Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Gossen Ruda
Intressant med uppgången för S som också kan betecknas som statistiskt säker, liksdom M:s tillbakagång. Att det var väntat är inget som förvånar, dock att den kommer så snabbt. Jag hade förväntat mig att det skulle dröja någon månad till. Folk glömmer lätt, mycket lättare än vad politiska fanatiker tror. Ett mannaminne är högst ett halvår. biggrin.gif
Cacki
Gita. Du anklagar mej för att vara trångsint, bitter, hatisk och missundsam.
Vi kanske ska ta och reda ut begreppen lite.

Trångsynt: För att jag inte ser på samhället som du? Nej det gör jag inte. Jag ser även de mest sårbara och som far mest illa i samhället, de där som enligt dina politiska åsikter helst ska sparkas undan, de där som ska offras för att människor som redan lever gott ska få ännu mer. Jag tycker inte att det är okej att klyftorna mellan fattig och rik ökar, inte heller gillar jag rösterna som försöker få det som att låta som om vi inte har råd att stötta dessa människor samtidigt som plånboken blir allt tjockare för sådana som du. Du har väl för jösse namn så du klarar dej ändå. Det säger du ju själv i alla fall. Därför uttrycker jag mina åsikter om det. Är jag trångsynt bara för det, menar du?

Bitter: Inte för mitt eget öde men visst är jag ledsen och besviken för att allt fler är på väg att tappa solidaritetskänslan ju mer de får i egna plånboken. Bitterhet är något man känner när man resignerar och tar på sej offerrocken. När man tappar hoppet att kunna påverka och förändra, men än har jag faktiskt inte tappat hoppet.

Hatisk:?? Nej, men jag tycker fruktansvärt illa om vissa egenskaper och uttryckssätt som du besitter och det står jag för och protesterar mot. Hur var det med åsiktsfriheten och yttrandefriheten?

Missundsam: Inte mot dem som behöver samhällets hjälp och stöttning men möjligen mot dem som försöker roffa åt sej så mycket som möjligt t.o.m kan med att göra det på de mest utsattas bekostnad. Så det beror allt på hur man ser på vilken missundsamhet som är värst...

Mina, som du kallar det, försök att förlöjliga dej grundar sej nog mest på att jag tycker att du är löjlig helt enkelt. I mina ögon är man det när man försöker sätta sej på höga hästar och sätter upp regler hur andra ska vara när man inte efterlever dem själv. När man å ena sidan tycker att andra ska sköta sej moraliskt exemplariskt och själv t.o.m är i stånd att begå brottsliga handlingar. Hur kan man klandra andra då? Löjligt!
(Du borde väl insett att du hade möjlighet att gå till soc och be om hjälp om nu du och din familj inte kunde klara er på en lön den gången du anlitade svart nanny. Det är liksom därför vi har ett sådant trygghetssystem i samhället, förstod du inte det? Se nu bara vad det ställde till med vad det gäller din egen trovärdighet och vilken respekt man känner inför åsikterna du uttrycker. Det var väl himla dumt att t.o.m skryta om dina bedrifter här på odla?)
Det gäller att kunna sätta in sej själv i ett större sammanhang och inse att sina åsikter även måste innefatta en själv, annars framstår man som....ja, just löjlig och dåligt verklighetsförankrad!
Gita
CITAT (*Stintan* @ 13-11-2011, 10:20) *
Varför skyller du ifrån dig som en barnunge? " Det var inte jag som börjde...de va......." . Det är inte sant att det alltid är andra som ger sig på dig först! Lite självransakan borde du väl ändå kunna förmå dig till. Du blir nog bemött på samma sätt som du själv bemöter andra.

Kom med några exempel där du inte drar ut något ur sitt sammanhang istället för alla dina allmänna anklagelser.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 09:56) *
Fast 27,4 % är väl ändå inte särskilt imponerande? 49,3% för Alliansen mot 43,2 för oppositionen. Dessutom kanske man inte så tvärsäkert skall räkna in Mp, de tillhör ju inte egentligen det röda blocket och ingen vet väl riktigt vilken väg de kommer att gå.
Gita

Jaha. Så S skulle ökat med 10 procentenheter eller nåt i ett svep?
Det viktiga är att raset är stoppat och nu kan man koncentrera sig på att öka i lugn och ro.
Gita
CITAT (Cacki @ 13-11-2011, 11:47) *
Gita. Du anklagar mej för att vara trångsint, bitter, hatisk och missundsam.
Vi kanske ska ta och reda ut begreppen lite.

Trångsynt: För att jag inte ser på samhället som du? Nej det gör jag inte. Jag ser även de mest sårbara och som far mest illa i samhället, de där som enligt dina politiska åsikter helst ska sparkas undan, de där som ska offras för att människor som redan lever gott ska få ännu mer. Jag tycker inte att det är okej att klyftorna mellan fattig och rik ökar, inte heller gillar jag rösterna som försöker få det som att låta som om vi inte har råd att stötta dessa människor samtidigt som plånboken blir allt tjockare för sådana som du. Du har väl för jösse namn så du klarar dej ändå. Det säger du ju själv i alla fall. Därför uttrycker jag mina åsikter om det. Är jag trångsynt bara för det, menar du?

Bitter: Inte för mitt eget öde men visst är jag ledsen och besviken för att allt fler är på väg att tappa solidaritetskänslan ju mer de får i egna plånboken. Bitterhet är något man känner när man resignerar och tar på sej offerrocken. När man tappar hoppet att kunna påverka och förändra, men än har jag faktiskt inte tappat hoppet.

Hatisk:?? Nej, men jag tycker fruktansvärt illa om vissa egenskaper och uttryckssätt som du besitter och det står jag för och protesterar mot. Hur var det med åsiktsfriheten och yttrandefriheten?

Missundsam: Inte mot dem som behöver samhällets hjälp och stöttning men möjligen mot dem som försöker roffa åt sej så mycket som möjligt t.o.m kan med att göra det på de mest utsattas bekostnad. Så det beror allt på hur man ser på vilken missundsamhet som är värst...

Mina, som du kallar det, försök att förlöjliga dej grundar sej nog mest på att jag tycker att du är löjlig helt enkelt. I mina ögon är man det när man försöker sätta sej på höga hästar och sätter upp regler hur andra ska vara när man inte efterlever dem själv. När man å ena sidan tycker att andra ska sköta sej moraliskt exemplariskt och själv t.o.m är i stånd att begå brottsliga handlingar. Hur kan man klandra andra då? Löjligt!
(Du borde väl insett att du hade möjlighet att gå till soc och be om hjälp om nu du och din familj inte kunde klara er på en lön den gången du anlitade svart nanny. Det är liksom därför vi har ett sådant trygghetssystem i samhället, förstod du inte det? Se nu bara vad det ställde till med vad det gäller din egen trovärdighet och vilken respekt man känner inför åsikterna du uttrycker. Det var väl himla dumt att t.o.m skryta om dina bedrifter här på odla?)
Det gäller att kunna sätta in sej själv i ett större sammanhang och inse att sina åsikter även måste innefatta en själv, annars framstår man som....ja, just löjlig och dåligt verklighetsförankrad!

Om du skulla ta och läsa nedanstående rader en gång. Ett inlägg från dig. Ordagrant citerat.
"Äsch, bry er inte om trollpackan. Hon har säkert bara röjt undan slattarna från vinkällaren och nu sitter hon här och övar sina färdigheter i trollkonst igen...
(Man får allt säga att hon är en flitig och noggrann städerska, lilla RUTagitan.)"

Kan man kalla det annat än bittert, hatiskt och trångsynt.
Ta sen och läs slutraderna i ditt långa,långa försvarstal "Det gäller att kunna sätta in sej själv i ett större sammanhang och inse att sina åsikter även måste innefatta en själv, annars framstår man som....ja, just löjlig och dåligt verklighetsförankrad!" Kanske du skulle ta och tänka över även dem ett par gånger för det bör väl gälla i lika stor utsträckning dig själv som det gäller andra.
Gita
gnon49
Bra att raset för S har minskat. Då kanske Juholt sitter lite säkrare och ser till att S inte ökar alltför mycket. Ligger han lågt kanske S ökar lite till.
Men alliansen leder ju ännu stort även utan KD. Vill Juholt dessutom inte delta i debatterna inför valet så är saken biff. S idelösa politik leder aldrig till valseger.
Svårt att se att Juholt kan reparera sin image som driftkuku även inom dom egna leden. S-debattörerna är inte nådiga mot honom.
Gita
CITAT (Cacki @ 13-11-2011, 09:22) *
Och vem är det som sitter och spyr sin bitterhet nu då?
Du framstår faktiskt som ett skämt själv Gita. En riktig nidbild av värsta sortens överklasshoppa. Du pratar ofta om att sossarna är bakåtsträvande men jag undrar vem det är som drömmer sej tillbaks till svunnen tid. Inse att det är en annan tid nu och att översitteri och överklassfasoner hör till det förgågna. Du skulle levt för hundra år sedan istället!

Kanske du skulle spara lite på okvädningsorden och tänka efter lite ibland.Men som jag sa till Gossen Rudan i slutänden säger de ju mest om avsändaren.

Att socialdemokratins storhetstid är över är jag ju långt i från ensam att anse ,i alla fall så länge de inte kan presentera en politik anpassad till dagens samhälle.. Det går inte att vrida klockan tillbaka till det gamla industriarbetarsamhället där klass stod mot klass. Dagens konflikt/motsättningar gäller snarare de som vill se en stark stat mot dem som föredrar den starka individen.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 12:30) *
Kom med några exempel där du inte drar ut något ur sitt sammanhang istället för alla dina allmänna anklagelser.
Gita

Rota i arkivet kan du göra själv. Jag har annat att göra. Jag hävdar ändå att du är precis lika skyldig till att starta påhopp som någon annan.
Gita
CITAT (Anma @ 13-11-2011, 12:32) *
Jaha. Så S skulle ökat med 10 procentenheter eller nåt i ett svep?
Det viktiga är att raset är stoppat och nu kan man koncentrera sig på att öka i lugn och ro.

Fast skillnaden mellan blocken (dryga 6 %-enheter) har väl knappast förändras, det S gått fram har ju v och Mpi stort sett tappad.
(Om vi nu trots allt skall räkna in Mp i det röda blocket)
Gita
gnon49
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 09:34) *
Jag gillar inte Rudas spefulla kommentar i signaturen.

Men jag känner Gossen Ruda som en stark profil här på forumet, som både ger och tar med samma glada själ. Han kan vara väldigt sarkastisk i debatterna, men är samtidigt väldigt kunnig och hjälpsam när det gäller facktrådarna.

Gita däremot bidrar nästan uteslutande med utpräglade översittarfasoner. Du kastar dig ofta in i debatterna utan att vara särskilt påläst och får du mothugg så avviker du snabbt från ämnet eller anser dig personligt påhoppad. Allt fler har avslöjat dina metoder...

Så kränkningar går bra bar man är i övrigt en hyvens person och har rätt politisk åskådning. Det gäller att tillhöra rätt vargflock.
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 13:01) *
Kanske du skulle spara lite på okvädningsorden och tänka efter lite ibland.Men som jag sa till Gossen Rudan i slutänden säger de ju mest om avsändaren.
Gita

Istället för att tjata om detta om och om igen, vilket säger en del om dig, skulle du kanske reda ut vad du menade med att påstå att ett flertal av oss till vänster om mitten hade Juholt som "den store ledaren"? Du svänger dig gärna med floskler för att undvika att ta debatter där du själv kommer till korta.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 13-11-2011, 13:23) *
Rota i arkivet kan du göra själv. Jag har annat att göra. Jag hävdar ändå att du är precis lika skyldig till att starta påhopp som någon annan.

Tja, hävda kan du ju alltid, fast så vanligt förekommande är tydligen inte mina "påhopp" eftersom du behöver rota runt i arkiven.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 13:37) *
Tja, hävda kan du ju alltid, fast så vanligt förekommande är tydligen inte mina "påhopp" eftersom du behöver rota runt i arkiven.
Gita

Så du menar att jag ska ha i huvudet vilka gånger den ena eller den andra startat påhoppen? För det var väl startat det var fråga om?
Anma
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 13:37) *
Gita

Tja, du har en tämligen vanligt förekommande vana att säga att folks debatteknik är bristande och att de inte ger ett särskilt smart intryck. Med olika varianter av ordval. Det kan man ju kalla påhopp om man nu är på det humöret.

Angående debatten då, som vi för just nu. Det var det inte frågan om hur det låg till mellan blocken utan just hur det låg till med socialdemokraterna. Där har man lyckats stoppa fallet, förvånansvärt snabbt om man frågar mig. Nu kan det bara gå åt rätt håll, förutsatt att den "stora ledaren" sköter sina kort rätt i fortsättningen.
Gita
CITAT (Anma @ 13-11-2011, 14:44) *
Tja, du har en tämligen vanligt förekommande vana att säga att folks debatteknik är bristande och att de inte ger ett särskilt smart intryck. Med olika varianter av ordval. Det kan man ju kalla påhopp om man nu är på det humöret.

Angående debatten då, som vi för just nu. Det var det inte frågan om hur det låg till mellan blocken utan just hur det låg till med socialdemokraterna. Där har man lyckats stoppa fallet, förvånansvärt snabbt om man frågar mig. Nu kan det bara gå åt rätt håll, förutsatt att den "stora ledaren" sköter sina kort rätt i fortsättningen.

Tja, okvädningsord, nedsättande tillmälen eller t.ex. Rudans signatur ger väl inget särskilt smart intryck, det kan du väl ändå hålla med om? Det tycker i alla fall inte jag och det står jag för. Inte heller det nedlåtande sätt man bemöter Mottis inlägg ter sig särskilt intelligent i mina ögon.

Betr. debatten, självklart kan och kommer mycket hända fram till nästa val och jag tror säkert att S kommer att sega sig upp mot 30% förutsatt att "den store ledaren" inte gör några större tavlor, men de kommer säkerligen aldrig att bli det helt dominerande partiet i svensk politik igen.
gita
Anma
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 15:01) *
Tja, okvädningsord, nedsättande tillmälen eller t.ex. Rudans signatur ger väl inget särskilt smart intryck, det kan du väl ändå hålla med om? Det tycker i alla fall inte jag och det står jag för. Inte heller det nedlåtande sätt man bemöter Mottis inlägg ter sig särskilt intelligent i mina ögon.

Betr. debatten, självklart kan och kommer mycket hända fram till nästa val och jag tror säkert att S kommer att sega sig upp mot 30% förutsatt att "den store ledaren" inte gör några större tavlor, men de kommer säkerligen aldrig att bli det helt dominerande partiet i svensk politik igen.
gita

Nu var det inte i första hand Rudans tilltag eller på vilket sätt Motti bemöts jag tänkte på, utan dina påhopp genom åren. De är många och flitligt förekommande.

Spekulera kan man ju åt alla håll, om man nu vill det.
Gita
CITAT (Anma @ 13-11-2011, 15:11) *
Nu var det inte i första hand Rudans tilltag eller på vilket sätt Motti bemöts jag tänkte på, utan dina påhopp genom åren. De är många och flitligt förekommande.

Exempel?, (ej tagna ur sitt sammanhang)
Gita

Anma
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 15:23) *
Exempel?, (ej tagna ur sitt sammanhang)
Gita

Ja, det är väl bara att gräva i minnet?
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 13-11-2011, 13:36) *
Så kränkningar går bra bar man är i övrigt en hyvens person och har rätt politisk åskådning. Det gäller att tillhöra rätt vargflock.

Kränkningar är aldrig OK, men visst har man större förtroende för de som är hjälpsamma och kunniga om odling, än de som mest finner nöje att göra sig lustiga över andra....
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 13-11-2011, 15:01) *
gita

Smart eller inte smart, det får effekt iaf. Du är fö den ende i hela världen som kan se till att jag tar bort den. Efter ursäkten.

Beträffande opinionsundersökningen så kollade jag siffrorna i GP. Där ser det annorlunda ut, S backar och M går framåt men det beror på att man jämför med valresultatet. Svd jämförde med förra mätningen och då blir det tvärtom. Lögn, förbannad lögn eller statistik - samma skit. En sak är dock säker, nu har det vänt för S. Sänket Juholt har blivit flötet Juholt och vi får se hur mycket det kommer att stiga. Moderaterna kan bara se på när de hamnar bakom flötet, men det är ganska vanligt förekommande bland M-sympatisörer.
gnon49
Bara att gratulera Juholt till att lärt sig simma. Nu gäller det att nå ytan, försöka kravla sig upp i S-ekan o ro utav bara den. Tvivlar på den kroppshyddan klarar allt detta utan att bli full av mjölksyra. Möjligen kan han få hjälp av någon trogen apostel som kan gå på vattnet. Men det kan ju vare en judas som erbjuder hjälpen. Livbojen kan vara gjord av bly. Då blir det bottenkänning igen.
Vippan
Den här frälsareturnen som Juholtarn far land o rike runt med jag bara undrar vem som bekostar det kalaset,är det vi skattebetalare?
Blomstertanten
CITAT (Vippan @ 13-11-2011, 17:33) *
Den här frälsareturnen som Juholtarn far land o rike runt med jag bara undrar vem som bekostar det kalaset,är det vi skattebetalare?

Troligen partiet
Red Top
CITAT (Vippan @ 13-11-2011, 17:33) *

De flesta riksdagsledamöter far land och rike runt hela tiden, för att träffa människor. Landstings-, kommunalpolitiker, medlemmar i lokal och regionalföreningar, arbetsplatsbesök etc. Det är absolut inget unikt för Juholt. Skillnaden är bara medias vinklingar.

Vem minns inte Reinfeldts kvinnocharmarturné 2007.

Reinfeldt på turné för att charma kvinnliga väljare. Han följs av ett stort medieuppbåd.

Så här sa han bl a: " -Mycket av moderaternas förnyelse har handlat om att väcka nyfikenhet hos grupper utanför vårt kärnstöd och vinna deras förtroende. Då måste vi förstå hur det känns på kvinnodominerade arbetsplatser, lyssna, vara lyhörda och försöka förbättra."

Det kan man kalla frälsarturné i ordets rätta bemärkelse. biggrin.gif

För övrigt så ingår det faktiskt i riksdagsledamöternas arbete, att resa runt och göra nedslag i verkligheten. Om de inte gjorde det, skulle de inte uppfylla sin plikt.
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 13-11-2011, 17:02) *
Bara att gratulera Juholt till att lärt sig simma. Nu gäller det att nå ytan, försöka kravla sig upp i S-ekan o ro utav bara den. Tvivlar på den kroppshyddan klarar allt detta utan att bli full av mjölksyra. Möjligen kan han få hjälp av någon trogen apostel som kan gå på vattnet. Men det kan ju vare en judas som erbjuder hjälpen. Livbojen kan vara gjord av bly. Då blir det bottenkänning igen.

Vad är detta för trams? confused.gif
Cacki
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 20:37) *

Raljerande när argumenten tryter?? Tråden kanske rent av har tjänat ut... dunno.gif
gnon49
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 20:37) *

Visst är det trams. Ville inte stick ut ur mängden bara.
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 13-11-2011, 21:22) *
Visst är det trams. Ville inte stick ut ur mängden bara.

Ja tänk vad förfärligt det vore om någon fick för sig att du röstade något annat än höger.
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 13-11-2011, 21:33) *
Ja tänk vad förfärligt det vore om någon fick för sig att du röstade något annat än höger.

ÅÅÅh, du skulle bara veta hur många gånger jag röstat på S. Så det så. yes.gif
Gossen Ruda
Möjligen kan en del av högerfalangen ogilla att antydas vara bakom flötet men det var en frestande tankegång nu när S stiger. rolleyes.gif Med tanke på vad man läst här i alla stormvindar från höger var detta ändå bara en ljum sommarvind i jämförelse
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 13-11-2011, 22:06) *
Möjligen kan en del av högerfalangen ogilla att antydas vara bakom flötet men det var en frestande tankegång nu när S stiger. rolleyes.gif Med tanke på vad man läst här i alla stormvindar från höger var detta ändå bara en ljum sommarvind i jämförelse

Skillnaden mellan blocken är fortfarande drygt 6 procentenheter hur du än läser siffrorna och S ligger fortfarande långt, långt under det historiskt sett urusla valresultatet. Jag kanske inte ens behöver antyda vem som är längst bakom flötet......
Gita
tomas99
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 16:21) *
Kränkningar är aldrig OK, men visst har man större förtroende för de som är hjälpsamma och kunniga om odling, än de som mest finner nöje att göra sig lustiga över andra....

Helt sanslöst, du är ju mod här! du skall ju beivra sådant här.
Blomstertanten
CITAT (tomas99 @ 14-11-2011, 07:13) *
Helt sanslöst, du är ju mod här! du skall ju beivra sådant här.

Aqvakul är inte moderator här!!! Det finns ingen!
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 14-11-2011, 07:28) *
Aqvakul är inte moderator här!!! Det finns ingen!

Jag är bara "spamborttagare"....
tomas99
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2011, 07:56) *
Jag är bara "spamborttagare"....

Men det står ju moderator under din avartar.
Aqvakul
CITAT (tomas99 @ 14-11-2011, 08:33) *
Men det står ju moderator under din avartar.

ja och det är helt missvisande... Ta gärna upp det med forumansvariga....
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 14-11-2011, 06:56) *
Skillnaden mellan blocken är fortfarande drygt 6 procentenheter hur du än läser siffrorna och S ligger fortfarande långt, långt under det historiskt sett urusla valresultatet. Jag kanske inte ens behöver antyda vem som är längst bakom flötet......
Gita

Försök inte gör dig dummare än vad du är, det räcker ändå till. Här har S en tid kallats för en sjunkande sten men nu har partiet vänt och stigit 2 procentenheter på mindre än en månad. Inget du noterat? Under samma tid har M backat lika mycket. S ligger i denna mätning 3 procentenheter under valresultatet och det är knappast "långt, långt under". För KD hade det dock betytt slutet. Det skiljer fö bara 3 procentenheter mellan blocken när KD plockats bort. Mycket kan dock hända på 3 år när man ser hur det svänger hit och dit på några månader. Ladda upp med valium så du har att ta till efter nästa mätning.

CITAT (Aqvakul @ 14-11-2011, 09:05) *
ja och det är helt missvisande... Ta gärna upp det med forumansvariga....

Har du mycket att göra med spammen? Tycker själv att det varit lugnt men jag häckar inte här så mycket.
caprifol
Jag skriver inte här särskilt ofta, och definitivt inte i de s k "politiktrådarna", men läser regelbundet. Följer en hel del trådar och tycker det är intressant, ibland underhållande och ibland lite lärorikt och allmänbildande. Ibland är nivån rätt låg med pajkastning och personangrepp, och det håller nog de flesta med om.

Tar inte här ställning till sakfrågan (vilken den nu egentligen var från början...) i denna tråd heller, men snälla Gossen Ruda: kan du inte ta bort din slutrad? Det känns obehagligt att varje gång mötas av texten att en forummedlem är "en usel individ"!
Gossen Ruda
CITAT (caprifol @ 14-11-2011, 09:19) *
Jag skriver inte här särskilt ofta, och definitivt inte i de s k "politiktrådarna", men läser regelbundet. Följer en hel del trådar och tycker det är intressant, ibland underhållande och ibland lite lärorikt och allmänbildande. Ibland är nivån rätt låg med pajkastning och personangrepp, och det håller nog de flesta med om.

Tar inte här ställning till sakfrågan (vilken den nu egentligen var från början...) i denna tråd heller, men snälla Gossen Ruda: kan du inte ta bort din slutrad? Det känns obehagligt att varje gång mötas av texten att en forummedlem är "en usel individ"!

Ställ den uppmaningen till Gita istället.

Om nån har glömt anledningen så finns den här: http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1476768 Anspelningen till Nordkorea mm är tydlig.

För den som inte orkar klicka på länken "Det är just det som är intressant och en psykologisk gåta som gör mig både förundrad och nyfiken, vad är det som får en del att tappa all sans och balans om någon skulle säga något kritiskt om deras "store" ledare. Jag är också förundrad och nyfiken på vad som får ett fåtal att nöja sig med en omdömeslös pajas som sin "store ledare". Varför inte kräva något mer, något bättre ? Vilken bild dessa människor har om sig själva är också en intressant fråga.
Gita "
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 14-11-2011, 09:07) *
Har du mycket att göra med spammen? Tycker själv att det varit lugnt men jag häckar inte här så mycket.

Nej, numera är det knappast något alls...
dahla
I dagens Metro kan man läsa följande.

CITAT
Socialdemokraterna når nya bottensiffror – och väljarna flyr till partierna på kanterna.

Samtidigt som Håkan Juholts krisdrabbade parti tappat drygt fem procent-enheter på en månad går Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna tillsammans fram 2,7 procentenheter, visar den senaste opinionsundersökningen av Metro och YouGov.

Vänsterpartiet får stöd från 7,1 procent – för en månad sedan fick de 5,8 procent av rösterna.
– Vänsterpartiet kan kännas som ett spännande alternativ när man går mot ett partiledarskifte, säger Jenny Madestam, statsvetare vid Stockholms universitet.

Sverigedemokraterna går också framåt, från 7,0 till 8,4 procent på en månad.
– Sverigedemokraterna har arbetat hårt för att framtona som ett seriöst parti i det politiska livet. Kanske är man på väg att lyckas, säger Jenny Made­stam.

Håkan Juholts försoningsresa verkar inte ha uppfyllt sitt syfte. Förtroendet för Juholt når i mätningen en ny bottennotering. Bara 9 procent uppger att Juholt är den partiledare de har störst förtroende för. Så lågt har aldrig en S-ledare legat – och det är en avgrund upp till Fredrik Reinfeldts 40 procent.
– Håkan Juholt har en enorm uppförsbacke framför sig. Det kan gå, men då får han inte göra ett enda misstag till, säger Jenny Madestam.

Socialdemokraterna har alltid ansetts ha en stabil väljarbas som aldrig sviker – oavsett eventuella klavertramp i partitoppen. I YouGovs mätning i våras uppgav 25 procent att de aldrig röstat på något annat parti. Men det är på den yttersta smärtgränsen som Socialdemokraterna balanserar just nu med bara 24,7 procent av väljarstödet.
– Situationen är allvarlig. Socialdemokratin måste snart visa upp en vision som kan utmynna i reformer, säger Jenny Made­-stam.

Analys: De trogna lämnar S
Stina Morian, analyschef Yougov

I våras mätte vi på YouGov väljarnas lojalitet. Det visade sig att 25 procent av S-väljare aldrig röstat på något annat parti. De var supertrogna helt enkelt.

Nu ligger partiet strax under den smärtgränsen. Socialdemokraterna tullar på sin allra trognaste väljarbas. Väljarna går till V och SD. Vänsterpartiet blir allt mer attraktivt ju närmare Jonas Sjöstedt kommer partiledarposten – här finns en potential för V att ta fler S-väljare framöver om inte S återfår sin världsunika förmåga att locka väljare. Moderaterna är i denna mätning större än V och S tillsammans.

Det betyder inte bara kris för de röda i riksdagen, utan också att regeringen kommer få svårt att hålla samman när de små allianspartierna behöver synas och sticka ut mer.

http://www.metro.se/nyheter/s-valjarna-fly...;AmyD1Yn5qWPBI/

Gossen Ruda
Lite väl gamla uppgifter att dra fram, livet går vidare.
malarmaster
Ruda kan väl inte ha fel.....Ulf
malarmaster
CITAT (dahla @ 14-11-2011, 16:06) *

kan omöjlit stämma,har de gjort den undersökningen i lidingö?lyssna på juholt istället. i lördagsintervjun var han visserligen fortfarande ledsen men han hade fullt förtroende från sina väljare o parti.
mannen med järnkoll på verkligheten.
Men siffrorna vänder snart,enl. säker källa har socialdemokratiska väljare kort o dåligt minne.
så kör hårt ,juholt. Ulf
gnon49
Caremaaffären kan ju bli ett litet lyft för S. Återstår att se. Beror nog på hur regeringen agerar i frågan. Verkar vara ny lagstiftning på gång som skall stävja skatteplanering i syfte att undanhålla o slippa skatt i Sverige. Borg verkar klasklar på den punkten även om näringslivet knorrar. S kommer utan tvivel lätt upp till 30 % sen börjar det svåra. Om inte regeringen gör en dundertabbe, men den risken är nog minimal.
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 14-11-2011, 16:55) *
Ruda kan väl inte ha fel.....Ulf

Det händer men jag litar mer på SIFO.
Motti
Den som har en stark politisk åsikt och tror på sitt parti till 100% har ju aldrig fel !eller hur.
Gita
CITAT (Motti @ 15-11-2011, 00:09) *
Den som har en stark politisk åsikt och tror på sitt parti till 100% har ju aldrig fel !eller hur.

Nej, självklart inte, Juholt har ju god omvärlds/verklighetskontroll!!
Gita
Gita
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2011, 16:21) *

Menar du verkligen vad du säger, mobbning är alltså i stort sett OK i de fall du personligen råkar gilla mobbaren.? Och du lär vara verksam i skolvärlden, ja herregud, man upphör aldrig att förvånas.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 15-11-2011, 06:13) *
Menar du verkligen vad du säger, mobbning är alltså i stort sett OK i de fall du personligen råkar gilla mobbaren.? Och du lär vara verksam i skolvärlden, ja herregud, man upphör aldrig att förvånas.
Gita

Var står det att det är OK med mobbning om man inte känner så stort förtroende för någon??????????

Åtminstone ser jag att Aqua skrev att kränkningar är aldrig OK !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon