Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Ugglemormor
Är det så himla fel att erbjuda någon ett tillfälligt boende?..... confused.gif

Min mening var enbart att kunna lätta det för skånepåg tills det hade löst sig och kunnat erbjuda hjälp att skaffa nytt, men jag hoppas att det ordnar sig och att han få må gott igen....... kompiskram.gif

Ni som kritiserar om sk. tomma lägenheter, vet inte hur det ligger till!!!!.... angry.gif
skånepåg
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-03-2013, 08:09) *
Skånepåg vad har du gjort att du räknar med vräkning?

Elisabeth

Hämndaktioner i form av att spela lite för högt resultera till 3 varningar för 5 år sen så de försöker hämnas tillbaks tongue.gif
Ugglemormor
Låter galet i min mening att du ensam ska stå för andras sapotage av husfriden. Varför inte ge dom en avhyvling och vräkning istället än du som får stå ut med eländet så länge?

Hoppas verkligen att det händer något positivt för dig......
Ugglemormor
CITAT (Rebecca @ 17-03-2013, 13:27) *
Jag blir lite irriterad på folk som äger lägenheter som inte används när det är total bostadsbrist.

Trodde att detta var ett fritt land och var och en skötte sitt? Hur man disponerar sitt är upp till var och en och detta är inte ens kriminellt, mig veterligen.......

Det är väl inte mitt fel att det är bostadsbrist i landet, så bygg på fler hus och lägenheter åt folk.....och jag vet mycket väl att det finns i vissa områden akut brist på lägenheter/hus, men inte här........men till syvens kan jag förstå din irritation som allmän åsikt, så där tänker vi lika......
Gita
CITAT (Rebecca @ 17-03-2013, 13:27) *
Jag blir lite irriterad på folk som äger lägenheter som inte används när det är total bostadsbrist.

Nu är det väl inte särskilt vanligt, oftast hyr man väl ut i andra hand om man inte vill sälja.
Om man en kortare tid måste bo på annan ort så kanske man inte vill göra sig av med sin bostad det kan man väl lätt förstå. Eller att man kanske vill ha en liten övernattningslägenhet i tex Stockholm är väl inte heller särskilt konstigt om man bor ute på landet.
Gita

Rebecca
CITAT (Gita @ 18-03-2013, 21:36) *
Nu är det väl inte särskilt vanligt, oftast hyr man väl ut i andra hand om man inte vill sälja.
Om man en kortare tid måste bo på annan ort så kanske man inte vill göra sig av med sin bostad det kan man väl lätt förstå. Eller att man kanske vill ha en liten övernattningslägenhet i tex Stockholm är väl inte heller särskilt konstigt om man bor ute på landet.
Gita

Ja, men jag vet flera fall där det faktiskt står tomt utan någon andrahandsuthyrning.
Ugglemormor
Rebecca,

Det du känner till om tomma lägenheter vet väl de flesta om, men ger dig inte på mig om det. Haede det varit du, nära mig, hade jag försökt hjälpa till när nöden kräver......

Just nu är det inte säljarens marknad med insattslägenheter och de används av och till av släkten och en ägs av dottern, så den kan jag inte peta på.....
Anki på Öland
CITAT (Ugglemormor @ 18-03-2013, 11:36) *
Är det så himla fel att erbjuda någon ett tillfälligt boende?..... confused.gif ...............

Men det gjorde du väl ändå inte, du bara talade om för oss alla att du hade en tom lägenhet som han inte kunde få för att den låg för långt bort...
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 19-03-2013, 09:07) *
Rebecca,

Det du känner till om tomma lägenheter vet väl de flesta om, men ger dig inte på mig om det. Haede det varit du, nära mig, hade jag försökt hjälpa till när nöden kräver......

Just nu är det inte säljarens marknad med insattslägenheter och de används av och till av släkten och en ägs av dottern, så den kan jag inte peta på.....

Skyll dig själv! Det här är ju inte första gången du talar om era outnyttjade lägenheter. Det borde vara förbjudet att i åratal ha lägenheter man inte bor i stadigvarande.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Man får ju inte hyra ut bostadsrätter hur som helst. Har visserligen blivit lite enklare men hyr man ut den i åratal kan man bli av med den.

Ugglis bostadsrätter/insatslägenheter har väl stigit och det är bra läge att sälja.

Elisabeth
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-03-2013, 10:52) *
Man får ju inte hyra ut bostadsrätter hur som helst. Har visserligen blivit lite enklare men hyr man ut den i åratal kan man bli av med den.

Ugglis bostadsrätter/insatslägenheter har väl stigit och det är bra läge att sälja.

Elisabeth

Det gäller ju även hyreslägenheter så då låter folk lägenheterna stå oanvända istället vilket är vansinne.
Rebecca
CITAT (*Stintan* @ 19-03-2013, 11:04) *
Det gäller ju även hyreslägenheter så då låter folk lägenheterna stå oanvända istället vilket är vansinne.

Jamen precis - om man nu kan hyra ut en lägenhet som annars hade stått tom pga att man har en annan PERMANENT bostad så är det väl bara bra om andrahandshyresgästen kan få ta över lägenheten. Med det inte sagt att besittningsrätten ska få gå före allt - hyr man ut sin lägenhet pga TILLFÄLLIGT boende någon annanstans så ska man självklart kunna flytta tillbaks.

Och jag har inte gett mig på någon. Jag ventilerar bara min irritation över konstiga fenomen i dagens samhälle...
Ugglemormor
Jag förstår det, Rebecca.

Min enda tanke var bara att om man hade kunnat hjälpa till någon tillfälligt så hade jag ställt upp.....

De som används periodvis, används av dem vi kan, trots att man har ett fast boende och även den personen som disponerar en av dem bor i ett annat land, har den till sin släkt och vänner och betalar själv sin hyra, så det är upp till den personen göra som hon vill med sin egendom....

Just nu ligger ingen av de tomma till försäljning och hyrs inte ut mer än kanske någon vecka eller beroende på vad man gör själv.

Flera av våra vänner köpte i rättans tid in en del kalaslägenheter, men det får stå för dem. De som har hela bostadshus med lägenheter hann sälja en del innan de sjönk, men resten finns kvar än så länge.
Det är väl upp till var och en hur de vill disponera det och det finns inte så många som skulle klara av hyran om man hyrde ut dem, men det är massa beskymmer med hyresgäster som de inte är beredda att ta.....
Allt är inte så rättvist som man kanske skulle vilja ....... confused.gif
Jubbe063
Folk som låter käften glappa innan de ens hunnit tänka. Hjärndött och ohyfsat.
Ugglemormor
CITAT (Jubbe063 @ 22-03-2013, 12:41) *

Glappandet får höra till dig själv samt det andra du nämner ...... mig berör det inte alls ......

Du har ingen aning hur detta ligger till och har inte frågat heller, men dina åsikter får du ju ventilera, precis som andra har gjort, men detta är sista gången jag ger/erbjuder någon en hjälpande hand till någon här inne (öppet så att säga, men då får väl de fråga mig med ett PM så gör jag vad jag kan........... thumbdown.gif

Jag brukar hjälpa till, även att jag inte känner personen/r irl, men kollar innan jag lovar något........

Fattar man inte ens välmening så då är man verkligen hjärndöd ........som jag ser det..... tummenupp.gif

jubbe tycker du att ditt svar är trevligt?
Ugglemormor
Han får tycka vad han vill, jag är inte arg utan ledsen och förstår att man inte ska visa sin välvilja här i forumet.

Stintan;

Långt innan den lagen du åberopar skulle bli verklighet så gäller den inte oss längre ..... om de inte följer med oss till några andra länder......
Lagen är inte alltid kungord när det gäller vissa omständigheter..... och jag har ytterligare fler ställen att kunna ge tak över huvudet som passerar förbi och vill stanna till här en stund .......

Men att välviljan inte accepteras, fattar det nu....... blush.gif
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 13:37) *
Glappandet får höra till dig själv samt det andra du nämner ...... mig berör det inte alls ......

Du har ingen aning hur detta ligger till och har inte frågat heller, men dina åsikter får du ju ventilera, precis som andra har gjort, men detta är sista gången jag ger/erbjuder någon en hjälpande hand till någon här inne (öppet så att säga, men då får väl de fråga mig med ett PM så gör jag vad jag kan........... thumbdown.gif

Jag brukar hjälpa till, även att jag inte känner personen/r irl, men kollar innan jag lovar något........

Fattar man inte ens välmening så då är man verkligen hjärndöd ........som jag ser det..... tummenupp.gif

Har inte tilltalat dig. Tråden handlar om vad som gör en arg. Jag lade in dagens ilska. Har inte ett skvatt att göra med vad du skriver eller inte.

Svarar jag npgon person så nämner jag deras nickname.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-03-2013, 13:42) *
jubbe tycker du att ditt svar är trevligt?

Har inte tilltalat någon Tråden handlar om vad som gör en arg. Jag lade in dagens ilska. Har inte ett skvatt att göra med vad andra skriver eller inte.

Svarar jag någon person så nämner jag deras nickname.

CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 14:05) *
Han får tycka vad han vill, jag är inte arg utan ledsen och förstår att man inte ska visa sin välvilja här i forumet.

Stintan;

Långt innan den lagen du åberopar skulle bli verklighet så gäller den inte oss längre ..... om de inte följer med oss till några andra länder......
Lagen är inte alltid kungord när det gäller vissa omständigheter..... och jag har ytterligare fler ställen att kunna ge tak över huvudet som passerar förbi och vill stanna till här en stund .......

Snälla du. Jag har inte tilltalat dig eller svarat på nåt du skrivit här. Se trådens syfte, och se alla andra inlägg i den här tråden när jag ventilerat andra dagars ilska.
Ugglemormor
Helt OK,

Ber om ursäkt för att jag fattade fel ....... kompiskram.gif
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 14:47) *
Helt OK,

Ber om ursäkt för att jag fattade fel ....... kompiskram.gif

Det är ok. Då var det missförståndet ur vägen ;-)
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 14:05) *

Stintan;

Det är inte din välvilja som jag har synpunkter på utan skrytet om allt du har och äger. Det går att visa välvilja utan att ideligen tala om hur många tomma lägenheter man har, hur gott om pengar man har, hur många fina mercedes man har o.s.v. Trodde du lärt dig att allt inte handlar om dig och ditt hela tiden.
Anki på Öland

Håller helt med dig där!!
Ugglemormor
Stintan,

Det trodde jag med när jag gav erbjudandet och har den möjligheten att vara gemnerös mot andra....

Sen att du tar det som skryt ...... har jag slutat med att bry mig om när du alltid vänder allt mot mig så vaddå --- låter det vara, säger detta bara nu utan att ta upp det mera.

Jag vet att det finns människor som inte unnar andra något alls, både irl och främst på nätet. Det är bara att beklaga, för det visar vad man går för.......
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 22-03-2013, 14:58) *
Håller helt med dig där!!

Jag också!
Ugglemormor
CITAT (*Stintan* @ 22-03-2013, 14:59) *
Jag också!

Likadant här, jag också ...... men hittar inget att vara arg för idag ........ kompiskram.gif
Anma
Jag är irriterad över att jag fortfarande läser odla med moderatorögon.
Inte mitt jobb längre!!
Ugglemormor
CITAT (Anma @ 22-03-2013, 16:10) *
Jag är irriterad över att jag fortfarande läser odla med moderatorögon.
Inte mitt jobb längre!!

Du är väl ute efter mig, igen?

hattstugan

Jag blir arg för att det banne mig ska tjafsas hur man än försöker att få folk att sluta!
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 22-03-2013, 14:52) *
Det är inte din välvilja som jag har synpunkter på utan skrytet om allt du har och äger. Det går att visa välvilja utan att ideligen tala om hur många tomma lägenheter man har, hur gott om pengar man har, hur många fina mercedes man har o.s.v. Trodde du lärt dig att allt inte handlar om dig och ditt hela tiden.

Visst, väldigt irriterande.. sos.gif
Peztis
Jag blir så arg på mig själv för att jag har sådan lång startsträcka! Varför i hela friden GÖR jag inte sakerna istället för att stressa upp mig över att det inte är gjort? g.gif

Tror jag skyller Odla på det... tongue.gif
Jubbe063
CITAT (hattstugan @ 22-03-2013, 16:41) *
Jag blir arg för att det banne mig ska tjafsas hur man än försöker att få folk att sluta!

Var gärna hårdare. Det stävjer nog lite mer, men allt tjafs blir nog svårt att komma åt.

ursäkta för OTt
Ugglemormor
CITAT (*Stintan* @ 22-03-2013, 14:52) *

Stintan, nu har det enbart handlat om VÄLVILJA att informera om att man vill hjälpa till, så det har inget med att göra med det du antyder om massa annat.
Jag ger inte ut nån info om annat än att jag i min dumhet ville enbart väl, i detta fall skånepåg och kan han komma hit så är han så välkommen.
Till syvens har ingen mer än mina nära vetskapen om vad som finns/icke finns ...... men jag lever enbart mitt liv och det kan jag inte ändra på......

Jag kan inte begripa detta att mitt erbjudande till en person ska snurra runt här ---- fattar ingen att jag enbart vill väl????
Du, Stintan har ju påpekat att man ska ge till andra om man har något att ge..........att det är en skam att ha det för sig själv......
Nog har du också ett hjärta bakom din hårda yta?
MvH // Ugglis//
Anma
CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 16:40) *
Du är väl ute efter mig, igen?

Jag har aldrig varit ute efter dig. Lägg av nu med det där snacket!!!!!
hattstugan

Återgå till Trådens ämne nu!
/
Moderator
pejori
ranting.gif ranting.gif Är så arg på min dåliga karaktär. ranting.gif crying.gif
Ugglemormor
Och jag blir arg på alla besserwisser som vet hur jag ska leva mitt liv!!!!!!! crazy.gif
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 16:54) *
Stintan, nu har det enbart handlat om VÄLVILJA att informera om att man vill hjälpa till, så det har inget med att göra med det du antyder om massa annat.
Jag ger inte ut nån info om annat än att jag i min dumhet ville enbart väl, i detta fall skånepåg och kan han komma hit så är han så välkommen.
Till syvens har ingen mer än mina nära vetskapen om vad som finns/icke finns ...... men jag lever enbart mitt liv och det kan jag inte ändra på......

Jag kan inte begripa detta att mitt erbjudande till en person ska snurra runt här ---- fattar ingen att jag enbart vill väl????
Du, Stintan har ju påpekat att man ska ge till andra om man har något att ge..........att det är en skam att ha det för sig själv......
Nog har du också ett hjärta bakom din hårda yta?
MvH // Ugglis//

Bättre att ta sådant privat i PM med berörd person så slipper vi andra bli irriterade på ditt skryt!

I argtråden måste man väl få uttrycka sin irritation och nu är det gjort.
Eva i Skåne
CITAT (pejori @ 22-03-2013, 17:36) *
ranting.gif ranting.gif Är så arg på min dåliga karaktär. ranting.gif crying.gif

Det är väl inte ciggen? trostar.gif
CITAT (Eva i Skåne @ 22-03-2013, 18:33) *
Det är väl inte ciggen? trostar.gif

Ja nåt är det som hon inte kunde stå emot, men vad????????
pejori
Jodå. det är ciggen som spökar.
MEN jag har inte trillat dit ännu.
Är bara arg på, att jag fortfarande är svag och måste kämpa mot suget.

Har blivit storförbrukare av " Fisherman´s friend" Halstabletter. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 22-03-2013, 19:10) *

Håller tummarna! tummenupp.gif tummenupp.gif
gnon49

Snart är våren här o du kommer att känna alla dofter på ett starkare sätt. Själv tyckte jag att jag kände kaprifolens doft betydligt starkare än tidigare. Så håll ut bara, det är en order. yes.gif
Ugglemormor
Är arg och ledsen på Stintan......

Jag ser inget illa att hjälpa någon om jag kan........ hade jag kunnat förrutse att en vänlig erbjudan kallas skryt så skulle jag PM det då frågan kom upp.

Kunde inte i min vildaste fantasi förstå det som skryt, men ok, det finns väl avundsjuka i det också, verkar som så......
Peztis
Men snälla, släpp det nu...
Aqvakul
CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 22:50) *

Jag ser inget illa att hjälpa någon om jag kan........ hade jag kunnat förrutse att en vänlig erbjudan kallas skryt så skulle jag PM det då frågan kom upp.

Kunde inte i min vildaste fantasi förstå det som skryt, men ok, det finns väl avundsjuka i det också, verkar som så......

Nej, om man skryter hela tiden så märker man kanske inte...
Biggan_

Pepp pepp pepp......
hattstugan

Nu får ni banne mig ge er! Blir mer än arg! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Aqvakul
mad.gif
hattstugan

ranting.gif
Biggan_
CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 22:50) *

Det är inte hjälpen det är frågan om, (det är ju väldigt behjärtansvärt av dej) utan det är alla rikedomar du sprider i alla trådar som bara är så tröttsamt att läsa om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon