|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
*Stintan*
12-12-2012, 12:28
Börjar bli riktigt arg och väldigt trött på besserwissrar, skitsnack och frossande i taskig barndom som numera florerar i forumet. Tyvärr har det inte blivit ett dugg bättre på den fronten sen vi fick moderatorer.
Ugglemormor
12-12-2012, 13:01
Gör något åt det du solstråle ........
ninnisky
12-12-2012, 14:07
CITAT (*Stintan* @ 12-12-2012, 12:28)  Börjar bli riktigt arg och väldigt trött på besserwissrar, skitsnack och frossande i taskig barndom som numera florerar i forumet. Tyvärr har det inte blivit ett dugg bättre på den fronten sen vi fick moderatorer.  får man hålla med trots att det är en argtråd?
CITAT (ninnisky @ 12-12-2012, 14:07)  får man hålla med trots att det är en argtråd? Ja. Om man sätter en  Efter.
Biggan_
12-12-2012, 14:24
CITAT (pejori @ 12-12-2012, 14:19)  Ja. Om man sätter en  Efter. Arga Maj-Lis?
CITAT (Ugglemormor @ 12-12-2012, 11:39)  Eller om man vänder på det så blir det pengar om personen i fråga vill inte jobba alls, annars hade de endast soss att gå till.Känner en kvinna som inte har tagit ett vettigt handtag i sitt liv. Har högskolebetyg i ekonomi, men sedan ville inte ut till arbetsmarknaden ..... enl. henne själv är hon inte ämnad att jobba, endast bli försörjd resten av sitt liv och med detta menar hon att hon accepterar endast finare kläder osv...... Nu har hon kämpat mot ca, 20 år o tror att nu äntligen till nästa sommaren kommer hon få sin heltidssjukpension. Skulle vilja ge henne en spark i rö...ven!.....  . Helt annan sak om hon hade en gubbe som var rik, men den stackarn klarar knappt sina egna räkningar efter att betalat hennes först........men är han så dum så ...... Där har du fel. Har du ingen inkomst eller fått låg ATP får du inte mer än "garantibelopp" som i runda slängar är 5000/månaden. Dom skulle få mer hos soc. CITAT (Biggan_ @ 12-12-2012, 14:24)  Arga Maj-Lis? Ja a a
Gossen Ruda
12-12-2012, 14:41
CITAT (*Stintan* @ 12-12-2012, 12:28)  Börjar bli riktigt arg och väldigt trött på besserwissrar, skitsnack och frossande i taskig barndom som numera florerar i forumet. Tyvärr har det inte blivit ett dugg bättre på den fronten sen vi fick moderatorer.  Tyvärr kan ingen moderator bota sånt. Möjligen skitsnacket men när det inte drabbar någon på forumet så är det svårt.
CITAT (*Stintan* @ 12-12-2012, 12:28)  Börjar bli riktigt arg och väldigt trött på besserwissrar, skitsnack och frossande i taskig barndom som numera florerar i forumet. Tyvärr har det inte blivit ett dugg bättre på den fronten sen vi fick moderatorer.  Hoppas att det inte var riktat mot mig... Vet att jag är en besserwisser (jag menar, jag vet ju bäst!  ), ordsnok och lite allt möjligt men jag tror inte att det tog sig uttryck i inläggen här i denna tråden. Idag är jag arg på att den där förbenade hyrbilen jag har idag lyser upp som en julgran när man kör i mörker. Det är röda lampor precis ÖVERALLT i den och det är så himla störande!
Skruttis
12-12-2012, 17:35
Jag är arg eller egentligen kanske mer besviken. Det lät så himla bra när jag fick komma till Tinnitusteamet i Karlstad. De skulle verkligen se till mina behov (hörselskadad med tinnitus) och vara så mycket bättre för mig än min vanliga/tidigare hörselvård. Besöket för ett bra tag sedan var så väldigt positivt men så hörde de av sig först nu och vill fortsätta "diskutera" mitt byte av hörapparater och dessutom ge mig en ny handledare. Snicksnack! Det är bara ett nytt försök att övertala mig till att köpa en typ av hörapparat som jag absolut inte vill ha (redan har en) och aldrig kommer att använda då det inte fungerar för mig. Att det ska va så in i hoppsan svårt att inse för somliga, att deras tro på behov inte behöver vara exakt samma för alla andra. Själva har de inte vare sig hörselproblem eller tinnitus. Människan jag träffade tidigare skröt om att hen jobbat med det här i 30 års tid och hen visste minsann hur alla patienter tänker och tycker. Nu lyckas de dessutom dra ut på bytet ett halvår då de har sådana långa väntetider. Så mycket för det!
Inga från Närke
12-12-2012, 18:45
Vad som gör mig arg, jo på alla bilägare som inte kan parkera efter ordning för att de inte ser de vita strecken på en offentlig parkering så de kan ställa sina bilar rätt. Visserligen är det svårt när det nu är snö överallt men man kan väl tänka till lite och beräkna avstånd eller? Var till vår vårdcentral med min gammal mamma i måndags och där var jättemycket folk. Hittade ingen parkering utan fick lämna henne ensam och köra iväg och stå där för att vänta eller hoppas på att någon kommer som ska hem så jag kan få en parkering. Kollade lite över parkeringen och ca 10 bilar till kunde ha fått plats om de andra hade ställt sig med lite mindre mellanrum. Ibland kunde det var ca ½ parkeringsplats mellan varje bil på vissa ställen. När jag till slut fick en plats så var det flera som skulle parkera på handikappsplatserna (2 st) utan att vara handikappade men dem sa jag till, något vett bör man ju ha i huvudet i alla fall. Tack för ordet.
*Stintan*
12-12-2012, 19:01
CITAT (silos @ 12-12-2012, 18:40)  Vad var det för roligt med Ugglis kommentar? Är inte det här argtråden? Du spelar med falska kort Silos!
Ugglemormor
13-12-2012, 13:15
Stintan, Inte illa ment, endast en tanke som for förbi,,,, så inget mer med det .......vi kan vara arga även med glimpen i ögat, skulle jag tro ....... Pejori, Jag är inte hemma alls i de saker den människan har för sig och befattar inte alls vad hon gör av sitt liv, men en sak är säker, alla arbeten hon fått ----- går hon dit endast högst en vecka ..... sedan sjukskriver hon sig eller "gör sig illa" eller vad faaasen sysslar hon med, så har jag inte brytt mig om henne o hon är ute i periferin av sk. vänkretsen........
*Stintan*
13-12-2012, 13:35
CITAT (Ugglemormor @ 13-12-2012, 13:15)  Stintan, Inte illa ment, endast en tanke som for förbi,,,, så inget mer med det .......vi kan vara arga även med glimpen i ögat, skulle jag tro ....... Pejori, Jag är inte hemma alls i de saker den människan har för sig och befattar inte alls vad hon gör av sitt liv, men en sak är säker, alla arbeten hon fått ----- går hon dit endast högst en vecka ..... sedan sjukskriver hon sig eller "gör sig illa" eller vad faaasen sysslar hon med, så har jag inte brytt mig om henne o hon är ute i periferin av sk. vänkretsen........ Nej Ugglis skitsnack kan jag inte ta med glimten i ögat. Ditt svar till Pejori i det jag citerat är ett typexempel! Du har knappast alla fakta om den människan! Skitsnack och skvaller är det värsta jag vet!
Jag är arg på att människor är så snara med att ge värdeomdöme om sina medmänniskor,innan de ens har lärt känna människan ordentligt!
CITAT (Ugglemormor @ 13-12-2012, 13:15)  Stintan, Inte illa ment, endast en tanke som for förbi,,,, så inget mer med det .......vi kan vara arga även med glimpen i ögat, skulle jag tro ....... Pejori, Jag är inte hemma alls i de saker den människan har för sig och befattar inte alls vad hon gör av sitt liv, men en sak är säker, alla arbeten hon fått ----- går hon dit endast högst en vecka ..... sedan sjukskriver hon sig eller "gör sig illa" eller vad faaasen sysslar hon med, så har jag inte brytt mig om henne o hon är ute i periferin av sk. vänkretsen........ Inget illa menat Ugglis. Reagerade mer på, att folk tror man blir rik på sjukpension eller soc.bidrag. Är du intr hemma på allt hon gör, ska du inte döma henne, eller uttala dig om hennes sjukdomar. Allt syns inte på utsidan.
Jag är så arg och ledsen för att jag låter en människa jag vet är som den är påverka mig så att jag trots denna underbara luciadag sitter här och är ledsen nu.
Wilmer, det finns tyvärr alltid denna typen av människor omkring en... Hmmm... tror inte jag har blivit direkt arg idag!
Ugglemormor
14-12-2012, 16:19
Pejori, stintan ex. ex...
Jag känner personen i fråga med mina fem fingrar, hon är min lill-syrra! Snart för sent att skaffa en rik make, för åren gör inte henne vackrare........(och jag nekade betala nya bröst till henne.......)
Det som jag inte vet är hur mycket hon skulle tjäna på det eller hur det hela funkar ekonomiskt och bryr mig inte heller att ta reda på det, för lat är hon och mor ville att även hon skulle få en rik man när hon blev giftasvuxen.......... Skillnaden mellan oss är att jag har inte varit arbetsskygg och gjort min del här i livet och utan att tigga hos mina syskon om dyra saker ......och sedan skälla ut en när man inget ger henne......
Den andra syrran hjälpte jag till i ett kritiskt tillfälle utan att be något tillbaka, men trots det har hon gjort det. Då känner man för att vara givmild när en kris uppstår, men inte när det blir till rena tiggerier ........då blir jag arg......
Ugglemormor, tänk på att du lämnar ut människor väldigt mycket nu. Finns ingen anledning att skriva så öppet om de dina här på odla.
/mod
Ugglemormor
14-12-2012, 16:35
Anma,
Jag blev ifrågasatt att snacka goja om någon jag inte känner till. Meningen var inte gå mer inpå detta, men med misstankar att jag inte vet vad hon gör var ju inte heller rätt......... Vad gör man då????????.
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 16:35)  Anma,
Jag blev ifrågasatt att snacka goja om någon jag inte känner till. Meningen var inte gå mer inpå detta, men med misstankar att jag inte vet vad hon gör var ju inte heller rätt......... Vad gör man då????????. Ett tips är att inte ta åt dig när människor misstror dig.
skånepåg
14-12-2012, 17:10
Pepparkake dramat upptrappas med att kalle ankas julprogram ska det tas bort vissa scener för de anses stötande? http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15933831.abJa, snart får vi inte ha julbocken och granar ute på gatorna i heller som i vissa länder för det är inte enligt deras kulturer..... Rasistiska åsikter? Vad kallas det när det är enligt deras regler vi ska följa, ta seden dit man kommer? Omvänd rasism?
Ugglemormor
14-12-2012, 17:13
Bra råd,
Berätta om något, vad konstigt som helst och inte bry sig als om andras reaktioner ------- japp, det kan jag lätt hålla med och praktisera också ...... aldrig några bevis om jag ljuger eller talar sanning ......
Anma ---- inte illa ment alls åt dig, men endast en reflektion som jag inte tänkt på innan ...... man skulle ju vara så duktig, ärlig, empatisk, kärleksfull, förstående, förlåtande, hänsynstagande, medel-S, opartisk och det vete katten, men visst kan det bli så till allas belåtenhet ........ men inte bry sig om att bli ifrågasatt alls.
Tur att detta är argtråden ......
*Stintan*
14-12-2012, 17:30
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 17:13)  Bra råd,
Berätta om något, vad konstigt som helst och inte bry sig als om andras reaktioner ------- japp, det kan jag lätt hålla med och praktisera också ...... aldrig några bevis om jag ljuger eller talar sanning ......
Anma ---- inte illa ment alls åt dig, men endast en reflektion som jag inte tänkt på innan ...... man skulle ju vara så duktig, ärlig, empatisk, kärleksfull, förstående, förlåtande, hänsynstagande, medel-S, opartisk och det vete katten, men visst kan det bli så till allas belåtenhet ........ men inte bry sig om att bli ifrågasatt alls.
Tur att detta är argtråden ...... Eller så låter man bli att skriva så mycket om sig själv, sin familj och sin släkt så slipper man kanske bli ifrågasatt.
Ugglemormor
14-12-2012, 19:01
Jag är ju bra på också påhittade sagor så inga problem och allt hitintills har ens inte varit sant, så vem bry sig ..... lättlurad! "Sagan" om min familj är ju endast en saga ..........
Aqvakul
14-12-2012, 19:28
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 19:01)  Jag är ju bra på också påhittade sagor så inga problem och allt hitintills har ens inte varit sant, så vem bry sig ..... lättlurad! "Sagan" om min familj är ju endast en saga ..........  Jag vet inte vad som gör mig mest upprörd, att du lämnar ut din familj eller att du driver med oss?  edit: stavfel
Biggan_
14-12-2012, 19:44
Det är längesedan jag slutade tro på något av vad du Ugglis skriver! Jag förstår inte tjusningen med att föra folk bakom ljuset!
ninnisky
14-12-2012, 19:54
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 19:01)  Jag är ju bra på också påhittade sagor så inga problem och allt hitintills har ens inte varit sant, så vem bry sig ..... lättlurad! "Sagan" om min familj är ju endast en saga ..........  Jag har aldrig någonsin trott på alla dina sagor! Kanske kommer du ihåg vad jag skrev till dig när du hade ett annat nick...........
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 16:35)  Anma,
Jag blev ifrågasatt att snacka goja om någon jag inte känner till. Meningen var inte gå mer inpå detta, men med misstankar att jag inte vet vad hon gör var ju inte heller rätt......... Vad gör man då????????. Det var du som skrev att du inte känner till vad hon gör, ingen annan.
Elisabeth-Västkustkolonisten
14-12-2012, 20:33
CITAT (Biggan_ @ 14-12-2012, 19:44)  Det är längesedan jag slutade tro på något av vad du Ugglis skriver! Jag förstår inte tjusningen med att föra folk bakom ljuset! Det är nog inte många< som tror på hennes historier för att många gånger kan man ju lägga ihop 1 + 1
CITAT (Peztis @ 14-12-2012, 15:59)  Wilmer, det finns tyvärr alltid denna typen av människor omkring en... Hmmm... tror inte jag har blivit direkt arg idag!  ja... det man kan göra är att undvika dem, om det inte går låta bli att bli påverkad. jag arbetar med det första och sista...
Himmla ältande om tex Silos och Ugglemor !man kan ju välja om man vill läsa trådarna de skriver eller så låter man ju bli eller ?Som jag ser det så är de människor som har det jobbigt med sina liv men det är lågt att ge sig på dom .låt bli att läsa deras inlägg om ni tycker det är jobbigt hur svårt kan det va
Ugglemormor
15-12-2012, 12:13
Precis så Motti,
Har man varit för godtrogen och öppen och glad i sina medmänniskor så får man bara stryk så då kvittar det vad man skriver och då tar man och struntar i resten....... och läser inte ens reaktioner .......
Endast till dem på PM berättar jag sanningen om det frågas, tycker att det är ett förtroende som man inte ska missbrukas. Säger även till om jag inte vill berätta på sådant sätt att det inte ska såra den som skriver, men det händer så sällan.......
CITAT (Motti @ 14-12-2012, 23:39)  Himmla ältande om tex Silos och Ugglemor !man kan ju välja om man vill läsa trådarna de skriver eller så låter man ju bli eller ?Som jag ser det så är de människor som har det jobbigt med sina liv men det är lågt att ge sig på dom .låt bli att läsa deras inlägg om ni tycker det är jobbigt hur svårt kan det va  Motti,de som eventuellt ältar till.ex.om mig så tror jag att de behöver detta! CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-12-2012, 20:33)  Det är nog inte många< som tror på hennes historier för att många gånger kan man ju lägga ihop 1 + 1 Om man nu inte tror på ugglis berättelse kan man undra varför läser man då? CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 19:01)  Jag är ju bra på också påhittade sagor så inga problem och allt hitintills har ens inte varit sant, så vem bry sig ..... lättlurad! "Sagan" om min familj är ju endast en saga ..........  Men Ugglis då,varför gör du så här?
Ugglemormor
15-12-2012, 13:24
Håller med dig silos, Det finns många missnöjda människor av olika orsaker och när någon mår dåligt, berättar om det så då får de näring och energi åt sitt eget trista liv. Det finns gott om energitjuvar, och man tänker inte alltid före innan man skriver, tyvärr, men man lär sig det också att undvika ge näring till dessa människor. Även de har en vacker själ, men det gömmer de väldigt väl eller är inte medvetna om det. Hur som helst ser jag inte ner på mina "motsråndare" för tidens gång har även de lärt mig en hel del. Man får väl vända på det hela ...... Och jag håller att bli starkare innom mig, men tyvärr klarar jag inte hela biten än, men hoppas på det bästa. Håller på att kryper upp ur min mörka hörna och snart är ju julen här och över, så sen vänder det hela..... Jovisst aqva, kan jag vara lite småretlig och irriterande men jag har ett gott hjärta och där finns gott om plats, låt mig nu avsluta mitt inre arbete (gör det under nattens vakna timmar) så reder det ut sig och jag avvisar ingen som vill fråga något i PM, så att allt inte hamnar här. Förresten börjar även jag tröttna på det hela ----ett gott tecken, eller?????  Det finns trådar här som jag inte har något att bidra till, så låter jag dem vara. Det är väl enkelt?
caprifol
15-12-2012, 13:29
CITAT (Motti @ 14-12-2012, 23:39)  Himmla ältande om tex Silos och Ugglemor !man kan ju välja om man vill läsa trådarna de skriver eller så låter man ju bli eller ?Som jag ser det så är de människor som har det jobbigt med sina liv men det är lågt att ge sig på dom .låt bli att läsa deras inlägg om ni tycker det är jobbigt hur svårt kan det va  Lite svårt ibland... Jag håller med om en del av det du säger, men att läsa om samma saker i trådar som kan ha vitt skilda rubriker (t ex "ljusslingor" etc..) blir JOBBIGT. Här finns många som har det svårt av olika orsaker, sjukdomar, förlust av livskamrat m m, m m, och att då få dessa dagliga rapporter om ryggen och (påhittade?) familjemedlemmar blir bara patetiskt och trist.
CITAT (caprifol @ 15-12-2012, 13:29)  Lite svårt ibland... Jag håller med om en del av det du säger, men att läsa om samma saker i trådar som kan ha vitt skilda rubriker (t ex "ljusslingor" etc..) blir JOBBIGT. Här finns många som har det svårt av olika orsaker, sjukdomar, förlust av livskamrat m m, m m, och att då få dessa dagliga rapporter om ryggen och (påhittade?) familjemedlemmar blir bara patetiskt och trist. Ugglis är en riktig människa med ett STORT hjärta!Jag har talat med henne i telefon,och har fått STORA paket från henne så jag tvila INTE på Ugglis!!!
Ugglemormor
15-12-2012, 13:51
Kaprifol,
Inget hindrar dig att ta kontakt med mig och snacka med mig, men inget innan helgerna är över och det värsta lagts bakom. det kanske skulle ge oss båda en annan känsla mot varandra ........
caprifol
15-12-2012, 16:27
Finns absolut ingen anledning. Läs vad jag skriver- har inte ifrågasatt personen U bara haft en stilla förhoppning att slippa läsa upprepningar även i andra medlemmars trådar! Det blir något tjatigt (o riktig person fanns även bakom Reserv..)
Ugglemormor
15-12-2012, 19:19
Att jag inte fattade det då! ----- jag har mju inga anhöriga o har inte haft det enl. Caprifol så jag måste nog vara en utomjording kanske? Hur ska jag få reda på när jag inte känner till någon mer än mig ensam........ inga föräldrar hade jag, och syskon lös på köpet. Där satt du ju spiken helt rätt!!!!!!!
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2012, 19:19)  Att jag inte fattade det då! ----- jag har mju inga anhöriga o har inte haft det enl. Caprifol så jag måste nog vara en utomjording kanske? Hur ska jag få reda på när jag inte känner till någon mer än mig ensam........ inga föräldrar hade jag, och syskon lös på köpet. Där satt du ju spiken helt rätt!!!!!!! Men Ugglis,ge dig nu!
Ugglemormor
15-12-2012, 19:34
Japp. Och med stort nöje lämnar jag er att fajtas med någon annan än mig! Har bättre saker i sikte .....
Har tagit bort ett inlägg. Spekulationer hör inte till odlas forum.
Tänk på vad ni skriver.
Tänk också på att försöka sig på ironi fungerar inte heller någon vidare i skriven text, såvida man inte är övertydlig med att det är just ironi.
Ha en bra kväll!
Mod
Aqvakul
15-12-2012, 21:16
Arg på alla utfläkningstrådar... Borde finnas mer lämpliga forum för sånt...
Jo men man kan ju låta bli att läsa dessa trådar då ! så slipper man bli arg  det finns människor här som kämpar med sig själva och har det jobbigt varför göra det värre för dom då ?låt bli att läsa deras inlägg då.Finns massor av andra trådar man kan försjunka sig i här
Arg för att vi har haft strömavbrott några timmar IGEN och IGEN!
Förstår dig Pestiz ! inget kul alls  är förvånad över att vi inte haft strömavbrott här  Vi har haft ett skitväder och halv storm och drivsnö men el har vi !Hoppas du har en eldstad så du har lite värme
ryss_борис
15-12-2012, 21:36
CITAT (Gossen Ruda @ 11-12-2012, 12:19)  Är så trött på knäppskallen som plogar smågatorna här. Utanför huset finns det en lokalkörbana, ca 7 m bred. Knäppe kommer och plogar först åt ena hållet, sen åt andra och lägger upp snön mot våra tomter. Vanligtvis där vi redan handskottat eftersom kommunen ålagt oss att skotta en fiktiv trottoar på 1,2 m. Jag har tänkt passa på och stoppa honom men missat men nu såg jag att en granne längre ner på gatan lyckats och stod och pekade och förklarade. Hoppas på en förbättring. På andra sidan lokalkörbanan är det en 5 m bred gräsmatta så där kan man ploga upp hur mycket som helst. Det kunde varit värre: http://jamstall.nu/blog/jamstalldhetiprakt...ng-i-karlskoga/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|