Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
malarmaster
Juan Fonseca (tidigare s-riksdagsman)skrev ett inlägg o var kritisk mot juholt,framförallt frågade han sej var invandrarperspektivet tog vägen.åkesson SD hade inte kunnat rensa mer effektivt på kansli o partiposter än vad juholt gjort. ulf
Gita
CITAT (Markus_H @ 26-11-2011, 20:20) *
Aftonbladet är en borgerlig tidning och de "sossar" som du räknar upp Gita är högersossar som inte räknas till mittfåran precis i S.

Och då kan man bortse från deras kritik, eller vad menar du?
Vad blir kvar av S om man bortser från/ räknar bort alla dem som du kallar för högersossar.?
gita
malarmaster
CITAT (Markus_H @ 26-11-2011, 20:20) *
Aftonbladet är en borgerlig tidning och de "sossar" som du räknar upp Gita är högersossar som inte räknas till mittfåran precis i S.

så är man "högersosse" är man ingen sosse?skall de bege sig till centern som ligger närmast eller?
alla partier har falanger,ju mer medlemmar desto fler o större sådana.det är partiledning o partiledares uppgift att få alla att hålla sams o dra åt samma håll.det har hittils gått bra med det för sossarna även om mona haft lite bekymmer ibland men nu ser vi en stor splittring.högerfalangen är relativt stor o tongivande,skall sossarna fortfarande ha en stor väljarandel gäller det att samsas o hålla ihop.
det kommer hela tiden tillbaks till samma problem:juholt. nu i form av dåligt ledarskap.huruvida han har ledaregenskaper vet jag inte,det har hittils inte visat sig men ett vet jag,sossarna har alltid haft starka ledare som lyckats hålla ihop partiet trots upp o nergångar.De närmaste månaderna lär visa juholts framtid,en ödesdag är 7 dec. då SCB stora väljarundersökning publiceras,ligger inte partiet kring 30% då,är juholts framtid som partiledare ifrågasatt. Ulf
Bengalow
Malarmaster! Förutom ett undermåligt språk, så vill jag ge dig ett gott råd. Om du trycker på tangenten som har en pil "uppåt", så får man fram versaler. Det är sådana former i alfabetet man börjar en mening med. Den brukar ligga neråt till vänster. Kommatecken ligger till höger om "m" nere i högra hörnet.
I övrigt måste jag säga, att dina inlägg passar bäst på lekplatsen. Där kan du och Gita slåss om vems pappa som är starkast...Ni har inte en aning om vad socialdemokrati står för - det enda ni tror på är Mammon. Om du målar lika "bra" som du argumenterar, så gu'bevare mig för det hantverket!!!
gnon49
30% för S är nog inte svårt att få, men sedan blir det svårare. Skulle man vinna valet med så låga siffror så blir det ju ingen S-regering utan ett hopkok av S,ev. MP o troligen V. Frågan är om väljarna skulle acceptera den sammansättningen eller om man då hellre lägger sin röst på alliansen.
Motti
Alltså Bengalow ditt nick passar dig bra Beng ! typiskt sosseköret att ge sig på andra och mobba dom när deras åsikter inte passar dina ,tycker du är rent ut sakt oförskämd mot Malarmaster och Gita de har väl lika stor rätt som dig att ha åsikter häräven om de inte stavar som du vill ,tycker ditt inlägg är riktigt lågt och verkar inte alls ha med socialdemokratin att göra där allas lika rätt och människovärde ska gälla .Typiskt att hoppa på folk personligen när man inte kan argumetera på ett vuxet sätt .
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 26-11-2011, 22:20) *
Malarmaster! Förutom ett undermåligt språk, så vill jag ge dig ett gott råd. Om du trycker på tangenten som har en pil "uppåt", så får man fram versaler. Det är sådana former i alfabetet man börjar en mening med. Den brukar ligga neråt till vänster. Kommatecken ligger till höger om "m" nere i högra hörnet.
I övrigt måste jag säga, att dina inlägg passar bäst på lekplatsen. Där kan du och Gita slåss om vems pappa som är starkast...Ni har inte en aning om vad socialdemokrati står för - det enda ni tror på är Mammon. Om du målar lika "bra" som du argumenterar, så gu'bevare mig för det hantverket!!!

Som vanligt kommer här inga analyser eller argument utan bara oförskämdheter. du kan ju redogöra för en gammal socialdemokrat vad socialdemokratin står för idag. det är ju det som är problemet,ingen vet för inga besked kommer.
så länge du inte vill diskutera seriöst så är det ju ingen mening att bemöta dig,jag gör nu ett undantag. Ulf
Motti
Ja det där med lika rätt för alla medmännsklighet solidaritet osv det är inte alla inom vänstern som har anamat det ,det har vi ju set här otaliga gånger !Verkar som att jag som Moderat har störe hjärta än många till vänster giggle.gif
malarmaster
CITAT (gnon49 @ 26-11-2011, 22:23) *
30% för S är nog inte svårt att få, men sedan blir det svårare. Skulle man vinna valet med så låga siffror så blir det ju ingen S-regering utan ett hopkok av S,ev. MP o troligen V. Frågan är om väljarna skulle acceptera den sammansättningen eller om man då hellre lägger sin röst på alliansen.

de senaste valen ger svar på den frågan,2006 fanns det egentligen ingen motpart till alliansen utan 3 löst sammanfogade partier med få gemensamma förslag.
2010 gjordes ett försök att få till en motpart men där skrämdes många sossar iväg av vänsterpartiet.
monas invit enbart till mp hade nog varit mer lyckad.det tillsammans med sd framgång bäddade för läget idag.
nästa val är ju skrivit i stjärnorna,den ekonomiska utvecklingen kommer att fälla avgörandet.
Hittils tror ju folk mer på alliansens ekonomi men mycket beror på att motparten inte levererat något motbud.
blir det sämre tider med ännu större arbetslöshet(o mycket tyder på det)kan vänstersidan ha en chans, om sossarna får till ett trovärdigt program, om vänstern får en partiledare som kan argumentera och om de kan få till ett gemensamt upplägg.alliansen kanske inte heller består som idag,jag skulle inte bli förvånad om t.ex KD kör eget race som stödparti.
MP vet vi inte riktigt var de går,de kanske kör ett eget race.dåliga tider gynnar dessutom sd som alldeles säkert ökar till nästa val, särskilt som ingen vill argumentera mot dem.nu har de ekonomi att utveckla sin partiapparat och får betydligt mer utrymme i media. ulf
Bengalow
malarmaster! Hur mycket tar du betalt för att tapetsera om ett vardagsrum, exempelvis 8x4 m? Fönster på hela ena kortväggen, och 2 dörrhål?

malarmaster
CITAT (Motti @ 26-11-2011, 22:41) *
Ja det där med lika rätt för alla medmännsklighet solidaritet osv det är inte alla inom vänstern som har anamat det ,det har vi ju set här otaliga gånger !Verkar som att jag som Moderat har störe hjärta än många till vänster giggle.gif

om man har hjärta,medkänsla osv. tror jag inte har med vä-hö att göra.det är hur man är som människa.
politik är något annat,inte bara att fördela resurser m.m utan hur man bygger ett samhälle för alla.
det är där skillnaderna syns,ett system ytterst till vä som tycker att .kollektivet skall stå främst med allt gemensamägt , ett annat ytterst till hö där den råa kapitalismen skall styra allt. de flesta vill inte bo i någondera systemet utan vill ha ett mellanting,med egen ekonomisk frihet o valfrihet men med ett skydd från samhället om det går åt pipan.det är väl där vi står idag o diskussionen är ju hur mycket skydd o hur mycket valfrihet individen skall ha.denna diskussion kommer att fortsätta så länge vi har demokrati o olika partier.som jag ser det är det stora problemet att vi inte kan skaffa fram arbete i den utsträckning som krävs,näringslivet växer för sakta,vissa sektorer krymper o inga nya kommer.
det är detta som måste lösas,inte i första hand ersättningsnivåer i socialsystemen.Fixar vi inte arbetslösheten kommer kassan att tömmas o då hjälper inga system. vi blir greker vi med.
detta är ju ett globalt problem och jag har ingen lösning,tyvärr verkar inte politikerna ha det heller. Ulf
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 26-11-2011, 22:58) *
malarmaster! Hur mycket tar du betalt för att tapetsera om ett vardagsrum, exempelvis 8x4 m? Fönster på hela ena kortväggen, och 2 dörrhål?

arbetskostnad 4500:- med normalt underarbete(nerrivning lösa tapeter samt spackling).
krävs hel nerriving o bredspackling lämnar jag pris efter inspektion.
i priset ingår moms,halva arb. kostnaden får dras av i ROT.
priset för ett normalt v-rum blir således 2225:- + material.(som du kan fixa själv om så är)
varför vill du veta det,du vill knappast leja mig. risken är att arbetet blir lika uselt som min argumentering.(dina ord) Ulf
Motti
Det där att vänstern o sossarna skulle stå för all solidaritet och medmännsklighet lika människors värde osv är bullskitt de är lika goda kålsupare som andra , jag ser ju det varje dag här hur de mobbar och trycker ner alla som inte tycker som dom ,lite skrämande tycker jag .Snacka går men snack så det går det går inte .Många verkar leva i en låtsas värld.
*Stintan*
Ju senare timme desto flummigare inlägg kan man iallafall konstatera.
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 26-11-2011, 23:48) *

och här var ett till naughty.gif Ulf
Bengalow
Jag bara gjorde ett tankeexperiment. Sedan glömde jag säga, att det är 8 meter till taket, men det har du väl räknat med...
Precis som i ditt arbetsexempel ovan, så saknar jag fakta i dina s.k. analyser av det "politiska livet". Du kommer med egna tankar om hur borde vara, enligt dina högervridna värderingar. Men som sagt det fattas lite i dina uträkningar, för att dom skall bli trovärdiga.
Priset var attraktivt - jag tror nästan jag skulle nappa på det...
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 27-11-2011, 12:24) *
Jag bara gjorde ett tankeexperiment. Sedan glömde jag säga, att det är 8 meter till taket, men det har du väl räknat med...
Precis som i ditt arbetsexempel ovan, så saknar jag fakta i dina s.k. analyser av det "politiska livet". Du kommer med egna tankar om hur borde vara, enligt dina högervridna värderingar. Men som sagt det fattas lite i dina uträkningar, för att dom skall bli trovärdiga.

du fick priset på ett normalt vardagsrum,takhöjd för ett sådant ligger på 2,4-2,5 m.
normalt åker jag alltid ut o tittar för att kunden skall få ett rättvist pris.
förstår att du utelämnade vissa avgörande fakta,det ingår nog i ditt tankemönster.man får inte ihop sin världsbild annars. Ulf
Gita
CITAT (Bengalow @ 27-11-2011, 12:24) *

Jag saknar fakta i dina s.k. analyser av det "politiska livet". Du kommer med egna tankar hur det borde vara, enligt dina vänstervridna värderingar. Men som sagt det fattas lite i din argumentering för att den skall bli trovärdig.
Gita
jaj-51
CITAT (*Stintan* @ 26-11-2011, 23:48) *

Mins ett finansborgaråd i Stockholm som tyckte det var normalt med ett par starköl till lunchen.
Anma
Det här börjar bli komik på hög nivå. rotfl.gif
Gita
CITAT (Anma @ 27-11-2011, 20:14) *
Det här börjar bli komik på hög nivå. rotfl.gif

Men det har det väl varit rätt länge nu?
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 27-11-2011, 20:18) *
Men det har det väl varit rätt länge nu?
Gita

Hög nivå vette tusan.
Gita
CITAT (Anma @ 27-11-2011, 20:21) *
Hög nivå vette tusan.

Komik i alla fall. Betr, nivån så har jag ingen åsikt:
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 27-11-2011, 20:33) *
Komik i alla fall. Betr, nivån så har jag ingen åsikt:
Gita

Tack för underhållningen oavsett nivå! smile.gif
Ajöken
Gita
CITAT (Anma @ 27-11-2011, 20:36) *
Tack för underhållningen oavsett nivå! smile.gif
Ajöken

Sov gott, du med!
Gita
Anma
xxx felpost
Gossen Ruda
Rudan simmar in på scenen igen. Fast under mellantiden har jag blivit uppgraderad med nya funktioner och förbättringar, Gossen Ruda ver. 2.0 är här. En lugnare version som inte kommer att inlåta sig i provokationer och meningslösa ordväxlingar. En del kommer att inse sin totala negligering.

Jag har haft koll under tiden så jag vet som avhandlats men jag hade kunnat låta bli, inget har förändrats de sista månaderna. Motti och malarmaster, får jag utnämna er och några till som medlemmar i Odlas idisslargäng? Precis som kossorna som ligger på ängen och rapar upp maten för att tugga den en gång till tuggar ni om samma sak, om och om igen. Tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg, tugg. Hela tiden bara alliansens förträfflighet och S och Juholts dålighet. Samma argument hela tiden. Kom med något nytt!

Beträffande Juholt så börjar nu ett mönster framträda, en förtalskampanj från ett fåtal S-medlemmar. Veronica Palm gick nyss ut och uppmanade dessa att hålla käft. Sahlin, Östros, babyface från Sigtuna m.fl. driver en förtalskampanj med grumligt mål. De känner sig nog sura efter att ha blivit skuffade åt sidan men tydligen är den personliga hämnden viktigare än partiets väl och ve. Det första som blir lidande i såna sammanhang är sanningen. Baktaleri är sällan sanning så när man får höra att Juholt säger en sak själv och andra påstår att han sagt något annat är det dags att ta fram saltkaret. Låt skadeglädjen stanna i gallan. Det är dock knappast någon splittring utan bara ett fåtal högljudda gnällspikar.
Blomstertanten
Ohly: Fanns en uppgörelse om att bojkotta SVT
Det fanns en uppgörelse bland de rödgröna att bojkotta SVT-debatten.
Det säger nu Lars Ohly, V, till Svenska Dagbladet och menar att Miljöpartiet backade.
- Vi var helt överens, säger han.

Juholt hotar att bojkotta SVT . Håkan Juholt, S, och Lars Ohly, V, valde att stå över partiledardebatten i SVT efter beskedet att de skulle stå bredvid Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson i studion.
Håkan Juholt hävdade senare att det fanns en uppgörelse mellan Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet att bojkotta den omtvistade debatten i oktober i år – om inte placeringen i studion ändrades.
– Vi var helt överens alla tre om att det här måste man ändra på, annars kan vi inte ställa upp på debatten, säger Lars Ohly till Svenska Dagbladet.
Miljöpartiet var med på uppgörelsen, säger Ohly – men valde att delta i debatten.

Expressen:
Huggorm
Och det var ett mycket vist beslut av MP. V och framför allt S gjorde verkligen ett självmål där.
gnon49
Ja MP insåg i sista stund det tokiga i beslutet och gick stärkt ur debatten. Att tänka på konsekvenserna av ett beslut är inte fel. Där dabbade sig S o V. Man lär förhoppningsvis av misstagen.
Gossen Ruda
Vet inte om och hur styrkeförhållandena har ändrats, det beror nog på varje persons förutfattade meningar. Det skall dock bli intressant att se hur SVT agerar. Böjer nacken eller riskerar haltande debatter?
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2011, 18:02) *
Vet inte om och hur styrkeförhållandena har ändrats, det beror nog på varje persons förutfattade meningar. Det skall dock bli intressant att se hur SVT agerar. Böjer nacken eller riskerar haltande debatter?

Jag tror att SVT vinner den maktkampen. Så länge MP och SD finns kvar som motpart till alliansen så är debatten säkrad. S däremot bör inte missa fler chanser att försöka ta åtminstone enstaka poänger.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2011, 18:02) *

Frågan är väl i stället om S och Juholt har råd med att upprepa tilltaget att sätta sig över demokratiska spelregler. Man kanske bör komma ihåg att man precis som SD är en del av oppositionen.
För övrigt, med facit i hand, dvs, ett antal opinionsmätningar, vet vi ju att de enda som förlorade på Juholts
agerande var han själv och S
Gita
P.s En liten vädjan till dem som väljer att lägga ut långa texter istället för som man normalt gör lägga ut en länk. Kan ni inte tänka på att ni gör forumet oerhört trögmanövrerat, åtminstone för oss som sitter med en laptop modell mindre. D.s
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 01-12-2011, 18:18) *
Jag tror att SVT vinner den maktkampen. Så länge MP och SD finns kvar som motpart till alliansen så är debatten säkrad. S däremot bör inte missa fler chanser att försöka ta åtminstone enstaka poänger.

Det finns nog utrymme för kompromisser. smile.gif HJ vägrade inte att befinna sig i samma rum, bara placeringen i rummet. Fö består oppositionen av S, V och MP och inget annat. SD är en vågmästare som knappast kan räknas till oppositionen enligt min enkla mening.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2011, 20:15) *
Det finns nog utrymme för kompromisser. smile.gif HJ vägrade inte att befinna sig i samma rum, bara placeringen i rummet. Fö består oppositionen av S, V och MP och inget annat. SD är en vågmästare som knappast kan räknas till oppositionen enligt min enkla mening.

ett oppositionsparti är ett parti som inte ingår i regeringsunderlaget,oavsett partiets åsikter så är därmed också sd ett sådant.mej veterligt har inte s,v o mp något organiserat samarbete eller gemensam politik så det går inte heller att säga att de utgör ett "block". deras valsamarbete upphörde i o m valresultatet.
sverige har 4 oppositionspartier,så är det bara, o 4 regeringspartier.hur man vill ställa upp dem för debatt kan givetvis diskuteras men svt resonemang var logiskt.kanske väljer de en annan lösning nästa gång,men i vilket fall så är det de partier som ev. inte kommer som förlorar på saken. Ulf
xlxl67
Självklart ställer man upp och lika självklart tror jag v, s och mp inte vill stå tillsammans med sd.
Symboliskt visar ju det att man tillsammans vill vara opposition och där hör inte sd hemma. Alla partier skyr sd som pesten och det är helt förståeligt.
gnon49
CITAT (malarmaster @ 01-12-2011, 20:39) *
ett oppositionsparti är ett parti som inte ingår i regeringsunderlaget,oavsett partiets åsikter så är därmed också sd ett sådant.mej veterligt har inte s,v o mp något organiserat samarbete eller gemensam politik så det går inte heller att säga att de utgör ett "block". deras valsamarbete upphörde i o m valresultatet.
sverige har 4 oppositionspartier,så är det bara, o 4 regeringspartier.hur man vill ställa upp dem för debatt kan givetvis diskuteras men svt resonemang var logiskt.kanske väljer de en annan lösning nästa gång,men i vilket fall så är det de partier som ev. inte kommer som förlorar på saken. Ulf

Så är det. Det finns inget oppositionsblock, bara 4 oppositionspartier med var sin politik. Fast i riksdagen har dom enats i flera frågor den sista tiden. Regeringen har åkt på eller riskerar nederlag i en del frågor.
Gossen Ruda
Hårklyverier är inte min paradgren så jag avstår från vidare ordväxling men jag vill bara påminna om bättre tider när S bildade minoritetsregering med stöd av V, eller VPK som det hette då. De ingick inte i regeringen men röstade sällan eller aldrig emot men jag tror ingen med förståndet i behåll kallade VPK för ett oppositionsparti. Opposition betyder motsatt men SD skulle helst av allt vilja sitta med i regeringen och röstar emot mest för att jäklas med FR & co.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2011, 21:43) *
Hårklyverier är inte min paradgren så jag avstår från vidare ordväxling men jag vill bara påminna om bättre tider när S bildade minoritetsregering med stöd av V, eller VPK som det hette då. De ingick inte i regeringen men röstade sällan eller aldrig emot men jag tror ingen med förståndet i behåll kallade VPK för ett oppositionsparti. Opposition betyder motsatt men SD skulle helst av allt vilja sitta med i regeringen och röstar emot mest för att jäklas med FR & co.

VPK var ett stödparti men tillhörde oppositionen. att man tillhör oppositionen betyder ju inte att man inte kan samarbeta med regeringen.många frågor förhandlades det om mellan vpk o s på den tiden.
som sagt,det kan tyckas vara hårklyverier men då får man hitta på ett annat namn på de partier som inte ingår i regeringen.tills vidare är det opposition som gäller,skillnad hade varit om några av partierna hade haft ett samarbete typ alliansen,då hade det gått att dela in oppositionen i grupper eller block,det finns i andra länder o i eu-parlamentet.dock inte i sverige för närvarande. Ulf
Motti
I och med att ingen vill ha med SD att göra kommer dom bli ännu starkare nästa val ,har hört många som är förbannade och tänker rösta på SD nästa val och dom jag pratat med är sossar bla de är trötta på invandrarpolitiken och att det läggs lock på den hela tiden .Korten på bordet säger många ta diskutionen med SD ,ja det är vad jag har hört bland folk .Tror det finns en stor fara med att inte ta invandrarpolitiken öppet för det finns faktiskt många som är upprörda över att det ständigt läggs locket på och att inte diverse problem diskuteras öppet .Men tyvär har det ju blivit så att så fort någon har en åsikt om invandringspolitiken så skiker många "rasist" och ingen vill väl bli stämplad som rasist för att man vill lösa problemen ?
Huggorm
CITAT (Motti @ 01-12-2011, 22:05) *
I och med att ingen vill ha med SD att göra kommer dom bli ännu starkare nästa val ,har hört många som är förbannade och tänker rösta på SD nästa val och dom jag pratat med är sossar bla de är trötta på invandrarpolitiken och att det läggs lock på den hela tiden .Korten på bordet säger många ta diskutionen med SD ,ja det är vad jag har hört bland folk .Tror det finns en stor fara med att inte ta invandrarpolitiken öppet för det finns faktiskt många som är upprörda över att det ständigt läggs locket på och att inte diverse problem diskuteras öppet .Men tyvär har det ju blivit så att så fort någon har en åsikt om invandringspolitiken så skiker många "rasist" och ingen vill väl bli stämplad som rasist för att man vill lösa problemen ?

Expo, som är en tankesmedja på vänsterkanten och därmed SD:s bittraste fiende, har sammanställt hur en optimal kommun skulle se ut utifrån de motioner SD lagt. Läs och förfasas:

http://expo.se/2011/sverigedemokraternas-m...ommun_4534.html
Gossen Ruda
I min värld kan ett parti inte samtidigt vara i opposition OCH stödparti.
Motti
Varför inte ? om det gynnar landet .
*Stintan*
CITAT (Motti @ 01-12-2011, 22:05) *

Varför i hela fridens dar skulle sossar rösta på SD för att dom är trötta på alliansens invandrarpolitik???? Har du missat att det är alliansen som regerar?
Red Top
CITAT (Huggorm @ 01-12-2011, 22:09) *
Expo, som är en tankesmedja på vänsterkanten och därmed SD:s bittraste fiende, har sammanställt hur en optimal kommun skulle se ut utifrån de motioner SD lagt. Läs och förfasas:

http://expo.se/2011/sverigedemokraternas-m...ommun_4534.html

Expo är inte "en tankesmedja på vänsterkanten".

Expo är en stiftelse. Så här beskriver de sig själva:

"Stiftelsen Expo kartlägger, granskar och informerar om högerextrema och rasistiska tendenser i samhället. Vår vision är ett demokratiskt samhälle där människor inte förföljs, trakasseras eller fråntas sina rättigheter på grund av hudfärg, etniskt ursprung, sexuell läggning eller religion. Ganska självklart, eller hur?
"

Tidskriften Expo beskriver sig så här:

"Expo är den enda svenska tidskrift som kontinuerligt bevakar den organiserade intoleransen och berättar om dess konsekvenser. Här finns reportagen, analyserna och granskningarna. Möt människorna som drabbas av hatet och grupperna som sprider det.

Fördomar bemöts bäst med kunskap.

Det är därför vi tycker att vi är Sveriges viktigaste tidskrift.
"

Tidskriften finns både i pappersformat och som nättidning.

Jag rekommenderar alla, oavsett politisk hemhörighet att läsa den.
Huggorm
Same same but different
VitaFingrar
CITAT (*Stintan* @ 01-12-2011, 23:05) *
Varför i hela fridens dar skulle sossar rösta på SD för att dom är trötta på alliansens invandrarpolitik???? Har du missat att det är alliansen som regerar?

Tyvärr har hon ju en poäng, jag har pratat med jättemånga somröstat på SD i ren protest. Inte bara sossar såklart, utan både röda och blåa. Det är inte bara alliansens invandrarpolitik det gnälls på, utan hur integrationsfrågan har bemötts - eller snarare INTE bemötts - av alla riksdagspartier.
Motti
Nu är Stintan på hugget igen wink.gif
gnon49
Skriver Expo om vänsterextrema grupperingar i samhället också tro. Dom står ju trots allt för merparten av våldet.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 01-12-2011, 23:16) *
Nu är Stintan på hugget igen wink.gif

Tack detsamma!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon