Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
silos
Jag är ARGför att det är så väldigt trist inne på småprat och jag är ARGför att jag inte hitta någonting intressant att skriva om!!!
[attachment=74207:Barndomsminnen20.png]
malcolm
Jag är arg för att jag är så orkeslös och senaste veckans förkylning gjorde knappast det hela bättre. sick.gif
pejori
Är arg för att sovande grannar vaknat nu och insett att dom missat tolvslaget. ranting.gif
Man skjuter inte raketer, kl 04 00 på morgonen!!!! rtfm.gif help.gif nono.gif ranting.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (pejori @ 01-01-2013, 03:55) *
Är arg för att sovande grannar vaknat nu och insett att dom missat tolvslaget. ranting.gif
Man skjuter inte raketer, kl 04 00 på morgonen!!!! rtfm.gif help.gif nono.gif ranting.gif

Här började också några idioter att sjuta igen halv 3 - 3
silos
Nu är jag arg på människor som skjutit raket på min dotters balkong och det brann,men tack gode Gud att inte branden fortsatt intill lägenheten!

Så är jag arg på folk som kastar sina flaskor på trottoarer!

Och jag är arg på hundägare som inte plocka upp skiten efter sina hundar!
mamamaggan
Arg på min förkylning som nu på 4:e veckan utvecklats till bihåleinflammation . Har fått antibiotika i dag så den ska väl ge sig men det är ju hellar inte bra med antibiotika fast jag har inget val.
skånepåg
Usch, tråkigt att vara sjuk, bra att du är försiktig med antibiotikan, en kompis tar penicillin och antibiotika för alla åkommer så får se hur resistant allt blir efter alla behandlingar varje år whist.gif
Automaterna funkar fortfarande inte! Tur man kan handla med kort och online........
Men inte ofta de funkar ändå när man väl är vid automaten tongue.gif
skånepåg
Lite sur/arg på posthanteringen numera med, nåt sånt här litet på 20 gram behöver ett så stort paket för att fraktas under 2mil när de säger och skriver på fakturan att det skickas som brev, är det de nya post lagarna som redan börjat gälla? Kommer fan inte sälja mer på postorder för knappt lönt med deras nya bestämmelser om ens ska tjäna en krona tongue.gif
Tikka
Jag är arg över att behöva betala trängselskatt idag när jag åkte ut ur stan för att ta en heldag i naturen !
8 kr ut o 18 kr för att komma hem!!!
ninnisky
CITAT (Tikka @ 02-01-2013, 21:49) *
Jag är arg över att behöva betala trängselskatt idag när jag åkte ut ur stan för att ta en heldag i naturen !

Jag blir arg bara jag tänker trängselskatt ranting.gif
omk
CITAT (Tikka @ 02-01-2013, 21:49) *

Ja tänk, så mycket du har "trängslat" inne i Gbg centrum idag, när du varit utanför !! wacko.gif

Jag har åkt från Rv 40 via 700 meter E6, till Nya Ullevi, så enligt dem, så har jag också "trängslat" inne i centrum ... confused.gif
Motti
Och jag är förbannad för att jag fick stå och laga mat på min 60:årsdag medans gubben låg och sov i soffan .Man borde byta till något yngre kanske ?eller någon som är omtänksam ?eller ingen alls ?Har tänkt ut en jävulsk plan nu naughty.gif Min gubbe ska få laga sin mat när han fyller 60 då ska jag ligga i soffan och slappa devil.gif
omk
CITAT (Motti @ 03-01-2013, 00:06) *
Har tänkt ut en jävulsk plan nu naughty.gif Min gubbe ska få laga sin mat när han fyller 60 då ska jag ligga i soffan och slappa devil.gif

Heja, heja, heja !! tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif SÅ ska det vara !!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Jag håller på dig, Motti !!
skånepåg
Man måste passa upp sin prinsessa! wub.gif
Och en dag bara? Kräv mer utav din man om han nu är en man som ska skydda och ställa upp för sin bättre hälft wink.gif biggrin.gif
Christa
CITAT (skånepåg @ 03-01-2013, 01:53) *
Man måste passa upp sin prinsessa! wub.gif
Och en dag bara? Kräv mer utav din man om han nu är en man som ska skydda och ställa upp för sin bättre hälft wink.gif biggrin.gif

Men om gubben bara skall laga mat EN dag hur blir maten då giggle.gif
*Stintan*
Pratar man inte med varandra nu för tiden. Det hade väl bara varit att säga åt gubben att han fick laga maten. unsure.gif
Tikka
CITAT (omk @ 02-01-2013, 23:55) *
Ja tänk, så mycket du har "trängslat" inne i Gbg centrum idag, när du varit utanför !! wacko.gif

Jag har åkt från Rv 40 via 700 meter E6, till Nya Ullevi, så enligt dem, så har jag också "trängslat" inne i centrum ... confused.gif

Va ju tvungen att skratta lite för det är ju så sant som du säger...oj vad jag har trängslat fast utanför stan....
o du utanför eller via eller genom eller hur man nu ska definiera det wacko.gif

Ninnisky jag känner likadant... ranting.gif
*Stintan*
Blir rent ut sagt förbannad på den märkliga censuren som tillämpas på forumet. Ingen vill ju vara här längre.
CITAT (*Stintan* @ 11-01-2013, 20:30) *
Blir rent ut sagt förbannad på den märkliga censuren som tillämpas på forumet. Ingen vill ju vara här längre.

Vad var det nu för censur här? Har ja nog missat helt och hållet.....
ninnisky

tummenupp.gif för ditt inlägg och thumbdown.gif för censuren!
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-01-2013, 20:39) *
Vad var det nu för censur här? Har ja nog missat helt och hållet.....

Ett par inlägg från igår som är borttagna. Det är ju tyvärr förbjudet att nämna något om moderatorernas arbete.
Monarda
Blev arg idag när jag skulle handla och fick tag på ännu en smutsig varukorg. Jag vet en enda affär här i stan som regelbundet gör rent sina korgar men på andra ställen får man lägga ner sina varor i smutsen. Tänk vad som ska fastna på det man sedan ska hem och stoppa i kylskåp och skafferi. Äckligt, äckligt!
För det mesta självscannar jag och har med egna väskor så jag slipper detta snusk.
Motti
Gissa vad jag är arg på ?inkompetenta Vårdcentraler angry.gif
KRT
Jag är vansinnig på inkompetenta människor som inte kan skriva av en lapp rätt, utan blandar ihop etiketter 4 gånger på 4 månader och därmed sabbar3 års arbete!!!
Biggan_
CITAT (KRT @ 15-01-2013, 21:14) *
Jag är vansinnig på inkompetenta människor som inte kan skriva av en lapp rätt, utan blandar ihop etiketter 4 gånger på 4 månader och därmed sabbar3 års arbete!!!

crying.gif Det blir ett förskräckligt dyrt klanteri!
KRT
CITAT (Biggan_ @ 15-01-2013, 21:21) *
crying.gif Det blir ett förskräckligt dyrt klanteri!

Minst sagt!

Att man kan göra fel är nget konstigt, vi är bara människor, men 4 gånger på lika många månader? Då tittar man ju inte ens på det man skriver......
Motti
Jag mitt försök till operation i dag blev också ett dyrt klanteri för skattebetalarna !
Myosotis

Det har jag missat.

Gossen Ruda verkar ha lämnat forumet pga censuren.
malcolm
Forumet har definitivt blivit utslätat den sista tiden, inte för att jag vill ha tillbaka bråktrådarna men i alla fall.
Klint
Nej inte jag heller! (ha tillbaka bråktrådarna)
Men det är inte så mycket disskutioner här nu.
Jag och kanske många med mej läser tex politiktråden och ruskar på huvudet eller nickar instämmande men deltar sällan i debatten.Utan "bråk" blir det lite tråkigare.
Ja nu pratar jag emot mej själv,men det är så tycker jag!
Eva i Skåne
Jag kan bara instämma med flera tidigare inlägg. Det har blivit för lamt på forumet nu.
Bråktrådarna vill jag inte ha tillbaka. Jag hör heller inte till de som brukade delta i trådar där det hettade till, men lite kontroversiella åsikter livar upp.
Såklart är det svårt att sätta gränsen, men nu är ribban för långt nere.

Gossen Ruda är saknad!
Jag vill definitivt inte (inte skulle det stå här) ha bråktråda<r tillbaka men hur skall man lära människor att diskutera nåt utan att bråka, utan att bli otrevliga?

Jag för min del har t.ex att tyckt att politik är intressant men här på odla kunde man inte delta i nån diskussion.När man alltid bara kör sina argument utan att se att motstånda<rens kanske är också bra, det har jag svårt för. Och sen att alltid vissa tror attid att dom kan allt, vet allt osv (men så är det i alla trådar)

Och så finns det ju alltid dom där rediga, som allt gör rätt.....
ninnisky
CITAT (Myosotis @ 16-01-2013, 12:39) *
Gossen Ruda verkar ha lämnat forumet pga censuren.

Om det är pga censuren - så är det väldigt synd och väldigt tråkigt och nästan så att man kan bli f......ad thumbdown.gif
Eva i Skåne
Efter att ha haft bilen på verkstad kan jag inte använda bilstereon ranting.gif Behöver kod för att få igång den igen och det har jag ingen...
Massor av andra koder förstås, men ingen till radion
Huggorm
CITAT (Eva i Skåne @ 25-01-2013, 19:50) *
Efter att ha haft bilen på verkstad kan jag inte använda bilstereon ranting.gif Behöver kod för att få igång den igen och det har jag ingen...

Har du kollat igenom alla papper som ligger i handskfacket? Ibland sitter arket med koden inne i serviceboken, men oftast är det ett eget litet häfte. Annars kan man få en ny kod från Blaupunkt eller vad för radio man nu har. Eventuellt måste man gå genom något företag som håller på med elektronik, och det brukar kosta ett par hundralappar också
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 25-01-2013, 19:50) *

Har dom kopplat ur stereon så stöldkoden har slagit till, får dom förbaske mig leta upp instalationkoden gratis.. rtfm.gif
Huggorm
CITAT (pejori @ 25-01-2013, 21:14) *
Har dom kopplat ur stereon så stöldkoden har slagit till, får dom förbaske mig leta upp instalationkoden gratis.. rtfm.gif

De har förmodligen kopplat ur batteriet, det måste göras vid ett stort antal olika reparationer. Utan ström så nollar sig en bilstereo av den typen efter en stund. Så det är inget man kan klandra verkstaden för.
Anma
Om det är en från början fastmonterad stereo så kan märkesverkstaden hjälpa till med upplåsning av kod.
Eva i Skåne
Jag klandrar inte verkstaden Huggorm. Dom har gjort sitt jobb. Jag störs bara av att inte ha koden.
Däremot tror jag det är en originalradio så ditt svar var uppmuntrande Anma smile.gif
pejori
CITAT (Huggorm @ 25-01-2013, 21:18) *
De har förmodligen kopplat ur batteriet, det måste göras vid ett stort antal olika reparationer. Utan ström så nollar sig en bilstereo av den typen efter en stund. Så det är inget man kan klandra verkstaden för.

Precis.
Har gjort så själv med min och fick åka till först butiken jag köpt den och få tillbaka koden.
Fast jag fick visa kvitto på, att den verkligen var min. giggle.gif
malcolm
CITAT (pejori @ 27-01-2013, 13:22) *
Precis.
Har gjort så själv med min och fick åka till först butiken jag köpt den och få tillbaka koden.
Fast jag fick visa kvitto på, att den verkligen var min. giggle.gif

Det blev värre för min del, bilen är av äldre modell och köpt privat och inte visste förra ägaren koden heller. SAAB finns ju inte heller så dit kunde jag inte ringa, försökte montera stereon från förra bilen med då var inte kontakterna likadana så nu står jag där utan radio. Skall försöka få ihop det när det blivit varmare ute men det får som sagt vänta. Klarar mig fö bra utan musik i bilen men visst vore det kul att ha på tex. långresor.
hattstugan

Arg på oansvariga travkuskar som kommer i full fart efter allmän väg och noll koll på ev trafik! Grrrrrrrrr
Peztis
Och jag är arg för att jag har åkt på två förkylningar utan egentligt mellanrum - och jag som ska operera foten nästa vecka!
malcolm
Märkte ikväll att det var översvämning i tvättstugan/pannrummet, det bara sprutade ut varmvatten över golvet, blir ingen billig historia att fixa det. Har i alla fall stängt av vattnet så det slutar spruta. Får man svära nu...? ranting.gif ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Myosotis
CITAT (malcolm @ 28-01-2013, 22:59) *
Får man svära nu...?

Visst får du det. trostar.gif
malcolm
Attan också, himla otur! thumbdown.gif -cry-.gif
Berith
CITAT (Berith @ 20-10-2012, 10:21) *
Har enbart läst här på forumet ett tag nu, tröttnade på alla pikar och hårda ord från somliga. Mest från en viss medlem faktiskt, en som hela tiden hackar och hackar och hackar och hackar och hackar... Har iofs känt mej sugen på att hoppa in i en del trådar och diskussioner igen men det har inte blivit av. Fast nu kunde jag inte låta bli längre. Läste nyss i tråden om semestrar och olika hotellupplevelser och att den skiturjobbiga medlemmen hackade sönder andras inlägg igen. Fy faan om man tillåts svära högt. thumbdown.gif

Alla kan väl för sjutton få berätta om sina liv och upplevelser utan att du - du vet säkert vem du är!! - måste vara där och förstöra. Hur skulle du känna dej om tex jag hela tiden hoppade efter dej och så fort du skrev ett inlägg talade om vad jag tyckte om just ditt liv och din familj och dina inlägg om vilka ämnen som helst? Va? thumbdown.gif

Detta gör mej arg idag. mad.gif

Kan nästan ordagrant citera mej själv även om det där med hotellupplevelser väl inte är aktuellt idag. Men det andra.

Om du inte klarar att umgås med andra här, eller dämpa dej, så kanske du kunde hitta på nåt annat? Du har säkert en plats någonstans där ute. tummenupp.gif
Lokan
dunno.gif Jag blir arg på mig själv när jag inte fattar ett smack av vad endel skriver....
malcolm
Jag är arg på dem som är ansvariga för popgruppen AKB48 i Japan, HUR kan de tro att de kan hindra naturens gång genom att förbjuda tjejerna att träffa pojkar...? Så dumt så det är inte sant och för min del har intresset för gruppen inte bara svalnat utan frusit till is, inget ont sagt om tjejerna utan de giriga personer som bara är ute efter pengar. Tjejerna har ju dragit in miljoners, miljoner och så försöker man göra dem livegna på detta sätt. ranting.gif
gunsta
CITAT (malcolm @ 01-02-2013, 15:58) *
Jag är arg på dem som är ansvariga för popgruppen AKB48 i Japan, HUR kan de tro att de kan hindra naturens gång genom att förbjuda tjejerna att träffa pojkar...? Så dumt så det är inte sant och för min del har intresset för gruppen inte bara svalnat utan frusit till is, inget ont sagt om tjejerna utan de giriga personer som bara är ute efter pengar. Tjejerna har ju dragit in miljoners, miljoner och så försöker man göra dem livegna på detta sätt. ranting.gif

Jag läste också om det 'där' - håller med dig malcolm - pinsamt och ledsamt, stackars tjej.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon