|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Jag är arg för att trådar låses!
malcolm
01-02-2013, 21:51
Arg för att det inte går nåt bra för mig just nu, har hittat hålet i varmvattenberedaren och satt i en skruv av lämplig dimension, gänga går inte då godset är för tunnt. Har försökt svetsa fast nämnda skruv en bra stund nu men det lyckas inte. Dels är det obekvämt att ligga på rygg och försöka svetsa uppåt dels är det trångt och mörkt. Vem vet elektroderna kanske är för gamla, de har ju legat några år. Tänker inte ge upp ännu på ett tag men nu måste jag äta något så går det kanske bättre sedan.
Droppar vatten också och det gör det inte lättare precis.
Myosotis
01-02-2013, 22:37
CITAT (Berith @ 01-02-2013, 06:41)  Kan nästan ordagrant citera mej själv även om det där med hotellupplevelser väl inte är aktuellt idag. Men det andra. Om du inte klarar att umgås med andra här, eller dämpa dej, så kanske du kunde hitta på nåt annat? Du har säkert en plats någonstans där ute.  Vad? Vem?
malcolm
02-02-2013, 01:37
Samtliga dörrar på min bil har frusit fast, det är inte låsen utan själva dörrarna och det är ju själva.... Har köpt siliconstift men det fungerar inte ståendes på byrån i hallen.
Elisabeth-Västkustkolonisten
02-02-2013, 06:37
CITAT (Myosotis @ 01-02-2013, 22:37)  Vad? Vem?  Bra fråga, jag undrade också.
andersen
02-02-2013, 09:54
Jag är arg för man dödar vargarna, dom är ju så få i Sverige.
Monarda
05-02-2013, 19:59
En korkad människa på jobbet idag som gick mitt i vägen när jag skulle förbi med bilen. Tänkte puffa henne i knävecken med kofångaren, men lyckades avstå. Naturligtvis hängde det vita ledningar från bägge öronen. Snart har vi en generation hörselskadade individer.
Huggorm
05-02-2013, 21:09
CITAT (Monarda @ 05-02-2013, 19:59)  En korkad människa på jobbet idag som gick mitt i vägen när jag skulle förbi med bilen. Tänkte puffa henne i knävecken med kofångaren, men lyckades avstå. Naturligtvis hängde det vita ledningar från bägge öronen. Snart har vi en generation hörselskadade individer. Smyg upp bakom med bilen och häng dig på signalhornet. Det borde överrösta de vita ledningarna och framkalla en överraskad reaktion
05-02-2013, 21:45
CITAT (Huggorm @ 05-02-2013, 21:09)  Smyg upp bakom med bilen och häng dig på signalhornet. Det borde överrösta de vita ledningarna och framkalla en överraskad reaktion  Ja och inte bli så arg... Att bli arg tär på krafter.....
Biggan_
05-02-2013, 23:19
CITAT (Monarda @ 05-02-2013, 19:59)  Naturligtvis hängde det vita ledningar från bägge öronen. Snart har vi en generation hörselskadade individer.  Jag hör till dom här individerna som blir hörselskadad då! Fast jag går i skogen med mina ledningar...och jag är 67 år!
CITAT (Biggan_ @ 05-02-2013, 23:19)   Jag hör till dom här individerna som blir hörselskadad då! Fast jag går i skogen med mina ledningar...och jag är 67 år!  Och jag har aldrig några ledningar i öronen men har blivit hörselskadad ändå...
Biggan_
05-02-2013, 23:42
Nej det behöver ju inte bara vara av hög musik man får hörselskador av.
Myosotis
06-02-2013, 07:52
CITAT (Biggan_ @ 05-02-2013, 23:19)  ...jag går i skogen med mina ledningar... Så mycket fågelsång och trädsus du går miste om
CITAT (Anma @ 05-02-2013, 23:24)  Och jag har aldrig några ledningar i öronen men har blivit hörselskadad ändå...  Jag med och det är jag skitarg på.. Vill ju höra vad folk säger ju..
Eva i Skåne
06-02-2013, 17:06
Nu måste jag återgå till gnället om min bilstereo. Jag var inne på Ford idag och fick hjälp med ursprungskoden. Glad i hågen slog jag in den för att snabbt bli sur igen. Det funkade inte
malcolm
06-02-2013, 17:06
hattstugan
06-02-2013, 17:43
Bidde arg för att arbetsgivaren tycks tro att man är livegen utan ett eget liv! Grrrrrr
Biggan_
06-02-2013, 22:43
CITAT (Myosotis @ 06-02-2013, 07:52)  Så mycket fågelsång och trädsus du går miste om  Nja, när jag går en vanlig skogspromenad använder jag inte några ledningar. Det är när jag joggar eller springer en mil eller så, som jag använder musik. Dels för att hålla tempot men också för att det inte skall bli tråkigt.
Monarda
08-02-2013, 13:20
Lyckades bli arg idag också! En SUV parkerade mitt för ingången på kondiset jag besökte på förmiddagen. En blonderad hoppa klev ut med sin iphone fastnitad vid örat och stegade in. Vi andra vanliga, dödliga fick vackert parkera runt hörnet och betala dessutom. Ingen j..la ordning nuförtiden.
malcolm
08-02-2013, 13:33
Det läkarbesök som var inbokat idag blev inställt igen... för 2:a gången.
Eva i Skåne
08-02-2013, 13:44
Jag förstår din frustration Malcolm
malcolm
08-02-2013, 14:49
Ändå var det inte jag som begärt besöket.
Eva i Skåne
08-02-2013, 15:19
Doktorn var kanske sjuk  Doktorn var kanske sjuk
malcolm
08-02-2013, 15:53
Vid första återbudet var hon förkyld, nu vet jag inte.
CITAT (Monarda @ 08-02-2013, 13:20)  Lyckades bli arg idag också! En SUV parkerade mitt för ingången på kondiset jag besökte på förmiddagen. En blonderad hoppa klev ut med sin iphone fastnitad vid örat och stegade in. Vi andra vanliga, dödliga fick vackert parkera runt hörnet och betala dessutom. Ingen j..la ordning nuförtiden. "En blonderad hoppa klev ut med sin iphone fastnitad vid örat och stegade in". Inte arg kanske men ganska irriterad blir jag över människor som uttrycker sig som citatet ovan om andra som de inte vet ett dugg om. Gita
Monarda
08-02-2013, 23:24
Varför irriterat Gita? Blonderad var hon, även om detta kanske var en irrelevant observation i sammanhanget, och en hoppa tycker jag beter sig på det viset, utan hänsyn till andra.
malcolm
09-02-2013, 16:11
Har inte blivit arg på nägot ännu idag och det kan man iof. sig bli arg på.
Jag är arg på mig själv för att jag fortsätter att skriva här!!!
hattstugan
12-02-2013, 07:10
Arg för att jag blivit sjuk! Halsen känns som att den är full av taggtråd och det värker i ansiktet! Hatar vintern!!!
12-02-2013, 07:57
CITAT (hattstugan @ 12-02-2013, 07:10)  Arg för att jag blivit sjuk! Halsen känns som att den är full av taggtråd och det värker i ansiktet! Hatar vintern!!! Hattstugan te med färsk ingefära i (några skivor) och lite honung gör gott
hattstugan
12-02-2013, 08:09
Tack för tipset Elisabeth! Har färsk Ingefära hemma men ingen honung! Men ska testa ändå med lite,lite socker!
malcolm
14-02-2013, 08:14
Jag retar mig på yoghurtpaket med plastkork, fullständigt onödigt med denna plast och int får man ur allt ur paketet heller om man inte tar bort korken och viker ihop paketet så man kan pressa ur det sista.
CITAT (malcolm @ 14-02-2013, 08:14)  Jag retar mig på yoghurtpaket med plastkork, fullständigt onödigt med denna plast och int får man ur allt ur paketet heller om man inte tar bort korken och viker ihop paketet så man kan pressa ur det sista. Håller med dig delvis, men det går inte att få ut allt ur yoghurtpaket utan kork heller om man inte viker ihop och pressar.
malcolm
14-02-2013, 10:35
Konstigt att det inte kommit ut någon paketpressare på marknaden.
*Stintan*
14-02-2013, 10:44
Fast dom håller på att utveckla en delbar variant .
skånepåg
14-02-2013, 10:44
CITAT (malcolm @ 14-02-2013, 10:35)  Konstigt att det inte kommit ut någon paketpressare på marknaden. Använd mangeln Som i den reklamen som gick för ett tag sen
ninnisky
14-02-2013, 10:58
Tips - om än jobbigt: skär av paketet på mitten med en vass kniv eller sax och bums har du minst 1 dl joghurt till...
malcolm
14-02-2013, 12:52
Tänkte om man kunde ta två bitar rundstav och sätta ihop dem med gummiband i båda ändarna.
malcolm
15-02-2013, 11:10
Var till en läkarmottagning med sonen, på vägen från parkeringen halkade jag omkull i en isig trappa och slog i näsan så jag började blöda näsblod, desutom fastnade jag på något sätt i räcket så jag nästan inte kom loss eftersom det var så halt. På vägen tillbaka gick vi en annan säkrare väg.
Monarda
16-02-2013, 14:07
Dagens blodtycksstegrare inträffade i kön på kondiset (jo, jag var där idag också). Framför mig står en kille som handlat klart och har bägge händerna fulla med påsar och en tårtkartong. Nu är det min tur att handla och medan jag blir expiderad kastar jag en blick bakåt för att se om någon i den långa kön tänker öppna för honom. Vad tror ni? Kärringen längst bak i kön steg åt sidan för att han skulle komma fram men behagade inte öppna dörren utan han fick krångla bäst han kunde för att ta sig ut medan hon tittade åt ett annat håll. Vart tusan har vanlig artighet tagit vägen? Märker tyvärr mindre och mindre av den varan och det är väl uppfostran som brister. Jag kan lugnt säga att hade min son stått vid dörren så hade han öppnat och det är en vetskap som skänker mig tillfredsställelse.
Monarda - Lite hjälpsamhet räcker så långt, men tänk så svårt det är för vissa att fatta! Blev vansinnig på den usla läsförståelsen hos vissa; om man i en annons skriver "prutat och klart" borde då inte detta vara en ganska tydlig indikation på att personen inte tänker sänka priset? Eller är folk bara dumsnåla och "tror" att det går att förhandla om allt? Som att få ner priset 25% på en redan bra prisad produkt med argumentet vi hämtar idag, då den endast legat ute ca 36 h?!?! Fö den enda i sitt slag i Sverige...... Idioter finns det gott om, och jag blir så vansinnig att jag hellre skulle behållit prylen än att sälja till skambudet. Vilket jag inte behövde eftersom det var tre som var beredda att köpa till begärt pris  Dessutom blir jag arg på mig själv över att jag retar upp mig på sådana småidioter
Monarda
16-02-2013, 16:22
KRT - Det där med att pruta är som en sjukdom hos vissa. Man bara måste, oavsett utgångspriset.
Och man är som man är. Maken säger åt mig att inte bry mig så mycket, men det är lättare sagt än gjort. Själv tycker jag det är värre att ignorera, så jag fortsätter nog att reagera på det jag tycker är fel och tokigt.
CITAT (Monarda @ 16-02-2013, 16:22)  KRT - Det där med att pruta är som en sjukdom hos vissa. Man bara måste, oavsett utgångspriset.
Och man är som man är. Maken säger åt mig att inte bry mig så mycket, men det är lättare sagt än gjort. Själv tycker jag det är värre att ignorera, så jag fortsätter nog att reagera på det jag tycker är fel och tokigt. Att ignorera är ju att acceptera det, och jag håller med om att det är värre!
CITAT (Monarda @ 16-02-2013, 16:22)  KRT - Det där med att pruta är som en sjukdom hos vissa. Man bara måste, oavsett utgångspriset. Skulle knappast kalla det sjukdom, att pruta är ju en självklarhet i många kulturer. Kan inte heller se det som fel att en "affär" föregås av en förhandling. Gita
CITAT (Gita @ 16-02-2013, 20:04)  Skulle knappast kalla det sjukdom, att pruta är ju en självklarhet i många kulturer. Kan inte heller se det som fel att en "affär" föregås av en förhandling. Gita Nej, kanske inte om båda parter är med på det. I detta fallet var jag inte det, vilket jag signalerade tydligt. Just därför blir jag extra irriterad på folk i avsaknad av läsförståelse.
malcolm
16-02-2013, 22:09
Arg för att jag är så trött jämt, spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover, tog 3 timmar att göra i ordning 8 räkmackor ikväll. Orkar knappt bli arg heller förresten.
hattstugan
20-02-2013, 16:36
Inte arg! Ursinnig på den här gamla j***la sk bilen! Volvo ska ju va sååååå bra! Skitbilar!!!!
Funkar ju bara när den vill inte när jag behöver den inte! Skroten nästa!!!!!!!!!!!!!
CITAT (hattstugan @ 20-02-2013, 16:36)  Inte arg! Ursinnig på den här gamla j***la sk bilen! Volvo ska ju va sååååå bra! Skitbilar!!!!
Funkar ju bara när den vill inte när jag behöver den inte! Skroten nästa!!!!!!!!!!!!! Ååh vad jäkligt. Men min Volvo är urgammal o bara går o går. Har aldrig svikit mig förutom en gång under alla år jag haft den. Den är sååå bra. Nu gjorde jag dig väl ännu mera ilsken.
hattstugan
20-02-2013, 17:39
Inte gör du mig mer arg gnon!! Bara det att jag avskyr Volvo sen tidigare och inte har det blivit bättre av den här bilen!
Fått massor av kritik för Fordarna jag haft men de har bara gått och gått de!!
Monarda
20-02-2013, 19:53
Det där med bilar är då rena lotteriet. Vår Ford Focus är en riktig skitbil, den är 5 år och både luftkonditionering och generator har pajat på den, inga billiga saker direkt. Före det hade vi en gammal Mondeo som bara gick och gick och som man kunde fixa och dona med själv. Nu är det ju ingen idé att lyfta på huven ens, bara att ringa verkstan' direkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|