Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Huggorm
CITAT (Anma @ 18-10-2011, 16:03) *
Jag frågade inte varför Maria och Cecilia fick gå, jag frågade varför Tobias sitter kvar.

Därför att hans "brott" är lindrigare i förhållande till hans värde för partiet och svenska folket naturligtvis.
gnon49
Är väl så att nya ministrar o politiker inte byggt upp något förtroendekapital att nagga av. Att börja politikerbanan med negativa rubriker kan vara förödande för fortsättningen. Är man sedan partiledare är katastrofen ett faktum. Erfarna politiker sätter sig sällan i den sitsen.
kerstinbern
CITAT (gnon49 @ 18-10-2011, 16:51) *
Är väl så att nya ministrar o politiker inte byggt upp något förtroendekapital att nagga av. Att börja politikerbanan med negativa rubriker kan vara förödande för fortsättningen. Är man sedan partiledare är katastrofen ett faktum. Erfarna politiker sätter sig sällan i den sitsen.

Det handlar bara om hur det redovisas, sedan har det ingen betydelse hur erfarna politikerna är. Göran Hägglund (KD) bor på andras bekostand i en riksdagslägenhet han inte borde bo i, hans föregångare, Alf Svensson (KD), åkte som betald valobservatör för att ge legitimitet åt diktator Ben Alis fuskval i Tunisien, det gick alldeles utmärkt, även när Tunisien nu till sist blev av med diktaturen.

Vi såg förra veckan hur Erik A Eriksson © tagit emot 250 000 kr i hyresbidrag under 3 år, trots att han delat lägenhet med fru och barn, men han tänker inte betala tillbaka en enda krona av det, och det är ju helt OK för HANS väljare. För HANS väljare är det en merit att sno åt sig statliga bidrag, så han behöver inte betala tillbaka något, och då uppmärksammas det inte heller i media.

Gossen Ruda
Furutom Juholt och den redan kände C-mannen Erik har ytterligare en centerpartist och två moderater plötsligt begärt sänkt hyresersättning enligt Rapport. laugh.gif "Fusket" var tydligen utbrett och även några av de oförvitliga moderaterna hade handen i syltburken. Snacka om tidningsanka. Kvack kvack.
Red Top
coolgleam.gif bravo.gif yahoo.gif rotfl.gif

Bäva månde alliansen. giggle.gif

Men det lär ju inte bli några braskande rubriker i den till största delen borgerligt styrda pressen. ninja.gif
Huggorm
Nej, nu lär det naturligtvis inte bli några rubriker om detta, eftersom hela saken är utagerad nu. Både alliansare och den samlade oppositionen går säker.
Anma
CITAT (Huggorm @ 18-10-2011, 20:28) *
Nej, nu lär det naturligtvis inte bli några rubriker om detta, eftersom hela saken är utagerad nu. Både alliansare och den samlade oppositionen går säker.

Men Juholt ensam fick tappad förtroende, så syftet nådde de ju i alla fall.
Huggorm
CITAT (Anma @ 18-10-2011, 20:30) *
Men Juholt ensam fick tappad förtroende, så syftet nådde de ju i alla fall.

Juholt var också den enda som var partiledare.
Anma
CITAT (Huggorm @ 18-10-2011, 20:50) *
Juholt var också den enda som var partiledare.

Och logiken i det är?
Huggorm
CITAT (Anma @ 18-10-2011, 20:55) *
Och logiken i det är?

Sänka honom gör större samhällsnytta än att sänka någon småpolitiker
Cacki
Oj, vem vet, det kanske blir ett helt lämmeltåg av avsatta moderater vad det lider. Ingen som "fifflat" får stanna kvar på sina poster, har jag hört från flera säkra källor..... giggle.gif yaay.gif
Gossen Ruda
CITAT (Red Top @ 18-10-2011, 20:15) *
coolgleam.gif bravo.gif yahoo.gif rotfl.gif

Bäva månde alliansen. giggle.gif

Men det lär ju inte bli några braskande rubriker i den till största delen borgerligt styrda pressen. ninja.gif

Det står alltså 4 - 1 i denna inofficiella kamp mellan blocken. Ändå fick bara Juholt bära hundhuvudet. Är det månne så att en S-politiker har större betydelse än 4 alliansare?
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2011, 21:01) *
Det står alltså 4 - 1 i denna inofficiella kamp mellan blocken. Ändå fick bara Juholt bära hundhuvudet. Är det månne så att en S-politiker har större betydelse än 4 alliansare?

En Juholt är ett större hot för alliansen i alla fall. det är ett som är säkert.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2011, 21:01) *

Ungefär som en jude mot 1000 palestinier
gnon49
Visst drabbas en partiledare hårdare. Och det skall h*n göra. Konstigt vore annars. Fifflar chefen, fifflar alla under honom. Att uppvisa bristande omdöme som minister eller partiledare är allvarligare än om underhuggare visar samma beteende. Förhoppningsvis har Juholt lärt sig läxan. Vill Juholt spela med dom stora grabbarna får han vara beredd på hårda tacklingar, även oschyssta sådana. Vilket han säkerligen inte är främmande för att använda själv.
Mina
Jag har inget förtroende för några partier, alla står i mittenfåran och trängs!

Jag tycker den viktigaste frågan alltid försvinner i smutskastningarna i media och annat käbbel. Frågan är ju ska de verkligen ha alla dessa bidrag i riksdagen?

De har ju redan löner som skall kompensera deras "hårda" arbete.

Jag tror på att sänkta politiker löner skulle vara nyttigt för Sverige, då får vi passionerade politiker, med idealogi, inte popualistiska , karrärister som vet att det kvittar vad de gör de har ialla fall lön eller riksdagens pension att falla tillbaka på, eller som en fd. politiker som satt i riksdagen i några år och sedan dess, ängnat sig åt sin konst,betald av staten, sade "alla borde få en sådan här chans att förverkliga sig själva"

Jag nämner inte vilket parti, hon var med i, men det var med i "Insider" Tv3, för några år sedan.

*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 18-10-2011, 21:19) *
Visst drabbas en partiledare hårdare. Och det skall h*n göra. Konstigt vore annars. Fifflar chefen, fifflar alla under honom. Att uppvisa bristande omdöme som minister eller partiledare är allvarligare än om underhuggare visar samma beteende. Förhoppningsvis har Juholt lärt sig läxan. Vill Juholt spela med dom stora grabbarna får han vara beredd på hårda tacklingar, även oschyssta sådana. Vilket han säkerligen inte är främmande för att använda själv.

Och eftersom det finns så många fifflare i alliansen så måste deras chefer fiffla såklart. naughty.gif
Cacki
CITAT (gnon49 @ 18-10-2011, 21:19) *

Nej nej nej, där har du fel!
Titta bara hur det ser ut i "det riktiga" (arbets)livet. Där är det underhuggarna som åker på däng för minsta lilla incident medan storpotäterna kan fiffla och dona som de vill och går ändå fria.
Förresten så gott som lovade ni ju att alla omoraliska alliansare med kaksmulor på fingrarna skulle bli utsparkade med huvudet före! crazy.gif
Gossen Ruda
CITAT (Mina @ 18-10-2011, 21:20) *
Jag har inget förtroende för några partier, alla står i mittenfåran och trängs!

Jag tycker den viktigaste frågan alltid försvinner i smutskastningarna i media och annat käbbel. Frågan är ju ska de verkligen ha alla dessa bidrag i riksdagen?

De har ju redan löner som skall kompensera deras "hårda" arbete.

Jag tror på att sänkta politiker löner skulle vara nyttigt för Sverige, då får vi passionerade politiker, med idealogi, inte popualistiska , karrärister som vet att det kvittar vad de gör de har ialla fall lön eller riksdagens pension att falla tillbaka på, eller som en fd. politiker som satt i riksdagen i några år och sedan dess, ängnat sig åt sin konst,betald av staten, sade "alla borde få en sådan här chans att förverkliga sig själva"

Jag nämner inte vilket parti, hon var med i, men det var med i "Insider" Tv3, för några år sedan.

Sänkta löner eller arvoden skulle bara innebära att de med god ekonomi skulle tänka sig att ställa upp. Helt bakvänt med politik bara för de rika.
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 18-10-2011, 21:29) *
Och eftersom det finns så många fifflare i alliansen så måste deras chefer fiffla såklart. naughty.gif

Aj fan, där tog du en poäng.
Mina
Du tror inte det finns någon som är intresserad av att engagera sig i politik, om de får samma lön som t ex en lärare.

Landet är fullt med människor som, jobbar gratis för sin övertygelse, men som aldrig syns.
Kommer dessa fram, är det väl upp till oss som röstar, att se till att inte ekonomin ska styra.
Eller kan man inte leva på lärar lön, runt Rosenbad?
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 18-10-2011, 21:29) *

klart dom gör,men de flesta gör det smart o åker inte dit,kanske tack vare att de styr media eller för att kanslierna sopar igen spåren.det är en del av en internationell komplott mot sossarna ninja.gif
men frågan är,de riksdagsledamöter som fifflat lika juholt,har de gjort fel? juholt är ju "friad" så rimligtvis är de det också.det fanns ju inga regler helt plötsligt. visst,sparka ut dem,jag kan hjälpa till men då får juholt också gå. ulf
Anma
CITAT (malarmaster @ 18-10-2011, 22:08) *
klart dom gör,men de flesta gör det smart o åker inte dit,kanske tack vare att de styr media eller för att kanslierna sopar igen spåren.det är en del av en internationell komplott mot sossarna ninja.gif
men frågan är,de riksdagsledamöter som fifflat lika juholt,har de gjort fel? juholt är ju "friad" så rimligtvis är de det också.det fanns ju inga regler helt plötsligt. visst,sparka ut dem,jag kan hjälpa till men då får juholt också gå. ulf

De har gjort precis lika mycket fel som Juholt. Alltså gjort omedvetet fel. Jag utgår ifrån att det ligger till så.

Hörde dock rykten om att den där Centerpartisten som fått 250000 för mycket inte har några planer på att återbetala nu när han vet att han gjort fel. Han kan avgå om det ligger till så.
Cacki
CITAT (malarmaster @ 18-10-2011, 22:08) *

Jag kan så klart bara tala för mej själv och jag retas mest. Ni var ju såt stora i truten så det känns lite skönt att ge igen. crazy.gif Däremot tycker jag att det är bra att man passar på att syna politikerna nu när de ändå är igång. Regelverken runt politikerna är ju uppenbarligen alltför luddiga och det är ju bra att vi medborgare blir uppmärksammade om det.
malarmaster
CITAT (Mina @ 18-10-2011, 21:50) *
Du tror inte det finns någon som är intresserad av att engagera sig i politik, om de får samma lön som t ex en lärare.

Landet är fullt med människor som, jobbar gratis för sin övertygelse, men som aldrig syns.
Kommer dessa fram, är det väl upp till oss som röstar, att se till att inte ekonomin ska styra.

håller helt med,riksdagsarvodena skulle frysas de närmsta 5 åren,pensionerna tas bort,3-månaders avgångsvederlag skulle räcka,gratis extrabostad för alla,en 2-rummare räcker(har de behov av större får de pröjsa själv),samt sträng kontroll av kvitton o räkningar.
att bara rika skulle vara intresserade av riksdagen tror jag inte på,men idealisterna som vill driva politik skulle nog få ett uppsving om riksdagsarbetet tappade sin lockelse för de som främst ser det som en bra födkrok.möjligt skulle man också kunna reducera antalet som sitter i riksdagen då många beslut tas i eu och de flesta riksdagsledamöter i ärlighetens namn inte driver någon egen politik som gynnar sin hembygd. Ulf
Gossen Ruda
CITAT (Mina @ 18-10-2011, 21:50) *

Nån idealist kanske det finns men ändå kommer de rika att överväga. Varför slava för en svältlön med alla reportrar hängandes runt benen när man kan fortsätta sitt vanliga kneg? Det vore en katastrof gör demokratin.
Blomstertanten
Är inte Göran Hägglund partiledare????
Hägglund bor sen 5 år tillbaka olovligen i en riksdagsmanna-lägenhet. Med 8.000 kr/mån i kostnad borde han vara upp i närmare halv miljon i skuld till staten för olovligt hyresbidrag.

Och är det inte Anders Borg som bor i en studentlägenhet?
Dn: Anders Borg bor i studentlya
Han är mej veterligen inte student! sleep.gif
I och för sig ingen partiledare, han är ju "bara" finansminister whist.gif

Men det är tydligen skillnad på folk och folk!
kerstinbern
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2011, 19:03) *
Furutom Juholt och den redan kände C-mannen Erik har ytterligare en centerpartist och två moderater plötsligt begärt sänkt hyresersättning enligt Rapport. laugh.gif "Fusket" var tydligen utbrett och även några av de oförvitliga moderaterna hade handen i syltburken. Snacka om tidningsanka. Kvack kvack.

Nu talar vi ändå bara om de som får bostadsbidrag fär egna lägenheter från riksdagen, där det uppenbarligen inte funnits några fastställda regler alls. För de riksdagsledamöter som i stället bor i en av riksdagens lägenheter finns det dock fastställda regler om att om någon annan övernattar där så skall de betala ersättning, det är en ersättning som med alla sannolikhet ALDRIG betalats in av någon alls. Och med all sannolikhet så är det flera riksdagsledamöter som inte ens bor i sin riksdagslägenheter, utan lånar/hyr ut dem i andra hand t ex till anhöriga.
kerstinbern
Förövrigt så bor ju även familjen Reinfeldt i en av staten betald lägenhet nu medan Sagerska palatset renoveras för 15 000 000 kr. Kostnaden för familjen Reinfeldts lägenhet är 60 000 kr/mån, men som tur är så behöver ju inte han göra något avdrag pga att han inte bor ensam.

Varför han inte kunde bo i sin egen bostad i Täby under dessa 6 månader som renoveringen tar är oklart, men Täby anses väl vara beläget alltför långt upp i Norrland.
Gossen Ruda
Vad jag vill framföra som slutkläm är att HJ har blivit synnerligen illa behandlad av AB, av övriga media och även här på Odla. Luddiga regler och en obefintlig koll och revision har gjort att många riksdagsmän har gjort fel, till övervägande del alliansare. Det kan dessutom ha varit såna som inte fick någon plats i senaste valet också gjort fel tidigare. Att påstå att HJ bara för att han är partiledare borde göra rätt är bara snömos. Han har fått bidraget som riksdagsman i 4 år och sen har det fortsatt. Man insinuerar att han vetat om att han fuskade tidigare men att han borde tänkt över det nu sen blivit partiledare och slutat fuska. Försök leda det i bevis, jäkla skitsnackare.
Rihane
Jag är övertygad om att Juholt handlat i god tro, att han inte velat fuska. Är inte lika säker på att jag minns det vid nästa val. Minns ni alla turer runt alla mediadrev?
tomas99
Ja
gnon49
Man kan väl säga att Juholt i all sin oskyldighet lyckats reta upp halva Svenska folket + en stor del av socialdemokratin. En bedrift som heter duga. Så går det när den politiska kompassen sviktar.
Sedan är ju glömska politikers bästa vän.
Anma
CITAT (gnon49 @ 19-10-2011, 11:24) *
Man kan väl säga att Juholt i all sin oskyldighet lyckats reta upp halva Svenska folket + en stor del av socialdemokratin. En bedrift som heter duga. Så går det när den politiska kompassen sviktar.

Saken är den att det inte är Juholt som retat upp alla, utan Aftonbladet. Hade de gjort en ordentlig research så hade alla sluppit bli uppretade. Men å andra sidan är han nog förfärligt revanschsugen nu och förhoppningsvis leder det till en valseger så smånigom. Kanske bet de sig själva i svansen de som drog i gång detta.
Red Top
CITAT (gnon49 @ 19-10-2011, 11:24) *

Nu var det ju knappast Juholt som retade upp folk. Det var medias lögnaktiga drev som fick folk att bli irriterade på honom.

Rätt ska vara rätt.

Så även om du fortfarande inte har fattat vad det hela handlade om, så har en stor del av svenska folket gjort det. Mediernas kovändning i frågan har fått de flesta att vakna upp och tycka att det var fördjävligt, det som drabbade honom.

Inte minst efter alla avslöjanden om alliansfolk med båda händerna i kakburken och fötterna i syltburken.

Huggorm
CITAT (kerstinbern @ 19-10-2011, 03:14) *
Och med all sannolikhet så är det flera riksdagsledamöter som inte ens bor i sin riksdagslägenheter, utan lånar/hyr ut dem i andra hand t ex till anhöriga.

Vad baserar du det antagandet på? Jag tycker det låter osannolikt, och om det förekom skulle det nog ha framkommit i media nu när mängder med journalister sitter och letar efter något att basera sina artiklar på.
gnon49
Visst tog AB i så det nästan sprack men i sak så får Juholt leva med att han var så omdömeslös. Den bilden är svår att sudda ut från folks näthinnor.
Det var ju trots allt han själv som satte sig i situationen. Nu åker han ju på en bot och bättringsturne för att blidka partimedlemmar. Frågan är om väljarna är lika lättblidkade. Det återstår att se. Trogna sossar växer numera i på träd.
malarmaster
CITAT (gnon49 @ 19-10-2011, 16:50) *
Visst tog AB i så det nästan sprack men i sak så får Juholt leva med att han var så omdömeslös. Den bilden är svår att sudda ut från folks näthinnor.
Det var ju trots allt han själv som satte sig i situationen. Nu åker han ju på en bot och bättringsturne för att blidka partimedlemmar. Frågan är om väljarna är lika lättblidkade. Det återstår att se. Trogna sossar växer numera i på träd.

han kommer att få dras med detta resten av sin politiska bana.folk glömmer inte,o media kommer att påminna oss både vid nästa val o hela valturnen,hörde ilmar reepalu i tv om invandrarfrågan,han hade inte pratat med vare sig juholt eller morgan johansson om frågan.en förvanskad version av reepalus förslag hade gått ut till media och det var tydligen där som johansson o juholt tyckte att det lät bra,i en timme, sedan hade tydligen någon opponerat sig o juholt vände kappa.
i tv redogjorde reepalu för sitt hela förslag o det lät vettigt.
men det kommer mer från juholt,såvida han inte får en förmyndare som talar om vad han får säga alternativt en munkavle. ulf
Motti
Jag vill nog påstå att om man får jobbet som Partiledare i ett så pass stort parti så förväntar sig väl väljarna också att de besitter en viss interligens ? Juholt har just precis kört socialdemokraterna nästan i botten och envisas med att sitta kvar ,alla politiker oavset vilket parti ska vara klanderlösa med ett vitt förflutet de ska heller inte sitta och blåljuga i nationell TV och tro att ingen fattar :(om man är smart och söker ett partiledar jobb så ska man se till att inte ha några som helst spöken i garderoben som journalister kan gräva fram .Det gäller alla partier !även mitt.
Gossen Ruda
Som jag skrivit ett par gånger tidigare, det är inte rabiata högerpersoner som står för den politiska agendan i Sverige hur gärna ni än vill. Media kommer att hålla käft, debatten om mediadrev vill de nog inte höra igen. Tom AB gör avbön.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 19-10-2011, 20:05) *
Som jag skrivit ett par gånger tidigare, det är inte rabiata högerpersoner som står för den politiska agendan i Sverige hur gärna ni än vill. Media kommer att hålla käft, debatten om mediadrev vill de nog inte höra igen. Tom AB gör avbön.

du har fel,ruda.du kan vara övertygad om att media den närmsta tiden hårdbevakar juholt o minsta lilla fel kommer att skrivas om.programmet agenda tog tom upp tobleronen igen som jämförelse o hur många år sedan är det? kommer ihåg hur irriterad sahlin var i senaste valkampanjen att det drogs fram igen.det kommer att bli lika för juholt o det är några år fram till nästa val,vem vet vad juholt gör för fadäser tills dess.att han kommer att få det svårt är jag övertygad om,det är nog inte den mest snabbtänkte om man ser hur ofta han byter åsikt. Ulf
Blomstertanten
CITAT (Motti @ 19-10-2011, 19:56) *
Jag vill nog påstå att om man får jobbet som Partiledare i ett så pass stort parti så förväntar sig väl väljarna också att de besitter en viss interligens ? Juholt har just precis kört socialdemokraterna nästan i botten och envisas med att sitta kvar ,alla politiker oavset vilket parti ska vara klanderlösa med ett vitt förflutet de ska heller inte sitta och blåljuga i nationell TV och tro att ingen fattar :(om man är smart och söker ett partiledar jobb så ska man se till att inte ha några som helst spöken i garderoben som journalister kan gräva fram .Det gäller alla partier !även mitt.

CITAT (Blomstertanten @ 18-10-2011, 22:50) *
Är inte Göran Hägglund partiledare????
Hägglund bor sen 5 år tillbaka olovligen i en riksdagsmanna-lägenhet. Med 8.000 kr/mån i kostnad borde han vara upp i närmare halv miljon i skuld till staten för olovligt hyresbidrag.

Och är det inte Anders Borg som bor i en studentlägenhet?
Dn: Anders Borg bor i studentlya
Han är mej veterligen inte student! sleep.gif
I och för sig ingen partiledare, han är ju "bara" finansminister whist.gif

Men det är tydligen skillnad på folk och folk!

Det är tydligen skillnad på folk och folk
Och vad anbelangar Juholts intelligens så slår den somligas med hästlängder sleep.gif
Motti
Det handlar om trovärdighet !att säga ett och mena ett annat som tex när han sitter och säger att han är "kulbo"när de varit sambo så länge ,tyckte synd om Juholts sambo när han kallade deras liv för "kulbo"precis om att de bara träffas när det är kul confused.gif tycker han har grävt sin egen grav genom allt hattande hit och dit med sina svar som han ändrat hela tiden .
Som Moderat tycker jag att alla partier ska vara trovärdiga och kunna inge en trygghet för väljarna så alla har samma chans till valet ,nu verkar nästa val vara så självklart redan efter som Juholt skjutit sitt parti i sank mefd sina påhittade saningar.
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 19-10-2011, 21:33) *
du har fel,ruda.du kan vara övertygad om att media den närmsta tiden hårdbevakar juholt o minsta lilla fel kommer att skrivas om.programmet agenda tog tom upp tobleronen igen som jämförelse o hur många år sedan är det? kommer ihåg hur irriterad sahlin var i senaste valkampanjen att det drogs fram igen.det kommer att bli lika för juholt o det är några år fram till nästa val,vem vet vad juholt gör för fadäser tills dess.att han kommer att få det svårt är jag övertygad om,det är nog inte den mest snabbtänkte om man ser hur ofta han byter åsikt. Ulf

Vi får se, min kristallkula är tydligen inte av samma modell du har. Meningslöst att diskutera saken, framtiden är i ständig rörelse som Yoda sa.
Blomstertanten
duh.gif crying.gif wacko.gif crazy.gif
Jisses, det här börjar bli meningslösare än meningslösa tråden!
Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 19-10-2011, 21:49) *
duh.gif crying.gif wacko.gif crazy.gif
Jisses, det här börjar bli meningslösare än meningslösa tråden!

laugh.gif Så blir det när en del inte läser allt.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 19-10-2011, 21:50) *
laugh.gif Så blir det när en del inte läser allt.

Ja, tyvärr...
Blomstertanten
Går och plåstrar om min blodiga panna, tar en huvudvärkstablett och kryper i säng och sover i stället!
gnon49
I politiken har "kunden alltid rätt", d.v.s väljarna. S har rasat, inte för att dom gjort något påtagligt fel utan för att dom inte gjort något påtagligt rätt. Allt enligt väljarna. Lyckas inte Juholt vända trenden så är den här affären hans minsta bekymmer. Han är ju inte en dum karl, men har han det där lilla extra för att utvecklas till en bra politiker. Än har han ju faktiskt inte visat på det. Fadäserna har avlöst varandra. Den positiva bilden lyser fortfarande med sin frånvaro. kanske den kommer men till dess är det den negativa bilden av en obeslutsam partiledare som dominerar. Som sagt, kunden har alltid rätt.
Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 19-10-2011, 22:17) *
Går och plåstrar om min blodiga panna, tar en huvudvärkstablett och kryper i säng och sover i stället!

laugh.gif Jag gör detsamma, dvs kryper i säng. God natt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon