Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Motti
Faktiskt lite kul att käffta med dig giggle.gif
Huggorm
Ni två är som systrar, snarlika i allt utom att ni är politiska motståndare biggrin.gif
Motti
Äpplet faller inte lång från trädet giggle.gif har faktiskt lärt mig att gilla "Stintan Tvärvigg" kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 01-12-2011, 23:41) *
Ni två är som systrar, snarlika i allt utom att ni är politiska motståndare biggrin.gif

Bevare mig väl, du kan inte ha mer fel.
Motti
rotfl.gif visste att Stintan skulle svara så !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 01-12-2011, 23:57) *
rotfl.gif visste att Stintan skulle svara så !

Ja det krävdes väl ingen större intelligens för att räkna ut det men inte skulle jag vilja vara som du eftersom vi är totalt olika och har så väsensskilda värderingar.
Red Top
CITAT (Huggorm @ 01-12-2011, 23:11) *
Same same but different

giggle.gif Bara för att något är bra, är det inte nödvändigtvis vänster. [attachment=66440:2e5nrqf.gif]

CITAT (Huggorm @ 01-12-2011, 23:41) *

Som människokännare är du ingen höjdare! [attachment=66441:th_loudlaugh.gif]
Motti
En skillnad står ju klar mellan oss Stintan !jag har humor det har inte du, du verkar ganska bitter och arg på allt ! det är inte jag rolleyes.gif jag är en Moderat wink.gif men man kan väl vara en god och bra människa för det eller hur tummenupp.gif du borde lätta upp ditt humör lite smiley_small_hug.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 02-12-2011, 00:13) *
En skillnad står ju klar mellan oss Stintan !jag har humor det har inte du, du verkar ganska bitter och arg på allt ! det är inte jag rolleyes.gif jag är en Moderat wink.gif men man kan väl vara en god och bra människa för det eller hur tummenupp.gif du borde lätta upp ditt humör lite smiley_small_hug.gif

Som vanligt uttalar du dig om saker du inte har en aning om. Din människokännedom är uppenbarligen lika dålig som Huggorms. Tyvärr verkar det vara lika illa med självkännedomen.

Varför inte ta och svara på min fråga istället eller var den för svår?
Gita
CITAT (gnon49 @ 01-12-2011, 17:49) *
Ja MP insåg i sista stund det tokiga i beslutet och gick stärkt ur debatten. Att tänka på konsekvenserna av ett beslut är inte fel. Där dabbade sig S o V. Man lär förhoppningsvis av misstagen.

Är man så "liten" och har ett budskap så lättviktigt att man/det tar skada av att man står (rent fysiskt) bredvid en representant för SD så kan man ju iofs fråga sig vad man har i en TV-sänd debatt att göra.
Gita
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 02-12-2011, 00:13) *
En skillnad står ju klar mellan oss Stintan...............

Ytterligare en skillnad som verkligen lyser är att Stintan läser inlägg innan hon svarar, hon tittar inte bara på rubriken och svarar efter eget huvud..... Dom inlägg hon inte orkar läsa innan struntar hon i att kommentera eftersom hon inte vet hur diskussionen gått. Det ger ett klart intelligentare intryck!
Gita
CITAT (Anki på Öland @ 02-12-2011, 09:20) *
Ytterligare en skillnad som verkligen lyser är att Stintan läser inlägg innan hon svarar, hon tittar inte bara på rubriken och svarar efter eget huvud..... Dom inlägg hon inte orkar läsa innan struntar hon i att kommentera eftersom hon inte vet hur diskussionen gått. Det ger ett klart intelligentare intryck!

Om vi nu skall kommentera varandra.......?
Stintan är väl mycket mer förutsägbar och har en tendens att se till vem som säger vad istället för till vad som sägs, sen är väl Motti en aning snällare.......
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 02-12-2011, 13:22) *
Om vi nu skall kommentera varandra.......?
Stintan är väl mycket mer förutsägbar och har en tendens att se till vem som säger vad istället för till vad som sägs, sen är väl Motti en aning snällare.......
Gita

Ja det kom ju från rätt person giggle.gif
herkules
tittar och lyssnar på juholt hos skavlan, fy fasiken vad bra han är juholt! tumme upp och är det någon som kan räta upp det här landets solidaritetstänk så är det han, heja håkan!
Huggorm
CITAT (herkules @ 02-12-2011, 21:56) *
tittar och lyssnar på juholt hos skavlan, fy fasiken vad bra han är juholt! tumme upp och är det någon som kan räta upp det här landets solidaritetstänk så är det han, heja håkan!

Men kan man sköta ett land om man inte kan sköta sin bil? Man vill ju inte göra en "Juholt" som han kallade det...
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 02-12-2011, 22:03) *
Men kan man sköta ett land om man inte kan sköta sin bil? Man vill ju inte göra en "Juholt" som han kallade det...

confused.gif g.gif
Så du menar alltså att om man kan sköta sin bil så är man perfekt som partiledare eller statsminister? duh.gif
herkules
bilar? vad har det med hans jobb att göra?
Gita
CITAT (herkules @ 02-12-2011, 21:56) *

Bra? Skavlan krossade ju honom. Till och med jag, som är ganska hårdhudad,kände mig nästan illamående över att man låter någon förnedra sig själv så djupt, det var ju lyteskomik utanför gränsen för vad som är roligt.
Gita
Huggorm
En bil är näst bostaden det ekonomiskt värdefullaste folk äger. Sköter man inte om något sådant tyder väll det på ett oansvarigt sinne?

Fast det gäller väll inte sossar. Det är bara moderata finansministrar som tillägnas hela trådar här på forumet för att de har höga lån på sitt hus och därmed är oekonomiska rolleyes.gif
herkules
nej, han blev inte krossad, han var skitbra! heja håkan, du får min röst!!

bilar är bland det onödigaste som finns, åk kollektivt!
Huggorm
CITAT (herkules @ 02-12-2011, 22:13) *
nej, han blev inte krossad, han var skitbra! heja håkan, du får min röst!!

bilar är bland det onödigaste som finns, åk kollektivt!

Härligt, det är väll näst intill att han ringer upp och tackar personligen för rösten nu när de flesta sympatisörerna försvunnit wink.gif
herkules
vi får väl se smile.gif
Anma
CITAT (Gita @ 02-12-2011, 22:10) *
Bra? Skavlan krossade ju honom. Till och med jag, som är ganska hårdhudad,kände mig nästan illamående över att man låter någon förnedra sig själv så djupt, det var ju lyteskomik utanför gränsen för vad som är roligt.
Gita

"Har du hittat ditt livs roll nu?"
"Det är ju det som är grejen, det är ingen roll".
Krossad?

Skavlan var väldigt snäll mot Juholt tycker jag. Fanns ingen kross på flera hundra mils avstånd från studion.
*Stintan*
Vadå lyteskomik???

Huggorm vet du inte att det finns folk som har tummen mitt i handen? Juholt kanske är en av dem.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 22:25) *
Vadå lyteskomik???

Huggorm vet du inte att det finns folk som har tummen mitt i handen? Juholt kanske är en av dem.

Ja, att han har tummen mitt i handen blir allt mera uppenbart
herkules
hellre tummen mitt i handen och stå för det än att inte visa sig alls som reinfeldt, inte för inte han kallas den osynlige mannen smile.gif juholt syns och hörs, tror på rättvisa och solidaritet, det bådar gott för vanligt svenskt folk!
gnon49
Visst syns o hörs Juholt. Det är partiets stora dilemma just nu. Varje gång han öppnar munnen sjunker partiet. Ordblaj lockar inga väljare.
herkules
det han sa hos skavlan var väl inget ordblaj, vilka referenser har du? wink.gif
Gita
The most important swedish word is "fika" sa stackars Håkan inför en grupp italienska studenter i Gävle för ett tag sedan. Varför i all världen kan inte karln läsa på lite inför sina framträdande?
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 02-12-2011, 23:49) *
The most important swedish word is "fika" sa stackars Håkan inför en grupp italienska studenter i Gävle för ett tag sedan. Varför i all världen kan inte karln läsa på lite inför sina framträdande?
Gita

Hahahaha... det var ju skitkul ju. biggrin.gif
Och sant!
herkules
det stämmer det, utan fika kan ingen leva.
Motti
Juholt är en väldigt pinsam person på många sätt och för många .Han borde avgå och lämna plats för en smartare sosse ,allt han säger är ju galematias.En gång idiot alltid idiot. jag gillar som moderat att ha en duktig sosse att argumentera med men inte fan är det Juholt han är som de säger ett regält "stolpskott" Make may day Juholt kommer inte sitta nästa år .
herkules
håller fullständigt med, en gång idiot, alltid idiot. fundera på det du motti smile.gif
Motti
Ja du har just mycket nu talat om hur sossarna för sin politik .inte för att det var något nytt att man slår i underläge .
herkules
jasså, jag trodde vi snackade idioter?
heja håkan!
Gossen Ruda
Jag tittade inte på programmet men det är tydligt att har man förutfattade meningar om en person lyser dessa igenom vad personen än kommer med. Märkligt att en person kan framkalla alla dessa antipatier, Juholt måste upplevas som ett rejält hot. OM han nu hade varit så långt nera som belackarna säger och skriver hade ju saken varit klar, istället hackar man så mycket det går. På´n igen jag tror han lever... Gäller inte de stolta orden att man sparkar inte på en som ligger ner? Eller är det så att man innerst inne inte tror på det man framför?
Aqvakul
CITAT (Motti @ 03-12-2011, 00:00) *
Juholt är en väldigt pinsam person på många sätt och för många .Han borde avgå och lämna plats för en smartare sosse ,allt han säger är ju galematias.En gång idiot alltid idiot. jag gillar som moderat att ha en duktig sosse att argumentera med men inte fan är det Juholt han är som de säger ett regält "stolpskott" Make may day Juholt kommer inte sitta nästa år .

Ett ordspråk som kanske är tillämpligt här:

"Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus"....
herkules
har läst de stora drakarna på nätet för att hitta det negativa med juholts framträdande hos skavlan i går, hur han gjorde bort sig, ljög och inte visste vad han pratade om, hittar inget skrivet. -fear-.gif
och har inte tidningarna något ofördelaktigt att skriva, då måste det varit bra smile.gif

CITAT (Aqvakul @ 03-12-2011, 09:03) *
Ett ordspråk som kanske är tillämpligt här:

"Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus"....

eller pil när man ligger i kuvös flirting.gif
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 03-12-2011, 00:00) *
.................jag gillar som moderat att ha en duktig sosse att argumentera med men inte fan är det Juholt han är som de säger ett regält "stolpskott"..............

Vi är nog ganska många här som är väldigt glada att slippa höra dig argumentera med Juholt........

Anma
Det börjar luta mot att media får som de vill. Synd.
Gita
CITAT (herkules @ 03-12-2011, 00:56) *
håller fullständigt med, en gång idiot, alltid idiot. fundera på det du motti smile.gif

Kanhända vore det inte så dumt om du tog dig en funderare själv. Fundera lite på vilken bild du ger av dig själv genom dina oftast intetsägande och alltid elaka inlägg och kommentarer.
Gita
herkules
skit ner dig gita!
Aqvakul
CITAT (herkules @ 02-12-2011, 22:39) *
hellre tummen mitt i handen och stå för det än att inte visa sig alls som reinfeldt, inte för inte han kallas den osynlige mannen smile.gif juholt syns och hörs, tror på rättvisa och solidaritet, det bådar gott för vanligt svenskt folk!

tummenupp.gif
gnon49
CITAT (herkules @ 02-12-2011, 23:37) *
det han sa hos skavlan var väl inget ordblaj, vilka referenser har du? wink.gif

Hehe, nej Skavlan såg jag inte. Menar att Juholt pratar i så allmänna termer att egentligen inget blir sagt. Visioner är bra men lösningen är intressantare.
*Stintan*
Undrar hur många som följer socialdemokraternas förtroenderåd på kunskapskanalen idag och imorgon.
Gita
CITAT (herkules @ 03-12-2011, 11:19) *
skit ner dig gita!

........och här kommer Herkules för att presentera sig!
Gita
Gossen Ruda
Beträffande Skavlan, som jag alltså inte såg, så kan man börja undra om de som tyckte att han gjorde bort Juholt verkligen såg programmet? Det ligger ju progammets intresse att få gäster, om han då gör bort sina gäster lär han snart få sitta ensam så jag betvivlar att den möjligheten finns på karten ens.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 03-12-2011, 17:30) *
Beträffande Skavlan, som jag alltså inte såg, så kan man börja undra om de som tyckte att han gjorde bort Juholt verkligen såg programmet? Det ligger ju progammets intresse att få gäster, om han då gör bort sina gäster lär han snart få sitta ensam så jag betvivlar att den möjligheten finns på karten ens.

Folks längtan till rampljuset är oändligt, så han lär nog inte riskera att bli utan gäster...
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 03-12-2011, 17:32) *
Folks längtan till rampljuset är oändligt, så han lär nog inte riskera att bli utan gäster...

Skavlan beter sig inte illa mot sina gäster! Gitas påstående är bara löjligt.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 03-12-2011, 17:43) *
Skavlan beter sig inte illa mot sina gäster! Gitas påstående är bara löjligt.

Nej, Skavlan beter sig aldrig illa, men sen när behöver man bete sig illa för att Juholts uttalande skall framstå som mindre väl genomtänkta?
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon