Full version: Argtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
bergvallmo
CITAT (Peztis @ 11-06-2012, 19:30) *
Brukar varken läsa el skriva i denna tråden men idag är jag så arg så jag nästan gråter för de håller på att skövla skogen precis där vi bor - intill vår tomt. Och vi visste inget om det - nu är det försent.

Har full förståelse. Det hände mig för drygt tio år sedan. Hela den stora mosstäckta gamla granskogen var borta när jag kom hem från jobbet. Det blir aldrig sig likt. sad.gif
hattstugan

Inte arg bara ledsen över att människor inte förstår att lagar finns för allt oavsett om man tycker det är bra eller inte!
Anki på Öland
Grrrr.... någon bonde har under den tidiga morgontimmen kört förbi med gödselspridare och tydligen haft den på för hela min husvägg inkl. mina fönster är helt nerstänkta med gödsel mad.gif
Irene_L
CITAT (Anki på Öland @ 14-06-2012, 09:27) *
Grrrr.... någon bonde har under den tidiga morgontimmen kört förbi med gödselspridare och tydligen haft den på för hela min husvägg inkl. mina fönster är helt nerstänkta med gödsel mad.gif

Men ...vilken idiot! ranting.gif Har du någon aning vem det kan vara? Den bonden borde få komma hem till dig och ta bort gödslet på ditt hus!
*Stintan*

Jäkla klantskalle......har du möjligthet att ta reda på vem förövaren är? Isåfall tycker jag att du ska begära ersättning för sanering.
silos
CITAT (Peztis @ 11-06-2012, 19:30) *
Brukar varken läsa el skriva i denna tråden men idag är jag så arg så jag nästan gråter för de håller på att skövla skogen precis där vi bor - intill vår tomt. Och vi visste inget om det - nu är det försent.

Men hur kan de göra på det viset!?! -cry-.gif
Alba
Kan du inte polisanmäla. Men förmodligen händer det väl inget. De har väl inte resurser.
Elisabeth-Västkustkolonisten

Så klantig kan väl ingen vara.....
Han skall göra rent hos dig om du vet vem det är
Anki på Öland
CITAT (Irene_L @ 14-06-2012, 09:49) *
..............Den bonden borde få komma hem till dig och ta bort gödslet på ditt hus!

Ja det kan man tycka, men frågan är vem det är för det kör gödselbilar förbi i "en strid ström" hela dagarna här.... Tror ingen anmäler sig frivilligt.... tyvärr...
Ugglemormor
Jag blir så himla arg när min text försvinner... Har sparat alltefter jag skriver, men lika väl är jag tillbaka i samma ruta.
Mina cd är slut också och dem jag har kvar tar inte texten........
Köpte 2 usb minnen, men vet inte om jag vågar använda dem när jag inte vet nåt om dom.......
Får skicka gubben o köpa fler, men är inte säker på sorten, men det får han fråga sig fram.
Han skulle ju snacka med grannen som är datanörd för att han kunde hjälpa mig ......
Det är så hopplöst att skriva om samma sak flera gånger. Min laptop är ju ny, så där borde det inte finnas fel, använder mig av Word när jag skriver.........

Förbaskade apparater!..... ranting.gif
*Stintan*
Det räcker ju att spara ner till en mapp i datorn alltefter du skriver. Såklart att du sen kan använda USB-minnena, dom funkar ju som små bärbara hårddiskar. Perfekt ju att göra backup på och rymmer ju mycket mer än en CD.
Det är säkert inget fel på din nya laptop utan antagligen är orsaken att du av misstag kommer åt någon tangent av misstag.
Ugglemormor
Stintan,
Där ligger nog felet och jag måste få hjälp med de usb portarna. Jag sparar med jämna mellanrum det jag skrivit i mina dokument.
Synd att jag inte hittar det där man kan automatspara efter angivna minuter som jag har i den stora datorn.
Det är så himla lätt att komma åt fel knappar när även musen är som en platta och jag kan inte sitta uppe längre stunder, så föredrar att sitta i min säng som jag kan manovera med fjärrisen för olika lägen.
Har redan ringt till min Karl och sagt till om detta men han är inte hemma från sitt vaktpass i hamnen före 21.00, så det får vi fixa till i morgon.
Tack för svaret, det var ju bra..... tummenupp.gif ....... Ska hålla fingrarna i styr så gott det går......
malcolm
Att reparationen av min bil kommer att kosta drygt 8000:- istället för 1700:- som det var sagt från början. :-(
Alphaville
Semesterns första vecka. Och förkylning... ranting.gif Ingen bra kombination. Jag vill göra annat än att sitta hemma och snyta mig/hosta. duh.gif
Ugglemormor
egentligen inget att slösa sin energi på, men hur dumma kan människor vara mot varandra? Det är inte alls uppmuntrande att befatta med dom, men jag gör väl som jag brukar --- biggrin.gif ---- glömmer dem så fort det bara går i vetskapen om att vi är olika och på olika nivåer i livet och en del växer ju aldrig upp ur barnskorna, men det är inte min sak att göra något åt det ------ rena energitvyvar, så där trivs man inte.....
OK, nu gick den ilska över....... rotfl.gif
Huggorm
Jag är ännu argare än vanligt på stelbenta, byråkratiska myndigheter. De gör verkligen vad de kan för att förstöra för folk, trots att ingen har minsta vinning av det
CITAT (Huggorm @ 06-07-2012, 13:37) *
Jag är ännu argare än vanligt på stelbenta, byråkratiska myndigheter. De gör verkligen vad de kan för att förstöra för folk, trots att ingen har minsta vinning av det

Ja dom kan man reta sig på......
malcolm
Jag är arg på alla sjukdomar och åkommor jag drabbas av, stroke två gånger, 2005 och 2009, dubbelseende i januarir, ansiktsförlamning i februari och tandvärk nu. Allt detta gör att mitt liv är värdelöst och jag orkar ingenting. Tur att AKB48 finns med trevlig musik och dans! tummenupp.gif
Alba
CITAT (Alphaville @ 05-07-2012, 18:13) *
Semesterns första vecka. Och förkylning... ranting.gif Ingen bra kombination. Jag vill göra annat än att sitta hemma och snyta mig/hosta. duh.gif

Usch så trist. Jag hoppas det försvinner NU så du får en fin semester.
Huggorm
Det går ju faktiskt att sjukskriva sig även på semestern, men jag tvivlar på att det är populärt hos arbetsgivaren
malcolm
CITAT (Huggorm @ 06-07-2012, 18:16) *
Det går ju faktiskt att sjukskriva sig även på semestern, men jag tvivlar på att det är populärt hos arbetsgivaren

Jag har varit sjukskriven i 3½ år nu och är fortfarande, tvivlar på att min arbetsgivare bryr sig om min längre även om jag fortfarande är anställd.
Malcolm har du någon gång tänkt på det hur många människor som finns här som är sjuka? Utan att gnyr och gnäller hela tiden?
Ugglemormor
jo, det kan man undra, men man får inga svar på det så det känns ite meningsfullt att enbart tänka på sina egna besvär, även om man satt i skiten ändå upp i örona.....

Det finns dom som man, så att säga, har känning att de inte mår bra och livet är svårt, men att försöka göra det lättare trots allt är nog ett plus..... som Elisabth nämner......
Monarda
Arg blev jag idag på folk som inte tar sitt ansvar på jobbet, men lönen kommer ju ändå.........
malcolm
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-07-2012, 20:54) *
Malcolm har du någon gång tänkt på det hur många människor som finns här som är sjuka? Utan att gnyr och gnäller hela tiden?

Jag vet att det finns många på forumet som är sjuka, till och med sjukare än jag fast jag förstår inte vad du menade med ditt inlägg...
Motti
Om jag hade fått gå igenom det Malcom gjort så är jag inte säker på att jag orkat resa mig upp och gå vidare !tycker du är en kämpe Malcom och beundransvärd på många sätt .jag har följt dina inlägg i snart två år och läst dina utllämnande personliga inlägg här och jag måste säga att du är mycket starkare än vad du vet om smile.gif det har du visat här genom att blotta dig som få har gjort .Håller tummarna för dig och jag tror du får ordning på allt till sist sweatingbullets.gif
MVH Motti
Krolliljan
CITAT (malcolm @ 06-07-2012, 16:17) *
Jag är arg på alla sjukdomar och åkommor jag drabbas av, stroke två gånger, 2005 och 2009, dubbelseende i januarir, ansiktsförlamning i februari och tandvärk nu. Allt detta gör att mitt liv är värdelöst och jag orkar ingenting. Tur att AKB48 finns med trevlig musik och dans! tummenupp.gif

Klart du måste vara arg på det.
Jag har själv varit sjukskriven i ett år och får mina dippar då jag blir jätte arg för att jag inte blir bättre. SEn verkar det ibland som om en olycka inte kommer ensam. Det hopar sig. angry.gif
Alphaville
CITAT (Huggorm @ 06-07-2012, 18:16) *

Arbetsgivarna vill gärna ha läkarintyg. Knappt värt med tanke på några dagars förkylning. Jag har inte behövt läkarvård, hostmedicinen och näsdropparna har redan haft sin verkan. happy.gif
malcolm
CITAT (Motti @ 07-07-2012, 01:00) *
Om jag hade fått gå igenom det Malcom gjort så är jag inte säker på att jag orkat resa mig upp och gå vidare !tycker du är en kämpe Malcom och beundransvärd på många sätt .jag har följt dina inlägg i snart två år och läst dina utllämnande personliga inlägg här och jag måste säga att du är mycket starkare än vad du vet om smile.gif det har du visat här genom att blotta dig som få har gjort .Håller tummarna för dig och jag tror du får ordning på allt till sist sweatingbullets.gif
MVH Motti

Tack Motti! Tur att det finns snälla och stöttande människor som du. smiley_small_hug.gif Faktum är att dubbelseendet har gått tillbaka, upptäckte det igår. bravo.gif
Ugglemormor
malcolm,

Ibland ramlar allt på en och då kan en bli ordentligt besviken, arg och allt, och du har nog fått det mesta under den sista tiden så då blir man inte glad precis. ...... ranting.gif
känslorna måste ut på ett eller annat sätt, men jag tror nog att det inte finns någon här som inte tycker att nu får det vara nog.........
man säger ju att man inte får mer än man orkar, men det tror inte jag alls på!...... tummenupp.gif (har ju själv varit där)
mamamaggan
Gnäll och gny hur mycket du vill Malcolm !

Klart du måste få skriva av dig oavsett hur sjuka andra är. Du blir ju inte friskare för det !
mamamaggan
Gör ett eget inlägg .

Tänk vad man vet lite om personer i ens närhet. Just i dag , på min mans födelsedag och vår bröllopsdag väljer min mans bror att säga upp bekantskapen med honom , och mig förstås .

Allt beror på en person som ljuger och manipulerar för att man ska tycka synd om henne och alla andra är så elaka mot henne . Vi har tidigare sagt upp bekanskapen med henne och hennes sambo p g a av att hon sprider lögner om oss.

Nåja , det är ju ingen större förlust egentligen att gå miste om sådana personer. Synd bara att en enda person kan ställa till med så mycket bråk genom att ljuga.
malcolm
CITAT (mamamaggan @ 07-07-2012, 22:54) *
Gnäll och gny hur mycket du vill Malcolm !

Klart du måste få skriva av dig oavsett hur sjuka andra är. Du blir ju inte friskare för det !

Jag varken gnäller ellr gnyr utan berättar bara hur det är utan att vare sig överdriva eller söka uppmärksamhet på något sätt men eftersom min sociala samvaro med andra är lika med noll så är det här mitt enda andningshål. Förresten så har mitt dubbelseende gått över, coolgleam.gif
mamamaggan

Malcolm , hoppas att du inte tog illa upp men jag bara citerade någon annans ordval.

Personligen tycker jag inte att du gnäller och gnyr. Alla har sina perioder när det känns extra tungt och då är det skönt att kunna skriva av sig.

Skönt att ditt dubbelseende har gett sig , vet hur jobbigt det kan vara, säger grattis till det .
malcolm
CITAT (mamamaggan @ 07-07-2012, 23:27) *
Malcolm , hoppas att du inte tog illa upp men jag bara citerade någon annans ordval.

Personligen tycker jag inte att du gnäller och gnyr. Alla har sina perioder när det känns extra tungt och då är det skönt att kunna skriva av sig.
Skönt att ditt dubbelseende har gett sig , vet hur jobbigt det kan vara, säger grattis till det .

Nej då, jag tog inte illa upp utan uppfattade ditt inlägg som positivt! tummenupp.gif
mamamaggan
Bra för det var så jag menade !

Förstår inte den där retoriken om att andra har det värre så då ska man vara tyst . Inte blir det lättare , kanske man får sig en tankeställare om man gnäller om en sticka i fingret , men den upplevelse man har blir inte lättare.

Bara för att man " gnäller " om en sticka i fingret behöver inte det betyda att man ringaktar andras krämpor .
malcolm
Prrecis, jag blir inte gladare för att någon annan har det värre. När jag låg inne på Stora Sköndal fanns det personer som knappt kunde gå men vad hjälpte det mig, var ledsen i alla fall för att jag inte kunde se ordentligt men självklart ville jag att de som stapplade fram skulle kunna röra sig mer obehindrat också.
bergvallmo
Arg och arg, men har gjort en liten preliminär tankerutt då vi ska med husbil genom landet denna vecka. Det ser ut som att vi blir förföljda av regn. Känns lite småförargligt iallafall.
Ugglemormor
Det är väl helt ok att vara arg, man rår inte att livet är svårt.

Jag är arg för det som händer med min syster. Men vad hjälper det?
Det är och låta känslorna komma ut, inte stänga dem inne om man kan.
Sörjer forts. Min älsklingsmoster som gick bort i februari, även att smärtan är något mindre..... kompiskram.gif
hattstugan

Inte arg men trött på att somliga människor låter sig mästras av sina vuxna barn och knappt vågar göra det dom själva vill för att ungen skriker om att personen ska vara hos ungen när den säger det! Även om det är annat planerat!
Baskade ungar som inte låter föräldrarna ha ett eget liv!
Bee
Jag är inte speciellt arg idag för att hunden inte låter katten vara ifred. Jag är arg på det varenda gång det händer! Och det hände idag igen. Suck!
Det är alldeles för mycket jaktlust i den här vovven än vi hade anat. Vad gör man? Det vi prövat hittills har inte hjälpt, associationsträning mm mm.
mamamaggan
Arg för att jag inte mår bra och orkar göra saker som jag borde. Vilat i 10 - 12 dagar nu och blir inte bättre , snarare tvärtom. Måste nog söka upp min husläkare i morgon. ranting.gif
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 05-08-2012, 20:53) *
Arg för att jag inte mår bra och orkar göra saker som jag borde. Vilat i 10 - 12 dagar nu och blir inte bättre , snarare tvärtom. Måste nog söka upp min husläkare i morgon. ranting.gif

trostar.gif smiley_small_hug.gif
Blomstertanten
CITAT (mamamaggan @ 05-08-2012, 20:53) *

Hoppas du tagit kontakt med din husläkare i dag! Och att du kryar på dej! smiley_small_hug.gif
mamamaggan
Just nu sitter jag här och är uppriktigt sagt f-bannad.

Kl 6.00 i morse så kom det ett gäng som satte igång att förbereda för asfaltering. Mitt i det så kom det en långtradare som satte igång att lasta av en massa pallar OCH som grädde på moset är en granne ute och klipper gräsmattatn med trimmer . Jag menar att han verkligen klipper en stor , c:a 200 kvm , gräsmatta med trimmer!

Allt detta utanför vårat sovrumsfönster just när jag äntligen känner att jag skulle kunna sova lite ( har inte sovit på mer än ett dygn ).
Eva i Skåne
Så typiskt Maggan att inte få ro att sova när du äntligen kände att du skulle kunna somna.
Kl sex är ju tidigt, men vissa arbetare drar igång tidigt och det är ju vardag, men när man skulle behöva lugn och ro kan man jaga upp sig för mindre.
Hoppas du får vila senare idag och att du får tid hos din husläkare. smiley_small_hug.gif
mamamaggan
Har inte somnat än men nu är det iaf tyst ute. Bara det gör det mycket uthärdligare.

Jodå ,jag har fixat tid hos min husläkare . Verkar som om det ska bli operation av , finns bara lite som måste utredas först.
gnon49
Gräsklipparen vägrade starta. ranting.gif In i bilen med den och iväg till reparatören. Varm som h-lvete i bilen och en stank av bensin från klipparen i bagaget. Huvudvärk följde.
Inget dyrt fel tack o lov. biggrin.gif Sedan skulla jag fota lite i trädgården. Men vaf-n, kameran tog bara svartvita bilder. ?????????. Puu, en inställning i den snåriga menyn var fel och kameran fick färgen tillbaka, så även jag.
mamamaggan
Vilken härligt " perfekt " dag du hade .

Tur att det löste sig till slut.
EsterM
jag är arg för att alla fina planer jag har om vad jag ska göra när jag kommer hem från jobbet aldrig genomförs.
Istället för att jobba med att bygga murar i trädgården så hänger jag på odla eller lägger spindelharpan...
Ester
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon