|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Överbölingen
10-10-2011, 20:41
Om men som professionell tyckare uppbär en lön över 50 000 vilket han tydligen gör och försöker snika åt sig lite till så är han definitivt ingen sosse. I varje fall inte enligt min def på slikt folk. Det är ärliga och raka människor som kan hantera verktyg, människor och maskiner.
Ideologier är mig fullständigt främmande. Det som syns viktigt för landet är det som gäller och det har inget med vilket parti det handlar om. Politisk vilde? Nej! För idag kan man markera en förnuftig person oavsett parti.Jag kan inte se annat i den här fråga än att det handlar om bidragsutnyttjande. Och det har ju sossarna infört. Eller har jag missuppfattat nittonhundratalets sista årtionden? Även om borgerliga styren försökt att rätta till eländet ett några gånger.
Så länge en hantverkare har högre timpenning än en högskoleutbildad lärare så är det fel i systemet.
När jag på åttitalet (förra seklet) hade en trevlig och duktig elev som på fritiden jobbade som snickare hade högre timlön än jag som lärare, då med 20 års tjänst, började jag tvivla på tingens ordning. Då föll de sista resterna av vänsterlojalitet.
De mest hedervärda arbetet efter vården är lärarjobben.
Utan dem är vi till spillo givna. Även internationellt sett.
Juholt får väl be en bön att han förstått reglerna som gäller vid deklaration. För dom lusgranskas nog nu av murvlarna. Tror knappast att förundersökningen ger något utan den läggs ner. Men fifflarstämpel är nog svårast att få bort i pannan hur rätt han skulle få i slutändan. Bara att fråga Sahlin. Eller för den delen Wanja. Förresten var är Wanja nuförtiden?
CITAT (Överbölingen @ 10-10-2011, 21:41)  Om men som professionell tyckare uppbär en lön över 50 000 vilket han tydligen gör och försöker snika åt sig lite till så är han definitivt ingen sosse. I varje fall inte enligt min def på slikt folk. Det är ärliga och raka människor som kan hantera verktyg, människor och maskiner.
Ideologier är mig fullständigt främmande. Det som syns viktigt för landet är det som gäller och det har inget med vilket parti det handlar om. Politisk vilde? Nej! För idag kan man markera en förnuftig person oavsett parti.Jag kan inte se annat i den här fråga än att det handlar om bidragsutnyttjande. Och det har ju sossarna infört. Eller har jag missuppfattat nittonhundratalets sista årtionden? Även om borgerliga styren försökt att rätta till eländet ett några gånger.
Så länge en hantverkare har högre timpenning än en högskoleutbildad lärare så är det fel i systemet.
När jag på åttitalet (förra seklet) hade en trevlig och duktig elev som på fritiden jobbade som snickare hade högre timlön än jag som lärare, då med 20 års tjänst, började jag tvivla på tingens ordning. Då föll de sista resterna av vänsterlojalitet.
De mest hedervärda arbetet efter vården är lärarjobben.
Utan dem är vi till spillo givna. Även internationellt sett.
Hur menar du? Det är väl ändå inte sossarna (Den s.k. arbetarklassen) som bestämmer lönerna? Det här handlar ju om hur man värderar olika yrkeskategorier rent generellt i samhället. Som du resonerar så skulle det inte finnas en enda kvinna med vänstersympatier, så lågt som kvinnodominerade yrkeskategorier värderas. Gällande lärare och sjukvårdsfolk så är det ju hela allmänhetens åsikt, oavsett partitillhörighet, att vi ska hållas kort med låga löner pga att de finansieras med skattemedel.
Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog .
Tror vi kan sova lugnt. Varken kommunismen eller nazismen kommer att få fotfäste i Sverige mer än i extrema våldsgrupperingar. Våldsideologier är inte på modet, tack o lov. Socialdemokratin har väl alltid skytt kommunister mig veterligen.
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:23)  Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog . Vem försvarar Juholt? Har han fifflat ska han så klart få ta konsekvenserna för det också. Det vi säger är att än så länge har förundersökningen knappt inletts. En gång till... "oskyldig tills motsatsen bevisats" ...ringer det någon liten klocka i skallen??
Om man set TV interjuverna som jag gjort så framstår han som en lögnare som försöker slingra sig ur sedan ska det bli intressant att se hur han ska ta sig ur det.Vilket fall så har han skadat sitt parti hårt och det lär inte gynna Socialdemokraterna ett dugg inför nästa val !Ärlighet varar längst.
Red Top
10-10-2011, 21:43
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:40)  Om man set TV interjuverna som jag gjort så framstår han som en lögnare som försöker slingra sig ur sedan ska det bli intressant att se hur han ska ta sig ur det.Vilket fall så har han skadat sitt parti hårt och det lär inte gynna Socialdemokraterna ett dugg inför nästa val !Ärlighet varar längst. Ja, det beror ju helt på hur man sett det. Hur gjorde du? Stog du på huvudet? Själv satt jag bekvämt tillbakalutad.
*Stintan*
10-10-2011, 21:47
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:23)  Men snälla någon !Juholt sitter ju i nationel TV intervju och säger klart och tydligt att han inte är sambo utan kulbo ?och ni tar honom i försvar likväl att han snott 160 000 i bidrag som han inte har rätt till ,snälla någon I över40 år har jag röstat moderat och borgeligt!men jag förväntar mig ärlighet av "alla" politiker även borgeliga utan undantag ,har man så jäkla bra betalt i rikstagen plus pension ska man fan inte lura till sig skattepengar bara för man är sniken beräknad och aldrig får nog . Som vanligt har du inte läst vad andra skrivit utan sitter och hittar på. Vem har försvarat Juholt? Vi får väl se vad förundersökningen säger innan vi uttalar oss om ifall han fifflat eller ej. Att du röstar moderat har vi nog alla klart för oss för det talar du jui om i nästan varje inlägg. CITAT (Red Top @ 10-10-2011, 22:43)  Ja, det beror ju helt på hur man sett det. Hur gjorde du? Stog du på huvudet? Själv satt jag bekvämt tillbakalutad.
Nu får du nog förklara dig hur du menar ?jag brukar sitta i min fåtölj när jag ser på TV som de flesta.Jobbar man på Cirkus kanske man står på huvudet och tittar på TV inte vet jag
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:47)  Nu får du nog förklara dig hur du menar ?jag brukar sitta i min fåtölj när jag ser på TV som de flesta.Jobbar man på Cirkus kanske man står på huvudet och tittar på TV inte vet jag  Vilken färg hade glasen på dina glasögon då??
Annvänder bara glasögon när jag läser men du vad ! har glasögon med oärlighet att göra ?
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:54)  Annvänder bara glasögon när jag läser men du vad ! har glasögon med oärlighet att göra ? Äsch, glöm det om det krävs en hel utläggning för att poletten ska ramla ner....
Överbölingen
10-10-2011, 22:12
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 21:58)  Hur menar du? Det är väl ändå inte sossarna (Den s.k. arbetarklassen) som bestämmer lönerna? Det här handlar ju om hur man värderar olika yrkeskategorier rent generellt i samhället. Som du resonerar så skulle det inte finnas en enda kvinna med vänstersympatier, så lågt som kvinnodominerade yrkeskategorier värderas. Gällande lärare och sjukvårdsfolk så är det ju hela allmänhetens åsikt, oavsett partitillhörighet, att vi ska hållas kort med låga löner pga att de finansieras med skattemedel. Vad jag menar är att jobben skall lönas efer vad de är värda. Sjukvårdare Utbildare Hantverkare x x x x x x x Politiker Kärnan är viktigast trots överdriften.
Jag är faktiskt en interligent människa och kan tänka själv och så har jag mina värderingar och min politikska övertygelse och röstar borgeligt !skulle det då innebära att jag är dum i huvudet ?det tycker jag är ett nervärderande tänkesätt bara för jag inte röstar på vänstern eller socialdemokraterna så är jag dum i huvudet ?är det det synsättet som socialdemokrater och vänstern vill framhålla ?att alla som inte har samma politisk åskådning som ni är "puckade" ?ska man ha den inställningen ska man inte jobba med politik eller ens få ha en åsikt om den,här skriver en del av er om männskliga värderingar och att alla ska vara lika och ha samma rättigheter men så är det ju tydligen inte ,dom som inte har samma åsikter som vissa kan stäplas som idioter.Vilken idiologi har ni då ?som vuxen har jag fått lära mig att vi alla har olika politiska åsikter och dom respektera jag , vi har vänner som röstar vänster som är sossar centerpatist mm men jag har aldrig någonsin påstå att de är dumma i huvudet för det eller nervärderat dom, vi respekterar deras åsikter och dom våra en del av dom är våra bästa vänne som vi umgåts med i årtal .
CITAT (Motti @ 10-10-2011, 23:53)  Jag är faktiskt en interligent människa och kan tänka själv och så har jag mina värderingar och min politikska övertygelse och röstar borgeligt !skulle det då innebära att jag är dum i huvudet ?det tycker jag är ett nervärderande tänkesätt bara för jag inte röstar på vänstern eller socialdemokraterna så är jag dum i huvudet ?är det det synsättet som socialdemokrater och vänstern vill framhålla ?att alla som inte har samma politisk åskådning som ni är "puckade" ?ska man ha den inställningen ska man inte jobba med politik eller ens få ha en åsikt om den,här skriver en del av er om männskliga värderingar och att alla ska vara lika och ha samma rättigheter men så är det ju tydligen inte ,dom som inte har samma åsikter som vissa kan stäplas som idioter.Vilken idiologi har ni då ?som vuxen har jag fått lära mig att vi alla har olika politiska åsikter och dom respektera jag , vi har vänner som röstar vänster som är sossar centerpatist mm men jag har aldrig någonsin påstå att de är dumma i huvudet för det eller nervärderat dom, vi respekterar deras åsikter och dom våra en del av dom är våra bästa vänne som vi umgåts med i årtal . Det är ingen som sagt att du är dum i huvudet för att du röstar borgeligt. Var har du fått det ifrån?
Läs lite längre ner i tråden !
CITAT (Motti @ 11-10-2011, 00:02)  Läs lite längre ner i tråden ! Jag har läst i tråden. Jag kan ingenstans läsa att någon tycker att du är dum i huvudet för att du röstar på moderaterna.
KÄLLA SvenskaDagbladet" Kassören: Som att slåss mot väderkvarnar10 oktober 2011 kl 14:22, uppdaterad: 10 oktober 2011 kl 14:35 Socialdemokraternas partikassör dementerar uppgifterna om att Håkan Juholt informerats om oegentligheterna i sin logiersättning redan 2009. Partiet gjorde aldrig någon sådan genomgång. I fredags avslöjade Aftonbladet att Håkan Juholt låtit riksdagen betala hela hyran trots att han delar bostad med sin sambo. Juholt hävdar själv att han slarvat och inte känt till hur regelverket fungerar. I dag skriver Aftonbladet att Juholt redan 2009 informerades om att han fått för högt bostadsbidrag i samband med att partiet gick igenom hans ekonomi när han lämnade sin post som tillförordnad partisekreterare. De uppgifterna tillbakavisas dock av partiets kassör Tommy Ohlström som enligt Aftonbladet var den som informerade Juholt om felen. – Det här helt fel. Detta dokument finns inte. Vare sig du kallar det internrevision, samtalsanteckning eller pm, vilket namn du än hittar på så finns det inte. Enligt Tommy Ohlström utför partiet inte den typen av genomgång. – Vi gör det aldrig. Och följaktligen har vi inte heller gjort det när Håkan Juholt lämnade uppdraget som biträdande partisekreterare. Var tror du uppgifterna kommer ifrån? – Jag vet inte. Det törs jag inte ens spekulera i. Men jag tycker det vore jättebra att man talade om vad man lutar sig mot för underlag eller påstående. För nu är det som att slåss mot väderkvarnar."
CITAT (Anma @ 10-10-2011, 23:56)  Det är ingen som sagt att du är dum i huvudet för att du röstar borgeligt. Var har du fått det ifrån? Jodå, tendensen är rätt tydlig. (ja, jag vet att du inte riktade dig till mig) För övrigt tycker jag att sättet en del skribenter bemöter Motti är riktigt ynkligt, fast det säger ju egentligen mer om deras egen litenhet än vad det säger om Motti. Gita CITAT (Anma @ 11-10-2011, 00:21)  KÄLLA SvenskaDagbladet" Kassören: Som att slåss mot väderkvarnar10 oktober 2011 kl 14:22, uppdaterad: 10 oktober 2011 kl 14:35 Socialdemokraternas partikassör dementerar uppgifterna om att Håkan Juholt informerats om oegentligheterna i sin logiersättning redan 2009. Partiet gjorde aldrig någon sådan genomgång. I fredags avslöjade Aftonbladet att Håkan Juholt låtit riksdagen betala hela hyran trots att han delar bostad med sin sambo. Juholt hävdar själv att han slarvat och inte känt till hur regelverket fungerar. I dag skriver Aftonbladet att Juholt redan 2009 informerades om att han fått för högt bostadsbidrag i samband med att partiet gick igenom hans ekonomi när han lämnade sin post som tillförordnad partisekreterare. De uppgifterna tillbakavisas dock av partiets kassör Tommy Ohlström som enligt Aftonbladet var den som informerade Juholt om felen. – Det här helt fel. Detta dokument finns inte. Vare sig du kallar det internrevision, samtalsanteckning eller pm, vilket namn du än hittar på så finns det inte. Enligt Tommy Ohlström utför partiet inte den typen av genomgång. – Vi gör det aldrig. Och följaktligen har vi inte heller gjort det när Håkan Juholt lämnade uppdraget som biträdande partisekreterare. Var tror du uppgifterna kommer ifrån? – Jag vet inte. Det törs jag inte ens spekulera i. Men jag tycker det vore jättebra att man talade om vad man lutar sig mot för underlag eller påstående. För nu är det som att slåss mot väderkvarnar." Slarvig kassör kan man tycka, men vad säger revisorerna vars uppdrag är att granska ekonomiredovisningen och bl.a kassörens arbete. Gita
CITAT (Cacki @ 10-10-2011, 22:33)  Vem försvarar Juholt? Har han fifflat ska han så klart få ta konsekvenserna för det också. Det vi säger är att än så länge har förundersökningen knappt inletts. En gång till... "oskyldig tills motsatsen bevisats" ...ringer det någon liten klocka i skallen?? För min del tycker jag kanske att slarv och noncalans är lika illa i hans position. Häftigt med en statsministerkandidat som inte ens lyckas klura ut, eller fråga någon, hur reglerna för ersättning av övermattningsbostad fungerar. För min del ställer jag faktiskt betydligt högre krav. Gita
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 09:29)  Slarvig kassör kan man tycka, men vad säger revisorerna vars uppdrag är att granska ekonomiredovisningen och bl.a kassörens arbete. Gita Du måste ha missförstått artikeln helt och hållet. Vadå slarvig?
CITAT (Red Top @ 10-10-2011, 22:43)  Ja, det beror ju helt på hur man sett det. Hur gjorde du? Stog du på huvudet? Själv satt jag bekvämt tillbakalutad. Lågvattenmärke! Gita
*Stintan*
11-10-2011, 08:49
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 09:29)  Jodå, tendensen är rätt tydlig. (ja, jag vet att du inte riktade dig till mig) För övrigt tycker jag att sättet en del skribenter bemöter Motti är riktigt ynkligt, fast det säger ju egentligen mer om deras egen litenhet än vad det säger om Motti. Gita
Slarvig kassör kan man tycka, men vad säger revisorerna vars uppdrag är att granska ekonomiredovisningen och bl.a kassörens arbete. Gita Sossarnas kassör har väl inte med att göra vad riksdagen betalat ut i bostadsbidrag till Juholt och alla andra riksdagsledamöter som har övernattningsbostad? Det är väl ändå 2 olika saker du blandar ihop. Felet ligger väl hos dom som betalar ut en massa skattepengar till riksdagsledamöter utan att ha ordentligt kollade underlag. Det har ju framkommit att det saknas tydliga regler. Det verkar ju skopas ut pengar både hit o dit utan någon som helst rimlighetsprövning.
*Stintan*
11-10-2011, 08:59
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 09:38)  Lågvattenmärke! Gita Konstigt att det bara är du som får vara ironisk och sarkastisk här på forumet! Du kanske inte ska kasta sten när du sitter i glashus.
Gossen Ruda
11-10-2011, 09:12
Motti, jag skall göra ett försök att förklara för dig. Du tycker att Juholt ljuger och slingrar sig men det beror på att du redan har bestämt dig för att han är skyldig. Hur du kan ha fått de uppgifterna begriper inte vi andra eftersom det inte är klarlagt. Det kan bero på att han tillhör S och du M och verkar anse att alla andra är kommunister och skyldiga till allt de anklagas för. Lugna dig tills förundersökningen är klar, även om jag misstänker att du inte kommer att acceptera en nedläggning av den, vilket är det troliga resultatet. Juholt är ju skyldig enligt dig. Jag är lite skrämd av din inställning och dina snabba beslut på tveksamma grunder men som tur är är du för obetydlig för att kunna ställa till med problem. Här på forumet är du dock lika körd som Juholt är för dig och några till.
CITAT (Anma @ 11-10-2011, 09:36)  Du måste ha missförstått artikeln helt och hållet. Vadå slarvig? Ja, det var väl slarvigt att inte göra någon kontroll. Just att kontrollera kostnadsersättningar, verifikat, fakturor m.m. är ju normalt en stor del av kassörens/ekonomiansvariges uppdrag. Borde vara av ännu större vikt när man handskas med skattemedel. Gita
Gossen Ruda
11-10-2011, 09:19
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 10:16)  Ja, det var väl slarvigt att inte göra någon kontroll. Just att kontrollera kostnadsersättningar, verifikat, fakturor m.m. är ju normalt en stor del av kassörens/ekonomiansvariges uppdrag. Borde vara av ännu större vikt när man handskas med skattemedel. Gita Kassören har till uppgift att sköta en förenings ekonomi, knappast att kolla enskilda medlemmar. Vad har du fått det ifrån? Mer politiskt skitsnack?
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 10:16)  Ja, det var väl slarvigt att inte göra någon kontroll. Just att kontrollera kostnadsersättningar, verifikat, fakturor m.m. är ju normalt en stor del av kassörens/ekonomiansvariges uppdrag. Borde vara av ännu större vikt när man handskas med skattemedel. Gita Det är inte sådana kontroller som menas. Läs om. Läs rätt. Nu var det där igen med läsförståelsen. Det är ju riksdagens kassör som i så fall har felat här.
Blomstertanten
11-10-2011, 09:47
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 10:16)  Ja, det var väl slarvigt att inte göra någon kontroll. Just att kontrollera kostnadsersättningar, verifikat, fakturor m.m. är ju normalt en stor del av kassörens/ekonomiansvariges uppdrag. Borde vara av ännu större vikt när man handskas med skattemedel. Gita http://sv.wikipedia.org/wiki/RiksrevisionenSocialdemokraternas kassör är överhuvudtaget inte inblandad!
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2011, 10:12)  Motti, jag skall göra ett försök att förklara för dig. Du tycker att Juholt ljuger och slingrar sig men det beror på att du redan har bestämt dig för att han är skyldig. Hur du kan ha fått de uppgifterna begriper inte vi andra eftersom det inte är klarlagt. Det kan bero på att han tillhör S och du M och verkar anse att alla andra är kommunister och skyldiga till allt de anklagas för. Lugna dig tills förundersökningen är klar, även om jag misstänker att du inte kommer att acceptera en nedläggning av den, vilket är det troliga resultatet. Juholt är ju skyldig enligt dig. Jag är lite skrämd av din inställning och dina snabba beslut på tveksamma grunder men som tur är är du för obetydlig för att kunna ställa till med problem. Här på forumet är du dock lika körd som Juholt är för dig och några till. Återigen, slarv och nonchalans eller medvetet fiffel är väl lika illa i hans position. Nog bör vi väl ändå kräva lite bättre av våra makthavare. "Här på forumet är du dock lika körd som Juholt är för dig och några till." det där är väl ett riktigt ynkligt sätt att bemöta någon på forumet och om du hade något vett i skallen skulle du faktiskt be om ursäkt. Men det är väl att ställa allt för höga krav, kan jag tänka mig. Gita
Gossen Ruda
11-10-2011, 09:59
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 10:53)  Återigen, slarv och nonchalans eller medvetet fiffel är väl lika illa i hans position. Nog bör vi väl ändå kräva lite bättre av våra makthavare.
"Här på forumet är du dock lika körd som Juholt är för dig och några till." det där är väl ett riktigt ynkligt sätt att bemöta någon på forumet och om du hade något vett i skallen skulle du faktiskt be om ursäkt. Men det är väl att ställa allt för höga krav, kan jag tänka mig. Gita Återigen, han har haft denna ersättning i fyra år utan problem när han var vanlig enkel riksdagsman. Då är det lätt att bara fortsätta, det finns nog andra och viktigare saker att ha fokus på när man blir partiledare. Beträffande kördheten så menar jag att inte många tar Motti på allvar efter hennes våldsamma utspel och märkliga slutledningar. Som man bäddar får man oftast ligga.
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2011, 10:19)  Kassören har till uppgift att sköta en förenings ekonomi, knappast att kolla enskilda medlemmar. Vad har du fått det ifrån? Mer politiskt skitsnack? Lite dumt i det här fallet eller hur? Tänk vad mycket elände och tappade röster för partiet det hade förhindrat. Nu vet jag inte hur ansvarsfördelningen är i det här fallet, men självklart borde de olika partierna attestera, avslå eller tillstyrka sina egna riksdagsmäns ersättningskrav även om utbetalningen sker från annat håll. Nog hade det väl ändå ur socialdemokraternas perspektiv varit klokare att genomföra viss kontroll av en tilltänkt partiledare än att som i detta fall överlåta detta till media. Gita
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 11:08)  Lite dumt i det här fallet eller hur? Tänk vad mycket elände och tappade röster för partiet det hade förhindrat. Nu vet jag inte hur ansvarsfördelningen är i det här fallet, men självklart borde de olika partierna attestera, avslå eller tillstyrka sina egna riksdagsmäns ersättningskrav även om utbetalningen sker från annat håll.Nog hade det väl ändå ur socialdemokraternas perspektiv varit klokare att genomföra viss kontroll av en tilltänkt partiledare än att som i detta fall överlåta detta till media. Gita Ju fler hierarktiska "kontrollinstanser" desto större risk för godtyckliga olikheter.
*Stintan*
11-10-2011, 10:23
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 11:08)  Lite dumt i det här fallet eller hur? Tänk vad mycket elände och tappade röster för partiet det hade förhindrat. Nu vet jag inte hur ansvarsfördelningen är i det här fallet, men självklart borde de olika partierna attestera, avslå eller tillstyrka sina egna riksdagsmäns ersättningskrav även om utbetalningen sker från annat håll.
Nog hade det väl ändå ur socialdemokraternas perspektiv varit klokare att genomföra viss kontroll av en tilltänkt partiledare än att som i detta fall överlåta detta till media. Gita Det där första förstår jag inte alls. Det finns väl ingen anledning när det finns en hel apparat med anställda för att sköta om detta för alla riksdagsmän. Sen kan jag väl iof tycka att man borde genomföra och kolla så långt det är möjligt partiledarkandidater men det bör väl isf ligga på valberedningen. Precis på samma sätt som jag kan tycka att t.ex. statsministern bör kolla upp de statsrådskandidater han har innan han utser dem (vilket inte alltid skett)
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2011, 10:59)  Beträffande kördheten så menar jag att inte många tar Motti på allvar efter hennes våldsamma utspel och märkliga slutledningar. Som man bäddar får man oftast ligga. Det är inte heller helt lätt att ta någon på allvar som anser sig ha rätten att bemöta andra på det sättet du gör ska du veta. Här på Odla kanske det går bra eftersom ni är några stycken som i likhet med dig anser att debatt är det samma som att håna och nedvärdera meningsmotståndare. Ute i verkligheten är det andra tonfall som gäller och i en seriös debatt hade det troligen varit du som varit körd efter ditt svar till Motti. Tycker att det utvecklats ett väldigt otrevligt tonläge här på Odla där det blivit helt OK med nedvärderande tillmälen , hån och elakheter - alltid från samma håll och alltid riktade åt samma håll tyvärr. Visst, jag klarar det, men förmodligen finns det en och annan som skulle kunna tillföra debatten ganska mycket som helt enkelt drar sig för att delta. Och vet du vad, jo Mottis åsikter är precis lika mycket värda som dina eller för den delen någon annans. Skärpning, tack! Gita
CITAT (*Stintan* @ 11-10-2011, 11:23)  Det där första förstår jag inte alls. Det finns väl ingen anledning när det finns en hel apparat med anställda för att sköta om detta för alla riksdagsmän.
Sen kan jag väl iof tycka att man borde genomföra och kolla så långt det är möjligt partiledarkandidater men det bör väl isf ligga på valberedningen. Precis på samma sätt som jag kan tycka att t.ex. statsministern bör kolla upp de statsrådskandidater han har innan han utser dem (vilket inte alltid skett) Nu spelar det kanske inte så stor roll vilken kontrollinstans som brustit, det största ansvaret måste ju ligga på Jurholt själv. Om det sen var slarv och nonchalans, ren dumhet eller medvetet fiffel tycker jag inte spela någon roll. Vill vi verkligen ha sådana makthavare som inte ens kan klara en relativt enkel sak, åtminstone jag ställer betydligt större krav. Gita
*Stintan*
11-10-2011, 10:38
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 11:29)  Det är inte heller helt lätt att ta någon på allvar som anser sig ha rätten att bemöta andra på det sättet du gör ska du veta. Här på Odla kanske det går bra eftersom ni är några stycken som i likhet med dig anser att debatt är det samma som att håna och nedvärdera meningsmotståndare. Ute i verkligheten är det andra tonfall som gäller och i en seriös debatt hade det troligen varit du som varit körd efter ditt svar till Motti. Tycker att det utvecklats ett väldigt otrevligt tonläge här på Odla där det blivit helt OK med nedvärderande tillmälen , hån och elakheter - alltid från samma håll och alltid riktade åt samma håll tyvärr. Visst, jag klarar det, men förmodligen finns det en och annan som skulle kunna tillföra debatten ganska mycket som helt enkelt drar sig för att delta.
Och vet du vad, jo Mottis åsikter är precis lika mycket värda som dina eller för den delen någon annans. Skärpning, tack! Gita Återigen sitter du i en ballong och kastar nubb. Du har förfärligt lätt för att tala om för andra hur dom ska bete sig men är precis likadan själv.
säga vad man vill om kassören, men inte tog han Juholt i försvar. Snarare tvärtom. Han ansåg ju att det är upp till Juholt att sätta sig in i reglerna som alla andra får göra. Hmm, jag undra om inte tongångarna i partitoppen snart blir lite kyligare mot Juholt, även utåt. Och då handlar det inte om rätt eller fel. Då handlar det om opponionssiffror. Att S ställer till det på alldeles egen hand är nog alliansen enbart tacksamma för.
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 11:29)  Här på Odla kanske det går bra eftersom ni är några stycken som i likhet med dig anser att debatt är det samma som att håna och nedvärdera meningsmotståndare. Det är trist att du inte ser att det är just detta du är expert på. Eller så tror du att du är så slug att vi andra inte märker det. Många andra gör det på ett mycket rakare sätt.
*Stintan*
11-10-2011, 10:47
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 11:36)  Nu spelar det kanske inte så stor roll vilken kontrollinstans som brustit, det största ansvaret måste ju ligga på Jurholt själv. Om det sen var slarv och nonchalans, ren dumhet eller medvetet fiffel tycker jag inte spela någon roll. Vill vi verkligen ha sådana makthavare som inte ens kan klara en relativt enkel sak, åtminstone jag ställer betydligt större krav. Gita Ändå har du sida upp och sida ner spytt galla över socialdemokraternas partikassör och anklagat honom för något han inte har med att göra. Varför tar du själv inte reda på fakta innan du slänger ur dig en massa saker. Dessutom verkar du fortfarande inte ha förstått att det inte finns några klart utskrivna regler. Mer märkligt är det väl att de som betalar ut inte reagerar när de ser hyresavier/hyreskontrakt där även sambons namn står med.
CITAT (*Stintan* @ 11-10-2011, 11:38)  Återigen sitter du i en ballong och kastar nubb. Du har förfärligt lätt för att tala om för andra hur dom ska bete sig men är precis likadan själv. Jag har i alla fall inte för vana att tala om för mina meningsmotståndare att de är "körda på forumet". Jag tycker nog att jag nästan alltid håller en rätt hyfsad ton, undantag någon gång då jag bemöter en skribent som hoppat på mig med att ge igen med samma mynt. Sen är det ju så att en del av er läser in saker mellan raderna som jag aldrig skrivit, kanhända är det enklare än att bemöta i sak eller möjligen en form av härskarteknik. Jag tycker att sättet att bemöta Motti i den här tråden är ren mobbing och jag tillåter mig att faktiskt tro att det beror på hennes politiska åsikter. Hade hon varit vänstersympatisör tror jag inte alls man på samma sätt med flit misstolkat och gjort sig lustig över hennes formuleringar Gita CITAT (Anma @ 11-10-2011, 11:45)  Det är trist att du inte ser att det är just detta du är expert på. Eller så tror du att du är så slug att vi andra inte märker det. Många andra gör det på ett mycket rakare sätt. Se mitt svar till Stintan För övrigt är vad jag gör eller inte gör inget som helst försvar för att mobba Motti. Gita
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 12:29)  Jag har i alla fall inte för vana att tala om för mina meningsmotståndare att de är "körda på forumet". Jag tycker nog att jag nästan alltid håller en rätt hyfsad ton, undantag någon gång då jag bemöter en skribent som hoppat på mig med att ge igen med samma mynt. Sen är det ju så att en del av er läser in saker mellan raderna som jag aldrig skrivit, kanhända är det enklare än att bemöta i sak eller möjligen en form av härskarteknik.
Jag tycker att sättet att bemöta Motti i den här tråden är ren mobbing och jag tillåter mig att faktiskt tro att det beror på hennes politiska åsikter. Hade hon varit vänstersympatisör tror jag inte alls man på samma sätt med flit misstolkat och gjort sig lustig över hennes formuleringar Gita
Se mitt svar till Stintan För övrigt är vad jag gör eller inte gör inget som helst försvar för att mobba Motti. Gita Thats it Gita här är det klubben för inbördes beundran som gäller och ingen ska kritisera vänstersympatisörerna.
Du är den som har den allra största pekpinnen här på Odla just nu, Gita. Du domderar och pekar med hela handen så fort någon skrivit något till någon annan som du anser inte passa. Du är den självutnämnde forumspolisen. Är det ditt mål med ditt debatterande? Man kan tro det faktiskt,
När man jämställer Socialdemokraterna med Kommunisterna (vilket ju du också gör mer eller mindre i den andra tråden) så måste jag bara säga att då får man skylla sig själv om man kan anses vara dum.
CITAT (Vippan @ 11-10-2011, 12:36)  Thats it Gita här är det klubben för inbördes beundran som gäller och ingen ska kritisera vänstersympatisörerna. Vilket jävla skitsnack. jag står alldeles bra ensam här i min lilla vänsterkant. Sen att gita är i princip den ende (med några få undantag) från högersidan som håller i gång i debatterna, det kan faktiskt inte jag eller någon annan vänstersympatisör ta någon skuld eller ansvar för.
Gossen Ruda
11-10-2011, 11:53
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 11:29)  Det är inte heller helt lätt att ta någon på allvar som anser sig ha rätten att bemöta andra på det sättet du gör ska du veta. Här på Odla kanske det går bra eftersom ni är några stycken som i likhet med dig anser att debatt är det samma som att håna och nedvärdera meningsmotståndare. Ute i verkligheten är det andra tonfall som gäller och i en seriös debatt hade det troligen varit du som varit körd efter ditt svar till Motti. Tycker att det utvecklats ett väldigt otrevligt tonläge här på Odla där det blivit helt OK med nedvärderande tillmälen , hån och elakheter - alltid från samma håll och alltid riktade åt samma håll tyvärr. Visst, jag klarar det, men förmodligen finns det en och annan som skulle kunna tillföra debatten ganska mycket som helt enkelt drar sig för att delta.
Och vet du vad, jo Mottis åsikter är precis lika mycket värda som dina eller för den delen någon annans. Skärpning, tack! Gita Motti har själv efterlyst varför andra på forumet inte tar henne på allvar och inte förstår henne. Å andra sidan förstår hon inte pikarna tillbaka. Inlägget var ett försök till henne att förklara hur jag ser på saken och ingen annan så du hade kunnat hålla näsan torr. Beträffande otrevligt tonläge så är du en lika bra kålsupare som oss andra så kliv ner från de höga hästarna. Givetvis får Motti också skriva här och framföra sina åsikter, jag ville bara förklara att man blir bedömd efter vad man för fram. Överdrifter, rena lögner och påhopp brukar få negativa återverkningar.
CITAT (Anma @ 11-10-2011, 12:47)  Vilket jävla skitsnack. jag står alldeles bra ensam här i min lilla vänsterkant. Sen att gita är i princip den ende (med några få undantag) från högersidan som håller i gång i debatterna, det kan faktiskt inte jag eller någon annan vänstersympatisör ta någon skuld eller ansvar för. "Vilket jävla skitsnack"? Varför är det skitsnack och dumheter eller pekpinnar så snart någon ifrågasätter något du står för? Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2011, 12:53)  Motti har själv efterlyst varför andra på forumet inte tar henne på allvar och inte förstår henne. Å andra sidan förstår hon inte pikarna tillbaka. Inlägget var ett försök till henne att förklara hur jag ser på saken och ingen annan så du hade kunnat hålla näsan torr. Beträffande otrevligt tonläge så är du en lika bra kålsupare som oss andra så kliv ner från de höga hästarna. Givetvis får Motti också skriva här och framföra sina åsikter, jag ville bara förklara att man blir bedömd efter vad man för fram. Överdrifter, rena lögner och påhopp brukar få negativa återverkningar. Nä, orkar inte längre bemöta dig eftersom du inte kan eller vill ta till dig något vad som än sägs om det inte passar dig. Vidhåller dock att du både borde skämmas och be Motti om ursäkt. Gita
Aqvakul
11-10-2011, 12:09
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 13:05)  Nä, orkar inte längre bemöta dig eftersom du inte kan eller vill ta till dig något vad som än sägs om det inte passar dig. Vidhåller dock att du både borde skämmas och be Motti om ursäkt. Gita Sen när blev du moderator här? GR och Motti är vuxna människor och får själva ta ansvar för det de säger (och sina relation) här på forumet, eller...
CITAT (Gita @ 11-10-2011, 12:58)  "Vilket jävla skitsnack"? Varför är det skitsnack och dumheter eller pekpinnar så snart någon ifrågasätter något du står för? Gita Och så var det där med läsförståelse igen. Som du uppenbarligen har grava problem med. Jag svarade på detta: "här är det klubben för inbördes beundran som gäller och ingen ska kritisera vänstersympatisörerna." Exakt vad har det att göra med vad jag står för? Jag reagerar på att man buntar ihop mig i nån slags inbillad klubb med inbördes beundran. Det har inte ett jota med att göra med vad jag står för och i fall man ifrågasätter det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|