?? Ulf
Det intressanta med intervjun var ju inte vad Wallström sa, utan vad hon inte sa, ett bestämt nej till partiledarposten. Ännu en "moderat" kräver Juholts avgång i Expressen förresten. Är S i minoritet i sitt egen parti snart kanske.  Vänster o högerfalangerna gör ju sitt bästa för att splittra partiet i två delar. Nåja, så illa blir det förhoppningsvis inte, men nog är partiet i gungning, den saken är säker. Partiet behöver en stark man eller kvinna i ledningen. Annars fortsätter nog kräftgången.
malarmaster
16-11-2011, 17:28
Finns det inte en stark man från svinarp? oj,förlåt ,han har ju redan blivit partiledare!!! Ulf
.....pip.....pip....pip...knaster knaster..."Hej, du har kommit till allianspartiernas psykiatriska akutmottagning...det är många som ringer just nu och vi kan ej ha fler i kön...Var god försök senare"....knaster...piiiiiiiip
malarmaster
16-11-2011, 18:51
mmm,och personalen på kansliet bråkar också...Skit,kanske bäst att stanna i talinn,vad kostar en draja nu för tiden ? Håll med om att detta är roligare än starke man i tv. detta är verklighet. Ulf
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 18:51)  mmm,och personalen på kansliet bråkar också...Skit,kanske bäst att stanna i talinn,vad kostar en draja nu för tiden ? Håll med om att detta är roligare än starke man i tv. detta är verklighet. Ulf Kommer du inte fram på telefon nån gång, Uffe?.....Märkligt!...Fast växeln kanske också har brytit ihop?? I så fall är det nog lika bra att du åker dit och sätter dej i väntrummet direkt. Går det inte att köpa sej före i kön... JA, DÅ FÅR DU VÄL TA EN KÖLAPP SOM ALLA ANDRA!!
malarmaster
16-11-2011, 19:12
inte kritisera den store ledaren inte kritisera den store ledaren inte kritisera den store ledaren inte kritisera den store ledaren... bara 96 gånger till... Ulf
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 19:12)  inte kritisera den store ledaren inte kritisera den store ledaren inte kritisera den store ledaren inte kritisera den store ledaren... bara 96 gånger till... Ulf  In i garderoben med dej och sätt dej där och läs dina besvärjelser tyst för dej själv!...Se så, marsch pannkaka!
malarmaster
16-11-2011, 19:23
okej,okej men det är trångt att trängas med reinfeldt o co.... Ulf
Gossen Ruda
16-11-2011, 19:26
En del moderater tycks ha lite svårt att hålla fingrarna i styr: http://www.laholmstidning.se/article/20111...alad-for-sexkop
malarmaster
16-11-2011, 19:26
CITAT (Vippan @ 16-11-2011, 19:22)  nej,nej det är inte sant,skolverket är ju regeringskontrollerat o dn är alliansblaska. förresten har den store ledaren aldrig fel... du får följa med mig in i garderoben. Ulf
*Stintan*
16-11-2011, 19:32
Trams!
Välj en stor garderob så kan ni sitta där o spela fia med knuff.
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 19:26)  En del moderater tycks ha lite svårt att hålla fingrarna i styr: http://www.laholmstidning.se/article/20111...alad-for-sexkopMen nu är du väl ändå lite småaktig Rudan. Folk måste få större valfrihet vettu! Vill man nu köpa sej en liten sänggalopp så måste man väl få göra det!!!
Gossen Ruda
16-11-2011, 19:43
CITAT (Cacki @ 16-11-2011, 19:35)  Men nu är du väl ändå lite småaktig Rudan. Folk måste få större valfrihet vettu! Vill man nu köpa sej en liten sänggalopp så måste man väl få göra det!!! Jaja, kanske har du rätt.  Gäller det bara för moderater måntro?
malarmaster
16-11-2011, 19:54
det går ju i danmark,tyskland m.fl, o betalar man inte i sverige är det tillåtet. dags att vi eu-anpassar det också!!!! Kommer ni ihåg Geijeraffären? Länge sen men förekommer ännu,på fler ställen än man tror,även här i landsorten. Kommer ihåg när jag jobbade i Stockholm,varje morgon vid strax innan sju träffades vi ett gäng på kafet vid stortorget för morgonfika, det lite äldre galanta gardet träffades där också för"kvällsmat"(de var på hemgång),tror det är värre idag med trafficing o knark... Ulf
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 19:43)  Jaja, kanske har du rätt.  Gäller det bara för moderater måntro? Vet faktiskt inte?  Men för att alla i alla fall ska ha chansen så bör det absolut införas ett nytt FNASK-avdrag på skatten....åsså låter vi pensiossarna och sjuklingarna betala det kalaset också. De är nog ändå inte intresserade av madrassakrobatik.
Gossen Ruda
16-11-2011, 20:04
CITAT (Cacki @ 16-11-2011, 19:56)  Vet faktiskt inte?  Men för att alla i alla fall ska ha chansen så bör det absolut införas ett nytt FNASK-avdrag på skatten....åsså låter vi pensiossarna och sjuklingarna betala det kalaset också. De är nog ändå inte intresserade av madrassakrobatik.  Fram för mera avdrag, klädavdrag också kanske. Nu knakar det i alliansen, KD anklagar M för plagiat. Helt ok förmodligen, vi är ju alla moderater enligt deras nya strategi. http://svt.se/2.22620/1.2605586/m_anklagas...i_debattartikel Finns ett inslag i Rapport också om detta. Kollade inte på SVT play.
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 20:04)   Fram för mera avdrag, klädavdrag också kanske. Nu knakar det i alliansen, KD anklagar M för plagiat. Helt ok förmodligen, vi är ju alla moderater enligt deras nya strategi. http://svt.se/2.22620/1.2605586/m_anklagas...i_debattartikel Finns ett inslag i Rapport också om detta. Kollade inte på SVT play. Så många avdrag som möjligt!  Himmel vilken tankesmedja vi satt igång och tänk vad många arbetstillfällen det här kommer att skapa! (Vad finns det mer för folk än gamlingar, sjuklingar och fnask som vi kan sälja av, förresten?)
Gossen Ruda
16-11-2011, 20:14
CITAT (Cacki @ 16-11-2011, 20:08)  Så många avdrag som möjligt!  Himmel vilken tankesmedja vi satt igång och tänk vad många arbetstillfällen det här kommer att skapa! (Vad finns det mer för folk än gamlingar, sjuklingar och fnask som vi kan sälja av, förresten?) Kan fnasken göra avdrag för arbetskläder? Blir nog inte så mycket i så fall.
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 20:14)  Kan fnasken göra avdrag för arbetskläder? Blir nog inte så mycket i så fall. Njaaa, det får vi nog fråga Fallos Reinfeldt om först. Det är den där stela mannen med blottat huvud, du vet...
Gossen Ruda
16-11-2011, 20:29
CITAT (Cacki @ 16-11-2011, 20:19)  Njaaa, det får vi nog fråga Fallos Reinfeldt om först. Det är den där stela mannen med blottat huvud, du vet... Jo, har nog sett honom nån gång.
malarmaster
16-11-2011, 20:56
kolla med juholtarn vad priset ligger på i Talinn,han o gänget är ju där med riksdagskortet,undrar fall han kommer ihåg att ta kvitto tro? Ulf
Tycker den här tråden har sänkt sig till "sandlådepolitik" !ska vi kalla alla flintisar som är politiker för penishuvuden nu  Vad har det med saklighet i politiken att göra ?
malarmaster
16-11-2011, 21:15
CITAT (Motti @ 16-11-2011, 21:02)  Tycker den här tråden har sänkt sig till "sandlådepolitik" !ska vi kalla alla flintisar som är politiker för penishuvuden nu  Vad har det med saklighet i politiken att göra ? sakligheten o seriositeten försvann för länge sen,avlöst av enögdhet o gräl. vi kan nog knyta ihop denna tråden med lärdomen,om du inte är socialdemokrat får du inte kritisera deras ledare. om du är socialdemokrat får du inte kritisera den STORE LEDAREN. bryter du mot detta skall du mobbas och kallas för psykfall,häxa,idiot m.m. Nu kryper jag in i min trånga garderob igen o fortsätter mina besvärjelser. Ulf
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 20:56)  kolla med juholtarn vad priset ligger på i Talinn,han o gänget är ju där med riksdagskortet,undrar fall han kommer ihåg att ta kvitto tro? Ulf Men Juholtarn har egen sedelpress den hade han med till Tallin... Hur var det med Tco ordföranden Rosengren som gick på porrklubb för medlemmarnas pengar,,han hade inte en susning om var han befann sig
Finns dom att köpa
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 20:56)  kolla med juholtarn vad priset ligger på i Talinn,han o gänget är ju där med riksdagskortet,undrar fall han kommer ihåg att ta kvitto tro? Ulf Nänä, glöm det! Price = surprise!
CITAT (Motti @ 16-11-2011, 21:19)  Finns dom att köpa  Juholtaren har en i sin garderob om du är snäll kanske du får låna den
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 21:15)  sakligheten o seriositeten försvann för länge sen,avlöst av enögdhet o gräl. vi kan nog knyta ihop denna tråden med lärdomen,om du inte är socialdemokrat får du inte kritisera deras ledare. om du är socialdemokrat får du inte kritisera den STORE LEDAREN. bryter du mot detta skall du mobbas och kallas för psykfall,häxa,idiot m.m. Nu kryper jag in i min trånga garderob igen o fortsätter mina besvärjelser. Ulf Det är ju precis samma lika om man kritiserar moderaterna. Då kommer ni i flock och förlöjligar kritikerna. Men det kanske är skillnad då. Vad vet jag. Å andra sidan kan jag tycka att det finns en hel del inlägg från vänsterfalangen som hade varit bättre att ha oskrivna, men tyvärr är jag inte någon allsmäktig som kan styra vad andra skriver. Bara vad jag själv skriver och knappt det alla gånger när känslorna tar över.
malarmaster
16-11-2011, 21:26
CITAT (Vippan @ 16-11-2011, 21:19)  Men Juholtarn har egen sedelpress den hade han med till Tallin...
Hur var det med Tco ordföranden Rosengren som gick på porrklubb för medlemmarnas pengar,,han hade inte en susning om var han befann sig Känner igen det...var kungen också med,minnet är lite dimmigt. tack o lov var säpo med iallafall så vi kom hem igen. lite avundsjuk på juholtarn,vet många trevliga plejs i talinn,bara han inte släpat med någon reporter,kan bli snaskigt. Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|