|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 15:24)  Gör det Anma, jag visste ju att mitt inlägg stör dig....
Men vi kan fortsätta på supporten om även jag får säga vad jag tycker.
Cacki att Odla är privatägd vet jag, jag var med från dag 1 Ditt inlägg stör inte mig, men det låg på fel ställe. Har nu flyttat det. /mod
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 14:45)  Jag är arg över att jag valde att följa med maken till ett jobb utan att klä på mig ordentligt. Så nu har jag stått ute i timmar och förfrusit både händer och tår. Har man lyckan att vara gift med en fotograf, så får man stå ut med lite Jag är lite arg för jag vaknade snorig och hostig! Hoppas det går över fort!!
CITAT (Lokan @ 19-12-2012, 18:01)  Har man lyckan att vara gift med en fotograf, så får man stå ut med lite Jag är lite arg för jag vaknade snorig och hostig! Hoppas det går över fort!! Ja så kan man ju se det!  Krya på dig! Nu är jag arg över att jag inte hunnit äta middag. Varit på styrelsemöte som drog ut på tiden...
Och jag är arg för att jag lyckades proppa i mej lite för mycket. Känner riktigt hur jag håller på att gå in i paltkoma...fast det inte ens var palt jag åt.
*Stintan*
19-12-2012, 19:16
Att ändra i efterhand är inte bra Anma!
Nu är jag arg över att jag vräkt i mig mat så magen är fyrkantig... Inser att det var länge sen jag var arg. Det behövdes väl.
Anki på Öland
19-12-2012, 22:24
Och jag är arg för att jag har haft bilen på verkstad för att få bromsarna fixade, den gick ju inte igenom besiktningen för ena bromsen låg emot så hela hjulet stretade emot. Åkte direkt till besiktningen efter och den gick inte igenom nu heller för nu hade den alldeles för ojämn bromsverkan  blääää...
CITAT (Anki på Öland @ 19-12-2012, 22:24)  Och jag är arg för att jag har haft bilen på verkstad för att få bromsarna fixade, den gick ju inte igenom besiktningen för ena bromsen låg emot så hela hjulet stretade emot. Åkte direkt till besiktningen efter och den gick inte igenom nu heller för nu hade den alldeles för ojämn bromsverkan  blääää... då skall givetvis verkstaden fixa det o stå för ombesiktningen. Har bilen varit på verkstad för bromsarna så skall den gå igenom återbesiktningen. Punkt.
Anki på Öland
19-12-2012, 23:36
CITAT (gnon49 @ 19-12-2012, 22:58)  då skall givetvis verkstaden fixa det o stå för ombesiktningen. Har bilen varit på verkstad för bromsarna så skall den gå igenom återbesiktningen. Punkt. Har redan pratat med honom - har en jättebra meck så det blir inga problem
Är skitarg på att mitt bredband inte gör som jag vill, nämligen kopplar upp vissa sidor.
Och gissa om jag är arg!
Fick idag besked om att min bil som jag körde in i en trottoar (skrev om det tidigare i tråden) nu står på Hyundai sedan i måndags. De väntar sedan samma dag ok ifrån Folksam för att beställa hem och reparera. Bilen har alltså stått stilla i TRE VECKOR utan att någon har gjort någonting med den!!! Så den lär ju stå i några veckor till nu...
hattstugan
20-12-2012, 18:03
Fy vad träligt Peztis!
Min j**la bil stannade när jag var på väg till stan!! Och inte verkar den vilja starta igen!
Ser ut som att jag blir billös så till jul! Bläääääääää
skånepåg
20-12-2012, 18:05
Arg på Minuten automaten och den andre automaten som tar avgift för att ta ut pengar, i tre dagar har minuten automaten sagt att det inte går att läsa mitt kort testa senare eller i en annan automat, men det går att handla på det som tur är och ett nytt kort beställdes imorse, den andra automaten skulle varit fixad för två veckor sen men varit ur funktion nu en månad Usch, med de miljarderna de sitter på så kan de underhålla sina maskiner lite bättre
Biggan_
20-12-2012, 20:28
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 02:16)  Jag blir inte arg, men väldigt ledsen, om du inte finns här, Myo!  Jag blir också ledsen! Saknar dej sååå!
Eva i Skåne
21-12-2012, 11:45
Igår tappade ena sonen sina glasögon i stengolvet och ena glaset gick i bitar. Olyckligt  men det som gör mig arg är att han inte kunde få tid hos optikern förrän i mellandagarna. Han kommer ju inte ha nya glasögon förrän efter helgerna
skånepåg
21-12-2012, 12:27
Sten är fint men hårt Har du receptet från syntesterna så borde du kunna gå till vilken optiker som helst och se vem som kan sätta in ett nytt glas snabbast? Finns väl försäkringar och garantier på de som man kan utnyttja hos andra optikers? Behöver själv ett par sen tonåren men dyrt
Eva i Skåne
21-12-2012, 12:39
Du har rätt Skånepåg, men det börjar nog bli dags att kolla synen igen för honom och då känns det meningslöst att få nytt glas i om det ändå blir fel styrka
Elisabeth-Västkustkolonisten
21-12-2012, 17:00
Jag är arg (är bara förnamnet) på VC.
Sambon var där för lite mer än 2 veckor sedan. Men man skall ju alltid fört prata med sköterskan för att, kanske, får en tid hos läkaren.
Han fick ingen tid hos läkaren då. Nu har han legt sen dess och ofta med temperatur upp till 39 Blir bara en vanlig bindförkylning tyckte sköterskan och den får värka ut.....
Igår skickade jag gubben dit igen och imorse var han hosl äkaren. Svår urinbägsinflammation och postataproblem osv
Julen med barn och barnbarn är borta för sköterskans skull. Jag är så arg så arg för det var så onödigt
Elisabeth
Monarda
21-12-2012, 18:15
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-12-2012, 17:00)  Jag är arg (är bara förnamnet) på VC.
Sambon var där för lite mer än 2 veckor sedan. Men man skall ju alltid fört prata med sköterskan för att, kanske, får en tid hos läkaren.
Han fick ingen tid hos läkaren då. Nu har han legt sen dess och ofta med temperatur upp till 39 Blir bara en vanlig bindförkylning tyckte sköterskan och den får värka ut.....
Igår skickade jag gubben dit igen och imorse var han hosl äkaren. Svår urinbägsinflammation och postataproblem osv
Julen med barn och barnbarn är borta för sköterskans skull. Jag är så arg så arg för det var så onödigt
Elisabeth För att få hjälp i sjukvården idag får man lov att vara kunnig, påläst och insatt och kunna argumentera för sin sak hur sjuk man än är. Eller ha någon anhörig som sköter den saken. Och speciellt om man tillhör en lite äldre generation, då är man inte vatten värd. Hemskt har det blivit i vårt lilla välfärdsland.
*Stintan*
21-12-2012, 18:52
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-12-2012, 17:00)  Jag är arg (är bara förnamnet) på VC.
Elisabeth Usch va förb****d jag blir när jag hör sånt här. Idioter!!!!
Eva i Skåne
21-12-2012, 18:58
Det är inte bara äldre som har svårt att komma till hos vården. Min 23-årige son har nästan alltid problem med förkylningar, hosta och feber. Det kommer ett par gånger i månaden och han måste var hemma ganska ofta eftersom har får feber. Så många gånger jag sagt att han måste ringa och boka en tid och sen svarar han mig att han fick ingen tid, dom sa att det är normalt att man blir förkyld fler gånger i månaden. När jag försökt ringa får jag bara till svar att han måste ringa själv eftersom han är vuxen. Förra veckan när han varit hemma i en vecka och försökt gå iväg en dag men fick åka hem igen, sa jag att han skulle ringa och säga att han måste få ett läkarintyg. Jo, då fick han en läkartid och dom tog några prover, men allt var "bra" så han kom hem med ett recept på hostmedicin. Jag tycker att dom borde gå till grunden med hans förkylningar för jag tycker inte det är normalt.
ninnisky
21-12-2012, 18:59
Elisabeth Bedrövligt att det ska vara så! Hoppas trots det att sambon kryar på sig så att ni kan fira någon dag
21-12-2012, 19:39
ninnisky han kunde sen köra mig till COOP då stt jsg fick handlat för en jul hemma.
I förmiddags gjorde jag alla julklappspaketen sen försökte jag städa undan det nödvändigaste i köket. Och förut gjorde jag köttbullarna. Nu är jag så slut för min hälsa är ju inte den bästa heller och sista tiden har gått på mina krafter också. Mycket här gör ju annars sambon.
Vår VC har under dom sista 2 år blivit så mycket sämre. Tills för ett år sedan kunde vi ju på morgonen ringa vår husläkare men nu går allt via växeln och en sköterska och dom leker gärna läkare. Och då blir det som det blev nu. Jag är fortfarande så arg......
Oftast går vi ju bägge ihop dit men jag trodde ju inte att det behövdes när han bara behövde en läkartid......
Vi funderar på allvar att byta VC, men vilken man skall då välja - det är inte lätt
Elisabeth
Eva, det är INTE normalt att en vuxen man blir förkyld/får förkylningssymptom flera gånger i månaden. En vuxen person blir förkyld 1-2 gånger om ÅRET och ett barn 5-6 gånger om året (om jag minns rätt).
Jag är arg på alla domedags profetior!!!
CITAT (silos @ 22-12-2012, 10:45)  Jag är arg på alla domedags profetior!!!  Ingen idé att lyssna på dem alls, för de stämmer inte. De är bara till för att hålla människor i rädsla och för att tjäna pengar på rädslan.
22-12-2012, 11:09
CITAT (silos @ 22-12-2012, 10:45)  Jag är arg på alla domedags profetior!!!  Sånt lyssnar jag inte heller på, det går helt och hållet förbi mig
mamamaggan
22-12-2012, 12:32
Är arg på den förkylning ( eller vad man ska kalla det ) som jag fick sista veckan på lasarettet. I morse vaknade jag med i stort sett ingen röst alls och igenkletade ögon.
Men , mest arg är jag för att jag smittat ner vår äldste son . Han har MS och hans nya bromsmedicin ger honom väldigt dåligt immunförsvar. Sk*t också , han har det nog besvärligt ändå utan att behöva ligga med feber och förkylning i jul.
Är arg på människor som lämnar sina hundar utanför affären!!!
Silos, hur menar du då? Att de ska ta med dem in eller lämna dem hemma?
Jag blir arg när de binder fast den stora hunden vid postlådan - vem vågar lägga på ett brev då?
CITAT (Peztis @ 22-12-2012, 18:45)  Silos, hur menar du då? Att de ska ta med dem in eller lämna dem hemma?
Jag blir arg när de binder fast den stora hunden vid postlådan - vem vågar lägga på ett brev då? De skall lämna hundarna hemma,tycker jag!
Fortum gjorde mig fly för:b i dag ringa två gånger en söndag och dessutom dagen före julafton
CITAT (Motti @ 23-12-2012, 23:44)  Fortum gjorde mig fly för:b i dag ringa två gånger en söndag och dessutom dagen före julafton  Dito till Vattenfall, avbrott två gånger idag. Fick koka morgonens te- och kaffevatten på trangiaköket. Som tur var passade jag på och kokade mer och hällde på termos.
CITAT (silos @ 22-12-2012, 23:29)  De skall lämna hundarna hemma,tycker jag! Håller med fullt ut.. Binder aldrig mina hundar utanför en affär. Jag går två gånger. En kiosk där jag bor, har jag uppsikt och kan binda dom en minut som det tar att köpa en paket cigg. men där går gränsen. Både för mina hundars skull och för min skull.  (vill inte betala skadestånd, eller avliva hund) Min "Lassie" är en "Cudjo"  Missade att jag var i argtråden.. Byt ut alla smileys mot
Om man har aggresiva hundar ska man absolut inte binda dom utanför en affär !en självklarthet.Å andra sidan rör man aldrig en bunden hund ,sunt förnufft !
Jag brukar binda utanför när jag vet att det är lite folk i butiken och jag bara ska ha en eller två grejer.
Annars är jag arg över att Palme sköts. Ja, jag är lite sen, men såg första delen på dokumentären.
CITAT (Motti @ 25-12-2012, 22:15)  Om man har aggresiva hundar ska man absolut inte binda dom utanför en affär !en självklarthet.Å andra sidan rör man aldrig en bunden hund ,sunt förnufft !  Helt rätt, önskar att mina grannar inte "dömde hunden efter håren" Utan inser att en hund är en hund oavsett ras.  CITAT (Motti @ 25-12-2012, 22:15)  Om man har aggresiva hundar ska man absolut inte binda dom utanför en affär !en självklarthet.Å andra sidan rör man aldrig en bunden hund ,sunt förnufft ! Håller med där.  CITAT (Anma @ 25-12-2012, 22:24)  Jag brukar binda utanför när jag vet att det är lite folk i butiken och jag bara ska ha en eller två grejer.
Annars är jag arg över att Palme sköts. Ja, jag är lite sen, men såg första delen på dokumentären. Varje år, dör hundar för att folk tror, "min hund dör inte i bilen, det blir inte så varmt" DET BLIR SKÅLLHETT!!!
Världens snällaste hund kan bli opålitlig uppbunden då den inte har någon flyktchans eller kan ta sig ur situationen .En uppbunden hund är en trängd hund .
CITAT (Motti @ 25-12-2012, 22:51)  Världens snällaste hund kan bli opålitlig uppbunden då den inte har någon flyktchans eller kan ta sig ur situationen .En uppbunden hund är en trängd hund . Helt rätt där. Därför tycker jag att mina hundar, sover bättre hemma i soffan, än sitta bunden i en stolpe.
*Stintan*
25-12-2012, 23:00
Skulle aldrig binda en hund utanför en affär. Man vet aldrig vad som kan hända. Finns ungar och även vuxna som inte vet att man ska ge sjutton i andras hundar utan att be om lov. Dessutom finns det stöldrisk.
CITAT (pejori @ 25-12-2012, 22:27)   Helt rätt, önskar att mina grannar inte "dömde hunden efter håren" Utan inser att en hund är en hund oavsett ras.  Håller med där.  Varje år, dör hundar för att folk tror, "min hund dör inte i bilen, det blir inte så varmt" DET BLIR SKÅLLHETT!!!  Jag lämnar inte mina hundar i bilen. Inte ens på vintern.
Skulle inte jag heller göra har haft en hel del hundar ,men det mest chockande är att många föräldrar lämnar sina små barn och bebisar i bilen medans de handlar !det är helt oacceptabelt också .Ser ofta det här i Nässjö utanför Willys små bebisar som sitter i bilen medans mamma eller pappa handlar ,hur tänker man då ?inte alls !
Myosotis
26-12-2012, 12:29
CITAT (pejori @ 25-12-2012, 21:08)  Missade att jag var i argtråden.. Byt ut alla smileys mot   oj förlåt jag menar
26-12-2012, 12:43
CITAT (pejori @ 25-12-2012, 23:40)  tycker jag med. Och ibland binder dom hundarna så att dom kan står utanför ingången så att ingen kan gå in eller ut.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-12-2012, 12:43)  tycker jag med. Och ibland binder dom hundarna så att dom kan står utanför ingången så att ingen kan gå in eller ut. Det gör inte jag. Utanför vår ICA finns en krok på väggen precis utanför det stora fönstret vid kassorna så att så fort jag grabbat tag i mjölken och kommit till kassan, vilket tar ca 30 sekunder, så kan jag hålla koll på hundarna genom rutan.
Eftersom vi pratar hundar här blir jag arg på den som så länge vi bott här låtit sin hund pinka på vår brevlåda. Inte så trevligt eftersom det är en veckobrevlåda och vi måste alltså varje dag öppna luckan med pinket på och stå på knä i kisset (breven ligger lång ner, jag får luta mig in för att nå) det är inte så najs alls!! Funderar på hur en lagom arg skylt kan se ut? En gång har det legat en liten bajs också. Men kiss är inte så mysigt heller
CITAT (Wilmer @ 26-12-2012, 23:59)  Eftersom vi pratar hundar här blir jag arg på den som så länge vi bott här låtit sin hund pinka på vår brevlåda. Inte så trevligt eftersom det är en veckobrevlåda och vi måste alltså varje dag öppna luckan med pinket på och stå på knä i kisset (breven ligger lång ner, jag får luta mig in för att nå) det är inte så najs alls!! Funderar på hur en lagom arg skylt kan se ut? En gång har det legat en liten bajs också. Men kiss är inte så mysigt heller  Vän till mig hade samma problem. Så skrev han en skylt med texten: du som låter din hund kissa här, lämna din adress så att jag kan kissa på din brevlåda. Sen blev det ingen mer kiss på hans låda. :-)
 eftersom vredet för att öppna dörren är där osv. fattar jag inte hur hundägaren tänker...
skånepåg
27-12-2012, 02:17
Man vill ha sin vän med sig överallt men inte acceptabelt överallt numera Så man har inte så många val =/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|