|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
CITAT (Peztis @ 14-05-2013, 18:34)  Idag är jag arg för att tvättmaskinen har gått sönder - igen! Den lägger av när det är dags att pumpa ut vattnet, något går fel där och för att öppna luckan så måste man manuellt tömma ut allt vattnet.
Har en massa skitiga kläder och löser det akuta behovet genom att tvätta så långt det går i maskinen och sedan skölja rent i duschen... Suck! Tuuuungt arbete och inte alls vad jag behöver just nu, känner jag.
Så nu ska man åter ta beslut om att laga eller köpa nytt. I förra huset hade vi en Cylinda var nog drygt 10år när jag trodde att det fastnat en behåbygel,vi ringde reparatören som dels tog bort en bygel dels bytte pump eftersom den var trasig,kostnad dryga 1000lappen.Några år senare när vi höll på att flytta var det dags igen,vi valde att köpa en ny.När vi bar ut den gamla såg gubben att en rem hade gått av,kanske hade dett gått än idag om vi hade bytt den! Mitt råd fråga vad det kostar att felsöka kanske är det något som inte blir så dyrt att laga. Vad är jag arg för då? Sympatiarg med dej  det är oerhört irriterande när tvättmaskinen pajar och då har man alltid som mest i tvättkorgen!!
Monarda
16-05-2013, 17:35
Sur blev jag igår när jag fick försäkringen på husvagnen och if hade höjt den med 136 kr. Som skäl hade man angett att: "På grund av ökade skadekostnader, främst beroende på höjda verkstads och reservdelspriser, får vissa kunder ett högre pris vid förnyelse av försäkringen". Därefter hade man angett ett antal villkorsändringar som gällde enbart husbil! Jag mejlade förstås och undrade varför jag var en av dom som drabbats av höjning och fick detta svar:
Tack för ditt mejl.
Vi har höjt våra försäkringar lite grann generellt sätt men jag ser att du inte har fått din If Plus rabatt som du ska ha så jag har lagt in den och ett nytt försäkringsbrev kommer att skickas till dig på detta.
Vänliga hälsningar
If
Inte direkt svar på min fråga och jag har en bestämd känsla att av jag ska vara med och betala för skador och reparationer på dyra husbilar. Men jag får väl vara tacksam att jag får rabatten till slut. Undrar just hur många som blivit blåsta på den. Den allmänna känslan är att man måste vara på sin vakt hela tiden och ifrågasätta, annars blir man lurad.
Dessutom blir jag irriterat på felstavningar (generellt sätt ) som jag tycker ger ett slafsigt intryck.
Tack, det var allt för idag!
CITAT (Klint @ 15-05-2013, 16:38)  ... Mitt råd fråga vad det kostar att felsöka kanske är det något som inte blir så dyrt att laga. Vad är jag arg för då? Sympatiarg med dej  det är oerhört irriterande när tvättmaskinen pajar och då har man alltid som mest i tvättkorgen!! Tack malcolm! Sympati är alltid värmande. Bara att få hit en servicegubbe kostar närmare tusenlappen, tror det är 800:- eller någonting ditåt. Suck... Ska ta och försöka skruva isär nu i helgen och se hur det ser ut. Kanske det har skakat loss något vid centrifugeringen?
hattstugan
18-05-2013, 06:30
Arg för att min TV har lagt av!
Myosotis
19-05-2013, 17:16
 Arg på en försäljare som lurats
*Stintan*
19-05-2013, 18:27
hattstugan
23-05-2013, 18:49
Arg för att Soc bara vill stjälpa människor istället för att hjälpa! Kan jag min historia rätt kom Soc till för att hjälpa människor som kommit i ekonomiska trångmål och det snabbt inte utred i månader!
Inte ett dugg arg bara så jämrarns trött på att en del är så ännujämrarejämrarns sura och uppe om nätterna fast dom borde sova och kanske bli så gullegulliga som både dom och andra tror att dom egentligen är fast jag och flera med mej vet att det inte funkar så och så vidare....
malcolm
25-05-2013, 11:17
Arg på mig själv för att jag är så oekonomisk.
CITAT (Berith @ 25-05-2013, 08:18)  Inte ett dugg arg bara så jämrarns trött på att en del är så ännujämrarejämrarns sura och uppe om nätterna fast dom borde sova och kanske bli så gullegulliga som både dom och andra tror att dom egentligen är fast jag och flera med mej vet att det inte funkar så och så vidare....  Borde väl gå att vaccinera dom, för högt ph-värde om nätterna smittar tydligen.
*Stintan*
26-05-2013, 08:14
CITAT (Berith @ 26-05-2013, 08:52)  Borde väl gå att vaccinera dom, för högt ph-värde om nätterna smittar tydligen. Om folk är uppe på nätterna eller ej har väl ingen med att göra så varför beter du dig som en surkart för det.
CITAT (*Stintan* @ 26-05-2013, 09:14)  Om folk är uppe på nätterna eller ej har väl ingen med att göra så varför beter du dig som en surkart för det. Men hur gör du i såna situationer då? Påpekar hur skittråkigt jobbigt det är? Blir förbannad? Besviken? För du hakar väl inte bara på och blir likadan själv...?
CITAT (Berith @ 25-05-2013, 08:18)  Inte ett dugg arg bara så jämrarns trött på att en del är så ännujämrarejämrarns sura och uppe om nätterna fast dom borde sova och kanske bli så gullegulliga som både dom och andra tror att dom egentligen är fast jag och flera med mej vet att det inte funkar så och så vidare....  Jag håller på att lära mig att inte gå in i andras kännslor av ilska och irritationer och det är inte så svårt som jag trodde. I andras kännslor av glädje går jag gärna i och även sorg.
*Stintan*
26-05-2013, 09:11
CITAT (Berith @ 26-05-2013, 09:36)  Men hur gör du i såna situationer då? Påpekar hur skittråkigt jobbigt det är? Blir förbannad? Besviken? För du hakar väl inte bara på och blir likadan själv...?  Varför ens reagera? Varför ska man bli förbannad och besviken på det om man inte blir väckt av det...men det kanske du blev
CITAT (Berith @ 25-05-2013, 08:18)  Inte ett dugg arg bara så jämrarns trött på att en del är så ännujämrarejämrarns sura och uppe om nätterna fast dom borde sova och kanske bli så gullegulliga som både dom och andra tror att dom egentligen är fast jag och flera med mej vet att det inte funkar så och så vidare....  Ja, störiga grannar är ett elände.
Troligen håller dom på så för att dom är väldigt ensamma, och det är kanske enda sättet att uppmärksammas. Sorgligt...
CITAT (Berith @ 26-05-2013, 14:11)  Troligen håller dom på så för att dom är väldigt ensamma, och det är kanske enda sättet att uppmärksammas. Sorgligt...  Dom ensamma brukar nog mer besöka akutmottagningar istället för att störa tror jag.
*Stintan*
26-05-2013, 15:29
CITAT (Berith @ 26-05-2013, 14:11)  Troligen håller dom på så för att dom är väldigt ensamma, och det är kanske enda sättet att uppmärksammas. Sorgligt...  Hur vet du att dom är sura?
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-05-2013, 17:22
Berith varför får bara du var sur och inte andra?
Ibland tycker jag också när sover dom= Men det angår inte ,mig och inte dig heller.
Om dom som skriver på nätterna är ensamma eller inte angår inte heller någon.
Berit du gnäller att det finns en del sura här men när kommer du hit? Jo när du är sur... är det bättre?
Elisabeth
*Stintan*
26-05-2013, 17:25
Aqvakul
26-05-2013, 17:42
Klockren analys, Elisabeth!
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-05-2013, 18:22)  Berith varför får bara du var sur och inte andra?
Ibland tycker jag också när sover dom= Men det angår inte ,mig och inte dig heller.
Om dom som skriver på nätterna är ensamma eller inte angår inte heller någon.
Berit du gnäller att det finns en del sura här men när kommer du hit? Jo när du är sur... är det bättre?
Elisabeth  (För att hålla med andra... Medlöpare kallas man visst då, läste jag i en annan tråd.) Självklart får alla vara sura. Intressant att du också tycker att det är just det dom är, dom där. Fast jag är inte sur när jag är på Odla, gillar Odla skarpt även om det inte är som "förr" och aldrig kommer att bli så igen. Däremot blir jag sur på en del inlägg som skrivs för att alla vi andra ska få läsa dom. För det gör dom väl? Men jag måste erkänna att jag har ibland väldigt svårt att skilja på själva inlägget och personen som skriver det. Ovänliga inlägg blir lätt ovänliga personer, tyvärr kanske. Det kanske är precis dom där gulligulliga personerna bakom man ska se och inte elakheterna. Hur gör du Elisabeth för att inte blanda ihop det där?
Tror det bästa är att undvika att "personifiera texten" Annars finns risken att Sverige befolkas av personer som "spelar banjo" dreglandes. Personer som slår sig fördärvade för dom går med näsan i molnen, Samt ett gäng sura rasister med yxan i högsta hugg.  Samt mig och alla medlöpare då...
CITAT (pejori @ 27-05-2013, 11:27)  Annars finns risken att Sverige befolkas av personer som "spelar banjo" dreglandes. Personer som slår sig fördärvade för dom går med näsan i molnen, Samt ett gäng sura rasister med yxan i högsta hugg.  Samt mig och alla medlöpare då... Hmmmm .... väldigt kul, intelligent och träffande, fast du glömde förstås den allra skojigaste karaktären nämligen den "självgoda pk-tanten" (finns f.ö. av båda könen.) Gita
CITAT (Gita @ 27-05-2013, 20:16)  Hmmmm .... väldigt kul, intelligent och träffande, fast du glömde förstås den allra skojigaste karaktären nämligen den "självgoda pk-tanten" (finns f.ö. av båda könen.) Gita Inte då. Men det är inte tillåtet att nämna dig med namn, så du går in under "näsan i molnen"
CITAT (pejori @ 27-05-2013, 20:18)  Inte då. Men det är inte tillåtet att nämna dig med namn, så du går in under "näsan i molnen"  Men pk-tanterna då? De är ju mycket skojigare som karaktärer än jag är, eller hur? Och du, det du skriver ovan skulle mycket väl kunna tolkas som personligt påhopp för även om du inte nämner mitt namn så talar du direkt till mig. Eftersom det nu inte är tillåtet att nämna dig vid namn så går du in under , ja just det "pk-fjanttanter" Observera nu att jag travesterar ditt inlägg, så blir det tal om personliga påhopp så var det du som började Tihii/Gita.
CITAT (Gita @ 27-05-2013, 20:31)  Men pk-tanterna då? De är ju mycket skojigare som karaktärer än jag är, eller hur?
Och du, det du skriver ovan skulle mycket väl kunna tolkas som personligt påhopp för även om du inte nämner mitt namn så talar du direkt till mig. Eftersom det nu inte är tillåtet att nämna dig vid namn så går du in under , ja just det "pk-fjanttanter" Observera nu att jag travesterar ditt inlägg, så blir det tal om personliga påhopp så var det du som började Tihii/Gita. Blir säkert bra tanten lilla. Jag tar det inte på något vis personligt, till skillnad från dig.
CITAT (pejori @ 27-05-2013, 20:35)  Blir säkert bra tanten lilla. Jag tar det inte på något vis personligt, till skillnad från dig. Hmmmm... det verkar som det är du som tar det i högsta grad personligt. Är du månne en sån där stereotyp präktig och väldigt "skojsig" pk-tant? Ganska många av dina inlägg pekar faktiskt på det. Jag tror inte du förstår att jag faktiskt retas lite med dig (är det tillåtet?).Sen tror jag förstås också (också grundat på dina inlägg) att du är väldigt mycket mer tant än jag är. Gita
CITAT (Gita @ 27-05-2013, 20:47)  Hmmmm... det verkar som det är du som tar det i högsta grad personligt. Är du månne en sån där stereotyp präktig och väldigt "skojsig" pk-tant? Ganska många av dina inlägg pekar faktiskt på det. Jag tror inte du förstår att jag faktiskt retas lite med dig (är det tillåtet?).Sen tror jag förstås också (också grundat på dina inlägg) att du är väldigt mycket mer tant än jag är. Gita Klart jag begriper det, och jag antar att det är tillåtet. Har inte hittat något om förbud i reglerna. Hetsa inte upp dig. Det är inte bra för varken hjärtat eller blodtrycket.
CITAT (pejori @ 27-05-2013, 20:35)  Blir säkert bra tanten lilla. Jag tar det inte på något vis personligt, till skillnad från dig. Hmmm... det verkar som du tar det personligt annars hade du väl lagt ner för längesedan eller hur. Vet inte riktigt varför du känner att du måste fölrsvara pk-fjanttanterna, kan du förklara? Gita
CITAT (Gita @ 27-05-2013, 21:46)  Hmmm... det verkar som du tar det personligt annars hade du väl lagt ner för längesedan eller hur. Vet inte riktigt varför du känner att du måste fölrsvara pk-fjanttanterna, kan du förklara? Gita Jag har lagt ner, har du???
Nu är jag lite arg igen, eller sur, eller arg. En tråd till som har låsts, istället för att plocka bort inlägg och låta tråden fortsätta.
Snart kommer nog småprat bli låst!
CITAT (Berith @ 28-05-2013, 06:57)  Nu är jag lite arg igen, eller sur, eller arg. En tråd till som har låsts, istället för att plocka bort inlägg och låta tråden fortsätta.  Speciellt som man låser efter en anmälan från någon som överhuvudtaget inte tagit sig tid att fundera på vad som verkligen stod i inlägget han anmälde. Jag förstår inte riktigt hur någon kan känna sig påhoppad när man talar om en företeelse rent generellt, i det här fallet gällde det medlöperi. Gita
malcolm
28-05-2013, 17:30
Vilken tråd är det som låsts?
hattstugan
28-05-2013, 17:53
Blir arg för att man tar för givet att tråden låstes pga anmälan till Moderator men så var icke fallet!
Har faktiskt ett liv också!
CITAT (hattstugan @ 28-05-2013, 18:53)  Blir arg för att man tar för givet att tråden låstes pga anmälan till Moderator men så var icke fallet!
Har faktiskt ett liv också! Har du? Sitter du inte och lusläser, samt låser trådar för att djävlas??? Det kan ju inte vara sant!!! (ironi, så ingen går i taket nu)
CITAT (hattstugan @ 28-05-2013, 18:53)  Blir arg för att man tar för givet att tråden låstes pga anmälan till Moderator men så var icke fallet!
Har faktiskt ett liv också! Fast kanske du/ni borde förklara varför, så man slipper känslan av "kompismoderering" Gita
Aqvakul
28-05-2013, 18:59
Jag anmälde tråden för att jag utsattes för otäcka antydningar om mobbning och jämförelse med nazistiska medlöpare. Jag anmälde därför att jag ansåg att du Gita förtjänade en offentlig tillrättavisning. Låsningen av tråden är inget jag bett om eller heller är nöjd med.
CITAT (Aqvakul @ 28-05-2013, 19:59)  Jag anmälde tråden för att jag utsattes för otäcka antydningar om mobbning och jämförelse med nazistiska medlöpare. Jag anmälde därför att jag ansåg att du Gita förtjänade en offentlig tillrättavisning. Låsningen av tråden är inget jag bett om eller heller är nöjd med. Men hur i all världen kunde du få för dig att jämförelsen med nazismen gällde dig. Det jag pratade om var medlöperi i allmänhet och visst bör vi kunna vara överens om att det som hände i Hitlertyskland inte varit möjligt utan just fenomenet medlöperi. Visst bör vi kunna enas om att fenomenet medlöperi, bristen på civilkurage är livsfarligt. Än en gång , jag förstår inte varför det fick dig att gå i taket,.. Du kanske skall ta och läsa mina inlägg en gång till och försöka förstå vad jag verkligen säger. Och om du tolkar vad jag säger som påhopp så är det dina problem, för visst måste vi kunna tala om vissa fenomen i generella termer utan att du känner dig träffad. Gita
Aqvakul
28-05-2013, 19:19
CITAT (Gita @ 28-05-2013, 20:14)  Men hur i all världen kunde du få för dig att jämförelsen med nazismen gällde dig. Det jag pratade om var medlöperi i allmänhet och visst bör vi kunna vara överens om att det som hände i Hitlertyskland inte varit möjligt utan just fenomenet medlöperi. Visst bör vi kunna enas om att fenomenet medlöperi, bristen på civilkurage är livsfarligt. Än en gång , jag förstår inte varför det fick dig att gå i taket,.. Du kanske skall ta och läsa mina inlägg en gång till och försöka förstå vad jag verkligen säger. Och om du tolkar vad jag säger som påhopp så är det dina problem, för visst måste vi kunna tala om vissa fenomen i generella termer utan att du känner dig träffad. Gita Du vände dig till mig (citerade mitt inlägg). Du kastar ständigt anklagelser och nedsättande omdömen omkring dig. Du borde kanske fundera lite på din egen roll. Att sen komma i efterhand och prata om att det inte är personligt, är bara patetiskt.
CITAT (Aqvakul @ 28-05-2013, 20:19)  Du vände dig till mig (citerade mitt inlägg). Du kastar ständigt anklagelser och nedsättande omdömen omkring dig. Du borde kanske fundera lite på din egen roll. Att sen komma i efterhand och prata om att det inte är personligt, är bara patetiskt. Med risk för att tilldelas diverse epitet och tilltalsnamn, så uppfattade jag inlägget på samma sätt.
CITAT (Aqvakul @ 28-05-2013, 20:19)  Du vände dig till mig (citerade mitt inlägg). Du kastar ständigt anklagelser och nedsättande omdömen omkring dig. Du borde kanske fundera lite på din egen roll. Att sen komma i efterhand och prata om att det inte är personligt, är bara patetiskt. Mamma Mia, hur orkar du att ständigt ta dig själv på så JÄTTESTORT ALLVAR.?? Allt handlar faktiskt inte om dig. Ta och läs mitt inlägg om medlöperi än en gång och försök att ta till dig vad där bokstavligen står, strunta i att försöka tolka in något som inte står där, det blir bara fel. Gita
Aqvakul
28-05-2013, 19:43
CITAT (Gita @ 28-05-2013, 20:40)  Mamma Mia, hur orkar du att ständigt ta dig själv på så JÄTTESTORT ALLVAR.?? Allt handlar faktiskt inte om dig. Ta och läs mitt inlägg om medlöperi än en gång och försök att ta till dig vad där bokstavligen står, strunta i att försöka tolka in något som inte står där, det blir bara fel. Gita Vad då stort allvar , nazismen är knappast något man skämtar om....Förstår du inte att det du skrivit kan uppfattas som kränkande, så kan jag bara beklaga dig. Känns tämligen meningslöst att fortsätta diskussionen med dig om detta....
CITAT (Aqvakul @ 28-05-2013, 20:43)  Vad då stort allvar , nazismen är knappast något man skämtar om....Förstår du inte att det du skrivit kan uppfattas som kränkande, så kan jag bara beklaga dig. Känns tämligen meningslöst att fortsätta diskussionen med dig om detta.... Vad är det som är kränkande? Att t.ex. nazismen bygger på medlöperi? Tycker inte du att det är så? Du uppfattar alltså dig själv som en medlöpare och blir därför kränkt? Är det så det är? Jag kan inte tolka din upprördhet på annat sätt Kan du inte hålla med om att medlöperi är en farlig företeelse och att det som hände bl.a. i Tyskaland varit omöjligt utan medlöpare? Gita
*Stintan*
28-05-2013, 20:15
Gita, jag uppfattade ditt inlägg på precis samma sätt som Aqua och min tanke när jag först läste det var att du bara är här för att bråka med folk.
CITAT (*Stintan* @ 28-05-2013, 21:15)  Gita, jag uppfattade ditt inlägg på precis samma sätt som Aqua och min tanke när jag först läste det var att du bara är här för att bråka med folk. Óch varför är du här? För att delge oss dina intelligenta och intressanta tankar.? Hmmm........! Kan du inte ta att läsa mitt inlägg om medlöperi och då läsa vad där verkligen står. Tycker du verkligen inte att just medlöperi är en riktigt farlig och otäck företeelse? Kan vi inte vara överens om det, eller har du andra åsikter? Gita
"Godwins lag (Godwin's law) handlar om fenomenet att diskussionstrådar på Usenet (och numera hela Internet) oavsett ämne förr eller senare leder fram till liknelser som inbegriper Hitler eller nazister. Uttrycket kan också beteckna en netikettregel som avråder från sådana liknelser. Lagen formulerades av Mike Godwin år 1990:" Källa
malcolm
28-05-2013, 22:31
Vilken tråd är det som låsts?
CITAT (malcolm @ 28-05-2013, 23:31)  Vilken tråd är det som låsts? Den är inte bara låst, den är dessutom raderad numera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|