|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Även argtråden har drabbats av sjukdom o eländes elände ser jag.
Ugglemormor
29-11-2012, 20:39
Japp, tyvärr ...... det värker både i själen och den nästan 4 dm långa såret i ryggen och så jag mår mer än pyton av det och av alla sk. missförstånd....... Tyvärr har jag inte haft fina jular förrän tanten kom till hemmet, men den gamla skräcken kan poppa upp, särskilt om jag inte är i balans o kan strunta i det. Det går ändå inte gå till pörsmål med dessa "Ladys" som VET hur jag ska ha det .......synd att dom inte fanns irl då jag behövde hjälp och stöd av den äldre generationen o kunnat hjälpa mig tillrätta, och kunna skydda mig. De hade varit så välkomna av mig ....... :kompiskram
Hörni, det här är argtråden, inte hoppa på varann-tråden.
Dämpa er, gott folk, det är snart jul!
/mod
skånepåg
29-11-2012, 21:07
Bibeln är en bra bok för att få styrka och tro på sina medmänniskor, läser den ibland i mobilen [attachment=73718:bibel.jpg] Det är inte lätt att vara oönskvärd och ingen bryr sig om en, man får som du sa man får greppa efter de små mest älskvärda som finns kvar man träffar under olika träffar med kyrkan och hemlösa som uppskattar det mest Men det finns kärlek för alla, Bob Marley sjunger fint om Babylon och den finns där ute Man ska bara hitta den, om det bara är ens kompisar som ställer upp för en alltid och en själv för dem när man kan så
Ugglemormor
29-11-2012, 21:47
Jag fick många goda vänner, men det var lite för sent efter den tiden då jag hade behövt det som bäst. Dåvarande vänner var under oket att fixa bra jular till släkten och i slutet av -70-talet när jag prakticerade på psykavd. kom dessa medelålders kvinnor inlagda pga att trycket på dem hade varit för stor, eller dessa hade inte den orken som behövdes att kunna fixa den berömda, goda julen till sina anhöriga...... Hittade många likheter med min situation med dessa kvinnor, när jag pratade med dom. Trots inte alls den våld och otrevligheter jag hade. Tyvärr hade de manliga vårdarna+läkarna en nedsättande ord/diagnos till dessa stackare. Ska det vara så, tänkte jag då, men under tiden jag läst om era olika sätt att fira jul --- önskar jag så innerst att även jag hade fått uppleva den glädjen som ni/de flesta ser framemot.......... Hade anhöriga lyssnat på mig o vi hade kunnat medicinera svärmor, så hade det nog lugnat ner sig, men hon var hela släktens skräcködla, nu efteråt har de berättat om saker som jag avstår att nämna, de var för sjuka. Tro inte att min make fick det lätt när allt uppdagades till honom. Han går fortf, med massa skuldkänslor för att inte skyddade mig och dottern. De goda vännerna jag har nu, väntar i kö att kunna komma till mig, i den takten jag klarar av och de som bor lite längre bort har vi FB kontakt + telefon när man inte vill skriva om något privat. Låt bli att hoppa på mig, jag har mina fel och brister, men det har ni också, så jag mår inte bra alls under den gångna veckan har humöret gått ner, därför ringer min läkare varje vecka till mig. Får jag depression så kommer jag inte upp på många månader, det är han oro (även min makes) jag försöker bara hänga med er andra även att mina minnen är något annorlunda, men jag vet att det finns fler som har haft det kanske ändå värre än jag, tänk på dem med värme...... Bibeln läser jag inte, så mycket falskt som det finns i det. det finns bättre böcker för själen.... Lessen ugglis (jag ville inte ha nicket jag har, men det mesta av uggla var upptaget) helst bara Ugglis skulle duga om den inte är upptagen ......
CITAT (Anma @ 29-11-2012, 10:38)  Ugglemormor, du skriver " Jag tänker inte agera någons far-morsföräldrar när jag inte ens fick lära det av mina föräldrar .... " Har du tänkt på att du på så sätt för vidare ett beteende du hatar? Att dina eventuella barnbarn kommer att vara precis lika besvikna på dig som inte brydde sig om dem som du är på dina far- och morföräldrar? Du har makten att bryta det dåliga familjemönstret. Du har makten att bli en bra morförälder. Det är inte lätt att bryta mönster, men det är heller inte omöjligt.
Ugglemormor
30-11-2012, 09:31
Den dagen och det beskymret.......ni finns inget mer att säga om det hela och jah kanske inte lever så¨länge, då blir det inga beskymmer för någon.........
Skulle jag bli ensam ......flyttar jag då så långt bort att ingen ser ens röken efter mig ........
Vissa dagar ser man det halvtomma glaset, vissa det halvfulla. Visst kan man bli arg o klaga men vad hjälper det. Livet är, för dom flesta, en mix av mot o medgångar. Det är vad livet erbjuder för dom flesta. Själv anser jag mig ha tur, inga livshotande sjukdomar, få operationer, men med lite krämpor som nog har med åldern att göra. Däremot är jag förbannad på att jag har kortslutning i värmekabeln till vattnet. Vatten tränger in i dosan.
Jag är arg för att... 1, ... jag igår tvingades bevittna ett slagsmål mitt i centrum och den ena drar fram en pistol. Jag vill inte vara med som åskådare och se detta, att tvingas brottas med mitt samvete huruvida man ska ingripa eller gömma sig. Jag gjorde det senare, om ni undrar. För vad ska jag kunna göra när två yngre män slåss beväpnade?
2, ... kommunen plogar men inte sandar den ishala vägen så min bil inte kunde svänga utan kör rakt in i motstående trottoar. Bilen är nu bärgad då däcket är snett. Suttit tre timmar med försäkringsbolag, bärgare osv. Försökte få tag i någon på kommun vilket leder till nästa siffra...
3, ... kommunen inte är nåbar kl 15 en fredag, växeln är öppen men trafikkontoret har typ gått hem.
4, ... jag nu måste fylla i en skadeanmälan då min son satt med i bilen och huvudet slängdes framåt vid trottoarsmällen. Jag TROR inget hände (tänker på whiplash) men för att vara på den säkra sidan skickar jag in blanketten.
Biggan_
30-11-2012, 16:27
CITAT (Peztis @ 30-11-2012, 16:19)  Jag är arg för att... 1, ... jag igår tvingades bevittna ett slagsmål mitt i centrum och den ena drar fram en pistol. Jag vill inte vara med som åskådare och se detta, att tvingas brottas med mitt samvete huruvida man ska ingripa eller gömma sig. Jag gjorde det senare, om ni undrar. För vad ska jag kunna göra när två yngre män slåss beväpnade?
2, ... kommunen plogar men inte sandar den ishala vägen så min bil inte kunde svänga utan kör rakt in i motstående trottoar. Bilen är nu bärgad då däcket är snett. Suttit tre timmar med försäkringsbolag, bärgare osv. Försökte få tag i någon på kommun vilket leder till nästa siffra...
3, ... kommunen inte är nåbar kl 15 en fredag, växeln är öppen men trafikkontoret har typ gått hem.
4, ... jag nu måste fylla i en skadeanmälan då min son satt med i bilen och huvudet slängdes framåt vid trottoarsmällen. Jag TROR inget hände (tänker på whiplash) men för att vara på den säkra sidan skickar jag in blanketten. Hujeda mej Peztis! En stor lugnande kram från mej!
Förstår ni hur rädd man blir när man precis efter att har totalt förlorat kontrollen över bilen och sakta kryper fram på isbanan ser två barn som tycker det är skitkul med isvägen och halkar fram på den i st f på trottoaren. Jag stannade bilen och sa till dem. Det såg ut som att de lyssnade men med barn vet man ju aldrig...
Man ska inte tänka för mycket på saker men TÄNK OM sonen inte varit fastspänd ordentligt och TÄNK OM jag precis fått möte och kört rakt in i bilen. Och TÄNK OM ett skott hade avlossats. Hur hade jag mått idag efter att ha bevittnat det?
Biggan_
30-11-2012, 17:51
Jag förstår att du är skakig och upprörd! Du får tacka din änglavakt för att det trots allt gick bra.
skånepåg
30-11-2012, 17:59
Du gjorde helt rätt i dina agerande, jag hade inte vågat avbryta ett slagsmål med vapen iblandat Att is är kul att sladda på vet varenda ungdom men vuxna inser faran, så bra att du undervisa men inte säkert de tar in den informationen
Ugglemormor
30-11-2012, 20:05
Jag är arg att jag ligger i feber och frossa och allt rinner bara rätt i genom mig........ Det var nog på gång redan igår, annars brukar jag inte bli arg på dumma komentater så lätt...... Inte mitt fel i alla fall att allt går åt helskota ...... låter det gå dit för orkar inte ens bromsa det hela ..... Så var det med det, ni som trodde arr jag harade jular o ungar --- det var ju influenssa som regerade ..!!! ...... och med mitt humör hade jag knockat pistilmannen, väjer för inget när jag blir tillräckligt uppretad ......
skånepåg
01-12-2012, 01:04
Måste vara 100'e gången jag hör denna låten denna veckan, ska man inte få sova inatt  Jag kan dina skivor utantill och kör gärna på repeat  Det är ju helg så kan inte sparka på dörren och skrika  Vad är det för fel på människan?  Husletandet upptrappas intensivare, en hel del länkar skickas när jag valt ut de bästa till hon som har hand om bofördelningen Kan ju inte bo under dessa förhållandena
Jag blir förbanad över att ingen vågar ta diskutionen om invandring gentemot SD !ska vi låta dom vinna genom att tiga ihjäl det alla vill diskutera men inte vågar ?Trots alla idiotiska utalanden och angrepp vi sett på TV så vinnetr de röster hela tiden .Jag tycker våra demokratiska partier ska ta diskutionen mot SD och ge dom en omgång .
Aqvakul
01-12-2012, 02:27
CITAT (Motti @ 01-12-2012, 02:07)  Jag blir förbanad över att ingen vågar ta diskutionen om invandring gentemot SD !ska vi låta dom vinna genom att tiga ihjäl det alla vill diskutera men inte vågar ?Trots alla idiotiska utalanden och angrepp vi sett på TV så vinnetr de röster hela tiden .Jag tycker våra demokratiska partier ska ta diskutionen mot SD och ge dom en omgång . Det görs faktiskt, men kan naturligtvis göras bättre. Även pressen har en viktig uppgift. Idag är politiker och media väldigt upptagna med att beskriva SD:s övertramp. Istället bör man bryta ner deras ofta väldigt överdrivna, kraftigt generaliserande och dåligt underbyggda argument av typen: Invandrare är våldsamma och farliga. Invandrare håller på att ta över Sverige. Invandrarna tar våra jobb. Invandrarna lever på socialbidrag. Invandrarna föraktar svenska samhället. Vi måste behålla Sverige svenskt...
skånepåg
01-12-2012, 02:44
Media visar bara vad människan vill se, om det inte handlar som för det mesta smutskastning för alla, men så är politiken, kalla mig rasist javisst, men ser en farlig ökning av kriminella handlingar som man bara knappt kan gå utanför dörren utan att bli hotad av 10 åringar Jag kommer rösta SD och det står jag för, det finns ett fåtal som vill börja på ett nytt liv och genomför det och de ger jag en stor eloge med stor respekt till  Inte genom det mesta jag sett i mina ögon förtjänar min respekt för den massinvandring vi har när de inte kan etablera sig till vårat samhälle, tyvärr, det är min synpunkt, jag har sett för mycket .....
skånepåg
01-12-2012, 02:54
Kan ju redan nu svara för följdfrågor som kan komma, tror det nog bara är 4-5st tjejer av 20 jag känner som inte blivit våldtagna, var kommer detta beteendet ifrån som eskalerat de senaste 30-40 åren? Visst det finns Svenska kriminella men inte i samma utsträckning, det är en lek i deras synsätt. När jag var ung och kriminell, det var jag och en polsk resten chilenare och andra av annan härkomst, jag utmärker inte nån men det är märkbart ^^ Kom på Reinfeldt har ju erkänt massinvandringen för hämnd mot SD, hur det går ser vi ^^
skånepåg
01-12-2012, 04:10
Att inte få försäkringskassa på grund av kronisk cancer? Ja du målen finns på hög och kan räknas på en hand hur många som får rätt, är det så här vi ville ha det? ^^ http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1...tion_ref_map=[]
Ugglemormor
01-12-2012, 12:52
Jag blir förbannad att endast jag behandlas som den som stör ...... Hur faasen låter man då de 2 nämna jaga mig vidare?
Jag har pumpat upp med massor av olika mediciner jag hittade och det blir som det blir ..... mer tänker jag inte gråta åt de 2 dumma fruntimmer .........men spöka ska jag ......
CITAT (skånepåg @ 01-12-2012, 04:10)  Att inte få försäkringskassa på grund av kronisk cancer? Ja du målen finns på hög och kan räknas på en hand hur många som får rätt, är det så här vi ville ha det? ^^ http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1...tion_ref_map=[]Sådant kan göra en tvärarg för mindre. Hjärtlösa jäklar dom där..
CITAT (Berith @ 29-11-2012, 11:59)  Ugglemormor! Strunta i dom där som tjatar ihjäl både sej själva och oss andra så fort du skriver något. Pejori, Stintan och Anki nu senast... Skit i dom helt enkelt!  ???? Funderade en stund på vad du menade, men inser att enligt dig, får vissa medlemmars inlägg inte kommenteras alls... Undrar vem det är som "tjatar ihjäl sej själv" egentligen? Inte jag i alla fall.
malcolm
01-12-2012, 17:48
Arg på sonen idag, han skulle röja upp på diskbänken och det är inte klart efter tre dagar. *suck*
Ugglemormor
01-12-2012, 18:19
Pejori, ta det lugnt, nu var ju endast Elisabeth o Anki på tvärhumör, så inget faller på dig, vännen ....  . Som Berit nämner, kommer de inte sluta innan de har dragit ur den sista bloddroppen ur mig, undrar vad jag har gjort dom egentligen? Men vissa som inte gillar andra, kan inte låta det bara vara utan nöjet att försöka sig på att göra en illa. Jag brukar inte befatta med det jag inte gillar, så ingen skadar någon..... Ska försöka kurera även influensan, inget bra alls med det andra ........
Elisabeth-Västkustkolonisten
01-12-2012, 18:21
CITAT (Ugglemormor @ 01-12-2012, 18:19)  Pejori, ta det lugnt, nu var ju endast Elisabeth o Anki på tvärhumör, så inget faller på dig, vännen ....  . Som Berit nämner, kommer de inte sluta innan de har dragit ur den sista bloddroppen ur mig, undrar vad jag har gjort dom egentligen? Men vissa som inte gillar andra, kan inte låta det bara vara utan nöjet att försöka sig på att göra en illa. Jag brukar inte befatta med det jag inte gillar, så ingen skadar någon..... Ska försöka kurera även influensan, inget bra alls med det andra ........  Jaha nu är det jag
CITAT (Ugglemormor @ 01-12-2012, 18:19)  Pejori, ta det lugnt, nu var ju endast Elisabeth o Anki på tvärhumör, så inget faller på dig, vännen ....  . Som Berit nämner, kommer de inte sluta innan de har dragit ur den sista bloddroppen ur mig, undrar vad jag har gjort dom egentligen? Men vissa som inte gillar andra, kan inte låta det bara vara utan nöjet att försöka sig på att göra en illa. Jag brukar inte befatta med det jag inte gillar, så ingen skadar någon..... Ska försöka kurera även influensan, inget bra alls med det andra ........  Men Ugglis VARFÖR bryr du dig????Det vore bra mycket bättre för dig att ta hand om dig själv nu!  Och jag tror att det faktiskt är mycket bättre att vända andra kinden till!  OCH dessutom fundera över vad man själv gör när det blir tjafs,allting är inte de andras fel här i livet,utan var och en av oss har egon som ställer till har jag själv lärt mig!
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-12-2012, 18:21)  Jaha nu är det jag   Ja Jesus
Ugglemormor
01-12-2012, 18:34
Silos,
Jag är inte den som vänder den andra kinden till ....... knappt att någon hinner ge mig den första smällen innan jag har klippt till och det ordentligt .......... Varför ska en låta pinas på så vis? ---- ingen mer slår mig, det bestämde då jag lämnade hemmet 16 år gammal ,,,,,, jag hade fått nog....
CITAT (silos @ 01-12-2012, 18:24)  Men Ugglis VARFÖR bryr du dig????Det vore bra mycket bättre för dig att ta hand om dig själv nu!  Och jag tror att det faktiskt är mycket bättre att vända andra kinden till!  OCH dessutom fundera över vad man själv gör när det blir tjafs,allting är inte de andras fel här i livet,utan var och en av oss har egon som ställer till har jag själv lärt mig! Kram på dig Silos!
CITAT (Ugglemormor @ 01-12-2012, 18:19)  Pejori, ta det lugnt, nu var ju endast Elisabeth o Anki på tvärhumör, så inget faller på dig, vännen ....  . Som Berit nämner, kommer de inte sluta innan de har dragit ur den sista bloddroppen ur mig, undrar vad jag har gjort dom egentligen? Men vissa som inte gillar andra, kan inte låta det bara vara utan nöjet att försöka sig på att göra en illa. Jag brukar inte befatta med det jag inte gillar, så ingen skadar någon..... Ska försöka kurera även influensan, inget bra alls med det andra ........  Blev lite fundersam bara. Svarar man inte på inlägg, kör man med utfrysning. Svarar man, "tjatar man ihjäl" folk. Hur man än gör, är det tydligen fel att diskutera alls.
CITAT (Ugglemormor @ 01-12-2012, 18:34)  Silos,
Jag är inte den som vänder den andra kinden till ....... knappt att någon hinner ge mig den första smällen innan jag har klippt till och det ordentligt .......... Varför ska en låta pinas på så vis? ---- ingen mer slår mig, det bestämde då jag lämnade hemmet 16 år gammal ,,,,,, jag hade fått nog.... Denna din inställning förstör mest för dig själv!
Ibland är du klok som en bok, Silos...
*Stintan*
01-12-2012, 20:03
CITAT (pejori @ 01-12-2012, 20:02)  Ibland är du klok som en bok, Silos...
Anki på Öland
01-12-2012, 20:04
CITAT (pejori @ 01-12-2012, 19:10)  Blev lite fundersam bara. Svarar man inte på inlägg, kör man med utfrysning. Svarar man, "tjatar man ihjäl" folk. Hur man än gör, är det tydligen fel att diskutera alls.  Ja det är inte lätt..... jag har ju inte ens diskuterat... bara hållit med. Men det var fel det med....
*Stintan*
01-12-2012, 21:09
CITAT (Anki på Öland @ 01-12-2012, 20:04)  Ja det är inte lätt..... jag har ju inte ens diskuterat... bara hållit med. Men det var fel det med....
Det är väl så att alla här är vi olika och har olika åsikter och tänker olika !Alla människor är unika och har sitt eget "språk" .Man kan bestämma att ogilla eller gilla hur andra människor är .Om man inte får ett gillande här så betyder ju inte det att man är värdelös ,jag tycker inte man ska söka bekräfftelse här bland folk man inte känner eller har träffat .Bekräftelse får man bland äkta vänner sådana som man träffar i verkligheten dom man umgås med och ta på och som vet vem man är .Att tro att man kan skaffa äkta vänner här är bullskitt .
CITAT (Motti @ 02-12-2012, 03:05)  Det är väl så att alla här är vi olika och har olika åsikter och tänker olika !Alla människor är unika och har sitt eget "språk" .Man kan bestämma att ogilla eller gilla hur andra människor är .Om man inte får ett gillande här så betyder ju inte det att man är värdelös ,jag tycker inte man ska söka bekräfftelse här bland folk man inte känner eller har träffat .Bekräftelse får man bland äkta vänner sådana som man träffar i verkligheten dom man umgås med och ta på och som vet vem man är .Att tro att man kan skaffa äkta vänner här är bullskitt .
Vet att detta är arg tråden, men måste få kommentera detta! Jag har träffat flera underbara människor genom Odla, som har blivit "riktiga" och nära vänner, vänner som jag fått dela privata familjehögtider med, vänner som funnits i telefon när man varit glad eller lessen. Har numera vänner spritt över hela landet som jag kommit i kontakat med genom Odla. Så, jo man kan visst träffa Odlaiter som blir nära vänner!
Ugglemormor
02-12-2012, 10:31
Monaxe, Jag håller med dig när det gäller detta med vänner och mycket annant....... Även jag har flera vänner här i forumet, både i tel. och PM status och därför blir det ätt jag hänger kvar här, annars vore det ingen mening, det kan ju vem som helst förstå...... Det blir helt automatiskt att man knyter an med de medlemmar som man delar intresse med och PM funktionen är väldigt bra sak, man vet ju inte vem den andra/e är egentligen, så med tiden kan det växa fram vänner till irl också. Men de jag har på PM basis - är jag väldigt glag åt att dela med både skratt o lite tårar med, man behöver inte alltid ha personen framför sig, man bygger upp ett gemensamt förtroende och slänger då och då PM till varandra i all vänskaplighet. Jag ser det som en möjlighet i olika nivåer som passar mig ......
CITAT (Ugglemormor @ 02-12-2012, 10:31)  Monaxe, Jag håller med dig när det gäller detta med vänner och mycket annant....... Även jag har flera vänner här i forumet, både i tel. och PM status och därför blir det ätt jag hänger kvar här, annars vore det ingen mening, det kan ju vem som helst förstå...... Det blir helt automatiskt att man knyter an med de medlemmar som man delar intresse med och PM funktionen är väldigt bra sak, man vet ju inte vem den andra/e är egentligen, så med tiden kan det växa fram vänner till irl också. Men de jag har på PM basis - är jag väldigt glag åt att dela med både skratt o lite tårar med, man behöver inte alltid ha personen framför sig, man bygger upp ett gemensamt förtroende och slänger då och då PM till varandra i all vänskaplighet. Jag ser det som en möjlighet i olika nivåer som passar mig ......  Fast jag menar inte på PM basis, jag menar att man träffas i verkliga livet.
Ugglemormor
02-12-2012, 19:42
Jo, det kan vara en väg ett tag, men som det börjar se ut så får man inte vara den man är, utan kanske börja bli en robott kanske, annars vet jag inte
Motti
Någon bekräftelse begöver jag inte, jag vet mycket väl vem jag är, så du är ute o cyklar ... igen!!!!!!
skånepåg
02-12-2012, 22:21
Det eviga dunkandet! Får man sova inatt? Duktig liten flicka som stänger vardagsrumsdörren så det inte dunkar i trappan, ska ut och lyssna runt om snart i den jävla kylan, för störningsjouren får lokalisera efter det! Man blir ju rätt less och slut efter allt, enrumslägenheten i Fjälkinge låter jävligt bra nu för att komma ifrån psykisk misshandel i 4 år med tillträdelse imorgon om man så vill i väntan på annat
Eva i Skåne
02-12-2012, 22:36
Har du bestämt dig för lägenheten i Fjälkinge? När flyttar du?
skånepåg
03-12-2012, 00:02
Exet som har hand om boendefrågan ringer mäklaren imorgon Men det lutar åt det
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-12-2012, 06:54
CITAT (skånepåg @ 02-12-2012, 22:21)  Det eviga dunkandet! Får man sova inatt? Duktig liten flicka som stänger vardagsrumsdörren så det inte dunkar i trappan, ska ut och lyssna runt om snart i den jävla kylan, för störningsjouren får lokalisera efter det! Man blir ju rätt less och slut efter allt, enrumslägenheten i Fjälkinge låter jävligt bra nu för att komma ifrån psykisk misshandel i 4 år med tillträdelse imorgon om man så vill i väntan på annat  Alltid oväsen i lägenheten går inte bara på nerverna utan också på hälsan. Ja man skall alltid veta varifrån oväsendet kommer ifrån men det är inte lätt i ett lyhörd hus.
Ugglemormor
03-12-2012, 09:39
Skånepåg, Hoppas arr du snart får det bättre, så kan man ju inte ha det i längden .........
Ugglemormor
03-12-2012, 10:52
Hur ett konstaterande blir ett påhopp? Man reagerar på andras ilska, inget mer. Alla andra har ju den rättigheten, men inte jag .......... hur man än gör så har man ändan bak ......inget duger.., men så blir det med stressade julhelsfirare, vet det sen urminnes tid att stubinen är kort hos de flesta och då får man låta dem hållas ...... Det är ju återkommande reaktion innan varje jul bland de flesta ......
Men vad fasen gör man åt det, mer än håller sig undan ......
CITAT (Ugglemormor @ 03-12-2012, 10:52)  Hur ett konstaterande blir ett påhopp? Man reagerar på andras ilska, inget mer. Alla andra har ju den rättigheten, men inte jag .......... hur man än gör så har man ändan bak ......inget duger.., men så blir det med stressade julhelsfirare, vet det sen urminnes tid att stubinen är kort hos de flesta och då får man låta dem hållas ...... Det är ju återkommande reaktion innan varje jul bland de flesta ......
Men vad fasen gör man åt det, mer än håller sig undan ...... Vi människor reagerar olika alla av oss och det är faktiskt upp till var och en att ta ansvar för sitt eget reagerande,INGEN annan kan skyllas på hur man själv reagerar!!! Så tänker jag efter årtionden av skyllandet på alla andra när jag mådde dåligt! Jag menar om jag skyller på mina medmänniskor så är jag ju deras "marionett" och reagerar som de eventuellt vill att jag skall göra! NEJ och åter NEJ så vill jag i alla fall INTE vara och dessutom blir medmänniskor väldigt trötta på "offer-mentaliteten" som finns i världen!
Ugglemormor
03-12-2012, 11:21
Men det är ju JAG SJÄLV som hamnat i depression innan alla påhopp! Det är ju endast jag som vet hur jag reagerar/känner och mår och reagerar mot andra lättare, de vet ju inte att man inte mår bra, så jag själv reagerar/ mår dåligt/orkar inte .....
Ingen annan är ens kapabel att ge mig detta jag känner ...... så himla enkelt är det...... jag går inte i ledband. Men man har rätt att bli arg .......
Jag vänder inte andra sidan till när jag får en smäll, det har jag fått nog av!
CITAT (Ugglemormor @ 03-12-2012, 11:21)  Men det är ju JAG SJÄLV som hamnat i depression innan alla påhopp! Det är ju endast jag som vet hur jag reagerar/känner och mår och reagerar mot andra lättare, de vet ju inte att man inte mår bra, så jag själv reagerar/ mår dåligt/orkar inte .....
Ingen annan är ens kapabel att ge mig detta jag känner ...... så himla enkelt är det...... jag går inte i ledband. Men man har rätt att bli arg .......
Jag vänder inte andra sidan till när jag får en smäll, det har jag fått nog av! Ugglemormor, om du vet med dig att du blir känsligare och mår ännu mer dåligt då du mår dåligt, kanske du skulle rädda dig själv från att behöva må sämre genom att ta en paus från forumet? Vi här på Odlas forum har regler och moderatorer. Det handlar inte om att gå i någons ledband, det handlar om att respektera satta regler och varandra. Om man inte respekterar dem så blir ens inlägg borttagna. Det är vi moderatorer som avgör vad som är tillåtet enligt reglerna och inte ni enskilda medlemmar. Det är inte ok att diskutera detta här egentligen, men jag gör ett undantag nu, för att du och alla andra ska kunna ta del av det. Men vidare diskussion om detta hänvisas till supportavdelningen eller PM. Alla inlägg som inte respekterar denna vädjan kommer att tas bort oavsett vem som skrivit det. Nu återgår denna tråd till att vara det den är till för. Moderator
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|