|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
*Stintan*
29-04-2013, 10:16
felpostat....
CITAT (Berith @ 29-04-2013, 11:07)  Jag fattar inte hur ni orkar hålla på att vara griniga hela tiden. Vaknar ni på fel sida eller hur sjutton blir ni såna?? Kan ni inte försöka ta fram trevliga sidor hos er, eller har ni gett upp sånt?
Jag tycker så synd om er, detta gnället måste ju gnaga sönder er inifrån.... Undrar hur glad och positiv du är/blir när dina trådar blir helt söndrade av personer som vet allt mycket bättre än dej, eller när det du skriver bara svammlas bort utan mening eller syfte. Det kanske är helt OK för dej, men problemet är att ingen orkar läsa eller skriva när det är ett fåtal personer som helt tar över din tråd. När det allt som oftast påpekas att någon vet bättre därför att man har varit med så mycket längre, är si eller så gammal, har minsann erfarenhet som är så mycket bättre än någon annan, oavsett ämnet. ... eller flummar iväg till en andevärld som ingen ser, vet, eller känner till... Som sagt, dags att hoppa av Odla igen.
CITAT (Monaxe @ 29-04-2013, 11:30)  Undrar hur glad och positiv du är/blir när dina trådar blir helt söndrade av personer som vet allt mycket bättre än dej, eller när det du skriver bara svammlas bort utan mening eller syfte. Det kanske är helt OK för dej, men problemet är att ingen orkar läsa eller skriva när det är ett fåtal personer som helt tar över din tråd. När det allt som oftast påpekas att någon vet bättre därför att man har varit med så mycket längre, är si eller så gammal, har minsann erfarenhet som är så mycket bättre än någon annan, oavsett ämnet. ... eller flummar iväg till en andevärld som ingen ser, vet, eller känner till...
Som sagt, dags att hoppa av Odla igen. Ursäkta men jag måste helt enkelt ha missuppfattat den här tråden, eller syftet med den. När den skapades var det väl meningen att alla medlemmar skulle få skriva här om vad dom är arga på? Om nån skriver varför h*n är arg kan väl inte det räknas som att den personen "söndrar" tråden?
CITAT (Berith @ 29-04-2013, 11:33)  Ursäkta men jag måste helt enkelt ha missuppfattat den här tråden, eller syftet med den. När den skapades var det väl meningen att alla medlemmar skulle få skriva här om vad dom är arga på? Om nån skriver varför h*n är arg kan väl inte det räknas som att den personen "söndrar" tråden? Nej, självklart inte....speciellt inte när samma mantra hela tiden repeteras, oavsett i vilken tråd man skriver. Det är helt ok. Förresten är detta ju argtråden, så jag får väl vara hur arg jag vill, på vad jag vill, eller?
CITAT (Monaxe @ 29-04-2013, 11:37)  Nej, självklart inte....speciellt inte när samma mantra hela tiden repeteras, oavsett i vilken tråd man skriver. Det är helt ok.
Förresten är detta ju argtråden, så jag får väl vara hur arg jag vill, på vad jag vill, eller? Ja visst är detta argtråden och du får vara hur arg du vill och på vad du vill. Synd bara att det blir på dina med-medlemmar här. Alla är ju här på lika villkor eller hur? Som sagt.... synd att du blir arg på andra här. Jag startade en tråd idag - varför vi finns här på Odla - för jag är lite nyfiken på varför så många finns här när det tydligen bara är skit numera.
Anki på Öland
29-04-2013, 10:49
CITAT (pejori @ 29-04-2013, 11:15)  Som sagt kanske dags att hoppa i "livbåten nu."  CITAT (Monaxe @ 29-04-2013, 11:30)  ...........Som sagt, dags att hoppa av Odla igen. Fast det gör ju inte småprat trevligare - dags att "ta tillbaka" småprat istället genom att inte ramla i samma fälla igen och igen....
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2013, 11:49)  Fast det gör ju inte småprat trevligare - dags att "ta tillbaka" småprat istället genom att inte ramla i samma fälla igen och igen.... Antingen det, eller så följs reglerna och OT inlägg raderas mer än idag.... Det är hopplöst när det finns folk som enbart skriver för att knäppa folk som försöker, på näsan.. Då kan dom ju bidra med mer än sitt jävla etter hela tiden!!!!! Börjar bli riktigt arg nu.
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2013, 11:49)  Fast det gör ju inte småprat trevligare - dags att "ta tillbaka" småprat istället genom att inte ramla i samma fälla igen och igen....
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2013, 11:49)  Fast det gör ju inte småprat trevligare - dags att "ta tillbaka" småprat istället genom att inte ramla i samma fälla igen och igen.... Det låter bra!  Fram med en glad och positiv Anki på Öland!
Ugglemormor
29-04-2013, 12:03
Jahaa, nå mina damer som känner mitt innersta själ så väl att jag inte ens behöver tala om det....... ni kanske var på kurs också och lärde er telepatik? ...... vem vet...var ni i den gruppen som fick hålla till i det avlagda stallet???? i så fall förstår jag.... Detta är en argtråd, men det får man inte vara, det är den svenska jäkla "du är inte något"-stilen som härjar för fullt här. Det är tyvärr mot regelverket det ni har skrivit om mig, vet det!!!! Tyvärr äger jag inte den egenskapen pga att för mig är alla lika värda, trots sina åsikter och om jag bemöter ilska/ondska ---- vet jag hur jag vänder den tillbaka till avsändaren, den går inte in i mig alls.
 ....visserligen är det här en argtråd, men vem har sagt att det är en tjafstråd också???
Ugglemormor
29-04-2013, 12:33
cacki,
Jo därför att man blir ARG på meningslöst gnäll och personangrepp.......
Jag är lite arg på att jag blivit sjuk med feber,huvudvärk och orkeslöshet.
*Stintan*
29-04-2013, 13:16
CITAT (silos @ 29-04-2013, 14:03)  Jag är lite arg på att jag blivit sjuk med feber,huvudvärk och orkeslöshet. Ja sånt kan man bli arg på. Krya på dig Silos!
Ugglemormor
29-04-2013, 14:21
CITAT (silos @ 29-04-2013, 14:03)  Jag är lite arg på att jag blivit sjuk med feber,huvudvärk och orkeslöshet. Krya på dig vännen min......  och tack för PM, Det är nog något som går lite vardans ---- hosta och allm. krasslighet och då kan man kanske få bli åtminstone lite ARGGGGRRRGGGG......... om det nu inte stör de "osynliga regler"...... Jag är även ARGGGGGRRR att den provisonska tanden ramlade ur käften igår och måste dit igen för att de ska göra en ny tand ....... men faasen ... kommer inte att betala ytterligar 5 000 till för det, när det uppenbart är deras fel.....
Idag är jag arg. Mest arg är jag, för att jag inte vet varför jag är så arg på allt och alla.
Aqvakul
03-05-2013, 14:36
Sitter och funderar på om jag är arg idag. Näe, tror inte det. Mest lite trött (sov dåligt) och stressad (mycket som behöver göras på en kort tid)... och lite sur på mig själv för att jag sätter mig här i st f att börja planera maten, städa, diska eller annat lockande hushållsarbete. Ska fundera lite till, dagen är jui nte slut än så än finns det tid att bli arg!
Ugglemormor
03-05-2013, 16:39
Det räcker att vara arg under en kvart per dag, så blir det bra.....
Som den profersson sade till mig en gång i tiden att ett mord i tankarna per dag håller psykvården borta...
Skriver detta idag men det var igår jag var ARG. Blir faktiskt arg varje gång jag upplever det. Varför kan inte bilister använda blinkers??? Vi har så många rondeller numera och man SKALL blinka när man kör ut ur en rondell. Gör folk det? Nej. Där får man snällt stå och vänta på att få köra in och så kör den j****n ut ur rondellen UTAN ATT BLINKA och tala om att h*n tänker svänga av. Jag kunde ha kört in i rondellen direkt om uslingen hade blinkat! Jo, det är så att när jag sätter mig bakom ratten växer de små hornen ut och då är ilskan nära. Den minskas inte precis av rondell-eländet!
CITAT (Bee @ 04-05-2013, 11:19)  Skriver detta idag men det var igår jag var ARG. Blir faktiskt arg varje gång jag upplever det. Varför kan inte bilister använda blinkers??? Vi har så många rondeller numera och man SKALL blinka när man kör ut ur en rondell. Gör folk det? Nej. Där får man snällt stå och vänta på att få köra in och så kör den j****n ut ur rondellen UTAN ATT BLINKA och tala om att h*n tänker svänga av. Jag kunde ha kört in i rondellen direkt om uslingen hade blinkat! Jo, det är så att när jag sätter mig bakom ratten växer de små hornen ut och då är ilskan nära. Den minskas inte precis av rondell-eländet! Lugn, denna information är under spridning på FB och det når ju många så snart blir det bättre ska du se...
Ugglemormor
04-05-2013, 12:02
Oj, något jag missat! men rätt i sakfråga
CITAT (Bee @ 04-05-2013, 11:19)  Skriver detta idag men det var igår jag var ARG. Blir faktiskt arg varje gång jag upplever det. Varför kan inte bilister använda blinkers??? Vi har så många rondeller numera och man SKALL blinka när man kör ut ur en rondell. Gör folk det? Nej. Där får man snällt stå och vänta på att få köra in och så kör den j****n ut ur rondellen UTAN ATT BLINKA och tala om att h*n tänker svänga av. Jag kunde ha kört in i rondellen direkt om uslingen hade blinkat! Jo, det är så att när jag sätter mig bakom ratten växer de små hornen ut och då är ilskan nära. Den minskas inte precis av rondell-eländet! Håller fullständigt med! Och jag blev arg igår (och alla andra dagar!) på de bilister och bussförare som man stannar helt för vid en avsmalning och låter dem åka före. Jag tycker att hyfset är att man tacka för att jag stannade och lät dem åka före mig eller underlättade för dem. Men nähäpp... ohyfsat! Vi bor utmed en smal väg med tung trafik och vid skolan är det många avsmalnanden där bara ett fordon ska kunna passera i taget så jag har många tillfällen att hetsa upp mig på...
Ugglemormor
04-05-2013, 14:10
Jag mår gott, hittar inget att bli arg av ....... Brukar inte heller bli arg på bildrumlarna när jag själv kör, helt onödigt trots allt att slita på sinv energi när man inte kan göra något åt det.......mer än försöka hålla sig undan det värsta.....
CITAT (Cacki @ 04-05-2013, 11:23)  Lugn, denna information är under spridning på FB och det når ju många så snart blir det bättre ska du se...  Tro det eller ej men jag hittade faktiskt en spak i bilen som jag aldrig sett eller rört tidigare. Ändå har jag haft bilen en bra tag. När jag tryckte på den så höjde sig sätet. Sicka moderniteter det finns.
CITAT (gnon49 @ 04-05-2013, 17:23)  Tro det eller ej men jag hittade faktiskt en spak i bilen som jag aldrig sett eller rört tidigare. Ändå har jag haft bilen en bra tag. När jag tryckte på den så höjde sig sätet. Sicka moderniteter det finns. Grattis! Du har just hittat katapultspaken som du ska rycka i om du märker att det plötsligt står en älg mitt på vägen...å´ det är minsann inget att bli arg för!
Ugglemormor
04-05-2013, 17:24
Jag väntar på min bil, men ser ju ut som flygplanscokpit med massor av knappar, spakar och det vete faasen, så man får väl undersöka den bättre ...... Men det vete katten om jag släpper ratten o låter den parkera själv...... Sickna moderniteter det finns, men hoppas att folk har vett att lära sin bil innan de ger sig i trafiken...Urk!
Nu är jag riktigt arg på mig själv och det är för att jag besöker småprat där det rensas trådar och det är ju såå trist såå!!!
CITAT (silos @ 07-05-2013, 15:39)  Nu är jag riktigt arg på mig själv och det är för att jag besöker småprat där det rensas trådar och det är ju såå trist såå!!!  Småpratar man i rätt tråd då, så rensas inget!!!
CITAT (pejori @ 07-05-2013, 16:48)  Småpratar man i rätt tråd då, så rensas inget!!!  Skall försöka komma ihåg det!
Blev arg och sur idag för jag har börjat plocka ned alla fönster på vår inglasade altan för underhåll. Jahaja... en ruta sprack! Och jag som gav bort de gamla rutorna till pappa och de han inte ville ha åkte vi och slängde i höstas... Fan också! Så nu måste jag hitta en ruta att sätta in. Kollade lite på Blocket men nä...
Jubbe063
12-05-2013, 12:09
Inte arg, bara uppgiven över att vara så livegen.
Jag är JÄTTELEDSENför att Ugglemormor inte är längre här!
Rebecca
12-05-2013, 12:29
CITAT (silos @ 12-05-2013, 13:21)  Jag är JÄTTELEDSENför att Ugglemormor inte är längre här!  Kan ni inte ha kontakt på annat sätt då? Jag är superirriterad på den idiot som köpte saker av mig på Blocket igår och som hävdar att jag lurade henne och som tjatade om polis och grejer. Se till att ha med pengar för allt som man tänkt köpa istället för att försöka få saker gratis!
*Stintan*
12-05-2013, 14:45
CITAT (silos @ 12-05-2013, 13:21)  Jag är JÄTTELEDSENför att Ugglemormor inte är längre här!  Ni kan ju snacka med varandra på facebook eller maila. Jag är arg på min granne som springer ut och in och slår i dörrar och står i trapphuset och gapar med kompisar.
Rebecca och Stintan,jag har kontakt med Ugglis,men jag saknar hennes skriverier här väldigt mycket! Och det finns flera andra som saknar Ugglis och undrar vad som har hänt!
Jag blir ju arg för att vi inget får veta om hennes försvinnande! En liten notis kunde väl moderatorer eller forumvärld skriva varför medlemmar blir utstängda,det ycker jag!
CITAT (silos @ 12-05-2013, 16:20)  Rebecca och Stintan,jag har kontakt med Ugglis,men jag saknar hennes skriverier här väldigt mycket! Och det finns flera andra som saknar Ugglis och undrar vad som har hänt!
Jag blir ju arg för att vi inget får veta om hennes försvinnande! En liten notis kunde väl moderatorer eller forumvärld skriva varför medlemmar blir utstängda,det ycker jag! Håller inte med dig. Det angår inte oss medlemmar varför någon blir avstängd och har du kontakt med Ugglis kan hon berätta det för dig.
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-05-2013, 06:13
Jag tycker inte heller att man skall skriva i forumet varför någon blir avstängd.
Säger som andra, fråga ugglis varför.
CITAT (pejori @ 13-05-2013, 00:43)  Håller inte med dig. Det angår inte oss medlemmar varför någon blir avstängd och har du kontakt med Ugglis kan hon berätta det för dig. Oj oj,nu skrev jag fortare än jag tänkte efter! Ugglis har frågat men tyvärr inte fått något svar! Och sådant gör mig ju arg! CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-05-2013, 07:13)  Jag tycker inte heller att man skall skriva i forumet varför någon blir avstängd.
Säger som andra, fråga ugglis varför. Sant som du skriver det!
Nu är jag faktiskt arg/sur/upprörd igen! Fick brev från UC idag. Man har tagit kreditupplysning på mig för att jag reggade mig på Västtrafik för att kunna köpa sms-biljett! Kreditupplysning för en sms-biljett som kostar dryga tjugan! Nu går skam på torra land! Usch och fy!
Och hur skall de stackare som har betalningsanmärkningar åka buss om dom inte blir nådigt beviljade? Fy en sån dålig stil! Skärpning, Västtrafik!!
Förresten, ni som bor i Stockholmsområdet och har reggat er på Wy Wallet för era sms-biljetter - tog de kreditupplysning på er då?
CITAT (Bee @ 13-05-2013, 16:11)  Nu är jag faktiskt arg/sur/upprörd igen! Fick brev från UC idag. Man har tagit kreditupplysning på mig för att jag reggade mig på Västtrafik för att kunna köpa sms-biljett! Kreditupplysning för en sms-biljett som kostar dryga tjugan! Nu går skam på torra land! Usch och fy!
Och hur skall de stackare som har betalningsanmärkningar åka buss om dom inte blir nådigt beviljade? Fy en sån dålig stil! Skärpning, Västtrafik!!
Förresten, ni som bor i Stockholmsområdet och har reggat er på Wy Wallet för era sms-biljetter - tog de kreditupplysning på er då? Här i Göteborg tog dom KU när jag reggade mig på WW...
Rebecca
13-05-2013, 17:40
CITAT (Bee @ 13-05-2013, 16:11)  Nu är jag faktiskt arg/sur/upprörd igen! Fick brev från UC idag. Man har tagit kreditupplysning på mig för att jag reggade mig på Västtrafik för att kunna köpa sms-biljett! Kreditupplysning för en sms-biljett som kostar dryga tjugan! Nu går skam på torra land! Usch och fy!
Förresten, ni som bor i Stockholmsområdet och har reggat er på Wy Wallet för era sms-biljetter - tog de kreditupplysning på er då? Det var konstigt, ingen kreditupplysning har tagits på mig när jag reggade mig.
Idag är jag arg för att tvättmaskinen har gått sönder - igen! Den lägger av när det är dags att pumpa ut vattnet, något går fel där och för att öppna luckan så måste man manuellt tömma ut allt vattnet.
Har en massa skitiga kläder och löser det akuta behovet genom att tvätta så långt det går i maskinen och sedan skölja rent i duschen... Suck! Tuuuungt arbete och inte alls vad jag behöver just nu, känner jag.
Så nu ska man åter ta beslut om att laga eller köpa nytt.
CITAT (Peztis @ 14-05-2013, 18:34)  Idag är jag arg för att tvättmaskinen har gått sönder - igen! Den lägger av när det är dags att pumpa ut vattnet, något går fel där och för att öppna luckan så måste man manuellt tömma ut allt vattnet.
Har en massa skitiga kläder och löser det akuta behovet genom att tvätta så långt det går i maskinen och sedan skölja rent i duschen... Suck! Tuuuungt arbete och inte alls vad jag behöver just nu, känner jag.
Så nu ska man åter ta beslut om att laga eller köpa nytt. Låter som du antingen har ett veck på slangen eller skit i pumpen.
Har inte veckat slangen och pumphuset rensat, inget skräp. Tror pumpen är trasig...
CITAT (Peztis @ 14-05-2013, 20:07)  Har inte veckat slangen och pumphuset rensat, inget skräp. Tror pumpen är trasig... Då blir det inte lika billigt nä..
malcolm
15-05-2013, 06:13
Jag är arg på en av de manliga sjuksköterskorna från hemsjukvården som klampar in utan att ta på sig skoskydd först, igår när det regnade knallade han rakt in i vardagsrummet med blöta skor tex.
Eva i Skåne
15-05-2013, 10:01
Dålig stil Malcolm
malcolm
15-05-2013, 13:19
Undrar om han gör så hemma också...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|