Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
gnon49
Juholt biter sig kvar och har en dröm. Verkligheten är bäst att inte låtsas om. Hans fingrar i syltburken är hans minsta problem. Nu sjunker S utan att ens behöva anstränga sig. Men vill dom inte tillmötesgå väljarna så får dom väl behålla sänket Juholt. Problemen har dom sjäva åstadkommit och problemen får dom själva lösa. Men visst är det synd om trogna S-väljare som nu verkar ha fått nog av både parti o partiledare o hela S-toppen. flykten från S-hönsgården verkar inte avstanna.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 07-11-2011, 16:54) *
Juholt biter sig kvar och har en dröm. Verkligheten är bäst att inte låtsas om. Hans fingrar i syltburken är hans minsta problem. Nu sjunker S utan att ens behöva anstränga sig. Men vill dom inte tillmötesgå väljarna så får dom väl behålla sänket Juholt. Problemen har dom sjäva åstadkommit och problemen får dom själva lösa. Men visst är det synd om trogna S-väljare som nu verkar ha fått nog av både parti o partiledare o hela S-toppen. flykten från S-hönsgården verkar inte avstanna.

Om bara mediadrevet avstannar och låter politiken komma fram kan det bli ändring. Varför skulle du exempelvis nödvändigtvis nämna Juholt? En fjärdedel av valmanskåren är inte kattskit, fortfarande andra största parti.
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2011, 17:51) *
Om bara mediadrevet avstannar och låter politiken komma fram kan det bli ändring. Varför skulle du exempelvis nödvändigtvis nämna Juholt? En fjärdedel av valmanskåren är inte kattskit, fortfarande andra största parti.

Att inte nämna Juholt i en sossetråd är väl att dödförklara honom en gång för alla. Än är han ju partiledare.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2011, 17:51) *

En fjärdedel är absolut inte illa, men fortsätter trenden som den varit de sista tjugo åren så är inte fyraprocentspärren långt borta. Det var ju trots allt inte länge sedan de hade 45%
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 07-11-2011, 18:11) *
Att inte nämna Juholt i en sossetråd är väl att dödförklara honom en gång för alla. Än är han ju partiledare.

Fast var det nödvändigt att kalla honom "sänket Juholt"? Så länge skitsnacket pågår blir det svårt att vända. Skitsnack som inte har ett skit med politiken att göra.

CITAT (Huggorm @ 07-11-2011, 18:19) *
En fjärdedel är absolut inte illa, men fortsätter trenden som den varit de sista tjugo åren så är inte fyraprocentspärren långt borta. Det var ju trots allt inte länge sedan de hade 45%

Nja, så illa som för KD och C kommer det aldrig att gå.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2011, 18:26) *

S kanske blir tvunget att gå samman med V så småningom, för att de gemensam skall kunna hålla sig över ytan
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2011, 18:26) *
Fast var det nödvändigt att kalla honom "sänket Juholt"? Så länge skitsnacket pågår blir det svårt att vända. Skitsnack som inte har ett skit med politiken att göra.

Hur kommer det då att M går framåt trots alla tillmälen statsministern får? Är nog den förda politiken som avgör. Väljarna sviker knappast om man gör narr av partiledaren, om han i övrigt gör ett bra jobb.Vad S behöver är nog en Erlander i modern tappning. En som "går hem i stugorna". Tror inte Juholt kan återskapa förtroendet för honom vilket drabbar partiet i slutändan. Han ses ju som ett sänke främst inom dom egna leden. Inte vill jag att S vinner valet men som oppositionsparti är dom viktiga för demokratin och dom beslut som fattas i riksdagen. Interna stridigheter får inte överskugga politiken för då sviker man ju väljarna å det grövsta. Att det straffar sig kan många inom S intyga.
Anma
CITAT (gnon49 @ 08-11-2011, 21:25) *
Hur kommer det då att M går framåt trots alla tillmälen statsministern får? Är nog den förda politiken som avgör. Väljarna sviker knappast om man gör narr av partiledaren, om han i övrigt gör ett bra jobb.Vad S behöver är nog en Erlander i modern tappning. En som "går hem i stugorna". Tror inte Juholt kan återskapa förtroendet för honom vilket drabbar partiet i slutändan. Han ses ju som ett sänke främst inom dom egna leden. Inte vill jag att S vinner valet men som oppositionsparti är dom viktiga för demokratin och dom beslut som fattas i riksdagen. Interna stridigheter får inte överskugga politiken för då sviker man ju väljarna å det grövsta. Att det straffar sig kan många inom S intyga.

Enda skälet till att M går framåt är att S går så dåligt. S går dåligt pga skriverierna om Juholt. S var faktiskt på frammarch sakta men säkert innan detta.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 08-11-2011, 21:25) *

Jag menar här i ankdammen på Odla. Det hörs ju inga eller få nedsättande omdömen ute i samhället och absolut inte inom politiken så varför hålla på här? Där ute skulle det nog närmast ge sympatier och det vill säkert motståndarna undvika.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 08-11-2011, 21:46) *
Jag menar här i ankdammen på Odla. Det hörs ju inga eller få nedsättande omdömen ute i samhället och absolut inte inom politiken så varför hålla på här? Där ute skulle det nog närmast ge sympatier och det vill säkert motståndarna undvika.

i mitt arbete är jag ute på många arbetsplatser både i industrin,kontor o i privata hem. du skall tro att det visst pratas,fackgubbarna(o föralldel gummorna) hukar o tiger still.nu har sossarna ju inget stöd liknande det på 70-80-talet ute på arbetsplatserna längre sedan valet 2006,de flesta stöder faktiskt regeringsalternativet,men det kan faktiskt också vara att de som fortfarande är sossar tiger still för att inte bli mobbade.
på en arbetsplats (industri,jag var där o målade toa) satt en darttavla med juholts ansikte på dörren in till fackklubben,det tyckte till o med jag var svårsmält,tidpunkt för ca en vecka sedan.fackrepresentantens kommentar var, "ja, man får se upp när man går ut ".
att media lugnat ner sig är ju inte så svårt,juholt ligger lågt o övriga sossar är också väldigt tysta.att politiker från övriga partier inte heller kommenterar är klokt,man skall inte kasta sten i glashus.
ulf
gnon49

Ok, då vet jag faktiskt inte varför partiet sjunker fortare än en gråsten till botten. Juholt säger ju själv att stödet är stark. Det kallar jag att blunda för verkligheten. Kan det kanske vara fel på väljarna måntro. Som expressen skrev, det är inte väljarna, utan partiet, som sviker. En litet självrannsakan skulle inte gör ont som ett första steg att vända partiet på rätt köl igen och att använda dom allt mindre anslagen på bästa sätt. Tar kanske ett tag innan man anpassat sig efter den nya kostymen. Men klockan tickar som Aftonbladet uttryckte sig.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 08-11-2011, 23:16) *
Ok, då vet jag faktiskt inte varför partiet sjunker fortare än en gråsten till botten. Juholt säger ju själv att stödet är stark. Det kallar jag att blunda för verkligheten. Kan det kanske vara fel på väljarna måntro. Som expressen skrev, det är inte väljarna, utan partiet, som sviker. En litet självrannsakan skulle inte gör ont som ett första steg att vända partiet på rätt köl igen och att använda dom allt mindre anslagen på bästa sätt. Tar kanske ett tag innan man anpassat sig efter den nya kostymen. Men klockan tickar som Aftonbladet uttryckte sig.

Från valresultatet på runt 30% ligger de nu på 25, ovanligt välflytande gråsten. Menar du möjligen en pimpsten? Överdrifter slår bara tillbaka på dig själv.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2011, 08:54) *
Från valresultatet på runt 30% ligger de nu på 25, ovanligt välflytande gråsten. Menar du möjligen en pimpsten? Överdrifter slår bara tillbaka på dig själv.

tummenupp.gif
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2011, 08:54) *

låter lite grann som om 25% är bra?valresultatet på 30 var ju katastrof för sossarna,skall de erörvra regeringsmakten behöver de iallafall runt 35. och det under förutsättning att de kan komma överens med de 2 andra på vänstersidan.tänk att det fanns en tid när de hade egen majoritet......
Ulf
*Stintan*
Ekar det inte väldigrt mycke här g.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 09-11-2011, 09:37) *
Ekar det inte väldigrt mycke här g.gif

Omtugg eller idissling.
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 09-11-2011, 09:27) *
låter lite grann som om 25% är bra?valresultatet på 30 var ju katastrof för sossarna,skall de erörvra regeringsmakten behöver de iallafall runt 35. och det under förutsättning att de kan komma överens med de 2 andra på vänstersidan.tänk att det fanns en tid när de hade egen majoritet......
Ulf

I senaste demoskop: http://www.expressen.se/1.2612052 var vänstersidan större än högern och med S som största parti. Tvätta glasögonen.
gnon49
Finns risken att KD åker ur riksdagen så får dom utan tvivel stödröster. Så alliansen är fortsatt störst. Hur ett försvagat S skall kunna bilda regering utan att bli överkörda MP o V är nog den stora frågan. Skulle V vilja ha ministerposter så flyr nog väljarna. Sahlin hade ju hyfsade väljarsiffror, ändå avsattes hon. Vilken rävsax partiet har hamnat i.
*Stintan*
Märker du inte hur din vevgrammofon tuggar gnon? 78-varvarna måste vara repfria om det ska funka.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 09-11-2011, 12:30) *
Finns risken att KD åker ur riksdagen så får dom utan tvivel stödröster. Så alliansen är fortsatt störst. Hur ett försvagat S skall kunna bilda regering utan att bli överkörda MP o V är nog den stora frågan. Skulle V vilja ha ministerposter så flyr nog väljarna. Sahlin hade ju hyfsade väljarsiffror, ändå avsattes hon. Vilken rävsax partiet har hamnat i.

Snacka om att måla fan på väggen, dessutom 3 år innan nästa val. laugh.gif Ge dig nu.
herkules
CITAT (gnon49 @ 09-11-2011, 12:30) *

varför är du så rädd för vänstern? de är ju som sossarna var för 20 år sedan.
borgare verkar himla rädda överlag - vi andra tar fajten liksom smile.gif
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2011, 10:08) *
I senaste demoskop: http://www.expressen.se/1.2612052 var vänstersidan större än högern och med S som största parti. Tvätta glasögonen.

moderaterna största parti med 33,4%,alliansen totalt 46,6
socialdemokraterna 26,6% , s+v+mp 45,9%, sd 6%
förtroende för juholt 12%, reinfeldt 63%.
inte jag som behöver tvätta glasögonen,Ruda . Ulf
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 09-11-2011, 14:12) *

Räknade du bort partiet som hamnade under spärren till riksdagen?
Cacki
Fast ingen av de båda sidorna har någon som helst anledning att ta ut någon seger i förskott, så är det hur som helst oerhört roande att se högersidans smått panikfyllda skräck och desperata försök att förvränga verkligheten åt alla möjliga håll. Vem är det egentligen ni försöker övertyga?? Det verkar faktiskt mest vara er själva! laugh.gif
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2011, 14:23) *
Räknade du bort partiet som hamnade under spärren till riksdagen?

eftersom detta är en opinionsundersökning räknas de partier som ingår i regeringsunderlaget ändå in,hur ett valresultat blir vet vi ju inte,just kd räknades ju mer eller mindre bort i förra valet men många alliansväljare strömmar över o stödröstar för att alla ska med,gjorde själv så i sista valet trots att jag inte är kd-väljare normalt sett.är helt övertygad att många gör så i nästa val också om något av småpartierna hamnar i gränsen.
vad avser oppositionen (v,s,mp) är de ju inte heller ett homogent block längre,de saknar gemensam politik o är splittrade så i dagsläget är de inget regeringsalternativ utan 3 oppositionspartier o inget annat.
frågan är om inte alliansen försöker flörta med mp för att helt ställa s o v åt sidan.
i vilket fall så visar de senaste olika undersökningarna att s backar,juholts siffror sjunker medans alliansen håller ställningarna. om denna demoskopmätning skulle bli ett valresultat skulle kd åka ut, men sd skulle fortfarande vara vågmästare och som så många påpekar,sd röstar gärna med alliansen,skulle ett vänsteralternativ inte fungera då de skulle bli helt blockerade i riksdagen,en värre situation än idag.
men det är drygt 2 år till nästa valrörelse börjar så en del kommer ju att hända både upp o ner för partierna. ulf
gnon49
Att ta ut någon seger i förskott vore dumdristigt. Kan S övertyga väljare om att deras politik är den bästa så kan det bli jämt skägg vid valet. För det är ju forna S-väljare som måste övertygas i första hand. Ingen lätt uppgift för partiet när verkligheten ser ut som den gör just nu. En sits man inte varit i tidigare och därför fått partiet att vackla på ett oroväckande sätt. S kan ju inte sopa verkligheten under mattan hur dom än försöker. Verkligheten är ju förlorat väljarstöd och då hjälper inga önsketänkanden om att det nog snart vänder. Man måste visa upp en trovärdig politik helt enkelt.
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 09-11-2011, 14:59) *
Fast ingen av de båda sidorna har någon som helst anledning att ta ut någon seger i förskott, så är det hur som helst oerhört roande att se högersidans smått panikfyllda skräck och desperata försök att förvränga verkligheten åt alla möjliga håll. Vem är det egentligen ni försöker övertyga?? Det verkar faktiskt mest vara er själva! laugh.gif

Jo, tydligen räcker det inte med att skriva om historien för nu skall även valsystemet göras om för att passa alliansen. Antingen använder man opinionsundersökningarna rätt av som om det skulle vara valet det gällde, så frågar man faktiskt, eller så håller man käft. Om ett parti hamnar under riksdagsspärren räknas det inte, så enkelt är det. Man röstar på respektive parti, inte på blocken.
Gita
CITAT (malarmaster @ 09-11-2011, 14:12) *

Är du säker på att det är en självklarhet at räkna in MP i vänsterblocket?
Gita

CITAT (Cacki @ 09-11-2011, 14:59) *

Visst har du rätt, opinionssiffror är inte detsamma som valresultat, fast de speglar nog nuläget rätt så bra.
Och siffrorna talar sitt tydliga språk. Vad krävs då för att vända på det hela, möjligen om S går mer mott mitten och kanske t.o.m. börjar prata skattesänkningar att det skulle börja hända saker.
Gita

Oj vad fel du har! Kritiken och misstroendet mot Juholt är som en mild sommarbris här på Odla jämfört med det som förekommer ute i samhället, på arbetsplatser, runt fikabord osv.

Dessutom tror jag nog att Odlas forum har en minimal påverkan på den allmänna opinionen.
Gita
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2011, 15:56) *
Jo, tydligen räcker det inte med att skriva om historien för nu skall även valsystemet göras om för att passa alliansen. Antingen använder man opinionsundersökningarna rätt av som om det skulle vara valet det gällde, så frågar man faktiskt, eller så håller man käft. Om ett parti hamnar under riksdagsspärren räknas det inte, så enkelt är det. Man röstar på respektive parti, inte på blocken.

nu går ju opinionsundersökning ut på att du skall uppge det parti som du stöttar.
i en verklig valsituation är ju inte detta självklart,det finns många taktikröstare.
jag skulle i en undersökning ge min röst till mitt parti men vid valurnan kan det bli något annat.jag är en taktikröstare sedan 2006 just för att få med alla och jag är inte ensam om det.
skulle t.ex v ligga farligt nära 4% spärren så kan du nog räkna med att en del från s o kanske mp strömmar över dit för att de skall klara sig.
En opinionsundersökning är inget valresultat utan beskriver hur väljarsympatierna är just vid undersökningen, inget annat. och som du ser i alla undersökningar mellan blocken räknas aldrig något parti bort,det kan du bara göra under valnatten. Ulf
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 09-11-2011, 16:28) *
nu går ju opinionsundersökning ut på att du skall uppge det parti som du stöttar.
i en verklig valsituation är ju inte detta självklart,det finns många taktikröstare.
jag skulle i en undersökning ge min röst till mitt parti men vid valurnan kan det bli något annat.jag är en taktikröstare sedan 2006 just för att få med alla och jag är inte ensam om det.
skulle t.ex v ligga farligt nära 4% spärren så kan du nog räkna med att en del från s o kanske mp strömmar över dit för att de skall klara sig.
En opinionsundersökning är inget valresultat utan beskriver hur väljarsympatierna är just vid undersökningen, inget annat. och som du ser i alla undersökningar mellan blocken räknas aldrig något parti bort,det kan du bara göra under valnatten. Ulf

Frågan man ställer i undersökningarna låter: Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag? Dvs inte vilket parti du skulle välja att stötta. Om du säger en sak och gör en annan så har du problem med din trovärdighet. Hur man slår ihop rösterna är upp till var och en, jag har tidigare sett att man räknat bort partier under gränsen. Det beror på hur trovärdiga man vill vara, nu var det här Expressen.
malarmaster
CITAT (Gita @ 09-11-2011, 16:24) *
Är du säker på att det är en självklarhet at räkna in MP i vänsterblocket?
Gita

nej som jag skrev i ett tidigare inlägg görs det ju försök att få mp att stötta alliansen och de är inte helt avvisande.som jag ser det är oppositionen totalt splittrad och frågan är om de kan förhandla fram något som helst samarbete innan nästa val. tiden går fort och v är mitt i en partiledarbytarfas,s kommer att få inleda en partibytarfas om inte deras siffror ökar,enligt källor senast februari.isåfall är det nog kört för s då tiden blir knapp att få ny partiledare som skall arbetas in samtidigt som en gemensam politik skall förhandlas fram mellan s o v, var mp står vet vi i dagsläget inte. att gå till val på varsitt program är nog döfött då väljarna vill ha besked på vilken politik som skall föras innan valet. Ulf
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2011, 16:43) *
Frågan man ställer i undersökningarna låter: Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag? Dvs inte vilket parti du skulle välja att stötta. Om du säger en sak och gör en annan så har du problem med din trovärdighet. Hur man slår ihop rösterna är upp till var och en, jag har tidigare sett att man räknat bort partier under gränsen. Det beror på hur trovärdiga man vill vara, nu var det här Expressen.

i en opinionsundersökning skulle du av mig få ett svar,det parti som jag normalt röstar på och vars politik jag tror på.
hur det blir valdagen kan jag inte svara på,jag taktikröstar.
huruvida du vill räkna in kd eller ej har ju ingen betydelse,det är inget valresultat.det får vi i september 2014.mycket händer innan dess.
undersökningen ger endast besked på hur väljarsympatierna ser ut just nu och hur tendenserna verkar.
du får gärna glädja dej åt att de röda har ett övertag,jag läser det inte så,jag ser endast tendenserna och tolkar det inte som ett valresultat då jag vet att kd tack vare taktikröstning förmodligen kommit in.
Överbölingen
Som pensionär funderar jag lite över var min röst skulle ha legat.

Ägandet: Har ingen med att göra. Utom skattemyndigheten

Förvaltning: Se ovan

Inkomst: Se ovan

Vilka har byggt upp vårt lands ekonomi? Inte fan är det politikerna även om det sitter den skarpaste hjärnan på den posten i dag sedan Gunnar Sträng.
De som har byggt upp landets ekonomi är 30 och 40-talisterna. De som får pensionsstryk i dag. Förlåt, men de som har jobb i dag behöver inte ha några skattelättnader. De som behöver skattelättnader är alla andra.

Bor man norr om Dalälven så skall det inte finnas någon drivmedelsskatt. (OK differentierad ju längre norrut man kommer och därmed betalar fjollträskarn 15.32 medan hemmaindividen 12.47 eller vad det blir.Körde alla mackar med kort så var det inga problem med vem som tankar. Kör man med sedlar får man skylla sig själv.

Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 09-11-2011, 16:58) *
i en opinionsundersökning skulle du av mig få ett svar,det parti som jag normalt röstar på och vars politik jag tror på.
hur det blir valdagen kan jag inte svara på,jag taktikröstar.
huruvida du vill räkna in kd eller ej har ju ingen betydelse,det är inget valresultat.det får vi i september 2014.mycket händer innan dess.
undersökningen ger endast besked på hur väljarsympatierna ser ut just nu och hur tendenserna verkar.
du får gärna glädja dej åt att de röda har ett övertag,jag läser det inte så,jag ser endast tendenserna och tolkar det inte som ett valresultat då jag vet att kd tack vare taktikröstning förmodligen kommit in.

Om du ser till tendenserna så borde du verkligen vara rädd nu, alliansen backar och vänstern går framåt. Ungefär 2,5%-enheter vardera. Dvs alliansens försprång har krymt med 5%-enheter. ÄVEN om du räknar med KD på sladden.
gnon49
Japp, vi får väl se när Juholt öppnar munnen nästa gång hur det påverkar väljarstödet. Hittills har det ju bara påverkat negativt. Talets gåva har Juholt men han slinter lätt på tungan vilket gör att väljarna inte har en aning om vad han menade. Inte lätt att följa alla turer o omsvängningar han gör. Synd för ett i grunden bra parti men alliansen tackar säkerligen.
Huggorm
Har Juholt ännu kommit med någon förklaring om varför han hittade på historian med den utsmugglade tryckpressen?
Cacki
CITAT (Huggorm @ 09-11-2011, 18:03) *
Har Juholt ännu kommit med någon förklaring om varför han hittade på historian med den utsmugglade tryckpressen?

Vet inte men har han inte gjort det så kommer det nog i samband med att Arkelsten berättar i vilken historiebok hon hittade sina lögnaktiga uppgifter, ska du se. trostar.gif
herkules
flera personer i den här tråden verkar har stora bekymmer om juholt o sossarna, ger man sig ut o pratar med människor så rycker de mest på axlarna och tycker att det var väl ingen big deal, det finns värre liksom ...
Gossen Ruda
Jag lämnar politiktrådarna åt sitt öde på ett tag nu och simmar in i vassen. Tycker alla argument och uppslag har använts gång på gång av alla sidor utan att vi kommer någon vart. Kommer fram igen om det dyker upp något nytt.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2011, 19:07) *
Jag lämnar politiktrådarna åt sitt öde på ett tag nu och simmar in i vassen. Tycker alla argument och uppslag har använts gång på gång av alla sidor utan att vi kommer någon vart. Kommer fram igen om det dyker upp något nytt.

Det ser vi fram emot.
Överbölingen
Jag börjar faktiskt att överväga att ställa up ionför nästa val. Kan alla andra töntar så varför inte jag?
Gita
CITAT (Överbölingen @ 09-11-2011, 19:16) *
Jag börjar faktiskt att överväga att ställa up ionför nästa val. Kan alla andra töntar så varför inte jag?

Gör det, jag kanske röstar på dig!
Gita
Cacki

giggle.gif Det kan du säkert! Kan Reinfeldt så kan du! tummenupp.gif Renfäll vore väl ett bra ministernamn som skulle klinga vackert i supportertöntarnas öron?
Men vill du att någon ska förstå vad du säger får du allt ligga lite lågt med den där dialektala "rappakaljan" du roar oss odlaiter med ibland. flirting.gif
Fast spelar roll egentligen, att ljuga på jämtska(?) eller på vanlig svenska gör detsamma. Det är likt förbannat ändå bara en lögn.
Lycka till!
gnon49

Och vilket parti vill du ta till oanade höjder måntro? w00t.gif
Cacki
CITAT (gnon49 @ 09-11-2011, 21:13) *
Och vilket parti vill du ta till oanade höjder måntro? w00t.gif

Kan det vara en liten ledtråd att t.o.m. Gita ev. skulle kunna tänka sej att ta ett litet hopp över skacklarna?? Jag trodde att hon som bäst höll på att drunkna i sin rådjursögda drömprins korpgluggar, men där ser man.
Hur som helst så kan han i alla fall inte räkna med min röst...om det inte är som luciakandidat han vill ställa upp, vill säga...för lite söt kan man ju inte förneka att han är i alla fall... flirting.gif
netha
CITAT (Motti @ 08-10-2011, 01:08) *
Sossarnas nya pertiledare blev tagen på bar gärning " handen i kakburken " och oj vad han inte visste något om något när det gäller bostadsbidrag mm thumbdown.gif Vill man vinna trovärdighet så får man ta reda på vad som gäller även för en politiker .Kört kört för sossarna som gärna lever på skattepengar från arbetarna rtfm.gif !

Har inte och tänker inte läsa alla inlägg i tråden men säger min åsikt iaf.

Juhoilt = Jugholt = virrig människa som kanske har en bokstavskombinationsdiagnos och just därför inte borde kandiderat till partiledarposten!
Stor belastning för partiet ... fast det kommer få att erkänna. han är ju MAN!
Cacki
CITAT (netha @ 09-11-2011, 22:59) *

Juhoilt = Jugholt = virrig människa som kanske har en bokstavskombinationsdiagnos och just därför inte borde kandiderat till partiledarposten!

Oj, här har vi visst en alliansare till med stora skälvan! Snart får vi börja anteckna för att komma ihåg dem alla... laugh.gif
netha
CITAT (Cacki @ 09-11-2011, 23:09) *
Oj, här har vi visst en alliansare till med stora skälvan! Snart får vi börja anteckna för att komma ihåg dem alla... laugh.gif

Nu är du faktiskt bara löjlig!
Cacki
CITAT (netha @ 09-11-2011, 23:22) *
Nu är du faktiskt bara löjlig!

Är jag verkligen det? Du kanske ändå skulle ta och kika igenom tråden så får du se vad jag menar. 48 sidor med samma ältande av er alliansare (som ändå inte tänker rösta på sossarna) om att Juholt borde bytas ut...
Nog ser man vissa likheter mellan de olika faserna i sorg-/krisbearbetning och era reaktioner.
Först förnekelsen av rädslan...sedan ska allt ältas om och om igen. Det verkar tyvärr vara i den fasen de flesta av er verkar ha fastnat, men kan vi göra något för att underlätta för er att kunna gå vidare så säg bara till!
Anma
CITAT (netha @ 09-11-2011, 22:59) *

Du som inte tänker läsa tråden, antar att du heller inte läst de små notiserna i tidningarna. 4 stycken alliansare, varav 3 Moderater har gjort exakt samma fel med sina bostäder som Juholt. Alla dessa 4 är riksdagsmän och någon av dem kanske är en framtida partiledare.
Så. Några frågor på det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon