|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Gossen Ruda
13-10-2011, 17:28
CITAT (xlxl67 @ 13-10-2011, 18:23)  Tror ni att det är en kupp?
Med tanke på vad man läser i tidningar så finns det väl inte en chans att han kan sitta kvar? Självklart, någon vill ha bort Juholt eller bara hämnas. Inom partiet eller utifrån. Det här är inget Aftonbabblet grävt upp själva.
Huggorm
13-10-2011, 17:29
Med tanke på vad man läser i tidningar så finns det väl inte en chans att han kan sitta kvar? Juholt dök ju upp från ingenstans och knep partiledarposten. Klart det inte sågs med blida ögon av alla gamla rävar som suttit i åratal och väntat på sin tur!
Blomstertanten
13-10-2011, 17:40
Aftonbladet:Det finns inga regler som sa att Håkan Juholt gjorde fel."Det finns inga regler som sa att Håkan Juholt gjorde fel. Det finns heller inga juridiska grunder för att kräva pengarna tillbaka. – Däremot är det underförstått att vi bara betalar ut ledamotens kostnad, säger Marianne Bjernbäck till Sydsvenskan." Och detta kom Aftonbladet på i dag!!!! Något som fler än jag vetat i flera dagar "Något ironiskt kan tyckas är att Håkan Juholt hade fel när han på presskonferensen efter Aftonbladets avslöjande sa att reglerna han brutit mot "är glasklara".I själva verket finns de inte." I stället för att be om ursäkt för sina lögner och deras dåliga faktakoll så raljerar Aftonbladet över detta!!! Fy fan!!!!! Jag lovar och svär att jag aldrig mer kommer köpa Aftonbladet!!!
Med tanke på vad man läser i tidningar så finns det väl inte en chans att han kan sitta kvar? Kupp...ja, frågan är väl vilka som ligger bakom bara. Ivilket fall så har de lyckats få med sej mediadrevet. Är han oskyldig till att ha försökt fiffla med regler som tydligen inte ens finns nedskrivna så vore det för jävligt om han skulle bli tvungen att avgå. Snacka om att Sverige har blivit ruttet i så fall. Förresten så tycker jag att ni som ändå är trogna högersympatisörer åtminstone kan hålla er till att diskutera sakfrågan om han gjort något fel eller inte. Vad ni tycker i frågan om han bör avgå eller ej är totalt ointressant eftersom ni ändå har er sympatier på annat håll.
Gossen Ruda
13-10-2011, 17:44
CITAT (Blomstertanten @ 13-10-2011, 18:40)  Aftonbladet:Det finns inga regler som sa att Håkan Juholt gjorde fel."Det finns inga regler som sa att Håkan Juholt gjorde fel. Det finns heller inga juridiska grunder för att kräva pengarna tillbaka. – Däremot är det underförstått att vi bara betalar ut ledamotens kostnad, säger Marianne Bjernbäck till Sydsvenskan." Och detta kom Aftonbladet på i dag!!!! Något som fler än jag vetat i flera dagar "Något ironiskt kan tyckas är att Håkan Juholt hade fel när han på presskonferensen efter Aftonbladets avslöjande sa att reglerna han brutit mot "är glasklara".I själva verket finns de inte." I stället för att be om ursäkt för sina lögner och deras dåliga faktakoll så raljerar Aftonbladet över detta!!! Fy fan!!!!! Jag lovar och svär att jag aldrig mer kommer köpa Aftonbladet!!!  Du menar att du erkänner att du gjort fel och köpt Aftonbabblet någon gång? Du borde omedelbart avgå.  Jag kan garantera att jag hållit nollan i 60 år.
Blomstertanten
13-10-2011, 17:50
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2011, 18:44)  Du menar att du erkänner att du gjort fel och köpt Aftonbabblet någon gång? Du borde omedelbart avgå.  Jag kan garantera att jag hållit nollan i 60 år. Just nu skäms jag faktiskt över detta! Hm, men avgå  Nääää! Time out kanske Näää, men utgår snart för lite sömn
"Juholts Bostadssfusk" har de basunerat ut i flera dagar. Fy fan. Jan Helin måste avgå. Genast.
Huggorm
13-10-2011, 18:19
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 19:15)  "Juholts Bostadssfusk" har de basunerat ut i flera dagar. Fy fan. Jan Helin måste avgå. Genast. Den kan vi i alla fall skaka hand på CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2011, 18:44)  Du menar att du erkänner att du gjort fel och köpt Aftonbabblet någon gång? Du borde omedelbart avgå.  Jag kan garantera att jag hållit nollan i 60 år. Jag köpte den en gång år 2001 för att jag ville åt TV-bilagan. Det är inget jag är stolt över så här i efterhand.
Blomstertanten
13-10-2011, 18:28
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 19:15)  "Juholts Bostadssfusk" har de basunerat ut i flera dagar. Fy fan. Jan Helin måste avgå. Genast.
Erkänner att jag läser AB just nu. Men det beror på att där går man hårdast åt Juholt och tidningen får nog information först av alla tack vare en "öppen linje" direkt in i S-drakens kärna. Undrar hur rubrikerna lyder i morgon. Ingen tung S-politiker med självbevarelsedrift vågar stötta honom. Nu gäller det att rädda sitt eget skinn i första hand. Att välja mellan pest o kolera är inte lätt. Sitta kvar eller avgå. Avgå är nog det minst smärtsamma för partiet. Glömde inte väljarna Sahlins fadäser så glömmer man def. inte Juholts. Att ha missnöjda medarbetare har ingen politiker råd med och Juholt verkar ha skapat en hel del sådana. Partiet har faktiskt bäddat för den här situationen helt på egen hand. Problemen började för länge sedan och än har man inte insett allvaret trots väljarras o turbulens i partiet.
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 19:15)  "Juholts Bostadssfusk" har de basunerat ut i flera dagar. Fy fan. Jan Helin måste avgå. Genast.  Jäpp, avgå var ordet....antingen nu eller på en gång!
Red Top
13-10-2011, 18:41
Jag är inte bara irriterad på AB; dem kan man inte vänta sig något annat av, men att SR:s Ekot löper fram i samma spår.  Har alltid trott att man kunde lita på att de har ordentligt på fötter innan de går ut med nyheter. Har ni förresten hört/läst det pinsamma; att Riksdagsförvaltningens enhetschef, Marianne Bjernbäck, i måndags den 10 oktober, lät ändra på reglerna, som ligger ute på hemsidan, så att de nu ser annorlunda ut. När vissa seriösa journalister påpekade detta skyllde hon på att reglerna alltid har ändrats kontinuerligt. Ursäkta, men hur f-n ska Riksdagens ledamöter då få någon ordning på sina redovisningar. Den här historien blir bara sjukare och sjukare. Jag tycker att Riksdagsförvaltningens enhetschef, Marianne Bjernbäck, bör avgå!!
Alla ska avgå, utom Juholt. Det skulle vara rätt åt dem. Jag tycker i synnerhet att Reinfeldt ska avgå. Fast det av helt andra skäl så klart.
CITAT (Red Top @ 13-10-2011, 19:41)  Jag är inte bara irriterad på AB; dem kan man inte vänta sig något annat av, men att SR:s Ekot löper fram i samma spår.  Har alltid trott att man kunde lita på att de har ordentligt på fötter innan de går ut med nyheter. Har ni förresten hört/läst det pinsamma; att Riksdagsförvaltningens enhetschef, Marianne Bjernbäck, i måndags den 10 oktober, lät ändra på reglerna, som ligger ute på hemsidan, så att de nu ser annorlunda ut. När vissa seriösa journalister påpekade detta skyllde hon på att reglerna alltid har ändrats kontinuerligt. Ursäkta, men hur f-n ska Riksdagens ledamöter då få någon ordning på sina redovisningar. Den här historien blir bara sjukare och sjukare. Jag tycker att Riksdagsförvaltningens enhetschef, Marianne Bjernbäck, bör avgå!!  Låter allvarligt. Var har du läst det någonstans? Fast vet inte vilka källor man ska lita på längre. Runstenar kanske.
Huggorm
13-10-2011, 18:49
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 19:45)  Jag tycker i synnerhet att Reinfeldt ska avgå. Fast det av helt andra skäl så klart.  Som sagt, ryktet säger att han kommer avgå i god tid inför nästa val. Frivilligt alltså, inte driven bort från partiledarposten som Juholt, Mona Sahlin och Göran Persson.
Red Top
13-10-2011, 18:52
CITAT (gnon49 @ 13-10-2011, 19:32)  Erkänner att jag läser AB just nu. Men det beror på att där går man hårdast åt Juholt och tidningen får nog information först av alla tack vare en "öppen linje" direkt in i S-drakens kärna. Undrar hur rubrikerna lyder i morgon. Ingen tung S-politiker med självbevarelsedrift vågar stötta honom. Nu gäller det att rädda sitt eget skinn i första hand. Att välja mellan pest o kolera är inte lätt. Sitta kvar eller avgå. Avgå är nog det minst smärtsamma för partiet. Glömde inte väljarna Sahlins fadäser så glömmer man def. inte Juholts. Att ha missnöjda medarbetare har ingen politiker råd med och Juholt verkar ha skapat en hel del sådana. Partiet har faktiskt bäddat för den här situationen helt på egen hand. Problemen började för länge sedan och än har man inte insett allvaret trots väljarras o turbulens i partiet. Jag har lyssnat på dravlet i radio hela dagen. Hur journalisterna kan tolka vissa "tunga S-politiker:s" uttalanden så, att de vill att han ska avgå, begriper inte jag. De flesta de intervjuade hade fortfarande förtroende för Juholt. Någon enstaka sa att man ville avvakta förundersökningen innan man uttalade sig. CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 19:49)  Som sagt, ryktet säger att han kommer avgå i god tid inför nästa val. Frivilligt alltså, inte driven bort från partiledarposten som Juholt, Mona Sahlin och Göran Persson. Det förvånar mig inte. Har man så svårt att tygla sitt humör, som han hade i partiledardebatten, bör man nog ta sitt pick och pack och lämna sin post.
Ja, där lyckades Juholt verkligen visa vad han går för, trots all turbulens. I partiledardebatten, alltså.
Red Top
13-10-2011, 19:01
CITAT (Rihane @ 13-10-2011, 19:48)  Låter allvarligt. Var har du läst det någonstans? Fast vet inte vilka källor man ska lita på längre. Runstenar kanske. Hörde det på Studio 1 på P1. Kommer inte ihåg vad journalisten hette. Har svårt för namn. Hittade bl. annat detta när jag sökte på google: http://rodaberget.wordpress.com/2011/10/12...emsidan-i-smyg/
CITAT (Red Top @ 13-10-2011, 20:01)  Hörde det på Studio 1 på P1. Kommer inte ihåg vad journalisten hette. Har svårt för namn. Hittade bl. annat detta när jag sökte på google: http://rodaberget.wordpress.com/2011/10/12...emsidan-i-smyg/Tackar Fick svar på cahce-länkar som jag undrade över också. Jätteklantigt att ändra på hemsidor. Är i princip runstenar.
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-10-2011, 19:20
Man vet inte om man skall skratta eller gråta när man läser allt här.
Anhängare av S eller kommunisterna letar hela tiden efter något hos dom borgerliga partier som dom kan hacka på. Men om någon våga att säga något om S eller V då blir det ett ramaskri. Man far inte diskutera dom och ännu mindre kritisera dom.
Men vad mig skrämmer är att så många försvarar fifflet. Gör ni likadant? Fifflar ni också om ni får möjlighet?
Jag tycker att fiffel och mygel med våra pengar är lika hemsk oavsett partifärg.
Även om han gör många resor, så sparar han inte sina reseräkningar i flera år utan lämnar säkert in dom allt efter. Och då ser man att oj då det är fel. Jag kan inte köra min bil och hyrbil smatidigt. Men det försvaras här av många....
Att det finns så många människor med så rymligt samvete trodde jag inte. En ärlig människa försvarar inte det.
Flera som citerar här Juholt vad han sa i radion. Det är väl klart att han inte belastar sig själv eller hur?
Elisabeth
Meriona
13-10-2011, 19:22
orka. Och det gäller båda läger. orka.
Huggorm
13-10-2011, 19:30
CITAT (Meriona @ 13-10-2011, 20:22)  orka. Och det gäller båda läger. orka.  Ja, hela Juholt-affären börjar bli ganska tjatig nu. Dags för några nya nyheter.
13-10-2011, 19:32
CITAT (Meriona @ 13-10-2011, 20:22)  orka. Och det gäller båda läger. orka.  Meriona då är det väl bättre med Bonde söker fru.......
Meriona
13-10-2011, 19:35
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-10-2011, 20:32)  Meriona då är det väl bättre med Bonde söker fru.......  Jaaa, för man behöver inte beskåda sina vänner bli osams när de diskuterar!  Elisabeth, du är alltid så klok!
Red Top
13-10-2011, 19:42
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-10-2011, 20:20)  Man vet inte om man skall skratta eller gråta när man läser allt här.
Anhängare av S eller kommunisterna letar hela tiden efter något hos dom borgerliga partier som dom kan hacka på. Men om någon våga att säga något om S eller V då blir det ett ramaskri. Man far inte diskutera dom och ännu mindre kritisera dom.
Men vad mig skrämmer är att så många försvarar fifflet. Gör ni likadant? Fifflar ni också om ni får möjlighet?
Jag tycker att fiffel och mygel med våra pengar är lika hemsk oavsett partifärg.
Även om han gör många resor, så sparar han inte sina reseräkningar i flera år utan lämnar säkert in dom allt efter. Och då ser man att oj då det är fel. Jag kan inte köra min bil och hyrbil smatidigt. Men det försvaras här av många....
Att det finns så många människor med så rymligt samvete trodde jag inte. En ärlig människa försvarar inte det.
Flera som citerar här Juholt vad han sa i radion. Det är väl klart att han inte belastar sig själv eller hur?
Elisabeth Egentligen ska jag inte kommentera det du skriver, eftersom du så uppenbart inte läser vad vi skriver och dessutom har fallit pladask för mediadrevet. Men du kanske ska läsa vad som skrivs på DN kultur i dag, innan du börjar ifrågasätta vår moral. Kanske är det helt enkelt så - att vi inte låter oss styras och luras av massmedia; vi som inte vill döma någon innan alla fakta ligger på bordet. Är det tillåtet att vara S-ledare? "JUHOLTS BIDRAGSAFFÄR
Är det tillåtet att vara S-ledare?
Publicerad i dag 10:27
Oktober 2011 bjuder på en intressant studie i medial asymmetri. Å ena sidan har vi Carl Bildt, en moderat utrikesminister som anklagas för att ha tjänat miljoner på ett afrikanskt inbördeskrig. Detta genererar en del kritiska artiklar, främst på kultursidorna.
Å andra sidan har vi Håkan Juholt. En socialdemokratisk partiledare som anklagas för att ha tagit emot för mycket bostadsbidrag. Detta genererar en hel orkan: löpsedlar, förstasidor, ledarsidor, inrikesnyheter.
Det är dags att vi börjar förstå drevet som en form av psykologisk krigföring. Som spelar på våra mest grundläggande instinkter: panik, flockkänsla, flyktinstinkt. Rubrikerna talar om katastrof, kaos och om Juholts ”svarta måndag”, som om det vore en börskrasch på gång.
Sedan skapas en mobbstämning: ”missnöjet breder ut sig” och nu kräver ”tunga namn inom partiet hans avgång.” Dessa tunga namn visar sig vara två kommunalråd som tidningarna själva ringt upp. Läsaren ska vilja sälla sig till flocken, och det är bråttom: väljarna ”flyr”. Märk väl, de inte bara tvekar, utan de sätter av i full galopp – vill du bli ensam kvar?
Och till sist kommer ”experterna” som myndigt konstaterar att Juholts förtroende är allvarligt skadat. Det här förtroendet är en mycket underlig samtidsfigur; det verkar vara någon typ av aktie. Alla ska gissa vad alla andra tror, ingen får tycka på riktigt.
Visst är det klantigt och fel att ta emot för mycket bostadsbidrag, inget snack om den saken. Men det som oroar mig just nu är de privata mediernas makt över politiken.
Vi ser en utveckling där de ledare som har medierna i sina händer, som Berlusconi, kan begå brott på brott och ändå klara sig. Och där de ledare som försöker genomdriva sociala välfärdsreformer, som Obama, utsätts för hatkampanjer av Murdochägda Fox News.
De senaste två svenska socialdemokratiska partiledarna har båda fått utstå mediala drev utan like. Ingen anledning är för liten, inget fel för obetydligt för att kräva ledarens avgång. Jag bara undrar: är det tillåtet – för någon – att vara socialdemokratisk partiledare?
Kajsa Ekis Ekman kulturdebatt@dn.se"
CITAT (Cacki @ 13-10-2011, 18:44)  Förresten så tycker jag att ni som ändå är trogna högersympatisörer åtminstone kan hålla er till att diskutera sakfrågan om han gjort något fel eller inte. Vad ni tycker i frågan om han bör avgå eller ej är totalt ointressant eftersom ni ändå har er sympatier på annat håll. Men det finns ju trots allt en liten risk att socialdemokraternas partiledare, ingen vet väl riktigt vad MP står, trots allt kan komma att bli Sveriges nästa statsminister, då blir han ju hela Sveriges representant i världen och det tycker jag nog att jag har rätt att ha synpunkter på även om jag inte sympatiserar med sossarna. Dessutom så tycker jag nog att det ligger ett värde i en fungerande opposition. Juholt har ju tyvärr lyckats göra politik till en såpopera. Jag tror också att det ligger ett värde i att vi kan känna respekt för våra toppolitiker oberonde av deras partifärg. Gita
Blomstertanten
13-10-2011, 19:52
CITAT (Gita @ 13-10-2011, 20:45)  Men det finns ju trots allt en liten risk att socialdemokraternas partiledare, ingen vet väl riktigt vad MP står, trots allt kan komma att bli Sveriges nästa statsminister, då blir han ju hela Sveriges representant i världen och det tycker jag nog att jag har rätt att ha synpunkter på även om jag inte sympatiserar med sossarna. Dessutom så tycker jag nog att det ligger ett värde i en fungerande opposition. Juholt har ju tyvärr lyckats göra politik till en såpopera. Jag tror också att det ligger ett värde i att vi kan känna respekt för våra toppolitiker oberonde av deras partifärg. Gita Där har du fel Gita! Vilka är det egentligen som har lyckats göra politik till en såpopera? Jo, det kan vi tacka media för!!!! Vilka är det egentligensom gör allt för att vi inte ska ha en fungerande opposition? Jo, inte helt otippat, media!!!!
Huggorm
13-10-2011, 19:55
CITAT (Blomstertanten @ 13-10-2011, 20:52)  Där har du fel Gita! Vilka är det egentligen som har lyckats göra politik till en såpopera? Jo, det kan vi tacka media för!!!! Vilka är det egentligensom gör allt för att vi inte ska ha en fungerande opposition? Jo, inte helt otippat, media!!!! Inte ens den tredje statsmakten är längre på socialdemokratins sida.
CITAT (Blomstertanten @ 13-10-2011, 20:52)  Där har du fel Gita! Vilka är det egentligen som har lyckats göra politik till en såpopera? Jo, det kan vi tacka media för!!!! Vilka är det egentligensom gör allt för att vi inte ska ha en fungerande opposition? Jo, inte helt otippat, media!!!! Ja, så är det ju. Det är media som styr i allra högsta grad hur det ser ut på den politiska kartan. Media styr vad människor ska tror på. Och har media lyckats så ett frö blir det snabbt en sanning och sedan finns ingen som helst möjlighet att rätta till detta. Aftonbladet har i flera dagar kallat detta för "Juholts bostadsfusk". Nu när de insett att de haft fel hela tiden heter det "Juholts kris" Men vad hjälper det nu? Partiledardebatten, där Juholt faktiskt gjorde ett riktigt bra jobb, hur mycket har det skrivits om det?
Red Top
13-10-2011, 20:02
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 20:55)  Inte ens den tredje statsmakten är längre på socialdemokratins sida. Det var länge sedan om någonsin de var det.
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 20:55)  Inte ens den tredje statsmakten är längre på socialdemokratins sida. Nej, det har verkligen bevisats senaste tiden.
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2011, 18:28)  Självklart, någon vill ha bort Juholt eller bara hämnas. Inom partiet eller utifrån. Det här är inget Aftonbabblet grävt upp själva. Tror du? Jag vet ej själv. Om det är så måste detta vara en av de största skandalerna ngnsin i politikens Sverige. Av det man läser är skall han ju inte ha en chans att sitta kvar tyvärr.
Huggorm
13-10-2011, 20:08
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 21:00)  Ja, så är det ju. Det är media som styr i allra högsta grad hur det ser ut på den politiska kartan. Media styr vad människor ska tror på. Och har media lyckats så ett frö blir det snabbt en sanning och sedan finns ingen som helst möjlighet att rätta till detta. Japp, så är det. Och därför är det så skönt att internet kommit för att stanna. På nätet finns oändliga mängder alternativmedia, och folk får möjlighet att se flera sidor av samma saker och kan bilda sig en uppfattning utifrån egen bedömning och avvägning. Man måste ju inte bara hålla sig till Aftonbladet och SVT.
CITAT (Gita @ 13-10-2011, 20:45)  Men det finns ju trots allt en liten risk att socialdemokraternas partiledare, ingen vet väl riktigt vad MP står, trots allt kan komma att bli Sveriges nästa statsminister, då blir han ju hela Sveriges representant i världen och det tycker jag nog att jag har rätt att ha synpunkter på även om jag inte sympatiserar med sossarna. Dessutom så tycker jag nog att det ligger ett värde i en fungerande opposition. Juholt har ju tyvärr lyckats göra politik till en såpopera. Jag tror också att det ligger ett värde i att vi kan känna respekt för våra toppolitiker oberonde av deras partifärg. Gita Är du medveten om hur många som tappat respekten för Reinfelds hänsynslösa slag mot sjuka människor och sjukförsäkringssystemet?? Vikta det mot Juholts s.k. fiffel (som dessutom verkar vara helt ogrundade anklagelser) och bestäm själv vad du tycker är värst. Berätta sedan här hur du motiverar ditt ställningstagande.
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 20:55)  Inte ens den tredje statsmakten är längre på socialdemokratins sida. Vänta bara tills det händer ngt på högerflanken - då är nog inte den 3e statsmakten på deras sida heller.
Huggorm
13-10-2011, 20:11
CITAT (Cacki @ 13-10-2011, 21:09)  Är du medveten om hur många som tappat respekten för Reinfelds hänsynslösa slag mot sjuka människor och sjukförsäkringssystemet?? Det var nog mestadels folk som redan tidigare ogillade moderaternas politik.
*Stintan*
13-10-2011, 20:11
Enligt DN har nu Riksdagen JO-anmälts ( http://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagen...or-juholt-affar ) För säkerhets skull kopierar jag också in vad det står i länken eftersom en del tydligen inte orkar öppna länkar. Riksdagen JO-anmäls för Juholt-affär Publicerad i dag 10:17 En privatperson har nu anmält riksdagen till Justitieombudsmannen för dess roll i Håkan Juholts utbetalade bostadsbidrag. Anmälaren anser att partiledarens eventuella uppsåt är ovidkommande. På onsdagen inkom anmälan till Justitieombudsmannen. Anmälaren vill pröva om inte ansvaret för de felaktiga utbetalningarna av bostadsbidrag i själva verket vilar hos riksdagsförvaltningen i stället för hos Håkan Juholt själv. ”Att felaktigt utbetalda pengar skall återbetalas råder det ingen tvivel om. Men ansvaret för felaktigt betald ersättning bör ligga hos riksdagsförvaltningen och inte hos ansökaren, i detta fall Håkan Juholt”, skriver anmälaren. ”Denne kan ha vilket uppsåt som helst, men så länge inskickade/inlämnade handlingar är korrekta, så har, enligt mig och många, många andra – myndigheten sista ordet” avslutas beskrivningen. DN.se
Huggorm
13-10-2011, 20:13
CITAT (xlxl67 @ 13-10-2011, 21:09)  Vänta bara tills det händer ngt på högerflanken - då är nog inte den 3e statsmakten på deras sida heller. Nej, det är sant. De grillar nog alla lika gärna, om de bara kan bättra på sin vikande lösnummerförsäljning lite.
Red Top
13-10-2011, 20:15
Det gläder mig att det finns så kloka människor i vårt avlånga land. En  till den som gjorde anmälan.
CITAT (Blomstertanten @ 13-10-2011, 20:52)  Där har du fel Gita! Vilka är det egentligen som har lyckats göra politik till en såpopera? Jo, det kan vi tacka media för!!!! Vilka är det egentligensom gör allt för att vi inte ska ha en fungerande opposition? Jo, inte helt otippat, media!!!! Men visst är det väl ändå Jurholt som bjudit media på en massa smaskiga löpsedlar,och det är ju också Aftonbladet, som är en rent socialdemokratisk tidning, som dragit upp hans tabbar både först och störst, övrig media har väl som vanligt bara hängt på. Tro nu inte att jag tycker synd om honom för enligt min högst personliga uppfattning är han en sällsynt obehaglig typ och jag är förvånad att han nådde så långt som han gjorde innan det tog stopp.Som sagt en subjektiv och högst personlig uppfattning,men sådana får man väl också ha, eller hur? Gita
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:11)  Det var nog mestadels folk som redan tidigare ogillade moderaternas politik. Spekulationer...spekulationer.....och åter alla dessa förbannade spekulationer!! Men visst, skulle du ändå ha rätt så säger det väl mer om "blådårar" än om "vänsterpack"....
Huggorm
13-10-2011, 20:29
CITAT (Cacki @ 13-10-2011, 21:28)  Spekulationer...spekulationer.....och åter alla dessa förbannade spekulationer!! Men visst, skulle du ändå ha rätt så säger det väl mer om "blådårar" än "vänsterpack".... Visst är det så! Fördomar är sällan tagna helt ur luften.
CITAT (Gita @ 13-10-2011, 21:18)  Men visst är det väl ändå Jurholt som bjudit media på en massa smaskiga löpsedlar,och det är ju också Aftonbladet, som är en rent socialdemokratisk tidning, som dragit upp hans tabbar både först och störst, övrig media har väl som vanligt bara hängt på. Tro nu inte att jag tycker synd om honom för enligt min högst personliga uppfattning är han en sällsynt obehaglig typ och jag är förvånad att han nådde så långt som han gjorde innan det tog stopp.Som sagt en subjektiv och högst personlig uppfattning,men sådana får man väl också ha, eller hur? Gita Fast är Aftonbladet så vinklad idag 2011? Juholt har väl inte bjudit på mer än ngn annan egentligen? Det finns ett hop vid det här laget och nog går det jämt upp mellan höger/vänster. Personliga uppfattningar får man förstås ha!
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:29)  Visst är det så! Fördomar är sällan tagna helt ur luften. Tror du verkligen det? Tänk på hur hur många % av svenskarna som röstar vänster vs höger. Tror du verkligen att precis alla alliansare tycker att de nya reglerna är schyssta? Det tror inte jag....
Huggorm
13-10-2011, 20:38
CITAT (Cacki @ 13-10-2011, 21:35)  Tror du verkligen det? Tänk på hur hur många % av svenskarna som röstar vänster vs höger. Tror du verkligen att precis alla alliansare tycker att de nya reglerna är schyssta? Det tror inte jag.... Naturligtvis inte alla, men jag tror att de flesta som klagat på sjukförsäkringarna är sådana som ändå inte haft någon tanke på att rösta på alliansen. Enstaka kappvändare finns dock alltid.
sqrulan
13-10-2011, 20:42
 Ja bli då så less!!!! Juholt stackar´n lär väl dö av en infarkt snart! (bara en tanke)!!! Vuxen mobbing!??
Ja det där med fri press har ju sina nackdelar, beroende på vem som drabbas. Men utan den så hade politiker i allmänhet och Juholt i synnerhet kunna satt sprätt på hur mycket skattemedel som helst. AB lyckades ju med Littorin, så varför inte Juholt. Skall bli skönt om affären tar slut så nyheterna kan ägna sig åt viktigare saker än en partiledares svanesång. Imorgon faller nog bilan om nu ibnte S vill dra ut på smärtan i brist på ny duglig ledare. Tror inte uppdraget är särskilt åtråvärt i ett parti där intrigerna verkar vara ett normalt tillstånd och politiken kommer i andra hand. Att ha en driftkuku som ledare kan aldrig locka väljare.
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:38)  Naturligtvis inte alla, men jag tror att de flesta som klagat på sjukförsäkringarna är sådana som ändå inte haft någon tanke på att rösta på alliansen. Enstaka kappvändare finns dock alltid. Förvisso eftersom det strider så totalt emot vänstersidans ideologi. Virrpannorna som vandrar fram och tillbaka mellan de båda sidorna är ju trots allt inte så många. Förtroendet för Reinfelt har naturligtvis sjunkit ännu mer för oss som redan har våra hjärtan till vänster sedan han visade vilken asgam han i själva verket är. Lägg därtill alla med sina högersympatier till trots ändå vänt sej emot det herr R drivit fram. Har förtroendet ökat eller minskat??
Huggorm
13-10-2011, 20:56
CITAT (gnon49 @ 13-10-2011, 21:53)  AB lyckades ju med Littorin, så varför inte Juholt. Hur gick det egentligen med Littorin, blev det någonsin bevisat att han var skyldig till vad det nu var han var anklagad för? Jag minns inte ens vad det var, men jag minns att han förklarade sig oskyldig och avgick av familjeskäl. Vilket av vissa tolkades som att han egentligen var skyldig...
13-10-2011, 20:57
Skall Riksdagen utgår ifrån att varje riksdagsledamot är en skurk/fifflare?
Det är verligen att skylla ifrån sig. Andra skall kolla mit så att ja inte bedrar.....
Varför skall så många här aldrig kunna diskutera politik i en vänlig och sansat ton?
Tack och lov hat vi olika partier här i landet eller ni kanske vill leva i en enpartistat? Vet ni vad det skulle innebära? Diktatur
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|