|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
theseraphim
12-01-2014, 22:38
Vart skatterna går utöver de vanliga kostnaderna tex vård, skola osv så går en hel del att betala statsskicken som ligger på ca 1200 miljarder eller runt 35% BNP om jag inte minns fel vilket är bra. Problemet är i grund o botten(vilket varit ett problem innan Reinfeldt och för många andra länder) är att vi blir allt äldre och mår allt bättre längre vilket har lett till att kostnaderna ökat enormt samtidigt som andra kostnader också ökat då vissa problem tex nya skolor osv inte byggdes redan på 80-90 talet då behovet fanns utan allt har konstant skjutits på framtiden. Man kan ju inte heller bara höja skatterna enormt bara för att tro att det ska lösa problem, såvida inte lönerna följer med så kommer folk ha mindre pengar i kassan samtidigt som kostnaderna för anställda går upp vilket skulle leda till högre arbetslöshet osv osv. Vad som gör mig arg idag.... -12 grader och barmark!
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-01-2014, 13:27
CITAT (Eva i Skåne @ 12-01-2014, 18:57)  Mina föräldrar berättade idag att deras pensioner sänkts med ca 175:- per person. Det är skandal att våra gamla ska få försämrad standard gång efter gång  Det retar oss också men det är tyvärr den fina pensionsuppgörelse på 90 talet.
hattstugan
14-01-2014, 13:43
Irriterad för att man envisas med att säga bröstfile om fågelbröst! En fågel har INGEN file! Samma sak om ytterfile som är benfri kotlett! Ett fyrbent djur har endast TVÅ filer!
malcolm
14-01-2014, 14:06
Samma med fiskfilé, en fisk har väl inga filéer.
skånepåg
15-01-2014, 17:31
CITAT (hattstugan @ 14-01-2014, 13:43)  Irriterad för att man envisas med att säga bröstfile om fågelbröst! En fågel har INGEN file! Samma sak om ytterfile som är benfri kotlett! Ett fyrbent djur har endast TVÅ filer! Klart det gör, att fileea är ett styckningsord/sätt för det finaste köttet som blivit populärt men folk blir dummare nu för tiden så de vet inte ens hur man stänger en aladdin ask och andra liknande och mycket mer så de måste få allt undervisat i tidningar och tv och annan media så de har enkelt förkortat det för de enklare människor med att skriva att en filee är en filee, inget mer behövs bara det står där men man kanske skulle infoga länkar till hur de görs och vad det är som tex mjölk kommer från kor och din nyttiga McDonalds hamburgare likaså, eller rättare sagt knappt hälften av din mcdonalds hamburgare är kött från ko Men här är en bra länk till de fördummade människorna, inte dig eller oss som kan och vet hur världen fungerar utan blondinbellas senaste smink eller vad fan som helst..... Lika mycket onödig information här som där som folk borde veta men vad lär man sig i skolan eller av andra människor nu för tiden? Skit samma orka engagera sig i deras dumheter, kolla här hur man fileear en kyckling istället http://www.svenskfagel.se/?p=794
theseraphim
15-01-2014, 18:43
En liten rättelse så består McD hamburgare till ca 98% kött medans Sibylla, Scan och Max har av de större aktörerna minst bara runt 80%( Max har runt 75%) mest har Burger King med 100%. Däremot chicken nugget är det väldigt varierat innehåll där har McD runt 75-80% kyckling medans Max har 30%. Vad som gör mig arg idag...all modd o sörja på min nya bil:(
Biggan_
15-01-2014, 23:29
CITAT (skånepåg @ 15-01-2014, 17:31)  Klart det gör, att fileea är ett styckningsord/sätt för det finaste köttet som blivit populärt men folk blir dummare nu för tiden så de vet inte ens hur man stänger en aladdin ask och andra liknande och mycket mer så de måste få allt undervisat i tidningar och tv och annan media så de har enkelt förkortat det för de enklare människor med att skriva att en filee är en filee, inget mer behövs bara det står där men man kanske skulle infoga länkar till hur de görs och vad det är som tex mjölk kommer från kor och din nyttiga McDonalds hamburgare likaså, eller rättare sagt knappt hälften av din mcdonalds hamburgare är kött från ko Men här är en bra länk till de fördummade människorna, inte dig eller oss som kan och vet hur världen fungerar utan blondinbellas senaste smink eller vad fan som helst..... Lika mycket onödig information här som där som folk borde veta men vad lär man sig i skolan eller av andra människor nu för tiden? Skit samma orka engagera sig i deras dumheter, kolla här hur man fileear en kyckling istället http://www.svenskfagel.se/?p=794 Apropå filé
skånepåg
16-01-2014, 18:27
CITAT (theseraphim @ 15-01-2014, 18:43)  En liten rättelse så består McD hamburgare till ca 98% kött medans Sibylla, Scan och Max har av de större aktörerna minst bara runt 80%( Max har runt 75%) mest har Burger King med 100%. Däremot chicken nugget är det väldigt varierat innehåll där har McD runt 75-80% kyckling medans Max har 30%. Vad som gör mig arg idag...all modd o sörja på min nya bil:( Jag undrar det då det bara är ihop blandat malet olika kött till en sörja med kemikalier för att bli av med bakterier och massa annat för bli av med allt ben och blod med ännu menar kemikalier, smaklig måltid https://www.youtube.com/watch?v=dCqKl4Q3hW4
theseraphim
16-01-2014, 23:30
Har ju testats ett antal gånger i oberoende tester och de visar alla samma sak, sen vilket kött man använder sig av är en annan femma. I lithells och Max fanns det spår av tillsatser vet jag när jag läste. Vad som gjorde mig arg idag...folk som kör avsiktligt som dårar i snömodden, jäkla volvoraggarpack!!! Utsätta andra för total livsfara bara för man vill slira runt med en neandertalartrimmad 740!
ryss_борис
17-01-2014, 01:44
Den offantligt dåliga "debatten" på svt. Man kan ju undra var de gräver fram alla idioter. Suck...
skånepåg
17-01-2014, 04:16
De jävla fjortisraggarna med alla sina volvo är en ras och generation av ondo som bara sprider skräck hos alla på all sätt och vis....
hattstugan
29-01-2014, 16:16
Inte bara arg utan ursinnig! Som svensk får man ingen hjälp i det här landet längre!! Ska fortsätta leva på vatten enligt soc! Tur att hyresvärden inte slänger ut mig i kylan trots obetalda hyror!
Eva i Skåne
29-01-2014, 17:05
Är det det gamla vanliga Hattstugan? Att soc tittar på de tre senaste månaderna och du haft för stor inkomst då, så då skulle du sparat? Min ena son hade det kärvt tidigare. Minsta krona som eventuellt kom in på hans konto drogs ifrån på ersättningen.
hattstugan
29-01-2014, 18:46
Jodå så är det Eva! Men har inte haft till hyra på 2 mån men det är väl inte så viktigt! Samt den här gången hade jag inte sökt tillräckligt många jobb! Kan väl inte söka det som inte finns heller?
29-01-2014, 19:10
Nu kan jag inte det med soc för att säga något men hattstugan har du inte jobbat alltid? Eller såld Tupperware?
Förklara för mig, en ovetande med liten pension
hattstugan
29-01-2014, 19:11
Har ströjobb! Tupperware ger inte så mycket än så jag kan leva på det!
Är så trött på snön, kylan, snöskottning och isiga vägar att hälften hade varit nog. Var även på Odal och köpte jord och fågelmat idag.
29-01-2014, 21:58
CITAT (gnon49 @ 29-01-2014, 21:21)  Är så trött på snön, kylan, snöskottning och isiga vägar att hälften hade varit nog. Var även på Odal och köpte jord och fågelmat idag. Jag med ör kylan sätter ig i alla leder och muskler. Vet bättre men hur som helst så snöar det nu....
theseraphim
29-01-2014, 22:15
Partier som lurar till sig bidrag och sen blånekar...det gör mig arg
Journalister som klipper och klistrar och tar meningar ur sitt sammanhang avskyr jag av hela mitt hjärta.
Är vansinnig på dessa asätare som gräver fram och skapar "sanningar" för att sälja mer lösnummer.
Tack vare journalisten "grävarjossan" Josefin Freije kommer jag aldrig mer att köpa faktum, det är då ett som är säkert.
Lögnare och hyena.
theseraphim
30-01-2014, 15:43
Vad är det gräv-Jossan gjort som är så dåligt? Undrar bara
CITAT (hattstugan @ 29-01-2014, 18:46)  Jodå så är det Eva! Men har inte haft till hyra på 2 mån men det är väl inte så viktigt! Samt den här gången hade jag inte sökt tillräckligt många jobb! Kan väl inte söka det som inte finns heller? Jag förstår inte. Du har alltså haft inkomster som överstigit bidragsnormerna och ändå inte betalat hyran? Är det rätt uppfattat? Det är ju strikt reglerat hur mycket/lite man får tjäna för att kunna få försörjningsstöd. Gita
hattstugan
30-01-2014, 16:27
De har bara räknat på vad det kostar att leva! De har struntat i att jag har hyra då min syster är hyresvärden!
*Stintan*
30-01-2014, 18:28
Konstigt så kan dom väl inte göra om ni inte delar hushåll.
CITAT (theseraphim @ 30-01-2014, 15:43)  Vad är det gräv-Jossan gjort som är så dåligt? Undrar bara Framställt min arbetsplats som förfärlig. Hon har fått massor av uppgifter och och statistik uttagen, som hon krävde att få ut strax före jul, men väljer att fokusera på det som är fel . Men det framgår inte att mängden fel var mycket större innan min arbetsplats startades, och svarstiderna då kunde dröja flera dagar eftersom man bara kunde lämna meddelade på en telefonsvarare. Nu svarar man i telefonerna på några minuter, och strävar hela tiden efter att bli bättre. Hon fixerar på avvikelser som är lagda, under 2 år... Av dessa avvikelser bestod en del i att det var klagomål på att man fick vänta några minuter i telefonen. Snacka om att förvanska sanningen. En journalist kan tydligen ta sig vilka friheter de vill, tom framställa lögner som sanning. Granskar man hennes artikel i Faktum är det så många rena faktafel att jag orkar inte räkna upp dem här. för mig. Men som sagt, ingen mer Faktum för mig. Lögn och allmänt beteende som en hyena är inte riktig journalistik
theseraphim
30-01-2014, 22:29
CITAT (Monaxe @ 30-01-2014, 18:30)  Framställt min arbetsplats som förfärlig. Hon har fått massor av uppgifter och och statistik uttagen, som hon krävde att få ut strax före jul, men väljer att fokusera på det som är fel . Men det framgår inte att mängden fel var mycket större innan min arbetsplats startades, och svarstiderna då kunde dröja flera dagar eftersom man bara kunde lämna meddelade på en telefonsvarare. Nu svarar man i telefonerna på några minuter, och strävar hela tiden efter att bli bättre.
Hon fixerar på avvikelser som är lagda, under 2 år... Av dessa avvikelser bestod en del i att det var klagomål på att man fick vänta några minuter i telefonen.
Snacka om att förvanska sanningen. En journalist kan tydligen ta sig vilka friheter de vill, tom framställa lögner som sanning. Granskar man hennes artikel i Faktum är det så många rena faktafel att jag orkar inte räkna upp dem här. för mig. Men som sagt, ingen mer Faktum för mig. Lögn och allmänt beteende som en hyena är inte riktig journalistik Journalistik har aldrig handlat om sanningen utan om någons tolkning av den tyvärr, så länge det inte är rena lögner så är ju allt en bedömingssak. En journalist får ju dessutom betalt per scoop och ett större scoop ger mer framgång vilket ger mer pengar o prestige. Nu vet jag ju inte något om just denna artikel och vilket företag du jobbar för men när journalister väl gett sig fasiken på att hitta något fel så jäklar den som kan stoppa dem. De mesta journalister är säkert duktiga så jag vill inte hänga ut hela yrkeskåren eller Josephine för den delen heller(har ju uppenbarligen en gedigen resumé) men vissa reportage kan vara ordentligt bristfälliga. Åter till ämnet. Barnmorska som vägra utföra abort för hennes tro förbjuder det....det gör mig förbannad! Om man nu har den tron så sök inte jobb där det ingår i arbetsuppgiften. Ska läkare helt plötsligt vägra organdonationer eller sluta behandla hbtq patienter osv.
hattstugan
15-08-2014, 22:55
Blir mer än arg för människors egensinne vid olyckor! Vid en lastbilsolycka idag kommer man inte den drabbade tillhjälp utan FILMAR olyckan! Som en fd chaufförshustru reagerar jag hårt mot det!
CITAT (hattstugan @ 15-08-2014, 23:55)  Blir mer än arg för människors egensinne vid olyckor! Vid en lastbilsolycka idag kommer man inte den drabbade tillhjälp utan FILMAR olyckan! Som en fd chaufförshustru reagerar jag hårt mot det! Då är vi två som gör det. Jag blir galen på alla dessa som filmar med sina telefoner och hoppas få " sin bild" publicerad i kvällspressen. Ju snaskigare ju bättre.
Monarda
16-08-2014, 21:37
Det är fruktansvärt vilken trend detta har blivit. Pressen har stor skuld i detta som premierar och publicerar hyenabilderna. Dags för dom att ta sitt ansvar!
17-08-2014, 13:31
CITAT (Monarda @ 16-08-2014, 22:37)  Det är fruktansvärt vilken trend detta har blivit. Pressen har stor skuld i detta som premierar och publicerar hyenabilderna. Dags för dom att ta sitt ansvar! Jag vill inte skylla på pressen. Visst lockar pengarna men skall det inte var inbygd i varje människa att hjälpa, en självklarhet att man först och främst hjälper....
Monarda
17-08-2014, 16:35
Många tycker tyvärr att det är häftigare att få sina bilder/filmer utlagda på YouTube eller publicerade på annat håll, än att gripa in. Dit har den nya tekniken lett oss, man glömmer medmänniskan. Samma sak om man bevistar någon tillställning, folk är så upptagna att fota med sina mobiler att dom helt missar själva upplevelsen. Och dessutom stör upplevelsen för andra.
Det finns dagis där man förbjudit föräldrarna att använda mobiler vid lämning och hämtning för att personalen upplever att de inte kan få kontakt med dem. Skrämmande!
Kom att tänka på en annan olycka där medmänskligheten inte existerade. En kvinna hade kört av vägen och voltat med sin bil. Hon blev hängande i säkerhetsbältet och när hon kvicknade till upptäckte hon personer som höll på att rensa bilen på hennes värdeföremål och struntade i om hon var skadad eller inte!
Senaste idiotin i kommunen jag bor i är att man ska installera dataskärmar hemma hos åldringar för att hemtjänsten ska slippa åka ut på natten. Ser gamlingen ut att sova så behöver man inte åka dit, anser man. Sen hur man kan bedöma om någon fått en hjärnblödning och kanske är medvetslös framgår inte.
Nu kom jag in på sidospår och det gör man ju i diskussioner, men det jag vill ha sagt är att den tekniken inte alltid är till gagn för människan.
17-08-2014, 16:46
Monarda jag håller helt och hållet med dig......
Håller också med. En skrämmande utveckling. Numera är folk enarmade för en hand är upptagen av mobilen, oavsett om dom är ute och rastar hunden eller på lekplatsen med sina barn.
Jag är inte direkt arg - men väldigt besviken över att vissa trådar här på odla konsekvent förstörs.
Monarda
26-12-2014, 14:29
Superarg över alla mänskliga grisar som inte kan kasta sopor på därför avsedd plats! Vid återvinningsstationen utanför ICA, där man numera enbart får lämna glas, stod det en massa kassar runt om containrarna med allt från matrester till lysrör. F-n ta er, miljömarodörer!
Natur liv
27-12-2014, 09:29
Jag är arg för att företagen tycker sig ha rätt att äga allt utrymme! Jag kan inte kolla mina mejl utan att det flimrar av företagsreklam. Jag kan inte beställa någonting på internet utan att telefonen blir fylld av reklam. Jag kan inte ens vara med i en fackförening utan att få en massa reklam för företag. Snart kan jag väl inte heller se något teve-program utan reklamavbrott (tur att SVT finns i alla fall).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|