|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
hattstugan
22-03-2013, 23:22
Den Svenska avundsjukan härjar!
Jag har också ägt en Mercedes tex! Låt var och en "skryta" bäst den vill!
Varför lägga energi på sånt?
Bara en undran???
Biggan_
22-03-2013, 23:26
Absolut ingen avundsjuka, bara trötthet!
hattstugan
22-03-2013, 23:27
Sant! Sorry
*Stintan*
23-03-2013, 00:39
CITAT (hattstugan @ 22-03-2013, 23:22)  Den Svenska avundsjukan härjar!
Jag har också ägt en Mercedes tex! Låt var och en "skryta" bäst den vill!
Varför lägga energi på sånt?
Bara en undran??? Finns inte tillstymmelse till avundsjuka! Bara trötthet över rikedomsskrytet och att bara vrida allt till fokus på sig själv i var och varannan tråd oavsett vad de handlar om. Hur ska man då kunna diskuter en sakfråga? Fatta att folk tröttnar på forumet!
hattstugan
23-03-2013, 00:48
Förtänk att det är precis vad jag tror att det gör!!
Tex jag har också haft MERCEDES! Som ARBETSLÖS! Får man öht inte säga att man har det bättre än andra idag?
Blir arg på det! Jag själv lever under vad många andra gör och ondgör mig (hoppas) jag över att andra har det bättre!
Anser ff att den sk Svenska avundsjukan gör sig gällande!
Är upp till var och en att läsa eller inte! Bry sig eller inte! Kommentera eller inte! / hattstugan
*Stintan*
23-03-2013, 01:18
CITAT (hattstugan @ 23-03-2013, 00:48)  Förtänk att det är precis vad jag tror att det gör!!
Tex jag har också haft MERCEDES! Som ARBETSLÖS! Får man öht inte säga att man har det bättre än andra idag?
Blir arg på det! Jag själv lever under vad många andra gör och ondgör mig (hoppas) jag över att andra har det bättre!
Anser ff att den sk Svenska avundsjukan gör sig gällande!
Är upp till var och en att läsa eller inte! Bry sig eller inte! Kommentera eller inte! / hattstugan Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Du har väl aldrig skrutit om din mercedes. Arbetslös har du ju inte varit alltid heller. Men vi har hört samma ältande från samma person i 3 år! Det finns massor av folk på forumet som har det bättre ställt än andra utan att någon reagerar över det. Det här handlar fortfarande inte om avundsjuka utan om sättet.
hattstugan
23-03-2013, 01:27
Kan hända så! Men varför bry sig? Orka reagera på allt? Kommentera allt som avviker? Kan nog säga att då hade jag inte blivit långvarig på det här forumet heller! Det var det bemötandet som gav på andra forum! Tänk på det! / hattstugan
*Stintan*
23-03-2013, 01:41
CITAT (hattstugan @ 23-03-2013, 01:27)  Kan hända så! Men varför bry sig? Orka reagera på allt? Kommentera allt som avviker? Kan nog säga att då hade jag inte blivit långvarig på det här forumet heller! Det var det bemötandet som gav på andra forum! Tänk på det! / hattstugan Vad menar du med det där? Varför bryr du dig själv?
hattstugan
23-03-2013, 01:51
ja du *Stintan* det kan du ju fundera på! Du kanske ska rannsaka dig själv innan du ger dig på mig!
Här finns det trots allt vad du och andra säger en värme! Vilket inte fanns/finns på andra!
Men nu är det inte det den här tråden ska handla om!
*Stintan*
23-03-2013, 02:10
CITAT (hattstugan @ 23-03-2013, 01:51)  ja du *Stintan* det kan du ju fundera på! Du kanske ska rannsaka dig själv innan du ger dig på mig!
Här finns det trots allt vad du och andra säger en värme! Vilket inte fanns/finns på andra!
Men nu är det inte det den här tråden ska handla om! Jag ger mig inte på dig, jag förstog inte vad du menade för jag tyckte meningen jag markerade såg konstig ut och då är det väl bättre att fråga så det blir rätt. Nej det är argtråden men arg eller irriterad fick jag inte bli. Kolla hur du svarade Biggan när hon skrev att det inte var avundsjuka utan trötthet och jämför med hur du svarade mig när jag sa samma sak.
hattstugan
23-03-2013, 02:20
Jo trött blir jag också! Sorry vet snart inte hur jag ska svara för att vara ALLA tillags! Vilket jag inte tänker vara så det så!
Men det finns ngr här som bara ska ifrågasätta allt och alla och Biggan är inte en av dom! Men det är du!
Där av svaret! Får jag göra så eller????????????????????
*Stintan*
23-03-2013, 02:47
CITAT (hattstugan @ 23-03-2013, 02:20)  Jo trött blir jag också! Sorry vet snart inte hur jag ska svara för att vara ALLA tillags! Vilket jag inte tänker vara så det så!
Men det finns ngr här som bara ska ifrågasätta allt och alla och Biggan är inte en av dom! Men det är du!
Där av svaret! Får jag göra så eller???????????????????? Bara det att det är en grov överdrift att jag ifrågasätter allt och alla! I det här fallet irriterade vi oss faktiskt över samma sak och det är väl det saken gäller i den här tråden. Dessutom hade jag lagt ner diskussionen när andra tog upp det igen och då måste jag faktiskt få bemöta det.
Ja jösses, här käbblar och träter man om precis samma saker som tidigare, inte ens argtråden är fri från bråk! Härliga odlaforum, inget har förändrats! Håll ut alla odlaiter, snart kommer våren och käbblet kan lugna sig igen  (OT, jag vet, men kunde bara inte låta bli  ) Är förresten ruskigt arg på detta kalla eländiga skitväder vi har  , var fanken är våren????
CITAT (Biggan_ @ 22-03-2013, 23:14)  Det är inte hjälpen det är frågan om, (det är ju väldigt behjärtansvärt av dej) utan det är alla rikedomar du sprider i alla trådar som bara är så tröttsamt att läsa om. Det är väl det som man brukar kalla avundsjuka! Andras reella eller påhittade rikedomar stör mig inte det minsta vilket detta ständiga hackande på den/dem som avviker det minsta från "Odla-normen" gör. Gita
Jag blev arg för att jag inte vann 4x5 miljoner på Keno
CITAT (Gita @ 23-03-2013, 06:54)  Det är väl det som man brukar kalla avundsjuka! Andras reella eller påhittade rikedomar stör mig inte det minsta vilket detta ständiga hackande på den/dem som avviker det minsta från "Odla-normen" gör. Gita Där tror jag att du har fel. Läser du för det första vad folk skriver så upptäcker du att de dementerar det. Antar du något annat så får det stå för dej men det är bara en egenskap du själv belägger dem med och inget annat. Det är väl bara man själv som kan beskriva sina upplevelser och känslor eller? För det andra, varför skulle folk vara avundsjuka på Ugglis? Hon har ju varit väldigt öppen med sina livsupplevelser och sin hälsa och utifrån det tror jag ingen känner någon avund. Är man bara något sånär normalt funtad så inser man väl att ganska lätt att inte ens "alla Merceders i världen" kan kompensera det??
Och jag som trodde att jag var den enda som var jäkligt trött på vissas gnäll över andras beskrivningar av sej och sitt liv. Visst sjutton är det avundsjuka i botten där! Ett stort bu för några här inne och ett stort  för hattstugan som vågade säga vad kanske flera tycker.
CITAT (Cacki @ 23-03-2013, 08:04)  Där tror jag att du har fel. Läser du för det första vad folk skriver så upptäcker du att de dementerar det. Antar du något annat så får det stå för dej men det är bara en egenskap du själv belägger dem med och inget annat. Det är väl bara man själv som kan beskriva sina upplevelser och känslor eller? För det andra, varför skulle folk vara avundsjuka på Ugglis? Hon har ju varit väldigt öppen med sina livsupplevelser och sin hälsa och utifrån det tror jag ingen känner någon avund. Är man bara något sånär normalt funtad så inser man väl att ganska lätt att inte ens "alla Merceders i världen" kan kompensera det?? Om inte avundsjuka och/eller inskränkthet varför då detta evinnerliga gnäll från vissa över vissa andra forumister? Gita
CITAT (Gita @ 23-03-2013, 09:05)  Om inte avundsjuka och/eller inskränkthet varför då detta evinnerliga gnäll från vissa över vissa andra forumister? Gita Det framgår ganska tydligt om du bara läser med båda ögonen. De tycker att Ugglis tjatar om sitt liv och ofta tar över trådar.
*Stintan*
23-03-2013, 09:20
CITAT (Berith @ 23-03-2013, 08:58)  Och jag som trodde att jag var den enda som var jäkligt trött på vissas gnäll över andras beskrivningar av sej och sitt liv. Visst sjutton är det avundsjuka i botten där! Ett stort bu för några här inne och ett stort  för hattstugan som vågade säga vad kanske flera tycker. Sitter man på makten kan man tillåta sig säga vad som helst, gör någon annan samma sak kallas det påhopp!
Jag är arg på min lilltå som gör fortfarande ont!
Mina betraktelser.
Det finns en grupp här på odla som är trött på att några (inte bara ugglis) är annorlunda och pladdrar på "överallt". Dessa skyller forumets minskade aktivitet på just detta.
Det finns en grupp som är trött på att ett antal forumister (inte bara *stintan*) ifrågasätter "precis allt alltid". Dessa skyller forumets minskade aktivitet på just detta.
Jag tror att sanningen är nånstans där mitt emellan. Och även helt andra saker.
Själv är jag bara trött. Men det beror mest på att jag jobbat natt i veckan och det är inte min arma lekamen inte van med.
Arg är jag över att det ska vara så förbannat svårt att få till en tid hos gyn.
P.S: Med "grupp" menar jag inte någon sammanhållen grupp som skulle hålla varandra om ryggen eller ha hemliga sammankomster eller så, jag menar bara att det är ett antal individer som delar samma uppfattning, det är inte ens säkert att alla dem är medvetna om varandra.
CITAT (Berith @ 23-03-2013, 08:58)  Och jag som trodde att jag var den enda som var jäkligt trött på vissas gnäll över andras beskrivningar av sej och sitt liv. Visst sjutton är det avundsjuka i botten där! Ett stort bu för några här inne och ett stort  för hattstugan som vågade säga vad kanske flera tycker. Bra skrivet! Det är ju intressant när medlemmar skriver om sig och sitt!
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-03-2013, 09:41
CITAT (silos @ 23-03-2013, 09:39)  Bra skrivet!
Det är ju intressant när medlemmar skriver om sig och sitt! Silos om man skulle hålla sig till sanningen och inte kapar nästan varje tråd så kanske ingen skulle såga nåt.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2013, 09:41)  Silos om man skulle hålla sig till sanningen och inte kapar nästan varje tråd så kanske ingen skulle såga nåt. Och VAD är sanningen? Lev och låt även andra leva på var sitt sätt!
23-03-2013, 10:02
CITAT (silos @ 23-03-2013, 09:58)  Och VAD är sanningen?
Lev och låt även andra leva på var sitt sätt! Silos alla får leva som dom vill, jag bryr mig inte. Men man skall inte ta över var och varannan tråd här
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2013, 10:02)  Silos alla får leva som dom vill, jag bryr mig inte.
Men man skall inte ta över var och varannan tråd här Vems veto gäller om när någon tagit över en tråd?
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2013, 10:02)  Silos alla får leva som dom vill, jag bryr mig inte.
Men man skall inte ta över var och varannan tråd här Är det du som bestämmer det!?!
23-03-2013, 10:06
CITAT (Anma @ 23-03-2013, 10:03)  Vems veto gäller om när någon tagit över en tråd? Jag tycker om merparten är less på det och tröttnar på det, då ligger väl nåt i det eller hur?
*Stintan*
23-03-2013, 10:07
CITAT (Anma @ 23-03-2013, 10:03)  Vems veto gäller om när någon tagit över en tråd? Vem sa något om att ifrågasätta?
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2013, 10:06)  Jag tycker om merparten är less på det och tröttnar på det, då ligger väl nåt i det eller hur? Hi hi men tänk om merpartern är dem som älskar att gnälla på andra?Det vore ju hemskt om gnällisarna fick bestämma här!!!
CITAT (*Stintan* @ 23-03-2013, 10:07)  Vem sa något om att ifrågasätta?  Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag inte har skrivit något om att JAG stör mig på ifrågssättande.
Om alla försöker klättra upp på en gren och objektivt beskåda konflikten lite ovanifrån....
Vissa blir irriterade på "tjatet"= känsla. Sina känslor och hur man väljer att hantera dem får var och en ta ansvar för själva. Antingen kan man "sätta sej på händerna" eller och så kan man agera utåt och kritisera. Men väljer man det sistnämnda påtvingar man också den som kritiseras att i sin tur välja att antingen respektera andras åsikter och förändra sitt beteende eller fortsätta hävda sin rätt att få komma till tals.
I det här fallet har jag en känsla av att alltihop har gått så långt att den upprepade kritiken lett till att det enda som hänt är att den som kritiseras helt enkelt resignerat och börjat leva upp beteendet som andra ändå förväntar sej av henne.
Som jag ser det, den enda lösningen är helt enkelt att börja om från noll, lägga sina förutfattade förväntningar på hyllan och ge Ugglis en andra chans. Förra gången gick det ju inte så bra, eftersom vissa redan hade bestämt sej dels för att hålla fast vid sin allmänna uppfattning om personen ifråga och därför redan i förväg hade siktet inställt på att personen återigen skulle börja bete sej likadant som tidigare.
Det verkar som att det har blivit en ond spiral av alltihop, så vad gör vi åt saken???
*Stintan*
23-03-2013, 10:21
CITAT (Anma @ 23-03-2013, 10:12)  Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag inte har skrivit något om att JAG stör mig på ifrågssättande. Just det. Man kan faktiskt ifrågasätta utan att man stör sig på det man ifrågasätter! Sätter man alltid likhetstecken mellan klaga/gnälla/kritisera och ifrågasätta är man ganska snett ute.
Aqvakul
23-03-2013, 10:22
Jag tycker nog att toleransnivån gentemot typer som "svamlaren", "eviga trådstartaren" och "prata men inte lyssna" har blivit mycket bättre. Men tyvärr tycks inte dessa typer riktigt ha förmåga att anpassa sig till detta, utan passar då snarast på att dra på ändå mer... Varvid irritationen följaktligen stiger...
23-03-2013, 10:25
CITAT (Aqvakul @ 23-03-2013, 10:22)  Jag tycker nog att toleransnivån gentemot typer som "svamlaren", "eviga trådstartaren" och "prata men inte lyssna" har blivit mycket bättre. Men tyvärr tycks inte dessa typer riktigt ha förmåga att anpassa sig till detta, utan passar då snarast på att dra på ändå mer... Varvid irritationen följaktligen stiger...
CITAT (Aqvakul @ 23-03-2013, 10:22)  Jag tycker nog att toleransnivån gentemot typer som "svamlaren", "eviga trådstartaren" och "prata men inte lyssna" har blivit mycket bättre. Men tyvärr tycks inte dessa typer riktigt ha förmåga att anpassa sig till detta, utan passar då snarast på att dra på ändå mer... Varvid irritationen följaktligen stiger... Jag måste vara den"eviga trådstartaren" !?...men så trist det vore här om inte jag hade startat en massa trådar!
Jag tycker nog egentligen synd om dom som hela tiden retar sej på hur andra beskriver sina liv. Synd att dom låter sin avundsjuka gå ut över oss andra...
CITAT (*Stintan* @ 23-03-2013, 10:21)  Just det. Man kan faktiskt ifrågasätta utan att man stör sig på det man ifrågasätter! Sätter man alltid likhetstecken mellan klaga/gnälla/kritisera och ifrågasätta är man ganska snett ute. Om man retar sig på att någon ifrågasätter allt så ligger problemet hos den som retar sig. Man väljer själv ur man reagerar om man retar sig på saker och ting. Samma sak när man retar sig på andras skryt, pladder eller vad det må vara. Så länge man håller sig till givna regler kan man inte tvingga bort någon från forumet bara för att man SJÄLV tycker att det den personen skriver inte passar. Lika lite som att man kan tvinga bort någon som ifrågasätter (vad än skälet till ifrågasättandet må vara, om det så bara är allmän nyfikenhet). Lika samma för alla och envar. De flesta är så otroligt självfokuserade på de de själva retar sig på att de inte har förmågan att se att de själva kanske i andras ögon är ett störande moment.
Nu får det snart bli vår så ni kan ut och rensa ogräs istället för att sitta här och gnälla på varandra
CITAT (Berith @ 23-03-2013, 10:32)  Jag tycker nog egentligen synd om dom som hela tiden retar sej på hur andra beskriver sina liv. Synd att dom låter sin avundsjuka gå ut över oss andra... Jag håller med dig!  CITAT (Rosrup @ 23-03-2013, 10:35)  Nu får det snart bli vår så ni kan ut och rensa ogräs istället för att sitta här och gnälla på varandra  Det är omöjligt eftersom det finns en massa snö på våran gård!
Det bästa är kanske att man kan se bortom ev. skryt o skrävel och inse att det mesta är kattguld som glimmar. Då är det lättare att se det ironiska i ev. inlägg. Sedan ser jag inte något fel i att ifrågasätta i en diskussion. Är någon långsint så bjuder jag på det. Man får ge o ta diskussionen. Går man över gränsen så blir man ju varnad o avstängd vilket borde väcka till eftertanke tycker jag.
Ugglemormor
23-03-2013, 10:51
argtråden ---- lite arg att man försöker trycka ner mig i en "passande kub", men egentligen inget att reta sig på för jag är den personligheten jag är = en glad liten människa med massor av känslor......
Det som kan göra mig ARG är att blir kallad för att ljuga, vilket inte finns hos mig alls....
Kanske lite arg att bli ifrågasatt och komma med beviser osv. osv..... Jag är medveten om att det finns många här som har/äger mer än jag och om jag skulle berätta om allt som finns, skulle jag åka ut på momangen..... Våra vänner accepterar mig precis som jag är irl. och de som snackat med mig fr. forumet.....
Jag är fortfarande arg på mig själv för att jag aldrig får tummen ur... Sitter här och läser alla OT-inlägg i Argtråden i st f att ta och sätta fart - jag ska ju på dop snart!
CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 10:51)  argtråden ---- lite arg att man försöker trycka ner mig i en "passande kub", men egentligen inget att reta sig på för jag är den personligheten jag är = en glad liten människa med massor av känslor......
Det som kan göra mig ARG är att blir kallad för att ljuga, vilket inte finns hos mig alls....
Kanske lite arg att bli ifrågasatt och komma med beviser osv. osv..... Jag är medveten om att det finns många här som har/äger mer än jag och om jag skulle berätta om allt som finns, skulle jag åka ut på momangen..... Våra vänner accepterar mig precis som jag är irl. och de som snackat med mig fr. forumet..... Men ugglis,du och jag behöver nog tänka efter hur vi påverkar andra medlemmar här med vårt udda sätt att finnas till! Vi kan inte heller försöka att passa andra till "kuber" som skulle passa oss. Jag menar att jag gör detta om jag fortsätter att skriva en massa nya trådar om sådant som inte gillas här eller att du skriver i många trådar om ditt liv,(mig stör du INTE)! Så det gäller att på något vis försöka vara "lagom",vilket jag själv har stora svårigheter med!!!
*Stintan*
23-03-2013, 11:09
CITAT (Anma @ 23-03-2013, 10:33)  Om man retar sig på att någon ifrågasätter allt så ligger problemet hos den som retar sig. Man väljer själv ur man reagerar om man retar sig på saker och ting.
Samma sak när man retar sig på andras skryt, pladder eller vad det må vara. Så länge man håller sig till givna regler kan man inte tvingga bort någon från forumet bara för att man SJÄLV tycker att det den personen skriver inte passar. Lika lite som att man kan tvinga bort någon som ifrågasätter (vad än skälet till ifrågasättandet må vara, om det så bara är allmän nyfikenhet).
Lika samma för alla och envar.
De flesta är så otroligt självfokuserade på de de själva retar sig på att de inte har förmågan att se att de själva kanske i andras ögon är ett störande moment. Hur kan det vara samma sak att ifrågasätta ett påstående som att ständigt gå OT genom att bara prata om sitt eget liv? Jag vill nog påstå att det ligger väldigt mycket i det Aqua skrev i sitt senaste inlägg att när toleransnivån höjs så passar man på att dra på ännu mer. Personligen tycker jag att det märkts ganska tydligt senaste tiden.
CITAT (Anma @ 23-03-2013, 10:33)  ---
De flesta är så otroligt självfokuserade på de de själva retar sig på att de inte har förmågan att se att de själva kanske i andras ögon är ett störande moment. Stintan! Läs och begrunda detta igen. Ligger massor i det!
CITAT (Berith @ 23-03-2013, 11:13)  Stintan! Läs och begrunda detta igen. Ligger massor i det! Tyvärr sant! Får vi använda svordomar i denna tråd?
Aqvakul
23-03-2013, 11:24
Jag har nu ensidigt från min sida beslutat mig för att hur irriterad jag än blir på Ugglis självupptagenhet och skryt, inte öppet visa min irritation på forumet. Om fler är beredda att följa mitt exempel ser jag det som positivt. Om två veckor tänker jag utvärdera och se om det skett någon förändring till det bättre..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|