|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Aqvakul
15-11-2011, 13:31
CITAT (Gita @ 15-11-2011, 06:13)  Menar du verkligen vad du säger, mobbning är alltså i stort sett OK i de fall du personligen råkar gilla mobbaren.? Och du lär vara verksam i skolvärlden, ja herregud, man upphör aldrig att förvånas. Gita Läs om, läs rätt! Jag har aldrig påstått att kränkningar eller mobbing är rätt. Jag tycker vare sig Gita eller GR beter sig oklanderligt i denna tråd. Ser man det i stort så bidrar dock GR på många sätt med kunskap och annat till forumet, medan Gita tyvärr mest tycks vilja håna och driva gäck med alla och envar som inte delar hennes åsikter... Jag anser inte att det sker någon mobbning i denna tråden. Däremot är tonen hård och de som är dåligt pålästa riskerar att få rejält på pälsen.
Blomstertanten
15-11-2011, 13:35
Patrik Eriksson · Toppkommentator · Blekinge Tekniska Högskola "Lena Mellin anklagar Socialdemokraterna för att inte tala politik. När fick de senast chansen att prata politik? Under valrörelsen 2010 tvingades Mona Sahlin att prata oppinionssiffror istället för att föra ut partiets politik, och nu tvingas man kommentera Juholts bostadsbidrag och den förtroendekris median skapat istället för att föra ut sin politik. Jag noterar dessutom att flera tidningar har nämnt att Håkan Juholt gått ut och uttalat sig om vårdskandalen och efterlyst en politik över blockgränserna för att få fason på problemet med att så mycket av vårdpengarna går till vinster istället för att gå till patienterna. Aftonbladet har dock inte skrivit ett ord om detta. Är det kanske så att ni inte vill visa att Håkan Juholt faktiskt pratar politik?" Jag tror han slog huvudet på spiken!
Kris-sms:etDokusåpan fortsätter! Gita
CITAT (Aqvakul @ 15-11-2011, 13:31)  Läs om, läs rätt!
Jag har aldrig påstått att kränkningar eller mobbing är rätt. Jag tycker vare sig Gita eller GR beter sig oklanderligt i denna tråd. Ser man det i stort så bidrar dock GR på många sätt med kunskap och annat till forumet, medan Gita tyvärr mest tycks vilja håna och driva gäck med alla och envar som inte delar hennes åsikter... Jag anser inte att det sker någon mobbning i denna tråden. Däremot är tonen hård och de som är dåligt pålästa riskerar att få rejält på pälsen. Då förutsätter jag att du tycker att det skulle vara helt OK om jag likt GR skriver nedsättande kommentarer om andra forumister i min signatur? Nu kommer jag iofs inte sänka mig så lågtGita CITAT (Blomstertanten @ 15-11-2011, 13:35)  Patrik Eriksson · Toppkommentator · Blekinge Tekniska Högskola "Lena Mellin anklagar Socialdemokraterna för att inte tala politik. När fick de senast chansen att prata politik? Under valrörelsen 2010 tvingades Mona Sahlin att prata oppinionssiffror istället för att föra ut partiets politik, och nu tvingas man kommentera Juholts bostadsbidrag och den förtroendekris median skapat istället för att föra ut sin politik. Jag noterar dessutom att flera tidningar har nämnt att Håkan Juholt gått ut och uttalat sig om vårdskandalen och efterlyst en politik över blockgränserna för att få fason på problemet med att så mycket av vårdpengarna går till vinster istället för att gå till patienterna. Aftonbladet har dock inte skrivit ett ord om detta. Är det kanske så att ni inte vill visa att Håkan Juholt faktiskt pratar politik?" Jag tror han slog huvudet på spiken!  fast jag tycker nog inte att man kan skylla på omvärlden (fel på väljarna, kanske) att man inte lyckas nå ut med något budskap eller är det kanske så enkelt att man inte har något Gita P.s För övrigt gav väl Ekots lördagsintervju ganska fritt spelrum fast det verkar ju inte som det gick så värst bra ändå. D.s
CITAT (Gossen Ruda @ 14-11-2011, 09:07)  Försök inte gör dig dummare än vad du är, det räcker ändå till.................................... Ladda upp med valium så du har att ta till efter nästa mätning. Du verkar inbilla dig att du kan påverka opinionsläget genom dumheter som ovanstående. Och vem vet, det kanske du gör, fast knappast så som du tänkt dig. För övrigt verkar det som "den store ledaren" gjort bort sig igen, i alla fall om man skall tro partistyrelseledamoten Anders Johansson (S). Gita
Gossen Ruda
15-11-2011, 16:08
CITAT (Gita @ 15-11-2011, 15:46)  Då förutsätter jag att du tycker att det skulle vara helt OK om jag likt GR skriver nedsättande kommentarer om andra forumister i min signatur? Nu kommer jag iofs inte sänka mig så lågt Gita Som man bäddar får man ligga. Förklara uttrycket "store ledaren" så försvinner texten snabbare än du hinner tänka. Kanske inget vidare jämförelsetal men det får gå.
lamorran
15-11-2011, 16:18
Gossen ruda, det är nog bara så att Gita har lite dålig fantasi.Det är så att i flera andra forum ,alltså utanför Odla , så gr Reinfeldt under beteckningen ,Den store tappre ledaren Kim Il Reinfeldt.
Gossen Ruda
15-11-2011, 16:20
CITAT (Gita @ 15-11-2011, 16:08)  Du verkar inbilla dig att du kan påverka opinionsläget genom dumheter som ovanstående. Och vem vet, det kanske du gör, fast knappast så som du tänkt dig. Gita Ett yttrande som säger en hel del om din närvaro på Odla. De flesta här är odlare i någon mån och som gärna vill diskutera annat ibland och även då politik. Din närvaro tycks enbart bestå av valpropaganda för M och skitsnack om S. Varken dina eller mina kommentarer påverkar styrkeförhållandena i samhället, inte ens på Odla, men dina giftiga och otrevliga kommentarer och påhopp sänker alla trådar du medverkar i så för allas trevnad, ta och ringla iväg till någon mörk håla fru astroturf.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-11-2011, 16:20)  Ett yttrande som säger en hel del om din närvaro på Odla. De flesta här är odlare i någon mån och som gärna vill diskutera annat ibland och även då politik. Din närvaro tycks enbart bestå av valpropaganda för M och skitsnack om S. Varken dina eller mina kommentarer påverkar styrkeförhållandena i samhället, inte ens på Odla, men dina giftiga och otrevliga kommentarer och påhopp sänker alla trådar du medverkar i så för allas trevnad, ta och ringla iväg till någon mörk håla fru astroturf. Vad anser du förresten om senaste nytt, dvs Anders Johansson SMS till partikamraterna? Så skriver Anders Johansson i sms till partivänner: Expressen publicerar i dag sms:et i sin helhet. ”Har just lyssnat på HJ på lördagsintervjun. Det är så jävla illa. Vår ordf MÅSTE kunna ge TYDLIGA och SAMMA besked om välfärd/vinst oberoende vilken situation han är i, annars missar vi även detta gyllene läge. Han måste i ryggmärgen snabbt ha svaret på hur vi ser på över/underskott i statens budget i olika konjunkturlägen. Han måste VETA att samma skatt på arbete och pension är en diff på 17 mdkr och det inte är UTGIFT utan en INTÄKTSMINSKNING. Han kan inte heller säga att detta ska genomföras under mandatperioden, eller helst nästa år - det är helt OREALISTISKT. Vidare har han sagt till oss i PS att det finns en överenskommelse (skriftlig?!) med MP om upplägget på ev framtida SVT-debatter, om det är så, varför sa han då inte det? Detta bara på en 30-min-intervju. Jag tycker inte att detta är värdigt mitt fina parti och vet inte om jag vill vara en del av förfallet.”Gita P.s Fast du tycker kanske att Anders Johansson också skall ringla iväg till någon mörk håla.D.s
CITAT (Gita @ 15-11-2011, 16:52)  Vad anser du förresten om senaste nytt, dvs Anders Johansson SMS till partikamraterna? Så skriver Anders Johansson i sms till partivänner: Expressen publicerar i dag sms:et i sin helhet.
”Har just lyssnat på HJ på lördagsintervjun. Det är så jävla illa. Vår ordf MÅSTE kunna ge TYDLIGA och SAMMA besked om välfärd/vinst oberoende vilken situation han är i, annars missar vi även detta gyllene läge. Han måste i ryggmärgen snabbt ha svaret på hur vi ser på över/underskott i statens budget i olika konjunkturlägen. Han måste VETA att samma skatt på arbete och pension är en diff på 17 mdkr och det inte är UTGIFT utan en INTÄKTSMINSKNING. Han kan inte heller säga att detta ska genomföras under mandatperioden, eller helst nästa år - det är helt OREALISTISKT. Vidare har han sagt till oss i PS att det finns en överenskommelse (skriftlig?!) med MP om upplägget på ev framtida SVT-debatter, om det är så, varför sa han då inte det? Detta bara på en 30-min-intervju. Jag tycker inte att detta är värdigt mitt fina parti och vet inte om jag vill vara en del av förfallet.” Gita Inte för att du frågar mig, men jag tycker att det är ruttet att såna sms kommer till pressens kännedom. En av Alliansens stora framgångar är att de lyckats hålla all kritik intern, då är det ändå 4 partier som ska samsas varav 3 inte har någon egentlig talan alls för att fortsätta få vara med i leken. Socialdemokratern lyckas inte hålla kritiken inom sina egna väggar fast de bara är ett enda parti. Säger en hel del mer om dessa "partivänner" än om Juholt själv.
CITAT (Anma @ 15-11-2011, 17:00)  Inte för att du frågar mig, men jag tycker att det är ruttet att såna sms kommer till pressens kännedom. En av Alliansens stora framgångar är att de lyckats hålla all kritik intern, då är det ändå 4 partier som ska samsas varav 3 inte har någon egentlig talan alls för att fortsätta få vara med i leken. Socialdemokratern lyckass inte hålla kritiken inom sina egna väggar fast de bara är ett enda parti. Säger en hel del mer om dessa "partivänner" än om Juholt själv. Ja, du vet säkert vad jag tycker om Juholt, men i sak håller jag med dig. Med sådana "vänner" så behöver man ju inga motståndare. Funderar på om det var Anders J själv eller någon annan som skickade vidare till pressen. gita
*Stintan*
15-11-2011, 17:08
Det finns uppenbarligen folk i S-toppen som vill ha bort Juholt. Det må så vara och det är inget nytt men det gagnar knappast S att ha så illojala människor i partistyrelsen att de läcker sms till media. Det säger mer om Anders Johansson än om Juholt!
malarmaster
15-11-2011, 17:17
CITAT (*Stintan* @ 15-11-2011, 17:08)  Det finns uppenbarligen folk i S-toppen som vill ha bort Juholt. Det må så vara och det är inget nytt men det gagnar knappast S att ha så illojala människor i partistyrelsen att de läcker sms till media. Det säger mer om Anders Johansson än om Juholt! så, mina källor stämmer,det är total kris i partiet och mer eller mindre internt krig. Ulf
Gossen Ruda
15-11-2011, 17:48
Håll det nu på rätt nivå. Det är frågan om 1(en) person som kritiserar Juholt, inget krig. Hade nu denne Anders Johansson haft mer än två hjärnceller skulle han framfört kritiken personligt till Juholt, inte via ett läckande SMS. Det är tråkigt men ingen kris. Naturligtvis finns det i ett stort parti som S olika inriktningar, kalla det falanger om ni vill, och detta är ett utslag av sådant. Inget som angår pressen eller allmänheten, för min tycker jag att Anders Johansson borde avgå innan han blir utesluten.
Ja orden "upp till kamp" verkar ha fått en annan innebörd hos S i dessa dagar. Undrar vem som har kraften o tyngden att åter ena partiet. Eller är oenigheten så djup att man inte bryr sig. Erlander måtte rotera i sin grav.
Vad jag förstått så är det inte så lugnt och enigt hos moderaterna heller. De värsta högerspökena känner sej tydligen vilsna och svikna av Reinfelds skitsnack om att göra om partiet till "ett nytt arbetarparti". Är det så dumma att dom inte genomskådat honom ännu så är det ju kanske inte så konstigt om de får stora skälvan vid tanken på att även lägre medelsklassen ska börja flåsa dem i nacken och försöka ta sej ton. Men de oroar sej bara i onödan. Moderaterna kommer alltid att vara ett överklassparti och sträva efter att göra de rikaste ännu rikare och de fattiga ännu fattigare.
Gossen Ruda
15-11-2011, 18:27
Puckot Anders J medverkade i Rapport. Han verkar ju helt pompom, vill att Juholt skall lova reformer när det kanske inte finns pengar till dem. Juholt framstår som rena geniet framför jättebabyn som dessutom borde få en lektion i partidiciplin. Deportera honom till M istället.
Du menar 'donera'
CITAT (Gossen Ruda @ 15-11-2011, 18:27)  Puckot Anders J medverkade i Rapport. Han verkar ju helt pompom, vill att Juholt skall lova reformer när det kanske inte finns pengar till dem. Juholt framstår som rena geniet framför jättebabyn som dessutom borde få en lektion i partidiciplin. Deportera honom till M istället. Ja, det var ju om inte träffsäker och intelligent analys så åtminstone en underhållande sådan. Ni har nog en del gemensamt, Juholt och du. Gita
Hur som helst så kan man ju undra vem av Anders J och Juholt det är som är mest skadlig för partiet och vem av dessa två herrar som partiet lättast kan klara sej utan. Att donera en A J till moddisarna verkar vara ett bra förslag tycker jag
Gossen Ruda
15-11-2011, 19:28
CITAT (Cacki @ 15-11-2011, 19:13)  Hur som helst så kan man ju undra vem av Anders J och Juholt det är som är mest skadlig för partiet och vem av dessa två herrar som partiet lättast kan klara sej utan. Att donera en A J till moddisarna verkar vara ett bra förslag tycker jag  Han kanske redan är köpt av dem? Annars har han nog visat sig vara helt utan taktiskt tänkande.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-11-2011, 19:28)  Han kanske redan är köpt av dem? Annars har han nog visat sig vara helt utan taktiskt tänkande. Dom kan gärna få honom...och behålla växeln också, för den delen. Billig skit kan kvitta.
Hur viktig är Anders J? Hittar lite om att han tillhör Stockholms län o ev blivande stjärna?
Klantigt ivf att gör något sådant här i detta läge.
malarmaster
15-11-2011, 20:14
anders kanske inte gillar håkan och anders är nog inte ensam om det,de tycks inte heller vara överens om vilken politik som skall föras,har kritikerna månne rätt? givetvis måste anders o alla som tycker som honom gå,LEDAREN får aldrig ifrågasättas. men jag tror inte anders o co platsar i alliansen,föreslår istället vänster om marsch. Ulf
Misstänker att det finns många som A.J i partitoppen. Frågan är hur många man vågar avrätta. Kvar blir ju bara nickdockorna och skräpet om man tar i för hårt. Som vanligt lägger ju S locket på och hoppas det blåser över. Kan faktiskt fungera eftersom valet ligger långt borta. Men partipiskan verkar inte förskräcka längre. Ett tecken i tiden. Kanske man har tröttnat på den extrema toppstyrningen inom partiet. Juholt har det inte lätt. Tiger han är det fel o öppnar han munnen blir det etter värre, och då inte av alliansen, utan av sina egna. Och det är ju helt unikt inom partiet, åtminstone utåt.
CITAT (malarmaster @ 15-11-2011, 20:14)  anders kanske inte gillar håkan och anders är nog inte ensam om det,de tycks inte heller vara överens om vilken politik som skall föras,har kritikerna månne rätt? givetvis måste anders o alla som tycker som honom gå,LEDAREN får aldrig ifrågasättas. men jag tror inte anders o co platsar i alliansen,föreslår istället vänster om marsch. Ulf Tyvärr, han kommer från fel sossefalang. Höger om blir mest naturligt.
CITAT (Cacki @ 15-11-2011, 20:17)  Tyvärr, han kommer från fel sossefalang. Höger om blir mest naturligt. Man kan nog också säga att Anders J är klarsynt och ärlig, dessutom krävs det ett visst mått av personlig integritet att vara bland de första att hävda att "kejsaren faktiskt är naken" gita
herkules
15-11-2011, 20:47
jag ser inget fel i att denne anders kritiserar juholt, det måste man kunna göra.
Gossen Ruda
15-11-2011, 20:50
Här kokas soppa på spik och förhoppningar. Låt det väl smaka, sällan har jag läst så mycket spekulationer. Som vanligt är det högerfalangen som snackar skit och det om interna angelägenheter inom S.
CITAT (Gita @ 15-11-2011, 20:34)  Man kan nog också säga att Anders J är klarsynt och ärlig, dessutom krävs det ett visst mått av personlig integritet att vara bland de första att hävda att "kejsaren faktiskt är naken" gita Nä, men Gita då! Sitter du här och tänker på nakna karlar??
CITAT (Cacki @ 15-11-2011, 20:56)  Nä, men Gita då! Sitter du här och tänker på nakna karlar??  Yes, box! Dock inte HJ, föredrar typ Jonny Deep. Gita
Johnny Depp, det är en riktig drömkarl det. Juholt har knappast ett drömyttre, men det har heller inte Reinfeldt, så på den punkten är de väldigt lika. Hos Juholt slipper man de där äckliga cockerspanielögonen i alla fall. Alltid något.
Ropen skalla mera nakna män till oss alla
Gossen Ruda
15-11-2011, 22:02
Jag föredrar nog mest kvinnliga dito.
Blomstertanten
15-11-2011, 22:04
CITAT (Blomstertanten @ 15-11-2011, 13:35)  Patrik Eriksson · Toppkommentator · Blekinge Tekniska Högskola "Lena Mellin anklagar Socialdemokraterna för att inte tala politik. När fick de senast chansen att prata politik? Under valrörelsen 2010 tvingades Mona Sahlin att prata oppinionssiffror istället för att föra ut partiets politik, och nu tvingas man kommentera Juholts bostadsbidrag och den förtroendekris median skapat istället för att föra ut sin politik. Jag noterar dessutom att flera tidningar har nämnt att Håkan Juholt gått ut och uttalat sig om vårdskandalen och efterlyst en politik över blockgränserna för att få fason på problemet med att så mycket av vårdpengarna går till vinster istället för att gå till patienterna. Aftonbladet har dock inte skrivit ett ord om detta. Är det kanske så att ni inte vill visa att Håkan Juholt faktiskt pratar politik?" Jag tror han slog huvudet på spiken!  Aftonbladet är inte de enda som anklagar S och Juholt för att inte tala politik och som sedan desperat försöker dölja att de faktiskt gör det!
CITAT (Anma @ 15-11-2011, 21:09)  Johnny Depp, det är en riktig drömkarl det. Juholt har knappast ett drömyttre, men det har heller inte Reinfeldt, så på den punkten är de väldigt lika. Hos Juholt slipper man de där äckliga cockerspanielögonen i alla fall. Alltid något. Nu vet jag ju inte om du och Gita snackar om samma snubbe, men är det Johnny Depp ni menar båda två så håller jag inte med er...fast det är okej, jag känner mej inte mobbad ändå. Någon Jonny Deep kan jag dock inte påminna mej om att jag vet vem det är.  Är det möjligtvis någon som kan luska fram en liten bild? Den ende som dyker upp när jag googlar på det namnet är nämligen Anmas Deppis.
CITAT (Cacki @ 15-11-2011, 22:40)  Nu vet jag ju inte om du och Gita snackar om samma snubbe, men är det Johnny Depp ni menar båda två så håller jag inte med er...fast det är okej, jag känner mej inte mobbad ändå. Någon Jonny Deep kan jag dock inte påminna mej om att jag vet vem det är.  Är det möjligtvis någon som kan luska fram en liten bild? Den ende som dyker upp när jag googlar på det namnet är nämligen Anmas Deppis. Jag förutsatte att Gita menade Johnny Depp, men jag förstod inte riktigt varför hon skulle förlöjliga honom genom att förvränga hans namn. Men jag antar att det finns något bra skäl till det, även om jag inte begriper.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-11-2011, 22:02)  Jag föredrar nog mest kvinnliga dito.  Du vet väl att det är oanständigt att titta på nakna kvinnor,,,, ju mer du tittar desto mera oanständigheter upptäcker du
Kryddan03
15-11-2011, 22:49
CITAT (Cacki @ 15-11-2011, 22:40)  Nu vet jag ju inte om du och Gita snackar om samma snubbe, men är det Johnny Depp ni menar båda två så håller jag inte med er...fast det är okej, jag känner mej inte mobbad ändå. Någon Jonny Deep kan jag dock inte påminna mej om att jag vet vem det är.  Är det möjligtvis någon som kan luska fram en liten bild? Den ende som dyker upp när jag googlar på det namnet är nämligen Anmas Deppis. Enligt Google är Jonny Deep en porrfilms"skådespelare". Någon bild tänker jag inte lägga in (skulle möjligen vara för Rudis skull, men Jonny Deep verkar inte tillräckligt kvinnlig för hans smak av män).
CITAT (Kryddan03 @ 15-11-2011, 22:49)  Enligt Google är Jonny Deep en porrfilms"skådespelare". Någon bild tänker jag inte lägga in (skulle möjligen vara för Rudis skull, men Jonny Deep verkar inte tillräckligt kvinnlig för hans smak av män).  Nä fy, då avstår jag helst från att få se någon bild. Gita får behålla honom för sej själv.
CITAT (Cacki @ 15-11-2011, 22:40)  Nu vet jag ju inte om du och Gita snackar om samma snubbe, men är det Johnny Depp ni menar båda två så håller jag inte med er...fast det är okej, jag känner mej inte mobbad ändå. Någon Jonny Deep kan jag dock inte påminna mej om att jag vet vem det är.  Är det möjligtvis någon som kan luska fram en liten bild? Den ende som dyker upp när jag googlar på det namnet är nämligen Anmas Deppis. Du är bra rolig du? Har du glömt det här med forumetik och ev. stavfel? Fast du brukar ju inte vara så noga med sådant, det är kanske något du anser dig stå över. Nu bekommer mig ett och annat stavfel/tangentsnubbel inte ett dugg, men du kanske skulle vara medveten om att det finns de som avstår för att skriva på internetforum p.g.a raljerade över ev. stavfel, men det är kanske också någonting som du anser dig stå över. Förmodar att du är ute efter att framstå som kul, men blev väl mera bara lite fånig. Gita CITAT (Anma @ 15-11-2011, 22:48)  Jag förutsatte att Gita menade Johnny Depp, men jag förstod inte riktigt varför hon skulle förlöjliga honom genom att förvränga hans namn. Men jag antar att det finns något bra skäl till det, även om jag inte begriper.  Jösses, trodde du var ganska intelligent, men om ett missad bokstav sätter myror i huvudet på dig så börjar jag tvivla en aning. Gita
Aqvakul
16-11-2011, 07:36
CITAT (Gita @ 15-11-2011, 15:46)  Då förutsätter jag att du tycker att det skulle vara helt OK om jag likt GR skriver nedsättande kommentarer om andra forumister i min signatur? Nu kommer jag iofs inte sänka mig så lågt Gita Det har jag aldrig påstått och det vet du... Det räcker gott med alla nedsättande kommentarer du skriver i löpande text...
Gossen Ruda
16-11-2011, 08:34
För att återgå till den tragikomiska historien med Anders J och hans SMS. En intern och i sak felaktig kritik som framförs på ett idiotiskt sätt. Givetvis hoppar tabloidpressen på och startar mediadrevet igen. Tom SVT vaknar, man har tydligen övergett Public Service-tanken. För att inte tala om Odlas lilla smutskastartrojka, lögnerskan, kverulanten och besserwissern, går igång. Samma personer som klagar på Juholts uttalanden tar nu upp en än värre virrpanna och höjer till skyarna. Ganske lustigt faktiskt, man kan ju inte ens bli arg på de patetiska typerna. Min signatur har tydligen till slut retat upp Gita så hon, eller via ombud, har klagat hos Göran. Det var det där med droppen.
CITAT (Gita @ 16-11-2011, 07:07)  Du är bra rolig du? Har du glömt det här med forumetik och ev. stavfel? Fast du brukar ju inte vara så noga med sådant, det är kanske något du anser dig stå över. Nu bekommer mig ett och annat stavfel/tangentsnubbel inte ett dugg, men du kanske skulle vara medveten om att det finns de som avstår för att skriva på internetforum p.g.a raljerade över ev. stavfel, men det är kanske också någonting som du anser dig stå över. Förmodar att du är ute efter att framstå som kul, men blev väl mera bara lite fånig. Gita Jösses, trodde du var ganska intelligent, men om ett missad bokstav sätter myror i huvudet på dig så börjar jag tvivla en aning. Gita Du kan anklaga mej för vad du vill, men i det här fallet har du faktiskt fel. Jag brukar faktiskt inte kommentera stavfel eftersom man oftast kan förstå vad skribenten menar. Men i det här fallet blev jag faktiskt osäker på om ni menade samma person och det var därför jag googlade efter en bild. Om du bara hade missat ett h i förnamnet hade jag inte reagerat men eftersom din tangentsnubbling i efternamnet även medförde ett annat uttal så gjorde det mej osäker. Mitt försök att skoja lite i avväpnande syfte finns däremot i inlägget innan. (Det om att kika på nakna karlar) Men däremot gör du det nu igen! Du har tidigare anklagat mej för att läsa in saker mellan raderna som faktiskt inte står ändå är det precis det du själv gör nu. Ska du anklaga andra så får du se till att hålla ryggen fri själv.
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 08:34)  För att återgå till den tragikomiska historien med Anders J och hans SMS. En intern och i sak felaktig kritik som framförs på ett idiotiskt sätt. Givetvis hoppar tabloidpressen på och startar mediadrevet igen. Tom SVT vaknar, man har tydligen övergett Public Service-tanken. För att inte tala om Odlas lilla smutskastartrojka, lögnerskan, kverulanten och besserwissern, går igång. Samma personer som klagar på Juholts uttalanden tar nu upp en än värre virrpanna och höjer till skyarna. Ganske lustigt faktiskt, man kan ju inte ens bli arg på de patetiska typerna. Min signatur har tydligen till slut retat upp Gita så hon, eller via ombud, har klagat hos Göran. Det var det där med droppen.  Även om du kanske inte inser det så lever i ett land där yttrandefriheten har en stark ställning och där det är en demokratisk rättighet att ha kritiska synpunkter på våra politiker. Det är väl knappast kritikernas fel att just Juholt uppenbarligen i dina ögon inte klarar en kritisk granskning och att han också uppenbarligen inte ens klarar av att få de egna med sig. Att du sen väljer att kalla oss som har åsikter om honom Odlas lilla smutskastartrojka, lögnerskan, kverulanten och besserwissern [b]ändrar inget som helst.[/b]. Att du sedan i din signatur väljer att visa upp dig som en ynklig, patetisk dumbom stör inte mig, men har tanken aldrig slagit dig att forumägarna kanske inte vill förknippas med sådana dumheter. Odla.nu är ju trots allt ett kommersiellt företag beroende av kunde och annonsörer. Forumet är en fin service som vi får nyttja helt gratis och du inser/förstår tydligen inte att ditt tilltag kanhända slår åt fel håll. Gita
CITAT (Cacki @ 16-11-2011, 08:38)  Du kan anklaga mej för vad du vill, men i det här fallet har du faktiskt fel. Jag brukar faktiskt inte kommentera stavfel eftersom man oftast kan förstå vad skribenten menar. Men i det här fallet blev jag faktiskt osäker på om ni menade samma person och det var därför jag googlade efter en bild. Om du bara hade missat ett h i förnamnet hade jag inte reagerat men eftersom din tangentsnubbling i efternamnet även medförde ett annat uttal så gjorde det mej osäker. Mitt försök att skoja lite i avväpnande syfte finns däremot i inlägget innan. (Det om att kika på nakna karlar)
Men däremot gör du det nu igen! Du har tidigare anklagat mej för att läsa in saker mellan raderna som faktiskt inte står ändå är det precis det du själv gör nu. Ska du anklaga andra så får du se till att hålla ryggen fri själv. Nu tror jag faktiskt att du underskattar dig själv! Gita CITAT (Aqvakul @ 16-11-2011, 07:36)  Det har jag aldrig påstått och det vet du... Det räcker gott med alla nedsättande kommentarer du skriver i löpande text... Några exempel? jaja, jag vet att jag stört mig på ditt sätt att agera lärare även på ett forum för vuxna människor (och ärligt, det stör mig fortfarande), men det kan väl knappast kallas nedsättande. Eller? Gita CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 08:34)  För att återgå till den tragikomiska historien med Anders J och hans SMS. En intern och i sak felaktig kritik som framförs på ett idiotiskt sätt. Givetvis hoppar tabloidpressen på och startar mediadrevet igen. Tom SVT vaknar, man har tydligen övergett Public Service-tanken. För att inte tala om Odlas lilla smutskastartrojka, lögnerskan, kverulanten och besserwissern, går igång. Samma personer som klagar på Juholts uttalanden tar nu upp en än värre virrpanna och höjer till skyarna. Ganske lustigt faktiskt, man kan ju inte ens bli arg på de patetiska typerna. Min signatur har tydligen till slut retat upp Gita så hon, eller via ombud, har klagat hos Göran. Det var det där med droppen.  Nämen se på, Rudan har faktiskt ändrat sin signatur!!!!!! Gita
CITAT (Gita @ 16-11-2011, 07:07)  Jösses, trodde du var ganska intelligent, men om ett missad bokstav sätter myror i huvudet på dig så börjar jag tvivla en aning. Gita Till skillnad från dig har jag lärt mig att sätta dit ett smiley som förklarar när jag skojar. Tack för komplimangen dock.
Gossen Ruda
16-11-2011, 09:28
CITAT (Gita @ 16-11-2011, 09:06)  Även om du kanske inte inser det så lever i ett land där yttrandefriheten har en stark ställning och där det är en demokratisk rättighet att ha kritiska synpunkter på våra politiker. Det är väl knappast kritikernas fel att just Juholt uppenbarligen i dina ögon inte klarar en kritisk granskning och att han också uppenbarligen inte ens klarar av att få de egna med sig. Att du sen väljer att kalla oss som har åsikter om honom Odlas lilla smutskastartrojka, lögnerskan, kverulanten och besserwissern [b]ändrar inget som helst.[/b].
Att du sedan i din signatur väljer att visa upp dig som en ynklig, patetisk dumbom stör inte mig, men har tanken aldrig slagit dig att forumägarna kanske inte vill förknippas med sådana dumheter. Odla.nu är ju trots allt ett kommersiellt företag beroende av kunde och annonsörer. Forumet är en fin service som vi får nyttja helt gratis och du inser/förstår tydligen inte att ditt tilltag kanhända slår åt fel håll. Gita Du har nog totalt missuppfattat syftet med Odla. Det är till för trädgårdsodlare men du och ett par till försöker göra det till ett plattform för moderat skitpropaganda. Jag har fö inget emot Juholt som du försöker påskina, det blev tyvärr en olycklig ordvändning där för det syftar på dina smutskastningsförsök. Det är bara Anders J jag anser vara en virrpanna. Du sysslar fö inte med kritisk granskning av politiker, det är enbart smutskastning av Juholt värdigt Aftonbabblet och Spexpressen. När tänker du ta tillbaka snacket om den "store ledaren"?
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2011, 09:28)  Du har nog totalt missuppfattat syftet med Odla. Det är till för trädgårdsodlare men du och ett par till försöker göra det till ett plattform för moderat skitpropaganda. Jag har fö inget emot Juholt som du försöker påskina, det blev tyvärr en olycklig ordvändning där för det syftar på dina smutskastningsförsök. Det är bara Anders J jag anser vara en virrpanna. Du sysslar fö inte med kritisk granskning av politiker, det är enbart smutskastning av Juholt värdigt Aftonbabbles och Spexpressen. När tänker du ta tillbaka snacket om den "store ledaren"? Jag kan skriva ut det manuellt: Gita är en usel individ som vägrar erkänna att hon ljugit och hittat på. Hur många gånger som helst. Beträffande syftet med Odla, varför håller du dig inte till det då, istället för att oupphörligen fortsätta med att kasta skit på alla dem som inte delar dina åsikter. När det gäller din "hang up" beträffande mig så börjar jag nästan (men bara nästan) tycka lite synd om dig. Du börjar bli väl patetisk. Gita
Gossen Ruda
16-11-2011, 09:50
CITAT (Gita @ 16-11-2011, 09:45)  Beträffande syftet med Odla, varför håller du dig inte till det då, istället för att oupphörligen fortsätta med att kasta skit på alla dem som inte delar dina åsikter.
När det gäller din "hang up" beträffande mig så börjar jag nästan (men bara nästan) tycka lite synd om dig. Du börjar bli väl patetisk. Gita Det är du som börjar, varje gång. Jag bara returnerar skiten. Det är nog bara du som tycker jag är patetisk, men hellre det än att vara en kronisk lögnare. Även om jag ändrat signaturen vet alla som läser den att det är du som åsyftas. Skit skall skit ha som min mamma brukade säga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|