Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
skånepåg
Ett vanligt uttalande bland från så små som 10 åringar häromkring, men vettikett ska ju upphållas, så sorry, redigerats flirting.gif
pejori
CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 16:45) *
Ett vanligt uttalande bland från så små som 10 åringar häromkring, men vettikett ska ju upphållas, så sorry, redigerats flirting.gif

Inte OK. oavsett hur vanligt det än är.
gnon49
CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 16:23) *
Det hela var ett missförstånd, men i vissa länder får man inte fira jul längre tom. julgranar är bannlysta, vad som komma skall, jadu, man kan inte anklaga endast en enda religion men islameringen har visat sina goda sidor från Reinfeldts massinvandring som svenn****r så glatt ska acceptera.
Vi får se hur det blir ännu bättre med denna mångkultur som sverige inte kan hantera om 10 år till flirting.gif

Men detta hade ju egentligen ingenting med invandring att göra. Det var ju ett stollebeslut helt enkelt. Som gjorde skillnad på vi o dom. Barn förstår mer än vi vuxna ibland.
pejori
CITAT (gnon49 @ 09-12-2012, 16:56) *
Men detta hade ju egentligen ingenting med invandring att göra. Det var ju ett stollebeslut helt enkelt. Som gjorde skillnad på vi o dom. Barn förstår mer än vi vuxna ibland.

Visst är det så...
Tror "missförståndet" är en efterkonstruktion.
Peztis
Skulle sätta dit en honkontakt på en avklippt sladd så det blev en förlängningssladd till en julstjärna.

Usch vad arg jag blev - eller irriterad, egentligen, eller något mittemellan - när jag skulle skruva ihop kontakten och hade en bit kvar som jag inte fattade vad det var för något. Respekt som man har för el så la jag hela alltet i en påse och slängde ned i källaren.

Och ingen annan kontakt hade jag hemma i gömmorna - jag som är som duktig på bra-att-ha-saker! Ekorre är nog bara förnamnet... biggrin.gif
skånepåg
Det har du rätt i, det var ett missförstånd, men den som lever får se vad som händer med gulliga sverige som tar emot de mest oanpassningsbara flyktingar som andra länder inte vill ha, man tar seden dit man kommer? flirting.gif

CITAT (Peztis @ 09-12-2012, 17:09) *
Skulle sätta dit en honkontakt på en avklippt sladd så det blev en förlängningssladd till en julstjärna.

Usch vad arg jag blev - eller irriterad, egentligen, eller något mittemellan - när jag skulle skruva ihop kontakten och hade en bit kvar som jag inte fattade vad det var för något. Respekt som man har för el så la jag hela alltet i en påse och slängde ned i källaren.

Och ingen annan kontakt hade jag hemma i gömmorna - jag som är som duktig på bra-att-ha-saker! Ekorre är nog bara förnamnet... biggrin.gif

Skarva sladden istället för kontakten flirting.gif
malcolm
Att det är så få som hjälper till att hålla den gemensamma parkeringen snöfri här på området, det är sex platser och de flesta ställer sig där det redan är skottat utan tanke på att kanske skotta upp en egen ruta.
Peztis
CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 17:13) *
Det har du rätt i, det var ett missförstånd, men den som lever får se vad som händer med gulliga sverige som tar emot de mest oanpassningsbara flyktingar som andra länder inte vill ha, man tar seden dit man kommer? flirting.gif
Skarva sladden istället för kontakten flirting.gif

Nja... då måste jag ju klippa sönder julstjärnesladden och det är jag inte riktigt beredd på att göra. Bättre med en separat som jag kan använda till annat efter jul, tänkte jag!
Rebecca
Jag blr arg på människor som påstår att "nej, jag är inte rasist men...", som sedan kommer med rasistiska uttalanden.
Aqvakul
CITAT (Rebecca @ 10-12-2012, 09:14) *
Jag blr arg på människor som påstår att "nej, jag är inte rasist men...", som sedan kommer med rasistiska uttalanden.

Det blir jag också arg på..
silos
Jag blir mycket ledsen när jag läser allt som du Ugglis skriver om din döda mamma:(
En dag kommer du står till svars för allt detta!
malcolm
Nu är jag jättearg, sitter fast med bilen och kommer inte loss! ranting.gif Har ringt bärgare men där är telefonkö. ranting.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 10-12-2012, 11:06) *
Nu är jag jättearg, sitter fast med bilen och kommer inte loss! ranting.gif Har ringt bärgare men där är telefonkö. ranting.gif

Hoppas det löser sig! kompiskram.gif
malcolm
Det gör det nog, i annat fall får jag vänta till våren. Bärgaren skulle komma om en timme.
gnon49
Kattj-vel pinkade i fåtöljen någon gång i natt. Är det något jag går i taket för så är det just det. Schassade ut katterna innan jag gjorde mig olycklig på dom. Nu är lugnet återställt, kattlådan rengjord o fåtöljen tvättad. Varför jag tycker om katter är en gåta för mig.[attachment=73858:images_326.jpg]
Ugglemormor
Silos,

Jag har inte ens berättat hela sanningen och jag kommer inte stå till svars för det, det kommer hon få göra för hon misshandlade ett oskylldigt barn, sedan utnjyttjade hennes godhet och välvilja, så om det är någon som får slita på sina knän ----- så är det HON.!!!!!
Man behandlar inte sina barn på detta vis!!!!!!

Mor var medvetet elak, kan inte fatta detta för resten av den delen av släkten hade ju ett mycket gott hjärta och fanns till vör varandra hela tiden och där bland dem mådde jag bra, var älskad och den jag skulle vara. De har sagt efteråt att de hade minst beskymmer med mig, så tjänstvillig som jag var hos dem, men även en liten go buse på köpet.......
silos
CITAT (Ugglemormor @ 10-12-2012, 14:14) *
Silos,

Jag har inte ens berättat hela sanningen och jag kommer inte stå till svars för det, det kommer hon få göra för hon misshandlade ett oskylldigt barn, sedan utnjyttjade hennes godhet och välvilja, så om det är någon som får slita på sina knän ----- så är det HON.!!!!!
Man behandlar inte sina barn på detta vis!!!!!!

Mor var medvetet elak, kan inte fatta detta för resten av den delen av släkten hade ju ett mycket gott hjärta och fanns till vör varandra hela tiden och där bland dem mådde jag bra, var älskad och den jag skulle vara. De har sagt efteråt att de hade minst beskymmer med mig, så tjänstvillig som jag var hos dem, men även en liten go buse på köpet.......

Jag förstår dig ändå,men blir samtidigt ledsen över sådant här:(
Min mamma var också elak under min uppväxt,men jag förlät henne efter år av hat och du skall veta att hatet skadade endast mig själv!

Jag önskar dig Ugglis bara gott att du snart blir frisk! smiley_small_hug.gif
Klint
CITAT (malcolm @ 10-12-2012, 11:06) *

kompiskram.gif Ja det är vedervärdigt,förstår till fullo din ilska,när man lugnar sej brukar man känna att "tur ingen blev skadad" smiley_small_hug.gif
malcolm
Nu är bilen loss, det kom ett gäng goa gubbar som hjälpte mig så jag kunde avboka bärgaren och där sparade jag 1700:-. bravo.gif
Klint
Men va skönt!! Man blir xtra glad när sånt händer eller hur
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 10-12-2012, 15:21) *
Nu är bilen loss, det kom ett gäng goa gubbar som hjälpte mig så jag kunde avboka bärgaren och där sparade jag 1700:-. bravo.gif

Härligt när man har sån tur tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 10-12-2012, 15:21) *

yahoo.gif
gnon49
Nu är ni alldeles för glada i den här argtråden. Skärpning.[attachment=73862:images_198.jpg]
malcolm
CITAT (gnon49 @ 10-12-2012, 17:46) *
Nu är ni alldeles för glada i den här argtråden. Skärpning.[attachment=73862:images_198.jpg]

Håll snattran! angry.gif
gnon49
CITAT (malcolm @ 10-12-2012, 19:05) *
Håll snattran! angry.gif

Så skall det låta. yes.gif
hattstugan

Arg över att vara sjuk igen! Orkar ju inte nåt !Grrrrrrrrr
malcolm
Så har jag känt i flera år nu. crying.gif
Motti
Håller med er föregående talare !det enda som gör mig arg är den jäkla värken och när man blir dålig och inte orkar .Va någon kul typ som sa när jag fyllde 50 att nu blir livet bara bättre och lättare yes.gif Undrar om den gästen kom från en annan planet slap.gif Efter 50 har det bara gått utför ju och snart är jag 60 och jag har inte set något "Changri la" än som hon beskrev det ?visst har man bra dagar men då har man ju en tendens till att överdriva och far runt som ett skållat troll för det är så gott att inte ha värk ! Nästa dag så är det kört för man tog i för mycket ! då går man på värktabletter igenför att få det lite bättre sad.gif
Wilmer
spyflugan som surrar runt ljuset på datorskärmen gör mig skvatt galen!

förkylningen som jag och dottern snörvlat på i en månad ligger bra till för en känga.

snö. blir på dåligt humör varje gång jag tittar ut.

arg på migsjälv som är sur och inte glad.
Motti
Någon klok människa sa :För att känna äkta lycka måste man också uppleva olycka g.gif
Wilmer
asch, muntra tillrop från någon som inte kännt olycka rolleyes.gif men efter olyckor känns ganska lite som en stor lycka! men här ska vi ju vara arga såg nu tiger jag flirting.gif
Motti
Äsch jag får väl va arg jag med då så gnällskräpper jag med dig rolleyes.gif
Wilmer
tummenupp.gif

eller......

ranting.gif
Motti
cool.gif
Gossen Ruda
Är så trött på knäppskallen som plogar smågatorna här. Utanför huset finns det en lokalkörbana, ca 7 m bred. Knäppe kommer och plogar först åt ena hållet, sen åt andra och lägger upp snön mot våra tomter. Vanligtvis där vi redan handskottat eftersom kommunen ålagt oss att skotta en fiktiv trottoar på 1,2 m. Jag har tänkt passa på och stoppa honom men missat men nu såg jag att en granne längre ner på gatan lyckats och stod och pekade och förklarade. Hoppas på en förbättring. På andra sidan lokalkörbanan är det en 5 m bred gräsmatta så där kan man ploga upp hur mycket som helst.
Anki på Öland
Här blir vallen ut till vägen också högre och högre och hårdare och hårdare ju fler gånger plogen kommer sad.gif
Klint

Jag är faktiskt för ovanlighetens skull lite arg på mej själv.Jag är så himla seeg jag har så mycket i tankarna som jag ska göra men det blir nästan inte nåt gjort,ska till tandläkaren halv 4 och tänkte gör rent vedspis och braskamin samt städa toan och plocka in tvätt men jaa halva toan städad och så sitter jag här rtfm.gif
ranting.gif skulle ju handla oxå före tandl. thumbdown.gif
Ugglemormor
Jag blev faktiskt rätt så sur när jag glömde bort mig att jag inte får böja mig framåt och när maken kom hem fr. stan med matkassar, skulle jag plocka upp åt honom och böjde mig ner ..... varpå han skriker och rycker tag i mig att just det får du ju inte göra för ryggen ........
Jag glömde gå ner på knäna och nu har jag fått böta för det med värken ovanför midjan i ryggen .....

När ska jag lära mig detta nya sättet att röra mig????? ranting.gif
Eva i Skåne
Så väl jag känner igen mig i din beskrivning Klint. Ju mer stressad och ju fler måsten man känner desto mindre får man gjort. Hoppas det går bra hos tandläkaren i alla fall kram2.gif

Ugglemormor. Jag vet inte om man nånsin lär sig att alltid röra sig på rätt sätt. sad.gif När man inte har ont längre är det så lätt att hamna i gamla vanor igen. Det gäller många saker i livet, tyvärr.
Ugglemormor
Eva,

Jag frågade min operatör att vad är det värsta som kan hända mig efter denna operation och han svarade att ...... du kan bli helt smärtfri och glömmer bort att du inte får böja dej framåt eller vrida på kroppen....
Kotorna ovanför midjan, som inte är opererade kommer att bli hårt belastade med fel rörelser och fel lyft och då får man fortsätta att steloperera dem också ........
Då förstår du att det gäller att tänka före ...... vilket man inte alltid gör, tyvärr..... men i natt o ännu har jag rätt ont efter det lilla "felsteget" igår ...... usch jaaa ..... inte lätt att vara människa ....... confused.gif
Peztis
Blev vansinnigt arg idag!

En på jobbet jobbar halvtid, andra halvan är den arbetande arbetslös. Någon typ av diagnos har tydligen den arbetande men ingen vet vilken. Jag skulle tippa på Aspergers el liknande. Människan kan arbeta men behöver bli tillsagd vad som ska göras annars är det pillrande på telefonen som gäller (spel, surfning....?).
I alla fall vill den arbetande bli sjukpensionär! När man är i 25-30 år och inte har någon fysisk åkomma och faktiskt KAN arbeta? Gäller bara att hitta rätt sak att sysselsätta sig med.
Människan kom idag glatt och berättade för en annan på jobbet att "Nu är jag deltidspensionär och så har jag sagt att jag har kört bil, jobbat mycket, gör det och det och får ut ännu lite mer pengar!". Människan har inte körkort och har jobbat så lite som möjligt.

Orsaken till att den anställde vill bli sjukpensionär är att det blir det lite mer pengar i plånboken än det är nu. Jag får inte ihop den matematiken men å andra sidan så är huvudet inte riktigt på rätt skaft på den anställde. (Ursäkta, men det är sant!)

Samtidigt sitter en annan kollega och pratar med en vän som gråter i telefon för att hon blir utförsäkrad och kan inte jobba för hon har så ont. Hon VILL jobba men klarar inte av det.
Samma kollega har dessutom en bekant som berättade att en kommun betalar pengar till hyran till narkomaner. Narkomanen i sin tur går och köper knark för pengarna. Hyresvärden får då pengarna för hyran ifrån kommunen - kommunen har då alltså betalat hyran två gånger. Orsaken är för att man inte vill kränka narkomanen, integriteten ni vet.

Åh fy vad jag blir arg!
Anma
CITAT (Peztis @ 11-12-2012, 17:42) *
Blev vansinnigt arg idag!

En på jobbet jobbar halvtid, andra halvan är den arbetande arbetslös. Någon typ av diagnos har tydligen den arbetande men ingen vet vilken. Jag skulle tippa på Aspergers el liknande. Människan kan arbeta men behöver bli tillsagd vad som ska göras annars är det pillrande på telefonen som gäller (spel, surfning....?).
I alla fall vill den arbetande bli sjukpensionär! När man är i 25-30 år och inte har någon fysisk åkomma och faktiskt KAN arbeta? Gäller bara att hitta rätt sak att sysselsätta sig med.
Människan kom idag glatt och berättade för en annan på jobbet att "Nu är jag deltidspensionär och så har jag sagt att jag har kört bil, jobbat mycket, gör det och det och får ut ännu lite mer pengar!". Människan har inte körkort och har jobbat så lite som möjligt.

Orsaken till att den anställde vill bli sjukpensionär är att det blir det lite mer pengar i plånboken än det är nu. Jag får inte ihop den matematiken men å andra sidan så är huvudet inte riktigt på rätt skaft på den anställde. (Ursäkta, men det är sant!)

Samtidigt sitter en annan kollega och pratar med en vän som gråter i telefon för att hon blir utförsäkrad och kan inte jobba för hon har så ont. Hon VILL jobba men klarar inte av det.
Samma kollega har dessutom en bekant som berättade att en kommun betalar pengar till hyran till narkomaner. Narkomanen i sin tur går och köper knark för pengarna. Hyresvärden får då pengarna för hyran ifrån kommunen - kommunen har då alltså betalat hyran två gånger. Orsaken är för att man inte vill kränka narkomanen, integriteten ni vet.

Åh fy vad jag blir arg!

Det där med narkomaner, är det så eller bara hörsägen? Låter mycket märkligt...
pejori
CITAT (Anma @ 11-12-2012, 17:51) *
Det där med narkomaner, är det så eller bara hörsägen? Låter mycket märkligt...

Tycker jag också. tummenupp.gif
Sedan att man får mer pengar som sjukpensionär är en myt, då den grundas på intjänad ATP vilket inte kan bli så mycket i den åldern. (25-30 år)
Anma
Sjukersättning (sjukpension) är inte många korvören.
https://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/co...pdf?MOD=AJPERES
Eva i Skåne
Kan inte tänka mig att någon kommun betalar hyran dubbelt upp. Om inte den hjälpsökande sköter sina räkningar gissar jag att kommunen kan betala direkt till hyresvärden, åtminstone om det är ett kommunalt boende. Som socialbidragstagare lever man inte i något överflöd, snarare tvärt om så nån finansiering av ett narkotikamissbruk räcker pengarna inte till.

Sen när det gäller personer med aspberger eller andra psykiska diagnoser så tycker jag inte man ska uttala sig om vad dom kan göra. Det kan vara ett svårt handikapp som är minst lika stort hinder som det fysiska handikappet, men det syns inte utanpå.
Det finns många med t ex aspergers syndrom som aldrig kommer ut i arbetslivet och är man under trettio får man aktivitetsersättning. Det är inte mer fett än att leva på socialbidrag. Existensminimum.
pejori
CITAT (Anma @ 11-12-2012, 18:06) *
Sjukersättning (sjukpension) är inte många korvören.
https://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/co...pdf?MOD=AJPERES

Precis... tummenupp.gif

CITAT (Eva i Skåne @ 11-12-2012, 19:28) *
Kan inte tänka mig att någon kommun betalar hyran dubbelt upp. Om inte den hjälpsökande sköter sina räkningar gissar jag att kommunen kan betala direkt till hyresvärden, åtminstone om det är ett kommunalt boende. Som socialbidragstagare lever man inte i något överflöd, snarare tvärt om så nån finansiering av ett narkotikamissbruk räcker pengarna inte till.

Sen när det gäller personer med aspberger eller andra psykiska diagnoser så tycker jag inte man ska uttala sig om vad dom kan göra. Det kan vara ett svårt handikapp som är minst lika stort hinder som det fysiska handikappet, men det syns inte utanpå.
Det finns många med t ex aspergers syndrom som aldrig kommer ut i arbetslivet och är man under trettio får man aktivitetsersättning. Det är inte mer fett än att leva på socialbidrag. Existensminimum.

Ja, ingen är den andra lik.
Min väninnas pojke kommer aldrig ut i jobb, då hans asperger sätter käppar i hjulet för honom.
*Stintan*
CITAT (Eva i Skåne @ 11-12-2012, 19:28) *

tummenupp.gif Så är det!
Peztis
Jag förstår vad ni säger men nu är det faktiskt en som KAN utföra sysslor (med lite vägledning så utförs de alldeles utmärkt och det är inte det allra enklaste saker man kan tänka sig) och jag säger inte att människan HAR Aspbergers, det är bara en tanke från min sida. Jag har en i familjen som har Aspbergers så det är inte något som är främmande för mig.

Saken är den att människan berättar det på ett sätt som att "Ha, jag lurade dem alla!". Sedan att människan lurar sig själv och tror att det i verkligheten kommer att bli mer pengar - ja, det är en annan sak det.

Och det där med kommunen är inte en myt utan det var en som praktiserat där som berättade det.

Finns nog många saker som är konstiga i samhället...
pejori
CITAT (Peztis @ 11-12-2012, 22:17) *
Jag förstår vad ni säger men nu är det faktiskt en som KAN utföra sysslor (med lite vägledning så utförs de alldeles utmärkt och det är inte det allra enklaste saker man kan tänka sig) och jag säger inte att människan HAR Aspbergers, det är bara en tanke från min sida. Jag har en i familjen som har Aspbergers så det är inte något som är främmande för mig.

Saken är den att människan berättar det på ett sätt som att "Ha, jag lurade dem alla!". Sedan att människan lurar sig själv och tror att det i verkligheten kommer att bli mer pengar - ja, det är en annan sak det.

Och det där med kommunen är inte en myt utan det var en som praktiserat där som berättade det.

Finns nog många saker som är konstiga i samhället...

Visst är det så.. tummenupp.gif
Jag uppfattade ditt orginalinlägg som om det var fakta att det blir mer pengar i plånboken.
En ren missuppfattning M.A.O. tummenupp.gif
Ugglemormor
Eller om man vänder på det så blir det pengar om personen i fråga vill inte jobba alls, annars hade de endast soss att gå till.
Känner en kvinna som inte har tagit ett vettigt handtag i sitt liv. Har högskolebetyg i ekonomi, men sedan ville inte ut till arbetsmarknaden ..... enl. henne själv är hon inte ämnad att jobba, endast bli försörjd resten av sitt liv och med detta menar hon att hon accepterar endast finare kläder osv......
Nu har hon kämpat mot ca, 20 år o tror att nu äntligen till nästa sommaren kommer hon få sin heltidssjukpension.

Skulle vilja ge henne en spark i rö...ven!..... devil.gif .

Helt annan sak om hon hade en gubbe som var rik, men den stackarn klarar knappt sina egna räkningar efter att betalat hennes först........men är han så dum så ......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon