|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
*Stintan*
23-03-2013, 11:31
CITAT (Berith @ 23-03-2013, 11:13)  Stintan! Läs och begrunda detta igen. Ligger massor i det! Jag behöver inte begrunda det eftersom jag är fullt medveten om att vissa stör sig på att jag vågar säga ifrån när jag anser att det gått för långt. Att det skulle ha med självfokusering att göra håller jag däremot inte alls med om. Konstigt att ni som stör er på mig alltid läser vad jag skriver samtidigt som ni anser att jag inte ska läsa det som stör mig.
CITAT (Aqvakul @ 23-03-2013, 11:24)  Jag har nu ensidigt från min sida beslutat mig för att hur irriterad jag än blir på Ugglis självupptagenhet och skryt, inte öppet visa min irritation på forumet. Om fler är beredda att följa mitt exempel ser jag det som positivt. Om två veckor tänker jag utvärdera och se om det skett någon förändring till det bättre..  CITAT (*Stintan* @ 23-03-2013, 11:09)  Hur kan det vara samma sak att ifrågasätta ett påstående som att ständigt gå OT genom att bara prata om sitt eget liv? Jag vill nog påstå att det ligger väldigt mycket i det Aqua skrev i sitt senaste inlägg att när toleransnivån höjs så passar man på att dra på ännu mer. Personligen tycker jag att det märkts ganska tydligt senaste tiden. Jag inser att du missförstår mig. Nu har jag tyvärr inte tid att förklara för jag ska dra på kalas! Hejs. Edit: Försöker en snabbis. Det är inte det jag menar. Det är själva irritationen och hur man reagerar på den som ligger hos en själv, inte hos den man retar sig på.
Ugglemormor
23-03-2013, 11:38
Tack Aqva,
Höll precis på med att skicka ett PM till dig och fråga om detta. Har tagit kontakt med en moderator om detta och lite andra saker jag undrar.... för att se/veta mer.....
Jag kan diskutera utan att dra in mitt och i flera trådar finns det mina inlägg som endast gäller det som ämnet är och det har gått bra. Jag har ett stort hjärta utan att skryta om det och förstår mer än ni tror om personer och deras sätt/svårigheter och massa annat som inte finns skrivet och det känns inom mig, för gniden ärv jag inte....
CITAT (*Stintan* @ 23-03-2013, 11:31)  Jag behöver inte begrunda det eftersom jag är fullt medveten om att vissa stör sig på att jag vågar säga ifrån när jag anser att det gått för långt. Att det skulle ha med självfokusering att göra håller jag däremot inte alls med om. Konstigt att ni som stör er på mig alltid läser vad jag skriver samtidigt som ni anser att jag inte ska läsa det som stör mig.  Men stintan,det går ju inte att undvika dig,du är ju en flitig skribent!Och allt är inte dåligt som du skriver! En fråga bara:skulle du vara lika ärlig och ifrågasättande om du skrev med ditt riktiga namn?
Jubbe063
23-03-2013, 11:45
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat. Källa: Nalle Puh
*Stintan*
23-03-2013, 12:14
CITAT (silos @ 23-03-2013, 11:41)  Men stintan,det går ju inte att undvika dig,du är ju en flitig skribent!Och allt är inte dåligt som du skriver!
En fråga bara:skulle du vara lika ärlig och ifrågasättande om du skrev med ditt riktiga namn? Och ska man kunna undvika dig och Ugglis så får man sluta vara på forumet. Mitt svar på din fråga är. Ja det skulle jag! Massor av människor här vet vad jag heter irl. CITAT (Jubbe063 @ 23-03-2013, 11:45)  Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat. Källa: Nalle Puh Han var klok han Nalle Puh!
Ugglemormor
23-03-2013, 12:30
Näe stintan, OM jag är en sådan best och pina så utsätter jag mig inte för andras irritation, men så länge allt går väl så gör jag mitt bästa...... det finns även de som vill ha mig här, så därför försöker jag finnas till. Jag vet att du vill mig inget, inte ens att finnas, men jag respekterar dig med dina åsikter, precis som med andra....... Känner mig inte arg, så har inget här o göra så länge......
Jubbe063
23-03-2013, 12:40
Ingen dagens arg idag. Senaste veckans alla dagens arg har jag idag vänt till något konstruktivt ;-)
*Stintan*
23-03-2013, 12:47
CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 12:30)  Näe stintan, OM jag är en sådan best och pina så utsätter jag mig inte för andras irritation, men så länge allt går väl så gör jag mitt bästa...... det finns även de som vill ha mig här, så därför försöker jag finnas till. Jag vet att du vill mig inget, inte ens att finnas, men jag respekterar dig med dina åsikter, precis som med andra....... Känner mig inte arg, så har inget här o göra så länge......  Måste du missuppfatta allt jag skriver?
Ugglemormor
23-03-2013, 13:05
Stintan,
Jag uppfattade ditt inlägg att jag inte ska finnas här och är i vägen för dig? Var det fel då?
*Stintan*
23-03-2013, 13:20
CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 13:05)  Stintan,
Jag uppfattade ditt inlägg att jag inte ska finnas här och är i vägen för dig? Var det fel då? Jag förstod det och det var helt fel.
Ugglemormor
23-03-2013, 13:44
OK, tack för förtydligande .....
Har hittat " blockera-knappen" och hoppas fler gör det. Himla bra funktion.  Glömde dom här, då det är en argtråd.
ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARGför att jag har kastat bort så många många många år i skenhelighet och låtsas godhet,men saken är den att jag tyvärr inte fattade detta förran aldeles nyligen! Så för min del kan alla dra så långt som pepparn växer! Jag skall nu odla min VREDEmest genom min konst och skrivandet! CITAT (*Stintan* @ 23-03-2013, 12:14)  Och ska man kunna undvika dig och Ugglis så får man sluta vara på forumet. BULLSHITdu stintan med dina inlägg: 18 201 ligger långt före mig! HA HA HAAA,VEM är den som vill synas?????
CITAT (silos @ 23-03-2013, 15:54)  ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARGför att jag har kastat bort så många många många år i skenhelighet och låtsas godhet,men saken är den att jag tyvärr inte fattade detta förran aldeles nyligen! Så för min del kan alla dra så långt som pepparn växer! Jag skall nu odla min VREDEmest genom min konst och skrivandet! Där kom ditt rätta jag fram.... Den "silos" jag minns från "förr" När du var "så mobbad" på odla och andra forum.  CITAT (silos @ 23-03-2013, 15:58)  ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARGför att jag har kastat bort så många många många år i skenhelighet och låtsas godhet,men saken är den att jag tyvärr inte fattade detta förran aldeles nyligen! Så för min del kan alla dra så långt som pepparn växer! Jag skall nu odla min VREDEmest genom min konst och skrivandet! BULLSHITdu stintan med dina inlägg: 18 201 ligger långt före mig! HA HA HAAA,VEM är den som vill synas????? Räkna ihop alla inlägg du gjort under alla dina 4-5 olika nick, så är du inte långt efter.
CITAT (pejori @ 23-03-2013, 15:59)  Där kom ditt rätta jag fram.... Den "silos" jag minns från "förr" När du var "så mobbad" på odla och andra forum.  Den rätta...nä nä nä bara en del av mig som inte har tillåtits synas av andra så nu måste den arga silos komma fram innan jag dör! På botten av allt skit som andra har tvingat på under årtionden finns den delen av mig som är som hon var ämmad för när jag föddes!Det ruttna skall först bort!!!! CITAT (pejori @ 23-03-2013, 16:02)  Där kom ditt rätta jag fram.... Den "silos" jag minns från "förr" När du var "så mobbad" på odla och andra forum.  Räkna ihop alla inlägg du gjort under alla dina 4-5 olika nick, så är du inte långt efter.  Som Solis;groovymama och Aurinko...ja jag skall kolla du har säkert alldeles rätt!
CITAT (silos @ 23-03-2013, 16:03)  Den rätta...nä nä nä bara en del av mig som inte har tillåtits synas av andra så nu måste den arga silos komma fram innan jag dör! På botten av allt skit som andra har tvingat på under årtionden finns den delen av mig som är som hon var ämmad för när jag föddes!Det ruttna skall först bort!!!! Som Solis;groovymama och Aurinko...ja jag skall kolla du har säkert alldeles rätt!  Du glömde "solis med punkt efter" Tro mig, jag minns.
CITAT (pejori @ 23-03-2013, 16:07)  Du glömde "solis med punkt efter" Tro mig, jag minns. GRRRRRRRRRR !!!!!!!!!men den är ju bortagen har jag för mig och jag vet inte gur jag kan hitta alla dessa mina nickar så jag kan kolla hur mång inlägg jag har skrivit!
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-03-2013, 16:12
CITAT (pejori @ 23-03-2013, 16:07)  Du glömde "solis med punkt efter" Tro mig, jag minns.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-03-2013, 16:12)  Flina på du,det tål jag och nu skall jag till tvättstugan och ha lite ARG-TERAPI PÅ FINSKA....
Helt glömt bort att va arg idag. Skulle va lite när jag fick vänta en halvtimme i bilen för att tant skulle in i nån skum affär då
CITAT (Rosrup @ 23-03-2013, 16:26)  Helt glömt bort att va arg idag. Skulle va lite när jag fick vänta en halvtimme i bilen för att tant skulle in i nån skum affär då  I argtråden använder man arga symboler.  (  ) Är arg för att solen går ner (läs våren tar paus)
CITAT (pejori @ 23-03-2013, 16:34)  I argtråden använder man arga symboler.  (  ) Är arg för att solen går ner (läs våren tar paus)  Förlåt Solen lyser som det vore vår men all kall vind österifrån tar bort det varma. I alla fall är det så här. Men har svårt för att bli riktigt arg över det faktiskt  Misstänker att alla lökväxter som ploppade upp när det var varmare i början på månaden är betydligt argare i så fall.
CITAT (Rosrup @ 23-03-2013, 16:47)  Förlåt Solen lyser som det vore vår men all kall vind österifrån tar bort det varma. I alla fall är det så här.Men har svårt för att bli riktigt arg över det faktiskt Misstänker att alla lökväxter som ploppade upp när det var varmare i början på månaden är betydligt argare i så fall. Så är det nog. HMR..
Konstigt jag känner mig inte arg längre nu när jag kommit underfund med att jag har vrede inom mig....så är det att sanningen gör oss fria!
skånepåg
25-03-2013, 07:51
CITAT (Rosrup @ 25-03-2013, 06:31)  Tips: Ställ inte klockan på ringning Och bli arg på att du kom försent till jobbet istället!
Eva i Skåne
25-03-2013, 07:56
som att välja mellan pest och kolera alltså
CITAT (silos @ 23-03-2013, 17:11)  Konstigt jag känner mig inte arg längre nu när jag kommit underfund med att jag har vrede inom mig....så är det att sanningen gör oss fria! Tagit bort!
Nu är jag ordentligt ARGpå mig själv och det är för att jag har delat med mig så mycket om mitt liv,mitt tänkande,min konst etc.. HUR har jag kunnat vara så KORKAD??? Svaret är:jag har velat bli sedd:( tyvärr....
*Stintan*
25-03-2013, 16:25
Få odlaiter har väl blivit så sedda som du Silos men man kan nog inte räkna med att alla svin ska älska en på ett forum!
NU är jag ännu argare!!!1VART tog mitt tråd om omröstning om mitt varande vägen på småprat???? CITAT (*Stintan* @ 25-03-2013, 16:25)  Få odlaiter har väl blivit så sedda som du Silos men man kan nog inte räkna med att alla svin ska älska en på ett forum! Ja vet stintan och jag ville veta om folk ville ha mig kvar här eller om de ville ha mig bort härifrån!
Jubbe063
25-03-2013, 16:30
CITAT (silos @ 25-03-2013, 16:29)  NU är jag ännu argare!!!1VART tog mitt tråd om omröstning om mitt varande vägen på småprat???? Ja vet stintan och jag ville veta om folk ville ha mig kvar här eller om de ville ha mig bort härifrån! Den raderades tydligen.
CITAT (Jubbe063 @ 25-03-2013, 16:30)  Den raderades tydligen. Och jag vill veta VARFÖR???
Jubbe063
25-03-2013, 16:32
CITAT (silos @ 25-03-2013, 16:30)  Och jag vill veta VARFÖR??? Fråga inte mig,mfråga forumvärden eller moderator.
*Stintan*
25-03-2013, 16:32
CITAT (silos @ 25-03-2013, 16:29)  NU är jag ännu argare!!!1VART tog mitt tråd om omröstning om mitt varande vägen på småprat????
Ja vet stintan och jag ville veta om folk ville ha mig kvar här eller om de ville ha mig bort härifrån! Tycker tråden var mycket obehaglig så det var bra att den togs bort. Vi medlemmar ska inte sitta och rösta om vilka vi tycker ska vara här.
[quote name='*Stintan*' post='1625618' date='25-03-2013, 16:32']Tycker tråden var mycket obehaglig så det var bra att den togs bort. Vi medlemmar ska inte sitta och rösta om vilka vi tycker ska vara här.[/quote
Tagit bort!
Jubbe063
25-03-2013, 16:41
CITAT (silos @ 25-03-2013, 16:36)  Vaddå obehagligt??? Jag vill ju veta!!!
Eftersom jag har orsakat så mycket elände här så det vore ju bara rätt att få veta om det är många som vill ha bort mig!Menh här får man ju inte veta det,utan snacket går bakom ryggen på en och DET om någonting förstör ryktet på detta forum!!!
Facism är nära tycker jag tyvärr:( Kontakta forumvärden och be om en förklaring.
CITAT (Jubbe063 @ 25-03-2013, 16:32)  Fråga inte mig,mfråga forumvärden eller moderator. Okej!
Silos, är det inte bättre att släppa taget om 7-8 år gamla saker?
CITAT (Anma @ 25-03-2013, 17:00)  Silos, är det inte bättre att släppa taget om 7-8 år gamla saker? Tagit bort!
*Stintan*
25-03-2013, 17:03
Tror inte alls att det förekommer snack bakom din rygg! Alla får vara här så länge de håller sig till forumreglerna! Jo det vore mycket obehagligt om medlemmarna kunde sitta och rösta om vilka som är välkomna här och inte. Tror inte någon skulle vilja det.
CITAT (*Stintan* @ 25-03-2013, 17:03)  Tror inte alls att det förekommer snack bakom din rygg! Alla får vara här så länge de håller sig till forumreglerna! Jo det vore mycket obehagligt om medlemmarna kunde sitta och rösta om vilka som är välkomna här och inte. Tror inte någon skulle vilja det. Ja det har du rätt i när jag nu tänker efter!
*Stintan*
25-03-2013, 17:07
CITAT (silos @ 25-03-2013, 17:02)  Ja,när jag vet att alla de hemska tråden är BORTA!!! Glöm dom! Det som har varit kan man inte göra något åt, bara nuet och framtiden.
Jubbe063
25-03-2013, 17:09
CITAT (silos @ 25-03-2013, 17:06)  Ja det har du rätt i när jag nu tänker efter! Bra.
*Stintan*
25-03-2013, 17:09
CITAT (silos @ 25-03-2013, 17:06)  Ja det har du rätt i när jag nu tänker efter! Ibland är det bra att tänka efter före!
CITAT (*Stintan* @ 25-03-2013, 17:09)  Ibland är det bra att tänka efter före! Ja och jag har så svårt med att tänka efter.....  CITAT (*Stintan* @ 25-03-2013, 17:07)  Glöm dom! Det som har varit kan man inte göra något åt, bara nuet och framtiden. Ja,det har jag i det stora hela gjort men blev nu så uppretad av att mitt tråd togs bort!
CITAT (*Stintan* @ 25-03-2013, 17:03)  Tror inte alls att det förekommer snack bakom din rygg! Alla får vara här så länge de håller sig till forumreglerna! Jo det vore mycket obehagligt om medlemmarna kunde sitta och rösta om vilka som är välkomna här och inte. Tror inte någon skulle vilja det. Nej fy. Det vore lägre än lägst.
Monarda
25-03-2013, 19:18
Arg blev jag idag på en "snörpa" som ringde från något fondbolag och närmast hotade att jag skulle få en dålig pension om jag inte gjorde ett aktivt val! Jag tackade nej med orden att jag tänkte fortsätta med min "soffliggarfond" såvida hon då inte kunde lämna garantier för att någon annan skulle ge bättre utdelning. Vilket hon naturligtvis inte kunde, vore ju samma sak som att lova att du vinner på lotto på lördag. Sur blev hon i alla fall och avslutade med: "Hoppas du får en bra pension då." Tyckte inte det lät riktigt som hon menade det sista.
malcolm
25-03-2013, 20:57
Jag blev övertalad att gå med i Svensk Fondförvaltning men har ingen aning om det var nåt bra, räkningar skickar de i alla fall och kanske blir jag välbeställd som pensionär..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|