|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Problemet för Juholt var ju att han redan innan den här affären lyckades med att komma med stolliga uttalande och tappade redan då trovärdighet. Trovärdigheten har ju oftast inte med lagar o regler att göra. Den förbrukar man genom omdömeslösa uttalanden o handlingar. Och Där är ju Juholt i en klass för sig. Var han står på den politiska skalan vet nog ingen efter alla krumbukter o vändningar. Han verkar onekligen ganska opålitlig för att lägga Sveriges öde i hans händer. Har man noll koll på sin privatekonomi så skall man inte handskas med medborgarnas skattemedel heller. I jämförelse med tidigare tunga S-politiker så är han en förlorare. Väljarna har insett det, men inte partiet eller han själv. Makt o pengar förblindar heter det ju, och Juholt verkar ha smak för båda.
CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 21:35)  Problemet för Juholt var ju att han redan innan den här affären lyckades med att komma med stolliga uttalande och tappade redan då trovärdighet. Trovärdigheten har ju oftast inte med lagar o regler att göra. Den förbrukar man genom omdömeslösa uttalanden o handlingar. Och Där är ju Juholt i en klass för sig. Var han står på den politiska skalan vet nog ingen efter alla krumbukter o vändningar. Han verkar onekligen ganska opålitlig för att lägga Sveriges öde i hans händer. Har man noll koll på sin privatekonomi så skall man inte handskas med medborgarnas skattemedel heller. I jämförelse med tidigare tunga S-politiker så är han en förlorare. Väljarna har insett det, men inte partiet eller han själv. Makt o pengar förblindar heter det ju, och Juholt verkar ha smak för båda. Hepp hepp! Vi vet inte ett jota om Juholts privatekonomi. Förutom att han inte har några inkasso eller kronofogdeskulder, för i fall han hade det skulle pressen skrivit med kattstora krigsrubriker om dem. Blanda inte ihop korten här!
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 20:27)  Om jag gör det eller inte vet du faktiskt ingenting om. För det har jag på inget sätt redovisat här. Men om man nu ska ta ditt måttstock, lugn och balanserad, så borde du avguda mannen. Betänk vilken press han haft på sig hela veckan. Han har hela tiden uppträtt sakligt, lugnt och balanserat. Han skulle kunnat skylla på otydliga regler, men nej, han har 100% tagit på sig hela skulden själv. Han skulle kunnat skylla på pressens obefintliga research, nej. Inte det heller. Han tar på sig hela ansvaret och har gjort detta från första stund. Dessutom genast och på en gång betalat tillbaka det han fått felaktigt utbetalt till sig.
Enligt dig borde han ju som sagt vara rena partiledardrömmen. Om man nu inte ska se till vilken politik som förs, utan endast till hur man är som person. Hittills har väl Juholt inte stått för något alls eller för allt om man föredrar att se det så. Det har ju växlat dag för dag. Jag tillåter mig att vara lite förundrad över socialdemokraternas partiledarval för det finns ju en del vettiga personer inom partiet t.ex Vidar Andersson, Pagrotsky, Bodström och Dammberg Sen är det ganska fascinerande hur olika man uppfattar en person, du uppfattar honom som lugn och balanserad medan han för mig mest påminner om Målle Lindberg eller någon hysterisk predikant från Livets Ord. För mig framstår han som en pajas helt enkelt, och hans senaste skröna om sina hjälteinsatser i Polen ökar väl ändå inte på hans trovärdighet, i alla fall inte i mina ögon. Gita
Uppenbarligen har du varken sett heller hört honom prata om denna senaste veckans händelser. Eller partiledardebatten heller för den delen.
Han heter Damberg. Ingenting annat.
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 20:59)  Det är ju slutresultatet som räknas. Ja, eller hur? Och du tror alltså att Juholt kommer att lyckas där Sahlin misslyckades, att vända den nedåtgående trenden alltså? Gita
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 21:53)  Hittills har väl Juholt inte stått för något alls eller för allt om man föredrar att se det så. Det har ju växlat dag för dag. Jag tillåter mig att vara lite förundrad över socialdemokraternas partiledarval för det finns ju en del vettiga personer inom partiet t.ex Vidar Andersson, Pagrotsky, Bodström och Dammberg Sen är det ganska fascinerande hur olika man uppfattar en person, du uppfattar honom som lugn och balanserad medan han för mig mest påminner om Målle Lindberg eller någon hysterisk predikant från Livets Ord. För mig framstår han som en pajas helt enkelt, och hans senaste skröna om sina hjälteinsatser i Polen ökar väl ändå inte på hans trovärdighet, i alla fall inte i mina ögon. Gita Milda himmel.....här sitter du och snackar trovärdighet och moral...en fd brottsling som stolt sitter och basunerar ut sina lagöverträdelser på ett internetforum....och dessutom visar att du fortfarande inte insett hur fel du handlat utan försöker urskuldra dej med att du var fattig just då. Om du ändå hade haft vett på att hålla käften om det i stället, så hade det kanske varit liiite lättare att ta dej på allvar! Handlar "rätten" till att begå brott om hur fattig man är, så börjar det bli fritt fram för allt fler övergivna människor nu...
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 21:56)  Uppenbarligen har du varken sett heller hört honom prata om denna senaste veckans händelser. Eller partiledardebatten heller för den delen.
Han heter Damberg. Ingenting annat. Ojj... vad du är snabb att att påpeka ev. stavfel eller tangentsnubbel, det är väldigt ofint vet du inte det och också en oskriven regel inom internetvärlden att inte kommentera stavning. Inte för att det gör mig ett dugg men det finns faktiskt dem som tar illa vid sig av sånt. Dessutom får det ju dig att framstå som ganska otrevlig och också lite löjlig för nog kunde du förstå vad/vem jag avsåg även om det råkat bli en bokstav för mycket. Nåja. åter till sak.... visst har har hört honom prata senaste veckan och jag hörde även hela partiledardebatten, därav mitt omdöme. Inte verkar heller hans uttalande i eller utanför debatten ökat på hans förtroendekapital, snarare tvärtom. En massa slagord utan bakomliggande substans räcker nog inte för att vinna svenska folket Gita
herkules
15-10-2011, 21:25
CITAT (malarmaster @ 15-10-2011, 20:23)  det har inte så mkt med solidaritet att göra,vad jag menar med samhällsutveckling är det faktum att vi är med i eu,vi lämnar industrisamhället bakom oss,vi är extremt beroende av omvärlden,både för export men framförallt import,vi tillverkar inte längre produkter själva som täcker vårt beroende o framförallt klarar vi inte egenförsörjning av basvaran mat.men det avspeglas inte i sossarnas politik,arbete skapas av offentliga sektorn,det privata näringslivet som driver o ger skatteinkomster är som alltid nedvärderat,50-talet är sedan länge gånget,dags att vakna. ulf människor vaknar: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/wall-str...opa_6555305.svdjag var inte den enda som manifesterade idag
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:19)  Nåja. åter till sak.... visst har har hört honom prata senaste veckan och jag hörde även hela partiledardebatten, därav mitt omdöme. Inte verkar heller hans uttalande i eller utanför debatten ökat på hans förtroendekapital, snarare tvärtom. En massa slagord utan bakomliggande substans räcker nog inte för att vinna svenska folket Gita Uppenbarligen läser du inte vad Socialdemokrater tycker, det gör jag och det är ju fullt naturligt. Både att jag gör det och att du inte gör det. Jag har läst väldigt mycket senaste veckan angående olika människors åsikter i saken och mitt intryck är att de allra flesta Socialdemokrater faktiskt tycker att Juholt är en väldigt bra debattör och att han gjorde väldigt bra i från sig på partiledardebatten. Sen går åsikterna isär vad det gäller veckans händelser. Men kompetent som debattör och den biten, där är de flesta överens om att Juholt gör sitt jobb mycket bra. Dessutom är det ju bara bra att han gör bort sig nu och inte som nytillträdd statsminister, med tanke på hur Reinfeldt startade den karriären. Förresten, jag är inte så noga med stavfel, det är personnamnen jag påpekat.
Visst kan det vända något för S, men då får Juholt inte göra några som helst fler tabbar. Det har han inte råd med. Han har ingen fallhöjd kvar som en journalist sade. Tabbar o misstag har staplats på hög sen han tillträdde vilket förklarar det dåliga förtroende väljarna har för honom. En riktig politiker hade inte handlat, agerat eller uttalat sig på det sättet helt enkelt. Dom spelar på en helt annan nivå än Juholt. Juholt var en nödlösning när partiet föll isär och resultatet blev därefter. Dom erfarna o duktiga tackade nej till posten, troligen väl medvetna om tillståndet o stämningen i partiet.
herkules
15-10-2011, 21:46
CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 22:30)  Visst kan det vända något för S, men då får Juholt inte göra några som helst fler tabbar. Det har han inte råd med. Han har ingen fallhöjd kvar som en journalist sade. Tabbar o misstag har staplats på hög sen han tillträdde vilket förklarar det dåliga förtroende väljarna har för honom. En riktig politiker hade inte handlat, agerat eller uttalat sig på det sättet helt enkelt. Dom spelar på en helt annan nivå än Juholt. Juholt var en nödlösning när partiet föll isär och resultatet blev därefter. Dom erfarna o duktiga tackade nej till posten, troligen väl medvetna om tillståndet o stämningen i partiet. jag tror inte alls att han var en nödlösning, skriv inte som om det du tror är sanning utan skriv istället att du tror eller att du tänker.
CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 22:11)  Milda himmel.....här sitter du och snackar trovärdighet och moral...en fd brottsling som stolt sitter och basunerar ut sina lagöverträdelser på ett internetforum....och dessutom visar att du fortfarande inte insett hur fel du handlat utan försöker urskuldra dej med att du var fattig just då. Om du ändå hade haft vett på att hålla käften om det i stället, så hade det kanske varit liiite lättare att ta dej på allvar! Handlar "rätten" till att begå brott om hur fattig man är, så börjar det bli fritt fram för allt fler övergivna människor nu... Ja du milde himmel, hur står det till med dig egentligen? Menar du att alla som någon gång brutit mot någon lag eller regel har frånsagt sig rätten att tycka, tänka, ge uttryck för sina åsikter?.Vem är du att hävda något sådant? Du som vill framställa dig själv som ett under av godhet, oegennytta och rättrådighet vill utesluta en stor del av mänskligheten (dom är ju inte lika goda och rättfärdiga som du anser dig vara) Kan det vara så att jag och många med mig inte är lika skenheliga som du, för nog finns det en och annan fläck i ditt liv också skulle jag tro och tro mig dina fläckar blir knappast mindre för att du vägrar att stå för dem. Ta nu och läs igenom ditt inlägg en gång till, ställ dig sedan frågan om du anser att du är förmer, än bättre människa än jag och många med mig är? Tala gärna om vad du kommer fram till! Gita Varför har du förresten så svårt att diskutera en fråga utan att gå in på motdebatttantens person? Är det inte ett tydligt tecken på saknad av vettiga argument?
Huggorm
15-10-2011, 21:53
CITAT (herkules @ 15-10-2011, 22:46)  jag tror inte alls att han var en nödlösning, skriv inte som om det du tror är sanning utan skriv istället att du tror eller att du tänker. Men Juholt dök ju trots allt upp från ingenstans och knep partiledarposten. Det har ju påståtts i media att han var just en nödlösning, den ende som alla olika läger inom socialdemokratin kunde godta. Alltså inte något lägers särskilt framstående kandidat.
herkules
15-10-2011, 22:00
CITAT (Huggorm @ 15-10-2011, 22:53)  Men Juholt dök ju trots allt upp från ingenstans och knep partiledarposten. Det har ju påståtts i media att han var just en nödlösning, den ende som alla olika läger inom socialdemokratin kunde godta. Alltså inte något lägers särskilt framstående kandidat. ja och vad media påstår är sant? vi kan faktiskt inte veta, bara tycka och tro.
CITAT (herkules @ 15-10-2011, 22:46)  jag tror inte alls att han var en nödlösning, skriv inte som om det du tror är sanning utan skriv istället att du tror eller att du tänker. Men det är ju mitt sätt att skriva.  Precis som jag tänker  Det är jag helt enkelt.
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:49)  Ja du milde himmel, hur står det till med dig egentligen? Menar du att alla som någon gång brutit mot någon lag eller regel har frånsagt sig rätten att tycka, tänka, ge uttryck för sina åsikter?.Vem är du att hävda något sådant? Du som vill framställa dig själv som ett under av godhet, oegennytta och rättrådighet vill utesluta en stor del av mänskligheten (dom är ju inte lika goda och rättfärdiga som du anser dig vara) Kan det vara så att jag och många med mig inte är lika skenheliga som du, för nog finns det en och annan fläck i ditt liv också skulle jag tro och tro mig dina fläckar blir knappast mindre för att du vägrar att stå för dem.
Ta nu och läs igenom ditt inlägg en gång till, ställ dig sedan frågan om du anser att du är förmer, än bättre människa än jag och många med mig är? Tala gärna om vad du kommer fram till! Gita Varför har du förresten så svårt att diskutera en fråga utan att gå in på motdebatttantens person? Är det inte ett tydligt tecken på saknad av vettiga argument? Klickade fel. Det kanske kommer ett svar så småningom om jag ids, annars säger jag bara TSSSSSSS!!
CITAT (herkules @ 15-10-2011, 23:00)  ja och vad media påstår är sant? vi kan faktiskt inte veta, bara tycka och tro. Nåja. det tog ju ändå ett bra tag att vaska fram honom, och för min del tror jag inte att han var ett förstahandsval, inte andra eller tredje heller för den delen (observera nu att jag skriver tror) Jag tror helt enkelt inte att han är en vinnare. Gita
herkules
15-10-2011, 22:16
CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 23:02)  Men det är ju mitt sätt att skriva.  Precis som jag tänker  Det är jag helt enkelt.  oki, fast jag blir irriterad, jag läser dig som om du skulle vara allvetaren. men jag ska läsa det du skriver på ett annat sätt, lugna puckar. CITAT (Gita @ 15-10-2011, 23:07)  Nåja. det tog ju ändå ett bra tag att vaska fram honom, och för min del tror jag inte att han var ett förstahandsval, inte andra eller tredje heller för den delen (observera nu att jag skriver tror) Jag tror helt enkelt inte att han är en vinnare. Gita jag tror att de visste från början att det skulle bli han, bodström ville inte, inte hon eu-tanten heller, damberg? nja.. jaja, det blir som det blir - vi har förmodligen några spännande år framför oss med manifestationer och en minoritetsregering
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:49)  Ja du milde himmel, hur står det till med dig egentligen? Menar du att alla som någon gång brutit mot någon lag eller regel har frånsagt sig rätten att tycka, tänka, ge uttryck för sina åsikter?.Vem är du att hävda något sådant? Du som vill framställa dig själv som ett under av godhet, oegennytta och rättrådighet vill utesluta en stor del av mänskligheten (dom är ju inte lika goda och rättfärdiga som du anser dig vara) Kan det vara så att jag och många med mig inte är lika skenheliga som du, för nog finns det en och annan fläck i ditt liv också skulle jag tro och tro mig dina fläckar blir knappast mindre för att du vägrar att stå för dem.
Ta nu och läs igenom ditt inlägg en gång till, ställ dig sedan frågan om du anser att du är förmer, än bättre människa än jag och många med mig är? Tala gärna om vad du kommer fram till! Gita Varför har du förresten så svårt att diskutera en fråga utan att gå in på motdebatttantens person? Är det inte ett tydligt tecken på saknad av vettiga argument? Det handlar inte om rätten att tycka, tänka eller ge uttryck för, för det vore att sätta sej över mänskliga rättigheter. Det handlar om trovärdighet som till stor del bottnar i moral. Moral utgår alltid från en själv och ingen annan. Det är faktiskt det enda som precis varenda människa som är vid sina fulla sinnen(i alla fall en fullvärdig demokrati) kan råda över och välja själv, fattig som rik. Visst kan alla göra fel, men innan man kan räkna med att bli respekterad och trovärdig så gäller det att man har insett sitt fel och visat att man ångrar det man gjort. Har du visat det? Nej, du försvarar det samtidigt som du dömer andra som ouppsåtligt gjort fel - därav frågan"Vem är du att döma?" Ditt skitsnack om att jag tror mej vara förmer än andra är ren projicering. Hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte alls är fel/fläckfri innan du ska ta in det? Men det är sådant som åligger varje människa att jobba med under hela livet genom att göra rätta val. Vissa lyckas ganska bra, andra lyckas mindre bra... Skenhelig?? Det där var inte ett försök att förolämpa va? För då tycker jag att det vore på sin plats med en ursäkt nu!
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:13)  Är det inte just det här med ideologi som blivit ett dilemma för socialdemokratin i allmänhet och för Juholt i synnerhet. Att ha en ideologi för sig själv och den politiska eliten och en helt annan för medborgarna har ju visat sig mindre lyckosamt. Socialdemokratins väljartapp har ju pågått under bra många år nu, eller hur? Gita Jag tror att Socialdemokraterna snabbt kommer att komma tillbaka då tillräckligt mga inser att de inte orkar leva i ett elitsamhälle. Konjunkturen och tiden har varit bra för högern men solidaritet kommer nog alltid att vinna så jag är inte orolig för vänstersidans framtid. Angående Juholt så har nog lika mga från varje sida gjort bort sig vid det här laget.
Red Top
15-10-2011, 23:01
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 22:00)  Ja, eller hur? Och du tror alltså att Juholt kommer att lyckas där Sahlin misslyckades, att vända den nedåtgående trenden alltså? Gita Lägg ner nu Gita. Du varken imponerar eller irriterar. Du låter bara som en sprucken grammofonskiva.
Red Top
15-10-2011, 23:17
CITAT (Huggorm @ 15-10-2011, 22:53)  Men Juholt dök ju trots allt upp från ingenstans och knep partiledarposten. Det har ju påståtts i media att han var just en nödlösning, den ende som alla olika läger inom socialdemokratin kunde godta. Alltså inte något lägers särskilt framstående kandidat. Det märks att du inte vet så mycket om våra politikers bakgrund. Håkan J dök inte upp från ingenstans. Han var välkänd inom partiet, efter att ha suttit i Riksdagen sedan 1994. En av grunderna till splittringen inom partiet. Högersossar mot vänstersossar. Håkan J tillhör de senare.
*Stintan*
15-10-2011, 23:41
CITAT (Huggorm @ 15-10-2011, 22:53)  Men Juholt dök ju trots allt upp från ingenstans och knep partiledarposten. Det har ju påståtts i media att han var just en nödlösning, den ende som alla olika läger inom socialdemokratin kunde godta. Alltså inte något lägers särskilt framstående kandidat. Knappast från ingenstans. Du verkar ha svårt för att kolla fakta innan du yttrar dig. Här står t.ex. att läsa i wikipedia: "Från 1984 till 1990 var Juholt ledamot av Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbunds förbundsstyrelse. [6] Under sin tid som riksdagsman från 1994 har Juholt i första hand gjort sig känd som försvarspolitiker. [7] Han har varit ledamot av försvarsberedningen sedan 1995 och dess ordförande mellan 2000 och 2007. [8] Juholt var riksdagens delegat vid OSSE:s parlamentarikerförsamling 1996 och har sedan 1995 varit en av riksdagens delegater till Natos parlamentarikerförsamling. [9][6] Sedan riksdagsvalet 2010 är han ordförande i Försvarsutskottet, där han varit ledamot sedan 1994. [10]År 2004 utsågs Juholt till biträdande partisekreterare för Socialdemokraterna. [6] Våren 2009 var han tillförordnad partisekreterare efter att Marita Ulvskog avsagt sig uppdraget och innan Ibrahim Baylan tagit över. [6] Han är även ordförande för socialdemokraterna i Kalmar län, styrelsen för Oskarshamns hamn, John Lindgrens fredsfond och Tage Erlanders minnesfond samt för tidningen Östra Smålands ägarstyrelse.
herkules
16-10-2011, 08:12
CITAT (xlxl67 @ 15-10-2011, 23:57)  Jag tror att Socialdemokraterna snabbt kommer att komma tillbaka då tillräckligt mga inser att de inte orkar leva i ett elitsamhälle. Konjunkturen och tiden har varit bra för högern men solidaritet kommer nog alltid att vinna så jag är inte orolig för vänstersidans framtid. /.../ vi är redan där, vanliga människor har äntligen(?) genomskådat kapitalismen och upptäckt att marknaden inte är någon fungerande gud.
CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 23:33)  Det handlar inte om rätten att tycka, tänka eller ge uttryck för, för det vore att sätta sej över mänskliga rättigheter. Det handlar om trovärdighet som till stor del bottnar i moral. Moral utgår alltid från en själv och ingen annan. Det är faktiskt det enda som precis varenda människa som är vid sina fulla sinnen(i alla fall en fullvärdig demokrati) kan råda över och välja själv, fattig som rik. Visst kan alla göra fel, men innan man kan räkna med att bli respekterad och trovärdig så gäller det att man har insett sitt fel och visat att man ångrar det man gjort. Har du visat det? Nej, du försvarar det samtidigt som du dömer andra som ouppsåtligt gjort fel - därav frågan"Vem är du att döma?" Ditt skitsnack om att jag tror mej vara förmer än andra är ren projicering. Hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte alls är fel/fläckfri innan du ska ta in det? Men det är sådant som åligger varje människa att jobba med under hela livet genom att göra rätta val. Vissa lyckas ganska bra, andra lyckas mindre bra... Skenhelig?? Det där var inte ett försök att förolämpa va? För då tycker jag att det vore på sin plats med en ursäkt nu! Ja, här kommer du med ännu ett långt och självförhärligande inlägg....... Du kommer aldrig att inse att alla de som står för helt andra värderingar kan ha precis lika rätt som du, eller hur? Tänk, jag tycker att självgodhet är värre och betydligt farligare än att någon gång t.ex. använt sig av svart barnomsorg. Av något skäl verkar du vara ute efter en personlig strid med mig och som vanligt är det du som drar in debatten på min person, det säger väl mer om dig än om mig. Men är det verkligen så farligt att du måste ta till storsläggan och använda dig av personangrepp bara för att jag råkar anse att "din" partiledare är ett riktigt stolpskott.? Gita Gita
Nu vet jag ju att åsikterna bland de flitigaste skribenterna här skiljer sig alldeles oerhört mot åsikter och tonläge ute i riktiga världen. Men för att avsluta den här debatten för min del måste jag ändå få säga att jag tycker att det är snudd på sorgligt så låga krav en del ställer på den person som skall representerar de egna värderingarna. Nog finns det väl någon person med en något mer seriös framtoning och ett något bättre omdöme att låta sig representeras av. Men visst, ju längre Juholt sitter kvar ju lättare blir det för Alliansen! Gita
Huggorm
16-10-2011, 08:47
CITAT (Red Top @ 16-10-2011, 00:17)  Det märks att du inte vet så mycket om våra politikers bakgrund. Håkan J dök inte upp från ingenstans. Han var välkänd inom partiet, efter att ha suttit i Riksdagen sedan 1994. En av grunderna till splittringen inom partiet. Högersossar mot vänstersossar. Håkan J tillhör de senare. Han var inte bekant för de breda massorna, till skillnad från de nya partiledarna för bland annat miljöpartiet och centern som ju har bytt nyligen. Om jag kommer ihåg rätt så var inte Juholt favorittippad hos varken tidningar eller TV, så nog var han ett överraskande val alltid.
Red Top
16-10-2011, 08:56
CITAT (herkules @ 16-10-2011, 09:12)  vi är redan där, vanliga människor har äntligen(?) genomskådat kapitalismen och upptäckt att marknaden inte är någon fungerande gud. Och som vanligt försöker medierna förringa hela proteströrelsen, genom att antingen låtsas som om den inte finns, eller förmiska betydelsen av det som sker i världen genom att säga att det inte finns någon ledning för rörelsen(vilket ju inte är meningen)eller genom att prata om den svans som ansluter till demonstrationerna. Håkan J:s påstådda brott har fortfarande högre nyhetsvärde än den globala rörelse som vänder sig mot den mammonpolitik som styr världen. Historien upprepar sig och i maktens boningarna räknar man pengarna som stulits från folket.  Det här blev OT, jag vet, men någonstans hänger det ihop.
Huggorm
16-10-2011, 09:00
CITAT (Red Top @ 16-10-2011, 09:56)  Och som vanligt försöker medierna förringa hela proteströrelsen, genom att antingen låtsas som om den inte finns, eller förmiska betydelsen av det som sker i världen genom att säga att det inte finns någon ledning för rörelsen(vilket ju inte är meningen)eller genom att prata om den svans som ansluter till demonstrationerna.
Håkan J:s påstådda brott har fortfarande högre nyhetsvärde än den globala rörelse som vänder sig mot den mammonpolitik som styr världen.
Historien upprepar sig och i maktens boningarna räknar man pengarna som stulits från folket. Det här blev OT, jag vet, men någonstans hänger det ihop. Och som vanligt när vänsteraktivister demonstrerar så urartar det till kravaller med stenkastning, förstörelse av butiker, stöld och uppeldning av bilar. Vanligt folk tar avstånd, de kan inte delta i protesterna eftersom de inte vill sammankopplas med detta patrask.
Red Top
16-10-2011, 09:08
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 09:47)  Han var inte bekant för de breda massorna, till skillnad från de nya partiledarna för bland annat miljöpartiet och centern som ju har bytt nyligen. Om jag kommer ihåg rätt så var inte Juholt favorittippad hos varken tidningar eller TV, så nog var han ett överraskande val alltid. Vad media trodde eller tippade är ju ganska ointressant. Det är ju än så länge inte de som styr Sverige. De valda ombuden inom SAP visste vem de röstade på, och det är väl det som är intressant. Och eftersom varken du(den breda massan) eller medierna är socialdemokrater, kanske det inte är så konstigt att han betraktades som okänd.
Red Top
16-10-2011, 09:14
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 10:00)  Och som vanligt när vänsteraktivister demonstrerar så urartar det till kravaller med stenkastning, förstörelse av butiker, stöld och uppeldning av bilar. Vanligt folk tar avstånd, de kan inte delta i protesterna eftersom de inte vill sammankopplas med detta patrask. CITAT (Red Top @ 16-10-2011, 09:56)  Och som vanligt försöker medierna förringa hela proteströrelsen, genom att antingen låtsas som om den inte finns, eller förmiska betydelsen av det som sker i världen genom att säga att det inte finns någon ledning för rörelsen(vilket ju inte är meningen)eller genom att prata om den svans som ansluter till demonstrationerna.
Det var just det jag syftade på när jag skrev det jag markerat ovan. En svans av oseriösa yrkesdemonstranter förstör för de egentliga demonstranterna och hela syftet med demonstrationerna kommer i skymundan.
Huggorm
16-10-2011, 09:17
CITAT (Red Top @ 16-10-2011, 10:08)  Vad media trodde eller tippade är ju ganska ointressant. Det är ju än så länge inte de som styr Sverige.
De valda ombuden inom SAP visste vem de röstade på, och det är väl det som är intressant. Och eftersom varken du(den breda massan) eller medierna är socialdemokrater, kanske det inte är så konstigt att han betraktades som okänd. Kände du till Håkan Juholt innan han blev vald? Eller tillhör även du den breda massan, alltså ickesympatisör med socialdemokratin?
Red Top
16-10-2011, 09:20
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 10:17)  Kände du till Håkan Juholt innan han blev vald? Eller tillhör även du den breda massan, alltså ickesympatisör med socialdemokratin? Jag tillhör mycket riktigt den breda massan, men jag sympatiserar med socialdemokraternas ideologi, även om jag inte röstar på dem.
Huggorm
16-10-2011, 09:22
CITAT (Red Top @ 16-10-2011, 10:20)  Jag tillhör mycket riktigt den breda massan, men jag sympatiserar med socialdemokraternas ideologi, även om jag inte röstar på dem.  Fast i ditt förra inlägg lät det ju som om de breda massan var just sådana som inte sympatiserar med sossarna?
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 10:17)  Kände du till Håkan Juholt innan han blev vald? Eller tillhör även du den breda massan, alltså ickesympatisör med socialdemokratin? Under min livstid tror jag att jag känt till max två nyvalda partiledare innan oavsett parti, så att Juholt var okänd för mig betyder faktiskt inte något alls. Göran Persson var också okänd. Av de senaste var det nog bara Fridolin jag kände till sedan innan. Jag tror att det beror mest på hans namn, Fridolin, det har fastnat.
Red Top
16-10-2011, 09:40
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 10:22)  Fast i ditt förra inlägg lät det ju som om de breda massan var just sådana som inte sympatiserar med sossarna? Då missförstod du. Till den breda massan räknar jag även alla som röstar på SAP, men inte arbetar aktivt med politik.
herkules
16-10-2011, 10:02
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 10:00)  Och som vanligt när vänsteraktivister demonstrerar så urartar det till kravaller med stenkastning, förstörelse av butiker, stöld och uppeldning av bilar. Vanligt folk tar avstånd, de kan inte delta i protesterna eftersom de inte vill sammankopplas med detta patrask. jag var med och det urartade inte här. man ska inte tro allt man läser, det har vi lärt oss sista veckan, right? CITAT (Gita @ 16-10-2011, 09:38)  /.../Men visst, ju längre Juholt sitter kvar ju lättare blir det för Alliansen! Gita alliansen åker. tror jag, om inte förr så senast 2014.
CITAT (Gita @ 16-10-2011, 09:25)  Ja, här kommer du med ännu ett långt och självförhärligande inlägg....... Du kommer aldrig att inse att alla de som står för helt andra värderingar kan ha precis lika rätt som du, eller hur? Tänk, jag tycker att självgodhet är värre och betydligt farligare än att någon gång t.ex. använt sig av svart barnomsorg. Av något skäl verkar du vara ute efter en personlig strid med mig och som vanligt är det du som drar in debatten på min person, det säger väl mer om dig än om mig. Men är det verkligen så farligt att du måste ta till storsläggan och använda dig av personangrepp bara för att jag råkar anse att "din" partiledare är ett riktigt stolpskott.? Gita
Gita Bara bullshit som vanligt! Nu bagatelliserar du dina begångna brottsliga handlingar igen och försöker avleda kritiken mot det med att anklaga mej för att vara både skenhelig, självgod och präktig. Jag tycker att du är omoralisk, omotiverat fördömande mot andra med tanke på hur du själv betett/beter dej, och dessutom fruktansvärt uppblåst och arrogant. Men du...hellre präktig än brottslig. Rent samvete främjar nattsömnen... Tillägg: Det är ju för katten inte politik och sakfrågot som diskuteras i den här tråden, det är ju bara ett jäkla tjafs om Juholt som person! I det här landet röstar vi på politiska partier och har inte inte infört personval. Vad du tycker om Juholt som person hör inte hit om du vill diskutera politiska värderingar.
Farbror Blå
16-10-2011, 10:35
Haha ha, nämen bråkas det igen?
att ni bara orkar..
Den där Håkan, kunde Ju holt sej till reglerna..
CITAT (Farbror Blå @ 16-10-2011, 11:35)  Haha ha, nämen bråkas det igen?
att ni bara orkar..
Den där Håkan, kunde Ju holt sej till reglerna.. Nåt måste man ju roa sig med... han trodde att han gjorde det ju.
*Stintan*
16-10-2011, 10:38
att ni bara orkar..
Den där Håkan, kunde Ju holt sej till reglerna..  och se det var ju det han gjorde!
Farbror Blå
16-10-2011, 10:54
Var det? han har ju inte hållit sej till reglerna.
Jag vill dock fråga: Vad i he-e sysslar revisorerna med? om håkan samlat ihop 170 lök av att fuska med halva hyran, ( ungefär 3800/månad), låter det inte som om revisorerna ska ha sparken först? om någon av oss andra dödliga slarvade så, skulle vi ha blivit vräkta/fått sparken/ utmätts av kronofogden efter kanske två månader..
CITAT (Farbror Blå @ 16-10-2011, 11:54)  Var det? han har ju inte hållit sej till reglerna.
Jag vill dock fråga: Vad i he-e sysslar revisorerna med? om håkan samlat ihop 170 lök av att fuska med halva hyran, ( ungefär 3800/månad), låter det inte som om revisorerna ska ha sparken först? om någon av oss andra dödliga slarvade så, skulle vi ha blivit vräkta/fått sparken/ utmätts av kronofogden efter kanske två månader.. Nu har Håkan valt att ta på sig hela ansvaret själv. Det du missat är att det ingenstans i reglerna står något som skulle visa att Juholt gjort fel. Det har varit "underförstått". Det är också därför det inte blev något åtal. Inget brott eller uppsåt kommer att kunna bevisas. Dessutom, vem med uppsåt skulle skicka in en hyresavi som bevisar att två personer bor i lägenheten? Om man nu är ute efter att luras? Jag har frågat detta flera gånger, ingen kommer med något svar.
Red Top
16-10-2011, 11:07
CITAT (Anma @ 16-10-2011, 12:03)  Nu har Håkan valt att ta på sig hela ansvaret själv. Det du missat är att det ingenstans i reglerna står något som skulle visa att Juholt gjort fel. Det har varit "underförstått". Det är också därför det inte blev något åtal. Inget brott eller uppsåt kommer att kunna bevisas. Dessutom, vem med uppsåt skulle skicka in en hyresavi som bevisar att två personer bor i lägenheten? Om man nu är ute efter att luras? Jag har frågat detta flera gånger, ingen kommer med något svar. Det är nog för att det inte går att säga emot din logik. Faktum är ju att han aldrig ens försökt fuska. Men det är ju inte lika roligt att säga att man hade fel, som att delta i ett drev mot någon.
herkules
16-10-2011, 11:07
CITAT (Gita @ 16-10-2011, 09:38)  /..../Men visst, ju längre Juholt sitter kvar ju lättare blir det för Alliansen! Gita enligt sifo så tappade moderutterna mer än sossarna perioden 3-13 oktober
Gossen Ruda
16-10-2011, 17:36
Bara ett kort inlägg, jag väntar med att skiva mer när tanden är ok. Känner mig lite lullig av alla smärtstillande mediciner. Jag återkommer som sagt. Det är klart att S och HJ tappar i väljarstöd så som media gått på. Folk är som en fårskock som vallas runt av upphetsade journalistyngel och har slutat tänka själv. Nu har man tom fått huggis, Gita och malarmaster att vända S ryggen. Illa, illa.
Huggorm
16-10-2011, 17:59
CITAT (Gossen Ruda @ 16-10-2011, 18:36)  Nu har man tom fått huggis, Gita och malarmaster att vända S ryggen. Illa, illa.  Men i gengäld har du aldrig varit S lika trogen som nu, så det är väll ett jämnt byte?
Blomstertanten
16-10-2011, 18:29
att ni bara orkar..
Den där Håkan, kunde Ju holt sej till reglerna.. Det var precis det han gjorde!!!!
Nu verkar det som att Juholtdebatten har klingat av lite här på Odla och även om det är helt OT, vill jag ändå passa på att dels be er andra som inte varit inblandade om ursäkt för mitt ibland ganska hetsiga temprament och för att jag därför varit delaktig i att sänka och förstöra debatten. Dessutom vill jag även försöka reda ut ev missförstånd som kan ha uppstått i.o.m. Gitas och min dispyt.
För att ingen ska tro att jag för evigt fördömer någon som gjort fel så behöver jag få förklara hur jag menar. Alla kan göra fel. Somliga fel är naturligtvis allvarligare än andra, men jag tror ändå på att alla förtjänar en andra chans. Att stå för det man gjort innebär för mej mer än att bara erkänna, man behöver även bekräfta att man insett att det var fel och då duger det inte med någon slags "jag har gjort bla bla bla, men so what" -attityd. Innan man kan räkna med någon förlåtelse eller överseende behöver man visa att man även ångrar det man gjort. Det sänder signaler om ökade odds att felet inte kommer att upprepas. Kan man dessutom kompensera sitt fel är det ännu bättre och då bör man givetvis även göra det. Har man exempelvis stulit ska man lämna tillbaks det man tagit. Sedan har man gjort vad man kan och eftersom ingenting kan göras ogjort får det vara bra så.
Sedan sambandet mellan trovärdighet och felaktiga handlingar är för mej ganska självklar. För varje fel man gör så sjunker ens trovärdighet, that´s it. Sätter man sej dessutom till doms över andra, blir bara patetiskt...
Att sedan bli kallad för präktig och skenhelig och påstå att jag skulle se mej själv som någon övermänniska och gud vet allt bara för att man försöker vara en hederlig medborgare, det tar jag bara inte stillatigande. Jag är inte ett dugg bättre än de flesta andra och det är jag fullt medveten om.
(Gita, om du ser detta och väljer att kommentera mitt inlägg, så ska du inte räkna med något mer svar från mej i alla fall. Vi är båda fullt medvetna om vad vi tycker om varann och det får vara bra med det.)
Red Top
16-10-2011, 18:46
Jag tycker inte att du har någon anledning att be om ursäkt, Cacki! Att man gång på gång tar vid sig av Gitas otrevliga sätt att debattera är inte konstigt. Nästa gång är det kanske jag, som går i fällan. Det är ju ytterst sällan G. kommer med sakliga argument, eftersom hon inte verkar intresserad av att ta reda på fakta, utan nöjer sig med att komma med tyckanden, påståenden och personliga påhopp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|