Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Åsa, mälardalen zon 2
Igår blev jag arg gick till jobbet trots jag var sjuk för jag visste vi hade ont om personal mådde skitdåligt men ville se till så att vi hade varor på hyllorna hela dan mm. Jobbar på bolaget och ALLA vet att sista timmarna på fredagen får man räkna med att det blir mycket folk speciellt ifall man väljer en fredag då förtidspensionerna betalas ut. Var många kunder som var så fruktansvärt otrevliga en man kom fram till mg i kassan och skrek till mig att jag skulle öppna en kassa till när jag sa vi inte hade mer personal och att vi som satt i kassan inte kunde klona oss för att öppna fler sa han att jag ljög och att bolaget har massor av personal och blev riktigt otrevlig. (vi har en budget att följa precis som alla andra företag och så stor budget för personal i våran butik finns inte). Förstår inte att man måste vara ¨så oerhört otrevliga och nedvärderande mot folk som jobbar inom serviceyrken, tycker faktiskt . det fenomenet har ökat de senaste åren att det är fler som tycker det är OK vara otrevlig mot nån inom serviceyrken samtidigt som man förväntar sig att personalen ska vara 100% trevlig och fjäskande tillbaka oavsett vad man blir kallad el dyl.

Själv skulle jag skämmas ifall jag visade en sån otrevlig sida hos mig själv inför så många människor, är ju ingen fin egenskap visa upp för andra människor.
gunsta
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 20-04-2013, 10:43) *
Igår blev jag arg gick till jobbet trots jag var sjuk för jag visste vi hade ont om personal mådde skitdåligt men ville se till så att vi hade varor på hyllorna hela dan mm. Jobbar på bolaget och ALLA vet att sista timmarna på fredagen får man räkna med att det blir mycket folk speciellt ifall man väljer en fredag då förtidspensionerna betalas ut. Var många kunder som var så fruktansvärt otrevliga en man kom fram till mg i kassan och skrek till mig att jag skulle öppna en kassa till när jag sa vi inte hade mer personal och att vi som satt i kassan inte kunde klona oss för att öppna fler sa han att jag ljög och att bolaget har massor av personal och blev riktigt otrevlig. (vi har en budget att följa precis som alla andra företag och så stor budget för personal i våran butik finns inte). Förstår inte att man måste vara ¨så oerhört otrevliga och nedvärderande mot folk som jobbar inom serviceyrken, tycker faktiskt . det fenomenet har ökat de senaste åren att det är fler som tycker det är OK vara otrevlig mot nån inom serviceyrken samtidigt som man förväntar sig att personalen ska vara 100% trevlig och fjäskande tillbaka oavsett vad man blir kallad el dyl.

Själv skulle jag skämmas ifall jag visade en sån otrevlig sida hos mig själv inför så många människor, är ju ingen fin egenskap visa upp för andra människor.

Jag börjar med att be om ursäkt för att mitt inlägg inte är av det argaste slaget - MEN - igår när jag besökte 'Bolaget' (Gävle) upplevde jag den mest sympatiska personal man kan tänka - en dam som gjorde allt rätt och lite till - blev så glad - hon var så förekommande och humoristisk. Mitt inlägg är mer som en eloge till Systembolagets personal.

PS: Vill moderator ta bort mitt inlägg så är det helt OK smile.gif
malcolm
Egentligen är jag inte arg idag me i torsdags blev jag det, hade glömt att sätta P-skivan i rutan och fick en bot på 450 kr. Trist men det var mitt eget fel för egentligen får man stå gratis där i fyra timmar bara man har P-skiva men det hade jag glömt som sagt var, precis som om jag har massor av pengar och dessa slantar hade kunnat gå till något roligare.
Peztis
Malcolm, det där har jag också råkat ut för! Vi blev så förbannade att vi gick tillbaka till alla affärer och lämnade åter det vi hade köpt. De borde kunna komma åt de som långtidsparkerar på annat sätt...

Igår blev jag arg för ett gäng (10-15 st i karavan) provkörare av Mercedes kastade sig ut före mig, några hann inte med och gjorde sedan vidriga omkörningar. Ibland växer hornen på mig så jag tog reg.nr på några och ringde sedan till Mercedes och skällde ut dem (stackars hon som fick mitt samtal en fredagseftermiddag). Inte för att jag vet om det hjälper men det var knappast bra reklam för det företaget och dessutom livsfarligt! Ska kanske tillägga att det inte är första gången det är sådana där karavaner med provkörare av ena eller andra märket hos oss, de kör alltid fort för att testa bilen antar jag.
Anki på Öland
Blir lite arg att man inte raskt som ögat plockar bort det personliga påhoppet med efterdöljande diskussion när just diskussionen om moderatorernas befogenheter avslutats....
Cacki

Och jag är sur för att rådjuren har varit här och härjat inatt och gnagt av både dagliljor på väg upp och en massa andra små nyvakna växter... angry.gif och kattrackarn har betat av paprikabäbbarna i tron att matte hade ställt fram en ny sorts kattgräs...

Tagit bort citerat inlägg!
/Moderator
silos
Snart blir nog alla trådar låsta! ranting.gif
Anma

Jag har sprungit bort en hel del ilska. Skönt.
Cacki

Jag har sprungit bort en hel del ilska. Skönt.[/quote]

Hmmmm...då tror jag bestämt att du har råkat hamna i fel tråd.... flirting.gif

/Moderator
Anma
CITAT (Cacki @ 21-04-2013, 21:11) *
Hmmmm...då tror jag bestämt att du har råkat hamna i fel tråd.... flirting.gif

Ja, fast jag berättade ju tidigare att jag var arg på mig själv. Skönt att bli av med den ilskan. smile.gif
Cacki
CITAT (Anma @ 21-04-2013, 21:13) *
Ja, fast jag berättade ju tidigare att jag var arg på mig själv. Skönt att bli av med den ilskan. smile.gif

smiley_small_hug.gif
malcolm
Jag är arg på att det blir mer och mer reklam på YouTube.
mamamaggan
Är arg på hur vården ( inte ) funkar på mitt lasarett. De har lämnat mig därhän i mer än 18 månader och nu börjar jag få flera medicinska problem p g a det.

Går numera på Akademiska i Uppsala där man häpnar över hur man betett sig på mitt lasarett. Hoppas nu att man på Akkis kan hjälpa mig så snabbt som möjligt.

Varför är det ingen som ser till helheten när man är sjuk ? Om du t ex har problem med magen så skickas du till en magläkare som bara bara tittar på magen.

Så har du andra problem och där blir det likadant , varje läkare kollar bara sin bit.

Men vad som orsakar vad och t ex ligger bakom att du har problem med magen det kollar man inte. Jag tycker väl som lekman att man borde kolla varför patienten har de problem den har.

Nu har man i Uppsala lovat mig iaf att man ska kolla hela mig och försöka förstå varför jag har de problem jag har . Är luttrad så jag litar inte på något förrän jag ser det.
Anma
Felpost.

Läste i en bok att om man väntar i 90 sekunder innan man tillåter sig att reagera när man blir arg så har man mycket större möjlighet att välja en annan reaktion än ren ilska. Nu gjorde jag det och det här inlägget blir helt OT för jag bestämde mig för att inte bli arg. smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten

Det är ren ilska

Nu blev det lite konstigt här!
Men har tagit bort inlägg som fanns citerat!
/
Moderator
Anma
Det känns som att jag måste stirra på min lapp i spegeln väldigt länge just nu.

http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1632191
hattstugan

Har tagit bort inlägg!
/ Moderator
*Stintan*
Hur var det nu med att respektera moderatorerna och att inte diskutera enskilda åtgärder i forumet?
hattstugan

Nu har jag rensat Tråden från de senaste dagarnas OT!
/Moderator
pejori
CITAT (Cacki @ 21-04-2013, 20:41) *
Och jag är sur för att rådjuren har varit här och härjat inatt och gnagt av både dagliljor på väg upp och en massa andra små nyvakna växter... angry.gif och kattrackarn har betat av paprikabäbbarna i tron att matte hade ställt fram en ny sorts kattgräs...

/Moderator

Känner samma ilska över rådisarnas framfart.
Men vet att dom just nu lider svårt av svält, så jag svär bara lite... ranting.gif
hattstugan

Återigen rensat från OT!!!
/Moderator
Cacki
CITAT (hattstugan @ 22-04-2013, 20:45) *
Återigen rensat från OT!!!
/Moderator

Vilket tålamod och vilket evighetsjobb! Blir du aldrig arg?? flirting.gif
Gita
Jag är ARG (detta är väl arg-tråden alltså är jag inte OT)
Gita
Tagit bort det som inte hör hit!
/Moderator
Ugglemormor
CITAT (Gita @ 22-04-2013, 21:52) *
Jag är ARG (detta är väl arg-tråden alltså är jag inte OT)
Gita
Tagit bort det som inte hör hit!
/Moderator

Fattar inte ett smack! visst får man vara arg/ledsen på argtråden, GITA........
Då vet man/eller inte ens fattar trådens syfte.....

Finns det olika frekvenser av att vara arg som bortas, eller hör man dåligt!
Nu vågar man inte ens delge att man kan kanske, ibland, så sällan, bli på dåligt humör ... är man arg då?
Cacki
CITAT (Ugglemormor @ 23-04-2013, 15:37) *
Fattar inte ett smack! visst får man vara arg/ledsen på argtråden, GITA........Då vet man/eller inte ens fattar trådens syfte.....

Finns det olika frekvenser av att vara arg som bortas, eller hör man dåligt!
Nu vågar man inte ens delge att man kan kanske, ibland, så sällan, bli på dåligt humör ... är man arg då?

Du missade nog att moderator tagit bort den delen av inlägget som inte hörde hit bara. Det är därför det blir lite obegripligt.
Ugglemormor
Fattar fortfarande inte helt, men ok då ...... är inte arg, men borde vara arg, kanske på mina lungor ....

Det blidde nog lite galet när jag inte hade fått läsa det som störde, men vad det än var så har det nog sin mening. kanske att inte finnas här .........
Jag är för trött att bli arg ,,,,, inte ens på min tå som jag slog i nyss......urk!
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 23-04-2013, 18:07) *
Fattar fortfarande inte helt, men ok då ...... är inte arg, men borde vara arg, kanske på mina lungor ....

Det blidde nog lite galet när jag inte hade fått läsa det som störde, men vad det än var så har det nog sin mening. kanske att inte finnas här .........
Jag är för trött att bli arg ,,,,, inte ens på min tå som jag slog i nyss......urk!

Såklart att det blir obegripligt och svårt att fatta när du varit borta från forumet och moderator raderat en massa OT-inlägg i tråden. Det är sånt man får ta.
Ugglemormor
YES, det är väl så att det man inte fattar eller frågar om, så får man väl skylla sig själv.

Ja visst, detta är ju argtråden, så jag får väl vara arg på att det inte finns mycket mer av de enklare och positivare medmänniskor.

Lite arg kan jag nog vara för den skotska lärarern som var lite svår att förstå och körde med säckpipemusik till avkoppling!!!!! crazy.gif

Har tagit bort del av inlägg som inte hör hit!
/ Moderator
hattstugan

Har redigerat inlägg!
/ Moderator
silos
Blä och återigen BLÄÄÄ....det har blivit snurrit med alla bortagna inlägg! sad.gif
Gita
Har ju blivit helt obegripligt, här plockas inlägg bort i rask takt. Riktigt dåligt!!!!/gita__
Ugglemormor
Vet inte varför mitt inlägg togs bort och det gör mig arg..... thumbdown.gif .

Nu oroar mig för att jag skrev om en av lärarna att han är skotskt och körde med säckpipemusik till meditation..... det kanske kan uppfattas som rasistiskt eller något, inte vet jag.....

Men de flesta blev arga på samma sak och han fick på "pälsen", så att säga, när de snabbaste av oss hann få ifatt honom någonstans i det stora slottet....... crazy.gif . Det handlade mest om hans annorlunda humor som de andra lärarna inte delar med oss har...... rotfl.gif
Huggorm
Om folk kunde hålla sig till ämnet och inte bryta mot reglerna skulle inläggen stå kvar.
Rebecca
CITAT (Huggorm @ 24-04-2013, 10:53) *
Om folk kunde hålla sig till ämnet och inte bryta mot reglerna skulle inläggen stå kvar.

Moderator kan gärna hänvisa till vilka regler som bryts när han går in och modererar såhär hårt... det ökar förståelsen och får kanske folk att lära sig vad man får/inte får göra istället för att bara skapa förvirring.
Ugglemormor
Håller med, för detta är ju argtråd och många kan utrycka sig på sitt sätt sin egen känsla.....

Ska man inte få göra det då, eller enbart skriva att ....

ARG: ---mummelimummun.......

Ta nu detta på rätt sätt, annars ska man inte ha någon argtråd, om man får inte ge ut det man känner....

(vet nog att personangreppen hör inte hit, men är man arg, ex grannens katt, så det bör man kunna visa...
Ugglemormor
NU ÄR JAG VERKLIGEN ARGGGGGGGGRRRRGGGG ----- MIN DITSATTA FRAMTAND LOSSNADE HELT?

faasiken också när jag har så lite tid med dessa dumheter ...... men kan inte resa tannalös heller... confused.gif
gunsta
Så trist Ugglis - förstår så väl hur du känner. Tänder är bra när dom sitter fast ... men ibland händer det att dom 'trilskas, jag har alltid en liten tub med cavit med mig när jag reser - i fall man skulle bita bort något från en tand. Hoppas det ordnar sig snabbt för dig.
Ugglemormor
Ok gunsta,

Kanske ta med käftisen när man reser???? Han gör inte mycket väsen av sig heller....... rotfl.gif

Har ringt runt o fick inte komma till bassängen och inte ens till tandkliniken, men maken blev arg.... så nu har jag en provisorium tv.
Det är konstigt att det var just den tanden som blev infekterad vid emaljbyte innan min resa och nu bara ramlade ner.

...... crazy.gif räcker det inte att ha hostat sina revben ömma och har en lunginflammation och har pc, men något ska det drabbas någon......

Jat orkar bara vara liiiiite ARG, behöver vila mig .....
malcolm
Jag är arg för att det knappt går att lyssna på AKB48 på YouTube längre, låtarna avbryts oftast efter en liten stund och de långa konserter man förut kunde lyssna på fungerar inte längre. thumbdown.gif
Ugglemormor
CITAT (malcolm @ 25-04-2013, 11:42) *
Jag är arg för att det knappt går att lyssna på AKB48 på YouTube längre, låtarna avbryts oftast efter en liten stund och de långa konserter man förut kunde lyssna på fungerar inte längre. thumbdown.gif

Men har de ändrat på reglerna på något vis då? Ska man betala eller annat?
Det kom jag på i all hast, men det finns ju andra som kan detta bättre än jag...

Nu har jag inte varit på YouTube på ett bra tag, så har inte kollat om mina favoriter finns på plats...
malcolm
Jag har inte sett någonstans att man har ändrat reglerna eller så eller att man måste vara registrerad för att få lyssna/titta, många av de videos som jag sparat som favoriter fungerar inte heller, det går att lyssna en liten stund och sedan klipps de av. angry.gif
Ugglemormor
CITAT (malcolm @ 25-04-2013, 12:48) *
Jag har inte sett någonstans att man har ändrat reglerna eller så eller att man måste vara registrerad för att få lyssna/titta, många av de videos som jag sparat som favoriter fungerar inte heller, det går att lyssna en liten stund och sedan klipps de av. angry.gif

OK, förstår att det kan reta upp en ordentligt, men hör dig med någon som vet om detta...
Du har rätt, de borde informera om reglerna ändras, tycker man ju.... kompiskram.gif
Huggorm
Är det inte uppkopplingen som krånglar då? Mobilt bredband brukar stoppa upp när det är många online i området samtidigt
malcolm
CITAT (Huggorm @ 25-04-2013, 16:13) *
Är det inte uppkopplingen som krånglar då? Mobilt bredband brukar stoppa upp när det är många online i området samtidigt

Jag har fast bredband från Telia och det krånglar inte lika mycket om man tittar/lyssnar på andra artister.
Ugglemormor
Då är det mer än märkligt ........ tummenupp.gif ska kolla mitt senare i kväll om den funkar när det blev så lång paus utan musik på det sättet........

Det jag minns var att när man öppnade en album med massa låtar så efter fyra låtar stängdes den av, kanske vanligt, men ack så irriterande ...... thumbdown.gif
pejori
CITAT (malcolm @ 25-04-2013, 12:48) *

Så gör vissa hos mig också.
Tror att det har med de som sitter på "upphovsrätten" som protesterar mot "frivisningar" emellanåt.
En del tars bort, annat klipps av på mitten så att säga.
Motti
Jag blir arg över allt tiggeri i TV reklamen särskillt den från hjärt lungfonden !den senaste är ju med Arne Hegefors när han står och pillar med sina "stentar "och blodtryckstabletter nono.gif Vem i sjutton som är 60 år och mer vill höra 10 gånger om dagen att man kan dö när som helst mad.gif Ingen vill väl tänka på att man kan ramla ihop vilken dag som helst ,i alla fall vill man inte bli påmind om det stup i kvarten rtfm.gif
Ingela i Segersberg
Men varför tittar du då, om det retar dig så?
Motti
Skojar du ? vem sjutton kan undvika all den reklamen ! man blir ju i stort set bombaderad med den i var enda kanal .
Ingela i Segersberg
Så du sitter hellre och tittar (och blir arg) än att t.ex. byta kanal eller göra nåt annat? Då får du väl fortsätta att vara arg!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon