|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Huggorm
13-10-2011, 20:58
CITAT (Cacki @ 13-10-2011, 21:55)  Har förtroendet ökat eller minskat?? Jag vet inte, jag har inte sett några opinionsundersökningar över stöd för partiledarna på ett tag. Reinfeldt har ju alltid legat högt tidigare, så det är väll troligare att han minskar än ökar
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:56)  Hur gick det egentligen med Littorin, blev det någonsin bevisat att han var skyldig till vad det nu var han var anklagad för? Jag minns inte ens vad det var, men jag minns att han förklarade sig oskyldig och avgick av familjeskäl. Vilket av vissa tolkades som att han egentligen var skyldig... Tror aldrig det blev bevisat. Men främst vänstern dömde honom på förhand och älskade att läsa Aftonbladet o nicka instämmande.
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:58)  Jag vet inte, jag har inte sett några opinionsundersökningar över stöd för partiledarna på ett tag. Reinfeldt har ju alltid legat högt tidigare, så det är väll troligare att han minskar än ökar  Den var bra! Nu var du allt bra listig va, din hala lilla jäkla huggsnok!?
Gossen Ruda
13-10-2011, 21:55
Jaja, gnabbas vidare då. Idag skickade jag ett mail till Rapports redaktion och undrade om de hade licens för människojakt. De har inte svarat.  I morgon kommer åklagaren att lägga ner förundersökningen mot Juholt. Jag känner det i knäna, god natt.
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2011, 22:55)  Jaja, gnabbas vidare då. Idag skickade jag ett mail till Rapports redaktion och undrade om de hade licens för människojakt. De har inte svarat.  I morgon kommer åklagaren att lägga ner förundersökningen mot Juholt. Jag känner det i knäna, god natt.
Red Top
13-10-2011, 22:06
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-10-2011, 21:57)  Skall Riksdagen utgår ifrån att varje riksdagsledamot är en skurk/fifflare?
Det är verligen att skylla ifrån sig. Andra skall kolla mit så att ja inte bedrar.....
Varför skall så många här aldrig kunna diskutera politik i en vänlig och sansat ton?
Tack och lov hat vi olika partier här i landet eller ni kanske vill leva i en enpartistat? Vet ni vad det skulle innebära? Diktatur Diktatur är ju just vad vi får när det är medierna, "tredje statsmakten", som styr. Nog tycker jag att just den här tråden har varit ovanligt sansad och vänlig, med några få undantag. För ovanlighetens skull har det handlat om att bryta åsikter mot varandra och inte om personliga påhopp, med några få undantag.
Gossen Ruda
13-10-2011, 22:12
En sista tanke innan sängen. Jag hoppas att Juholt klarar krisen och kan sitta kvar. Han måste vara en sjutusan till karl som klarar den här anstormningen av näsvisa reportrar som närmast belägrar honom och undrar när han skall avgå. Han behåller sitt lugn och svarar på frågor utan att ge igen. Det är nog inte många som skulle klara det, jag skulle det inte. Det sk "fifflet" är egentligen inget att orda om, förmodligen misstag eller på sin höjd ett utnyttjande av möjligheter. Vem skulle inte göra det?
Red Top
14-10-2011, 08:05
Jag sätter en slant på att Håkan Juholt inte tvingas avgå. Instämmer i Rudans och många andras förmodan; att förundersökningen läggs ned. Efter att på morgonen ha läst Daniel Suhonen på SvD Brännpunkt, Drevet mot Juholt, känns det som att mina egna misstankar, om att drevet har sitt ursprung inom det socialdemokratiska partiet bekräftas. Ulf Bjerelds, Professor i statsvetenskap, Göteborgs universitet, inlägg på Twitter håller jag också med om: "Visar inte Juholt i sitt sätt att hantera drevet just de ledaregenskaper en statsministerkandidat bör ha? T ex sinnesnärvaro och lugn"
Gossen Ruda
14-10-2011, 08:14
CITAT (Red Top @ 14-10-2011, 09:05)  Jag sätter en slant på att Håkan Juholt inte tvingas avgå. Instämmer i Rudans och många andras förmodan; att förundersökningen läggs ned. Efter att på morgonen ha läst Daniel Suhonen på SvD Brännpunkt, Drevet mot Juholt, känns det som att mina egna misstankar, om att drevet har sitt ursprung inom det socialdemokratiska partiet bekräftas. Ulf Bjerelds, Professor i statsvetenskap, Göteborgs universitet, inlägg på Twitter håller jag också med om: "Visar inte Juholt i sitt sätt att hantera drevet just de ledaregenskaper en statsministerkandidat bör ha? T ex sinnesnärvaro och lugn" Tydligen är jag inte ensam om dessa omdömen. Den stora frågan är väl om det går att reda ut vem som startat drevet inom partiet och sparka ut den/dem? En sak till som tyder på detta är att anmälan om bedrägeri kom redan på fredagen när uppgifterna visserligen kommit ut men drevet knappt börjat. Det hela är planerat.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 09:14)  Tydligen är jag inte ensam om dessa omdömen. Den stora frågan är väl om det går att reda ut vem som startat drevet inom partiet och sparka ut den/dem? En sak till som tyder på detta är att anmälan om bedrägeri kom redan på fredagen när uppgifterna visserligen kommit ut men drevet knappt börjat. Det hela är planerat. Anmälan om bedrägeri, fick för mig att den gjordes av en privatperson. Finns många tokar i den kategorin av människor. Annars har Red Top precis samma tankar som jag. Och Juholts sätt att hantera detta har varit utomordentligt, utom möjligen i fråga om FB inlägget.
Läste bara rubriken, men nu står det på text-tv att en C riksdagsman fått bobidrag för sin fru i 4 år, 250000 kr. Undra hur mycket tidningarna kommer att skriva om det? Att säga att det inte är lika illa som med Juholt, för han är inte partiledare. Tänk på att det var inte Juholt heller förrän för 8 månader sen eller vad det nu är.
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:58)  Jag vet inte, jag har inte sett några opinionsundersökningar över stöd för partiledarna på ett tag. Reinfeldt har ju alltid legat högt tidigare, så det är väll troligare att han minskar än ökar siffror som publicerades i förgår (tror jag att det var) 16 % har förtoende för Juholt, 56 % har förtoende för Reinfeldt. Gita CITAT (Anma @ 14-10-2011, 12:44)  Läste bara rubriken, men nu står det på text-tv att en C riksdagsman fått bobidrag för sin fru i 4 år, 250000 kr. Undra hur mycket tidningarna kommer att skriva om det? Att säga att det inte är lika illa som med Juholt, för han är inte partiledare. Tänk på att det var inte Juholt heller förrän för 8 månader sen eller vad det nu är. Ja, då bör väl både c-riksdagmannen och Juholt lämna sina platser till förfogande. Gita
CITAT (Gita @ 14-10-2011, 13:01)  siffror som publicerades i förgår (tror jag att det var) 16 % har förtoende för Juholt, 56 % har förtoende för Reinfeldt. Gita Var inte det där Aftonbladets frågespalt de siffrorna kom på? De är ju pålitligt...
"Riksdagsledamoten Erik A Eriksson ( c ), tidigare ledamot av Jordbruksutskottet, har också gjort en "Juholtare". Men i Erikssons fall är beloppen mycket större. Det skriver Nyheter24. Innan han ansökte om ersättning till bostadsrätten i Vårby frågade han Riksdagsförvaltningen hur det fungerade när hans fru och barn ibland uppehöll sig i lägenheten och fick då svaret att det var okej och att bostaden räknades som hans egen, skriver sajten. Men sedan skrev sig Erikssons fru på adressen. Från december 2006 till februari 2010 var han och hans fru skrivna på lägenheten, men han fick hela månadsavgiften, 6 900 kronor, ersatt av Riksdagsförvaltningen, bekräftar Eriksson för Nyheter24. Totalt handlar det om 250 000 kronor som Erik A Eriksson har fått i ersättning för boendet. Därefter flyttade Erik A Eriksson till en gratis lägenhet som tillhandhölls av Riksdagen, men han fortsatte ta ut ersättningen för bostaden, totalt 56 000 kronor. Tidigare har media uppmärksammat att Erik A Eriksson låtit sig bjudas på en studieresa utomlands av oljebolaget Shell." Till den där oljehistorien finns länk i artikeln som man hittar om man klickar härFörresten, Gita. vad trevligt att du kom med tomma hot häromdagen, jag hade saknat våra gnabb om du gjort allvar av det (ja, ni som tycker det är skitjobbigt med våra gnabb får väl helt enkelt avstå från att läsa).
Ja en sak är säker. Den C-ledamoten kan glömma allt vad karriär heter in partiet. Han kommer aldrig förbi nålsögat vid en utfrågning. Tur är väl det. ut i kylan med honom. Att han inte har en ledande position inom Centern är nog hans smala lycka. Alldeles för litet byta att sätta tänderna i helt enkelt. Kraven på etik o moral ökar helt enkelt ju högre upp i partitoppen man når. Underligt är det men sådan är politiken.
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 13:36)  Förresten, Gita. vad trevligt att du kom med tomma hot häromdagen, jag hade saknat våra gnabb om du gjort allvar av det (ja, ni som tycker det är skitjobbigt med våra gnabb får väl helt enkelt avstå från att läsa). Förmodligen skulle det vara intressantare för de flesta om du försökte hålla dig till att diskutera sakfrågor, jag tror inte att din "hangup" på mig eller min person är av särskilt stort allmänintresse. Gita
CITAT (Gita @ 14-10-2011, 14:05)  Förmodligen skulle det vara intressantare för de flesta om du försökte hålla dig till att diskutera sakfrågor, jag tror inte att din "hangup" på mig eller min person är av särskilt stort allmänintresse. Gita Jag diskuterar hur mycket sakfrågor som helst.
herkules
14-10-2011, 13:42
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2011, 22:55)  Jaja, gnabbas vidare då. Idag skickade jag ett mail till Rapports redaktion och undrade om de hade licens för människojakt. /.../ tumme upp, bra med folk som agerar! CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2011, 23:12)  /.../Det sk "fifflet" är egentligen inget att orda om, förmodligen misstag eller på sin höjd ett utnyttjande av möjligheter. Vem skulle inte göra det? förhoppningsvis inte allt för många :/
Juholt stöds av S högsta ledning.
Österberg: Enigt VU bakom partiledaren. Enligt SVT text-tv.
Bra.
Men Dåligt.
Huggorms scenario kan mycket väl kunna bli sanning.
Verkar som Juholt får sitta kvar. Det tackar vi för. Absolut säkraste sättet att fortsatt tappa väljare och förbli ett fortsatt svagt parti. Men ett idogt arbeta kanske kan stabilisera partiet runt 30 % men då får Juholt ligga i. Och hoppas inte AB vaskar fram fler otydligheter i hans förflutna. Det här beslutet välkomnas nog av regeringen. En vingklippt partiledare är mumma.
Förundersökningen nerlagd. DNVäntat besked, inget brott har ju begåtts.
Blomstertanten
14-10-2011, 15:41
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 16:34)  Förundersökningen nerlagd. DNVäntat besked, inget brott har ju begåtts. Inte ett dugg oväntat!
Han gör bra ifrån sig på presskonferensen tycker jag. Presskonferens via Expressen
herkules
14-10-2011, 16:11
när det handlar om pengar i den här storleksordningen så ska INTE reglerna vara så otydliga så att en förundersökning läggs ned, det där får de skärpa till. bra att Juholt sitter kvar, helt rätt med tanke på vinkling o drev.
Red Top
14-10-2011, 16:28
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 13:58)  Ja en sak är säker. Den C-ledamoten kan glömma allt vad karriär heter in partiet. Han kommer aldrig förbi nålsögat vid en utfrågning. Tur är väl det. ut i kylan med honom. Att han inte har en ledande position inom Centern är nog hans smala lycka. Alldeles för litet byta att sätta tänderna i helt enkelt. Kraven på etik o moral ökar helt enkelt ju högre upp i partitoppen man når. Underligt är det men sådan är politiken. Lägg ner nu. Det som hänt centerpartisten är lika lite ett brott, som det Juholt råkat ut för. Om reglerna är så oklara är det ju inte något brott överhuvudtaget, enl åklagaren. Om någon ska tas i örat, så är det den, som ansvarar för hur reglerna utformats. Sen borde väl Riksdagskansliets medarbetare skickas på grundkurs i ekonomisk förvaltning. När det gäller centerpartisten, Erik A Eriksson, har han tydligen ställt frågan till Riksdagskansliet ang fruns boende i lägenheten. Han fick svaret att det inte påverkade ersättningen. Sluta döma människor som uppenbarligen handlar i god tro. CITAT (Blomstertanten @ 14-10-2011, 16:41)  Inte ett dugg oväntat! Nej, det var det inte!
Gossen Ruda
14-10-2011, 16:30
Det blidde knappt en tummetott kvar. Munväder.
Tillägg: Det talas om att det är mycket pengar, skitsnack. Det är 3000 eller drygt det i månaden. En liten skitsumma. Det är mycket pga att det har pågått i 4 år men hur har det kollats egentligen? Går allt igenom?
Red Top
14-10-2011, 16:38
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 17:30)  Det blidde knappt en tummetott kvar. Munväder. Ja, ett riktigt smaklöst drev, där många journalister visade sitt rätta ansikte. Allt för att locka lösnummerköpare, lyssnare och tittare. En total avsaknad av journalistisk etik. Är källgranskning ute kanske? Det gör mig lätt illamående att höra samma journalister som krävde Juholts avgång, nu sitta i radio och säga att det var helt rätt av socialdemokraternas verkställande utskott(VU) att behålla Juholt. [attachment=65512:vomit.gif]
herkules
14-10-2011, 16:55
det är mycket pengar det handlar om med politikers alla förmåner, därför måste reglerna vara glasklara. reglerna för bidragsfusk skärptes 2007, för alla UTOM för riksdagsledamöter, det är skillnad på skit o pannkaka tydligen.
Red Top
14-10-2011, 17:01
CITAT (herkules @ 14-10-2011, 17:55)  det är mycket pengar det handlar om med politikers alla förmåner, därför måste reglerna vara glasklara. reglerna för bidragsfusk skärptes 2007, för alla UTOM för riksdagsledamöter, det är skillnad på skit o pannkaka tydligen. Man kan bara blåögt hoppas på att det blir ordning och reda nu. [attachment=65513:exhausted.gif]
Kan hända att jag är blåögd (trots mina röda glasögon) men jag tror inte att Juholts miss var medveten i alla fall.
Red Top
14-10-2011, 19:06
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 19:01)  Kan hända att jag är blåögd (trots mina röda glasögon) men jag tror inte att Juholts miss var medveten i alla fall. Nej, det tror inte jag heller. Lika lite som Erik A Eriksson tog emot pengarna av ont uppsåt och girighet.
Huggorm
14-10-2011, 19:13
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 19:01)  Kan hända att jag är blåögd (trots mina röda glasögon) men jag tror inte att Juholts miss var medveten i alla fall. Det tror inte jag heller. Men siktar man på statsministerposten så bör man inte ens sätta sig i en sådan situation. Socialdemokraterna har en air av bidragsfusk runt sig, och det går helt enkelt inte att ens ta en sådan risk om man siktar mot toppen. Juholt borde ha låtit bli att söka bostadsbidrag över huvud taget, och betalat sitt boende själv med sin faktiskt ganska generösa lön. "Från var och en efter förmåga, till var och en efter behov", eller hur var det nu? Nu kommer den här historian förfölja honom trots att han inte åtalats. För nog kan vi väll vänta oss att saken dyker upp igen i valrörelsen om två och ett halvt år?
Nej jag tror inte heller att de fifflat med vidöppna ögon. Folk skriker "- DET BORDE HAN VÄL KÄNNT TILL!!"....Jasså? Med tanke på alla vansinniga förmåner och avdrag sådana där höjdare har, kan man förvänta sej vad som helst. Jag tycker faktiskt att det vore mindre förvånande om sambor/makar tilläts bo gratis, än när man ser på vilka pensionsavtal de har....
CITAT (Cacki @ 14-10-2011, 20:18)  Nej jag tror inte heller att de fifflat med vidöppna ögon. Folk skriker "- DET BORDE HAN VÄL KÄNNT TILL!!"....Jasså? Med tanke på alla vansinniga förmåner och avdrag sådana där höjdare har, kan man förvänta sej vad som helst. Jag tycker faktiskt att det vore mindre förvånande om sambor/makar tilläts bo gratis, än när man ser på vilka pensionsavtal de har.... Precis så.
Red Top
14-10-2011, 19:21
CITAT (Huggorm @ 14-10-2011, 20:13)  Det tror inte jag heller. Men siktar man på statsministerposten så bör man inte ens sätta sig i en sådan situation. Socialdemokraterna har en air av bidragsfusk runt sig, och det går helt enkelt inte att ens ta en sådan risk om man siktar mot toppen. Juholt borde ha låtit bli att söka bostadsbidrag över huvud taget, och betalat sitt boende själv med sin faktiskt ganska generösa lön. "Från var och en efter förmåga, till var och en efter behov", eller hur var det nu?
Nu kommer den här historian förfölja honom trots att han inte åtalats. För nog kan vi väll vänta oss att saken dyker upp igen i valrörelsen om två och ett halvt år? Ja, som vanligt som ett av alliansens valspektakel. Vem minns inte det barnsliga ordet tobleroneekonomi. Skulle aldrig rösta på ett parti, som driver politisk debatt på fyllesnacksnivå.
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 15:55)  Verkar som Juholt får sitta kvar. Det tackar vi för. Absolut säkraste sättet att fortsatt tappa väljare och förbli ett fortsatt svagt parti. Men ett idogt arbeta kanske kan stabilisera partiet runt 30 % men då får Juholt ligga i. Och hoppas inte AB vaskar fram fler otydligheter i hans förflutna. Det här beslutet välkomnas nog av regeringen. En vingklippt partiledare är mumma. Din analys är säkert helt riktigt men i ett större perspektiv tror jag att socialdemokraterna fattat ett olyckligt beslut, inte bara för sig själva utan även för moral och rättskänsla hos oss alla gräsrotsmedborgare. Om det nu är mer eller mindre OK att man i Juholts position med en månadslön på 144 000 kr kommer undan med att försöka tillskansa sig hundratusentals kronor av skattemedel varför är det då så fel att en gräsrot med kanske 25000 kr i månaden försöker att undanhålla några tusenlappar från skatt genom att t.ex. köpa svarta tjänster. Eller är det så fel att försöka öka på en liten inkomst med lite felaktiga uppgifter i en bidragsansökan? Kan vi kräva högre moral av vanliga medborgare än av makthavarna? Sen förstår jag inte upprördheten mot media. Att granska makthavarna är väl deras största uppgift, nu hörde jag faktiskt inte några upprörda röster här på "Odla" när drevet gick mot Littorin t.ex. Varför var medias granskning helt OK i det fallet? Nu tror jag iofs inte att sista ordet är sagt när det gäller såpoperan Juholt.( Obs! detta är min personliga uppfattning Vi får väl se hur långt den håller med tiden) Gita
CITAT (Gita @ 14-10-2011, 20:50)  Din analys är säkert helt riktigt men i ett större perspektiv tror jag att socialdemokraterna fattat ett olyckligt beslut, inte bara för sig själva utan även för moral och rättskänsla hos oss alla gräsrotsmedborgare. Om det nu är mer eller mindre OK att man i Juholts position med en månadslön på 144 000 kr kommer undan med att försöka tillskansa sig hundratusentals kronor av skattemedel varför är det då så fel att en gräsrot med kanske 25000 kr i månaden försöker att undanhålla några tusenlappar från skatt genom att t.ex. köpa svarta tjänster. Eller är det så fel att försöka öka på en liten inkomst med lite felaktiga uppgifter i en bidragsansökan? Kan vi kräva högre moral av vanliga medborgare än av makthavarna?
Sen förstår jag inte upprördheten mot media. Att granska makthavarna är väl deras största uppgift, nu hörde jag faktiskt inte några upprörda röster här på "Odla" när drevet gick mot Littorin t.ex. Varför var medias granskning helt OK i det fallet?
Nu tror jag iofs inte att sista ordet är sagt när det gäller såpoperan Juholt.( Obs! detta är min personliga uppfattning Vi får väl se hur långt den håller med tiden) Gita Saken är den att jag tycker visst att media ska granska. Det är deras uppgift. Men de ska också kolla upp fakta innan publicering, inte sprida falska uppgifter och framför allt inte driva drev som är tagna ur luften. Eller menar du på fullt allvar att du tror att Juholt gjort detta med flit samtidigt som han har skickat in ett hyreskontrakt med bådas namn på? Helt seriöst, alltså.
Red Top
14-10-2011, 19:57
CITAT (Gita @ 14-10-2011, 20:50)  Din analys är säkert helt riktigt men i ett större perspektiv tror jag att socialdemokraterna fattat ett olyckligt beslut, inte bara för sig själva utan även för moral och rättskänsla hos oss alla gräsrotsmedborgare. Om det nu är mer eller mindre OK att man i Juholts position med en månadslön på 144 000 kr kommer undan med att försöka tillskansa sig hundratusentals kronor av skattemedel varför är det då så fel att en gräsrot med kanske 25000 kr i månaden försöker att undanhålla några tusenlappar från skatt genom att t.ex. köpa svarta tjänster. Eller är det så fel att försöka öka på en liten inkomst med lite felaktiga uppgifter i en bidragsansökan? Kan vi kräva högre moral av vanliga medborgare än av makthavarna?
Sen förstår jag inte upprördheten mot media. Att granska makthavarna är väl deras största uppgift, nu hörde jag faktiskt inte några upprörda röster här på "Odla" när drevet gick mot Littorin t.ex. Varför var medias granskning helt OK i det fallet?
Nu tror jag iofs inte att sista ordet är sagt när det gäller såpoperan Juholt.( Obs! detta är min personliga uppfattning Vi får väl se hur långt den håller med tiden) Gita Vilket drev?? Han avgick ju med blixtens hastighet innan någon hunnit fatta vad som hänt. Det enda drevet i det fallet var väl drevet mot Lena Mellin. Vilket kanske inte var helt fel.
Det goda är väl att man nu kanske kan slippa se o höra olyckan Juholt på ett tag. Om han nu inte fortsätter i gamla hjulspår vill säga. Misstänker att VU har belagt honom med en politisk fotboja så man vet var han är o vad han gör. Villkoren är troligen hårt satta och Juholt har accepterat dom. Nu är det upp till bevis annars tryter tålamodet ännu mer. Maktstriden är inte över, man tar bara en paus för att vässa knivarna. Om nu inte Juholt rensar ut alla nej-sägare och behåller dom som viftar mest på svansen. Spännande är det i alla fall.
Gossen Ruda
14-10-2011, 20:10
CITAT (Gita @ 14-10-2011, 20:50)  Om det nu är mer eller mindre OK att man i Juholts position med en månadslön på 144 000 kr kommer undan med att försöka tillskansa sig hundratusentals kronor av skattemedel varför är det då så fel att en gräsrot med kanske 25000 kr i månaden försöker att undanhålla några tusenlappar från skatt genom att t.ex. köpa svarta tjänster. Gita Jag har klippt ut en bit för att visa hur du medvetet eller omedvetet försöker blanda bort korten. Hundratusentals kronor var det inte, "bara" 160 tusen. På fyra år. Skall du ta upp månadslönen på 144 000 och sätta den i förhållande till bidraget han fått är det 3 000 det är frågan om, inget annat. Alltså 2 % och inget mer. En skitsumma som försvinner i hela riksdagens budget. Jag tror inte vi skattebetalare avlider av detta. Tänk istället på alla skattepengar som går åt för att finansiera de rikas städhjälp. Beträffande ersättning för dubbelt boende är det en självklarhet att det skall finnas. Annars kommer Stockholmsboende att få en ekonomisk fördel gentemot riksdagsmän från övriga landet. Eller är det meningen att dessa skall sälja sitt ordinarie boende när de blir riksdagmän för att sen försöka köpa tillbaka det när de åker ur riksdagen? Fö har jag inget emot att riksdagen pröjsar hela hyran även om det bor andra i lägenheten. Det är som sagt små skitsummor det rör sig om. CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 21:04)  Det goda är väl att man nu kanske kan slippa se o höra olyckan Juholt på ett tag. Om han nu inte fortsätter i gamla hjulspår vill säga. Misstänker att VU har belagt honom med en politisk fotboja så man vet var han är o vad han gör. Villkoren är troligen hårt satta och Juholt har accepterat dom. Nu är det upp till bevis annars tryter tålamodet ännu mer. Maktstriden är inte över, man tar bara en paus för att vässa knivarna. Om nu inte Juholt rensar ut alla nej-sägare och behåller dom som viftar mest på svansen. Spännande är det i alla fall.  Spekulationer, spekulationer. Är du reporter på Aftonbabblet?
Elisabeth-Västkustkolonisten
14-10-2011, 20:25
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 20:57)  Saken är den att jag tycker visst att media ska granska. Det är deras uppgift. Men de ska också kolla upp fakta innan publicering, inte sprida falska uppgifter och framför allt inte driva drev som är tagna ur luften. Eller menar du på fullt allvar att du tror att Juholt gjort detta med flit samtidigt som han har skickat in ett hyreskontrakt med bådas namn på? Helt seriöst, alltså. Ja Media skall granska. T.ex komm ju idag fram en räkning till, hyrbil och ersättning för privatbil smma dag. Fuskar ni alla lika mycket eftersom ni försvarar det? Man kankse skall börja me det också och senda gör aen Juholtare och säga att jag inte begrep........
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:25)  Ja Media skall granska. T.ex komm ju idag fram en räkning till, hyrbil och ersättning för privatbil smma dag.
Fuskar ni alla lika mycket eftersom ni försvarar det?
Man kankse skall börja me det också och senda gör aen Juholtare och säga att jag inte begrep........ Har du lyssnat på Juholt vad han sagt idag? Har du tagit till dig de dumheter vår käre statsminister har hållit på med? För att inte tala om Allas vår utriksesminister. Brott mot folkrätt. det är grejer det. Men det är väl ok när man är alliansare. Tycker i alla fall tidningarna som inte skriver ett skit om det.
Huggorm
14-10-2011, 20:35
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 21:29)  Har du lyssnat på Juholt vad han sagt idag?
Har du tagit till dig de dumheter vår käre statsminister har hållit på med? För att inte tala om Allas vår utriksesminister. Brott mot folkrätt. det är grejer det. Men det är väl ok när man är alliansare. Tycker i alla fall tidningarna som inte skriver ett skit om det. Carl Bildt är en såpass stor tillgång för landet att man kan ha överseende med smärre överträdelser från hans håll.
Gossen Ruda
14-10-2011, 20:36
Hade det inte varit bättre att media granskade riksdagsförvaltningens uteblivna granskningar? De verkar inte kolla något, bara betalar ut och betalar ut. Dessa misstag olika personer har gjort borde fångats upp i sin linda. CITAT (Huggorm @ 14-10-2011, 21:35)  Carl Bildt är en såpass stor tillgång för landet att man kan ha överseende med smärre överträdelser från hans håll. Smärre? Du är rolig du när du samtidigt kritiserar Juholt.
Huggorm
14-10-2011, 20:38
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 21:36)  Smärre? Du är rolig du när du samtidigt kritiserar Juholt.  Fast Juholt är ju inte mycket till tillgång
Elisabeth-Västkustkolonisten
14-10-2011, 20:41
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 21:29)  Har du lyssnat på Juholt vad han sagt idag?
Har du tagit till dig de dumheter vår käre statsminister har hållit på med? För att inte tala om Allas vår utriksesminister. Brott mot folkrätt. det är grejer det. Men det är väl ok när man är alliansare. Tycker i alla fall tidningarna som inte skriver ett skit om det. Anma det går bara inte att diskutera med dig, för du är så ilsken av dig..... Varje parti har något som är bra (uteslutar nu SD) och om ja gskall leta länge och väl så kanske jag hittar också något som är bra hos kommunisterna/V Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........
CITAT (Huggorm @ 14-10-2011, 21:35)  Carl Bildt är en såpass stor tillgång för landet att man kan ha överseende med smärre överträdelser från hans håll. Aha är det så det skall fungera?
Blomstertanten
14-10-2011, 20:45
CITAT (Huggorm @ 14-10-2011, 21:35)  Carl Bildt är en såpass stor tillgång för landet att man kan ha överseende med smärre överträdelser från hans håll. Smärre överträdelser?????  Han är misstänkt för brott mot folkrätten!!!!!!! CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Anma det går bara inte att diskutera med dig, för du är så ilsken av dig..... Varje parti har något som är bra (uteslutar nu SD) och om ja gskall leta länge och väl så kanske jag hittar också något som är bra hos kommunisterna/V
Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Ilsken???? I det inlägg du citerade märkte nog ingen annan nån ilska från Anmas sida
Huggorm
14-10-2011, 20:47
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Anma det går bara inte att diskutera med dig, för du är så ilsken av dig..... Varje parti har något som är bra (uteslutar nu SD) och om ja gskall leta länge och väl så kanske jag hittar också något som är bra hos kommunisterna/V
Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Du kommer hitta mycket bra hos SD också om du bara läser partiprogrammet. Förutom i invandringsfrågorna är de som vilket parti som helst.
Gossen Ruda
14-10-2011, 20:51
CITAT (Huggorm @ 14-10-2011, 21:38)  Fast Juholt är ju inte mycket till tillgång  Han kommer att bli, han kommer att bli. Som statsminister efter nästa val.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|