|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
CITAT (hattstugan @ 20-10-2012, 20:24)  Jo för att få nån vettig hjälp från AF måste man tillhöra en PRIORITERAD grupp!
Dvs utlandsfödd eller väldigt ung! Vi andra göre oss icke besvär! Så upplever jag inte det, men jag antar att det också är olika från AF till AF.
Natur liv
20-10-2012, 19:58
Idag blev jag smått arg när jag hörde hur en kund skällde ut en kassör i en loppisbutik. Kunden hade haft sönder en sak hemma och ville byta den. Han talade och skrek högt över hela butiken och vi drog oss, liksom andra kunder, till kassan för att finnas till hjälp om så skulle behövas. Det blev så smått en kö och den skällande kunden trängdes iväg. Jag vet fortfarande inte om det räckte, kanske skulle vi ha ringt 112.
CITAT (Anma @ 20-10-2012, 20:51)  Så upplever jag inte det, men jag antar att det också är olika från AF till AF. Så klart att det olika. De som jobbar på AF är ju faktiskt människor, dvs. olika individer. Sen är det nog oftast så att man blir bemött på samma sätt som man bemöter. Gita
CITAT (Gita @ 20-10-2012, 21:00)  Så klart att det olika. De som jobbar på AF är ju faktiskt människor, dvs. olika individer. Sen är det nog oftast så att man blir bemött på samma sätt som man bemöter. Gita Då har jag ett väldigt bra bemötande då. Om det nu är så enkelt.
CITAT (Anma @ 20-10-2012, 21:09)  Då har jag ett väldigt bra bemötande då. Om det nu är så enkelt. Så enkelt är det nog nästan alltid Gita
hattstugan
20-10-2012, 20:17
Kan påpeka att jag får ett bra bemötande men trots det är jag inte prioriterad till utbildningar eller någon form av hjälp till arbete!
mamamaggan
20-10-2012, 20:21
CITAT (Gita @ 20-10-2012, 21:00)  Så klart att det olika. De som jobbar på AF är ju faktiskt människor, dvs. olika individer. Sen är det nog oftast så att man blir bemött på samma sätt som man bemöter. Gita Nu vet jag inte riktigt vad du menar med bemött men är man handläggare på AF så ska man bemöta och behandla alla sina kunder på ett bra sätt och även följa de regler som finns. Det ska heller inte bero på hur du själv är om du ska få bra hjälp eller inte. En enskild handläggare kan inte gå utanför regelverket där jag antar att det står hur man ska bemöta sina kunder.
CITAT (hattstugan @ 20-10-2012, 21:17)  Kan påpeka att jag får ett bra bemötande men trots det är jag inte prioriterad till utbildningar eller någon form av hjälp till arbete! Så kan det vara. Jag har inte kommit så långt att jag söker utbildningar. Jobben söker jag i för sig själv. Men jag har fått bra hjälp fast jag inte ens är inskriven hos AF ännu. För hur knäppt det än låter så tycker FK, nu när jag har arbetsförmåga, att jag ska vara sjukskriven tills sjuksrivningstiden går ut. När man inte har arbetsförmåga så blir man utkastad från systemet med tvång och när man har det så håller de i en med näbbar och klor.
Jag är lite arg på att jag inte längre kan vara jättearg!
CITAT (mamamaggan @ 20-10-2012, 21:21)  Det ska heller inte bero på hur du själv är om du ska få bra hjälp eller inte. Kanske inte, i den bästa av världar. Men nu är det ju så att de som jobbar på AF, i vården och liknande också bara är människor. Så nog är det nästan alltid så att du blir bemött som du bemöter . Oberoende av hur man tycker att det borde vara!! Gita
hattstugan
23-10-2012, 20:31
Det stämmer inte riktigt som du ser det Gita!
Bemöter du vänligt men får snäsighet till svar så.......
CITAT (Gita @ 23-10-2012, 20:59)  Kanske inte, i den bästa av världar. Men nu är det ju så att de som jobbar på AF, i vården och liknande också bara är människor. Så nog är det nästan alltid så att du blir bemött som du bemöter . Oberoende av hur man tycker att det borde vara!! Gita Jag mer eller mindre skällde ut FK-handläggaren då hon gjort fel, hon bemötte mig bra i alla fall. Bortsett att hon inte kunde reglerna för de med godkänd arbetsskada, och med tanke på att jag har just det och hen är min handläggare så är det mycket märkligt... Men hen klarade i alla fall av situationen utan att bli otrevlig. En gås var hen.  /Anma
mamamaggan
23-10-2012, 21:23
Om man som handläggare på Fk eller AF bemöter illa för att kunden är upprörd så gör man inte sitt jobb, man är oproffsig .
CITAT (mamamaggan @ 23-10-2012, 22:23)  Om man som handläggare på Fk eller AF bemöter illa för att kunden är upprörd så gör man inte sitt jobb, man är oproffsig . Ja, hen var ju proffsig men oproffsig ändå med tanke på att hen inte kan reglerna för sina "kunder" (det är väl kund man är numera även i den "branschen"?) /Anma
mamamaggan
24-10-2012, 02:49
Vill nog kalla de som vill ha hjälp av FK och AF för kunder eftersom kunden alltid har rätt . Att vara kund hör väl också ihop med hur det har blivit d v s avpersonifierat på gott eller ont. Förr fick man tips och hjälp att man kunde söka det eller det om de såg ett behov hos personen , i dag måste du själv leta upp vad de kan bistå dig med och fråga specifikt efter det annars får du inte någon hjälp. Och OBS ! att du måste veta exakt vad du frågar om , vad det heter , hur det skulle kunna hjälpa dig osv osv. Vet du inte de sakerna så så säger de att " något sådant finns inte " om det så bara är att du sagt XXX i stället för XXY och med lite god vilja så förstår de vad du frågar efter och du får din hjälp.
skånepåg
24-10-2012, 04:55
Trevligt bemötande hmm, tror det kvittar.... Knappt ens 1/10 ansökningar de ens tittar på om ens det dubbla, hittar man en bra handläggare innan de byter ut den så kan man få hjälp. Bara fåtal som hittar rätt och vid rätt tidpunkt, AF är ett pack som bara vänder papper och väljer på måfå Enda man kan göra som de har förfrågat sen urminnes tider det är att ut och jaga jobb annars hamna i deras dumma spiral som leder ingenvart med idiotiska krav som man inte kan förhandla om nu längre, mer än ner i fördärvet, i vissa undantag kan de sköta sig som sagt men då får man ha tur Vad har vi de till för om inte hjälpa unga och gamla ut på arbetsmarknaden, de fåtal gånger jag haft med de att göra så är det samma jag skrev precis, Det är bara en arbetslös i mängden
Anki på Öland
24-10-2012, 08:11
AF har väl aldrig varit särskilt bra på att hjälpa arbetslösa  jag samarbetade rätt mycket med AF i en Stockholmsförort på 70-talet tillsammans med ett gäng arbetslösa unga killar. Oftast var jag den som blev förbannad på AFs handläggares attityd. Dom hade nog resignerat. AF kunde t.o.m. porta någon på 3 månader bara för att dom t.ex. missat en tid utan att meddela innan. Hjälpte inte att jag påpekade att det liksom ingick i "glömma" att man inte visste i förväg att man skulle göra det....
Det som gjorde mig arg i dag var att läsa en del dumma inlägg här,som tex att man ska vara arg otrevlig och ilsk här och provosera andra !  Konstigt att en del människor kan lever på sånt ?
mamamaggan
29-10-2012, 00:09
Har du meddelat någon moderator ?
Vi skulle ju inte tillrättavisa varandra utan se till att någon moderator tog tag i det .
Det var ju xxx som tyckte så i mitt inlägg om xxx ! !inte ska jag hålla efter folk här det är moderatorernas uppgift !
mamamaggan
29-10-2012, 00:20
Jag fick uppfattningen att vi skulle meddela en moderator om vi störde oss på någons inlägg och inte skriva om det själva.
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:13)  Det var ju Pejori som tyckte så i mitt inlägg om vänliga veckan ! !inte ska jag hålla efter folk här det är moderatorernas uppgift ! Men du gör det ju nu. Såg inlägget du pratar om, tog det inte så allvarligt. Vi kan ju knappast förbjuda folk att skriva att de vill vara otrevliga när de inte varit otrevliga. Eller hur?
Ja ha !så vi medlemar ska övervaka varandra nu då och annmäla det till Moderatorn ?det har jag inte fattat faktiskt ! I andra Forum är det ju just Moderatorn som ska ha koll över medlemarnas övertramp inte medlemarna själva .
mamamaggan
29-10-2012, 00:28
Vet inte men jag tror att vi båda två , du och jag , gjort ett övertramp. Vi ska inte tillrättavisa varandra utan om vi stör oss på någons inlägg så ska vi anmäla det till en moderator som tar hand om det hela så att det inte spårar ur.
Så har iaf jag uppfattat det .
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:25)  Ja ha !så vi medlemar ska övervaka varandra nu då och annmäla det till Moderatorn ?det har jag inte fattat faktiskt ! I andra Forum är det ju just Moderatorn som ska ha koll över medlemarnas övertramp inte medlemarna själva . Vi kan inte hålla koll på alla trådar. Stör man sig på ett inlägg har man två val. Antingen håller man tyst om det eller så meddelar man en moderator så den kan titta om regler är brutna mot. Om det är brutet mot regler så modererar vi. Självklart modererar vi direkt om vi ser nåt som bryter mot regler även om ingen meddelat oss. Något som inte tillhör god forumsed är att gå till en annan tråd och beklaga sig och namge en medlem som man stört sig på. Det har du nu gjort Motti och det är inte ok. / moderator CITAT (mamamaggan @ 29-10-2012, 00:28)  Vet inte men jag tror att vi båda två , du och jag , gjort ett övertramp. Vi ska inte tillrättavisa varandra utan om vi stör oss på någons inlägg så ska vi anmäla det till en moderator som tar hand om det hela så att det inte spårar ur.
Så har iaf jag uppfattat det . Precis så. Men det är förståligt att saker är oklara. Vi på odla är inte direkt vana med moderatorer.
Ja ha !men på andra Forum så kollar ju Moderaten vad som skrivs och om någon går över gränsen så skickar Moderatorn en varning eller ta bort inlägget eller stänger av medlemen !gäller inte det här då ?Känns lite fel att leka Polis och skriva till Moderatorerna så fort någon inte håller måttet enligt vem ?
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:35)  Ja ha !men på andra Forum så kollar ju Moderaten vad som skrivs och om någon går över gränsen så skickar Moderatorn en varning eller ta bort inlägget eller stänger av medlemen !gäller inte det här då ?Känns lite fel att leka Polis och skriva till Moderatorerna så fort någon inte håller måttet enligt vem ? I alla forum jag är aktiv i finns möjligheten för medlemmar att anmäla inlägg som man tycker inte passar. Moderatorn kollar på det och utifrån det beslutar åtgärd. Detta sker i det tysta. Det är inte ok att i tråden skriva att man anmält och börja tjafsa om det. Självklart läser också moderatorer mycket och ingriper utan anmälningar, men det är inte säkert att vi ser alla övertramp. Därför är det bra att medlemmar uppmärksammar oss. Har du öppnat upp dina pm, motti?
Jag har kollat det som hastigast Anma men har inte orkat ta i tu med det riktigt ,har legat i en hemsk värk fyra dagar och försöker nu hinna i fatt allt som jag inte orkat .Just nu har jag mycket att tänka på som är viktigt för min hälsa mm .Men så fort jag känner att jag har ork och tid ska jag ta mig en titt igen
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:51)  Jag har kollat det som hastigast Anma men har inte orkat ta i tu med det riktigt ,har legat i en hemsk värk fyra dagar och försöker nu hinna i fatt allt som jag inte orkat .Just nu har jag mycket att tänka på som är viktigt för min hälsa mm .Men så fort jag känner att jag har ork och tid ska jag ta mig en titt igen  Ok!:-) Det var någon som skrev en utförlig instruktion hur nan kollar om pm är avstängd. I den andra tråden det kom upp. Kolla på det sen. Hoppas du är mindre arg nu. :-) God natt.
Aqvakul
29-10-2012, 00:56
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:51)  Jag har kollat det som hastigast Anma men har inte orkat ta i tu med det riktigt ,har legat i en hemsk värk fyra dagar och försöker nu hinna i fatt allt som jag inte orkat .Just nu har jag mycket att tänka på som är viktigt för min hälsa mm .Men så fort jag känner att jag har ork och tid ska jag ta mig en titt igen  Men om det som står i PM:en har relevans för det du diskuterar i denna tråden, bör du nog prioritera att läsa dem innan du skriver vidare.
Jag är aldrig arg Anma !om jag blir arg då har jag blivit regält provoserad .Men jag hade ju fått PM så det fungerar väl som det ska  Tråkigt att man blir uppfattad som arg !det är det minsta jag är faktiskt .Men när man skriver här är det ju ingen som hör ens tonfall eller hur ! text är ett dött ting utan känsla eller klang ,talet har en ton och en känsla som förmedlas direkt till den som hör och lyssnar .
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 01:01)  Jag är aldrig arg Anma !om jag blir arg då har jag blivit regält provoserad .Men jag hade ju fått PM så det fungerar väl som det ska  Tråkigt att man blir uppfattad som arg !det är det minsta jag är faktiskt .Men när man skriver här är det ju ingen som hör ens tonfall eller hur ! text är ett dött ting utan känsla eller klang ,talet har en ton och en känsla som förmedlas direkt till den som hör och lyssnar . Du skriver ju i argtråden. Har du glömt det? :-D
Aqvakul
29-10-2012, 01:06
Jag tycker det är nyttigt med respons utifrån. Det är väl ganska sällan man har full koll själv på hur man uppfattas. Kan man ta till sig av andras synpunkrem undviker man många missförstånd på vägen,,,,
Ja det gör jag ju  men arg är jag inte alls !måste man vara arg i den här tråden da
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 01:07)  Ja det gör jag ju  men arg är jag inte alls !måste man vara arg i den här tråden da  Man ska väl berätta vad som gjort en arg idag. Själv skulle jag kunna berätta vad som gjort mig uppgiven men jag orkar inte. Ska sova istället.  CITAT (Aqvakul @ 29-10-2012, 01:06)  Jag tycker det är nyttigt med respons utifrån. Det är väl ganska sällan man har full koll själv på hur man uppfattas. Kan man ta till sig av andras synpunkrem undviker man många missförstånd på vägen,,,, Men det är inte meningen att alla trådar i princip ska mynna i klagomål på andra medlemmar. Respos är en sak, men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons. Det har gjort mig lie arg då och då, faktiskt. Dettakan man diskutera i evigheter, men nu ska jag sova.
Aqvakul
29-10-2012, 01:40
CITAT (Anma @ 29-10-2012, 01:14)  Men det är inte meningen att alla trådar i princip ska mynna i klagomål på andra medlemmar. Respos är en sak, men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons. Det har gjort mig lie arg då och då, faktiskt. Dettakan man diskutera i evigheter, men nu ska jag sova. Gnäll och klagomål ska väl helst undvikas. Samtidigt känner jag att en attityd att möta respons/kritik som att det är helt ointressant eftersom jag vet hur jag är, inte heller är särskilt fruktbar. Om många tycker att jag låter arg eller sur, men min avsikt inte är denna, är det väl mer konstruktivt att anpassa mitt uttryck än att låtsas som det regnar.
Anki på Öland
29-10-2012, 09:03
CITAT (Anma @ 29-10-2012, 01:14)  ..............men på sistone har det mest vart gnäll och klagan istälet för respons....... Det tror jag blivit för att förr om man "klagade" på ett inlägg blev det allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade.Nu när man tar upp något kan man få just respons från er moderatorer och det kan bli en normal diskussion om regler, övertramp och vanligt forumhyfs.
CITAT (Anki på Öland @ 29-10-2012, 09:03)  Det tror jag blivit för att förr om man "klagade" på ett inlägg blev det allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade.Nu när man tar upp något kan man få just respons från er moderatorer och det kan bli en normal diskussion om regler, övertramp och vanligt forumhyfs. Ja, det är just det där jag menar. Allmänt tjafs från alla, hälften klagade på inlägget och andra halvan klagade på dom som klagade. När jag nu fått förtroendet att moderera här så kommer det där vara en av mina prioriterade uppgifter att stävja. Men vi moderatorer kommer säkert också att drabbas av barnsjukdomar som ni kommer att bli arg över (med tanke på trådens egentliga ämne...)
Både arg och besviken här idag. Jag har en bekant som redan när vår äldsta hund var valp bokade en valp från första kullen, vi parade hunden efter mycket tjat om valp från henne och när valparna väl var leveransklara så backade hon ur för att hennes man sa nej, han ville ha en stor hund och ingen dvärghund. Nu har samma person tjatat hela sommaren om valpar och frågat flera gånger i veckan om inte tiken löpt än, jag hade hellre velat para på ett vårlöp då det är lättare att få valpar sålda under semestertider men hon har varit så på om parning så det var hon som hittade hanen som jag nu parat tiken med. Jag har betalat flera tusen i språngavgift och nu gick hon och köpte en mopsvalp istället. Arg? minst sagt. Besviken? Ja, otroligt mycket :-( Vad har man lärt sig av detta då? Jo, att gör inget för andras skull om du inte känner att det är helt rätt.
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:05)  Det som gjorde mig arg i dag var att läsa en del dumma inlägg här,som tex att man ska vara arg otrevlig och ilsk här och provosera andra !  Konstigt att en del människor kan lever på sånt ? Sorry Motti, men var och i vilken mening skrev jag, att jag skulle vara otrevlig på forumet?
mamamaggan
02-11-2012, 02:36
Vända kappan efter vinden personer gör mig arg , inte bara i dag utan varje dag .
När man träffar på och pratar med en person som är som en ål , hal och svår att " få tag i " , och hela tiden hycklar och inte står för något eget , det gör mig arg. Som ena stunden fullkomligt älskar XXX men i nästa sekund , när någon annan sagt att den älskar YYY , ändrar sig med " jo det förstås YYY tycker jag egentligen bättre om " .
Eller ska man kanske tycka synd om någon som beter sig så ? Som inte törs vara sig själv av någon anledning.
ÖVerhuvudtaget personer man inte kan lita på gör mig arg , fast de först nämnda förstår man ju att man inte kan lita på .
Gör ett tillägg , för tydligen är jag riktigt arg nu.
Är också arg på personer som dömer en hel "grupp " för något som en enskild individ , som kan sägas tillhöra " gruppen " , gjort sig skyldig till. T ex att en rödhårig person har kört rattonykter och då är det helt plötsligt så att alla rödhåriga kör med sprit i kroppen . Det förstår ni väl eller det säger sig väl självt blir argumenten för att det är så .
Så är jag arg för en annan persons räkning , en mattläggare. Vi valde " korkmatta " till köket i sommarstugan förra veckan. I dag åkte vi dit för att kolla lite och får se någon som gjort ett väldigt bra jobb , men det var fel matta !!!!
Efter kontakt med mattläggaren , en kille som har eget enmansföretag och med familj att försörja , har det retts ut så till vida att det företag han beställt mattan ifrån tagit på sig att de har skickat fel matta .
Nu hoppas jag att det reder ut sig till mattläggarens stora fördel .
Himmla lång tråd Mammamaggan och lite för mycket att läsa !men jag förstår vad du vill säga  håller med dig i mycket .men vem fan har sakt att det ska vara lätt att leva ?alla drabbas vi av besvikelser vänner som vänder en ryggen när man som mest behöver dom ,vänner som man alltid trodde skulle vara där för en och blabla bla ! Ja det är väl bara att gilla läget !med åren har jag upptäckt att jag gärna lever med mig själv för att slippa ta all skit och all besvikelser .Låg här förra Veckan i en djävulsk värk i nacken !vem fan brydde sig ?ingen fanns när jag behövde det .Livets hårda skola .
skånepåg
03-11-2012, 01:34
Hmm arg, mjo lite, tjockisen ovanför som springer runt som en skenande elefant och bankar i golv och väggar minst 100ggr dag och natt och med allt han hittar och dörrar och skåp dygnet runt men tog han i trappan för några några veckor sen och sa att detta är sista varningen, att ta bort namnet på brevinkastet för tro att vaktbolag och andra inte kan lokalisera och försöka verka oskyldig i massa år när man försökt ringa på och och prata till slut sparka nästan sönder dörren Lite sur är han nog för att inte få spela musik hela dagarna så mina rutor vibrerar så försöker nog ge igen, det är ingen normal människa som skulle bosatt sig i flerfamiljshus En hel del grannar har klagat på han och till föreningen och styrelsen och jag som bor rakt under, jäkla pack Bankar du så bankar jag, kan jag få sova nu snälla
Piccante
03-11-2012, 01:44
r
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-11-2012, 07:17
Skånepåg gör inte styrelsen något?
Vi bor ju i ett 6 våningshus och ett som är väldigt lyhörd. Då kan det bli problem med.
skånepåg
03-11-2012, 10:22
De har gjort vad de kan, finns inte så mycket mer man kan göra, han är nog bara en varning ifrån att bli direkt avhyst
kostandinos54
04-11-2012, 00:42
Situationen i Grekland gör mig oerhört upprörd. Här har vi greker uppfunnit matten, filosofin, kemin, vetenskapen,utvecklat 90% av alla oppfinningar någonsin. Helt enkelt vi som utvecklat världen och för detta får vi bara skit. Alla jordens länder borde istället skicka pengar till Grekalnd som tack, greker borde bo och leva gratis i sverige efter allt vi bidragit med!
sqrulan
04-11-2012, 02:16
 Just nu så är jag så djävla förbannad, besviken å arg så jag bry mej inte om allt läggs ner! Mina satans djävla idioter som beslutsfattare lägge r ner min arbetsplats!  jag vill bara svära!!!! Satans idioterfrån helveteska djävulen!!!  ahhh hhhhrg!!!!!! Dra åt Helvete hela djävla värden!!!!!!!!! Tack!!!
Oj !det var starka ord Sqrulan ; men jag förstår dig helt plötsligt sitter man där och vet inte ett skit vad det blir av en .Snyggt svurit
mamamaggan
04-11-2012, 02:31
Så i stället för att Grekland ska få lån så ska grekerna flytta hit ? Kanske inte så dum idé , då kan vi flytta till Grekland utan att behöva bry oss om den dåliga ekonomin och slippa mörkret här hemma i Sverige.
När byter vi plats , kostandinos54 ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|