|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Aqvakul
15-12-2012, 21:40
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 21:24)  Jo men man kan ju låta bli att läsa dessa trådar då ! så slipper man bli arg  det finns människor här som kämpar med sig själva och har det jobbigt varför göra det värre för dom då ?låt bli att läsa deras inlägg då.Finns massor av andra trådar man kan försjunka sig i här  Tyvärr är det en slags smitta som sprider sigh i alldeles för många trådar....
ninnisky
15-12-2012, 21:45
CITAT (Anma @ 15-12-2012, 21:08)  Har tagit bort ett inlägg. Spekulationer hör inte till odlas forum.
Tänk på vad ni skriver.
Tänk också på att försöka sig på ironi fungerar inte heller någon vidare i skriven text, såvida man inte är övertydlig med att det är just ironi.
Ha en bra kväll!
Mod Mitt inlägg togs bort! Tycker det är fel eftersom jag inte ironiserat! Ugglemormor har tidigare figurerat under bl a Fuchsian och Tottes matte och skulle mycket väl kunna komma med ytterligare ett nick ! Det är inte ironi utan ren verklighet...
Elisabeth-Västkustkolonisten
15-12-2012, 21:48
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 21:24)  Jo men man kan ju låta bli att läsa dessa trådar då ! så slipper man bli arg  det finns människor här som kämpar med sig själva och har det jobbigt varför göra det värre för dom då ?låt bli att läsa deras inlägg då.Finns massor av andra trådar man kan försjunka sig i här  Hue många trådar skall man då hoppar över, kanske sidor?
Om moderatorer och deras befogenheterMin kommentar om ironiserandet var inte riktat till det inlägget som togs bort.
Jag tycker nog det finns massor av trevliga trådar här att "lägga sig i " eller så kan man ju skapa en egen trevlig tråd ! Tycker vi ska ha lite översende med dom som har det jobbigt och inte trycka till dom ,de vill bara ha lite omtanke och förståelse ju .Vill man inte ge det så skit i att läsa deras trådar !
ninnisky
15-12-2012, 21:58
CITAT (Anma @ 15-12-2012, 21:50)  Om moderatorer och deras befogenheterMin kommentar om ironiserandet var inte riktat till det inlägget som togs bort. Kan du då tala om varför du då tog bort mitt inlägg??
15-12-2012, 22:02
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 21:54)  Jag tycker nog det finns massor av trevliga trådar här att "lägga sig i " eller så kan man ju skapa en egen trevlig tråd ! Tycker vi ska ha lite översende med dom som har det jobbigt och inte trycka till dom ,de vill bara ha lite omtanke och förståelse ju .Vill man inte ge det så skit i att läsa deras trådar ! Motti när du en gång får så många sjukdomar som jag har, så tycker du säkert synd om dig själv...... Jag vet hur det är inte må bra men ändå kan jag inte belammra alla trädar med det, och så varje gång lite annorlunda. Däremellan skryter man lite im huset i Toscana och slottet i England man bor i när man är på kurs osv. Man var på kurs samtidigt man var dåligt....... Elisabeth
CITAT (ninnisky @ 15-12-2012, 21:58)  Kan du då tala om varför du då tog bort mitt inlägg?? Du har fått PM.
*Stintan*
15-12-2012, 22:05
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 21:54)  Jag tycker nog det finns massor av trevliga trådar här att "lägga sig i " eller så kan man ju skapa en egen trevlig tråd ! Tycker vi ska ha lite översende med dom som har det jobbigt och inte trycka till dom ,de vill bara ha lite omtanke och förståelse ju .Vill man inte ge det så skit i att läsa deras trådar ! Fasiken vad det ekar här! eko eko eko eko eko
Aqvakul
15-12-2012, 22:11
ninnisky
15-12-2012, 22:13
CITAT (Anma @ 15-12-2012, 22:05)  Du har fått PM. Visst har jag fått PM, men inte konkret svar på min fråga varför mitt inlägg togs bort!
Som sakt ge f:n i att läsa om det stör !
*Stintan*
15-12-2012, 22:16
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 22:15)  Som sakt ge f:n i att läsa om det stör ! Tack detsamma!
15-12-2012, 22:17
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 22:15)  Som sakt ge f:n i att läsa om det stör ! Säger du som ville slutar här..... Skall jag låta bli att läsa här 1 eller 2 sidor?
Aqvakul
15-12-2012, 22:18
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 22:15)  Som sakt ge f:n i att läsa om det stör ! Som att säga: Ge f*n i att gå in på toaletten om det luktar. När det sen luktar i hela huset, är det ännu värre..
Anledningen till att jag inte slutade var just att vi fick Moderatorer här som styrde upp spydigheterna och person förföljelserna !plus att många ville att jag skulle vara kvar plus att jag tycker mycket om många här .
Ingela i Segersberg
15-12-2012, 22:25
Piccante
15-12-2012, 22:47
CITAT Jag är inte hemma alls i de saker den människan har för sig och befattar inte alls vad hon gör av sitt liv, men en sak är säker, alla arbeten hon fått ----- går hon dit endast högst en vecka ..... sedan sjukskriver hon sig eller "gör sig illa" eller vad faaasen sysslar hon med, så har jag inte brytt mig om henne o hon är ute i periferin av sk. vänkretsen........ CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 16:19)  Pejori, stintan ex. ex...
Jag känner personen i fråga med mina fem fingrar, hon är min lill-syrra! Snart för sent att skaffa en rik make, för åren gör inte henne vackrare........(och jag nekade betala nya bröst till henne.......)
Det som jag inte vet är hur mycket hon skulle tjäna på det eller hur det hela funkar ekonomiskt och bryr mig inte heller att ta reda på det, för lat är hon och mor ville att även hon skulle få en rik man när hon blev giftasvuxen.......... Skillnaden mellan oss är att jag har inte varit arbetsskygg och gjort min del här i livet och utan att tigga hos mina syskon om dyra saker ......och sedan skälla ut en när man inget ger henne......
Den andra syrran hjälpte jag till i ett kritiskt tillfälle utan att be något tillbaka, men trots det har hon gjort det. Då känner man för att vara givmild när en kris uppstår, men inte när det blir till rena tiggerier ........då blir jag arg...... Ibland är du lite motsägelsefull...
Jo nu ser man vad en del går för .
Jag är ARG,LEDSEN,ÄCKLAD över hur judarna behandlades under förintelse....!!! Jag tittade nämligen på en film alldeles nyss om konentration läger i Tyskland och det var bara så FRUKTANSVÄRT!!!
Ugglemormor
16-12-2012, 10:31
CITAT (caprifol @ 15-12-2012, 16:27)  Finns absolut ingen anledning. Läs vad jag skriver- har inte ifrågasatt personen U bara haft en stilla förhoppning att slippa läsa upprepningar även i andra medlemmars trådar! Det blir något tjatigt (o riktig person fanns även bakom Reserv..) OK, jag sträckte ut min hand utan några som helst baktankar, men jag förstår att du är för feg att ta det steget, så jag har inget mer att tillägga än att erbjudandet står öppet. Dock vill jag ha helgerna över och komma i bättre kondition rent psykist, men jag är även stark pesrson, men mest en mjukis..... Ugglis
Aqvakul
16-12-2012, 10:41
Kan inte tycka att det är en vettig ordning att vräka ur sig diverse om allt och alla, sen antyda att allt var påhitt och därefter erbjuda sig att förklara i PM.
*Stintan*
16-12-2012, 11:03
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2012, 10:41)  Kan inte tycka att det är en vettig ordning att vräka ur sig diverse om allt och alla, sen antyda att allt var påhitt och därefter erbjuda sig att förklara i PM.  Håller med!
ninnisky
16-12-2012, 11:05
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2012, 10:41)  Kan inte tycka att det är en vettig ordning att vräka ur sig diverse om allt och alla, sen antyda att allt var påhitt och därefter erbjuda sig att förklara i PM.  instämmer till fullo!
caprifol
16-12-2012, 11:56
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2012, 10:41)  Kan inte tycka att det är en vettig ordning att vräka ur sig diverse om allt och alla, sen antyda att allt var påhitt och därefter erbjuda sig att förklara i PM.  Håller med! Och vad erbjudandet till mig gäller förstår jag inte vitsen . Jag önskade bara, som så många andra, att inte var och varannan tråd ska handla om samma rygg o älta samma barndom.
*Stintan*
16-12-2012, 12:33
Diskussioner på ett diskussionsforum bör väl föras i forumet och inte i PM
CITAT (*Stintan* @ 16-12-2012, 12:33)  Diskussioner på ett diskussionsforum bör väl föras i forumet och inte i PM  Det tycker jag med!
Ugglemormor
16-12-2012, 14:10
Där ser man hur ni läser!!!!!! massa missuppfattningar bara!!!! det ni antyder stämmer ju inte med det jag ville ha sagt, ta nu och tänkt efter..... innan ni slänger ur er massa osanningar ......
Jag vill inte ha diskussioner av det som pågår i forumet i min PM! Förstår ni?
Min intuition var att denna okända människa häver ur sig vad som helst utan att veta hur verkligheten ser ut på denna sidan av skärmen.....
I min godhet gav jag enbart vinken till henne o även andra att snacka inte skit, prata med mig personligen och bilda er uppfattning av det ni hör........ (genom detta har flera frågetecken rätats ut och meningen är ju inte att bli bästissar, utan att tala med varandra som medmänniskor i samma villkor........
Ni som tycker att jag skriver lite olika, beroende hur jag känner mig, kunde få en uppfattning hur jag är i ett samtal.
Var det då så illa att ge en möjlighet till samförstånd?????
Men Ugglis, problemet är ju att du vräker ur dej en hel del konstigheter som inte översenstämmer med det du tidgare sagt eller säger.
Är det bara du som kan prata om folk vitt och brett, hur bra de är, hur dåliga de är osv???
Jag fattar ingenting.
CITAT (Ugglemormor @ 16-12-2012, 14:10)  Där ser man hur ni läser!!!!!! massa missuppfattningar bara!!!! det ni antyder stämmer ju inte med det jag ville ha sagt, ta nu och tänkt efter..... innan ni slänger ur er massa osanningar ......
Jag vill inte ha diskussioner av det som pågår i forumet i min PM! Förstår ni?
Min intuition var att denna okända människa häver ur sig vad som helst utan att veta hur verkligheten ser ut på denna sidan av skärmen.....
I min godhet gav jag enbart vinken till henne o även andra att snacka inte skit, prata med mig personligen och bilda er uppfattning av det ni hör........ (genom detta har flera frågetecken rätats ut och meningen är ju inte att bli bästissar, utan att tala med varandra som medmänniskor i samma villkor........
Ni som tycker att jag skriver lite olika, beroende hur jag känner mig, kunde få en uppfattning hur jag är i ett samtal.
Var det då så illa att ge en möjlighet till samförstånd????? Det är ibland svårt att förstår det skrivna...så är det för mig i alla fall!Men du och jar har pratat med varandra telefonledes och ändå hänger jag inte med i det skrivna alla gånger....
Var rätt länge sedan jag var aktiv här. Många goa människor, men tröttnade på en massa tjafs som pågick. Nu hade jag tänkt att ge forumet en chans till, och vad får jag se!!!!! AAARRRGGGGHHHH Det får bli mitt inlägg i denna arg-tråd...
Monarda
16-12-2012, 17:30
Den här s.k. konstnären gör mig milt sagt förbannad. Efter 11 år på konstskola borde man kunna åstadkomma något på egen hand och inte åka snålskjuts på andras verk. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=5379995
Boxer, ge inte upp utan försök välja bort en del inlägg....
CITAT (Monarda @ 16-12-2012, 17:30)  Den här s.k. konstnären gör mig milt sagt förbannad. Efter 11 år på konstskola borde man kunna åstadkomma något på egen hand och inte åka snålskjuts på andras verk. För att göra dig liiite (skade)glad, Monarda ... Anders Zorn, det vet nog de flesta (i Sverige) vem det är, har sett en del av vad han gjort, vet ungefär när han levde och var i världen, men jag tror nog att de flesta undrar; "vem f-n är Peter Johansson ????"
kerstin z5-6
16-12-2012, 22:28
Fast å andra sidan är det väl vad konstnärer gör hela tiden? De kallar det bara Hommage a + valfri konstnär.
CITAT (Monarda @ 16-12-2012, 17:30)  Den här s.k. konstnären gör mig milt sagt förbannad. Efter 11 år på konstskola borde man kunna åstadkomma något på egen hand och inte åka snålskjuts på andras verk. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=5379995Han platsar i denna tråd eftersom han tycks vara arg!
Ugglemormor
17-12-2012, 09:46
Just nu avslutar jag min medicin och därför sade jag redan igår GOD JUL .... Vilket stämmer nu. Behöver en övergångstid utan irritationer så detta är det sista jag skriver öppet i forumet.......
Men Ugglis VARFÖR skriver du så aggressivt?Jag blev så ledsen av att läsa dina ord,ingenting blir bätrre av aggressivitet!!
ninnisky
17-12-2012, 09:57
CITAT (Ugglemormor @ 17-12-2012, 09:46)  Just nu avslutar jag min medicin och därför sade jag redan igår GOD JUL .... Vilket stämmer nu. Behöver en övergångstid utan irritationer så detta är det sista jag skriver öppet i forumet.......  Ska vi tro på det ????
*Stintan*
17-12-2012, 10:04
Tyckte jag hörde/såg något liknande igår senast så fan tro`t
Har aldrig tanken slagit dig, att andra reagerar på samma sätt, på det du skriver?  Att folk helt enkelt blir trötta? CITAT (*Stintan* @ 17-12-2012, 10:04)  Tyckte jag hörde/såg något liknande igår senast så fan tro`t  Har du glömt förra gången "medicinerna talade"
Aqvakul
17-12-2012, 11:24
Jag har alltid trott att argtrådens syfte var att man skulle få lite utlopp för livets smärre förtretligheter och sen aningen lättad gå vidare. Inte är väl här fritt fram för hotelser och personangrepp?
hattstugan
17-12-2012, 11:45
Har rensar bort en del olämpligheter!
Moderator
17-12-2012, 11:50
CITAT (hattstugan @ 17-12-2012, 11:45)  Har rensar bort en del olämpligheter!
Moderator Det ju bra hattstugan men varför mitt inlägg, jag skrev inget olämpligt?????
hattstugan
17-12-2012, 12:07
Elisabeth!
Det blev inget bra om ditt inlägg varit kvar! Det var inte olämpligt men fanns ingen relevans till det efter rensningen!
Moderator
ninnisky
17-12-2012, 12:12
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-12-2012, 11:50)  Det ju bra hattstugan men varför mitt inlägg, jag skrev inget olämpligt????? får man inte ifrågasätta längre!??!!
Aqvakul
17-12-2012, 12:36
CITAT (ninnisky @ 17-12-2012, 12:12)  får man inte ifrågasätta längre!??!! Det blir ju väldigt konstigt om det är OK att häva ur sig elakheter och hotelser, men inte att ifrågasätta dem...
CITAT (Aqvakul @ 17-12-2012, 12:36)  Det blir ju väldigt konstigt om det är OK att häva ur sig elakheter och hotelser, men inte att ifrågasätta dem... Ni får nog ta och titta efter vad som rensats bort i tråden.
Modsens arbete ska väl intediskuteras här va?
CITAT (Anma @ 17-12-2012, 12:38)  Ni får nog ta och titta efter vad som rensats bort i tråden. Hur skall man kunna titta efter vad som rensats bort,eftersom det är ju borta?!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|