|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Huggorm
14-10-2011, 20:56
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 21:51)  Han kommer att bli, han kommer att bli. Som statsminister efter nästa val.  Eller så råkar han ut för nya skandaler innan dess och blir tvungen att avgå i alla fall
Hehe, en syn för gudar. Håkan o Åsa som representanter för Sverige.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Anma det går bara inte att diskutera med dig, för du är så ilsken av dig..... Varje parti har något som är bra (uteslutar nu SD) och om ja gskall leta länge och väl så kanske jag hittar också något som är bra hos kommunisterna/V
Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Du tror inte att det kan vara så att du läser in en ilskenhet som inte finns? Jag är inte ett dugg ilsken ikväll.
Huggorm
14-10-2011, 21:05
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 21:59)  Du tror inte att det kan vara så att du läser in en ilskenhet som inte finns? Jag är inte ett dugg ilsken ikväll. Men det skulle vi kunna ändra på om du vill
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Nä, nu blir jag faktiskt ilsk. Jag blir jävligt förbannad. Var har jag sagt att alla andra är dumma i huvud?!?! Visa det för mig.Tack. Bara för att jag inte tycker lika som dig, betyder det att jag inte ska farmföra mina åsikter? Att jag inte ska bemöta dina påståenden? Att jag inte ska argumentera för vad jag tycker och tänker bara för att jag inte tycker som du? Om jag säger att så där tycker inte jag att det är. Har jag kallat dig för idiot då? Eller om du säger att vi alla som försvarar Juholt också är fifflare, och jag påvisar att det finna alliansare som gör idiotiska saker, då är jag aggressiv och ilsken och fanvet jag allt. JISSES amalia. Har du inga vettiga argument att komma med än att påstå att jag tycker att alla som inte tycker som jag är dumma i huvudet så är du inte mycket till debattör. Faktiskt. CITAT (Huggorm @ 14-10-2011, 22:05)  Men det skulle vi kunna ändra på om du vill  Hon lyckades jävligt bra med den meningen som jag missade först. Jag är skitless på att bli kallad aggressiv och för att tycka att alla andra är dum i huvudet. Tål man inte mitt sätt att debattera, vilket alla här på odla borde känna till vid det här laget, förutom någon enstaka nykomling kanske, då kan man ge fan i att debattera med mig. Eller åtminstone ta mig för vad jag är och inte hitta på en massa skit.
Gossen Ruda
14-10-2011, 21:12
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 21:59)  Hehe, en syn för gudar. Håkan o Åsa som representanter för Sverige.  Är det bättre i Italien? Eller kåtbocken som var tänkt att leda Frankrike? Vi är lyckligt lottade om vi får Håkan.
Förresten, jag är inte arg längre. Det enda Elisabeth bevisar är att jag har bättre argument för min sak än vad hon har för hennes.
Huggorm
14-10-2011, 21:17
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 22:12)  Är det bättre i Italien? Eller kåtbocken som var tänkt att leda Frankrike? Vi är lyckligt lottade om vi får Håkan. Berlusconi är kul. Synd bara att Italiens ekonomi är så kass, men jag vet inte hur mycket av det som är hans fel. Den våldtäktsanklagade frantjosen, Strauss-Khan eller vad han hette, verkar dock inte vara någon höjdare. Juholt tycker jag mest liknar något slags komisk figur, han inger ingen respekt alls.
Red Top
14-10-2011, 22:51
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:25)  Ja Media skall granska. T.ex komm ju idag fram en räkning till, hyrbil och ersättning för privatbil smma dag.
Fuskar ni alla lika mycket eftersom ni försvarar det?
Man kankse skall börja me det också och senda gör aen Juholtare och säga att jag inte begrep........ Snälla Elisabeth, försök hänga med i alla turer i drevet. Det var inte i dag, som någon läckte om reseräkningen. Det var flera dagar sedan. Dessutom är det kanske inte så konstigt med en felaktig reseräkning under alla de år han suttit i riksdagen och alla resor han gör. Drevet har ju upphört nu och journalisterna sitter och letar efter nästa offer. Inte med ett ord nämner de hur många felaktigheter de gått ut med, eller ber om ursäkt för alla halvsanningar och lögner. Din argumentationsteknik lämnar dessutom mycket övrigt att önska. Att utmåla alla meningsmotståndare som fifflare eller beskylla dem för att vara ilskna tillför överhuvud taget inte något till debatten.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2011, 21:51)  Han kommer att bli, han kommer att bli. Som statsminister efter nästa val.  Tror du verkligen själv att det kommer att bli så? Är det inte snarare ett tecken på socialdemokratins sönderfall, att man är ett väldigt splittrat och försvagat parti, att man som enda utväg valde och nu låter en pajas som Juholt sitta kvar. Sen det där att du anser 3000 kr eftre skatt är väldigt lite pengar, jag tror inte att en gräsrot med en lön på kanske 20- 30 000 före skatt tycker så, speciellt inte eftersom det är dom som får betala. Gita
CITAT (Blomstertanten @ 14-10-2011, 21:45)  Smärre överträdelser?????  Han är misstänkt för brott mot folkrätten!!!!!!! Nu är jag inte riktigt påläst, från vem kommer dessa anklagelser? Skulle inte opositionen snabbt som ögat tagit chansen och kommit med en KU-anmälan om det ligger något i det hela.? Eller finns det en KU-anmälan som jag missat? Gita
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 21:04)  Det goda är väl att man nu kanske kan slippa se o höra olyckan Juholt på ett tag. Om han nu inte fortsätter i gamla hjulspår vill säga. Misstänker att VU har belagt honom med en politisk fotboja så man vet var han är o vad han gör. Villkoren är troligen hårt satta och Juholt har accepterat dom. Nu är det upp till bevis annars tryter tålamodet ännu mer. Maktstriden är inte över, man tar bara en paus för att vässa knivarna. Om nu inte Juholt rensar ut alla nej-sägare och behåller dom som viftar mest på svansen. Spännande är det i alla fall.  Visst kommer det att bli spännande och en viss "utrensning" är väl redan påbörjad eftersom "assistenten" fick lov att ta "time out" Gita
CITAT (gnon49 @ 14-10-2011, 21:59)  Hehe, en syn för gudar. Håkan o Åsa som representanter för Sverige.  Det har väl kanske inte med saken att göra men hon har ju en del i bagaget som inte är särskilt representativt. Finns det inte ett gammalt ordstäv som säger "Kaka söker maka"? Jaja, jag har tagit upp något som är onämnbart här jag vet. Nu väntar jag bara på lynchmobben! Gita
*Stintan*
15-10-2011, 09:08
Det skulle vara intressant att få reda på exakt hur mycket skattepengar det går åt på ett år för att göda riksdags- och regeringsfolk med olika ersättningar. Här gapas det om mer insyn i kungafamiljens finanser men hur är det i grannhusen egentligen?
Gunilla T
15-10-2011, 09:09
CITAT (Gita @ 14-10-2011, 20:50)  Sen förstår jag inte upprördheten mot media. Att granska makthavarna är väl deras största uppgift, nu hörde jag faktiskt inte några upprörda röster här på "Odla" när drevet gick mot Littorin t.ex. Varför var medias granskning helt OK i det fallet? Minnet är uppenbarligen selektivt Gita..läs här om du orkar... http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=1...amp;hl=LittorinMedierna skall granska våra politiker, ja! Men dessa drev som blir en klappjakt där inget är för obetydligt för att tas upp och vrida och vända på i all oändlighet är inte värt att kallas journalistik ens. Ingen här kan föreställa sig hur det är för människan bakom dessa rubriker...och att så många hakar på är märkligt. Vad är så lustfyllt i detta? Skadeglädje? Avundsjuka?....eller får man bara bekräftat en personlig inställning och attityd att människor är allt igenom ruttna och korrumperade? Varför hakar så många, som gärna ser sig som humanister, på när drevet går? Låter sig ledas av journalisternas pekfinger utan att tänka själv? Heder åt er alla som försökt föra en nyanserad diskussion!
Gossen Ruda
15-10-2011, 09:18
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 09:15)  Tror du verkligen själv att det kommer att bli så?
Är det inte snarare ett tecken på socialdemokratins sönderfall, att man är ett väldigt splittrat och försvagat parti, att man som enda utväg valde och nu låter en pajas som Juholt sitta kvar.
Sen det där att du anser 3000 kr eftre skatt är väldigt lite pengar, jag tror inte att en gräsrot med en lön på kanske 20- 30 000 före skatt tycker så, speciellt inte eftersom det är dom som får betala. Gita Eftersom du sitter här och skriver som en agitator från moderaterna tar jag jag ganska lätt på dina önskedrömmar. Juholt är ingen pajas, jag tycker snarare han har tagit denna uppståndelse med ett lugn och en beslutsamhet som imponerar. Lite klantigt att försätta sig i den här situationen men han kanske inte räknade med att bli partiledare så snart. Pengarna är bara en skitsumma, det är möjligen principerna man kan hänga upp sig på. Samtidigt är det nu klarlagt att han inte har gjort något formellt fel så vad gnölar du för? Beslutet var lätt att fatta enligt utredaren, när skall du fatta? En gräsrot betalar så lite i stalig inkomstskatt att det inte märks. Jag hoppas att du står för en större bit, du tillhör inte fattiglapparnas skara. När det gäller pengar så kan man istället rikta sin ilska på alla företagsledare och andra höjdare som verkligen roffar åt sig. Bankdirektörer och aktieägare tjänar miljoner på alla gräsrötter som är tvungna att använda sig av utsugarnas tjänster.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-10-2011, 21:41)  Anma det går bara inte att diskutera med dig, för du är så ilsken av dig..... Varje parti har något som är bra (uteslutar nu SD) och om ja gskall leta länge och väl så kanske jag hittar också något som är bra hos kommunisterna/V
Men du är så blint inställd att du har rätt, alla andra är dumma i huvud........ Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Dessutom gör troligen alla dessa onyanserade inlägg, precis som MR Juholt himself, mer skada än nytta för den egna saken. Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita
Red Top
15-10-2011, 09:40
Det finns ett annat bra uttryck: "att göra en Gita" Dvs att projicera sina egna tillkortakommanden och bristande debatteknik på övriga debattdeltagare.
Huggorm
15-10-2011, 09:40
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 10:19)  Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Goda nyheter
*Stintan*
15-10-2011, 09:46
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 10:19)  Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Dessutom gör troligen alla dessa onyanserade inlägg, precis som MR Juholt himself, mer skada än nytta för den egna saken.
Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita Ja du brukar ju dra när du inte får något medhåll! Synd bara att du diskuterar så onyanserat istället för att ta till dig fakta. Du fortsätter ju pajkastningen fast Juholt inte gjort något formellt fel. Är det av rädsla för att han är ett hot mot alliansen eller varför?
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 10:19)  Det är väl bara att inse att har man en åsikt som strider emot vad en del av de mest aggressiva och rabiata skribenterna här tycker då skall man ha stryk. För min del börjar jag så smått inse meningslösheten i att över huvud taget bemöta. Dessutom gör troligen alla dessa onyanserade inlägg, precis som MR Juholt himself, mer skada än nytta för den egna saken.
Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita På vilket sätt är dina inlägg mer nyanserade än mina? Förutom att dina mest är blå i tonen och mina röda. Förklara för mig som om jag var 5 år gammal, för jag förstår inte, helt seriöst. Är problemet att ni inte kan omvända mig eller vadå? En till sak. från tråden om Littorin som Gunilla T länkar till lite längre bak. Du tycker ju att det är ok att citera från gamla trådar, så då tar jag mig friheten att göra just det. CITAT (Gita @ 26-07-2010, 19:49)  Blev inte just Aftonbladet fällda för förtal när det gällde "små stavelser" om Torbjörn Fälldin, Lennart Geijer m.fl. När det gäller skuldfrågan i det här fallet har jag ingen åsikt, däremot anser jag att principen att ingen är skyldig utan dom är oerhört viktig. Det kan faktiskt vara så att Littorin avstod från att gå i försvar för att skona sina barn som vad jag förstår har det jobbigt redan i centrum av en uppslitande vårdnadstvist. Jag tycker att många av er är otäckt snabba med att dra slutsatser fast ni egentligen inte vet ett dugg. Med detta försvarar jag inte på något sätt sexköp, men ingen ,inte ens moderatpolitiker, är skyldiga innan dom fallit. Gita Min fetmarkering Så detta gäller bara blå politiker? I fallet Juholt har du ju en bestämd åsikt över att han lurat till sig pengarna medvetet.
Red Top
15-10-2011, 10:28
Ett nytt uttryck för ett gammalt fenomen har vi i alla fall fått. "Att göra en Juholt" finns det nog en och annan som kommer att tillåta sig utan att behöva skämmas. Gita Glömde förresten fråga; Vad exakt lägger du i uttrycket "Att göra en Juholt"? Ärligt talat så förstår jag inte i vilket sammanhang man skulle kunna använda det. Så, upplys mig gärna.
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 11:28)  Glömde förresten fråga;
Vad exakt lägger du i uttrycket "Att göra en Juholt"?
Ärligt talat så förstår jag inte i vilket sammanhang man skulle kunna använda det. Så, upplys mig gärna. Jag har ett svar. När man av misstag får mer bidrag än vad man har rätt till. Då kanske man gjort en Juholt?
Ugglemormor
15-10-2011, 11:41
-- Det kommer att ske mer..... nu ser folk att den "folkvalde" kom undan just nu men han kommer inte orka i längden, för folket i allmänt är ju "piss of" redan och det Tysta Smygandet kommer att fortsätta som det alltid har gjort, men nu ser ju folket hur det kan göra och sen inte "ha en aning om reglerna". Göra en Juholt!
*Stintan*
15-10-2011, 11:46
CITAT (Ugglemormor @ 15-10-2011, 12:41)  -- Det kommer att ske mer..... nu ser folk att den "folkvalde" kom undan just nu men han kommer inte orka i längden, för folket i allmänt är ju "piss of" redan och det Tysta Smygandet kommer att fortsätta som det alltid har gjort, men nu ser ju folket hur det kan göra och sen inte "ha en aning om reglerna". Göra en Juholt!  Skitsnack!
Angående Bildt: "Bildt utreds för brott mot folkrätten Claes Borgström kräver att en förundersökning om folkrättsbrott inleds mot Lundin Petroleum - och Carl Bildt. Enligt åklagaren är utredningen redan i gång. Nu kräver advokat Claes Borgström att åklagare omedelbart agerar mot Lundin Petroleums vd och styrelse - däribland Carl Bildt. I tisdags presenterade organisationen Ecos en rapport om att dåvarande Lundin Oil måste ha vetat om folkfördrivningen i Sudan. "Väldigt angeläget" - Det är väldigt angeläget att det här utreds. Först om det kan anses vara ett folkrättsbrott och sedan vilka som kan hållas ansvariga, säger Claes Borgström. Enligt Magnus Elving, åklagare på internationella åklagarkammaren, är en utredning redan i gång. - Jag har tagit del av Ecos rapport i förväg och har redan fått in en anmälan. Med det material jag har är det troligt att jag inleder en förundersökning. Viktig utredning Carl Bildt välkomnar utredningen. - Det är viktigt att åklagaren gör en utredning. Vad resultatet blir kan vi inte spekulera i, säger hans pressekreterare Irena Busic." Källa
Huggorm
15-10-2011, 13:27
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 13:16)  Undrar hur han skall prata sig ur det där?
Red Top
15-10-2011, 13:43
Vilken tur att det finns så ofelbara människor, som du och Gita, Huggis. Eller inte?
Ugglemormor
15-10-2011, 13:47
Synd att inte kunna erkänna att man inte är ofelbar .....  - alla gör fel, omedvetet eller medvetet, så enkelt är det.....  -- Eller har man för stor ego när/om man inte inser det.....
Chamomille
15-10-2011, 14:13
CITAT (Ugglemormor @ 15-10-2011, 12:41)  -- Det kommer att ske mer..... nu ser folk att den "folkvalde" kom undan just nu men han kommer inte orka i längden, för folket i allmänt är ju "piss of" redan och det Tysta Smygandet kommer att fortsätta som det alltid har gjort, men nu ser ju folket hur det kan göra och sen inte "ha en aning om reglerna". Göra en Juholt!  Va konstigt. Jag såg inget inlägg ifrån dig U, bara en massa sudd.
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 14:43)  Vilken tur att det finns så ofelbara människor, som du och Gita, Huggis. Eller inte?  Och hur hänger Huggis eller min handel och vandel ihop med Juholts rövarhistoria om den utsmugglade tryckpressen som uppenbarligen enl. ägaren inte lämnat landet? Förstår helt enkelt inte varför du skall kommentera andra skribenter istället för de skriver. Så, vad anser du om hans historia om hjälteinsatsen i Polen, tycker du att det ökar hans trovärdighet.? Såg för övrigt att enl. dagens fråga i Aftonbladet (nästan 39 744 personer hade svarat när jag läste) så hade endast 19.4 % förtroende för Juholt, det är alltså mindre än 1 av 5 personer . Det gör väl att den rådande åsikten här på Odla är ganska unik.För ni tror väl ändå inte att AB manipulerat svaren.? Gita
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 16:06)  Såg för övrigt att enl. dagens fråga i Aftonbladet (nästan 39 744 personer hade svarat när jag läste) så hade endast 19.4 % förtroende för Juholt, det är alltså mindre än 1 av 5 personer . Det gör väl att den rådande åsikten här på Odla är ganska unik.För ni tror väl ändå inte att AB manipulerat svaren.? Gita Aftonbladet hade också en frågeställning om vem som var den mest förtroendegivande partiledaren. Gissa vem som var på andra plats? Jag tror faktiskt inte att Åkesson skulle hamna på den platsen i en seriös undersökning.... Behöver jag förtydliga? Däremot har SIFO gjort en undersökning om vad S-väljarna tycker. I den visade att över hälften hade fortsatt fullt förtroende för Juholt. Detta mitt i värsta drevet.
CITAT (*Stintan* @ 15-10-2011, 10:46)  Ja du brukar ju dra när du inte får något medhåll! Synd bara att du diskuterar så onyanserat istället för att ta till dig fakta. Du fortsätter ju pajkastningen fast Juholt inte gjort något formellt fel. Är det av rädsla för att han är ett hot mot alliansen eller varför? Menar du allvar att du vill se Ju(g)holt som vår näste statsminister? Skulle du inte vilja att socialdemokraterna hade valt någon lite mer trovärdig och kunnig person till ledare? Gita CITAT (Anma @ 15-10-2011, 16:43)  Aftonbladet hade också en frågeställning om vem som var den mest förtroendegivande partiledaren. Gissa vem som var på andra plats? Jag tror faktiskt inte att Åkesson skulle hamna på den platsen i en seriös undersökning.... Så du börjar jämföra med Åkesson nu, jaja det gäller ju att glädja sig åt det lilla. Gita
Ja att Juholt bara har lite drygt 16 % i förtroendekapital visar ju vilket sits han satt sig i. Förstår inte att inte varningsklockarna ringer hos S. Ena bottenrekordet efter det andra under dom senaste åren och man vägrar reformera partiet. Att då ha en partiledare som så få har förtroende för är för mig en gåta. Han, liksom Mona, kommer att utmålas allt annat än positivt ända tills han avgår. Förtroendet dalar varje gång han öppnar munnen verkar det som. Partiet har inte löst krisen, bara skjutit den framför sig.
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 17:02)  Så du börjar jämföra med Åkesson nu, jaja det gäller ju att glädja sig åt det lilla. Gita Du missförtår med flit tror jag. Det är inte så att jag jämför med Åkesson. Jag bara påvisar hur opålitliga dessa Aftonbladetundersökningar är. Detta har du ju också påvisat tidigare, då det passat dina syften bättre.
*Stintan*
15-10-2011, 17:00
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 17:02)  Menar du allvar att du vill se Ju(g)holt som vår näste statsminister? Skulle du inte vilja att socialdemokraterna hade valt någon lite mer trovärdig och kunnig person till ledare? Gita Har jag sagt att jag vill se Juholt som vår näste statsminister???? Du har verkligen en livlig fantasi. Framtiden lär nog utvisa om karln är en lämplig statsministerkandidat eller ej. Jag anser att man inte ska döma folk, vem de vara må, utifrån skvaller och ogrundade påståenden. Undersökande journalistik....javisst men nog bör man ha mer på fötterna än vad man haft denna gång i t.ex. AB. Du och en del andra har dömt Juholt på förhand och det tycker jag är en skrämmande människosyn. Förundersökningen är nedlagd och det har inte framkommit några olagligheteroch han har inte brutit mot några regler. Ändå fortsätter ni drevet. Jag tycker personligen att ett stort ansvar för det inträffade ligger på dem som administrerar och betalar ut ersättningar till riksdagens ledamöter. Vilket lönekontor kollar inte så att underlagen stämmer innan utbetalning? Beträffande tryckpressen kommer man väl att avkräva Juholt en förklaring och innan dess säger jag varken bu eller bä eftersom jag inte har något förtroende alls för media som vinklar allt efter eget behag. Uppenbarligen är det nyhetstorka på tidningsredaktionerna. Det säljer ju inte lika mycket att skriva om slagsmål på Gekås i Ullared precis.
Red Top
15-10-2011, 17:44
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 16:06)  Och hur hänger Huggis eller min handel och vandel ihop med Juholts rövarhistoria om den utsmugglade tryckpressen som uppenbarligen enl. ägaren inte lämnat landet? Förstår helt enkelt inte varför du skall kommentera andra skribenter istället för de skriver. Så, vad anser du om hans historia om hjälteinsatsen i Polen, tycker du att det ökar hans trovärdighet.?
Såg för övrigt att enl. dagens fråga i Aftonbladet (nästan 39 744 personer hade svarat när jag läste) så hade endast 19.4 % förtroende för Juholt, det är alltså mindre än 1 av 5 personer . Det gör väl att den rådande åsikten här på Odla är ganska unik.För ni tror väl ändå inte att AB manipulerat svaren.? Gita Det var mycket länge sedan jag slutade tro på vad som står i skandaltidningar. Och alla rövarhistorier runt Juholt den senaste tiden har bara fått min aversion mot skvallerpressen att bli större. Att välutbildade människor, som du hävdar att du är, ens kan ta i de tidningarna med tång, förvånar mig. Att du dessutom tror på läsarundersökningar i nämnda tabloider och inte skäms för att föra skvallret vidare säger en del.
Huggorm
15-10-2011, 17:54
CITAT (Red Top @ 15-10-2011, 18:44)  Det var mycket länge sedan jag slutade tro på vad som står i skandaltidningar. Och alla rövarhistorier runt Juholt den senaste tiden har bara fått min aversion mot skvallerpressen att bli större.
Att välutbildade människor, som du hävdar att du är, ens kan ta i de tidningarna med tång, förvånar mig.
Att du dessutom tror på läsarundersökningar i nämnda tabloider och inte skäms för att föra skvallret vidare säger en del. Din inställning till dagspressen håller jag fullständigt med om. Men är det säkert att du inte skulle tro på opinionsundersökningarna om de givit Juholt lite bättre betyg?
malarmaster
15-10-2011, 18:32
CITAT (gnon49 @ 15-10-2011, 17:20)  Ja att Juholt bara har lite drygt 16 % i förtroendekapital visar ju vilket sits han satt sig i. Förstår inte att inte varningsklockarna ringer hos S. Ena bottenrekordet efter det andra under dom senaste åren och man vägrar reformera partiet. Att då ha en partiledare som så få har förtroende för är för mig en gåta. Han, liksom Mona, kommer att utmålas allt annat än positivt ända tills han avgår. Förtroendet dalar varje gång han öppnar munnen verkar det som. Partiet har inte löst krisen, bara skjutit den framför sig. problemet som socialdemokratin o för den delen en del andra partier har är att det inte förnyas underifrån,det är samma stötar som sitter i distrikten o i arbetarkommunerna sedan lång tid tillbaks o de har helt enkelt inte följt med samhällsutvecklingen därav avsaknad av aktuell politik o förnyelse,juholt är en produkt av detta,likaså att de yngre förmågorna runt juholt är broilers med liten erfarenhet av arbetsliv. i mina ögon är juholt skyldig till fiffel,ingen sa något i början o då är det bara att köra på.likaså hans resor m.m. trovärdigheten från min synvinkel är noll.folk som man pratar med säger lika. nu är jag inte sosse(isåfall hade jag bytt parti) så jag tycker nog att denna utveckling var den bästa,sitt kvar o låt partiet sjunka,ngn valseger 2014 är knappast trolig, tobleronemona lyckades inte,det kommer Ljugholt heller inte att göra. Ulf
CITAT (malarmaster @ 15-10-2011, 19:32)  problemet som socialdemokratin o för den delen en del andra partier har är att det inte förnyas underifrån,det är samma stötar som sitter i distrikten o i arbetarkommunerna sedan lång tid tillbaks o de har helt enkelt inte följt med samhällsutvecklingen därav avsaknad av aktuell politik o förnyelse,juholt är en produkt av detta,likaså att de yngre förmågorna runt juholt är broilers med liten erfarenhet av arbetsliv. i mina ögon är juholt skyldig till fiffel,ingen sa något i början o då är det bara att köra på.likaså hans resor m.m. trovärdigheten från min synvinkel är noll.folk som man pratar med säger lika. nu är jag inte sosse(isåfall hade jag bytt parti) så jag tycker nog att denna utveckling var den bästa,sitt kvar o låt partiet sjunka,ngn valseger 2014 är knappast trolig, tobleronemona lyckades inte,det kommer Ljugholt heller inte att göra. Ulf Tänk så olika vi är! För min del är jag tacksam att man håller kvar vid sin ideologi, där man sätter solidaritet iförsta rummet, och inte låter sej fördummas av mammons dragningskraft. Allt annat är bara aktuella problem som går att lösa inom ideologins ramar.
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 17:32)  Du missförtår med flit tror jag. Det är inte så att jag jämför med Åkesson. Jag bara påvisar hur opålitliga dessa Aftonbladetundersökningar är. Detta har du ju också påvisat tidigare, då det passat dina syften bättre. Låt mig förtydliga mitt lite hastigt svar(blev avbruten av en timjandoftande, himmelskt god kycklinggryta) den undersökning du syftar på avser troligen (jag har inte sett den) de olika partiledarnas förtroende bland de egna och då är det väl inte så förvånande att Jimmy Åkesson kommer högt. I den senaste undersökningen om vad hela svenska folket anser om de olika partiledarna så är det endast 16 % som har förtroende för Juholt (jmf. 56 % för Reinfeldt) och16% det är väl kanske inte så mycket att jubla över. Tror inte ens Sahlin, som väl kommer att gå till historien som en väldigt svag ledare, någonsin hade så låga siffror. Om vi återgår till Åkesson så är han en väldigt skicklig debattör, lugn och balanserad, det tycker jag nog att man kan erkänna oberoende vad man anser om SD:s politik. (Kom nu inte med påståendet att jag skulle sympatisera med SD) och jag tror att en ledare i klass med just Åkesson skulle varit socialdemokratins räddning. Dessutom så har ju S varit in och tassat i SD-område, jag tänker på det där med begränsat/villkorat medborgarskap . Du är naturligtvis fri att tycka att Juholt bäst representera dig och det du står för men jag är lika fri att inte kunna förstå varför. Gita
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:03)  Låt mig förtydliga mitt lite hastigt svar(blev avbruten av en timjandoftande, himmelskt god kycklinggryta) den undersökning du syftar på avser troligen (jag har inte sett den) de olika partiledarnas förtroende bland de egna och då är det väl inte så förvånande att Jimmy Åkesson kommer högt. I den senaste undersökningen om vad hela svenska folket anser om de olika partiledarna så är det endast 16 % som har förtroende för Juholt (jmf. 56 % för Reinfeldt) och16% det är väl kanske inte så mycket att jubla över. Tror inte ens Sahlin, som väl kommer att gå till historien som en väldigt svag ledare, någonsin hade så låga siffror. Om vi återgår till Åkesson så är han en väldigt skicklig debattör, lugn och balanserad, det tycker jag nog att man kan erkänna oberoende vad man anser om SD:s politik. (Kom nu inte med påståendet att jag skulle sympatisera med SD) och jag tror att en ledare i klass med just Åkesson skulle varit socialdemokratins räddning. Dessutom så har ju S varit in och tassat i SD-område, jag tänker på det där med begränsat/villkorat medborgarskap . Du är naturligtvis fri att tycka att Juholt bäst representera dig och det du står för men jag är lika fri att inte kunna förstå varför. Gita Du har fel i din gissningslek.
CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 19:43)  Tänk så olika vi är! För min del är jag tacksam att man håller kvar vid sin ideologi, där man sätter solidaritet iförsta rummet, och inte låter sej fördummas av mammons dragningskraft. Allt annat är bara aktuella problem som går att lösa inom ideologins ramar. Är det inte just det här med ideologi som blivit ett dilemma för socialdemokratin i allmänhet och för Juholt i synnerhet. Att ha en ideologi för sig själv och den politiska eliten och en helt annan för medborgarna har ju visat sig mindre lyckosamt. Socialdemokratins väljartapp har ju pågått under bra många år nu, eller hur? Gita
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:03)  . Om vi återgår till Åkesson så är han en väldigt skicklig debattör, lugn och balanserad, det tycker jag nog att man kan erkänna oberoende vad man anser om SD:s politik. (Kom nu inte med påståendet att jag skulle sympatisera med SD) och jag tror att en ledare i klass med just Åkesson skulle varit socialdemokratins räddning.
Gita Tja, Reinfeldt lyckades knappast med detta konststycke i senaste partiledardebatten, han var varken lugn eller balanserad. Om detta ska vara en måttstock på hur bra debattör man är så måste man ju ge minus till honom medan både Åkesson och Juholt fick mycket höga betyg. Lyckligtvis ser jag inte till hur lugn och balanserad man är utan till vad som sägs i debatten. Det är det som är det viktiga för mig.
CITAT (Anma @ 15-10-2011, 20:08)  Du har fel i din gissningslek. Det där med 56% mot 16 % kan du väl ändå inte bortförklara. Om jag gissade fel angående den undersökning du refererade till så kan du kanske redovisa undersökning i sin helhet. En länk går bra. Och du, jag kan fortfarande inte förstå hur du kan se Juholt som en bra representant för dig och dina värderingar. Gita
malarmaster
15-10-2011, 19:23
CITAT (Cacki @ 15-10-2011, 19:43)  Tänk så olika vi är! För min del är jag tacksam att man håller kvar vid sin ideologi, där man sätter solidaritet iförsta rummet, och inte låter sej fördummas av mammons dragningskraft. Allt annat är bara aktuella problem som går att lösa inom ideologins ramar. det har inte så mkt med solidaritet att göra,vad jag menar med samhällsutveckling är det faktum att vi är med i eu,vi lämnar industrisamhället bakom oss,vi är extremt beroende av omvärlden,både för export men framförallt import,vi tillverkar inte längre produkter själva som täcker vårt beroende o framförallt klarar vi inte egenförsörjning av basvaran mat.men det avspeglas inte i sossarnas politik,arbete skapas av offentliga sektorn,det privata näringslivet som driver o ger skatteinkomster är som alltid nedvärderat,50-talet är sedan länge gånget,dags att vakna. ulf
CITAT (Gita @ 15-10-2011, 20:20)  Och du, jag kan fortfarande inte förstå hur du kan se Juholt som en bra representant för dig och dina värderingar. Gita Om jag gör det eller inte vet du faktiskt ingenting om. För det har jag på inget sätt redovisat här. Men om man nu ska ta ditt måttstock, lugn och balanserad, så borde du avguda mannen. Betänk vilken press han haft på sig hela veckan. Han har hela tiden uppträtt sakligt, lugnt och balanserat. Han skulle kunnat skylla på otydliga regler, men nej, han har 100% tagit på sig hela skulden själv. Han skulle kunnat skylla på pressens obefintliga research, nej. Inte det heller. Han tar på sig hela ansvaret och har gjort detta från första stund. Dessutom genast och på en gång betalat tillbaka det han fått felaktigt utbetalt till sig. Enligt dig borde han ju som sagt vara rena partiledardrömmen. Om man nu inte ska se till vilken politik som förs, utan endast till hur man är som person.
CITAT (malarmaster @ 15-10-2011, 20:23)  det har inte så mkt med solidaritet att göra,vad jag menar med samhällsutveckling är det faktum att vi är med i eu,vi lämnar industrisamhället bakom oss,vi är extremt beroende av omvärlden,både för export men framförallt import,vi tillverkar inte längre produkter själva som täcker vårt beroende o framförallt klarar vi inte egenförsörjning av basvaran mat.men det avspeglas inte i sossarnas politik,arbete skapas av offentliga sektorn,det privata näringslivet som driver o ger skatteinkomster är som alltid nedvärderat,50-talet är sedan länge gånget,dags att vakna. ulf Jag tror faktiskt att du är lite fel ute. Vi förstår visst företagandets värde, men när de företagare som lyckas skapa sej en förmögenhet för eget bruk på andras bekostnad och tappar allt vad empati och solidaritetskänsla heter, det är då vi protesterar. Jag tror att de flesta sossarna nu för tiden känner en stark empati för småföretagare och unnar dem den hjälp de kan få inom ramen för att det inte ska ske på de svagastes bekostnad. Vi fattar också att vågskålen mellan offentliga utgifter och näringslivets inkomster naturligtvis måste väga jämnt. Men växer klyftorna mellan fattig och rik är vi på väg mot ett misslyckande....och det är det som håller på att ske med nuvarande regerings politik. Det finns ingen automatik i att klassklyftor måste öka för att vi ska stå starka mot omvärlden, snarare tvärtom.
Red Top
15-10-2011, 19:59
CITAT (Huggorm @ 15-10-2011, 18:54)  Din inställning till dagspressen håller jag fullständigt med om. Men är det säkert att du inte skulle tro på opinionsundersökningarna om de givit Juholt lite bättre betyg?   Nix. Inte ens då. Det är ju rätt stor skillnad på en läsarundersökning och en opinionsundersökning. Läsarundersökningen visar ju bara hur de läsare som råkade svara just då tycker. Inget särskilt talande underlag. Opinionsundersökningar gjorda av etablerade företag har lite större trovärdighet, även om de kan ha fel också. Dessutom är jag inte särskilt intresserad av alla opinionsundersökningar, som väller över oss hela tiden. Det är ju slutresultatet som räknas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|