Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-03-2013, 10:04) *
Silos om du är nöjd med din lägenhet då är det väl bra

Visst är det bra,men det retar mig att jag inte längre vill ha ett eget hus om jag skulle kunna det....eller så är det att jag är arg på att jag ej längre skulle orka ta hand om ett hus...
Eva i Skåne
Så spännande Skånepågen! Du får berätta mer när du tittat på det. Vilken by är det?
Ugglemormor
skånepåg,

hoppas verkligen att det ordnar sig för din del och huset ser mysigt ut så nog kommer du trivas bättre än du gör nu.
Detta senario som du har med grannar kan göra den mest lugnaste galen och ilsken på skiten..... tummenupp.gif
Monarda
Vilket gulligt hus Skånepåg! Där skulle väl du och kissen trivas. Hoppas det går vägen.
malcolm
Jag är arg på posten, beställde en ny registringsskylt till bilen och så var den böjd när den kom trots att det står "får ej vikas" på försändelsen. ranting.gif
skånepåg
blush.gif Färlöv cool.gif

Personlig skylt? Ska jag lätt ha ^^
malcolm
CITAT (skånepåg @ 09-03-2013, 17:36) *
blush.gif Färlöv cool.gif

Personlig skylt? Ska jag lätt ha ^^

Det är ingen personlig skylt utan en högst normal men jag fick nedslag hos besiktningen att den var oläsbar då delar av det vita flagat bort.
skånepåg
Tippex fixar det tummenupp.gif flirting.gif
silos
Jag är arg på mig själv för att jag är så blåögd!!!
silos
Nu är jag arg på mig själv som inte kan hålla mig härifrån!!!!! ranting.gif rotfl.gif crazy.gif
[attachment=75383:arg_tant.png]
malcolm
CITAT (silos @ 11-03-2013, 14:23) *
Nu är jag arg på mig själv som inte kan hålla mig härifrån!!!!! ranting.gif rotfl.gif crazy.gif
[attachment=75383:arg_tant.png]

Du får väl se till att bli avstängd. flirting.gif
silos
CITAT (malcolm @ 11-03-2013, 14:28) *
Du får väl se till att bli avstängd. flirting.gif

NÄ,det vill jag inte,utan jag behåller min plats i "småpratSkolan"...för hur skall jag annars kunna lära mig nåt här i livet!Här finns många fantastiska lärare!!!
Jubbe063
Arg och arg, men himla besviken och ledsen på alla dessa inskränkta moralpaniksmänniskor som måste lägga sina värderingar på andra och säga usch och fy till allt de inte själva förstår.
silos
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 14:36) *
Arg och arg, men himla besviken och ledsen på alla dessa inskränkta moralpaniksmänniskor som måste lägga sina värderingar på andra och säga usch och fy till allt de inte själva förstår.

Det håller jag verkligen med om!
silos
Jag är arg på mig själv för att jag är mer eller mindre deprimerad sedan en tid tillbaka,fastän jag är även glad och tacksam också för allt i mitt liv och jag är SKITARG på att vara pibolär!!!!Kanske skall jag ta en tur till skogen och V R Å L A men då blir ju naturväsenden rädda!
Jubbe063
CITAT (silos @ 11-03-2013, 14:39) *
Det håller jag verkligen med om!

Så bra.
mamamaggan
Är arg på denna konserveringsmedelshysteri ! När man inte tål konserveringsmedel så är det så mycket som man inte kan äta i dag.

Blir bara värre och värre hela tiden men nu har jag varit till hälsokosten och beställt mjöl , dinkelmjöl , utan konserveringsmedel så får vi se om jag kan baka bröd. Vill gärna äta lite mjukt bröd ibland.

Jubbe063
CITAT (mamamaggan @ 11-03-2013, 16:24) *
Är arg på denna konserveringsmedelshysteri ! När man inte tål konserveringsmedel så är det så mycket som man inte kan äta i dag.

Blir bara värre och värre hela tiden men nu har jag varit till hälsokosten och beställt mjöl , dinkelmjöl , utan konserveringsmedel så får vi se om jag kan baka bröd. Vill gärna äta lite mjukt bröd ibland.

Håller med, i och för sig tål jag det mesta men av principskäl vill jag ha så rena produkter som möjligt, man får lägga ner mycket tid och energi för att hitta det man vill ha.
skånepåg
Lite spännande halvglad för att bryta aggressionerna i tråden med att vara en av några andra spekulanter som vill ha huset, men lite arg över dålig mobiltäckning i dessa hålor.
Gamla kopparledningar där så mindre avbryt med 3G än ADSL thumbdown.gif
Extra stora antenner fixar biffen flirting.gif
Peztis
CITAT (mamamaggan @ 11-03-2013, 16:24) *

Är det konserveringsmedel i mjöl? Det visste jag inte... Då kan jag ju skriva lite här i tråden för sådant blir jag ju lite sur över!

Haltade till köket och kollade på påsen med ICA Vetemjöl och den innehåller vetemjöl, vetemalt och mjölbehandlingsmedel (askorbinsyra).
Från Wikipedia: "...Mjölbehandlingsmedel används för att koldioxid inte skall försvinna från brödet, eftersom koldioxid förbättrar jäsningsprocessen. Ämnena förstörs under gräddningen, men hinner innan dess öka volymen..."
mamamaggan
Har fått uppgiften om att det finns konserveringsmedel i mjöl från en bagare här i stan. Jag kan inte äta varken fabrikstillverkat eller bageribakt mjukt bröd eftersom det är konserveringsmedel i dem.

Nu har jag också läst på mjölpåsen på ICA och sett detsamma som du. Har mailat till Livsmedelsverket för att få veta mer om konserveringsmedel och antioxidationsmedel , som askorbinsyra räknas som , för att reda ut det hela mer.

Har också frågat vad som är tillåtet att ha i vanligt kött , kan inte äta kött från livsmedelsaffären . Vill jag inte heller men vill ändå veta.

En del kött från ett ställe där man säljer ekologiskt kött från trakten funkar och även deras charkuterivaror eftersom de inte har i konserveringsmedel i dem.

Hatar verkligen konserveringsmedel. Finns i en del mediciner , naturligtvis i sådana som jag måste ta .

Vet ni att det inte finns insulin utan konserveringsmedel ? Den diabetiker som inte tål konserveringsmedel får verkligen problem !

Är redan känslig för bl a en del födoämnen så snart finns det inte så mycket jag kan äta eftersom min känslighet hela tiden eskalerar. Blir fler och fler saker jag inte kan äta.

Hör om fler och fler som blir känsliga för konserveringsmedel , undrar om det lagras i kroppen ?

Har också läst att det blir fler och fler som inte tål konserveringsmedel i mediciner.
Ugglemormor
Känner mig både arg och småledsen pga min framtand som gick i bitar och ska iväg till käftis stax och är så lädrans rädd om allt som rör i dom legionerna ..... urk! ..... -cry-.gif
malcolm
Är arg på kombilotteriet, gick på ett försäljartrick och beställde några lotter och sedan var jag fast för vidare prenumeration. Ringde nyss och avbokade det hela men de försökte hålla mig kvar genom att lova mig en bonusgåva i juni om jag stannade kvar, sa att jag inget ville ha så nu är jag fri från dem. Har fö. ingen aning om vad denna"gåva" skulle bestå av.
Ugglemormor
Malcolm,
Det var fult gjort! thumbdown.gif
Trots att jag slängde på luren kom det en paket att hämta med något, men då ringde maken upp dem och sade att här hämtas inget! Jag var enbart trött på tjatet och ville inte diskutera om det som tjejen sålde, men det räckte inte..... Fy katten!

Annars är jag fortfarande lite arg och mer ledsen att det gör så ont efter träningen och nu värker även den provisoriska tandhe.....tet i käften på en........ confused.gif
gunsta
Jag är arg på min kropp i ikväll - den vrenskas mad.gif
Ugglemormor
Arg och ledsen ..... idag ska jag få min nya krona och det gjorde sååååå ont sistens när han renssade kring rotpelaren och bedövningen var ändå värre...... höll på att åla mig ur stolen......
Glömde be om "barnbedövning" innan de 4 sticken som han gjorde....... aaaaajjjjj....... va tjsafsig man är??
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (gunsta @ 14-03-2013, 22:34) *
Jag är arg på min kropp i ikväll - den vrenskas mad.gif

Vad gör kroppen? Vad betyder det?
Eva i Skåne
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-03-2013, 09:56) *
Vad gör kroppen? Vad betyder det?

trilskas, bråkar, gör inte som Gunsta vill, tror jag han menar Elisabeth
CITAT (Eva i Skåne @ 15-03-2013, 10:14) *

Jag tänkte mig det också men har aldrig hört ordet gunsta använder
Ugglemormor
Inte jag heller, men är det vädret som orsakat mer ont eller något, Gunsta?

Åker själv upp o ner med värken som aprilväder redan...... och fler klagade om det i badet.....
gunsta
CITAT (Eva i Skåne @ 15-03-2013, 10:14) *

Alldeles riktigt Eva - den vrenskades igår kväll utav tusan - men peppar peppar idag har den varit lugn och relativt lydig smile.gif - ett leende kan man kosta på sig.
Eva i Skåne
tummenupp.gif
Gita
CITAT (Eva i Skåne @ 15-03-2013, 13:09) *
tummenupp.gif

Inte arg men lite irriterad på ditt rörliga/ röriga HALLÅ som du avslutar dina inlägg med.
Väldigt jobbigt för ögonen, dessutom gör det att man inte riktigt läser dina inlägg.
Gita
xlxl67
Hehe håller med... Rörliga (stora) avatarer kan vara dagens ilandsproblem biggrin.gif
skånepåg
19:30 var störningsjouren här så man blev vräkt, mina nästan 200 klagomål har ingen verkan.
Hämnd aktionerna märker man av och nu vet jag det inte finns hopp, mina små 6 tums element var visst lite för bra för att kunna störa, bra att veta, tack nu kan ni terrorisera en annan till total psykisk ohälsa, förstår ju varför hon jag köpte skiten av var sjuk tongue.gif
Rebecca
NÄ - har du blivit vräkt?! Dina grannar verkar ju fullkomligt störda. Hur gick det med stugan du kikade på...?
skånepåg
Sjuka är bara förnamnet wink.gif
Väntar-väntar spänt på det ska ringa, kan bli när som helst om dagarna och nu hade det varit perfekt om han godtog min ansökan ^^
Nån som har en lägenhet till salu i fall att? biggrin.gif
Anma
Vaa? Blev du vräkt skånepåg?

Jag är arg över att det ska vara så förbannat svårt att få ett jobb! En arbetsam kvinna i sina bästa år... Grrrr... De vet verkligen inte vad de missar!!
skånepåg
Mmm, under 7 år är det lätt att spela lite högre för att hämnas för gör ont i öronen att spela så högt i hörlurar så man slipper lyssna på arbetsplatsen som man nog inte hörde innan för tog 5 år att få tyst på deras spelande som fick min lägenhet att skaka från morgon till kväll.
Tack och adjö psykopater kan jag nästan säga med ett leende i denna situationen biggrin.gif
Eva i Skåne
Är det en hyres- eller bostadsrätt du bor i Skånepåg? Det låter knepigt att du kan bli vräkt, men inte dina störande grannar!
Nu är du ju på väg därifrån ändå. Bara att hoppas att du lyckas få det lilla huset du är intresserad av. smiley_small_hug.gif
silos
GRRRR....jag är arg för att jag inte vet varför jag är arg! ranting.gif devil.gif ranting.gif
Ugglemormor
skånepåg,

Det låter ju inte klokt alls1 ....... arg är bara förnamnet vad man känner och hade du bott närmare, kunde du fått låna nån av våra lägenheter, tror inte att de används nu på vintern så ofta.....

Hoppas att det ordnar sig snart för din del ....... kompiskram.gif
skånepåg
En bostadsrätt men de är billiga i såna här områden så förlorar bara 20 000:- ^^

CITAT (Ugglemormor @ 17-03-2013, 12:14) *
skånepåg,

Det låter ju inte klokt alls1 ....... arg är bara förnamnet vad man känner och hade du bott närmare, kunde du fått låna nån av våra lägenheter, tror inte att de används nu på vintern så ofta.....

Hoppas att det ordnar sig snart för din del ....... kompiskram.gif

Fick tips om en vindsvåning i Knislinge igår så får se var man hamnar wink.gif http://www.blocket.se/vi/45884799.htm
Rebecca
Jag blir lite irriterad på folk som äger lägenheter som inte används när det är total bostadsbrist.
*Stintan*
CITAT (Rebecca @ 17-03-2013, 13:27) *
Jag blir lite irriterad på folk som äger lägenheter som inte används när det är total bostadsbrist.

tummenupp.gif det håller jag verkligen med om. Rena vansinnet.
Nu tror jag ju inte på det att man har lägenheter bara så där stående tomt. Men om det ändå skulle vara så, då är det dumt.

Men Skånepåg att bli vräkt från en bostadsrätt är ju nästan omöjligt. Vi fick i sista medlemsblad förklarad hur man skall gå tillväga om någon stör mycket.

När det går långt, då kan föreningen ålägga en att sälja. Men då måste det har hänt mycket.

skånepåg
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-03-2013, 14:10) *
Men Skånepåg att bli vräkt från en bostadsrätt är ju nästan omöjligt. Vi fick i sista medlemsblad förklarad hur man skall gå tillväga om någon stör mycket.

När det går långt, då kan föreningen ålägga en att sälja. Men då måste det har hänt mycket.

Min godman säger samma sak, så får se om man får nåt brev i brevlådan santa.gif
hattstugan

Håller tummarna för dig Skånepåg att de inte vräker dig pga att du tröttnat på tokiga grannar!
Vet hur det är att ha sådana!

Hoppas du snarast kan få ett annat boende! trostar.gif
CITAT (hattstugan @ 17-03-2013, 22:58) *
Håller tummarna för dig Skånepåg att de inte vräker dig pga att du tröttnat på tokiga grannar!
Vet hur det är att ha sådana!

Hoppas du snarast kan få ett annat boende! trostar.gif

Hattstugan du kan aldrig bli vräkt från en bostadsrätt bara för att du tröttnar på tokiga grannar. Inte heller pga att du klagar på grannar.

Jag bor ju i ett stort bostadsrätthus och då finns det alltid någon som stör. Men det är mycket svårt för föreningen att bli av med den. Om man håller sig till reglerna som gäller så har man ett drygt boende.

Viktig är ju alltid att man betalar sin avgift. Vår förening påängterar alltid att vid problem ta kontakt med föreningen och hellre begär uppskov av annan betalning än med sitt boende. Om man inte betalar så tror jag kan det gå fortare med vräkning.

Skånepåg vad har du gjort att du räknar med vräkning?

Elisabeth

MrLeaf
CITAT (Anma @ 16-03-2013, 20:42) *
Vaa? Blev du vräkt skånepåg?
Jag är arg över att det ska vara så förbannat svårt att få ett jobb! En arbetsam kvinna i sina bästa år... Grrrr... De vet verkligen inte vad de missar!!

Kan verkligen hålla med dig på den punkten.

Dessutom känns det som att många arbetsgivare kräver helt omöjliga kompetenser för vilket random skitjobb somhelst. Sen när man gör ett besök på arbetsplatsen och ser vissa av de ärthjärnor som jobbar där, så förstår man inte riktigt hur det går ihop.

För att få ett jobb idag (iaf av de mer lågkvalificerade jobben) så måste man ljuga, hyckla och överdriva sina egenskaper. Och det känns inte bra. Men det är väl bara att gilla läget.

Själv tröttnade jag på den skiten och håller just nu på att utbilda mig. Till något så oglamoröst som lastbilschaufför. Tänkte om att man ändå är mitt i början av livet och har lång tid kvar att jobba, så kan man lika bra ta chansen och utbilda sig till något man faktiskt vill göra.

Mvh
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon