Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Eva i Skåne
Tyvärr kan det kanske vara just det med din sjukpension som från början gjort honom irriterad. Det finns ganska många som är avundsjuka på de som "slipper" arbeta, men att man är sjuk och har ont tänker dom inte lika mycket på.
Hoppas ni kan komma till en bra lösning utan att förhållandet mellan er grannar ska bli ännu sämre.
smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Eva i Skåne,

Jag kommer att gå på The Arthur Findlay College och läsa kommunikation att börja med...... tummenupp.gif

Men hur jädra svårt ska det vara att ta ut sina flygbiljetter till Ryanair????? ranting.gif hade beställd dem i tid men man fick inte ta ut dem förran 14 dagar innan resan .......... Det var ju tur att maken var på plats och fixade det åt mig ....... hade blivit galen på dom annars ........jäkla konstig regelverk ... help.gif .... och inga andra plan går direkt till byn dit jag ska ........ devil.gif
malcolm
Lyckades ta mig till affären igår tillsammans med son och köpte bla. mineralvatten och så visade sig imorse att det var källvatten utan kolsyra, hade dessutm köpt ett inplastat sexpack halvlitersflaskor så det går inte att lämna tillbaka heller. Förbannar mitt dubbelseende minst sagt. ranting.gif
merlin68
Jag blev sur idag för jag trodde i min enfalt att Willys skulle ha satt ner priset på godis nu inför påsken. Men nix de tog 69,90 per kilo thumbdown.gif Det var bara att åka till Lidl där priset var 49,90 ...
malcolm
Här har Hemköp tagit 39:90 hela påsken och några dagar innan men jag skall ju helst inte äta godis pga. diabetes men jag har ju en son också.
ninnisky
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 20:12) *
Här har Hemköp tagit 39:90 hela påsken och några dagar innan men jag skall ju helst inte äta godis pga. diabetes men jag har ju en son också.

Coop tog också 39.90
Huggorm
Vänta tills det blir sockerskatt, då blir kilopriset 200kr på smågodis
malcolm
Tur att man är av naturen söt då. naughty.gif
Motti
Som sakt jag blir sällan arg !men lite putt var jag i dag för nu vill jag kunna stå ute och plantera om mina Pellisar och sticklingar och så mina frön till växthuset !smidigast att vara ute och balta med jord ju ;)Arg har jag inte tid att vara rolleyes.gif
netaave
CITAT (Motti @ 11-04-2012, 22:46) *
Som sakt jag blir sällan arg !men lite putt var jag i dag för nu vill jag kunna stå ute och plantera om mina Pellisar och sticklingar och så mina frön till växthuset !smidigast att vara ute och balta med jord ju ;)Arg har jag inte tid att vara rolleyes.gif

Ja nu vill man ha värme smile.gif
netaave
Blir vansinnigt arg och frustrerad när man läser om Breivik och hans "förmåner".
Han har 3 celler för sig själv, 1 arbetsrum med dator, dock inte internet, 1 sovrum och 1 TV-rum?
Han har fått igenom sina krav, varför då undrar jag?

Nej sätt människan isolerad i en vanlig cell utan några som helst förmåner, på livstid.
*Stintan*
Vad blir bättre av det?
omk
Visserligen är Anders B.B. inte dömd ännu, rent principiellt kan han ff vara oskyldig !

Men det jag tror att många blir arga på, är att han lever bättre än många av Norges (och Sveriges) invånare (speciellt ungdomar) gör.
Han har tre rum, el, värme, tv och dator, lagad mat 3 ggr/dag + ev mellanmål, kläder och så småningom vidareutbildning i vad han själv vill. Utan att behöva betala en spänn !

Har man tagit det steget att placera ut och spränga en bomb och sen skjuta ihjäl folk, så ska man bli straffad.

Många av de som är drabbade kommer nog att känna sig liiiite bättre om de vet att HAN upplever en eller flera straffande åtgärder.
Det värsta för honom hittills, är nog att ha en dator, men inget Internet ...
malcolm
Blev arg imorse när jag inte såg att skriva ut adressetiketter till två brev som skulle postas, på onsdag skall jag dock till ögonmottagningen.
Berith
Arg är kanske inte rätt ord, men jag suckar högt och tydligt för jag är så --- trött på Google numera. Dom som varit bäst när man vill hitta nåt som man letar efter och undrar över har nu blivit precis tvärtom. Har dom så jämrars svårt att fatta vad man frågar efter??

thumbdown.gif

[attachment=69495:Googlekopia3.jpg]

Var det inte precis det jag sökte efter??
[attachment=69494:Googlekopia2.jpg]
*Stintan*
varför skriver du in flera ord med samma betydelse? Vad letar du efter?
Skeppsråttan
Korsordslösning tror jag. biggrin.gif
Berith
CITAT (Skeppsråttan @ 25-04-2012, 11:34) *
Korsordslösning tror jag. biggrin.gif

Men vad har du gjort nu då...???! giggle.gif
Skeppsråttan
CITAT (Berith @ 25-04-2012, 11:37) *
Men vad har du gjort nu då...???! giggle.gif

whist.gif kompiskram.gif
silos
Jag är arg på att några av mina grannar inte vill att jag skall ha solrosor i en rabatt!Och att några-någon kör över blommorna i denna rabatt!!!
KRT
Är arg för att SMHI aldrig kan få sina prognoser rätt. Ända fram till i kördags kväll skulle söndagen bli fin (så man planerade ju efter det) men lördag kväll ändrade de sig och det skulle nu bli regn hela söndagen sad.gif

Är dessutom arg för att det ösregnar när jag vill arbeta med växthuset och det ser mer ut som en swimmingpool än ett blivande växthus, vilket grannen påpekade när han tittade förbi ranting.gif
Ugglemormor
Men vänd på det hela åt din dumma granne ------ säg att du bygger ett kombi nerad bassäng och växthus, men tänker att försvåra insyn mot honom ........... giggle.gif
Men ärligt sagt det ÄR tröttsamt med detta väder när man så gärna vill få något gjort utomhus, så jag förstår dig mer än väl..... trostar.gif
fvd
Jag förstår också tycker att det blir så krångligt när man inte kan gå ut och in och fixa utan att klä på sig varje gång. Men ärligt talat det är väl vädret det mest meningslösa man kan vara arg på. Det går ju inte att påverka,
heinrich_stubel
CITAT (KRT @ 25-04-2012, 13:15) *
Är arg för att SMHI aldrig kan få sina prognoser rätt. Ända fram till i kördags kväll skulle söndagen bli fin (så man planerade ju efter det) men lördag kväll ändrade de sig och det skulle nu bli regn hela söndagen sad.gif

Är dessutom arg för att det ösregnar när jag vill arbeta med växthuset och det ser mer ut som en swimmingpool än ett blivande växthus, vilket grannen påpekade när han tittade förbi ranting.gif

Då kan du ju odla sjögurkor då rotfl.gif
Huggorm
Det verkar vara ett svårtolkat väder just nu. Tiodygnsprognosen ändrar sig radikalt varenda dag, ena stund tror de att det kommer ösa ner regn hela veckan, sedan blir det plötsligt uppehåll och kallt och när jag kollade senast skulle det bli fint och över 20 grader varmt. Vis av erfarenhet gissar jag att det kommer småregna, det brukar stämma.
heinrich_stubel
CITAT (Bennys trädgård @ 25-04-2012, 23:54) *
Haha, ja eller sjögräs! rotfl.gif

Eller vattenkastanjer biggrin.gifbiggrin.gif:D
malcolm
Jag är arg på sonens moppe, som många vet ligger jag på sjukhus och kan inte ta mig någonstans och sonen med moped har fungerat som en livlina när jag behövt rena kläder mm. men nu har den lagt av. En kompis var hem till mig och försökte hjälpa grabben utan resultat och idag drog sonen den till en verkstad men det fanns inga tider förrän om en månad. Finns så klart andra verkstäder men hur skall han få dit den är frågan och jag känner ingen med tillräckligt stor bil för ändamålet ändå är det en liten moped, en Ciao som ryms i skuffen på min SAAB 9000 om jag fäller sätena. Skit att moppen skulle gå sönder just nu när den verkligen behövs. ranting.gif
Anki på Öland
Och jag blir så "¤#%*&# irriterad på att alla trådar ska sabbas med en massa skit från ett par stycken - och det blir ju inte bättre av att varenda jäkla inlägg måste bemötas.... ranting.gif
hattstugan
Instämmer med dig Anki!!
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 02-05-2012, 21:09) *
Jag är arg på sonens moppe, som många vet ligger jag på sjukhus och kan inte ta mig någonstans och sonen med moped har fungerat som en livlina när jag behövt rena kläder mm. men nu har den lagt av. En kompis var hem till mig och försökte hjälpa grabben utan resultat och idag drog sonen den till en verkstad men det fanns inga tider förrän om en månad. Finns så klart andra verkstäder men hur skall han få dit den är frågan och jag känner ingen med tillräckligt stor bil för ändamålet ändå är det en liten moped, en Ciao som ryms i skuffen på min SAAB 9000 om jag fäller sätena. Skit att moppen skulle gå sönder just nu när den verkligen behövs. ranting.gif

Förstår att det ställer till problem och att du känner dig hjälplös på sjukhuset där du inte kan göra något. Har inte sonen någon stödperson eller liknande som kan hjälpa honom att ringa andra verkstäder? Kanske det finns någon där dom har släp och kan ställa upp och hämta moppen. Det är ju en tuff situation för sonen också att få klara sig själv och moppen är väl hans "frihet" och möjlighet att ordna saker, inte bara när han ska till dig.
Vet du nåt om hur länge dom vill behålla dig på sjukhuset? Idag hör man mest om folk som inte får vara kvar trots behov.
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 02-05-2012, 21:42) *
Och jag blir så "¤#%*&# irriterad på att alla trådar ska sabbas med en massa skit från ett par stycken - och det blir ju inte bättre av att varenda jäkla inlägg måste bemötas.... ranting.gif

Klaga hos admin, Göran, så kanske det blir bättring, jag har gjort mitt för att få ett bättre forum.
heinrich_stubel
CITAT (Anki på Öland @ 02-05-2012, 21:42) *

Hoppas inte att jag är en av de du syftar på. I vilket fall som helst kommer jag bli mindre aktiv här, och sen vill jag än en gång passa på att säga att allt jag skriver inte skall tas på blodigt allvar. Faktan jag skriver ska det, men om jag skulle skriva "sluta upp med de där radförvrängningarna din gamle get", så är det med glimten i ögat, och känner ni inte att ni gjort er skyldiga till det så varför bry sig?

Man måste väl ändå få försvara sina åsikter och lägga in lite fyndiga kommentarer utan att det det blir ramaskri, och någon tror att man hatar dem för att man i en tråd antyder att de har dumma åsikter?

Om någon blivit upprörd på riktigt så kan denne pma mig, så kan jag be om ursäkt (om det är nödvändigt), och då tycker jag ändå inte jag gått ut speciellt mycket hårdare än någon annan. Snarare så att de satte gång en cirkus för de inte tålde mina skämttrådar, och sedan har det eskalerat...

Trist att så pass få klarar av argumentationer och "debatter"
malcolm
Trött på detta ställe dö'r jag ät inöagd,tidigare fick jag Citadon mot den huvudvärk jag har varje kväll men nu har jag fått Alved eftersom man inte skall försöka göra något åt mitt dubbelseende helleron istället som inte hjälper ett dugg och ingen har talat om det för mig heller.Trodde de att de skulle kunna lura mig eller vad...? Klockan är snart fyra på natten och jag har inte sovit en blund och jag funderar på att skriva ut mig sj'lv imorgon
silos
Jag är lite arg på att jag numera är så ofta arg på allt möjligt här i livet!
Mer jag känner äkta glädje destå mera bubblar det upp gammalt skit från mitt inre,men det fina med detta är att jag kan numera bearbeta allt det som kommer upp utan att skylla på en enda människa eller omständighet i mitt liv!
Så i själva verket är det ju bra att bli både arg och glad och allt däremellan!
Livet lär sa min pappa och det är en sanning som håller!

Kram på er alla arga medlemmar och alla andra med!
smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Silos ....... kompiskram.gif

Det är ju så som du beskriver att man kan vara både och, så sånt är livet. Man får nog välja mer nogrannare på den biten som man retar upp sig på och tänka igenom om det är ens värt att slösa sin energi på det som kan få en att bli arg ......... tummenupp.gif

Det är den konstnärssidan i dig som där du kan känna dig lite svängig och det är ju helt ok, så är vi ju som har mer känslighet för saker och ting. Jag känner igen mig i det du beskriver ........ biggrin.gif ..... kram2.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 03-05-2012, 11:11) *
Silos ....... kompiskram.gif

Det är ju så som du beskriver att man kan vara både och, så sånt är livet. Man får nog välja mer nogrannare på den biten som man retar upp sig på och tänka igenom om det är ens värt att slösa sin energi på det som kan få en att bli arg ......... tummenupp.gif

Det är den konstnärssidan i dig som där du kan känna dig lite svängig och det är ju helt ok, så är vi ju som har mer känslighet för saker och ting. Jag känner igen mig i det du beskriver ........ biggrin.gif ..... kram2.gif

Hi hi,nog svänger det inom mig så till den grad att det räcker och blir över,men det är bara att acceptera mig själv som jag är och göra mitt bästa att ändra på det som jag förmår ändra på.
mamamaggan
Egentligen blev jag arg igår och inte i dag men skriver nu.

Är arg på sandlådenivån som kan uppstå mellan vuxna människor , i det här fallet inom närmsta släkten .

Tänk om folk kunde tala ut med den de har en konflikt med och inte vara drygt 50 år och springa hem till mamma och beklaga sig och prata skit i stället för att försöka lösa konflikten med den andre parten.

Dessutom lägger sig mamma i och skäller ut den andre parten , skrämmande.

Så djäkla tråkigt är det och det gör mig arg.
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 22-05-2012, 07:10) *
Egentligen blev jag arg igår och inte i dag men skriver nu.

Är arg på sandlådenivån som kan uppstå mellan vuxna människor , i det här fallet inom närmsta släkten .

Tänk om folk kunde tala ut med den de har en konflikt med och inte vara drygt 50 år och springa hem till mamma och beklaga sig och prata skit i stället för att försöka lösa konflikten med den andre parten.

Dessutom lägger sig mamma i och skäller ut den andre parten , skrämmande.

Så djäkla tråkigt är det och det gör mig arg.

Äsch, passa på att vara med och intrigera och ha kul smile.gif
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 22-05-2012, 09:06) *
Äsch, passa på att vara med och intrigera och ha kul smile.gif

Javisst , man ska passa på att ha roligt medan man kan , eller hur ? naughty.gif
Ugglemormor
Blev så arg när jag fick veta att sjukgym. Ska ju ändras till nyare efter vart 8:e vecka vilket inte har skett i mitt fall. Är nu undersökt o väntar på svar. ..... Samtal med min läkare tryggt om en vecka.
Men läste lusen av min sjukt. Som sen erkände sitt fel.... ranting.gif .men jag ÄR Upprörd av den nonsalansen och tar nu bondpermis fr. Hela skiten...... confused.gif
Han ville att jag skulle skaffa starkare tabletter för att inte känna smärta så kunde vi köra hårdare.....hur i helskota skulle det då hjälpa mig? ...... devil.gif
Ok, nu lägger jag det i handlingarna och ser hur det utvecklar sig......... tummenupp.gif
Bee
Idag är jag arg på - ingenting! Regnet som vräker ner behövs faktiskt. Det har varit väldigt torrt i rabatterna för i år har jag inte stödvattnat dem. Så rosorna är glada och jag med smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag är arg på vädret, det är ingen sommar

Rabatterna kan man vattna men inte ändra på dåligt väder.....
ingrid fuxwall
Orkar inte bli arg - vem skulle det draba mer än mig själv?
gnon49
Visst kan man bli f-rbannad. Mina ettåringar klarar knappt av att överleva på grund av blåst, regn o troligen lätt nattfrost. Så mycket arbete o hälften av plantorna kanske dör. särskilt dahliorna. ranting.gif
bergvallmo
Skulle dela på en funkia. Hade slitna foppatofflor på mig. Hoppade upp på spaden och stampade Hårt. Ingen bra idé. Har superont i foten.
ingrid fuxwall
CITAT (gnon49 @ 08-06-2012, 22:02) *
Visst kan man bli f-rbannad. Mina ettåringar klarar knappt av att överleva på grund av blåst, regn o troligen lätt nattfrost. Så mycket arbete o hälften av plantorna kanske dör. särskilt dahliorna. ranting.gif

När jag läste om dina ettåringart som nog inte skulle överlerleva fick jag för mig att du hade barn, tvillingar eller trillingar som riskerade att dö
Ugglemormor
Inte utan orsak är man ju för sina små plantor även att de nu är i växthuset, men kanske hade man tur att man inte orkade med så många i våras.
Inte blir man glad av detta regnande.......
Eva i Skåne
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-06-2012, 22:28) *
När jag läste om dina ettåringart som nog inte skulle överlerleva fick jag för mig att du hade barn, tvillingar eller trillingar som riskerade att dö

Vilken tur att det inte var små barn det handlade om!!!
Växter går åtminstone att ersätta även om det är retfullt att se sitt jobb gå åt skogen.
malcolm
Jag är arg på att mitt dubbelseende inte vill ge med sig och att jag inte hör någonting från sjukvården. ranting.gif
Peztis
Brukar varken läsa el skriva i denna tråden men idag är jag så arg så jag nästan gråter för de håller på att skövla skogen precis där vi bor - intill vår tomt. Och vi visste inget om det - nu är det försent.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon