|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Ugglemormor
03-12-2012, 13:44
En familj som ligger nära oss, ringde o talade om att deras barn o barnbarn blivit hotade av en taliban som blivit anmäld till soc. pga misshandel av sina barn o frun. Nu ska fanskapet skjuta oss andra som hämnd att han blev av med sin familj. Hans Gud följer med honom under hämndresan, har han sagt!
Det kommer att ha vapen till hands om han försäker sig in hit och vi skjuter innan vi frågar...... Det vore bra om det fanns samma lag här som i USA att man får skjuta den som inkräktar ens bostad, men maken är ju prickskytt och jag lär mig så en taliban mindre blir det om han försöker sig på oss.
Bra att fått veta att han nu går runt o letar upp alla i familjen + vänner och den lama polisen gör inget, som vanligt. En av de hotade fick ett hjärttattack i morse av rädsla o ligger på hjärtintensiven..... vad ska detta sluta!
Säger bara att ut med packet med örona först ur landet! Man borde få vara ifred i sitt hem, men den tiden verkar snart vara förbi ........
skånepåg
03-12-2012, 14:07
När man ser sanningen i vitögat så uppfattar man verkligheten lite annorlunda
OT raderat. Rasistiska uttalanden inte tillåtna i forumet.
/mod
Adventsljusstaken slocknade för mig. Vad sur jag blev. Ok, den har lyst i 30 år, men ändå. Kunde den inte lyst i ytterligare 30 år så slapp jag ju köpa extraljus i detta livet.
OT raderat IGEN.
Det är inte tillåtet att diskutera moderatorernas arbete i trådarna.
Ugglemormor, då du stängt av din PM funktion måste jag skriva detta här. Du får börja tänka på vad du skriver, du är väldigt nära en varning nu!
Detta meddelande får inte diskuteras här. Alla inlägg som kan tolkas som det kommer att raderas utan förklarning.
/Moderator
CITAT (gnon49 @ 03-12-2012, 19:00)  Adventsljusstaken slocknade för mig. Vad sur jag blev. Ok, den har lyst i 30 år, men ändå. Kunde den inte lyst i ytterligare 30 år så slapp jag ju köpa extraljus i detta livet. Mina ljusslingor var inte mer än ett par år gamla men alla var döda i år. Nu har jag köpt en ny slinga. Förhoppningsvis håller den minst 30 år.
Ugglemormor
03-12-2012, 20:08
Herkules,
Man får inte tala om att vi o en annan familj är mordhotade av en (?) som blivit av sina barn han misshandlat och även frun o de har nu skyddat boende. Mannen i fråga hotar skjuta oss, polisen gör inget förrän han gör något. Han är dock känd våldsman inom polisen o farlig o fri fot. Här levs det i rädsla ----- mannen följer sin guds befallning ...... Så enkelt är det. ..... men inget mer om det när det inte passar känsliga forumister vad som händer i den riktiga världen ......
Inget man önskar ska hända, men fakta talar sitt klara språk.
Eva i Skåne
03-12-2012, 20:14
CITAT (Anma @ 03-12-2012, 19:47)  Mina ljusslingor var inte mer än ett par år gamla men alla var döda i år. Nu har jag köpt en ny slinga. Förhoppningsvis håller den minst 30 år.  En sann optimist har talat Att den håller denna julen känns mer realistiskt
Ja något julpynt att tala om har jag inte, men min gamla adventsljusstake och en tomte snidad i trä av en bekant vill jag gärna ha framme. Inte för att det är julsaker utan för att det är minnessaker. Lite OT.
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-12-2012, 21:12
skrev i fel tråd
Är arg på ICA idag. Köpte deras kycklingfileer och fixade middag. Senigare fåglar/fileer får man leta efter. Näst intill oätliga.
ryss_борис
04-12-2012, 22:29
Flertalet av malarmasters inlägg i politiktråden.
malcolm
04-12-2012, 22:40
Jag blir arg på sådana som vill sabotera Positiva tråden om Japan och deras flickpop.
Ugglemormor
07-12-2012, 17:11
Jag blev arg när pappren efter mors frånfälle kom idag..... vill inte ha med dom att göra och tänker inte fylla i några uppgifter som de själva kan fixa och arvet ska fara åt helskota, vill inte ha hennes blodspengar ..... Har inte heller säker hur mycket det blev, men hörde om att ca. hundra tusen till var och en...... Ska inte ta emot dem, så är det bara .........
skånepåg
07-12-2012, 17:26
Du överlevde Ugglis Du kan skänka det till en behövande som tar emot alla allmosor vid tillfället istället, like me
Blev arg idag för att bilen som jag körde in i trottoarkanten för precis en vecka sedan idag, den står fortfarande på verkstaden och de har inte ens TITTAT PÅ BILEN!
Orsaken är kylan så att hela verkstaden frusit sönder - säger de.
Ugglemormor
07-12-2012, 17:38
Japp, det tycker jag. Hon manade oss alltid att komma med pengar till henne när hennes pension inte räckte till och sen umgicks hon med alkissar i parken och tyckte att vi skulle hjälpa dem...... Hade jag vetat att hon själv satt på en halv mille och gav inget till supargänget, den snålissen hade jag skakat om henne ordentligt. Särskilt mot mig var hon rent av elak .... ville att jag skulle dela av till syskon och till henne och jag har under årens lopp köpt det mesta åt henne, en del dyra varor, vilka hon sedan sålde ..........
Aqvakul
07-12-2012, 17:39
CITAT (Ugglemormor @ 07-12-2012, 17:11)  Jag blev arg när pappren efter mors frånfälle kom idag..... vill inte ha med dom att göra och tänker inte fylla i några uppgifter som de själva kan fixa och arvet ska fara åt helskota, vill inte ha hennes blodspengar ..... Har inte heller säker hur mycket det blev, men hörde om att ca. hundra tusen till var och en...... Ska inte ta emot dem, så är det bara .........  Ett typiskt "i-landsproblem"... Vill man inte ta emot ett arv så är det bara att avstå... Var det inte du som "fixade" allt efter hennes död... För många här på forumet hade nog 100.000 betytt mycket och inget som man lätt kunnat avstå ifrån... Men, men... Skänk dem till Skånepågen, han hade haft mycket glädje av dem...
CITAT (Aqvakul @ 07-12-2012, 17:39)  Ett typiskt "i-landsproblem"...
Vill man inte ta emot ett arv så är det bara att avstå... Var det inte du som "fixade" allt efter hennes död...
För många här på forumet hade nog 100.000 betytt mycket och inget som man lätt kunnat avstå ifrån... Men, men...
Skänk dem till Skånepågen, han hade haft mycket glädje av dem... Så här i juletid är det väl väldigt uppskattat med ekonomisk hjälp för väldigt många. Finns gamla, ensamna sjuka osv som skulle överlyckliga för några extra kronor att köpa lite julmat för. Känns lite kasst att gnälla över att man får pengar som man inte vill ha tycker jag. Följ julens budskap istället, ge bort pengarna till någon/några som uppskattar det mer än vad du tycks göra. Gillar Karl-Bertil Jonssons jul väldigt mycket.
CITAT (Monaxe @ 07-12-2012, 17:50)  Så här i juletid är det väl väldigt uppskattat med ekonomisk hjälp för väldigt många. Finns gamla, ensamna sjuka osv som skulle överlyckliga för några extra kronor att köpa lite julmat för. Känns lite kasst att gnälla över att man får pengar som man inte vill ha tycker jag. Följ julens budskap istället, ge bort pengarna till någon/några som uppskattar det mer än vad du tycks göra. Gillar Karl-Bertil Jonssons jul väldigt mycket. Då skulle pengarna bli till glädje till slut iallafall!
Lite pengar är inte fel men hälsan är viktigare. Och den kan ju inga pengar i världen kompensera för. Pengar gör ju ingen nytta och har inget värde förrän man spenderar dom. Väntar man för länge o blir sjuk är det bara arvingarna som uppskattar det. Hej o hå.
Aqvakul
07-12-2012, 19:48
CITAT (gnon49 @ 07-12-2012, 18:12)  Lite pengar är inte fel men hälsan är viktigare. Och den kan ju inga pengar i världen kompensera för. Pengar gör ju ingen nytta och har inget värde förrän man spenderar dom. Väntar man för länge o blir sjuk är det bara arvingarna som uppskattar det. Hej o hå. Hellre rik och frisk än fattig och sjuk...
CITAT (Aqvakul @ 07-12-2012, 19:48)  Hellre rik och frisk än fattig och sjuk...  Där satt den.
CITAT (Aqvakul @ 07-12-2012, 19:48)  Hellre rik och frisk än fattig och sjuk...  Yes, hellre rik, frisk och vacker än fattig, sjuk och ful! Gita
Ugglemormor
08-12-2012, 15:06
Japp, visst var det jag ensam som tog kontakt med berörda ställen att hon kom ner i jorden, men det har jag inte gjort pga pengar, utan att resten "försvann" ur syne åt alla håll o kanter och någon hade ju tvungen att se till det sista.........sätta punkt till dt hela. En ren anständig handling och att inte falla ner till de andras nivå....
Det som gör mig arg är det eviga tiggandet om pengar/saker/ föremål/möbler osv all elektroniken hon skulle ha och ingen av de andra brydde sig, väntade bara på resultat, ifall även de skulle få något..... fick lite mail fr. ena syrran om vissa närkesväskor och de nyaste parfymerna som hon såååååå gärna ville ha för hennes soss. bidrag räckte inte till den lyxen hon ville ha ....... Om någon var ett "offer", så var det vår mor som levde i sådan "fattigdom" och blev arg när jag inte servade hennes polare med sprit när törsten blev större än pengarna räckte till. .... Mor tiggde av dem också!
När jag inte hann eller inte köpte det hon ville ha, då sprang hon till sin advokat o ändrade på sitt testamente, vilket hon visade meg varteviga gång hon hade gjort mig arvlös ---- tackar för det, sa jag, be inget mer från mig mera när jag inte är lika värd som syskonen .....be pengar fr. dem istället. Men enl. trditionen hörde det till den äldsta dotterns uppgift att se efter både föräldrar och syskon.....
Jäkla utpressning hela tiden! Inte undra på att ena syrran fixade med maken ett hus i Spanien och höll sig undan hela vintrarna pga sjukdom och för att slippa hjälpa henne ..... bra gjort av syrran, tycker jag, och råd har de själva .....
Jag har inte tagit emot pengarna, de finns på ett konto som boupptecknaren satte dom i tills vidare....men jag tänker inte dela ut dem till sådana som morssan umgicks med, alltså A-gänget som hon ville .... då kunde hon gjort ju det då hon levde, jag hade inte brytt mig o inte haft de beskymmer vilka syskonen flydde undan. Brorsan har konkat så det blev inte kvar något mer än lite mindre skulder, fick jag veta. ......
Skicka då pengarna till de organisationer som inte stödjer folk som hamnat snett i tillvaron utan till Världsnaturfonden, BRIS, Cancerfonden, Läkare utan gränser... Ge allt till en eller dela upp till flera.
Då kommer du känna att du inte har behövt befatta dig med dem och så kommer du känna dig nöjd med dig själv för att pengarna hamnar där de behövs.
Krångligare än så behöver det inte vara och du slipper älta över dessa pengars vara eller icke vara.
Ugglemormor
08-12-2012, 15:36
Det är just detta som vi har snackat om här hemma när jag känner motstånd och kommer inte gråta över de korvören ..... Ska kolla men kompissen om deras granne ska ner till Afrika snart, där kunde de komma till rätta händer. Grannen är gift med en svenska, men de åker ofta till hans hemby. ........
He, he -- morssan slängde ut fula tillmälen efter de enstaka invandrare, hon hatade dem ...... passande att dessa får hjälpen där nere .....
Snälla Ugglemor, sluta kalla 100.000:- för korvören. För de allra flesta är det en avsevärd summa och så här i juletid är det en förmögenhet.
Hade inte gett pengar till någon enskild person dock, de pengarna kommer inte fram där de ska utan hamnar i någons ficka. Vad du ska göra är att du köper pennor, skrivblock, myggnät osv och skickar med.
08-12-2012, 18:44
CITAT (Peztis @ 08-12-2012, 16:24)  Snälla Ugglemor, sluta kalla 100.000:- för korvören. För de allra flesta är det en avsevärd summa och så här i juletid är det en förmögenhet.
Hade inte gett pengar till någon enskild person dock, de pengarna kommer inte fram där de ska utan hamnar i någons ficka. Vad du ska göra är att du köper pennor, skrivblock, myggnät osv och skickar med. Peztis jag tro att alla vet vad man skall göra med pengarna man inte behöver..... Jag personligen gillar läkare utan gränser och även SOS barnbyer där barn får en bra uppväxt. Men först var morsan fattig sen lämnar hon ett stort arv....... ja ja allt är som vanligt Elisabeth
Jo, jag vet men jag blir lite arg och detta är ju argtråden!
08-12-2012, 19:24
CITAT (Peztis @ 08-12-2012, 19:01)  Jo, jag vet men jag blir lite arg och detta är ju argtråden!  har man rätt till här.....
*Stintan*
08-12-2012, 19:24
Vilka jäkla problem en del har.... att kalla 100 000 för korvören gör mig både ledsen och illamående.
Ugglemormor
08-12-2012, 20:00
OK, förstår och ursäkta för fel ord.
Jag hade inte ens en minsta aning om hur/när mor skaffade sig så mycket pengar, dock finns ett misstanke att när hon och far skilldes och gården såldes så gick inte allt rätt till. Pappa viste inte på den tiden vart han skrev sin namnteckning och just den finns i de papper och en del andra fanns uppklistrade i ett kuvert under en vanlig låda på en bänk hon hade ..... Jag känner igen namnet sen barndommen av personen som upprättade dessa papper. (suttit inne flera gånger)
Det jag är så arg att hon grundlurade och utnjyttjade min vilja att ge henne allt jag kunde. Trots den dåliga barndommen, ville jag hjälpa henne när hon grät i sin "fattigdom" o bad om hjälp och jag hade det gott ställt så jag ville inte att hon skulle lida nöd..........
Syrran fick inte sina märkesveskor ...... det brukar ju inte jag heller ha, en någon enstaka......
Då fattar ni att det känns inte bra, men inget att göra åt mera.
*Stintan*
08-12-2012, 20:55
Men varför måste du berätta allt det där för oss????
CITAT (Ugglemormor @ 08-12-2012, 20:00)  OK, förstår och ursäkta för fel ord.
Jag hade inte ens en minsta aning om hur/när mor skaffade sig så mycket pengar, dock finns ett misstanke att när hon och far skilldes och gården såldes så gick inte allt rätt till. Pappa viste inte på den tiden vart han skrev sin namnteckning och just den finns i de papper och en del andra fanns uppklistrade i ett kuvert under en vanlig låda på en bänk hon hade ..... Jag känner igen namnet sen barndommen av personen som upprättade dessa papper. (suttit inne flera gånger)
Det jag är så arg att hon grundlurade och utnjyttjade min vilja att ge henne allt jag kunde. Trots den dåliga barndommen, ville jag hjälpa henne när hon grät i sin "fattigdom" o bad om hjälp och jag hade det gott ställt så jag ville inte att hon skulle lida nöd..........
Syrran fick inte sina märkesveskor ...... det brukar ju inte jag heller ha, en någon enstaka......
Då fattar ni att det känns inte bra, men inget att göra åt mera. Tror ingen är särskilt intresserad av dina konstiga släktingar. Ett konstigt liv lever du, den saken är klar. Var dig själv istället.
Man kan låta bli att läsa det man tycker är jobbigt !ett sätt att inte bli arg .
CITAT (Motti @ 08-12-2012, 23:18)  Man kan låta bli att läsa det man tycker är jobbigt !ett sätt att inte bli arg . Aha, ...undviker du att läsa svaren på dina inlägg för att inte bli arg? Jag blir arg om folk inte håller sig någorlunda uppdaterade i tråden som de skriver i.
Om man retar sig så hemskt på någon här så kan man ju låta bli att läsa tråden så slipper man ju gå i taket för att inte alla tycker som "jag" .
CITAT (Monaxe @ 09-12-2012, 00:23)  Aha, ...undviker du att läsa svaren på dina inlägg för att inte bli arg? Jag blir arg om folk inte håller sig någorlunda uppdaterade i tråden som de skriver i. Ligger något i det. Blir så svårt att föra en dialog då...
Ugglemormor
09-12-2012, 05:45
Blev bara så arg när jag nu förstår hur naiv och lättlurad jag varit ------ däri skrev jag, men inget mer om det då...... Felet är inte mitt i alla fall, ville/vill hjälpa till när jag har möjlighet till det, är det fel`????????hade lite tankar åt det hållet att dela med mig, men vad fan får man om det?????? Göra som gubben säger, bränn skiten!------  Det löser sig under veckan utan att jag behöver irritera mig på den tanten mera i detta liv ........
caprifol
09-12-2012, 09:41
CITAT (Ugglemormor @ 09-12-2012, 05:45)  Blev bara så arg när jag nu förstår hur naiv och lättlurad jag varit ------ däri skrev jag, men inget mer om det då...... Felet är inte mitt i alla fall, ville/vill hjälpa till när jag har möjlighet till det, är det fel`????????hade lite tankar åt det hållet att dela med mig, men vad fan får man om det?????? Göra som gubben säger, bränn skiten!------  Det löser sig under veckan utan att jag behöver irritera mig på den tanten mera i detta liv ........ Nu blir jag också arg - dumt för antagligen provocerar du bara o vill ha ännu mer uppmärksamhet... Läskigt att inte heller gubben tänker vettigare! Vill du ha kontonummer till SOS Barnbyar i t ex Namibia?
Ugglemormor
09-12-2012, 10:24
Caprifol,
Japp, det kan du ge till mig.......numret till barnbyn .....
Gubben är så jäkla trött o sliten med allt som hänt och ilsken på min mors beteende, så det var väl det enklaste han slängde ut sig när han får ta hand om pappren som kom. Han sade hela tiden att sluta med att låta dom utnjyttja mig, men beslutet måste jag ta själv, värre än så är det inte....... Om knappt en vecka är detta minne blott .......
caprifol
09-12-2012, 10:38
CITAT (Ugglemormor @ 09-12-2012, 10:24)  Caprifol,
Gubben är så jäkla trött o sliten med allt som hänt och ilsken på min mors beteende, så det var väl det enklaste han slängde ut sig när han får ta hand om pappren som kom. Han sade hela tiden att sluta med att låta dom utnjyttja mig, men beslutet måste jag ta själv, värre än så är det inte....... Om knappt en vecka är detta minne blott ....... Kommer under dagen - numret alltså. Man får rapporter ibland m foton om hur gåvor använts. Extragåva till jul t ex kan ge barnen en liten utflykt el en julklapp. Men som i alla barnbyar är det förstås fadderbidrag o gåvor som möjliggör deras existens öht.
caprifol
09-12-2012, 11:45
Osäker på vad forumregler säger om att "propagera" för en enskilt utvald organisation (Moderator?) så jag skickar PM till dig Ugglemormor med info om ovanstående - och hoppas det var ett seriöst önskemål.
CITAT (Ugglemormor @ 09-12-2012, 10:24)  Caprifol,
Gubben är så jäkla trött o sliten med allt som hänt och ilsken på min mors beteende, så det var väl det enklaste han slängde ut sig när han får ta hand om pappren som kom. Han sade hela tiden att sluta med att låta dom utnjyttja mig, men beslutet måste jag ta själv, värre än så är det inte....... Om knappt en vecka är detta minne blott ....... Annars kan du skänka dom till Barncancerfonden eller "min stora dag" http://www.minstoradag.org/?gclid=CLLPt7isjbQCFZR3cAodRFcA3g
Ugglemormor
09-12-2012, 15:30
Tackar för alla förslag, det är allvarligt menad och tack för PM, det uppskattar jag. Det är gott att andra får nytta av dem, för mig är det bara beska minnen som jag inte vill behålla, även att pengar är välkommet om det ges med välvilja. Jag har gråtit över alla besvikelser, så nu är det nog och jag samlar inte på hög o har det jag behöver gotto väl........ Nu sätter vi punkt till detta men PM är öppet för förslag o jag tror att våra moderutter har inget emot detta för de vet mer om mig än de flesta....... ................................  ......................  ....................
Ugglemor Eller kanske ett gruppboende med förståndshandikappade.förstår att de ligger dej varmt om hjärtat  de skulle kunna få nåt extra, det finns så mycket bra man kan göra,du kommer säkert på nåt som känns meningsfullt för dej! Jag blev tvär förb----d i dag när jag inte kom ut på nätet Datorer och bilar som krånglar är det absolut värsta jag vet,jag känner mej totalt maktlös USCH!
Att man ville förbjuda barnen att vara pepparkaksgubbe. Hur kan en skola eller lärare vara så inhuman o rasistisk att hon jämför en pepparkaksgubbe med mörkhyade. Barnen kan ju tro att det är något fel att vara mörkhyad. Man skäms. Annars är jag glad idag.
skånepåg
09-12-2012, 16:23
Det hela var ett missförstånd, men i vissa länder får man inte fira jul längre tom. julgranar är bannlysta, vad som komma skall, jadu, man kan inte anklaga endast en enda religion men islameringen har visat sina goda sidor från Reinfeldts massinvandring som svenn****r så glatt ska acceptera. Vi får se hur det blir ännu bättre med denna mångkultur som sverige inte kan hantera om 10 år till
Huggorm
09-12-2012, 16:38
CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 16:23)  Det hela var ett missförstånd, men i vissa länder får man inte fira jul längre tom. julgranar är bannlysta, vad som komma skall, jadu, man kan inte anklaga endast en enda religion men islameringen har visat sina goda sidor från Reinfeldts massinvandring som svennehoror så glatt ska acceptera. Vi får se hur det blir ännu bättre med denna mångkultur som sverige inte kan hantera om 10 år till  Tänk på ordvalet nästa gång, "svennehoror" är inte något som passar på det här forumet. Moderator
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|