|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 21:26)  Känner igen det...var kungen också med,minnet är lite dimmigt. tack o lov var säpo med iallafall så vi kom hem igen. lite avundsjuk på juholtarn,vet många trevliga plejs i talinn,bara han inte släpat med någon reporter,kan bli snaskigt. Ulf Han kanske tog med kulbon "Älskling nu ska vi åka på en romantisk resa till Tallin"
Gossen Ruda
16-11-2011, 21:29
Tråden började på 0-nivån redan från första inlägget och sen har det bara gått utför med gemensamma ansträngningar. Halleluja.
Hallå där !majoriteten på Odla är sossar eller vänster !vi borgeliga har ju fullt sjå att försvara oss  det är bara att göra en intern röstning härpå Odla så ser du läget !Oj vad skit jag har fått ta här för jag är borgelig Min högsta dröm är att ha en egen sedelpress  Kan man skicka ett PM till Juholt och muta honom för att få låna den ?
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 21:15)  sakligheten o seriositeten försvann för länge sen,avlöst av enögdhet o gräl. vi kan nog knyta ihop denna tråden med lärdomen,om du inte är socialdemokrat får du inte kritisera deras ledare. om du är socialdemokrat får du inte kritisera den STORE LEDAREN. bryter du mot detta skall du mobbas och kallas för psykfall,häxa,idiot m.m. Nu kryper jag in i min trånga garderob igen o fortsätter mina besvärjelser. Ulf Ulf, vi är nog lika goda kolsupare allihop. Ni larvar er lika mycket fast använder er av annan fånig argumentation. Kom du ut ur garberoben igen när du är färdig med ditt ältande om Juholts tillkortakommanden. Kan vi begrava den här tråden och invänta nya intressanta politiska nyheter istället, så blir nog diskussionen förhoppningsvis lite seriösare igen.
Dröm om att det skulle kunna bli en seriös diskution här när det gäller politik ,tror jag gör som Ulf kryper in i garderoben och vässar mitt intelekt
CITAT (Motti @ 16-11-2011, 21:33)  Hallå där !majoriteten på Odla är sossar eller vänster !vi borgeliga har ju fullt sjå att försvara oss  det är bara att göra en intern röstning härpå Odla så ser du läget !Oj vad skit jag har fått ta här för jag är borgelig Min högsta dröm är att ha en egen sedelpress  Kan man skicka ett PM till Juholt och muta honom för att få låna den ? Du har inte fått skit för att du är borgerlig. Du har fått skit för att du skriver en massa blaj och osanning.
malarmaster
16-11-2011, 21:45
CITAT (Anma @ 16-11-2011, 21:22)  Det är ju precis samma lika om man kritiserar moderaterna. Då kommer ni i flock och förlöjligar kritikerna. Men det kanske är skillnad då. Vad vet jag.
Å andra sidan kan jag tycka att det finns en hel del inlägg från vänsterfalangen som hade varit bättre att ha oskrivna, men tyvärr är jag inte någon allsmäktig som kan styra vad andra skriver. Bara vad jag själv skriver och knappt det alla gånger när känslorna tar över. jag brukar försöka vara saklig ifall inlägget man svarar på är det,men tyvärr spårar det för det mesta ut. personligen kritiserar jag lika mycket moderater som sossar,regeringspolitiken har stora brister(vårdskandalen är den senaste) men så länge sossarna ( o vänstern) inte kan visa upp ett bättre alternativ kommer alliansen att sitta kvar.jag stöttar dom då jag inte ser en bättre lösning,tillbaks till innan 2006 är uteslutet.dock måste regeringen (samtliga allianspartier) ta ett krafttag o lösa vårdkrisen,arbetslösheten,särskilt för de unga men även 50+ som är diskriminerade idag,a-kassenivåerna,företagsamheten o regelverk,skattetrycket som måste ner ytterligare.oförenliga mål kan tyckas o tyvärr hjälper ju inte eu-kris o finanskris upp läget.dessa frågor hade jag sett som mer angeläget att diskutera istället för en sopa till oppositionsledare som alldeles uppenbart inte passar för sitt jobb. var är socialdemokraternas svar? av juholt får du tre svar på tre dagar på samma fråga,sista svaret dikteras tydligen av partistyrelsen. Hoppas detta låter som ett seriöst svar på ditt seriösa inlägg, oseriösa svaras med trams. Ulf
Tyvärr tror jag Juholt hamnat i en ond spiral. Bygga upp ett förtroende tar sin tid och kan behövas när man åker på ett bakslag, som ju alla politiker gör förr eller senare. Juholt lyckades börja i fel ända redan från början utan att ha något förtroendekapital i ryggen. På något underligt sätt lyckas han skapa oreda o otrivsel i sin organisation, både bland politiskt tillsatta o vanliga anställda i staben runt honom. Klarar han inte av sin egen stab hur skall han då klara hela landet. Svaret visar sig i alla väljarbarometrar. Kallas förtroende, vilket man måste bygga upp under lång tid.
*Stintan*
16-11-2011, 21:48
CITAT (Motti @ 16-11-2011, 21:33)  Hallå där !majoriteten på Odla är sossar eller vänster !vi borgeliga har ju fullt sjå att försvara oss  det är bara att göra en intern röstning härpå Odla så ser du läget !Oj vad skit jag har fått ta här för jag är borgelig Min högsta dröm är att ha en egen sedelpress  Kan man skicka ett PM till Juholt och muta honom för att få låna den ?
Gossen Ruda
16-11-2011, 21:52
CITAT (Motti @ 16-11-2011, 21:33)  Hallå där !majoriteten på Odla är sossar eller vänster !vi borgeliga har ju fullt sjå att försvara oss  det är bara att göra en intern röstning härpå Odla så ser du läget !Oj vad skit jag har fått ta här för jag är borgelig Min högsta dröm är att ha en egen sedelpress  Kan man skicka ett PM till Juholt och muta honom för att få låna den ? Egentligen har jag slutat kommentera alla knasinlägg men gör ett undantag. Som Anma redan skrivit så är det inte pga din politiska åskådning du får skit utan pga innehållet i inläggen. Ta bara ditt inlägg ovan. VARFÖR DEN SISTA MENINGEN????? Det är just såna totalt onödiga kommentarer och skitkastning som retar upp folk och sänker debatten. Här diskuteras inte fakta utan kastas skit, därför blir tråden som den blir. Du började med ditt första inlägg och sen har det fortsatt. Smaklig måltid.
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 21:45)  jag brukar försöka vara saklig ifall inlägget man svarar på är det,men tyvärr spårar det för det mesta ut. personligen kritiserar jag lika mycket moderater som sossar,regeringspolitiken har stora brister(vårdskandalen är den senaste) men så länge sossarna ( o vänstern) inte kan visa upp ett bättre alternativ kommer alliansen att sitta kvar.jag stöttar dom då jag inte ser en bättre lösning,tillbaks till innan 2006 är uteslutet.dock måste regeringen (samtliga allianspartier) ta ett krafttag o lösa vårdkrisen,arbetslösheten,särskilt för de unga men även 50+ som är diskriminerade idag,a-kassenivåerna,företagsamheten o regelverk,skattetrycket som måste ner ytterligare.oförenliga mål kan tyckas o tyvärr hjälper ju inte eu-kris o finanskris upp läget.dessa frågor hade jag sett som mer angeläget att diskutera istället för en sopa till oppositionsledare som alldeles uppenbart inte passar för sitt jobb. var är socialdemokraternas svar? av juholt får du tre svar på tre dagar på samma fråga,sista svaret dikteras tydligen av partistyrelsen. Hoppas detta låter som ett seriöst svar på ditt seriösa inlägg, oseriösa svaras med trams. Ulf Varför är det så otänkbart för er alliansanhängare att låta de som verkligen har någonting att avvara istället för de som (nästan) inget har, att betala för de skattelättnader som är så efterstävansvärda för er? Resterande "måsten" som du räknar upp är det nog inte många vänsteranhängare som ifrågasätter heller.
Betalar mer än gärna skatt, men då skall det gå till rätt ändamål och fördelas rätt samt hanteras så effektivt som möjligt. Mer pengar till t.ex vården eller äldreomsorgen behöver inte betyda bättre vård eller äldreomsorg. Det är ju redan konstaterat. Helt andra saker avgör mer kvaliten inom det offentliga. Det är lätt att slösa om man får dom medel man begär utan motdrag. Så sker utan tvivel i många kommuner. Många kommuner har även mycket bra omsorg med låga anslag till verksamheten. Pengar är bra men det löser inte allt. Att lösa problemen med höjd skatt är enkelt men oftast utan verkan över tid.
malarmaster
16-11-2011, 22:57
CITAT (Cacki @ 16-11-2011, 22:14)  Varför är det så otänkbart för er alliansanhängare att låta de som verkligen har någonting att avvara istället för de som (nästan) inget har, att betala för de skattelättnader som är så efterstävansvärda för er? Resterande "måsten" som du räknar upp är det nog inte många vänsteranhängare som ifrågasätter heller. det som skiljer sverige o kanske danmark åt från resten av eu är just vårt skattetryck som snedvrider konkurensen,vi har ett lågt andel egna företagare jämfört med europa även om det ökat sista åren.sverige behöver fler småföretag som med tiden kan växa o ge jobb åt andra,regeringen har inte prioriterat detta utan gått på jobbskatteavdrag istället,inget fel i det,då konsumtion gynnar handel med växande sektorer där.ROT/RUT är andra sektorer som går bra.Krogmomsen däremot vete fan.Bättre hade varit att antingen naggat lite på arbetsgivaravgifter eller lyft sjuklöneansvaret för småföretag(det är väl på förslag) att ligga på ett högt skattetryck för vissa "höginkomster" är kontraproduktivt,utbildning till höglöneyrken (jag vet inte vad det är) läkare? ingenjörer,företagsledare o chefer m.fl innebär ju bara att de dels flyttar utomlands,kompetens försvinner o dels att vi får en dålig inflyttning av kompetens utifrån,den politiken har vi upplevt o dras fortfarande med,delvis därför vårt företagande ligger efter. Pengar/skattemedel till vårt gemensamma konto måste istället komma från att så många som möjligt har ett avlönat arbete att gå till,att folk har möjlighet att konsumera varor,hus m.m så att moms,punktskatter,energi o andra skatter kommer in.Höja inkomstskatt för "vanliga" inkomster är däremot vansinnigt,det leder snabbt till ökad arbetslöshet o sen är vi i ekorrhjulet igen. hittils har regeringen inte tagit så många steg i sin arbetslinje avseende att se till att företagen blir fler,nu prioriterar man balans i statskassan o det är väl det,men det bygger inte sveriges företagsamhet. sverige pressas hårt utifrån avseende produktion,stora delar av vår inhemska industri är borta,tjänstesektorn skall komma istället,det kräver att folk har pengar att köpa varor o tjänster för. minska inkomsterna så.......... nu ökar förmodligen arbetslösheten igen o vad göra?jag har inget svar då det hänger ihop med övriga eu o nordamerika,vänder det för dem går det bra för oss också.att göra som sossarna brukade ,att pumpa in pengar i offentliga sektorn för att hålla folk sysselsatta o siffrorna hyfsade går bara om man har pengar,låna eller höja skatter? bägge leder till svårigheter. Regeringen är intiativlös,oppositionen lyser med sin frånvaro,vi hade behövt en ny palme,intelligent,elak men som satt press på regeringen. skall vi hoppas på jonas o v? s med juholt tror jag inte på. Ulf
Kan inte en del av er ta sista inlägget med humor ?ja då kan inte jag hjälpa er alls utan det är upp till var och en här hur ni tolkar det .Tycker det är kasst av en del här att ge sig på enstaka som inte har er åskådning och sedan idiotförklara dom för att de inte ser saker ur ert perspektiv. Och Gossen Ruda !vem har get dig rätten att göra ner andra som inte tycker som du och idiotföklara mig !jag har inte den tiden du har att sitta framför datorn hela dagarna och krypläsa alla inlägg och jag har heller inget behov av att låtsas vara interlektuell jag är den jag är rätt och slätt .Herre gud !har inte folk nog av sitt utan de måste trycka ner folk på olika Forum för att må bra själva .Att gå till personanngrepp som en del av er gör och trycka ner andra som inte tycker som ni !det är lågt .Skaffa er ett liv!
CITAT (malarmaster @ 16-11-2011, 21:45)  jag brukar försöka vara saklig ifall inlägget man svarar på är det,men tyvärr spårar det för det mesta ut. personligen kritiserar jag lika mycket moderater som sossar,/.../ Ja, det finns ju undantag på högersidan också, såna som tänker med hela hjärnan och inte bara med den blå. Det blir lustigt när folk får på moppa för att de försvarar Juholt, eller inte ens försvarar, utan snarare låter bli att kritisera, samtidigt som samma personer som ger moppa inte kan klandra Reinfeldt på minsta lilla punkt, hur galet det än är. Men jag tror som så att man undviker att kritisera "de egna" här på odla och i andra politiska trådar på nätet, även om man i verkligheten kanske inte håller med precis allt. Kan vara så.
Jag har inte svårt alls för att kritisera mitt parti Moderaterna jag gillar inte allt de gör och det har jag också skrivet här i flera trådar som tex sjukasseförsäkringen och det har jag också talat om för de Moderater jag känner personligen .Jag skrev tidigare här att jag tror att Margot Wallstöm skulle bli sossarnas räddning mm och jag har inte angripit någon här för deras politiska åsikter men jag själv blir nergjord och hånad av de som står till vänster ,inte är det så trevligt men jag skiter i dom som inte kan ta en vuxen diskution på nivå de rör mig inte alls.Det finns dom som röstar vänster och på sossarna här på Odla som jag har stor respekt för och det är för att de kan föra en vuxen dialog sansat utan personanngrepp dom har jag respekt för
herkules
16-11-2011, 23:36
kan ni förklara Margot Wallströmhypen för mig, vad har hon gjort för sverige som är så himla bra och vad för gott uträttade hon i bryssel?
Ja det borde nog en sosse tala om ;)men Margot Wallstöm har intrigetet lång politisk erfarenhet sansad saklig och mycket sympatisk och politiskt kunnig som person en bra förebild utan spöken i garderoben !En värdig motståndare till mitt parti Moderaterna. Jag gillar att partierna kan föra en bra politisk debatt utan på personliga påhopp och dessutom visa varandra respeckt;)
CITAT (Anma @ 16-11-2011, 23:16)  Ja, det finns ju undantag på högersidan också, såna som tänker med hela hjärnan och inte bara med den blå. Det blir lustigt när folk får på moppa för att de försvarar Juholt, eller inte ens försvarar, utan snarare låter bli att kritisera, samtidigt som samma personer som ger moppa inte kan klandra Reinfeldt på minsta lilla punkt, hur galet det än är. Men jag tror som så att man undviker att kritisera "de egna" här på odla och i andra politiska trådar på nätet, även om man i verkligheten kanske inte håller med precis allt. Kan vara så. Förmodligen är det så. En annan sak som kan störa mej och få mej att gå igång, det är att det verkar så svårt för en del att hålla isär politiker och politiken. Ta Juholt t.ex. Det är ju inte han som är socialdemokratin, han råkar bara vara partiledare just nu. Visst kan han ha sina mer eller mindre goda idéer om hur sakfrågor ska lösas, men den socialdemokratiska grundideologin står långt över hans förmåga att kunna påverka.
herkules
16-11-2011, 23:59
jag ju inte sosse  jag kan ingenting om Wallström förutom att hon fick en jäkla bra lön i Bryssel, och uträttade vad? hur är hon kunnig, vad kan hon? är hon höger eller vänstersosse?
Jo men handen på hjärtat !så är partiledaren ansiktet utåt det är han eller hon som står i spetsen för sitt parti så är det bara ,det är partiledaren som för sitt parti framåt i politiken och han ska föregå med gott exempel på alla områden ..En stark ledare behöver alla politiska partier för att kunna gå framåt .
Gossen Ruda
17-11-2011, 10:05
Motti, det är inte min mening att trycka ner dig och du får gärna uttrycka dina åsikter men tänk dig för HUR du gör det. Du vill ha en seriös diskussion men hur i hela friden tror du att du skall få det när du skriver så här: "Min högsta dröm är att ha en egen sedelpress  Kan man skicka ett PM till Juholt och muta honom för att få låna den ?"?
CITAT (Anma @ 16-11-2011, 21:41)  Du har inte fått skit för att du är borgerlig. Du har fått skit för att du skriver en massa blaj och osanning. Vad som är blaj och osanning är nog ganska beroende på vems verklighetsbild som man ger företräde. Gita
Aqvakul
18-11-2011, 07:38
Ska man få någon form av accept sin "verklighetsbild", måste den bygga på fakta och relevanta argument.
CITAT (Aqvakul @ 18-11-2011, 07:38)  Ska man få någon form av accept sin "verklighetsbild", måste den bygga på fakta och relevanta argument. Hmm. som Juholt då? Gita
*Stintan*
18-11-2011, 10:51
CITAT (Gita @ 18-11-2011, 06:25)  Vad som är blaj och osanning är nog ganska beroende på vems verklighetsbild som man ger företräde. Gita Ja en del lever ju uppenbarligen i en egen liten bubbla och däri ryms knappast mycket verklighet
CITAT (Gita @ 18-11-2011, 06:25)  Vad som är blaj och osanning är nog ganska beroende på vems verklighetsbild som man ger företräde. Gita Du vet precis lika väl som jag att det finns en hel del myter om alla partier. Vissa vill få dessa myter till sanningar. Kanske tror de på dem själva, vad vet jag. Men det är i alla fall inget underlag för en vettig debatt. Det torde du också hålla med om.
Skall i alla fall bli intressant att se hur S nya ideprogram utformas. Vad som förändras och i vilken riktning partiet tänkt sig gå. Kan ju vara en nystart för partiet om man går till botten med vad som verkligen behöver förändras för att komma i takt med tiden och dagens väljare. Att damma av gamla sossar med erfarenhet är säkert inte fel. Man har ju knappast något att förlora.
skånepåg
18-11-2011, 12:48
Ska vi inte starta ett eget parti istället? Med er kunskap och annat så kan vi nog gå med i rikstan och leva gott på skattebetalare med, men även föra en bra politik som folket vill höra och kanske göra nåt åt detta korrumpterande sverige
malarmaster
22-11-2011, 20:10
kan någon förklara hur man bygger trovärdighet på nya lögner o halvsanningar,juholt säger till reportrar,sin partistyrelse m.fl att det finns skriftligt på att s,v o mp kommit överens att bojkotta svt , Romson från mp dementerar,vi ställer upp i debatter,bra för miljöpartiet o demokratiska samtalet. Juholt ser bara besvärad ut vid konfrontation men tack o lov tror hans styrelse på honom. Lever juholt i en egen liten bubbla? Svar,någon? Ulf
Gossen Ruda
22-11-2011, 20:22
Varför upprepar du dig, stammar du?
Men all sin da Gossen Ruda !vart tog humorn vägen i den här diskutionen ?jag skrev att jag ville ha en egen sedelpress hur många tog det på allvar för det vet väl alla att det skulle vara ren jäkla en omöjlighet !det är ju något som alla skulle vilja ha men vet att de aldrig få men skämtar om !en del av er tar ju var enda ord man skriver och vränger dom in och ut på alla sätt det går för att ni själva ska framstå som de "interlektuella" här på Odla de allvetande dom som sätter oss andra på plats när vi inte håller med utan går våra egna vägar .Som sakt !inte konstigt att det finns krig och annat elände i världen när folk kan gå igång på på skitsaker tex att man skojar om en egen sedalpress !otroligt
malarmaster
23-11-2011, 07:24
efterlyser fortfarande svar,hur kan en lögnare få trovärdighet? Ulf
Det är ju skönt att vi nu har en finansminister som har lite koll i alla fall...
Vad gjorde bosse ringholm? I en intervju rådde han sjuka människor att ta en promenad i stället för att använda läkemedel.
Erik Åsbrinks avgick som finansminister som följd av konflikter med dåvarande statsminister Göran Persson.
Som finansminister genomdrev Persson en sanering av statsfinanserna som omfattade både besparingar och skattehöjningar.
Allan Larsson hjälpte sossarna att sänka Sverige totalt i början av 90-talet.
Kjell-Olof Feldt lade grunden för krisen i början av 90-talet... 500% :-)
Är kakburken tom kan man inte äta kakor...
malarmaster
23-11-2011, 08:52
var tog juholt anhängarna vägen? har ni som försvarat honom också börjat tvivla?Ulf
CITAT (Motti @ 22-11-2011, 23:02)  Men all sin da Gossen Ruda !vart tog humorn vägen i den här diskutionen ?jag skrev att jag ville ha en egen sedelpress hur många tog det på allvar för det vet väl alla att det skulle vara ren jäkla en omöjlighet !det är ju något som alla skulle vilja ha men vet att de aldrig få men skämtar om !en del av er tar ju var enda ord man skriver och vränger dom in och ut på alla sätt det går för att ni själva ska framstå som de "interlektuella" här på Odla de allvetande dom som sätter oss andra på plats när vi inte håller med utan går våra egna vägar .Som sakt !inte konstigt att det finns krig och annat elände i världen när folk kan gå igång på på skitsaker tex att man skojar om en egen sedalpress !otroligt  Ganska roligt var det faktiskt med Juholts utsmugglade imaginära tryckpress i färskt minne. Gita
CITAT (malarmaster @ 23-11-2011, 08:52)  var tog juholt anhängarna vägen? har ni som försvarat honom också börjat tvivla?Ulf Här är en Sosseanhägnare. Orkar inte bemöta rent larv och inget vettigt finns att diskutera just nu.
Gossen Ruda
23-11-2011, 12:33
Efter en tids funderande har jag jag nu för gott beslutat mig för att lämna politiktrådarna åt sitt öde. Inte för att ämnet är ointressant utan för att jag definitivt har tröttnat på högerfalangens alla fula påhopp, självgoda betraktelser, skitsnack, nedvärderingar, hånfulla kommentarer mm, inte bara på S och Juholt utan även på Odlamedlemmar som inte delar inställningen. Vi är bäst helt enkelt. Jag har nu en viss förståelse för varifrån Hitler, Mussolino, Pinochet men även Breivik fick sin drivkraft. Jag känner dessutom att jag själv riskerar sjunka lika lågt när jag går in i diskussionerna men då är jag en given förlorare eftersom jag är på skitsnackarnas hemmaplan. Ni verkar vilja skrämma och tvinga motståndarna till tystnad och ni har lyckats med mig.
CITAT (Gita @ 23-11-2011, 11:32)  Ganska roligt var det faktiskt med Juholts utsmugglade imaginära tryckpress i färskt minne. Gita Äh detta skulle eventuellt ha hänt i början av 80-talet. Roligare är väl den i sammanhanget purfärska Reinfeldtska bibeln över hur han ser på det svenska folket: http://approximationer.blogspot.com/2009/0...koralisten.htmlCITAT (malarmaster @ 23-11-2011, 08:52)  var tog juholt anhängarna vägen? har ni som försvarat honom också börjat tvivla?Ulf Jag är här - vad ärproblemet?
malarmaster
23-11-2011, 16:58
Jag är här - vad ärproblemet?  [/quote] då kanske du kan svara då de andra tydligen i brist på argument hoppar av,hur kan man försvara en partiledare som står rätt upp o ner i tv-rutan o ljuger?är han representativ för dagens socialdemokratiska parti? Eller man ska kanske bara vara tacksam att han uttalar sig o gräver sitt parti djupare i skiten. Ulf
Hur man skall kunna leda ett parti där dom största kritikerna är dom egna, är för mig en gåta. Alliansens kritik är ju intet. Hans uttalanden punkteras ju ständigt av dom egna. Undrar vad agendan egentligen är. Har väljarna blivit av underordnad betydelse i den här maktstriden. I så fall får nog S bereda sig på fortsatt dåliga siffror. Kan man inte samla ihop sig och bli ett trovärdigt alternativ till alliansen, ja då lockar man inga väljare till sig. En sviken väljare är en förlorad väljare.
Finns det bevis för att han har stått och "ljugit" mer än någon annan tidigare?
Att den här soppan uppstått är verkligen inte kul. Den är väl i samma kaliber som alla reinfeldts ministrar som fick sparken direkt och partisekreterarens skumma lägenhetsaffärer och bjudresor.
Eftersom han sitter kvar har han väl majoriteten av stödet och jag är ingen hoppjerka så han har mitt fulla stöd ivf. Synd att inte andra starka namn i partiet ställer upp till 100%.
malarmaster
23-11-2011, 20:10
CITAT (xlxl67 @ 23-11-2011, 19:02)  Finns det bevis för att han har stått och "ljugit" mer än någon annan tidigare?
Att den här soppan uppstått är verkligen inte kul. Den är väl i samma kaliber som alla reinfeldts ministrar som fick sparken direkt och partisekreterarens skumma lägenhetsaffärer och bjudresor.
Eftersom han sitter kvar har han väl majoriteten av stödet och jag är ingen hoppjerka så han har mitt fulla stöd ivf. Synd att inte andra starka namn i partiet ställer upp till 100%. en sak är om man säger något o friserar det för att passa ens syften,böjer sanningen,det gör alla politiker. ljuga,det är när man medvetet hittar på något som man vet inte är sant.påkommen med det blir man när de utpekade dementerar o säger att det är osant.var är då trovärdigheten? nå,det kan vara,min tro är att han är utbytt inom 3 månader,fler o fler tunga namn vänder sig bort från honom. K-G bergströms krönika idag är dock läsvärd,han om någon är insatt i det socialdemokratiska partiet och vet turerna. talande är att det tystnade väldigt i den här tråden efter sista klavertrampet. Ulf
Aqvakul
23-11-2011, 20:14
Håkan Juholt är väl ingen diplpmatisk talang precis, men saknar inte utstrålning och patos. Den borgerliga häxjakten känns mest pinsam....
malarmaster
23-11-2011, 20:21
CITAT (gnon49 @ 23-11-2011, 17:57)  Hur man skall kunna leda ett parti där dom största kritikerna är dom egna, är för mig en gåta. Alliansens kritik är ju intet. Hans uttalanden punkteras ju ständigt av dom egna. Undrar vad agendan egentligen är. Har väljarna blivit av underordnad betydelse i den här maktstriden. I så fall får nog S bereda sig på fortsatt dåliga siffror. Kan man inte samla ihop sig och bli ett trovärdigt alternativ till alliansen, ja då lockar man inga väljare till sig. En sviken väljare är en förlorad väljare. problemet,förutom ett oerhört svagt ledarskap, är att politiken saknas.mer än ett år efter valet har man inte mer än börjat skissa på en kommitte o tillsatt en ordförande för att ta fram framtidens politik. jag skulle tro att det finns starka spänningar mellan de som vill förnya o de gamla traditionalisterna till vilken juholt tydligen hör av döma av hans uttalanden.(dock är det svårt att veta vilka av hans uttalande som stämmer då de ständigt ändras).riksdagsgruppen under österberg o östros har tydligen också en egen agenda vilken inte stämmer med juholts. kommer att bli intressant att följa sossarnas inre kamp,kan bli många avhopp. Ulf
Blomstertanten
23-11-2011, 20:26
CITAT (malarmaster @ 23-11-2011, 20:10)  en sak är om man säger något o friserar det för att passa ens syften,böjer sanningen,det gör alla politiker. ljuga,det är när man medvetet hittar på något som man vet inte är sant.påkommen med det blir man när de utpekade dementerar o säger att det är osant.var är då trovärdigheten? nå,det kan vara,min tro är att han är utbytt inom 3 månader,fler o fler tunga namn vänder sig bort från honom. K-G bergströms krönika idag är dock läsvärd,han om någon är insatt i det socialdemokratiska partiet och vet turerna. talande är att det tystnade väldigt i den här tråden efter sista klavertrampet. Ulf På vilket vis skulle K-G Bergström var så himla insatt i vad som händer i det socialdemokratiska partiet? Bergström har tidigare varit moderat, man kan ju fundera lite över om han fortfarande har "sina blå ögon på sig" Hur kan han vara så insatt i vad som händer i Socialdemokratiska partiet? Vet du nåt som vi andra inte vet?
Aqvakul
23-11-2011, 20:27
CITAT (malarmaster @ 23-11-2011, 20:21)  problemet,förutom ett oerhört svagt ledarskap, är att politiken saknas.mer än ett år efter valet har man inte mer än börjat skissa på en kommitte o tillsatt en ordförande för att ta fram framtidens politik. jag skulle tro att det finns starka spänningar mellan de som vill förnya o de gamla traditionalisterna till vilken juholt tydligen hör av döma av hans uttalanden.(dock är det svårt att veta vilka av hans uttalande som stämmer då de ständigt ändras).riksdagsgruppen under österberg o östros har tydligen också en egen agenda vilken inte stämmer med juholts. kommer att bli intressant att följa sossarnas inre kamp,kan bli många avhopp. Ulf Borgerliga spekulationer...
Får väl citera Hermansson,denne sympatiske man. "Någon j-vla ordning......... Fast det är väl ingen som lyssnar på Sveavägen.
CITAT (Aqvakul @ 23-11-2011, 20:14)  Håkan Juholt är väl ingen diplpmatisk talang precis, men saknar inte utstrålning och patos. Den borgerliga häxjakten känns mest pinsam.... Den borgerliga häxjakten? Den varken finns eller behövs väl. Det räcker väl med Aftonbladet, Stig Malm, Anna-Greta Leijon, Thomas Bodström, Anders Johansson, Vidar Andersson, Thomas Östros, Mona Sahlin, Lotta Gröning m.fl.? Gita
Piccante
26-11-2011, 20:20
Aftonbladet är en borgerlig tidning och de "sossar" som du räknar upp Gita är högersossar som inte räknas till mittfåran precis i S.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|