|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
malcolm
18-10-2013, 12:57
Imorse regnade det men hon travade bara in med blöta skor trots att det finns en hink med skoskydd i hallen.
Är arg, för att latheten segrade och jag köpte en färdig fiskgratäng på Willys. Helt oätbar...
CITAT (pejori @ 18-10-2013, 15:52)  Är arg, för att latheten segrade och jag köpte en färdig fiskgratäng på Willys. Helt oätbar...  Förstår att du är arg - men har du prövat Findus 'Franska'? - den gratängen 'går' att äta.
CITAT (gunsta @ 18-10-2013, 16:07)  Förstår att du är arg - men har du prövat Findus 'Franska'? - den gratängen 'går' att äta. Nej. Den har jag inte provat. Denna var ifrån "Västkustfilé" och full av ben, men inga kryddor alls.
Testa vet ja - men du får koka 'egen' potatis till .... annars blir man utan och då kan man bli både besviken och väldigt arg.
*Stintan*
18-10-2013, 16:53
CITAT (gunsta @ 18-10-2013, 17:28)  Testa vet ja - men du får koka 'egen' potatis till .... annars blir man utan och då kan man bli både besviken och väldigt arg. Ja den franska fiskgratängen är riktigt god faktiskt. Den där guckan ovanpå finns att köpa som pulver också, tror det är Blå bands.
hattstugan
18-10-2013, 16:57
Mer än arg!!! Förbannad rent ut! TW-lagret har skickat min leverans till Själevad!!!!!! Inte kul att förklara för kunderna!
CITAT (hattstugan @ 18-10-2013, 17:57)  Mer än arg!!! Förbannad rent ut! TW-lagret har skickat min leverans till Själevad!!!!!! Inte kul att förklara för kunderna! Inte kul förstår jag - Själevad av alla ställen - originell kyrka där - men det hjälper ju inte dig och dina kunder.
hattstugan
18-10-2013, 17:42
Tack gunsta! Fick ett gott skratt i fel tråd!
CITAT (gunsta @ 18-10-2013, 17:28)  Testa vet ja - men du får koka 'egen' potatis till .... annars blir man utan och då kan man bli både besviken och väldigt arg. Då provar vi den nästa gång, tack för tipset. CITAT (*Stintan* @ 18-10-2013, 17:53)  Ja den franska fiskgratängen är riktigt god faktiskt. Den där guckan ovanpå finns att köpa som pulver också, tror det är Blå bands.
Anki på Öland
18-10-2013, 19:31
CITAT (pejori @ 18-10-2013, 17:00)  ............men inga kryddor alls.  Men säkert en hel kemilektion bland ingredienserna.... CITAT (pejori @ 18-10-2013, 20:23)  Då provar vi den nästa gång, tack för tipset.  Köp en bit fisk och ett par potatisar istället och gör din egen gratäng!! Går säkert lika fort och kommer att smaka mycket godare!!
malcolm
18-10-2013, 20:21
CITAT (hattstugan @ 18-10-2013, 17:57)  Mer än arg!!! Förbannad rent ut! TW-lagret har skickat min leverans till Själevad!!!!!! Inte kul att förklara för kunderna! Jag fick ett paket från Clas Ohlson levererat till OK-macken i Kramfors (utanför Sundsvall) en gång, detta var innan CO fanns på fler platsen är i Insjön.
CITAT (Anki på Öland @ 18-10-2013, 20:31)  Men säkert en hel kemilektion bland ingredienserna.... Köp en bit fisk och ett par potatisar istället och gör din egen gratäng!! Går säkert lika fort och kommer att smaka mycket godare!! Brukar göra själv, men det är så tradigt att laga mat till sig själv, varje dag. Fuskar ibland, men det straffade sig idag.
malcolm
06-11-2013, 13:28
ARG på mig själv  att jag slarvat med elräkningarna så strömmen slogs av till sist, har varit utan el i tre dagar men idag kom den tillbaka. Nu har jag i alla fall begärt autogiro på elräkningarna.
malcolm
14-11-2013, 12:13
Jag är ARG på en firma som heter Devicom AB som har tagit över mitt fasta telefonabonnemang trots att jag inte begärt det.
Tydligen inte helt okända hos konsumentverket. Dom verkar köra med fula metoder, så anmäl dom direkt.
Monarda
15-11-2013, 23:00
Arg är jag, milt uttryckt, på vår bil som tycks krångla för jämnan. I dag fick jag ringa efter bärgning då den inte ville starta efter lunch. Tur i oturen dock att den stod hemma på gården och inte stannade mitt i trafiken. Nu ska jag "bara" övertyga maken att det är dags för en ny bil. Aldrig mer en Ford på vår gård!
Nä Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen. Nej seriöst bilar som krånglar är bland det värsta som finns! Det brukar kosta nån tusenlapp bara att köra in i bilverkstaden,jag förstår att du är arg.
Monarda
15-11-2013, 23:15
Ja, jag fasar för samtalet från verkstaden som säkerligen kommer på måndag. Vi är inne på vår tredje Ford och dom två tidigare har fungerat klockrent. Men ju mer elektronik, ju mer krångel. Just nu funderar jag på Volvo men det finns ju inga garantier att den är bättre, har man otur så kan man få ett måndagsexemplar vilket märke man än väljer. Rena rama lotteriet att köpa bil. Nu står det en hyrbil på gården. En Audi med automatväxel och det har jag aldrig kört tidigare. Får bli lite övningskörning i morgon.
theseraphim
15-11-2013, 23:26
Min Ford focus har och går som en klocka men det är en 01 som gått 10000 mil bara. Har ägt några bilar genom åren men de jag varit mest missnöjd med är Volvo(jag rullar...om du puttar)och har hunnit gå igenom s40, s80 och V70 men jäklar vilken skräpkvalite! Det var alltid något problem speciellt med V70 som var inne på service i regel ett par gånger per år. Bytte till Mazda istället och ingen av de två jag ägt har krånglat. Volvo brukar väl inte placeras i topp när det gäller kvalité tyvärr utan där brukar det mest bara japaner, botten brukar domineras av fransoser plus Opel. Vad som gjorde mig arg idag??? Ronaldo!
Monarda
15-11-2013, 23:45
Vår Focus är en 2006 som har gått 11000 mil och vi har säkerligen lagt ut 30000 på enbart reparationer sedan 2007! En tröst i eländet är att assistansen fungerade utmärkt och inom loppet av två timmar var Forduslingen bortfraktad och hyrbilen hemkörd.
Ta det försiktigt kom ihåg att du inte har nån koppling! Risk för tvärnit,har själv en automat och det är väldigt bekvämt man kommer fort in i det nu skulle jag inte vilja ha en manuell. Har just nu en V70-05 automat som jag är helnöjd med. Har haft V50 xc70 740 240 jag har varit nöjd med alla volvobilar men det är ju olika.Har även haft andra bilmärken men volvo är det märke jag föredrar (förutom Cadillac då men då är det äldre bilar jag gillar!)
Monarda
16-11-2013, 18:11
Så är man då en erfarenhet rikare. Efter att i 40 års tid haft en växelspak att rycka i så var det idag premiärkörning med automatlåda. Det gick över förväntan och var faktiskt riktigt kul. Audi A4 Quattro gick som en dröm, Forden kommer att kännas som en traktor efter detta.
Dags att börja "smörja"gubben!
Monarda
16-11-2013, 18:23
Undrar just vilken smörja som är bäst. Whisky, kanske.
Automat är toppen, om man lär sig att "vika in vänsterbenet" under sätet tills man vant sig. I stadskörning är automat toppen.
CITAT (pejori @ 16-11-2013, 20:34)  Automat är toppen, om man lär sig att "vika in vänsterbenet" under sätet tills man vant sig. I stadskörning är automat toppen.  En automat är en välsignelse när man sitter i bilköer både till och från jobbet!
Eva i Skåne
17-11-2013, 14:41
Börja aldrig aldrig bromsa med vänsterfoten!!! Det är många med automatlåda som hemfallit åt den livsfarliga vanan
Eva i Skåne
18-12-2013, 22:00
Nu har jag suttit och retat upp mig ett par timmar efter att ha läst följande länk som en arbetskamrat lagt ut på Facebook. I Stockholm har dom halverat julklappen. Hos oss har dom dragit in både den och julfesten helt och hållet i år. Jobba på och var glad att du har ett jobb är ungefär den attityd arbetsgivaren har. Det är inte mycket pengar det kostar att få positiva medarbetare, men det skiter staten i. Det är inte julklappen som sådan jag bryr mig om och julfesten har jag inte varit på på ganska många år, men det är principen - att vi bara ska jobba mer effektivt men inte få nån uppmuntran. Nästa år har jag 40 års statlig tjänst. Nog valde man fel en gång Dåligt betalda är vi också. Skåne ligger lägre än resten av landet och jämfört med privata marknaden ligger vi också lågt. När jag började var lönerna konkurrenskraftiga, men vi har halkat ner. Varför jobbar hon kvar undrar ni nu? Tja, ingen anställer en i min ålder med halv sjukpension och ett väldigt nischat kunnande.
skånepåg
30-12-2013, 05:21
Man ska vara glad för att ha ett jobb när det finns så många jobb med alla arbetslösa, min bror sa till mig redan när jag var tonåring när du börjar jobba ta vilket jobb som helst bara ett städerska jobb vad som helst som finns som inte många vill ha bara för att få en inkomst och då gärna två jobb eftersom vissa jobb har speciella tider. Usch idag ser det värre ut fast många jobbar dubbelt och alla arbetslösa som får flytta hem till sina föräldrar eller kompisar, det var nåt parti i nån tidning som tyckte att skåningarna skulle bli tvingade att flytta för jobb och/eller öka chanserna att få jobb annars drar de in a-kassan, ja det låter lovande att vara ungdom eller arbetssökande idag  Så lägger upp några andra länkar som får en att tänka på annat som hemlösheten, här en hyllningssång om hemlösheten http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/sa...article29200.abOch några andra fattiga som inte lever som människor, arbetskraftsinvandringen var lyckad http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18087522.abDet rika landet Sverige, möjligheternas land?
malcolm
30-12-2013, 10:50
Jag blir vansinnig på en av hemsjukvårdarna som verkar tro att jag öppnar dörren fortare om hon ringer på många gånger.
Eva i Skåne
30-12-2013, 14:08
Du kan väl säga till henne att det stressar dig Malcolm
malcolm
30-12-2013, 15:01
CITAT (Eva i Skåne @ 30-12-2013, 14:08)  Du kan väl säga till henne att det stressar dig Malcolm Det har jag gjort, flera gånger tom.
Eva i Skåne
30-12-2013, 19:55
CITAT (malcolm @ 30-12-2013, 15:01)  Det har jag gjort, flera gånger tom. Ja då har du lov att bli arg  men det hjälper förstås inte
malcolm
30-12-2013, 19:57
Ringde till vårdcentralen och de skulle ta upp fallet.
Eva i Skåne
30-12-2013, 19:59
skånepåg
30-12-2013, 20:29
Ta upp fallet, med andra ord lägga på luren och glömma det. Den vanliga historien, jag ringer min vårdcentral och läkare flera gånger om dagen i veckor för påminna saker som de glömmer 3-4 gånger om dagen, bor ju mitt ute i skogen och kan inte ta mig nånstans säger läkaren att receptet är inskickat klockan 9 på morgonen ska man inte behöva gå till apoteket bredvid vårdcentralen 14.00 och se att där inte är nåt recept och påminna VC personligen för att hålla på att ringa till klockan 18:00 då helt plötsligt glömt att ringa tillbaka och berätta, bra när jag har 1 mil till närmsta apotek och kan ta mig dit 2 gånger i månaden när min pappa eller styvmamma kör som bor 3 mil bort, blir inte så stora omvägar om de ska köra flera gånger i veckan bara för de leker med ens liv. En vacker dag får de sig en jävla lusing för det vänliga bemötande till en sjuk människa som knappt kan gå! Nej fan ta vården, och nu ska de spara in på hemtjänsten så istället för att min mamma ska få varm lagad mat varje dag och sällskap ska hon få en påse med micromat en gång i veckan som hon ska frysa in som de bara lämnar vid dörren. Fy fan för dem........
hattstugan
09-01-2014, 20:02
Arg för att jag ska enligt soc leva på 200 kr den här månaden! Hur räknar dom egentligen!!
Eva i Skåne
09-01-2014, 21:17
Vilken bantningskur Hattstugan Jag skulle gärna bjudit dig på nån middag om du bott nära mig. Du får våldgästa familj, vänner och grannar.
hattstugan
09-01-2014, 21:21
Ja det får väl bli så! Tur att jag har bunkrat mat åt katten så han får iaf! Jag har ju kaffe och te och socker så bantning på hög nivå blir det!
malcolm
10-01-2014, 10:20
Arg för att NIX inte verkar ha någon effekt, telefonförsäljarna ringer ändå.
Gossen Ruda
10-01-2014, 12:17
Kolla så inte ditt strul med telefonen har påverkat Nix, beställ igen. Det tar några månader innan det verkar.
skånepåg
11-01-2014, 03:55
NIX har föga liten effekt, jag har använt det i många år förr innan jag sa upp telefonen förr slippa skitet och billigare med bara mobil och då med appar med telefonregister som spärrar telefonförsäljarnas alla nummer
malcolm
11-01-2014, 12:00
Nu har jag spärrat både den fasta telefonen och mobilen, får se om det hjälper...
Solstormig
11-01-2014, 15:12
Om man är med i nix så får företag där man tidigare varit kund ringa. Nu får jag ibland samtal från andra företag men som ingår i samma koncern. Svärord! Är det verkligen tillåtet? Då är det ju inte samma företag längre.
En gång när jag jobbat sent och låg och sov länge på morgonen så blev jag väckt av just en sådan försäljare. Googlade företaget, hittade chefens namn (ovanligt namn, ensam om det i Sverige), och ringde honom klockan 1 på natten. Tyvärr svarade ingen.
Biggan_
12-01-2014, 15:16
CITAT (hattstugan @ 09-01-2014, 20:02)  Arg för att jag ska enligt soc leva på 200 kr den här månaden! Hur räknar dom egentligen!!  Du är välkommen hem till mej på pizza i kväll vid 17-tiden! [attachment=79949:icon_pizza.gif]
CITAT (hattstugan @ 09-01-2014, 20:02)  Arg för att jag ska enligt soc leva på 200 kr den här månaden! Hur räknar dom egentligen!! Säger som flera här, hade du bara bott lite närmare hade du varit varmt välkommen att dela middag med oss, bedrövligt att man skall behöva vara så utsatt, 200 kronor räcker ju ingenstans, det borde tom soc fatta  CITAT (skånepåg @ 30-12-2013, 20:29)  Ta upp fallet, med andra ord lägga på luren och glömma det. Den vanliga historien, jag ringer min vårdcentral och läkare flera gånger om dagen i veckor för påminna saker som de glömmer 3-4 gånger om dagen, bor ju mitt ute i skogen och kan inte ta mig nånstans säger läkaren att receptet är inskickat klockan 9 på morgonen ska man inte behöva gå till apoteket bredvid vårdcentralen 14.00 och se att där inte är nåt recept och påminna VC personligen för att hålla på att ringa till klockan 18:00 då helt plötsligt glömt att ringa tillbaka och berätta, bra när jag har 1 mil till närmsta apotek och kan ta mig dit 2 gånger i månaden när min pappa eller styvmamma kör som bor 3 mil bort, blir inte så stora omvägar om de ska köra flera gånger i veckan bara för de leker med ens liv. En vacker dag får de sig en jävla lusing för det vänliga bemötande till en sjuk människa som knappt kan gå! Nej fan ta vården, och nu ska de spara in på hemtjänsten så istället för att min mamma ska få varm lagad mat varje dag och sällskap ska hon få en påse med micromat en gång i veckan som hon ska frysa in som de bara lämnar vid dörren. Fy fan för dem........ Begriper inte att vart vår omsorg m sjuka och äldre är på väg, det är ju inte mycket som blir bättre, snarare tvärt om... allt i besparingarnas heliga namn. Men vart går då alla pengar? Vi betalar dryga skatter, någonstans borde det finnas ett överskott tycker jag, så det räcker till de som verkligen behöver.
skånepåg
12-01-2014, 17:40
CITAT (Monaxe @ 12-01-2014, 16:58)  Säger som flera här, hade du bara bott lite närmare hade du varit varmt välkommen att dela middag med oss, bedrövligt att man skall behöva vara så utsatt, 200 kronor räcker ju ingenstans, det borde tom soc fatta  Begriper inte att vart vår omsorg m sjuka och äldre är på väg, det är ju inte mycket som blir bättre, snarare tvärt om... allt i besparingarnas heliga namn. Men vart går då alla pengar? Vi betalar dryga skatter, någonstans borde det finnas ett överskott tycker jag, så det räcker till de som verkligen behöver. Pengarna går ner i politikernas fickor och deras utgifter med räkningar och lyxresor allt som en vanlig svensson hårt jobbar för och till mutor till alla möjliga människor som byggherrar och bostadsbolag mm.
Eva i Skåne
12-01-2014, 18:57
Mina föräldrar berättade idag att deras pensioner sänkts med ca 175:- per person. Det är skandal att våra gamla ska få försämrad standard gång efter gång
hattstugan
12-01-2014, 22:16
Tack för alla middagserbjudanden! Ska överklaga soc-beslutet bara jag lugnat mig lite till! Annars är risken att det blir en novell av det!
Ja varför ska de sämst bemedlade betala jämt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|